Meh, Kitkat smelt ook wel snel.quote:Op zondag 14 februari 2010 17:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Smelt in je mond en niet in je...
Oh nee, dat zijn M&M´s...
Nee tot nu toe uit kunnen stellenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:36 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU: hebben jullie de webct toets al gemaakt? Ik heb hem net gedaan en het ging goedHeb alles in een uurtje kunnen vinden. Viel me 100% mee
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekendquote:Op maandag 15 februari 2010 19:35 schreef dreamzk het volgende:
Klaar, was idd een stuk makkelijker dan ik dacht. Ik moest er even in het begin inkomen maar vanaf vraag 3 vloog ik er door heenKlopt het dat je niet direct je cijfer krijgt?
Ah prima, net ook mn werkgroep en hoorcollege van strafrecht voorbereid. Wat een ontzettend saai boek is dat zeg. Ik had veel moeite om door de tekst heen te komen en er een verhaal van te maken. Hopelijk wordt het morgen wat beter uitgelegdquote:Op maandag 15 februari 2010 22:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekend
Welk boek is dat?quote:Op maandag 15 februari 2010 23:31 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ah prima, net ook mn werkgroep en hoorcollege van strafrecht voorbereid. Wat een ontzettend saai boek is dat zeg. Ik had veel moeite om door de tekst heen te komen en er een verhaal van te maken. Hopelijk wordt het morgen wat beter uitgelegd
Ik heb de toets ook gisteren gemaakt, was binnen 45 minuten klaar, vond het echt makkelijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekend
Prima, welkom!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:16 schreef Mandarin het volgende:
Voordat ik het vergeet: mijn naam mag ook onder 'Radboud' worden geplakt!
Het gaat om een afwijzend besluit genomen door de NMa naar aanleiding van een WOB verzoek.quote:Uiteraard is KRO niet tevreden met het besluit 6863/3.B1147 en overweegt nadere juridische stappen. Dhr. D. Schouten van de KRO laat mw. Van Oers weten desnoods ‘tot het gaatje’ te zullen gaan.
Beschrijf alle processuele mogelijkheden die de KRO op grond van het bestuursrecht heeft om het besluit aan te vechten. Denk daarbij aan de opmerking van dhr. D. Schouten dat hij ‘desnoods tot aan het gaatje’ zal doorgaan en - dus - geen rechtsmiddel onbenut zal laten.
Om gek van te worden somsquote:Op maandag 22 februari 2010 19:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik word soms een beetje gek in WGR als iedereen maar wat roept, en probeer soms te lang iedereen te overtuigen, zelfs al gaat het nergens over. Goed dat je dus even bijvalt, Maharbal.
Al vind ik het zeker ook aardig om de opgedane kennis een beetje in de praktijk te brengen/toetsen.
Zojuist gesprek gehad met scriptiebegeleider: onderwerp goedgekeurd, dus ik kan aan de slag. Met inlezen.
Boom Basic boekjes zijn wel handig, maar het is geen must om dat allemaal al te kennen voordat je begint.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:51 schreef evelien89 het volgende:
Zegg, ik heb nog een vraagje.Is het slim al wat Boom Basics-boekjes te kopen vantevoren? Of andere boeken? Ik lees hier vaak mee en dan vliegen er termen in het rond die me helemaal niks zeggen. Zou geen 1 voorbeeldvraag kunnen beantwoorden, laat staan dat ik snap wat er nou gevraagd wordt.
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:51 schreef evelien89 het volgende:
Zegg, ik heb nog een vraagje.Is het slim al wat Boom Basics-boekjes te kopen vantevoren? Of andere boeken? Ik lees hier vaak mee en dan vliegen er termen in het rond die me helemaal niks zeggen. Zou geen 1 voorbeeldvraag kunnen beantwoorden, laat staan dat ik snap wat er nou gevraagd wordt.
Hah, gebruiken jullie ook P&F in een notendop? Geinig boekje inderdaad geschreven door twee docenten hier.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.
Als je graag al wilt beginnen met lezen omdat je het interessant vindt, kan ik je wel op 't gebied van strafrecht aanraden Het beslissingsmodel van 348/350 Sv van Koopmans en Personen- en familierecht & erfrecht in een notendop van Ter Haar en Kolkman op dat gebied. Die vond ik althans goed te lezen in het eerste jaar zonder voorkennis.
Bedankt! Ik heb tot september niks beters te doen, en ik vind het ook interessant. Welke Booms zijn een aanrader? Kan ze moeilijk allemaal aanschaffen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.
Als je graag al wilt beginnen met lezen omdat je het interessant vindt, kan ik je wel op 't gebied van strafrecht aanraden Het beslissingsmodel van 348/350 Sv van Koopmans en Personen- en familierecht & erfrecht in een notendop van Ter Haar en Kolkman op dat gebied. Die vond ik althans goed te lezen in het eerste jaar zonder voorkennis.
Ik weet niet of je het al hebt gezegd, maar wat is je beoogde onderwerp?quote:Op maandag 22 februari 2010 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb mijn onderwerp ietwat aangepast en ter beoordeling voorgelegd aan de begeleider. Wordt het goedgekeurd, dan ga ik het onderwerp definitief vastleggen.
Estate Planning in de ondernemingssfeer (en dan vooral de niet-kapitaalvennootschappen/vof etc)quote:Op maandag 22 februari 2010 21:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al hebt gezegd, maar wat is je beoogde onderwerp?
Ja, maar was hoorde het ook niet bij dat arrest dat je voor dit soort dingen gewoon het recht van hypotheek moet gebruiken? In dit geval is de eigendom nooit overgegaan, dus kan er ook niet sprake zijn van het fiducia-verbod. Het recht van executie hoort bij het hypotheekrecht.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wordt misschien een beetje semantische discussie, maar een "executoriale verkoop" dient er toch juist toe om de schulden van de schuldenaar te voldoen aan de schuldeisers? Dat impliceert toch dat de schuldeiser zich door de executie niet meer mag toeëigenen dan de hoogte van zijn vordering?
Maar misschien ben ik er gewoon te gewend aan geraakt dat dit bijna altijd het geval is...
Mmm, ik denk niet dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar was hoorde het ook niet bij dat arrest dat je voor dit soort dingen gewoon het recht van hypotheek moet gebruiken? In dit geval is de eigendom nooit overgegaan, dus kan er ook niet sprake zijn van het fiducia-verbod. Het recht van executie hoort bij het hypotheekrecht.
Zodra jij dat pand overdraagt ten titel van zekerheid (door dat "overwaarde" zinnetje), dan draag je over in strijd met het fiduciaverbod want het is niet echt de bedoeling de eigendom in handen van de bank te brengen.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort, ik bedoel dat het gewoon bij het recht van pand of hypotheek hoort (maar niet exclusief). Enfin, wat ik bedoelde te zeggen is dat bij hypotheek er niet sprake is van (fiduciaire)overdracht van de eigendom, en bij sale-and-lease-back constructies eventueel wel.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Mmm, ik denk niet dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort.
Van de andere kant klopt het volgens mij ook niet helemaal hoe ik het in die context had geformuleerd.
Maar het was door het kiezen van de woorden dat de bank "de woning executoriaal mag verkopen" in ieder geval de bedoeling om te impliceren dat de bank een eventueel overschot zou moeten terugbetalen. Het ligt een beetje aan de betekenis van "executoriaal" in deze context: slaat het "uitvoeren" simpelweg op de verkoop, of betreft het een verkoop ter "uitvoering" van de niet nagekomen verbintenis? Indien dat laatste het geval is, lijkt het me logisch dat een eventueel overschot niet gehouden mag worden, en zo niet dan niet.
Zoals Strangelove zegt, zou ik niet de Booms gebruiken als 'beginstof'. Ze zijn lekker beknopt, ja, maar als je nog geen voorkennis hebt is het allemaal wat beter te volgen met een verhaaltje eromheen en dat bieden die boekjes nu juist niet.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef evelien89 het volgende:
Bedankt! Ik heb tot september niks beters te doen, en ik vind het ook interessant. Welke Booms zijn een aanrader? Kan ze moeilijk allemaal aanschaffen denk ik.
Ik vond de Booms juist goed te doen in mijn eerste jaar. Ik ging toen niet naar colleges en weinig naar werkgroepen. Heb uiteindelijk toch alles op die boekjes gehaaldquote:Op maandag 22 februari 2010 22:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zoals Strangelove zegt, zou ik niet de Booms gebruiken als 'beginstof'. Ze zijn lekker beknopt, ja, maar als je nog geen voorkennis hebt is het allemaal wat beter te volgen met een verhaaltje eromheen en dat bieden die boekjes nu juist niet.
Niet te overtuigend zijn voor de strafbaarstelling hequote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Moeilijk precies te zeggen. Het zijn gewoon dingen waar je tegenaan loopt.
Ik download best eens wat, dus lag een onderwerp over de strafbaarstelling van downloaden toch wel voor de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |