abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76995072
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Tja. Het gebruikelijke ongeïnteresseerde FOK!-niveau. Had je anders verwacht van deze generatie?
FF dimmen ouwe
pi_76995128
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Tja. Het gebruikelijke ongeïnteresseerde FOK!-niveau. Had je anders verwacht van deze generatie?
Is niet alleen fok hoor :-)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:35:15 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76995146
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:33 schreef DrDentz het volgende:

FF dimmen ouwe
Je voelt je aangesproken, jonkie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:35:20 #129
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995150
We kunnen het topic wel naar een hoger niveau tillen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:37:05 #130
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995212
Bijvoorbeeld over die laptop: Bij een aardbeving wordt je oerinstinct aangesproken, je overlevingsinstinct. Daarom ga je nadenken over zelf wegrennen, eten zoeken en je papieren ophalen.

Het is vreemd dat jullie vanuit je luie stoel zeggen dat het immoreel is of dat die man dom is.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:38:26 #131
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995254
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:33 schreef alexis_ het volgende:
Raar volk die Amerikanen. hahaha.
De Amerikanen zijn de enigen die nu iets kunnen doen voor Haïti. Obama doet dat ook met 10,000 mariniers en 40 helicopters + vliegdekschip.

Als we op de VN moeten wachten komt er over 2 weken pas iets van hulp aan.
pi_76995320
Ik vind het erg voor de Haïtianen, maar ik slaap er niet minder om. Als ik dat wel zou doen, zou ik me ook druk moeten maken om de mensen in Sudan, Irak, Afghanistan, Palestina, Bangladesh, India, Nepal, China, Noord-Korea en nog een honderdtal gebieden die er niet al te best aan toe zijn.

En wat heeft het voor zin? Sust het je geweten? Vermindert het je schuldgevoel? Ach... in dat licht bezien komen jullie giften en bezorgdheid ook voort uit egoïsme.
pi_76995358
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:37 schreef Q.E.D. het volgende:
Bijvoorbeeld over die laptop: Bij een aardbeving wordt je oerinstinct aangesproken, je overlevingsinstinct. Daarom ga je nadenken over zelf wegrennen, eten zoeken en je papieren ophalen.

Het is vreemd dat jullie vanuit je luie stoel zeggen dat het immoreel is of dat die man dom is.
Het is immoreel, dom, verwerpelijk, menselijk en begrijpelijk. Misschien zou ik hetzelfde doen, wie weet. Ik hoop echter van niet.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:44:10 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76995440
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het erg voor de Haïtianen, maar ik slaap er niet minder om. Als ik dat wel zou doen, zou ik me ook druk moeten maken om de mensen in Sudan, Irak, Afghanistan, Palestina, Bangladesh, India, Nepal, China, Noord-Korea en nog een honderdtal gebieden die er niet al te best aan toe zijn.

En waarom zou je dat niet doen?
Betrokken zijn bij landen die het slechter hebben dan wijzelf? Is dat tegenwoordig niet meer gebruikelijk?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:44:26 #135
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995451
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is immoreel, dom, verwerpelijk, menselijk en begrijpelijk. Misschien zou ik hetzelfde doen, wie weet. Ik hoop echter van niet.
Als jij bijvoorbeeld in een kettingbotsing terecht komt op de A2, ga je dan ook mensen uit hun auto trekken als je net ongelooflijk geschrokken bent?

Ik zou het niet weten, ik denk dat de meeste mensen even moeten bijkomen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:44:46 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76995462
quote:

En wat heeft het voor zin? Sust het je geweten? Vermindert het je schuldgevoel? Ach... in dat licht bezien komen jullie giften en bezorgdheid ook voort uit egoïsme.
We zijn allen klootzakken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:46:18 #137
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995511
quote:

India en China hebben tenminste een overheid en geen voedseltekorten.

Voor de rest: Wij moeten er als rijke Westen iets aan doen. Helaas kunnen onze overheden het ook slechter maken dan het al is.
pi_76995528
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken, jonkie?
Nee, ik wil gewoon niet hebben dat je zo tekeer gaat over mijn mede-fok!ers, ik heb ze hoog zitten.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:48:24 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76995573
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:46 schreef DrDentz het volgende:

Nee, ik wil gewoon niet hebben dat je zo tekeer gaat over mijn mede-fok!ers, ik heb ze hoog zitten.
Daar verschillen wij dus ook al van mening over. Ik heb ze erg laag zitten.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:49:04 #140
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995589
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Daar verschillen wij dus ook al van mening over. Ik heb ze erg laag zitten.
pi_76995611
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Laat hem maar.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:50:27 #142
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76995627
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:50 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Laat hem maar.
Het is nu ook bedtijd.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:54:15 #143
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76995740
zo gauw mogelijk wil koenders weer een lokale dictator aanstellen

laat ze daar maar een VN bewind installeren inplaats van in Afghanistan
pi_76995797
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:44 schreef golfer het volgende:

[..]

En waarom zou je dat niet doen?
Betrokken zijn bij landen die het slechter hebben dan wijzelf? Is dat tegenwoordig niet meer gebruikelijk?
Oh, maar ik ben zeer betrokken bij mensen die het slechter hebben dan wij. Maar ik zal toch prioriteiten moeten stellen. Houd ik me bezig met Haïti of Nieuw-Guinea? Noord-Korea of Drenthe? Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik weiger slechts mee te doen aan de rage die Haïti op het moment is, en die zal worden opgevolgd door een volgende rage, en weer een volgende.
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

We zijn allen klootzakken.
Gesproken als een waar misantroop.
pi_76995870
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:46 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

India en China hebben tenminste een overheid en geen voedseltekorten.
Ga dat vertellen aan de kinderen die daar tussen het vuilnis wonen.

dinsdag 19 januari 2010 @ 01:00:26 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76995910
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:56 schreef Sloggi het volgende:
Ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik weiger slechts mee te doen aan de rage die Haïti op het moment is, en die zal worden opgevolgd door een volgende rage, en weer een volgende.

Rampen als rages afdoen.
Tja...we wachten op de volgende tsunami/aardbeving/orkaan.
En doen die gapend af als rage.
Alsof die mensen in die landen die getroiffen zijn het verzonnen hebben.

Dus maar niets doen en hopen dat als Nederland ooit getroffen wordt door een natuurramp er elders in de wereld wel betrokken burgers zijn die het niet afdoen als rage?
Poef.....gone! ©golfer
pi_76996094
De aardbeving is geen rage, alle aandacht is geen rage. En over een paar dagen, nou vooruit, anderhalve week, gaan we weer over op de orde van de dag.

Ik vind het goed dat landen helpen, ook Nederland. Ik vind het goed dat mensen geld geven, ook jij. Ik vind het goed dat het land er weer bovenop wordt geholpen. Maar het allemaal verschrikkelijk vinden terwijl er ondertussen weer duizenden mensen aan AIDS, malaria en andere ziekten zijn gestorven, terwijl er weer zoveel mensen zijn opgeblazen. Ach, ik kijk graag naar het grote plaatje en ik heb een groot relativeringsvermogen. Deze natuurramp is erg, maar als je het in perspectief plaatst is het niet veel erger dan andere dingen die zijn gebeurd, gebeuren en zullen gebeuren.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 01:16:34 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76996288
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 01:07 schreef Sloggi het volgende:
Deze natuurramp is erg, maar als je het in perspectief plaatst is het niet veel erger dan andere dingen die zijn gebeurd, gebeuren en zullen gebeuren.
Zo is dat.
Die wereldoorlogen waren ook maar incidenten vergeleken met wat ons nog te wachten staat.
In perspectief van Hiroshima is 9/11 ook maar een onschuldig incident.
Allemaal zaken om je niet druk over te maken.
Laat staan betrokkenheid bij te voelen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_76996424
Het menselijk brein is een vreemd apparaat. Ik voel me niet betrokken bij Haïti, maar ik trek me het lot van de Papoea's wel aan. Om Palestina maak ik me druk, en om de commissie-Davids. Misschien maak ik wel een onderscheid tussen leed dat voortvloeit uit menselijk handelen en leed waar je - in eerste instantie - niets tegen kunt doen.

Niemand heeft schuld aan Haïti, dus wie kun je de schuld dan geven? Terwijl ik me ontzettend druk kan maken om de opstelling van de Nederlandse regering wat betreft de Irak-oorlog, terwijl die beslissing in feite weinig mensen direct heeft beïnvloed. Die oorlog was er ook zonder Nederlandse steun gekomen.

Misschien een schuldige aan te wijzen zijn voor ik me ergens écht druk om kan maken. Tegen een aardbeving of een orkaan doe je nu eenmaal vrij weinig; als Papoea's onderdrukt worden kan ik op Indonesië, de VS, de VN en Nederland boos worden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 januari 2010 @ 01:34:39 #150
862 Arcee
Look closer
pi_76996642
Krijsende en kermende mensen onder de puinhopen en hij pakt z'n paspoort, z'n laptop, zoekt een internetcafé en stuurt even snel een mailtje naar huis dat-ie er aan komt en pakt het eerste de beste vliegtuig naar Nederland. En daar zit-ie dan in z'n versgestreken overhemd over te vertellen.:') Wat een held.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')