Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.quote:
Haïti zal zijn excuses aanbieden. Morgen kun je een telefoontje verwachten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben een beetje Haïti-moe.
Ik vind het wel leuk, maar misschien begin ik nu een beetje Draadstaalmoe te worden. De vaste typetjes zijn nu iig wel uitgemolken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.
Het is niet origineel.
Ben wel heel benieuwd naar Erik van Muiswinkel () in 'van Zon op Zaterdag'.
Maar vrees dat het zal tegenvallen.
Hij was ooit grappig, maar nu vinden alleen de surinamers (die vallen hun landgenoot toch nooit afquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Idd. Ik schat mezelf nu al een kleine 10 jaar Raymann-moe.
Van Zon op Zaterdag bestaat al langer. En het is inderdaad wel leuk, maar niet zo als Koefnoen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks aan. Heb steeds het gevoel naar een afsplitsing van een afsplitsing te kijken.
Het is niet origineel.
Ben wel heel benieuwd naar Erik van Muiswinkel () in 'van Zon op Zaterdag'.
Maar vrees dat het zal tegenvallen.
De tijd dat hij grappig was heb ik dan gemist.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij was ooit grappig, maar nu vinden alleen de surinamers (die vallen hun landgenoot toch nooit af) en meelopende nl-ers hem nog steeds geweldig.
Bos heeft even een belletje gepleegd naar Jeroen en Paul dat dat niet de bedoeling wasquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:07 schreef Jac0bus het volgende:
En wat had Jurgen te melden behalve het feit dat hij de opbrengsten van zijn show aan Haïti geeft?
Edwin viel me nog mee. Ik dacht echt dat hij zielig ging doen. En jammer dat Hamer niet gekomen is. Ik had nog wel even de aftermath van de crisis in Den Haag willen weten
Zag het deze week pas in de Varagids.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:04 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Van Zon op Zaterdag bestaat al langer. En het is inderdaad wel leuk, maar niet zo als Koefnoen.
Jeez, jij moet echt een zwaar leven hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Idd. Ik schat mezelf nu al een kleine 10 jaar Raymann-moe.
Dagje overslaan. Portie Haïti dat je in het reguliere nieuws ook krijgt(en bovendien morgen alweer oud nieuws is), Edwin de Roy van Weetikveel die z'n gelijk probeert te krijgen en Draadstaal dat niet echt grappig is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef Veerboot het volgende:
Moeite van het terugkijken waard, of is een dagje overslaan een betere optie?
Tjaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Jeez, jij moet echt een zwaar leven hebben.
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:49 schreef golfer het volgende:
Kan een interessante uitzending worden.
behalve dan dat sensatie-Telegraafverhaal.
Had justitie hem niet al eerder opgezocht? Ik dacht dat ze al in november een gesprek gevoerd hebben met de Turkse autoriteiten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.
Hm, dat kan. Ik heb de zaak niet aandachtig gevolgd dus misschien zeg ik ook maar wat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:50 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Had justitie hem niet al eerder opgezocht? Ik dacht dat ze al in november een gesprek gevoerd hebben met de Turkse autoriteiten.
Prima dat ze hem opgespoord hebben, maar om in grote chocoladetters-korps de krant te openen met de tekst: "Het beest runt een disco in Turkije", terwijl er tienduizenden doden gevallen zijn in Haiti?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:15 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, sensatie... dat is het wel, maar terecht. Justitie blundert, laat een bruut ontsnappen en door ouderwets journalistiek speurwerk vindt men de bruut terug. Ik vind dat wel een interview waard.
Dat is ook alweer 3 dagen geledenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima dat ze hem opgespoord hebben, maar om in grote chocoladetters-korps de krant te openen met de tekst: "Het beest runt een disco in Turkije", terwijl er tienduizenden doden gevallen zijn in Haiti?
Ach, alle druppels helpen, zeg maar. Het is alleen wat sneu (en dom) om daar zo de publiciteit mee in te gaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:06 schreef AryaMehr het volgende:
De spelersgroep van Ajax levert maar liefst een bijdrage van ¤ 3000 euro aan hulporganisaties in Haïti. Wat is dat? Het uurloon van meneer Suarez? Ze moeten zich schamen.
Oh ja. Dom van mij dat ik mij daar nu nog druk over maak. Al die doden zijn veel minder belangrijk dan een ontvluchte Turk.quote:
Ja he? Gaat zeker vervelen he? Je zou er zo maar eens langer bij stil moeten staan.quote:
De prins was in staat zijn arm zelf terug te duwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja he? Gaat zeker vervelen he? Je zou er zo maar eens langer bij stil moeten staan.
Ga maar gauw verder met het belangrijke laatste nieuws
Onzin.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:21 schreef Fockker het volgende:
Die twee van de hulpverlening lullen uit hun nek, men wil maar opstarten maar er gebeurd niets. De VN loopt daar met de handen in de zakken omdat een aardbeving niet onder hun mandaat valt,
Stond er verder helemaal niks over Haiti in de krant dan? Iedereen weet inmiddels wel wat er in Haiti is gebeurd dus waarom zou dat iedere keer zo groot mogelijk op de voorpagina moeten?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja. Dom van mij dat ik mij daar nu nog druk over maak. Al die doden zijn veel minder belangrijk dan een ontvluchte Turk.
Thea Hilhorst heeft helemaal gelijk als ze het heeft over die ad-hoc acties.
Ik zag net toch echt een item op tv waarin gemeld wer ddat de al aanwezige 9000 Vn militairen niets mogen doen, want het valt niet onder hun mandaat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
VN coördineert al jarenlang alle humanitaire hulp world-wide.
nee, JIJ lult onzin. De VN is een veiligheidsdienst geen hulporganisatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
VN coördineert al jarenlang alle humanitaire hulp world-wide.
Ik denk dat Haïti world-wide wel nog steeds het belangrijkste nieuws is. Elk nieuwsbulletin ter wereld opent er mee. Elke krant opent er mee. Elke actualiteitenrubriek ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
Iedereen weet inmiddels wel wat er in Haiti is gebeurd dus waarom zou dat iedere keer zo groot mogelijk op de voorpagina moeten?
Er komen wel miljoenendonaties bij door de journalistiek.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Trouwens. Hoe minder nieuws over Haiti hoe beter. De eerste dag zaten de vliegtuigen helemaal vol met journalisten en camera's terwijl er ook hulpgoederen/verleners in hadden kunnen zitten voor die eerste cruciale 24 uur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Naties#Activiteitenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:29 schreef Fockker het volgende:
nee, JIJ lult onzin. De VN is een veiligheidsdienst geen hulporganisatie.
QFT.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Trouwens. Hoe minder nieuws over Haiti hoe beter. De eerste dag zaten de vliegtuigen helemaal vol met journalisten en camera's terwijl er ook hulpgoederen/verleners in hadden kunnen zitten voor die eerste cruciale 24 uur.
Je hebt gelijk maar aan de andere kant heeft het wel exposure nodig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Mortaxx het volgende:
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Er komen wel miljoenendonaties bij door de journalistiek.
Frits Wester is weer goed bezig.
Klopt, Bert Koenders zei dat in Nova. Maar "Golfer"schrijft graag onzin ipv. zichzelf op de hoogte te stellen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:29 schreef Joepie het volgende:
[..]
Ik zag net toch echt een item op tv waarin gemeld wer ddat de al aanwezige 9000 Vn militairen niets mogen doen, want het valt niet onder hun mandaat.
Dan kan je coördineren tot je erbij neervalt maar voorlopig zijn er al flink wat mensen die kunnen helpen, maar dit niet mogen door een bureaucratisch regeltje, en niemand die het lef heeft om te zeggen: "fuck de regels, die mensen hebben ons nodig"
ga naar je nest morgen moet je weer naar schoolquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aan
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaatquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:40 schreef golfer het volgende:
Heftig hoor. Kinderen met psychiatrische stoornissen die zelfmoord plegen.
Dat zijn toch commerciële vluchten, die 30 hulpteams die zijn ongeveer tegelijk gekomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar hebben degene die gestorven zijn onder het puin, omdat men in plaats van hulp liever journalisten invloog heel veel aan
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:36 schreef Fockker het volgende:
[..]
ga naar je nest morgen moet je weer naar school
iemand die zoiets schreef als hij heeft geen argumenten nodig,quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.
Ik dacht naar Curaçao?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op? Terwijl het Nederlandse reddingsteam met 8 speurhonden gisterochtend moest uitwijken naar de Dominicaanse Republiek vanwege het overvolle vliegveld stroomde het land wel vol met verslaggevers, fotograven, cameramensen, technici en journalisten.
Klopt Ja, ze horen er in eerste instantie niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:47 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik dacht naar Curaçao?
Waarom geef je de journalisten trouwens de schuld van dat volle vliegveld?
Ik geef ze niet de schuld. Dat komt natuurlijk ook door de aardbeving die de verkeerstoren heeft uitgeschakelt. En die journalisten doen natuurlijk ook gewoon hun werk maar het zou voor de slachtoffers beter zijn als ze nog een paar dagen hadden gewacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:47 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik dacht naar Curaçao?
Waarom geef je de journalisten trouwens de schuld van dat volle vliegveld?
Ja. Enorm sterk. Allebei trouwens.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaat
Het is een moeilijk vraagstuk, ik vind geen van allen overtuigend.quote:
ja ik zat me ook al kapot te ergeren aan die gastquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:48 schreef AryaMehr het volgende:
Wat een irritante rotjoch achter die doctor! De hele tijd met een vieze grijns op zijn gezicht mee knikken.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:01 schreef _Boozeroony het volgende:
Ik heb met de Swinkels onder de douche gestaan....
...in de AMC-sportschool
Die gast met die fiets op z'n t-shirt? Viel mij ook al opquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ja ik zat me ook al kapot te ergeren aan die gast
Ja dat wel..maar het valt niet mee als je kind zelfmoord pleegt..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat die moeder er behoorlijk goed mee omgaat
Volgens mij is het totaal irrelevant. De 30 hulpteams die al paraat stonden zijn gewoon gearriveerd met dezelfde vluchten als de journalisten. De andere 29 teams zijn zich nog aan het voorbereiden. Ook heeft het Rode Kruis gezegd dat er nu genoeg reddingsteams zijn en dat goederen en logistiek nu belangrijker is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
Precies. Het is nou eenmaal een dilemma. Als je alleen maar hulpverleners toelaat zul je minder geld binnenkrijgen en op de lange termijn dus ook minder hulp, maar als je alleen journalisten toelaat krijg je veel geld nu en op de lange termijn hulp, maar is het moeilijk voor hulpverleners om te helpen. Toch prefereer ik meer de kant van de hulpverleners. Acute hulp is cruciaal bij een aardbeving.
Frits Wester is mijn favoriete gast. Valt nooit tegen.quote:Verder was Frits Wester weer lekker bezigLaten we het hopen dat zijn voorspelling van een vallend kabinet uitkomt
En dan nog de laatste twee over die zelfdodende kinderen. Triest verhaal, maar ik heb er verder niks mee. Eerder ontzettend idioot en egoïstisch om voor de trein te springen
Ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ze hiertoe dreef. De speelzaalleidster van mijn kinderen heeft in de jaren 90 stad en land afgelopen om hulp te krijgen bij zelfdoding ivm haar psychiatrische toestand en uitzichtloosheid/verergering op termijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
En dan nog de laatste twee over die zelfdodende kinderen. Triest verhaal, maar ik heb er verder niks mee. Eerder ontzettend idioot en egoïstisch om voor de trein te springen
Ik geloof dat ik het niet begrepen heb? Ik geloof dat jij niet weet dat een zeldoder als die zoon doet met de treinmachinist.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ze hiertoe dreef. De speelzaalleidster van mijn kinderen heeft in de jaren 90 stad en land afgelopen om hulp te krijgen bij zelfdoding ivm haar psychiatrische toestand en uitzichtloosheid/verergering op termijn.
Ze is geëindigd in een gesloten afdeling, dood gevonden doordat ze een poot van het bed op haar keel heeft 'laten vallen'
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:10 schreef Jac0bus het volgende:
Ik geloof dat ik het niet begrepen heb? Ik geloof dat jij niet weet dat een zeldoder als die zoon doet met de treinmachinist.
Mee eens. Als iemand zo ziek is dat hij/zij niet meer de gevolgen van zijn daden in kaart kan brengen, is het moeilijk te stellen dat voor de trein springen een egoistische daad is. Egoïsme staat of valt bij het herkennen en onderkennen van de gevolgen van zijn/haar daden en dat is dus bij zwaar psychiatrische patienten niet zelden afwezig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.
Ik vind het alleen té makkelijk om het egoïstisch te noemen that's all.
Wat dan? Ik zeg ook niet dat euthanasie in die gevallen niet goed is. Ik ben daar juist groot voorstander van. Alleen die machinist al als voorbeeld. Een zelfdoder geeft zijn psychische probleem alleen maar door aan die machinist. Nóg een reden om euthanasie toe te passen, maar zeker niet de enige.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb in mijn vriendenkring machinisten/conducteurs met deze verhalen.
Ik vind het alleen té makkelijk om het egoïstisch te noemen that's all.
True.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:07 schreef _Boozeroony het volgende:
Uit ons perspectief is het inderdaad egoïstisch om voor te trein te springen, maar iemand die al zo lang zó aan het lijden is houdt daar geen rekening mee. Het is vooral buitengewoon triest. Zo'n persoon heeft een heel ander manier van denken.
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:17 schreef _Boozeroony het volgende:
[..]
Mee eens. Als iemand zo ziek is dat hij/zij niet meer de gevolgen van zijn daden in kaart kan brengen, is het moeilijk te stellen dat voor de trein springen een egoistische daad is. Egoïsme staat of valt bij het herkennen en onderkennen van de gevolgen van zijn/haar daden en dat is dus bij zwaar psychiatrische patienten niet zelden afwezig.
Yep, dat maakt zo'n zaak alleen maar triester.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.
Het moeilijke is, en dat zeiden ze natuurlijk ook wel tijdens de uitzending is dat je bij degenen die succesvol zelfmoord plegen zegt: had dit maar humaner gekund. Maar ook geldt voor veel heel erg depressieve mensen die een zelfmoordpoging doen, op een moment dat ze echt dood willen, dat dit van voorbijgaande aarde is. Natuurlijk, het kan later wel terugkomen, maar het is bij heel veel niet als een terminale ziekte waar geen verbetering mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:18 schreef Jac0bus het volgende:
Wat dan? Ik zeg ook niet dat euthanasie in die gevallen niet goed is. Ik ben daar juist groot voorstander van. Alleen die machinist al als voorbeeld. Een zelfdoder geeft zijn psychische probleem alleen maar door aan die machinist. Nóg een reden om euthanasie toe te passen, maar zeker niet de enige.
In een bepaald opzicht is het wel egoïsme. Je denkt immers alleen maar aan hoe je jezelf van het leven kunt beroven zonder aan andere mensen te denken(machinist, opruimploeg etc.)quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat egoïsme de juiste term is. Je zadelt de machinist alleen met een hoop rotzooi op, waar hij/zij problemen van krijgt.
Ik denk ook niet dat mijn eerdere standpunt en dat wat jij zegt iets met elkaar te maken hebbenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het moeilijke is, en dat zeiden ze natuurlijk ook wel tijdens de uitzending is dat je bij degenen die succesvol zelfmoord plegen zegt: had dit maar humaner gekund. Maar ook geldt voor veel heel erg depressieve mensen die een zelfmoordpoging doen, op een moment dat ze echt dood willen, dat dit van voorbijgaande aarde is. Natuurlijk, het kan later wel terugkomen, maar het is bij heel veel niet als een terminale ziekte waar geen verbetering mogelijk is.
En dat maakt het ook zo’n moeilijk probleem.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:51 schreef Ringo het volgende:
Vanavond te gast:
- Psychiater Jan Swinkels over euthanasie bij psychiatrische patiënten
- Carine de Vries en Jeanette Croonen verloren hun kind aan zelfdoding
- Misdaadjournalist John van den Heuvel spoorde Saban B. op
- Professor Thea Hilhorst en Artsen zonder Grenzen-directeur Hans van de Weerd over de chaotische hulpverlening in Haïti
John van den Heuvel was er niet, in zijn plaats zat Frits Wester aan tafel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |