Bij een werkweek van 40 uur zou mijn bruto wettelijk minimumloon (19 jaar) 4,26 euro zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]
Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.
En dat is toch triest te noemen of niet?
Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?
Hier ligt nergens meer sneeuw... Behalve op de stoep. Kut dusquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Hier in de buurt ligt vooral op de binnenwegen nog veel sneeuw die is vastgereden tot ijsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:50 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)
De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
Het heeft iets weg van een ondergeschoven kindje ofzo. Je ziet of hoort ze nooit, dat vind ik wel jammer. Zelfs het kerstontbijt was bij ons strikt gescheiden. Maaaar...ik ben nog maar een broekie dus misschien praat ik voor mijn beurt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:48 schreef JMT het volgende:
[..]
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt?Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
Zou helemaal mooi worden als ik m'n overuren niet betaald krijg, mag sowieso meerdere keren in de week een half uur heen en terug fietsen naar een wijk die nogal afgelegen ligt en die tijd wordt echt niet meegenomen in de uren die er voor staan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:20 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
Goede schoenen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef tntster het volgende:
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
Ik denk dat je het beste zelf moet kijken wat voor jou het beste is. Ik gebruik het liefste een damesfiets omdat dat wat makkelijker op- en afstapt. Ik denk ook dat je op een stadsfiets wat meer overzicht hebt dan op een mountainbike (in het begin wel erg handig). En wat schoenen betreft, ik loop zelf het liefst op simpele lichte gympen, terwijl anderen zweren bij berg-/wandelschoenen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef Kaneel het volgende:
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.
Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
Ga lekker voor die andere baan!! Welke vestiging zou ej gaan werken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef Mute_Me het volgende:
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen![]()
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem meequote:Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.
Op een mountainbike zit je toch wel een beetje gebogen en kun je wat minder goed om je heen kijken, maar zo'n ramp is dat ook weer niet hoor. 'T is maar net wat je gewend bent.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem mee
@Linker_Onderlip: wat bedoel je met meer overzicht met een stadsfiets?
Gefeliciteerd,quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Jojoortje het volgende:
Wie rijdt er hier collectie 's avonds?
Oh, hier werken er wel veel vrouwen...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik.![]()
Is leuk werk hoewel het soms aardig zwaar kan zijn. Sommige klanten hebben postzakken waar wel bakstenen in lijken te zitten. De zwaarte van het werk ligt ook aan de wijk die je krijgt. Bij ons hebben we bijvoorbeeld wijken met 6 klanten en 20 brievenbussen, terwijl dit bij mijn wijk juist precies andersom is.
Om eerlijk te zijn heb ik geen vrouwen dit werk zien doen, bij ons werken er in ieder geval echt alleen maar kerels, wel heb ik een keer een vrouwelijke subcontractor bij onze vestiging gezien maar die zie ik nu ook nooit meer. Maar laat mij je niet ontmoedigen en ga er gewoon voor als het je wat lijkt.
Lees nog even een post verder van diegenequote:Op woensdag 13 januari 2010 21:47 schreef TokenW het volgende:
[..]
Gefeliciteerd,
Bij welk VBG (vestiging) ben je aangenomen?
Ik heb 1 tip voor je, schrijf je uren op en vraag minstens iedere maand je uren op als er geen overzichten op het depot/vestiging ter inzage liggen.
Volgende week gesprek trouwens... Hopen dat het doorgaat!quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hehe, dan heb je geluk dat je niet bij ons werkt anders was je echt wel de enige vrouw. Het werk kan (met de nadruk op kan) zwaar zijn maar meestal hebben klanten 1 of 2 zakken post en sommige klanten hebben zelfs maar een stapeltje post wat je zo in je handen mee kan nemen. Af en toe gooien klanten ook stapels zware enveloppen of zelfs pakketten in die postzakken waardoor zo`n zak bijna niet te tillen is, maar dat is gelukkig meer een uitzondering. Dus het moet zeker goed te doen zijn.
Helaas weet ik niks over contracten.
Vreemd. Ik krijg het gewoon uitbetaald dan, dus misschien even contact opnemen met je teamcoach? Als je je uren niet controleert, dan gaan ze je soms naaien namelijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Juninho8 het volgende:
ik heb momenteel een 2 uren contract. Als ik verlof opvraag voor 1 dienst op zaterdag wordt deze gewoon niet uitbetaald. Hetzelfde is ook zo als ik 2 diensten verlof opneem worden ze gewoon niet uitbetaald. Ik heb wel een verlofoverzicht met de uren erop maar wat heb ik dan aan die verlofuren omdat ze niet worden uitbetaald aan mij? Weet iemand hoe dit precies zit?
Ik zou deze uitleg niet accepteren. Hoelang jouw dienst is doet er niet toe, want als jij vrij hebt loopt iemand anders die dienst. Op een verlofdag boeken ze jou dus al per definitie niet in die dienst. Ze kunnen gewoon 2 uur verlof opvoeren in het systeem, wat er dan in de uitdraai van Harmony ongeveer zo uitziet:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:53 schreef Juninho8 het volgende:
Ik heb ook contact opgenomen met mijn teamcoach maar die zegt dat ik maar een 2 uren contract heb en omdat 1 dienst al langer dan 2 uur is wordt deze niet uitbetaald. Dat is de uitleg waar ik het mee moet doen.
Wij hebben 3 HAH, want de FFF (quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:25 schreef Zipportal het volgende:
Wat voor HAH hebben we morgen? Weer 2 á 3 stuks?
Is collectie niet wat voor jou dan?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag lekker kort dagje, van 7.30 tot 12.00 uur, vooral voorbereiding gedaan. Daarna nog een klein wijkje gelopen zonder HAHKwam in een flat nog iemand tegen die post liep. "Hoi, ook lekker post aan het lopen? Ik ben je concurrent, Sandd." Whehe
Vervolgens gezegd dat ik me niet bedreigd voel en daarna een beetje gepraat, op zich best gezellig
Morgen om 6.15 uur beginnen, postbussen ingooien en weer veel voorbereiding en dan een grote wijk lopen.
En volgende week de hele week werken!
Haha tof toch, ik kreeg vorige week ook ineens 3 euroquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb gisteren trouwens 2 euro gekregen in m'n wijk, onder de noemer "Nieuwjaarsbonus" wel te verstaan.
Loop rustig door de wijk en die vent vraagt ineens, heb je nog wel een bonus gehad van de TNT? Zal vast niet hé met hun" en die geeft me die munt ineens.
Ik hou niet van autorijdenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:00 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Is collectie niet wat voor jou dan?
Ik heb er 3:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Juninho8 het volgende:
welke huis aan huis is er morgen? Vorige week zaterdag had ik de Plus en van de Postcode Loterij. C1000 heb ik gelukkig nooit in mijn wijken.
Bij ons waren ze zelfs alletwee stuk. Jammer, want er was weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat machinepost (oa mailing van de IB Groep).quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef Jojoortje het volgende:
Vandaag was er weinig post, maar we moesten weer wachten op de machines, was er weer 1 stukDat gaat ze echt veel geld kosten zo langzamerhand!
Oeh zuur.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons waren ze zelfs alletwee stuk. Jammer, want er was weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat machinepost (oa mailing van de IB Groep).
Werk jij in Kampen!quote:Op zondag 17 januari 2010 11:04 schreef tntster het volgende:
Bij ons is gister de zaal veranderd en hebben we met wat mensen tot vroeg in de avond gewerkt.
Voor mij bijna het klokje rond dus dat was wel lekker :-)
Jammer dat ik er de eerste dag niet bij ben, wil de reacties wel eens zien van iedereen die binnenkomt.
Da's bij ons een jaartje geleden ook gebeurd, haha iedereen was de weg kwijtquote:Op zondag 17 januari 2010 11:04 schreef tntster het volgende:
Bij ons is gister de zaal veranderd en hebben we met wat mensen tot vroeg in de avond gewerkt.
Voor mij bijna het klokje rond dus dat was wel lekker :-)
Jammer dat ik er de eerste dag niet bij ben, wil de reacties wel eens zien van iedereen die binnenkomt.
Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:16 schreef tntster het volgende:
Nee ik woon en werk in brabant.
Ik vind het er wel gezelliger uitzien, al die carre's bij elkaar.
Wij hebben er in totaal 4.
Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijktquote:Op zondag 17 januari 2010 18:58 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.
Dus vandaar dat ik dacht dat je in Kampen werkte.
Wij hebben hier nu 5 van die "eilanden" volgens mij. Het ziet er wel leuk uit. En een tafel voor HAH vouwen, 8 werkplekken aan 1 tafel, volgens mij is dat wel gezellig haha.
Pfffquote:Op zondag 17 januari 2010 19:08 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijkt
Dus 2 contracten, right?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:17 schreef rub3n het volgende:
Ik ben Chauffeur Collectie en Postbesteller (boerenwijk met de auto).
Ik hoop dat ik straks na mijn tijdelijke hulpkracht contract een "zaterdagbesteller" contract krijg. Verdien ik 2 euro meer dan de 5,21euro die ik nu per uur verdien krijg!
Ja maar bij TNT is dat blijkbaar andersquote:Op maandag 18 januari 2010 00:24 schreef rub3n het volgende:
Je hebt altijd maar 1 contract.
In (bijna) elk contract staat dat nevenwerkzaamheden ook tot je werk kunnen behoren.
Voorbeeld: een vakkenvuller in een supermarkt kan ook wel kassa draaien, terwijl er in zijn contract staat dat hij vakkenvuller is.
Ik ken een paar mensen die een contract hebben als zaterdagbesteller en als chauffeur collectie (grote klantenritten en buslichting).quote:Op maandag 18 januari 2010 01:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja maar bij TNT is dat blijkbaar anders
Jij krijgt de post gewoon thuis?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:
En de meest domme fout van 2010 is al gemaakt!
Kreeg vandaag de post aangeleverd, maar meer dan dat ook niet.
Dus zonder posttas waar het normaal in zat....
Zat ik daar met een paar losse bundels, hoe ga je die bezorgen op de fiets?
Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling
En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef tntster het volgende:
dat is wel gebruikelijk ja.
Morgen werken/helpen op een ander kantoor..bleh
Heuh...ik snap t ff niet. Jij krijgt je post aangeleverd in fietstassen? Normaal gesproken gaat de post toch in grijze zakken die, voor het bezorgen zelf, vrij nutteloos zijn? Als het niet zo veel is, zoals gebruikelijk, op maandag, dan begrijp ik dat ze die anderhalve bundel gewoon los afgeven in de veronderstelling dat je ze in je fietstassen doet.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:
En de meest domme fout van 2010 is al gemaakt!
Kreeg vandaag de post aangeleverd, maar meer dan dat ook niet.
Dus zonder posttas waar het normaal in zat....
Zat ik daar met een paar losse bundels, hoe ga je die bezorgen op de fiets?
Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling
En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
In de tijd dat ik 2 banen had deed ik gewoon loonheffingskorting op allebei de contracten. Zolang je niet over die grens van 11.000 euro gaat is er niks aan de hand.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:29 schreef Jojoortje het volgende:
Ben benieuwd hoe dat werkt met de loonheffing met 2 contracten. Kun je het beste doen bij de functie waar je de meeste uren maakt toch?
nee ik help dat kantoor af en toe als ze omhoog zitten.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?
Twee maarquote:
Ja ik weet niet of het overal zo is, maar wij kregen net alleen het blokker en AH krantje. Hoop dat het in het dorp waar ik moet gaan lopen (om één uur pasquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:15 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Twee maar... reden voor een feestje vanmiddag
Zometeen voor het eerst beginnen tijdens de nieuwe diensten en nieuwe opstelling. Zal wel even schrikken zijn. Krijg ik ook meteen weer een nieuwe wijk...mijn tiende in een dikke maand tijd("Ja, jij kent hier toch alle straten enzo...")
Leuk!quote:
Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Hebben jullie ook dat als je na het werken gaat douchen, je daarna in één keer helemaal inzakt? Ik heb er nu weer eens last vanOgen vallen dicht, haha
Ach ja, dat vind ik ook nooit zo ergquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.
Haha ja ik zie mezelf helemaal niet makkelijk meer opstaan van m'n stoel nuquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef seventhseagulll het volgende:
Zeker als ik veel bezorgt heb is dat voor mij herkenbaar ja.
Tijdens het werk nergens last van, maar na de douche kan je geen stap meer verzetten.
Ik ook niet. Ik plan gewoon een siesta in.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ach ja, dat vind ik ook nooit zo erg
Haha wij kregen toen ook allemaal nieuwe wijken (is alweer een jaar geleden dat het ingevoerd is). Op zich was het binnen de tijd die je ervoor kreeg prima te doen. Ik ben er eigenlijk nog nooit overheen gegaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
Ik moet het jaaroverzicht nog binnen krijgen. Weet niet precies wanneer dat bezorgd wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:
weet iemand of we nog een jaaroverzicht krijgen? de 21e
Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..
Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
030-2951661quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef soco_cola het volgende:
Ok nou ben benieuwd, wil snel ff belastingaangifte doen, kun jij trouwens op je loonstrookje kijken wat het telefoonnummer is van de TNT personeelszaken in Utrecht? dan kan ik meteen vragen wanneer het binnenkomt en kan ik het hier plaatsen
tnx!
"worden eind januari begin februari seperaat van de loonstrookjes verstuurd"quote:
als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:
weet iemand of we nog een jaaroverzicht krijgen? de 21e
Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..
Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
heb 6 jaar een zaterdagcontract gehad bij de TNT, dus dat turlijk geloof ik wel hehehequote:Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef sbientje het volgende:
[..]
als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.
Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
ik dus ook, want ik ben aardig blutquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.
Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
sparen ja... dat lukt mij helaas niet zo goed... niet omdat ik zoveel uitgeef, maar omdat ik mijn studie enzo moet betalen :Squote:Op woensdag 20 januari 2010 23:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.
En leer nou eens sparen
Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag werden ook hier de rugnummers (ontslagnummers) uitgereikt. Opvallend was dat de slechtste nummers waren toegekend aan de deeltijdwerkers! De mensen aan wie altijd is verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, en die dan ook geen beroep kunnen doen op de diensten van TNT Mobility, of mobiliteitsbudgetten. Ook viel op dat de jongeren over het algemeen betere nummers hadden dan de oudere garde, misschien omdat ze in een kleinere leeftijdsgroep zitten.
Volgens mij wel ja.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
Mja, zonder salarisstrookje kan ik dat niet checken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:24 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.
Ja...met "die dagen" wil dat wel eens wat vertraging oplopenquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag geen loonstrookje gehad??
Morgen zeker...
Het is voor een deel gewoon bedoeld als bangmakerij. Ze noemen het geen ontslagnummers, maar het is wel zo dat als er op een gegeven moment gedwongen ontslagen zouden vallen, dat degenen die op dat moment het hoogste nummer hebben er het eerste uitgaan. Wel is het zo dat de nummers ieder jaar worden herberekend, omdat door natuurlijk verloop de personeelssamenstelling kan veranderen,quote:Op donderdag 21 januari 2010 01:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.
Wel weet ik dat die rugnummers niet voor ontslagen zijn, maar voor overplaatsingen. Het word alleen heel vreemd uitgelegd en er word overal omheen gedraaid.
Deze brief ontving ik vanmorgen:quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag geen loonstrookje gehad??
Morgen zeker...
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef rub3n het volgende:
"Geachte heer rub3n,
Als gevolg van een incident in het salarissysteem is bij u het salaris van januari 2010 ten onrechte niet betaalbaar gesteld en ontvangt u geen salarisspecificatie.
In verband hiermee is besloten om een voorschotbetaling uit te voeren in week 3. Het voorschot is zo berekend dat het vrijwel overeenkomt met de nettobetaling waar u recht op heeft. Bij de salarisbetaling van februari 2010 wordt het eventuele verschil tussen het voorschot en het definitief berekende netto salaris verrekend.
Voor nadere informatie bla bla.
Ik bied u mijn excues aan voor het ongemak.
Met vriendelijke bla bla"
dat had je toch al gepost?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:
[..]
Deze brief ontving ik vanmorgen:
[..]
het is idd fris maar wel lekker buiten!quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Was lekker weer om te werken vandaag (wel een beetje fris), je voelt de lente eraan komen
Exact, Ik was ook stomverbaasd over m'n nummer. Een collega die tegelijkertijd met mij z'n vast contract heeft gekregen heeft zelfs nummer 4 (op een kantoor van 141 man). Hij is een paar jaar jonger dus dat valt kennelijk heel gunstig uit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En als TNT nu hoopt dat we, geschrokken door ons rugnummer, massaal naar Mobility rennen, dan vergissen ze zich. Onze vestiging is tamelijk vergrijsd, wat er toe leidt dat in absolute aantallen de hoogste nummers zijn gevallen bij postbodes die 45+ zijn (en dan vooral de oudere deeltijders). En de jongeren zijn een relatief kleine groep, dus daar vallen minder ontslagen, dus die hebben fraaie nummers.
De deeltijders (contracten van 25 uur of minder) krijgen geen steun van Mobility, de oudere fulltimers denken "het zal mijn tijd wel duren", en de jongeren (voltijd en deeltijd) hebben in sommige gevallen zo'n goed nummer (bijv. nummer 12, op een kantoor met 130 man) dat zelfs degenen onder hun die wel driftig aan het solliciteren waren nu ineens veel minder animo daartoe hebben.
Ik heb vandaag helemaal geen brief gekregen, misschien verschilt dit per regio?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:
[..]
Deze brief ontving ik vanmorgen:
[..]
Voor die gast zit er waarschijnlijk een onfeilbare logica achter.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:49 schreef sbientje het volgende:
kreeg vandaag trouwens een pakketje bezorgd... die kerel deed zijn bus open (ik stond toevallig buiten) en echt allll die pakketjes lagen gewoon los door die bus verspreid... wat een teringzooilijkt me echt niet handig, maar ja
Ik heb al gebeld, maar volgens de meneer van de salarisadministratie is er nog geen opdracht doorgegeven vanuit mijn vestiging. Daar was nu niemand meer aanwezig, dus ik ga er maandag maar achteraan (lees; ik ga er wel naartoe, kan k meteen m'n laatste shirts inleveren). Nu kan ik wel even zonder dat geld, maar ik heb er recht op, dus wil het ook gewoon krijgen. 't is niet ook zo maar een paar rotcenten; vakantiegeld alleen is al ruim 150 euro en dan komen daar al die verlofuren nog bovenop.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:32 schreef Biekkie het volgende:
Mijn contract liep 30 november af,volgens mijn TC zou het geld van verlofuren+vakantiegeld OF in december komen,OF in januari.
December kreeg ik iets meer dan 25 euro gestort...
Januari,geen geld.Heb gisteren gebeld met salarisadmin,staat helemaal niets in het systeem.TC gebeld,2e week van NOVEMBER zou het al doorgegeven zijn.
Als het er maandag nog niet is moest ik maar bellen.
Lekker dan.
quote:Klachten over werken in de kou
Uitgegeven: 22 januari 2010 11:07
Laatst gewijzigd: 22 januari 2010 11:07
UTRECHT - Bouwvakkers, postbodes, winkelpersoneel en installateurs hebben bij vakbonden van de FNV geklaagd over het werken in de winterkou.
© TNT
Tijdens een speciale meldweek kwamen zo'n tweehonderd klachten binnen, aldus FNV Bondgenoten vrijdag.
Personeel van winkels klaagde erover dat de deuren open moesten blijven, ook als de warmtesluizen slecht bleken te werken. Ook is er volgens de vakbonden onduidelijkheid over de vraag wanneer het bezorgen van post nog verantwoord is.
Bouwvakkers
Bouwvakkers hebben een regeling voor vorstverlet, maar toch kwamen er klachten binnen van werknemers die zeiden dat ze door moesten werken of onder druk werden gezet om vrije dagen op te nemen.
Werknemers van installatiebedrijven klaagden dat ze ondanks het winterweer toch buiten aan de slag moesten.
De vakbonden willen nu duidelijker afspraken maken met de werkgevers over werken in de kou.
© ANP
ik was er ook blij mee... aardig bedrag aan KNJ-urenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef tntster het volgende:
Het loon viel mij reuze mee..misschien ook omdat het 5 weken waren haha
Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen 6.15 uur aanwezig zijn en alleen binnenwerk. Hopen dat dat zo blijft staan
dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:
Lekker gelopen vanmiddag.
In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen(Netwerk VSP)
Dat vind ik echt niks, ik ben het liefst weer vroeg thuis. Kan nooit zo goed uitslapen (ja tot half 9 ofzo, maar dan houdt het echt op)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:55 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.
Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..
TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:
Lekker gelopen vanmiddag.
In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen(Netwerk VSP)
Allebei ja.. Op zaterdag bij tntquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?
Kan dat ook als bijbaantje dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..
Verdient zeker lekker jaquote:Op zaterdag 23 januari 2010 07:53 schreef gelebeer het volgende:
Ja, ik ben 17 en heb een contract als zaterdag medewerker. Ik verdien nu 5,55 euro per uur en heb een contract van 5 uur. Dus dat verdient wel lekker
Postverdeler? Wat versta je daaronder?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Zo...werd gisteren om 21.30 gebeld door de TC of ik niet om 07.00 kon beginnen ipv mijn vrije dag(ik zat inmiddels aardig lam in een café en hij had de planning mee naar huis genomen
) Meteen voor het eerst gevost én... ik ben gebombardeerd tot postverdeler
Op zich heel leuk werk, maar stiekem best zwaar.
Wij hebben al dik een jaar het nieuwe werken, maar rugnummers heb ik hier nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:54 schreef sbientje het volgende:
wij hebben nog steeds niet het nieuwe werken... en ook nog geen rugnummers..
Aja dan had ik het goeie beeldquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:11 schreef Linker_Onderlip het volgende:
De postverdeler zorgt ervoor dat wijken op tijd voorbereid worden, dat alle nabreng-/postbezorgerstassen op tijd op transport staat, ingooien "vuile post" en dus inderdaad ook regelen dat iedereen de juiste bakken heeft. De postbodes mogen op de zaal alleen nog de post ingooien, zetten en in grijze tassen doen, al het andere werk doet de postverdeler (buiten het vossen, postbussen en HSM natuurlijk). Dat was toch het principe van de nieuwe werkwijze?
ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand diequote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Aja dan had ik het goeie beeldDat is idd het principe ja.
Alleen is dat principe nu alweer ver te zoeken met een nieuwe TC die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt of je over de zaal loopt en zelf je bakken pakt als niet-postverdeler zijnde. Ik pak namelijk liever al m'n bakken zelf, net als de rest van het team haha![]()
Net als met die rode rekjes die je moet gebruiken voor de rode bakken. De vorige TC dwong ons die dingen te gebruiken, maar soms zijn ze verbogen en passen ze niet in de gaatjes. Nou, dan probeer ik het een seconde en als het dan niet lukt dan gooi ik dat rek weer bovenop mn kast en zet de rode bak gewoon op het bureau.
Mja, verschilt wel per persoon wat beter werkt
Ja die. Nou die moesten wij gebruiken van onze oude TC, nadat het nieuwe werken was ingevoerd. Als je rekje niet goed paste ging je maar een ander halen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef sbientje het volgende:
[..]
ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand dieDie voor aan de 'tafel' te hangen bedoel je toch? ik zet de bak ook altijd gewoon op t bureau ja...
Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Normaal stonden de kasten zo __/ __/ __/ __/
en nu dus __I__I__I__I
Die rekjes heb ik nog niet gesignaleerd, en weiger ze te gebruiken. Vroeger hadden we ze wel, maar niemand gebruikte ze. Ze zitten in de weg, je stoot je knieen er tegen, en erg stevig zijn ze ook niet, het zakt helemaal door met een bak er in!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __) en ook recht op het bureau waardoor je werkruimte minimaal is. Daarom heb je van die rekjes als verlengstuk van je werktafel.
Taakje van de postverdelerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef tntster het volgende:
Bij ons moeten ze verplicht gebruikt worden.![]()
Stootte me vandaag aan zo'n pokkeding, iemand was klaar met een kast en had em laten hangen (recht voor de kast van de sammies)![]()
Vandaag ook postverdeler gespeeld met de nieuwe opstelling,vind dat wel fijner werken als de oude manier. alles is duidelijker en meer georganiseerd.
Alleen wat er met wijken moet gebeuren blijft vaak een raadsel voor de zaterdagwerkers dus blijven er vaak wijken staan die eigenlijk opgestuurd moeten worden omdat velen te laks zijn even te vragen wat er met die wijk moet.
sterretjje 51? Is dat dat de machine straat+huisnummer op de envelop print?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef tntster het volgende:
ja idd, maar je blijft aan het zeuren tegen sommigen en dan heb ik het idee dat hun denken (R** op) haha.
Ook de herstelpost afwerken heb ik velen opnieuw uit moeten leggen. Sterretje 51 ook al zoiets.
Bij ons wordt slecht opleiding gegeven wat dat betreft
ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan isquote:
Postbus 51quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:24 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan is
je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:
@Kramerica: Als je alle HSM-post in één keer op je zetblok zet, is dat toch vrij onhandig? Het voorste deel HSM-post tot de gele kaart moet onderin de grijze tas, en telkens het deel erna daarbovenop. Je moet dus telkens de post na een gele kaart voor de eerste post neerzetten op je zetblok. Mij te veel gegoochel
Best moeilijk om dit goed te verwoorden trouwens
Ja hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?
geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerdquote:Op zondag 24 januari 2010 17:28 schreef blckbb het volgende:
Weet iemand van Netwerk VSP misschien wanneer de ''grote opdrachten'' vallen? Bezorgingscoördinator zei iets over de bezorging van folders van vaste klanten in een wijk, schijnt aardig aan te tikken op je loonstrookje
Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerd
zoiets als ziggo?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:44 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.
Ziggo jaquote:Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef sbientje het volgende:
[..]
zoiets als ziggo?dat had ik een tijdje geleden, pfff.. 3 weken lang een lading van die blaadjes gehad
Dat kan ik me indenken. Van de week nog een uur lang SMG post zitten stickeren. Dat op het SC handsorteren is een stuk sneller.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:58 schreef tntster het volgende:
Kreeg gister ook te horen dat de grote enveloppen weer niet voorzien hoeven te worden van een retoursticker (behalve als er een rode streepjescode opzit)
waarschijnlijk ja!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:51 schreef Bigapple het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier!, Had me aangemeld als zaterdagbesteller bij TNT. alleen stond erbij dat er bij deze wijk rijbewijs verplicht was.
Ik heb wel een rijbewijs maar wat bedoelen ze hiermee?.
Dat je een auto meekrijgt voor je wijk ofzo?
Greetzz
Ik heb echt het idee dat jij dat plaatje altijd onder je CTRL+v hebt staanquote:
de locaties zijn in de wat grotere plaatsen in je buurt te vinden.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bigapple het volgende:
Oke , nou snap ik het een beetje.
Zijn er ook adressen bekend waar de post word gesorteerd, vraag het me gewoon ff af of dat hier in de buurt is.![]()
bedankt voor je reactie.
greetz
Ligt eraan waar je woont. Aangezien je een auto moet gebruiken voor een buitenwijk ga ik er van uit dat je ergens in het Oosten des lands woont. Daar zul je wel een stuk verder moeten fietsen dan hier in de Randstad (er zit een sorteercentrum in mijn dorp en niemand hoeft er meer dan 5 kilometer naartoe te fietsen).quote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bigapple het volgende:
Oke , nou snap ik het een beetje.
Zijn er ook adressen bekend waar de post word gesorteerd, vraag het me gewoon ff af of dat hier in de buurt is.![]()
bedankt voor je reactie.
greetz
Ok nja volgens mij kreeg je toen je het formulier invulde op tntpost.nl op het eind een aantal plaatsen waar je uit kon kiezen toch? Volgens mij zit er in die plaatsen sowieso een sorteercentrum.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef Bigapple het volgende:
nee juist beetje in het westen in het groene hart, haha.
Bruto. Maar er gaat geloof ik niet zoveel vanaf.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:54 schreef blckbb het volgende:
[..]
4,82 p/uur voor 16-jarigen![]()
![]()
Netto of bruto?
Hmm klinkt best goed. Maarja, ik heb net mijn zaterdag bij de Albert Heijn opgezegd dus het zou een beetje hypocriet zijn om dan alsnog te werkenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bruto. Maar er gaat geloof ik niet zoveel vanaf.
Wat niet weet wat niet deert.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:00 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hmm klinkt best goed. Maarja, ik heb net mijn zaterdag bij de Albert Heijn opgezegd dus het zou een beetje hypocriet zijn om dan alsnog te werken
Henig werk? Ik ben 21 maar ben kennelijk nog steeds mijn woordenschat aan het verbreden. Mooi dat het goed gegaan is, ben je lekker wezen scheuren of alles rustig aan gedaan?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:38 schreef Jojoortje het volgende:
Net gewerkt bij collectie trouwens.. Ging heel goed! Henig werk!
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont. Aangezien je een auto moet gebruiken voor een buitenwijk ga ik er van uit dat je ergens in het Oosten des lands woont.
Klanten kunnen toch klachten over jou indienen? Eigenlijk zou jij dan ook klachten over de klant moeten kunnen indienen. Misschien zou de persoon op jouw vestiging die verantwoordelijk is voor het contact met die klanten ze er eens op aan kunnen spreken...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Henig werk? Ik ben 21 maar ben kennelijk nog steeds mijn woordenschat aan het verbreden. Mooi dat het goed gegaan is, ben je lekker wezen scheuren of alles rustig aan gedaan?
Bij mij eigen wijk heb ik trouwens een klant die 9 van de 10 keer de post niet klaar heeft liggen en dat begint me nu toch wel een beetje te irriteren. Ik moet vaak minstens 5 minuten wachten totdat alle post gefrankeerd is terwijl bij alle andere klanten de post altijd al klaar ligt.
Ik heb ook een "boerenwijk" op zaterdag.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef Bigapple het volgende:
leuk man! collectie.
Iemand ervaring om zaterdagbesteller/post te lopen met de auto.
Gaat dat beetje lekker?
greetz
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat jij dat plaatje altijd onder je CTRL+v hebt staanIk zie jou hem altijd posten
Dat is netto, GEEN bruto!!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:54 schreef blckbb het volgende:
[..]
4,82 p/uur voor 16-jarigen![]()
![]()
Netto of bruto?
Vraag over TNT pakketservice: eerst hier kijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:58 schreef Maart85 het volgende:
Hoi TNT medewerkers :
Even een vraag je voor jullie, misschien kunnen jullie me helpen.
Ik verwachtte vandaag 2 heel erg belangrijke pakketjes die ik eigenlijk vandaag nog zelfs erg hard nodig heb.
Hele ochtend thuis geweest, maar geen bel gehoord. Uiteindelijk is er een briefje achter gelaten dat het pakketje morgen nog een keer wordt aangeboden. Kan ik contact opnemen met de desbetreffende pakketchaufeur? Om te vragen of ik naar een punt kan komen tijdens zijn werk waar hij toevallig is? En dat ik het pakketje zo op haal? Kan ik dan zijn nummer opvragen bij de klantenservice? Ik heb zijn nummer in ieder geval ook eerder al gekregen, toen mijn bel tijdelijk stuk was, was voor hem en mij handiger met pakketjes afleveren. Zijn nummer ben ik helaas kwijt ivm een nieuwe telefoon, zijn naam weet ik in ieder geval wel!
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Maarten
Echt??quote:
Net alsof dat niet zo isquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:45 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]Alsof het oosten een grote lege vlakte is en het westen een grote stad...
Henig betekent eeeeuh... Kalm, relaxed!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Henig werk? Ik ben 21 maar ben kennelijk nog steeds mijn woordenschat aan het verbreden. Mooi dat het goed gegaan is, ben je lekker wezen scheuren of alles rustig aan gedaan?
Bij mij eigen wijk heb ik trouwens een klant die 9 van de 10 keer de post niet klaar heeft liggen en dat begint me nu toch wel een beetje te irriteren. Ik moet vaak minstens 5 minuten wachten totdat alle post gefrankeerd is terwijl bij alle andere klanten de post altijd al klaar ligt.
Ja!quote:
Auwquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:59 schreef Sapphira het volgende:
Pfff, daarnet gevallen toen ik in een flat naar boven liep om een pakketje af te geven.Met m'n rechterknie op zo'n stenen trap! AUW! Knie is nu dik..
Welkomquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:20 schreef Kaneel het volgende:
Vandaag m'n eerste dag gehad als postbode. Was leuk
Welk koud.. -10
Mij kun je waarschijnlijk niet gezien hebbenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:28 schreef Sther het volgende:
Met VBG bedoel je gewoon het gebouw op de Pallasweg? Hmmm... de naam 'Peterselieman' zegt me niet echt wat, hahahaMaar misschien heb ik je dan daar wel eens gezien
Dankjequote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Welkom
Postbode of zaterdagbesteller?
Uiterlijk volgende week maandag. Vijf werkdagen dacht ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef Bigapple het volgende:
Als je je maandag heb aangemeld als postbezorger, wanneer krijg je dan ongeveer bericht?. Kan het langer duren dan verwacht bij tnt?. haha
greetz
Zou misschien kunnen, maar dat weet ik nu nog niet. Ik beslis tegen die tijd wel (als ze me dan nog willen hebben)quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef xxiessiexx het volgende:
Als je gaat studeren kun je toch nog op zaterdag blijven werken bij TNT, Sther?
Nee dan zal dat wel niet, hihiquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mij kun je waarschijnlijk niet gezien hebben
Kom nooit op de Pallasweg of op de Celciusweg namelijk
Achter ingehouden loonheffingen staat bij mij 0.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:26 schreef sbientje het volgende:
heb vandaag jaaropgaaf gehad. Krijgen jullie ook betaald zonder dat loonheffing wordt ingehouden? :S
Als je in een jaar minder verdient dan een grove 6000 euro en je laat je loonheffingskorting toepassen, dan is die loonheffingskorting voldoende om geen belasting af te hoeven dragen. Daarom is dat dusquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:55 schreef sbientje het volgende:
ja bij mij dus ook... nou ja.. is niet heel erg, ik begrijp t alleen niet.
Ook dat klopt, dat zijn een aantal verplichte verzekeringen. Overigens compenseert TNT dit altijd, moet je maar is op je laatste loonstrookje krijgen; dat bedrag gaat eraf, maar wordt er ook extra bijgestort.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ingehouden inkomenshuppelepup staat wel een paar honderd euro
Ik was nog wel even lekker natgeregend, dat dan weer welquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:50 schreef tntster het volgende:
hier precies hetzelfde..90 minuten wijk gelopen en ik kon weer naar huis
Ik wist niet dat je definitief gestopt was, wel dat je nog op een mailtje van een of andere adviseur aant wachten was.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Had ik toch al tegen je gezegd
Die collectie doet je ook niet veel goed zoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:24 schreef Jojoortje het volgende:
Hopen dat ik morgen de auto mee mag nemen van thuis... Geen zin om te fietsenMietje he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |