Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.quote:
Haïti zal zijn excuses aanbieden. Morgen kun je een telefoontje verwachten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben een beetje Haïti-moe.
Ik vind het wel leuk, maar misschien begin ik nu een beetje Draadstaalmoe te worden. De vaste typetjes zijn nu iig wel uitgemolken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.
Het is niet origineel.
Ben wel heel benieuwd naar Erik van Muiswinkel () in 'van Zon op Zaterdag'.
Maar vrees dat het zal tegenvallen.
Hij was ooit grappig, maar nu vinden alleen de surinamers (die vallen hun landgenoot toch nooit afquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Idd. Ik schat mezelf nu al een kleine 10 jaar Raymann-moe.
Van Zon op Zaterdag bestaat al langer. En het is inderdaad wel leuk, maar niet zo als Koefnoen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.
Het is niet origineel.
Ben wel heel benieuwd naar Erik van Muiswinkel () in 'van Zon op Zaterdag'.
Maar vrees dat het zal tegenvallen.
De tijd dat hij grappig was heb ik dan gemist.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij was ooit grappig, maar nu vinden alleen de surinamers (die vallen hun landgenoot toch nooit af) en meelopende nl-ers hem nog steeds geweldig.
Bos heeft even een belletje gepleegd naar Jeroen en Paul dat dat niet de bedoeling wasquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:07 schreef Jac0bus het volgende:
En wat had Jurgen te melden behalve het feit dat hij de opbrengsten van zijn show aan Haïti geeft?
Edwin viel me nog mee. Ik dacht echt dat hij zielig ging doen. En jammer dat Hamer niet gekomen is. Ik had nog wel even de aftermath van de crisis in Den Haag willen weten
Zag het deze week pas in de Varagids.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:04 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Van Zon op Zaterdag bestaat al langer. En het is inderdaad wel leuk, maar niet zo als Koefnoen.
Jeez, jij moet echt een zwaar leven hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Idd. Ik schat mezelf nu al een kleine 10 jaar Raymann-moe.
Dagje overslaan. Portie Haïti dat je in het reguliere nieuws ook krijgt(en bovendien morgen alweer oud nieuws is), Edwin de Roy van Weetikveel die z'n gelijk probeert te krijgen en Draadstaal dat niet echt grappig is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef Veerboot het volgende:
Moeite van het terugkijken waard, of is een dagje overslaan een betere optie?
Tjaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Jeez, jij moet echt een zwaar leven hebben.
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:49 schreef golfer het volgende:
Kan een interessante uitzending worden.
behalve dan dat sensatie-Telegraafverhaal.
Had justitie hem niet al eerder opgezocht? Ik dacht dat ze al in november een gesprek gevoerd hebben met de Turkse autoriteiten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.
Hm, dat kan. Ik heb de zaak niet aandachtig gevolgd dus misschien zeg ik ook maar wat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:50 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Had justitie hem niet al eerder opgezocht? Ik dacht dat ze al in november een gesprek gevoerd hebben met de Turkse autoriteiten.
Prima dat ze hem opgespoord hebben, maar om in grote chocoladetters-korps de krant te openen met de tekst: "Het beest runt een disco in Turkije", terwijl er tienduizenden doden gevallen zijn in Haiti?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:15 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.
Dat is ook alweer 3 dagen geledenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima dat ze hem opgespoord hebben, maar om in grote chocoladetters-korps de krant te openen met de tekst: "Het beest runt een disco in Turkije", terwijl er tienduizenden doden gevallen zijn in Haiti?
Ach, alle druppels helpen, zeg maar. Het is alleen wat sneu (en dom) om daar zo de publiciteit mee in te gaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:06 schreef AryaMehr het volgende:
De spelersgroep van Ajax levert maar liefst een bijdrage van ¤ 3000 euro aan hulporganisaties in Haïti. Wat is dat? Het uurloon van meneer Suarez? Ze moeten zich schamen.
Oh ja. Dom van mij dat ik mij daar nu nog druk over maak. Al die doden zijn veel minder belangrijk dan een ontvluchte Turk.quote:
Ja he? Gaat zeker vervelen he? Je zou er zo maar eens langer bij stil moeten staan.quote:
De prins was in staat zijn arm zelf terug te duwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja he? Gaat zeker vervelen he? Je zou er zo maar eens langer bij stil moeten staan.
Ga maar gauw verder met het belangrijke laatste nieuws
Onzin.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef Fockker het volgende:
Die twee van de hulpverlening lullen uit hun nek, men wil maar opstarten maar er gebeurd niets. De VN loopt daar met de handen in de zakken omdat een aardbeving niet onder hun mandaat valt,
Stond er verder helemaal niks over Haiti in de krant dan? Iedereen weet inmiddels wel wat er in Haiti is gebeurd dus waarom zou dat iedere keer zo groot mogelijk op de voorpagina moeten?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja. Dom van mij dat ik mij daar nu nog druk over maak. Al die doden zijn veel minder belangrijk dan een ontvluchte Turk.
Thea Hilhorst heeft helemaal gelijk als ze het heeft over die ad-hoc acties.
Ik zag net toch echt een item op tv waarin gemeld wer ddat de al aanwezige 9000 Vn militairen niets mogen doen, want het valt niet onder hun mandaat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
VN coördineert al jarenlang alle humanitaire hulp world-wide.
nee, JIJ lult onzin. De VN is een veiligheidsdienst geen hulporganisatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
VN coördineert al jarenlang alle humanitaire hulp world-wide.
Ik denk dat Haïti world-wide wel nog steeds het belangrijkste nieuws is. Elk nieuwsbulletin ter wereld opent er mee. Elke krant opent er mee. Elke actualiteitenrubriek ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
Iedereen weet inmiddels wel wat er in Haiti is gebeurd dus waarom zou dat iedere keer zo groot mogelijk op de voorpagina moeten?
Er komen wel miljoenendonaties bij door de journalistiek.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Trouwens. Hoe minder nieuws over Haiti hoe beter. De eerste dag zaten de vliegtuigen helemaal vol met journalisten en camera's terwijl er ook hulpgoederen/verleners in hadden kunnen zitten voor die eerste cruciale 24 uur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Naties#Activiteitenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:29 schreef Fockker het volgende:
nee, JIJ lult onzin. De VN is een veiligheidsdienst geen hulporganisatie.
QFT.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Trouwens. Hoe minder nieuws over Haiti hoe beter. De eerste dag zaten de vliegtuigen helemaal vol met journalisten en camera's terwijl er ook hulpgoederen/verleners in hadden kunnen zitten voor die eerste cruciale 24 uur.
Je hebt gelijk maar aan de andere kant heeft het wel exposure nodig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Er komen wel miljoenendonaties bij door de journalistiek.
Frits Wester is weer goed bezig.
Klopt, Bert Koenders zei dat in Nova. Maar "Golfer"schrijft graag onzin ipv. zichzelf op de hoogte te stellen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:29 schreef Joepie het volgende:
[..]
Ik zag net toch echt een item op tv waarin gemeld wer ddat de al aanwezige 9000 Vn militairen niets mogen doen, want het valt niet onder hun mandaat.
Dan kan je coördineren tot je erbij neervalt maar voorlopig zijn er al flink wat mensen die kunnen helpen, maar dit niet mogen door een bureaucratisch regeltje, en niemand die het lef heeft om te zeggen: "fuck de regels, die mensen hebben ons nodig"
ga naar je nest morgen moet je weer naar schoolquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aan
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaatquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:40 schreef golfer het volgende:
Heftig hoor. Kinderen met psychiatrische stoornissen die zelfmoord plegen.
Dat zijn toch commerciële vluchten, die 30 hulpteams die zijn ongeveer tegelijk gekomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aan
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:36 schreef Fockker het volgende:
[..]
ga naar je nest morgen moet je weer naar school
iemand die zoiets schreef als hij heeft geen argumenten nodig,quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.
Ik dacht naar Curaçao?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.
Klopt Ja, ze horen er in eerste instantie niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:47 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik dacht naar Curaçao?
Waarom geef je de journalisten trouwens de schuld van dat volle vliegveld?
Ik geef ze niet de schuld. Dat komt natuurlijk ook door de aardbeving die de verkeerstoren heeft uitgeschakelt. En die journalisten doen natuurlijk ook gewoon hun werk maar het zou voor de slachtoffers beter zijn als ze nog een paar dagen hadden gewacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:47 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik dacht naar Curaçao?
Waarom geef je de journalisten trouwens de schuld van dat volle vliegveld?
Ja. Enorm sterk. Allebei trouwens.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaat
Het is een moeilijk vraagstuk, ik vind geen van allen overtuigend.quote:
ja ik zat me ook al kapot te ergeren aan die gastquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:48 schreef AryaMehr het volgende:
Wat een irritante rotjoch achter die doctor! De hele tijd met een vieze grijns op zijn gezicht mee knikken.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:01 schreef _Boozeroony het volgende:
Ik heb met de Swinkels onder de douche gestaan....
...in de AMC-sportschool
Die gast met die fiets op z'n t-shirt? Viel mij ook al opquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ja ik zat me ook al kapot te ergeren aan die gast
Ja dat wel..maar het valt niet mee als je kind zelfmoord pleegt..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaat
Volgens mij is het totaal irrelevant. De 30 hulpteams die al paraat stonden zijn gewoon gearriveerd met dezelfde vluchten als de journalisten. De andere 29 teams zijn zich nog aan het voorbereiden. Ook heeft het Rode Kruis gezegd dat er nu genoeg reddingsteams zijn en dat goederen en logistiek nu belangrijker is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
Precies. Het is nou eenmaal een dilemma. Als je alleen maar hulpverleners toelaat zul je minder geld binnenkrijgen en op de lange termijn dus ook minder hulp, maar als je alleen journalisten toelaat krijg je veel geld nu en op de lange termijn hulp, maar is het moeilijk voor hulpverleners om te helpen. Toch prefereer ik meer de kant van de hulpverleners. Acute hulp is cruciaal bij een aardbeving.
Frits Wester is mijn favoriete gast. Valt nooit tegen.quote:Verder was Frits Wester weer lekker bezigLaten we het hopen dat zijn voorspelling van een vallend kabinet uitkomt
En dan nog de laatste twee over die zelfdodende kinderen. Triest verhaal, maar ik heb er verder niks mee. Eerder ontzettend idioot en egoïstisch om voor de trein te springen
Ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ze hiertoe dreef. De speelzaalleidster van mijn kinderen heeft in de jaren 90 stad en land afgelopen om hulp te krijgen bij zelfdoding ivm haar psychiatrische toestand en uitzichtloosheid/verergering op termijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
En dan nog de laatste twee over die zelfdodende kinderen. Triest verhaal, maar ik heb er verder niks mee. Eerder ontzettend idioot en egoïstisch om voor de trein te springen
Ik geloof dat ik het niet begrepen heb? Ik geloof dat jij niet weet dat een zeldoder als die zoon doet met de treinmachinist.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ze hiertoe dreef. De speelzaalleidster van mijn kinderen heeft in de jaren 90 stad en land afgelopen om hulp te krijgen bij zelfdoding ivm haar psychiatrische toestand en uitzichtloosheid/verergering op termijn.
Ze is geëindigd in een gesloten afdeling, dood gevonden doordat ze een poot van het bed op haar keel heeft 'laten vallen'
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:10 schreef Jac0bus het volgende:
Ik geloof dat ik het niet begrepen heb? Ik geloof dat jij niet weet dat een zeldoder als die zoon doet met de treinmachinist.
Mee eens. Als iemand zo ziek is dat hij/zij niet meer de gevolgen van zijn daden in kaart kan brengen, is het moeilijk te stellen dat voor de trein springen een egoistische daad is. Egoïsme staat of valt bij het herkennen en onderkennen van de gevolgen van zijn/haar daden en dat is dus bij zwaar psychiatrische patienten niet zelden afwezig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.
Ik vind het alleen té makkelijk om het egoïstisch te noemen that's all.
Wat dan? Ik zeg ook niet dat euthanasie in die gevallen niet goed is. Ik ben daar juist groot voorstander van. Alleen die machinist al als voorbeeld. Een zelfdoder geeft zijn psychische probleem alleen maar door aan die machinist. Nóg een reden om euthanasie toe te passen, maar zeker niet de enige.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.
Ik vind het alleen té makkelijk om het egoïstisch te noemen that's all.
True.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:07 schreef _Boozeroony het volgende:
Uit ons perspectief is het inderdaad egoïstisch om voor te trein te springen, maar iemand die al zo lang zó aan het lijden is houdt daar geen rekening mee. Het is vooral buitengewoon triest. Zo'n persoon heeft een heel ander manier van denken.
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:17 schreef _Boozeroony het volgende:
[..]
Mee eens. Als iemand zo ziek is dat hij/zij niet meer de gevolgen van zijn daden in kaart kan brengen, is het moeilijk te stellen dat voor de trein springen een egoistische daad is. Egoïsme staat of valt bij het herkennen en onderkennen van de gevolgen van zijn/haar daden en dat is dus bij zwaar psychiatrische patienten niet zelden afwezig.
Yep, dat maakt zo'n zaak alleen maar triester.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.
Het moeilijke is, en dat zeiden ze natuurlijk ook wel tijdens de uitzending is dat je bij degenen die succesvol zelfmoord plegen zegt: had dit maar humaner gekund. Maar ook geldt voor veel heel erg depressieve mensen die een zelfmoordpoging doen, op een moment dat ze echt dood willen, dat dit van voorbijgaande aarde is. Natuurlijk, het kan later wel terugkomen, maar het is bij heel veel niet als een terminale ziekte waar geen verbetering mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:18 schreef Jac0bus het volgende:
Wat dan? Ik zeg ook niet dat euthanasie in die gevallen niet goed is. Ik ben daar juist groot voorstander van. Alleen die machinist al als voorbeeld. Een zelfdoder geeft zijn psychische probleem alleen maar door aan die machinist. Nóg een reden om euthanasie toe te passen, maar zeker niet de enige.
In een bepaald opzicht is het wel egoïsme. Je denkt immers alleen maar aan hoe je jezelf van het leven kunt beroven zonder aan andere mensen te denken(machinist, opruimploeg etc.)quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.
Ik denk ook niet dat mijn eerdere standpunt en dat wat jij zegt iets met elkaar te maken hebbenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het moeilijke is, en dat zeiden ze natuurlijk ook wel tijdens de uitzending is dat je bij degenen die succesvol zelfmoord plegen zegt: had dit maar humaner gekund. Maar ook geldt voor veel heel erg depressieve mensen die een zelfmoordpoging doen, op een moment dat ze echt dood willen, dat dit van voorbijgaande aarde is. Natuurlijk, het kan later wel terugkomen, maar het is bij heel veel niet als een terminale ziekte waar geen verbetering mogelijk is.
En dat maakt het ook zo’n moeilijk probleem.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:51 schreef Ringo het volgende:
Vanavond te gast:
- Psychiater Jan Swinkels over euthanasie bij psychiatrische patiënten
- Carine de Vries en Jeanette Croonen verloren hun kind aan zelfdoding
- Misdaadjournalist John van den Heuvel spoorde Saban B. op
- Professor Thea Hilhorst en Artsen zonder Grenzen-directeur Hans van de Weerd over de chaotische hulpverlening in Haïti
John van den Heuvel was er niet, in zijn plaats zat Frits Wester aan tafel.quote:
Hoog tijd dus om de handen uit de mouwen te steken en daar te gaan helpen of op z'n minst geld te storten voor Haïti.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef Horloge het volgende:
Ik word zó blasé van alle media-aandacht voor Haïti. Het is nu zo erg dat ik het niet eens meer ongewoon vind dat daar allemaal lijken op straat liggen.
Ja, wat is die man enorm irritant zeg! Dumpen die gladde sukkel! Pff, word er agressief van.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:37 schreef venomsnake het volgende:
Bla bla bla Koenders..
Tja. Het gebruikelijke ongeïnteresseerde FOK!-niveau. Had je anders verwacht van deze generatie?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:28 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat een oppervlakkige opmerkingen hierboven.
FF dimmen ouwequote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja. Het gebruikelijke ongeïnteresseerde FOK!-niveau. Had je anders verwacht van deze generatie?
Is niet alleen fok hoor :-)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja. Het gebruikelijke ongeïnteresseerde FOK!-niveau. Had je anders verwacht van deze generatie?
Je voelt je aangesproken, jonkie?quote:
De Amerikanen zijn de enigen die nu iets kunnen doen voor Haïti. Obama doet dat ook met 10,000 mariniers en 40 helicopters + vliegdekschip.quote:
Het is immoreel, dom, verwerpelijk, menselijk en begrijpelijk. Misschien zou ik hetzelfde doen, wie weet. Ik hoop echter van niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:37 schreef Q.E.D. het volgende:
Bijvoorbeeld over die laptop: Bij een aardbeving wordt je oerinstinct aangesproken, je overlevingsinstinct. Daarom ga je nadenken over zelf wegrennen, eten zoeken en je papieren ophalen.
Het is vreemd dat jullie vanuit je luie stoel zeggen dat het immoreel is of dat die man dom is.
En waarom zou je dat niet doen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het erg voor de Haïtianen, maar ik slaap er niet minder om. Als ik dat wel zou doen, zou ik me ook druk moeten maken om de mensen in Sudan, Irak, Afghanistan, Palestina, Bangladesh, India, Nepal, China, Noord-Korea en nog een honderdtal gebieden die er niet al te best aan toe zijn.
Als jij bijvoorbeeld in een kettingbotsing terecht komt op de A2, ga je dan ook mensen uit hun auto trekken als je net ongelooflijk geschrokken bent?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is immoreel, dom, verwerpelijk, menselijk en begrijpelijk. Misschien zou ik hetzelfde doen, wie weet. Ik hoop echter van niet.
We zijn allen klootzakken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het erg voor de Haïtianen, maar ik slaap er niet minder om. Als ik dat wel zou doen, zou ik me ook druk moeten maken om de mensen in Sudan, Irak, Afghanistan, Palestina, Bangladesh, India, Nepal, China, Noord-Korea en nog een honderdtal gebieden die er niet al te best aan toe zijn.
En wat heeft het voor zin? Sust het je geweten? Vermindert het je schuldgevoel? Ach... in dat licht bezien komen jullie giften en bezorgdheid ook voort uit egoïsme.
India en China hebben tenminste een overheid en geen voedseltekorten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:40 schreef Sloggi het volgende:
En wat heeft het voor zin? Sust het je geweten? Vermindert het je schuldgevoel? Ach... in dat licht bezien komen jullie giften en bezorgdheid ook voort uit egoïsme.
Nee, ik wil gewoon niet hebben dat je zo tekeer gaat over mijn mede-fok!ers, ik heb ze hoog zitten.quote:
Daar verschillen wij dus ook al van mening over. Ik heb ze erg laag zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:46 schreef DrDentz het volgende:
Nee, ik wil gewoon niet hebben dat je zo tekeer gaat over mijn mede-fok!ers, ik heb ze hoog zitten.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dus ook al van mening over. Ik heb ze erg laag zitten.
Oh, maar ik ben zeer betrokken bij mensen die het slechter hebben dan wij. Maar ik zal toch prioriteiten moeten stellen. Houd ik me bezig met Haïti of Nieuw-Guinea? Noord-Korea of Drenthe? Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik weiger slechts mee te doen aan de rage die Haïti op het moment is, en die zal worden opgevolgd door een volgende rage, en weer een volgende.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:44 schreef golfer het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet doen?
Betrokken zijn bij landen die het slechter hebben dan wijzelf? Is dat tegenwoordig niet meer gebruikelijk?
Gesproken als een waar misantroop.quote:
Ga dat vertellen aan de kinderen die daar tussen het vuilnis wonen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:46 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
India en China hebben tenminste een overheid en geen voedseltekorten.
Rampen als rages afdoen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:56 schreef Sloggi het volgende:
Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik weiger slechts mee te doen aan de rage die Haïti op het moment is, en die zal worden opgevolgd door een volgende rage, en weer een volgende.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:07 schreef Sloggi het volgende:
Deze natuurramp is erg, maar als je het in perspectief plaatst is het niet veel erger dan andere dingen die zijn gebeurd, gebeuren en zullen gebeuren.
Dat dus. Je moet selecteren, je kunt niet bij alles betrokken zijn of je overal boos om maken. Anders zou je de hele dag niets anders kunnen doen dan daarmee bezig zijn. Bovendien zou je dan al het geld wat je 'over' hebt aan goede doelen moeten geven.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:22 schreef Sloggi het volgende:
Het menselijk brein is een vreemd apparaat. Ik voel me niet betrokken bij Haïti, maar ik trek me het lot van de Papoea's wel aan. Om Palestina maak ik me druk, en om de commissie-Davids. Misschien maak ik wel een onderscheid tussen leed dat voortvloeit uit menselijk handelen en leed waar je - in eerste instantie - niets tegen kunt doen.
Niemand heeft schuld aan Haïti, dus wie kun je de schuld dan geven? Terwijl ik me ontzettend druk kan maken om de opstelling van de Nederlandse regering wat betreft de Irak-oorlog, terwijl die beslissing in feite weinig mensen direct heeft beïnvloed. Die oorlog was er ook zonder Nederlandse steun gekomen.
Misschien een schuldige aan te wijzen zijn voor ik me ergens écht druk om kan maken. Tegen een aardbeving of een orkaan doe je nu eenmaal vrij weinig; als Papoea's onderdrukt worden kan ik op Indonesië, de VS, de VN en Nederland boos worden.
Daar kan ik dus zo slecht tegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:38 schreef Horloge het volgende:
En zo hoppen we inderdaad van hype naar hype.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg iets over de media-coverage, dat is een hype. En die hype is niet te rechtvaardigen als je het vergelijkt met andere rampen. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar kan ik dus zo slecht tegen.
Dit soort rampen een rage of hype noemen.![]()
Alsof die getroffen landen het om de media-aandacht doen.
Gevalletje schrijnend drama.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:34 schreef Arcee het volgende:
Krijsende en kermende mensen onder de puinhopen en hij pakt z'n paspoort, z'n laptop, zoekt een internetcafé en stuurt even snel een mailtje naar huis dat-ie er aan komt en pakt het eerste de beste vliegtuig naar Nederland. En daar zit-ie dan in z'n versgestreken overhemd over te vertellen.:') Wat een held.:')
Ja hoor de jonge generatie heeft het weer gedaanquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ergerde mij kapot aan de linkse opiniërende stukken in het NRC, hopelijk wordt het nu wat conservatiever. Dan kan Klopkoek er ook nog wat van leren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:40 schreef Horloge het volgende:
Vanavond:
Derk Sauer (nieuwe 'eigenaar' NRC), Lodewijk Asscher (wethouder A'dam) en Jan Broers (raamexploitant) in discussie over aanpak Wallen.
Zal waarschijnlijk nog wel iemand bij komen. Ben benieuwd naar Sauer.
Derk Sauer?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:45 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik ergerde mij kapot aan de linkse opiniërende stukken in het NRC, hopelijk wordt het nu wat conservatiever. Dan kan Klopkoek er ook nog wat van leren.
Derk heeft absoluut nul-komma-nul te vertellen over de redactionele koers van de NRC en dat moet ook vooral zo blijven.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:45 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik ergerde mij kapot aan de linkse opiniërende stukken in het NRC, hopelijk wordt het nu wat conservatiever. Dan kan Klopkoek er ook nog wat van leren.
De Brenninkmeijers zitten er niet in. Egeria bestaat uit meerdere fondsen, en niet elk fonds is van de Brenninkmeijers. Zie ook hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Derk heeft absoluut nul-komma-nul te vertellen over de redactionele koers van de NRC en dat moet ook vooral zo blijven.
Hij is trouwens met z'n Het Gesprekclubje voor 20 % eigenaar. De rest is in handen van De Brenninkmeiertjes met hun Egeria-groep.
Ik voel een diepte-interview aankomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:02 schreef Q.E.D. het volgende:
NO WAY, zitten ze daar met dat drie-jarige kind in de studio.
Ik vind het moreel verwerpelijk dat je een kind dat net uit de grootste ramp van de wereld tevoorschijn is getoverd in een talkshow neerzet die om twaalf uur 's nachts is afgelopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Mag dat wel, kinderen na 10 uur op tv?
(Drukke) kinderen hebben altijd een jetlag.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:08 schreef Ambrosius het volgende:
Vanwege de jetlag is het voor dat kind natuurlijk pas middag, maar het blijft bezopen.
Eens, heb het nog maar eens over het belagen van zorgverleners ofzo. Thom de Graaff had vast wel langs willen komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat voegt dat fucking gezeik over adoptiekinderen toe aan die aardbeving? Wordt de toestand in Haïti daar beter van? Nee. Tieft op met dat kind en heb het weer es over nieuwe dingen. Beetje blij doen met een kind terwijl mensen in Haïti kapot liggen te gaan.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:10 schreef DrDentz het volgende:
Is dat duur om zo'n Haïtiaantje te adopteren? Ik wil er ook wel één om er een grote voetballer van te maken.
Ja, het geeft wel een mooi gevoel misschien dat zo’n kind uit de ellende is gehaald, maar ik vind het ook erg dubieus.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef golfer het volgende:
Belachelijk dat dat kindje daar bij moet zitten.
Ik heb het gevoel dat die ouders ook maar wat graag willen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:12 schreef Q.E.D. het volgende:
Je kunt aan jonge kinderen überhaupt niet vragen of ze op tv willen...
En uiteindelijk zitten ze daar alleen voor hun eigenbelang. Het is toevallig dat dat kind nu uit Haïti komt, maar ze grijpen het lekker aan om te zeiken over adoptieregels.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, het geeft wel een mooi gevoel misschien dat zo’n kind uit de ellende is gehaald, maar ik vind het ook erg dubieus.
Het is volledig irrelevant in het aardbevingsverhaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:13 schreef marcodej het volgende:
[..]Belachelijk dat dat ventje erbij zit. Sowieso vind ik het adoptieverhaal binnen het Haïti-verhaal niet bijzonder interessant...
Ja, sowieso vind ik de meeste adoptie-ouders een beetje getikt. Maar dat is een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat die ouders ook maar wat graag willen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:15 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ja, sowieso vind ik de meeste adoptie-ouders een beetje getikt. Maar dat is een heel andere discussie.
Matched beter met het interieur?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:14 schreef Horloge het volgende:
Waarom moeten die kinderen per se uit Haïti komen eigenlijk? Zijn Nederlandse kinderen zo duur?
Ja, weet je wat die tegenwoordig bij de supermarkt kosten?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:14 schreef Horloge het volgende:
Waarom moeten die kinderen per se uit Haïti komen eigenlijk? Zijn Nederlandse kinderen zo duur?
Waaromquote:
Inderdaad. Ga die jongen in bed stoppen.quote:
Die kan je in Nederland ook krijgen. Raar he?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:18 schreef DrDentz het volgende:
Wat raar, dus je kunt zomaar een mongool krijgen.
Dat is mijn gevoel erbij, ik zou eerder de ouders geld geven zodat de kinderen bij hun eigen ouders kunnen blijven. "Een kind kopen" vind ik persoonlijk nogal vreemd. Je kunt ook een pleegkind uit Nederland in huis nemen.quote:
Ik vind het belachelijk en compleet overdreven dat ze daar met een kindje zitten te pronken. Dit voegt echt 0,0 toe. Gaan ze zich een beetje druk maken over een verdrag met een land waar amper nog een gebouw rechtstaat.quote:
Over de toppers is er een ander topicquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:19 schreef DrDentz het volgende:
Doe mij maar twee mongolen en een hazenlip.
En dat in een mooie glossy folder natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:19 schreef matthijst het volgende:
- mongool
- scheel
- neger
"Na, doe die neger maar dan"
Pronken ?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk en compleet overdreven dat ze daar met een kindje zitten te pronken. Dit voegt echt 0,0 toe. Gaan ze zich een beetje druk maken over een verdrag met een land waar amper nog een gebouw rechtstaat.
Dit is een onderwerp voor ervaringsdeskundigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:21 schreef Ambrosius het volgende:
Er is nog geen enkele andere gast die ook maar een woord heeft gezegd.
Met een gemiddelde levensverwachting van ca. 35 jaar hebben de ouders er niet echt veel aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:21 schreef Horloge het volgende:
Is er ooit uitgezocht of er meer kinderen worden geboren in Haïti/andere landen omdat er veel "vraag" naar die kids bestaat? Die mensen hebben immers ook baat bij adoptie, als die kinderen straks volwassen zijn sturen ze vast wel geld naar hun biologische ouders.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:19 schreef marcodej het volgende:
"Je kan kiezen voor een gehandicapt kind, een operabel kind of een hazelipje..."
tongquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Pronken ?
Weet je wel hoe moeilijk het is een baby-sitter te krijgen ?
Had je Jelle Brandt Corstius in Rusland gezien?quote:
Googlet...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Had je Jelle Brandt Corstius in Rusland gezien?
24 uur Moskou bedoel je? Het is een fascinerend land. Verre van perfect maar moet dat dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Had je Jelle Brandt Corstius in Rusland gezien?
Oh, het is wel een leuke serie om de wereld van alledag mee te krijgen. Want Rusland is op heel veel vlakken gewoon een dictatoriale wanstaat. Met een bevolking die totaal onmondig is gemaakt door jaren communisme. Rijdt er ergens een dronken hoge pief van de weg, wordt er @ random iemand van de weg getrokken om de schuld te geven.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Googlet...
Nee, maar dat moet schijnbaar nog wel even.
Ik bedoelde de Russische kunst, St. Petersburg (architectuur) en dergelijke.
In feite lijkt Rusland meer op Nederland dan wij denken (Sowjets waren ook maar een hype).
Oh ja, die naam had ik nog niet genoemd, maar die was het.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:39 schreef Be-Smart het volgende:
Ik neem aan de serie die vorig jaar draaide "van Moskou tot Magadan". Super serie.
In Rusland gaat alles anders dan je zou verwachten. Alles ziet er hetzelfde uit maar helemaal niets blijkt gelijk te zijn.
Wilde ik zeggen.quote:
Nee, ooit ga ik nog een keer met de trein naar Vladivostok. Ooit. Als ik Russisch kan. Kan ik niet. Maar me dan ook met een koelkastje in m’n eigen coupé nestelen. Twee weken je eigen rijdende kamertje.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
24 uur Moskou bedoel je? Het is een fascinerend land. Verre van perfect maar moet dat dan?
Het is natuurlijk ook aan de journalisten om de problemen te benoemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oh, het is wel een leuke serie om de wereld van alledag mee te krijgen. Want Rusland is op heel veel vlakken gewoon een dictatoriale wanstaat. Met een bevolking die totaal onmondig is gemaakt door jaren communisme. Rijdt er ergens een dronken hoge pief van de weg, wordt er @ random iemand van de weg getrokken om de schuld te geven.
In de buurt van een raketlanceerbasis wonen officieel geen mensen, dus dat daar af en toe na een lancering brokstukken op huizen komen kan officieel niet. Dat die giftig zijn waardoor mensen vreselijke uitslag en kanker krijgen ook niet. En als het op papier niet kan, dan heb je geen poot om op te staan.
En nog meer van die verhalen. Dit terwijl ik op zich Rusland wel een fascinerend land vind, maar je prijst je echt gelukkig met Nederland dan. En natuurlijk de alcohol, de alcohol, de alcohol.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, ooit ga ik nog een keer met de trein naar Vladivostok. Ooit. Als ik Russisch kan. Kan ik niet. Maar me dan ook met een koelkastje in m’n eigen coupé nestelen. Twee weken je eigen rijdende kamertje.
Hij zal straks gaan beloven dat ie alle achttien jarige hoertjes iedere dag van vitamientjes voorziet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:40 schreef marcodej het volgende:
Wat moet die raamexploitant met die sinaasappel op tafel?
Ja, maar als inlands journalist is Rusland niet het optimale land. Communisten hebben niet veel bedacht, maar pers intimideren en tegenstanders uit de weg ruimen, dat hebben Russen nog steeds in de vingers.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:41 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook aan de journalisten om de problemen te benoemen.
Rusland is nog steeds herstellende van de staatsgreep en de alle problemen uit die periode. Het is dan makkelijk om naar totalitaire middelen te grijpen en het land op een ietwat wrede manier te regeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar als inlands journalist is Rusland niet het optimale land. Communisten hebben niet veel bedacht, maar pers intimideren en tegenstanders uit de weg ruimen, dat hebben Russen nog steeds in de vingers.
Waren Chavez en de Sowjetleiders ook niet miljonair? En Bin Laden had ook 23 miljoen dollar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Derk Sauer: miljonair en sympathisant van de socialistische partij. Het kan dus echt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Derk Sauer: miljonair en sympathisant van de socialistische partij. Het kan dus echt.
Aandachtshoeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:53 schreef matthijst het volgende:
Die kale is bezorgd om vrouwen van 18 die legaal werken, maar heeft er geen probleem mee z'n nieuwe koter te pimpen op tv.
Ja!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:52 schreef marcodej het volgende:
Die adoptievader heeft ook een mening over alles.
Maar.....er zullen altijd geile mannetjes blijven en die zullen vinden wat ze zoeken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:58 schreef Q.E.D. het volgende:
De laatste keer dat ik door de Wallen liep zag ik dronken Britten en Ieren en het was nog maar net avond.
Van mij mogen al die pooiers voor het schavot. Het draagt niets bij aan de schoonheid van Amsterdam.
Eigenlijk ben ik op zo'n onderwerp SGP'er.
no offence maar heb je persoonlijke belangen bij die 18-jarige meisjes? Die PvdA gast probeert in ieder geval de problemen te benoemenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:57 schreef matthijst het volgende:
PVDA knikt lekker mee, als het om escort gaat...
Dus escortneuken met 18 is wel ok blijkbaar.
Pooiers zijn toch ook ondernemers in jouw optiek?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:58 schreef Q.E.D. het volgende:
De laatste keer dat ik door de Wallen liep zag ik dronken Britten en Ieren en het was nog maar net avond.
Van mij mogen al die pooiers voor het schavot. Het draagt niets bij aan de schoonheid van Amsterdam.
Eigenlijk ben ik op zo'n onderwerp SGP'er.
De gewone man zal zeggen 'meisjes kiezen er toch zelf voor'. Waarna hij zijn Heinekenbiertje achterover slaat.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
no offence maar heb je persoonlijke belangen bij die 18-jarige meisjes? Die PvdA gast probeert in ieder geval de problemen te benoemen
Hebbie geen plakkertje?quote:
Dat dus , laat ze het maar regelenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:57 schreef marcodej het volgende:
Sterk, die Asscher. Moet gezegd.
en langs de belastingdienstquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:02 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat dus , laat ze het maar regelen
Niks tegen prostitutie, maar eerst melden op het stadhuis voor een pasje, en dus geregeld controleren op soas
Oe, dit CDA'ertje uit de provincie is ook weer tevreden. Handjes boven de lakens he?quote:
precies, en als die meisjes er zelf voor kiezen, prima. Maar je weet gewoon dat de meeste Oostblok sletten daar niet voor de lol zittenquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De gewone man zal zeggen 'meisjes kiezen er toch zelf voor'. Waarna hij zijn Heinekenbiertje achterover slaat.
Dat is zo, maar je moet de binnenstad van Amsterdam niet vervuilen met al die onzin.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef Coos het volgende:
[..]
Maar.....er zullen altijd geile mannetjes blijven en die zullen vinden wat ze zoeken.
Als het "ondergronds" gaat zijn veel meisjes slechter af denk ik.
Ondernemen is waarde toevoegen aan producten, en voor innovatie zorgen. Wat deze slavendrijvers doen is op hun reet zitten, de meiden worden in hun reet genomen en moeten hun geld voor 70% aan de baas geven. De pooier geeft slechts de schijn van veiligheid aan zijn werkneemsters.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pooiers zijn toch ook ondernemers in jouw optiek?
Je beredeneert helemaal vanuit jezelf, niet vanuit je principes.
Maar ik vraag me wel af in hoeverre het helemaal gaat helpen. Een figuur als Saban B. zal zich niet echt om 23 bekommeren. En dat is volgens mij het hoofdprobleem. Men heeft prostitutie al gelegaliseerd om criminaliteit terug te willen dringen. In hoeverre faalt ook het toezichthoudende beleid niet? Ergens heb ik wel het gevoel dat het deels ook is om maar te laten zien echt met het probleem bezig te zijn. En dat die raamexploitant (of hoe het heet) zich dan een beetje afgerekend voelt op mensen die zich niet aan de wet houden, kan ik wel snappen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
no offence maar heb je persoonlijke belangen bij die 18-jarige meisjes? Die PvdA gast probeert in ieder geval de problemen te benoemen
Het positieve of interessante vind ik dat Russen daarom veel meer door de wolf geverfde mensen zijn. Mensen met verhalen, mensen die niet 24/7 een pokerface opzetten zoals sommige Nederlanders doen. Maar dit heb ik sowieso al met alle voormalige Sovjet staten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oh, het is wel een leuke serie om de wereld van alledag mee te krijgen. Want Rusland is op heel veel vlakken gewoon een dictatoriale wanstaat. Met een bevolking die totaal onmondig is gemaakt door jaren communisme. Rijdt er ergens een dronken hoge pief van de weg, wordt er @ random iemand van de weg getrokken om de schuld te geven.
In de buurt van een raketlanceerbasis wonen officieel geen mensen, dus dat daar af en toe na een lancering brokstukken op huizen komen kan officieel niet. Dat die giftig zijn waardoor mensen vreselijke uitslag en kanker krijgen ook niet. En als het op papier niet kan, dan heb je geen poot om op te staan.
En nog meer van die verhalen. Dit terwijl ik op zich Rusland wel een fascinerend land vind, maar je prijst je echt gelukkig met Nederland dan. En natuurlijk de alcohol, de alcohol, de alcohol.
Verzin eens wat nieuws.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oe, dit CDA'ertje uit de provincie is ook weer tevreden. Handjes boven de lakens he?
Je beschrijft hier gewoon het kapitalisme alleen worden de meeste werknemers niet in hun reet genomen maar worden zij op andere manieren belast (wat al dan niet zo ver gaat dat ze met hun 50ste doodleuk worden gedumpt).quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:06 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat is zo, maar je moet de binnenstad van Amsterdam niet vervuilen met al die onzin.
[..]
Ondernemen is waarde toevoegen aan producten, en voor innovatie zorgen. Wat deze slavendrijvers doen is op hun reet zitten, de meiden worden in hun reet genomen en moeten hun geld voor 70% aan de baas geven. De pooier geeft slechts de schijn van veiligheid aan zijn werkneemsters.
Slavendrijvers en vieze gluiperds zijn het, die allemaal moeten worden uitgezet naar een onbewoond eiland waar ze elkaar kunnen vermaken.
Die "geile" toeristen moeten gewoon uitgezet worden, dan maar minder inkomsten. Dan houden we de binnenstad tenminste schoon.![]()
(Radicale Verlichting van de SGP kant)
Maar het is ook een bitter feit van de maatschappij. Prostitutie gedijt overal en altijd. Hoe sterk de straffen ook zijn. En het zal altijd schimmig zijn. Je zit ook niet op illegale 18-jarige prostitutie te wachten, semi-vermomd als escort te wachten. Want er is, allicht, kans dat die dan opduikt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:10 schreef Q.E.D. het volgende:
Overigens hebben al die hoeren een verleden van misbruik en ze hebben geen goed zelfbeeld.
Het is gewoon puur nazisme, dat hele Wallen-gebeuren.
Maar meer in de buurt van een haven? Dat het in de buurt van uitgaansgebieden heeft natuurlijk wel zo z’n redenen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind alleen wel dat dit niet in een stadscentrum thuis hoort.
heel veel mensen doen werk niet voor hun lol. ik zou al dat werk liever willen afschaffen omdat het vaak werk betreft wat een individuele mens of een burtinitiatief ook kan doen maar tot dat moment is het regelen van een fatsoenlijk loon het enige wat je kunt doen. maar daar heeft asscher het weer niet over omdat zijn eigen schandelijke partij het mogelijk maakt dat inmiddels al 4% van de beroepsbevolking onder het minimumloon werkt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
precies, en als die meisjes er zelf voor kiezen, prima. Maar je weet gewoon dat de meeste Oostblok sletten daar niet voor de lol zitten
Het oudste beroep ter wereld pik.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:10 schreef Q.E.D. het volgende:
Overigens hebben al die hoeren een verleden van misbruik en ze hebben geen goed zelfbeeld.
Het is gewoon puur nazisme, dat hele Wallen-gebeuren.
Ik ben geen libertarische kapitalist. En nee, dit is geen kapitalisme want het ondermijnt de individuele vrijheid van de [hoeren] werknemers. Ze worden afhankelijk gemaakt van bescherming van de pooier (dat heet ook wel maffia) en ze worden vaak afhankelijk gemaakt van drugs.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je beschrijft hier gewoon het kapitalisme alleen worden de meeste werknemers niet in hun reet genomen maar worden zij op andere manieren belast (wat al dan niet zo ver gaat dat ze met hun 50ste doodleuk worden gedumpt).
Ik zie niet waarom pooiers niet ook gewoon ondernemers zijn.
Ik vind alleen wel dat dit niet in een stadscentrum thuis hoort.
in de haven of net zoals woonboulevards aan de rand van de stad inderdaad. je moet zien dat dit toch wel wat overlast met zich mee brengt en het aangezicht verrommeld dus dan kun je beter maar concentreren op een beheersbare plek.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar meer in de buurt van een haven? Dat het in de buurt van uitgaansgebieden heeft natuurlijk wel zo z’n redenen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar het is ook een bitter feit van de maatschappij. Prostitutie gedijt overal en altijd. Hoe sterk de straffen ook zijn. En het zal altijd schimmig zijn. Je zit ook niet op illegale 18-jarige prostitutie te wachten, semi-vermomd als escort te wachten. Want er is, allicht, kans dat die dan opduikt.
Het is een naar probleem. En er zullen weinig vrouwen zijn die het echt voor hun plezier doen. Allemaal mee eens, maar ik vrees dat je ook niet al te hoge verwachtingen kunt hebben (helaas). Mensenhandel moet natuurlijk tegengegaan worden, maar een en al vrolijkheid zal het nooit worden.
Je kunt niet tegen prostitutie vechten? Dogmatisch gelul van de hoerenlopende elite.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:19 schreef Coos het volgende:
[..]
Het oudste beroep ter wereld pik.![]()
Ik praat het niet goed maar het zal er altijd zijn!! In welke vorm dan ook. En die zg legalisatie was een goede stap om misstanden te voorkomen. Maar als het toezicht faalt houdt alles op qua goede bedoelingen.
Homosexualiteit bestaat niet in een land als bv Iran. Geloof jij het??
Maar zo werkt niet elke pooier. Wat jij eerder zei: dat de pooier/eigenaar/manager zelf niet zo veel doet, 70% op strijkt en de risico's worden gedragen door de hoer/werknemer is gewoon hoe kapitalisme in zijn meest primitieve, rauw en ideaal-typische vorm werkt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik ben geen libertarische kapitalist. En nee, dit is geen kapitalisme want het ondermijnt de individuele vrijheid van de [hoeren] werknemers. Ze worden afhankelijk gemaakt van bescherming van de pooier (dat heet ook wel maffia) en ze worden vaak afhankelijk gemaakt van drugs.
Heeft dus geen zak met ondernemen te maken.
Kijk eens in de VS hoeveel sting-operaties daar worden uitgevoerd en hoe ‘succesvol’ dit is. Dat heeft volgens mij weinig met hoerenlopende elites te maken. Strijd tegen prostitutie is niet zelden ideologisch. En ideologische politiek is zelden realistisch.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:22 schreef Q.E.D. het volgende:
Je kunt niet tegen prostitutie vechten? Dogmatisch gelul van de hoerenlopende elite.
Dat speelt zeker mee natuurlijk. Geeft ook aan hoe zinloos het is om het te willen uitbannen, als mensen er zelfs voor bereid zijn van uit het buitenland te komen.quote:De sexmarkt in Amsterdam is bovendien ingericht op toeristen, dus niet op de binnenlandse vraag.
Ja, maar je gebruikt een definitie van kapitalisme die niet meer gangbaar is. Ik interpreteer zoals Adam Smith, niet zoals Karl Marx het interpreteerde.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar zo werkt niet elke pooier. Wat jij eerder zei: dat de pooier/eigenaar/manager zelf niet zo veel doet, 70% op strijkt en de risico's worden gedragen door de hoer/werknemer is gewoon hoe kapitalisme in zijn meest primitieve, rauw en ideaal-typische vorm werkt.
Bljkbaar gebruik je Karl Marx wel voor de sexmarkt, olijke vrind. En owja, Karl Marx had zijn waardetheorie voor een heel groot gedeelte van Adam Smith geleend by the wayquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:27 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ja, maar je gebruikt een definitie van kapitalisme die niet meer gangbaar is. Ik interpreteer zoals Adam Smith, niet zoals Karl Marx het interpreteerde.
Ik ben een neo-marxist in schaapskleren, dat je het maar weet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bljkbaar gebruik je Karl Marx wel voor de sexmarkt, olijke vrind. En owja, Karl Marx had zijn waardetheorie voor een heel groot gedeelte van Adam Smith geleend by the way
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |