De puinhoop van na de invasie valt niet te nuanceren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt maar ten dele. Op een bepaalde manier was het veiliger onder Saddam, maar dan moet je wel goed bekijken waardoor dat kwam.
Natuurlijk is dat het een understatement. Die hele oorlog is om de verkeerde redenen gevoerd en overal zijn er grote problemen geweest en bestaan vaak nog steeds.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is een understatement. Een groep padvinders had het beter gedaan. En álles aan de Irak-invasie is bitter slecht gegaan.
V.
Wat niet wil zeggen dat je de situatie in het Irak van voor de invasie buiten beschouwing moet laten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
De puinhoop van na de invasie valt niet te nuanceren.
V.
Joah. Maar het gaat nu toch vooral om de politieke besluitvormingsprocessen rondom die oorlog en de manier waarop men op het rapport heeft gereageerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is grotendeels waar. Maar ja, ze komt net uit Irak. Klinkt leuk, en ze kán iets vertellen over de puinhoop waar Nederland onder Balkenende politiek medeverantwoordelijk is gemaakt.
V.
Waarom op de man spelen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:44 schreef henkde_j het volgende:
Wat een libelle vrouw.
Precies. Ik weet dat de situatie daar schrijnend is, maar vandaag gaat het over de politieke besluitvorming.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Joah. Maar het gaat nu toch vooral om de politieke besluitvormingsprocessen rondom die oorlog en de manier waarop men op het rapport heeft gereageerd.
Dat vind ik een wat grove opmerking. Het is toch nog overduidelijk een vrouw.quote:
Inderdaad. Bij dit soort zaken moet je emotie geen rol laten spelenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef Ringo het volgende:
Wat een emotieve discussievervuiling dit.
Ik vind zijn betoog ook verrassend sterk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef marcodej het volgende:
Hulde aan De Grave, die even goed nuanceert hoe het nou eenmaal in de praktijk werkt.Tuurlijk is niet alles goed gegaan, en het is heel makkelijk daar zware woorden aan te hangen. Maar de praktijk is een stuk genuanceerder.
In zekere zin wel, want dat was geen argument voor de invasie. De situatie nú is er daarentegen wel een direct gevolg van.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat je de situatie in het Irak van voor de invasie buiten beschouwing moet laten.
...als je even vergeet dat de VVD graag wél militaire steun aan de invasie wilde verlenen en politieke steun veel te mager vond....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vind zijn betoog ook verrassend sterk.
Na het mooie interview met hem in het eindejaars magazine van VK, komt dit niet meer als een verrassing. Hij heeft z'n uiterlijk niet mee, maar het is een echte liberaal, geen prototype 'rechtse bal'.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vind zijn betoog ook verrassend sterk.
Dan kan hij nu toch nog wel een goed betoog geven?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
...als je even vergeet dat de VVD graag wél militaire steun aan de invasie wilde verlenen en politieke steun veel te mager vond....
V.
Ja van mij hadden ze haar maar even weg mogen laten. Ik vermoed dat ze haar even er tussen hebben gezet om een actuele Irak-situatie te schetsen maar het was inderdaad vluchtelingenpropagandaquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Horloge het volgende:
Denk je even wat vluchtelingen-propaganda te kunnen maken in een goedbekeken programma, krijg je van 3 kanten oppositie. Geweldig.
Zeker. Hypocriet, maar het kan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan kan hij nu toch nog wel een goed betoog geven?
Hij citeerde Wim Kok...quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:05 schreef mr_me_me het volgende:
'De schoothondjes van Bush' (waarmee Wittman compleet de plank missloeg, zelfs Femke vond die opmerking ongenuanceerd).
De Grave vind ik wel OK.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef marcodej het volgende:
Hulde aan De Grave, die even goed nuanceert hoe het nou eenmaal in de praktijk werkt.Tuurlijk is niet alles goed gegaan, en het is heel makkelijk daar zware woorden aan te hangen. Maar de praktijk is een stuk genuanceerder.
dan mag je nog een pakweg 10 landen gaan bevrijdenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op zichzelf ben ik daarom ook nog steeds voorstander van de invasie. Als wij een dergelijke dictator hadden zou ik ook bevrijd willen worden. Het probleem is echter dat dit niet als belangrijkste reden voor de invasie gebruikt is, die is uitgevoerd op basis van drogredenen.
Drogreden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:56 schreef ASroma het volgende:
[..]
dan mag je nog een pakweg 10 landen gaan bevrijdensucces
Ja, dan kan je wel zo'n smiley plaatsen, maar ik word niet goed van de mensen die telkens met die drogreden aan komen zetten. Maar in jouw geval neem ik je dat niet kwalijk. Immers kom je niet echt snugger over.quote:
Nee, het is een drogreden om te stellen dat we een dictator niet zouden moeten afzetten omdat er nog talloze andere dictators rondlopen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef ASroma het volgende:
nee, Hoe kan het nu een drogreden zijn? als het juist die mensen zijn die achteraf zeggen dat het goed is dat Saddam weg is. Ook al was dat geeneens de reden van de aanval. Zo kun je het wel makkelijk goed praten![]()
zullen we het dan zo doen> drogreden met drogreden bestrijdt.
nee, niet in het licht rondom de situatie en de reden van aanval in Irak.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, het is een drogreden om te stellen dat we een dictator niet zouden moeten afzetten omdat er nog talloze andere dictators rondlopen.
Het kunnen heel interessante personen wezen en zijn dat vaak ook. Maar ze spreken altijd vanuit anderen. Dat irriteert me.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind advocaten wel leuk.
Inderdaad. Je kan vinden van Marijnissen wat je wil maar hij heeft wel humorquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:31 schreef Ringo het volgende:
Al die advocaten.
Maar Jan Marijnissen is voor de afwisseling een leuke linkserd. En Ramsey Nasr is gewoon übertof.
Ik zit zowel op Politiek 24 als op Ned1quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef golfer het volgende:
Volgens mij hebben alle vaste kijkers naar het kamerdebat op Ned2 gekeken.
Ik heb het debat op de vaste computer aanstaan en zit er met een minilap naast te tikken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef golfer het volgende:
Nog steeds.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef golfer het volgende:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:04 schreef golfer het volgende:
quote:Vanavond te gast:
- De heren van Draadstaal Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Ven.
- Edwin de Roy van Zuydewijn en advocaat Marc Meijjer.
- PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer.
de Roy van Zuydewijn? Dat wordt ongetwijfeld gezelligquote:
Mwoa, niet altijd.... Was ook een tijdje terug een portret van gebr. Anker. Niet bij P&W, trouwens.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het kunnen heel interessante personen wezen en zijn dat vaak ook. Maar ze spreken altijd vanuit anderen. Dat irriteert me.
Ben benieuwd of ze plaats heeft moeten maken of zelf verplichtingen had. Ik denk toch het laatstequote:Op donderdag 14 januari 2010 22:26 schreef golfer het volgende:
Mariette Hamer heeft het veld moeten ruimen:
- Edwin de Roy van Zuydewijn en advocaat Marc Meijjer
- Jörgen Raymann steunt slachtoffers Haïti.
- In Haïti vermiste zoon Roelien Ruiter terecht.
Interessante uitzending.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:26 schreef golfer het volgende:
Mariette Hamer heeft het veld moeten ruimen:
- Edwin de Roy van Zuydewijn en advocaat Marc Meijjer
- Jörgen Raymann steunt slachtoffers Haïti.
- In Haïti vermiste zoon Roelien Ruiter terecht.
Nu al? Dan zul je het de komende dagen nog zwaar krijgen. Heb je al een girorekening geopend?quote:
Mwah, dat ben ik niet. Zit alleen niet te wachten op die aandachttrekkende individuele verhaaltjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben een beetje Haïti-moe.
Daarmee breng je dit onvoorstelbaar grote leed nou eenmaal dichterbij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mwah, dat ben ik niet. Zit alleen niet te wachten op die aandachttrekkende individuele verhaaltjes.
Ik bedoelde een girorekening om slachtoffers van Haïtimoeheid te steunenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef DrDentz het volgende:
Nee, mijn financiële toestand is daarvoor op dit moment helaas niet toereikend genoeg.
Mensen die telkens - wanneer een bepaald item een aantal dagen op de tv te zien is - meteen roepen dat ze .....-moe zijn. Simpele zielen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben een beetje Haïti-moe.
Mja, zit er toch niet echt op te wachten als al die BNers zich weer eens komen profileren als geweldige weldoeners.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarmee breng je dit onvoorstelbaar grote leed nou eenmaal dichterbij.
Dat is waar, maar ik zou het wel op prijs stellen dat er eerst eens geprobeerd wordt om de omvang van de ramp in kaart te brengen. Zo'n verhaal nu over iemand die blijkbaar alweer terecht is... tsja...quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarmee breng je dit onvoorstelbaar grote leed nou eenmaal dichterbij.
Het een sluit het ander niet uit en omgekeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:12 schreef venomsnake het volgende:
Wat een drama dat zo'n ramp uitgerekend weer zo'n arm land moet treffen
Dat levert alleen nog meer slachtoffers op.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat Raymann daar dan wel heen moet als Tante Es.
Dat vind ik niet correct. Ik heb altijd mijn twijfels gehad als er weer een BN'ers is die zich weer voor één of andere goede doel inzet, maar bij Raymann geloof ik dat het toch echt oprecht is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit verhaal zegt me wat meer dan zo'n Raymann die daar toch alleen maar voor zichzelf zit.
Eensquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat vind ik niet correct. Ik heb altijd mijn twijfels gehad als er weer eens BN'ers zijn die zich weer voor één of andere goede doel inzetten, maar bij Raymann geloof ik dat het toch echt oprecht is.
Het zal vast niet moeilijk zijn om een relatie te leggen tussen de welvaart van een land en natuurrampen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit en omgekeerd.
Japan krijgt ook zulke aardbevingen te verwerken. Natuurlijk, rampen zijn nooit goed, maar welvaart maakt ook dat rampen relatief veel minder schade doen, en dat ze daarom niet echt als ramp te boek komen te staan. Idem met orkanen b.v.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het zal vast niet moeilijk zijn om een relatie te leggen tussen de welvaart van een land en natuurrampen.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:29 schreef marcodej het volgende:
Edwin "Aluhoedje" De Roy van Zuidewijn.
quote:Silly rappers, because we got a couple Porches
MTV stopped by to film our fortresses
We forget the unfortunate
Sure I ponied up a mill, but I didn't give my time
So in reality I didn't give a dime, or a damn
I just put my monies in the hands of the same people that left my people stranded
Nothin' but a bandit
Left them folks abandoned
Damn, that money that we gave was just a band-aid
Can't say we better off than we was before
In synopsis this is my minority report
Al drie dagen hetzelfde Haïti-nieuws, dat trekt mijn aandachtsspanne niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Wees blij en de berichtgeving moet je maar ondergaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |