abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:52:13 #1
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76734507

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat

De OP is hier te vinden.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_76735359
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
pi_76735628
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]

Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.

En dat is toch triest te noemen of niet?

Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?
Bij een werkweek van 40 uur zou mijn bruto wettelijk minimumloon (19 jaar) 4,26 euro zijn.
pi_76735799
tvp
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76736264
Ik ben dus wel nog zo'n klassieke postbode. Met vast contract fulltime. Maar wel schaal 2, schaal 3 krijg je al lang niet meer.
pi_76736464
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Hier ligt nergens meer sneeuw... Behalve op de stoep. Kut dus
Noot noot.
pi_76743943
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier in de buurt ligt vooral op de binnenwegen nog veel sneeuw die is vastgereden tot ijs . Op de stoepen ligt gewoon nog losse sneeuw dus goed te lopen maar fietsen is nogal lastig. Vrijdag nog gemerkt met een schuiver. Schade viel mee alleen een gedeukt ego , tevens tvp
pi_76747013
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt? Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
pi_76749786
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:50 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)

De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:41 #10
273607 Linker_Onderlip
pi_76751697
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 02:48 schreef JMT het volgende:

[..]

Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Het heeft iets weg van een ondergeschoven kindje ofzo. Je ziet of hoort ze nooit, dat vind ik wel jammer. Zelfs het kerstontbijt was bij ons strikt gescheiden. Maaaar...ik ben nog maar een broekie dus misschien praat ik voor mijn beurt.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt? Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:55:37 #11
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76752438
Zo, gisteren een 'sollicitatie' gehad voor postbode. Ik begin 26 januari met 8 uur per week om in te werken

Dus ik zal hier vaak te vinden zijn!
pi_76758591
Succes alvast

TVP, hier ligt nog zeker 15 cm en alles is spékglad. Tevens is 't een uur geleden weer begonnen met sneeuwen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76758838
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_76758905
Er is trouwens een gaatje open voor 's avonds werken bij collectie. Brievenbussen leeghalen etc, dat is meestal van 4 tot 8.

Denk dat ik maar eens ga bellen ofzo
Noot noot.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:48:43 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76760232
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:20 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
Zou helemaal mooi worden als ik m'n overuren niet betaald krijg, mag sowieso meerdere keren in de week een half uur heen en terug fietsen naar een wijk die nogal afgelegen ligt en die tijd wordt echt niet meegenomen in de uren die er voor staan.
Hier staan veel wijken trouwens echt nog op de oude status van de wijken ingesteld (lees: véel minder woningen/veel veranderingen) waardoor de ene wijk ruim binnen de tijd gehaald wordt en andere wijken zelfs op de maandag amper gehaald worden binnen de gestelde tijd.

Ik moet er morgen ook weer heen, een wijk die altijd verkeerd gesorteerd wordt in het beginstuk waardoor je constant heen en weer kunt wandelen met je post, scheelt echt met gemak een uur aangezien alleen dat wijkdeel al ruim 300 woningen zijn.
pi_76765023
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Goede schoenen!
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76765411
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:03:59 #18
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76768786
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef tntster het volgende:
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
pi_76769559
ik weet niet wat voor rek, maar op een mountainbike lijkt me niet makkelijk.
Daar zitten meestal die dunne draagrekjes op en die houden echt geen tnt tassen.?
Als je zelf creatief bent geweest kan het misschien wel..ik weet niet hoe sterk het is maar als er een persoon bij je achterop zou kunnen lijkt het wel voldoende
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:40:00 #20
273607 Linker_Onderlip
pi_76770480
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
Ik denk dat je het beste zelf moet kijken wat voor jou het beste is. Ik gebruik het liefste een damesfiets omdat dat wat makkelijker op- en afstapt. Ik denk ook dat je op een stadsfiets wat meer overzicht hebt dan op een mountainbike (in het begin wel erg handig). En wat schoenen betreft, ik loop zelf het liefst op simpele lichte gympen, terwijl anderen zweren bij berg-/wandelschoenen.
Een fatsoenlijke bagagedrager (geen conventioneel mountainbike rek) is iig wel erg handig want die tassen zijn aardig zwaar (officieel max. 25 Kg per stuk)
pi_76770704
Volgens mij wordt 2010 het jaar van de vele HAH en de weinige post.
Dat HAH een hoofdzaak voor TNT wordt en de post een bijzaak

Wij hadden gisteren 3 HAH, vandaag WEER 3 HAH (waaronder een werfactie van de Veronica Magazine........ concurrent....) , sinds 2010 alle dagen met HAH gelopen.... dus tja...
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:02:57 #22
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76771204
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.

Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
pi_76772023
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
pi_76774614
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef Kaneel het volgende:
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.

Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.
pi_76774774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef Mute_Me het volgende:
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
Ga lekker voor die andere baan!! Welke vestiging zou ej gaan werken?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:55:33 #26
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76775774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.
Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem mee

@Linker_Onderlip: wat bedoel je met meer overzicht met een stadsfiets?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:59:58 #27
273607 Linker_Onderlip
pi_76775993
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem mee

@Linker_Onderlip: wat bedoel je met meer overzicht met een stadsfiets?
Op een mountainbike zit je toch wel een beetje gebogen en kun je wat minder goed om je heen kijken, maar zo'n ramp is dat ook weer niet hoor. 'T is maar net wat je gewend bent.
pi_76777860
Een beetje voorovergebogen zitten is wel een stuk beter voor je rug. Dan vang je niet iedere kuil met je rug op.
Ben nu bezig de VOS te leren van m'n nieuwe DVG. Kreeg ik heel nieuwerwets aangeleverd in een excel file met een testprogramma erbij. Probleempje, dat testprogramma doet 't niet in Open Office. En alles gaat uit van de loopnummers. Dat kost dus veel te veel tijd. Ik heb zelf maar een klassieke lijst gemaakt op basis van loopnamen. Dat hou ik tenminste uit elkaar.
pi_76781369
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Gefeliciteerd,

Bij welk VBG (vestiging) ben je aangenomen?
Ik heb 1 tip voor je, schrijf je uren op en vraag minstens iedere maand je uren op als er geen overzichten op het depot/vestiging ter inzage liggen.
pi_76781561
Wie rijdt er hier collectie 's avonds?
Noot noot.
pi_76782873
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Jojoortje het volgende:
Wie rijdt er hier collectie 's avonds?
Ik.

Is leuk werk hoewel het soms aardig zwaar kan zijn. Sommige klanten hebben postzakken waar wel bakstenen in lijken te zitten. De zwaarte van het werk ligt ook aan de wijk die je krijgt. Bij ons hebben we bijvoorbeeld wijken met 6 klanten en 20 brievenbussen, terwijl dit bij mijn wijk juist precies andersom is.

Om eerlijk te zijn heb ik geen vrouwen dit werk zien doen, bij ons werken er in ieder geval echt alleen maar kerels, wel heb ik een keer een vrouwelijke subcontractor bij onze vestiging gezien maar die zie ik nu ook nooit meer. Maar laat mij je niet ontmoedigen en ga er gewoon voor als het je wat lijkt.
Tok.
pi_76783021
Bij ons zijn er juist weer veel vrouwen bij collectie.
pi_76783031
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik.

Is leuk werk hoewel het soms aardig zwaar kan zijn. Sommige klanten hebben postzakken waar wel bakstenen in lijken te zitten. De zwaarte van het werk ligt ook aan de wijk die je krijgt. Bij ons hebben we bijvoorbeeld wijken met 6 klanten en 20 brievenbussen, terwijl dit bij mijn wijk juist precies andersom is.

Om eerlijk te zijn heb ik geen vrouwen dit werk zien doen, bij ons werken er in ieder geval echt alleen maar kerels, wel heb ik een keer een vrouwelijke subcontractor bij onze vestiging gezien maar die zie ik nu ook nooit meer. Maar laat mij je niet ontmoedigen en ga er gewoon voor als het je wat lijkt.
Oh, hier werken er wel veel vrouwen... Zo zwaar is het niet echt hoor ik, dan heb je denk ik een beetje pech met je wijk. Heb jij een idee hoe dat zit met mijn contract? Werk bijna 3 jaar als zaterdagbesteller, dus krijg ik een 2e contract? Of wordt dat samen 1 contract?
Noot noot.
pi_76784418
Hehe, dan heb je geluk dat je niet bij ons werkt anders was je echt wel de enige vrouw. Het werk kan (met de nadruk op kan) zwaar zijn maar meestal hebben klanten 1 of 2 zakken post en sommige klanten hebben zelfs maar een stapeltje post wat je zo in je handen mee kan nemen. Af en toe gooien klanten ook stapels zware enveloppen of zelfs pakketten in die postzakken waardoor zo`n zak bijna niet te tillen is, maar dat is gelukkig meer een uitzondering. Dus het moet zeker goed te doen zijn.

Helaas weet ik niks over contracten.
Tok.
pi_76786016
Collectie lijkt mij ook best leuk, vooral op zondag: beetje van brievenbus naar brievenbus scheuren, toch niks beters te doen op zondag

Maar ik heb niet eens een rijbewijs
pi_76786422
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gefeliciteerd,

Bij welk VBG (vestiging) ben je aangenomen?
Ik heb 1 tip voor je, schrijf je uren op en vraag minstens iedere maand je uren op als er geen overzichten op het depot/vestiging ter inzage liggen.
Lees nog even een post verder van diegene Heeft nog een aanbod gekregen en die aangenomen.
pi_76791809
tvp
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:30:08 #38
273607 Linker_Onderlip
pi_76804435
Gisteren hebben twee mensen van onze vestiging zichzelf een breuk gevallen Het was dan ook superglad. Vandaag was het daarentegen zweten geblazen en er lag één grote paplaag op de grond. Vervelend, maar niet zo erg als die spiegel van de afgelopen weken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Linker_Onderlip op 14-01-2010 15:33:13 ]
pi_76821017
Ik gebruik als postfiets een oude spartametachtige fiets waarvan het motortje niet meer werkt. Een fietsenmaker in de buurt levert die dingen op bestelling als postfiets. Ze hebben een brommerachtig achterwiel (dus geen dunne spaakjes). Supergoed voor de post!
pi_76821521
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hehe, dan heb je geluk dat je niet bij ons werkt anders was je echt wel de enige vrouw. Het werk kan (met de nadruk op kan) zwaar zijn maar meestal hebben klanten 1 of 2 zakken post en sommige klanten hebben zelfs maar een stapeltje post wat je zo in je handen mee kan nemen. Af en toe gooien klanten ook stapels zware enveloppen of zelfs pakketten in die postzakken waardoor zo`n zak bijna niet te tillen is, maar dat is gelukkig meer een uitzondering. Dus het moet zeker goed te doen zijn.

Helaas weet ik niks over contracten.
Volgende week gesprek trouwens... Hopen dat het doorgaat!
Noot noot.
pi_76822861
Ik ga misschien kijken voor een postfiets, want de fiets die ik nu gebruik voor alles begint er nu wel onder te lijden.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76825095
ik heb momenteel een 2 uren contract. Als ik verlof opvraag voor 1 dienst op zaterdag wordt deze gewoon niet uitbetaald. Hetzelfde is ook zo als ik 2 diensten verlof opneem worden ze gewoon niet uitbetaald. Ik heb wel een verlofoverzicht met de uren erop maar wat heb ik dan aan die verlofuren omdat ze niet worden uitbetaald aan mij? Weet iemand hoe dit precies zit?
Voor adviezen van voetbalwedstrijden en tennis!
pi_76825341
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Juninho8 het volgende:
ik heb momenteel een 2 uren contract. Als ik verlof opvraag voor 1 dienst op zaterdag wordt deze gewoon niet uitbetaald. Hetzelfde is ook zo als ik 2 diensten verlof opneem worden ze gewoon niet uitbetaald. Ik heb wel een verlofoverzicht met de uren erop maar wat heb ik dan aan die verlofuren omdat ze niet worden uitbetaald aan mij? Weet iemand hoe dit precies zit?
Vreemd. Ik krijg het gewoon uitbetaald dan, dus misschien even contact opnemen met je teamcoach? Als je je uren niet controleert, dan gaan ze je soms naaien namelijk.
Noot noot.
pi_76840736
Ik heb ook contact opgenomen met mijn teamcoach maar die zegt dat ik maar een 2 uren contract heb en omdat 1 dienst al langer dan 2 uur is wordt deze niet uitbetaald. Dat is de uitleg waar ik het mee moet doen.
pi_76843637
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:53 schreef Juninho8 het volgende:
Ik heb ook contact opgenomen met mijn teamcoach maar die zegt dat ik maar een 2 uren contract heb en omdat 1 dienst al langer dan 2 uur is wordt deze niet uitbetaald. Dat is de uitleg waar ik het mee moet doen.
Ik zou deze uitleg niet accepteren. Hoelang jouw dienst is doet er niet toe, want als jij vrij hebt loopt iemand anders die dienst. Op een verlofdag boeken ze jou dus al per definitie niet in die dienst. Ze kunnen gewoon 2 uur verlof opvoeren in het systeem, wat er dan in de uitdraai van Harmony ongeveer zo uitziet:

V
10.00 - 12.00

Daar hoeft dan verder geen dienst aan gekoppeld te zijn.

Als jij op een dag vrij hebt dienen ze jou gewoon je contracturen uit te betalen, en van je verlofbudget af te boeken. Er lopen hier legio zaterdagbestellers rond met van die kleine contractjes (meestal 3 uur), en we hebben geen een dienst van 3 uur hier (althans geen dienst met voorbereiden en uitvoeren).

Maar in feite hoeven wij ons niet bezig te houden met de vraag hoe jouw TC dit gaat oplossen. Volgens je CAO heb je per jaar recht op 5x het aantal contracturen per week aan verlof (in jouw geval dus 10 uur p/j). Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 (BW 7, artikel weet ik niet uit m'n hoofd) moet je werkgever jouw ook in staat stellen om (in goed overleg) dit verlof op te nemen.

Als je er met je TC niet uitkomt, zou ik contact opnemen met je vestigingsmanager (of VBG-manager, zoals het tegenwoordig geloof ik heet).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76848494
Wat voor HAH hebben we morgen? Weer 2 á 3 stuks?
pi_76848574
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:25 schreef Zipportal het volgende:
Wat voor HAH hebben we morgen? Weer 2 á 3 stuks?
Wij hebben 3 HAH, want de FFF ( ) zit er bij..
Noot noot.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:48:03 #48
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76849390
Ik heb morgen blijkbaar ineens vrij, niemand die dat even tussendoor meldt ofzo.
Blij dat ik in ieder geval net even in dat boek keek, anders had ik zaterdag dus én geen plannen gemaakt én voor lul zo vroeg daar gestaan.
Straks nog maar even m'n middagwijk doen trouwens.
pi_76849783
Vandaag lekker kort dagje, van 7.30 tot 12.00 uur, vooral voorbereiding gedaan. Daarna nog een klein wijkje gelopen zonder HAH Kwam in een flat nog iemand tegen die post liep. "Hoi, ook lekker post aan het lopen? Ik ben je concurrent, Sandd." Whehe Vervolgens gezegd dat ik me niet bedreigd voel en daarna een beetje gepraat, op zich best gezellig
Morgen om 6.15 uur beginnen, postbussen ingooien en weer veel voorbereiding en dan een grote wijk lopen.
En volgende week de hele week werken!
pi_76849938
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag lekker kort dagje, van 7.30 tot 12.00 uur, vooral voorbereiding gedaan. Daarna nog een klein wijkje gelopen zonder HAH Kwam in een flat nog iemand tegen die post liep. "Hoi, ook lekker post aan het lopen? Ik ben je concurrent, Sandd." Whehe Vervolgens gezegd dat ik me niet bedreigd voel en daarna een beetje gepraat, op zich best gezellig
Morgen om 6.15 uur beginnen, postbussen ingooien en weer veel voorbereiding en dan een grote wijk lopen.
En volgende week de hele week werken!
Is collectie niet wat voor jou dan?
Noot noot.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:01:57 #51
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76849971
Ik heb gisteren trouwens 2 euro gekregen in m'n wijk, onder de noemer "Nieuwjaarsbonus" wel te verstaan.
Loop rustig door de wijk en die vent vraagt ineens, heb je nog wel een bonus gehad van de TNT? Zal vast niet hé met hun" en die geeft me die munt ineens.
pi_76850015
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb gisteren trouwens 2 euro gekregen in m'n wijk, onder de noemer "Nieuwjaarsbonus" wel te verstaan.
Loop rustig door de wijk en die vent vraagt ineens, heb je nog wel een bonus gehad van de TNT? Zal vast niet hé met hun" en die geeft me die munt ineens.
Haha tof toch, ik kreeg vorige week ook ineens 3 euro
pi_76850026
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:00 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Is collectie niet wat voor jou dan?
Ik hou niet van autorijden
pi_76850129
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik hou niet van autorijden
Dan houdt het idd op
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 januari 2010 @ 14:18:51 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76850724
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76851089
welke huis aan huis is er morgen? Vorige week zaterdag had ik de Plus en van de Postcode Loterij. C1000 heb ik gelukkig nooit in mijn wijken.
pi_76851251
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Juninho8 het volgende:
welke huis aan huis is er morgen? Vorige week zaterdag had ik de Plus en van de Postcode Loterij. C1000 heb ik gelukkig nooit in mijn wijken.
Ik heb er 3:

C1000, Plus of AH, Fit For Free
Noot noot.
pi_76854595
Ik heb waarschijnlijk/hopelijk alleen C1000 morgen als HAH
pi_76854809
Morgen vrij!
En vandaag weer een ''epic fail'' van HAH...
De Sjopze folder samen met zo'n bonnenboekje; hoe kut om vast te houden (en nog irritanter in een schoudertas!) Heb medelijden met degen die die moesten stapelen
pi_76858804
Ik had in totaal 7 euro gekregen als extraatje in mijn 2 wijkjes. 1x 5 euro + chocokoekjes van een vrouwtje en 2 euro van een andere vrouw.

Vandaag gelukkig geen HAH gehad! dinsdag 2x HAH, woensdag 2x HAH en donderdag ook al 2x HAH.
Nu 3 daagjes vrij.
pi_76859265
c1000 hebben wij niet, hopelijk dat fit for free ook niet, dan is het evt. alleen albert heijn... het is hier trouwens echt onbegaanbaar, door de dooi zakt je achterwiel zo die sneeuw in en dan moet je echt hard trappen om je fiets weer recht te krijgen... vermoeiend!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76864882
Vond het vandaag helemaal niet koud, best lekker eigenlijk
Nergens ligt meer sneeuw, behalve op de stoep nog steeds, dus de snowboots gaan morgen maar weer aan.
Noot noot.
pi_76882290
Wat voor HAH vandaag?
Out for my own, to live my own way...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 07:35:30 #64
273607 Linker_Onderlip
pi_76882312
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 07:20 schreef gelebeer het volgende:
Wat voor HAH vandaag?
pi_76885020
Oeps was nog niet helemaal wakker
pi_76889792
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:50 schreef gelebeer het volgende:
Oeps was nog niet helemaal wakker
Hoezo oeps? Snap hem niet
Noot noot.
pi_76889819
Vandaag was er weinig post, maar we moesten weer wachten op de machines, was er weer 1 stuk Dat gaat ze echt veel geld kosten zo langzamerhand!
Noot noot.
pi_76890473
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef Jojoortje het volgende:
Vandaag was er weinig post, maar we moesten weer wachten op de machines, was er weer 1 stuk Dat gaat ze echt veel geld kosten zo langzamerhand!
Bij ons waren ze zelfs alletwee stuk. Jammer, want er was weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat machinepost (oa mailing van de IB Groep).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_76892996
Was wel relaxt dagje vandaag. Alleen de rode bakken voor de postbussen waren richting Pijnacker gegaan ofzo Dus die kwamen een uur te laat. Voor de rest echt weinig post en alleen C1000 HAH.
pi_76893229
Was rustig dagje, weinig post en C1000 als HAH. Alleen die sneeuw bagger was soms kut om doorheen te fietsen.
pi_76896603
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons waren ze zelfs alletwee stuk. Jammer, want er was weinig plaatwerk, maar wel redelijk wat machinepost (oa mailing van de IB Groep).
Oeh zuur.
Noot noot.
pi_76896743
Ik heb volgende week eindelijk een rustigere week. 5dagen van 8uur tot half 7 's avonds werken wordt me iets teveel haha. Wel lekker veel uren gemaakt.

Volgende week 5x van 16:10 tot 18:45 en 2x mijn boerenwijk bestellen. Dus toch weer een kleine 20 uur! (Afgelopen 2 weken ruim 42 uur per week gedraaid haha)
pi_76900872
Een ware ijsbaan hiero, maar was snel klaar.
pi_76916354
Bij ons is gister de zaal veranderd en hebben we met wat mensen tot vroeg in de avond gewerkt.
Voor mij bijna het klokje rond dus dat was wel lekker :-)
Jammer dat ik er de eerste dag niet bij ben, wil de reacties wel eens zien van iedereen die binnenkomt.
pi_76917890
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:04 schreef tntster het volgende:
Bij ons is gister de zaal veranderd en hebben we met wat mensen tot vroeg in de avond gewerkt.
Jammer dat ik er de eerste dag niet bij ben, wil de reacties wel eens zien van iedereen die binnenkomt.
Werk jij in Kampen! ?
pi_76919569
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:04 schreef tntster het volgende:
Da's bij ons een jaartje geleden ook gebeurd, haha iedereen was de weg kwijt
pi_76929631
Nee ik woon en werk in brabant.
Ik vind het er wel gezelliger uitzien, al die carre's bij elkaar.
Wij hebben er in totaal 4.
pi_76933313
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:16 schreef tntster het volgende:
Nee ik woon en werk in brabant.
Ik vind het er wel gezelliger uitzien, al die carre's bij elkaar.
Wij hebben er in totaal 4.
Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.
Dus vandaar dat ik dacht dat je in Kampen werkte.

Wij hebben hier nu 5 van die "eilanden" volgens mij. Het ziet er wel leuk uit. En een tafel voor HAH vouwen, 8 werkplekken aan 1 tafel, volgens mij is dat wel gezellig haha.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2010 @ 19:07:01 #79
Maffe Fries
pi_76933629
Gister moet het bij ons ook aangepast zijn als het goed is
pi_76933690
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:58 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.
Dus vandaar dat ik dacht dat je in Kampen werkte.

Wij hebben hier nu 5 van die "eilanden" volgens mij. Het ziet er wel leuk uit. En een tafel voor HAH vouwen, 8 werkplekken aan 1 tafel, volgens mij is dat wel gezellig haha.
Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijkt
pi_76934460
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijkt
Pfff
Noot noot.
pi_76934493
Zijn er trouwens mensen hier die 2 functies hebben bij de post, waar je eigenlijk dus 2 contracten voor nodig hebt?
Noot noot.
pi_76936785
Ik ben Chauffeur Collectie en Postbesteller (boerenwijk met de auto).

Ik hoop dat ik straks na mijn tijdelijke hulpkracht contract een "zaterdagbesteller" contract krijg. Verdien ik 2 euro meer dan de 5,21 euro die ik nu per uur verdien krijg!
pi_76936893
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:17 schreef rub3n het volgende:
Ik ben Chauffeur Collectie en Postbesteller (boerenwijk met de auto).

Ik hoop dat ik straks na mijn tijdelijke hulpkracht contract een "zaterdagbesteller" contract krijg. Verdien ik 2 euro meer dan de 5,21 euro die ik nu per uur verdien krijg!
Dus 2 contracten, right?
Noot noot.
pi_76949384
Je hebt altijd maar 1 contract.

In (bijna) elk contract staat dat nevenwerkzaamheden ook tot je werk kunnen behoren.

Voorbeeld: een vakkenvuller in een supermarkt kan ook wel kassa draaien, terwijl er in zijn contract staat dat hij vakkenvuller is.
pi_76950554
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:24 schreef rub3n het volgende:
Je hebt altijd maar 1 contract.

In (bijna) elk contract staat dat nevenwerkzaamheden ook tot je werk kunnen behoren.

Voorbeeld: een vakkenvuller in een supermarkt kan ook wel kassa draaien, terwijl er in zijn contract staat dat hij vakkenvuller is.
Ja maar bij TNT is dat blijkbaar anders
Noot noot.
pi_76954475
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:02 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja maar bij TNT is dat blijkbaar anders
Ik ken een paar mensen die een contract hebben als zaterdagbesteller en als chauffeur collectie (grote klantenritten en buslichting).
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 10:03:54 #88
73911 ultra_ivo
pi_76955707
Mensen met een klassiek contract hebben inderdaad ergens een zin staan 'overige op te dragen werkzaamheden'. Zo ben ik als postbode ook al medewerker aangetekendenkooi, mdw antwoordnummers, perronmedewerker en operator sorteermachine in Den Bosch geweest. Voor postbezorgers geldt dit weer niet.
pi_76960110
Ik heb ook 2 contracten. 1 als zaterdagbesteller en 1 bij collectie.
pi_76960352
Ben benieuwd hoe dat werkt met de loonheffing met 2 contracten. Kun je het beste doen bij de functie waar je de meeste uren maakt toch?
Noot noot.
pi_76971985
dat is wel gebruikelijk ja.
Morgen werken/helpen op een ander kantoor..bleh
pi_76972161
En de meest domme fout van 2010 is al gemaakt!

Kreeg vandaag de post aangeleverd, maar meer dan dat ook niet.
Dus zonder posttas waar het normaal in zat....
Zat ik daar met een paar losse bundels, hoe ga je die bezorgen op de fiets?
Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling

En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
pi_76974979
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:

Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling

En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
Jij krijgt de post gewoon thuis?
pi_76975000
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef tntster het volgende:
dat is wel gebruikelijk ja.
Morgen werken/helpen op een ander kantoor..bleh
Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:23:22 #95
273607 Linker_Onderlip
pi_76975974
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:

Heuh...ik snap t ff niet. Jij krijgt je post aangeleverd in fietstassen? Normaal gesproken gaat de post toch in grijze zakken die, voor het bezorgen zelf, vrij nutteloos zijn? Als het niet zo veel is, zoals gebruikelijk, op maandag, dan begrijp ik dat ze die anderhalve bundel gewoon los afgeven in de veronderstelling dat je ze in je fietstassen doet.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:01:38 #96
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_76977876
TVP

Momenteel ben ik werkloos en een baan in 'mijn' sector lijkt voorlopig nog onwaarschijnlijk, dus ik ga proberen een parttime-baan bij de TNT los te peuteren. Morgen een sollicitatiegesprek met de vestigingsmanager van de lokale TNT-vestiging. Voor mij is ie overigens geen onbekende; in het verleden heb ik al vaker voor TNT gewerkt. Zou mij goed uitkomen zo'n tijdelijk baantje als postbezorger; weer wat inkomen en bovendien raak ik dan weer wat overtollige decemberkilo's kwijt. Verder is 't aangenaam werk, behalve bij 30 graden en meer, slagregens, etc.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_76989848
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:29 schreef Jojoortje het volgende:
Ben benieuwd hoe dat werkt met de loonheffing met 2 contracten. Kun je het beste doen bij de functie waar je de meeste uren maakt toch?
In de tijd dat ik 2 banen had deed ik gewoon loonheffingskorting op allebei de contracten. Zolang je niet over die grens van 11.000 euro gaat is er niks aan de hand.
pi_76998823
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?
nee ik help dat kantoor af en toe als ze omhoog zitten.
Kan alleen veel meer uren maken op mijn eigen kantoor dus daar baal ik een beetje van:-)
pi_77000761
Vandaag maar twee stuks HAH?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:15:10 #100
273607 Linker_Onderlip
pi_77000909
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag maar twee stuks HAH?
Twee maar ... reden voor een feestje vanmiddag

Zometeen voor het eerst beginnen tijdens de nieuwe diensten en nieuwe opstelling. Zal wel even schrikken zijn. Krijg ik ook meteen weer een nieuwe wijk...mijn tiende in een dikke maand tijd ("Ja, jij kent hier toch alle straten enzo...")
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:21:50 #101
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77001088
Ik ga zo ook maar weer beginnen, geen idee welke wijken dankzij die geweldige communicatie op ons depot.
Gisteren stond er een collega voor de deur, of ik nog wel wist dat ik moest lopen op maandag want het was ál kwart voor twee.
Nee, alsof ik voor die 3 wijken op de maandag zoveel tijd nodig heb.
pi_77001272
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:15 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Twee maar ... reden voor een feestje vanmiddag

Zometeen voor het eerst beginnen tijdens de nieuwe diensten en nieuwe opstelling. Zal wel even schrikken zijn. Krijg ik ook meteen weer een nieuwe wijk...mijn tiende in een dikke maand tijd ("Ja, jij kent hier toch alle straten enzo...")
Ja ik weet niet of het overal zo is, maar wij kregen net alleen het blokker en AH krantje. Hoop dat het in het dorp waar ik moet gaan lopen (om één uur pas ) ook zo is!
Loop ook een voor mij nieuwe wijk, heb m'n plattegrondje al vast klaargelegd
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:19:43 #103
273607 Linker_Onderlip
pi_77009628
En weer terug. Een hoop gezeik vandaag zeg . Het is duidelijk dat de oude postbodes weinig flexibel zijn De nieuwe werkwijze had bij ons last van kinderziektes. Ik had medelijden met de postverdeler die overal tegelijk aanwezig moest zijn.
Ik zelf had weinig problemen met de werkwijze hoewel er wel ineens veel fouten in de machinepost zaten waar ik, aangezien het een voor mij nieuwe wijk was, pas tijdens het bestellen achter kwam (toch vreemd want aan de lopen zelf is niks veranderd)
pi_77014196
Maandag beginnen bij collectie!
Noot noot.
pi_77015090
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:24 schreef Jojoortje het volgende:
Maandag beginnen bij collectie!
Leuk!

Hebben jullie ook dat als je na het werken gaat douchen, je daarna in één keer helemaal inzakt? Ik heb er nu weer eens last van Ogen vallen dicht, haha
pi_77015254
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Leuk!

Hebben jullie ook dat als je na het werken gaat douchen, je daarna in één keer helemaal inzakt? Ik heb er nu weer eens last van Ogen vallen dicht, haha
Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.
Noot noot.
pi_77015289
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.
Ach ja, dat vind ik ook nooit zo erg
pi_77015316
Zeker als ik veel bezorgt heb is dat voor mij herkenbaar ja.
Tijdens het werk nergens last van, maar na de douche kan je geen stap meer verzetten.
pi_77015614
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef seventhseagulll het volgende:
Zeker als ik veel bezorgt heb is dat voor mij herkenbaar ja.
Tijdens het werk nergens last van, maar na de douche kan je geen stap meer verzetten.
Haha ja ik zie mezelf helemaal niet makkelijk meer opstaan van m'n stoel nu
In de zomer heb ik hier helemaal niet zo'n last van, het is echt die overgang van koud naar heel warm.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 17:00:34 #110
Maffe Fries
pi_77015918
ik heb het in december wel eens gehad. In had een tijdje 's ochtends een brengrit, daarna sorteren en een autoroute doen en aan het eind van de middag nog een haalrit. Even 20 minuten slapen en ik was er weer.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:10:41 #111
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77016357
Ziezo, gesprek bij de lokale TNT-vestiging gehad. Ze konden m'n hulp wel gebruiken in principe, maar vanwege de nieuwe werkwijze moest eerst nog bepaald worden welke wijken zouden openvallen. Het was wel een chaos op de vestiging; ze moeten daar nog even wennen aan de nieuwe werkmethode waarschijnlijk.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77016602
Bij ons begon de dag blijkbaar niet zo goed.
De rode bakken die uit den bosch aangeleverd worden waren vanmorgen van de laadklep gevallen.(2 containers)Deze post was voor diverse kantoren dus vertraging op de eerste dag met het nieuwe werken
  FOK!fotograaf dinsdag 19 januari 2010 @ 19:04:25 #113
73911 ultra_ivo
pi_77021054
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ach ja, dat vind ik ook nooit zo erg
Ik ook niet. Ik plan gewoon een siesta in.

Het nieuwe werken is hier gisteren ook gestart. Vandaag de 1e volledige werkdag met nieuw werken. En jawel hoor, gelijk scenario rustig maatwerk. Dus gelijk flink uitloop vanwege nieuwe dienst, aangetekenden die te laat klaar zijn en bijwerken.
pi_77037732
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
pi_77040791
Zo gaat het anders niet op mijn VBG, ik heb gewoon mijn oude wijk van 4.10 nog, waar nu 4.00 voor staat. En daar heb ik nog een kleine wijk bij gekregen. Iedereen heeft zelfs een groter contract gekregen en veel mensen behouden hun eigen wijk.
pi_77042335
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
Haha wij kregen toen ook allemaal nieuwe wijken (is alweer een jaar geleden dat het ingevoerd is). Op zich was het binnen de tijd die je ervoor kreeg prima te doen. Ik ben er eigenlijk nog nooit overheen gegaan.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:39:55 #117
273607 Linker_Onderlip
pi_77043733
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Daar lijkt het bij ons ook op ja...er is vrijwel niemand met dezelfde wijk (onder de zaterdagbestellers en postbodes iig, ik weet niet of het bij de bezorgers ook is) en de tijden zijn inderdaad ingekort.
pi_77051968
weet iemand of we nog een jaaroverzicht krijgen? de 21e

Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..

Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
Feyenoord Rotterdam
Wij waren de gekste-Wij zijn de gekste-En we zullen altijd de gekste blijven
/m We shall not be moved!! /m
pi_77052368
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:

Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..

Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
Ik moet het jaaroverzicht nog binnen krijgen. Weet niet precies wanneer dat bezorgd wordt.
pi_77052517
Ok nou ben benieuwd, wil snel ff belastingaangifte doen, kun jij trouwens op je loonstrookje kijken wat het telefoonnummer is van de TNT personeelszaken in Utrecht? dan kan ik meteen vragen wanneer het binnenkomt en kan ik het hier plaatsen

tnx!
Feyenoord Rotterdam
pi_77052707
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef soco_cola het volgende:
Ok nou ben benieuwd, wil snel ff belastingaangifte doen, kun jij trouwens op je loonstrookje kijken wat het telefoonnummer is van de TNT personeelszaken in Utrecht? dan kan ik meteen vragen wanneer het binnenkomt en kan ik het hier plaatsen

tnx!
030-2951661
pi_77053060
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

030-2951661
"worden eind januari begin februari seperaat van de loonstrookjes verstuurd"
Feyenoord Rotterdam
pi_77053754
dan kun je toch nog niet je aangifte insturen?
Ik meen dat dat pas kon als je bericht hebt gehad van de belastingdienst..
pi_77053948
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:

als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_77057668
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef sbientje het volgende:

[..]

als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.
heb 6 jaar een zaterdagcontract gehad bij de TNT, dus dat turlijk geloof ik wel hehehe

eerst zeker weten
Feyenoord Rotterdam
pi_77066204
Vandaag werden ook hier de rugnummers (ontslagnummers) uitgereikt. Opvallend was dat de slechtste nummers waren toegekend aan de deeltijdwerkers! De mensen aan wie altijd is verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, en die dan ook geen beroep kunnen doen op de diensten van TNT Mobility, of mobiliteitsbudgetten. Ook viel op dat de jongeren over het algemeen betere nummers hadden dan de oudere garde, misschien omdat ze in een kleinere leeftijdsgroep zitten.
pi_77071170
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
pi_77074795
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.
Tok.
pi_77075244
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.
ik dus ook, want ik ben aardig blut
pi_77076272
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.
En leer nou eens sparen
pi_77078336
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:02 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.
En leer nou eens sparen
sparen ja... dat lukt mij helaas niet zo goed... niet omdat ik zoveel uitgeef, maar omdat ik mijn studie enzo moet betalen :S
pi_77082172
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag werden ook hier de rugnummers (ontslagnummers) uitgereikt. Opvallend was dat de slechtste nummers waren toegekend aan de deeltijdwerkers! De mensen aan wie altijd is verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, en die dan ook geen beroep kunnen doen op de diensten van TNT Mobility, of mobiliteitsbudgetten. Ook viel op dat de jongeren over het algemeen betere nummers hadden dan de oudere garde, misschien omdat ze in een kleinere leeftijdsgroep zitten.
Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.
Wel weet ik dat die rugnummers niet voor ontslagen zijn, maar voor overplaatsingen. Het word alleen heel vreemd uitgelegd en er word overal omheen gedraaid.
pi_77084283
idd de hoge nummers zouden het "slechtst" zijn maar bij ons zijn de mensen die in de middenmoot zitten overgeplaatst..
pi_77094934
Waar dit toch op mag slaan:

"Geachte heer rub3n,

Als gevolg van een incident in het salarissysteem is bij u het salaris van januari 2010 ten onrechte niet betaalbaar gesteld en ontvangt u geen salarisspecificatie.

In verband hiermee is besloten om een voorschotbetaling uit te voeren in week 3. Het voorschot is zo berekend dat het vrijwel overeenkomt met de nettobetaling waar u recht op heeft. Bij de salarisbetaling van februari 2010 wordt het eventuele verschil tussen het voorschot en het definitief berekende netto salaris verrekend.

Voor nadere informatie bla bla.

Ik bied u mijn excues aan voor het ongemak.

Met vriendelijke bla bla"

Als die nettobetaling is gebaseerd op mijn 3 contracturen per week ben ik dus mooi de lul. Aangezien ik de afgelopen weken zo'n 42 uur per week heb gewerkt.
pi_77095488
Overuren krijg je sowieso pas een maand later uitbetaald. De overuren van januari krijg je bij je salaris van eind februari. Voor de rest aparte brief ja.
pi_77095709
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:02:03 #137
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77095860
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
Volgens mij wel ja.
Ik heb ook maar een contract van 9 uur en krijg ook altijd de uren van de huidige maand een maand later verrekend.
pi_77096821
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.
pi_77098259
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:24 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.
Mja, zonder salarisstrookje kan ik dat niet checken.
pi_77098483
Vandaag geen loonstrookje gehad??
Morgen zeker...
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:11:23 #141
273607 Linker_Onderlip
pi_77098895
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Morgen zeker...
Ja...met "die dagen" wil dat wel eens wat vertraging oplopen
pi_77099741
Hier ook nog geen loonstrook , zal er morgen wel bij zitten.
pi_77099875
Is toch altijd de 22e?
Noot noot.
pi_77100204
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:05 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.
Wel weet ik dat die rugnummers niet voor ontslagen zijn, maar voor overplaatsingen. Het word alleen heel vreemd uitgelegd en er word overal omheen gedraaid.
Het is voor een deel gewoon bedoeld als bangmakerij. Ze noemen het geen ontslagnummers, maar het is wel zo dat als er op een gegeven moment gedwongen ontslagen zouden vallen, dat degenen die op dat moment het hoogste nummer hebben er het eerste uitgaan. Wel is het zo dat de nummers ieder jaar worden herberekend, omdat door natuurlijk verloop de personeelssamenstelling kan veranderen,

Volgens TNT dienen de nummers om duidelijkheid te verschaffen over je "plaats" binnen het VBG, maar het roept vooral een rotgevoel op bij de mensen met een hoog nummer, en absoluut geen duidelijkheid. Want je weet nog steeds niet of je ontslagen gaat worden, en wanneer dat dan is.

En als TNT nu hoopt dat we, geschrokken door ons rugnummer, massaal naar Mobility rennen, dan vergissen ze zich. Onze vestiging is tamelijk vergrijsd, wat er toe leidt dat in absolute aantallen de hoogste nummers zijn gevallen bij postbodes die 45+ zijn (en dan vooral de oudere deeltijders). En de jongeren zijn een relatief kleine groep, dus daar vallen minder ontslagen, dus die hebben fraaie nummers.

De deeltijders (contracten van 25 uur of minder) krijgen geen steun van Mobility, de oudere fulltimers denken "het zal mijn tijd wel duren", en de jongeren (voltijd en deeltijd) hebben in sommige gevallen zo'n goed nummer (bijv. nummer 12, op een kantoor met 130 man) dat zelfs degenen onder hun die wel driftig aan het solliciteren waren nu ineens veel minder animo daartoe hebben.

Dus het was redelijk vreemd om te constateren dat oude rotten met redelijk wat dienstjaren in veel gevallen een ongunstiger nummer hadden dan jonkies (als in onder de 30 jaar) met minder dienstjaren.
pi_77100558
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Morgen zeker...
Deze brief ontving ik vanmorgen:
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef rub3n het volgende:

"Geachte heer rub3n,

Als gevolg van een incident in het salarissysteem is bij u het salaris van januari 2010 ten onrechte niet betaalbaar gesteld en ontvangt u geen salarisspecificatie.

In verband hiermee is besloten om een voorschotbetaling uit te voeren in week 3. Het voorschot is zo berekend dat het vrijwel overeenkomt met de nettobetaling waar u recht op heeft. Bij de salarisbetaling van februari 2010 wordt het eventuele verschil tussen het voorschot en het definitief berekende netto salaris verrekend.

Voor nadere informatie bla bla.

Ik bied u mijn excues aan voor het ongemak.

Met vriendelijke bla bla"
pi_77101015
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:

[..]

[..]
dat had je toch al gepost?
pi_77101245
Het was ook in reactie op Deezertje (vandaar dat ik diegene quote)
pi_77102506
Was lekker weer om te werken vandaag (wel een beetje fris), je voelt de lente eraan komen
pi_77105213
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Was lekker weer om te werken vandaag (wel een beetje fris), je voelt de lente eraan komen
het is idd fris maar wel lekker buiten!
pi_77105650
kreeg vandaag trouwens een pakketje bezorgd... die kerel deed zijn bus open (ik stond toevallig buiten) en echt allll die pakketjes lagen gewoon los door die bus verspreid... wat een teringzooi lijkt me echt niet handig, maar ja
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 18:25:14 #151
73911 ultra_ivo
pi_77106992
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En als TNT nu hoopt dat we, geschrokken door ons rugnummer, massaal naar Mobility rennen, dan vergissen ze zich. Onze vestiging is tamelijk vergrijsd, wat er toe leidt dat in absolute aantallen de hoogste nummers zijn gevallen bij postbodes die 45+ zijn (en dan vooral de oudere deeltijders). En de jongeren zijn een relatief kleine groep, dus daar vallen minder ontslagen, dus die hebben fraaie nummers.

De deeltijders (contracten van 25 uur of minder) krijgen geen steun van Mobility, de oudere fulltimers denken "het zal mijn tijd wel duren", en de jongeren (voltijd en deeltijd) hebben in sommige gevallen zo'n goed nummer (bijv. nummer 12, op een kantoor met 130 man) dat zelfs degenen onder hun die wel driftig aan het solliciteren waren nu ineens veel minder animo daartoe hebben.
Exact, Ik was ook stomverbaasd over m'n nummer. Een collega die tegelijkertijd met mij z'n vast contract heeft gekregen heeft zelfs nummer 4 (op een kantoor van 141 man). Hij is een paar jaar jonger dus dat valt kennelijk heel gunstig uit.
pi_77107387
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:

[..]

[..]

Ik heb vandaag helemaal geen brief gekregen, misschien verschilt dit per regio?
pi_77109803
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:49 schreef sbientje het volgende:
kreeg vandaag trouwens een pakketje bezorgd... die kerel deed zijn bus open (ik stond toevallig buiten) en echt allll die pakketjes lagen gewoon los door die bus verspreid... wat een teringzooi lijkt me echt niet handig, maar ja
Voor die gast zit er waarschijnlijk een onfeilbare logica achter.
pi_77113597
Hebben jullie al loon gestort gekregen vandaag? Ik nl. niet (ben ook niet meer in dienst), maar volgens mij moet ik nog overuren van december + opgebouwde verlofuren uitbetaald krijgen..
pi_77113774
Nee, krijg 't loon pas morgen denk ik.
Lol, m'n baas belde me op school, zaterdag een of andere vergadering, ik moet nog vroeg opstaan ook.
pi_77128987
Loon ontvangen
pi_77129236
Hier ook.
pi_77132131
Ik snap er geen bal van. Ik had nog ruim 70 verlofuren staan, en heb 50 euro gekregen :|. Terwijl de TC gezegd had dat die, de maand na uit diensttreding, met je laatste salaris meegestort zouden worden. Zucht, het zal is een keer vanzelf kloppen
pi_77138040
Mijn contract liep 30 november af,volgens mijn TC zou het geld van verlofuren+vakantiegeld OF in december komen,OF in januari.
December kreeg ik iets meer dan 25 euro gestort...
Januari,geen geld.Heb gisteren gebeld met salarisadmin,staat helemaal niets in het systeem.TC gebeld,2e week van NOVEMBER zou het al doorgegeven zijn.
Als het er maandag nog niet is moest ik maar bellen.

Lekker dan.
pi_77138083
silliegirl,ik zou dus even bellen,anders heb je het volgende maand ook nog niet.Net zoals ik...
pi_77138827
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:32 schreef Biekkie het volgende:
Mijn contract liep 30 november af,volgens mijn TC zou het geld van verlofuren+vakantiegeld OF in december komen,OF in januari.
December kreeg ik iets meer dan 25 euro gestort...
Januari,geen geld.Heb gisteren gebeld met salarisadmin,staat helemaal niets in het systeem.TC gebeld,2e week van NOVEMBER zou het al doorgegeven zijn.
Als het er maandag nog niet is moest ik maar bellen.

Lekker dan.
Ik heb al gebeld, maar volgens de meneer van de salarisadministratie is er nog geen opdracht doorgegeven vanuit mijn vestiging. Daar was nu niemand meer aanwezig, dus ik ga er maandag maar achteraan (lees; ik ga er wel naartoe, kan k meteen m'n laatste shirts inleveren). Nu kan ik wel even zonder dat geld, maar ik heb er recht op, dus wil het ook gewoon krijgen. 't is niet ook zo maar een paar rotcenten; vakantiegeld alleen is al ruim 150 euro en dan komen daar al die verlofuren nog bovenop.
pi_77139826
quote:
Klachten over werken in de kou
Uitgegeven: 22 januari 2010 11:07
Laatst gewijzigd: 22 januari 2010 11:07
UTRECHT - Bouwvakkers, postbodes, winkelpersoneel en installateurs hebben bij vakbonden van de FNV geklaagd over het werken in de winterkou.
© TNT

Tijdens een speciale meldweek kwamen zo'n tweehonderd klachten binnen, aldus FNV Bondgenoten vrijdag.

Personeel van winkels klaagde erover dat de deuren open moesten blijven, ook als de warmtesluizen slecht bleken te werken. Ook is er volgens de vakbonden onduidelijkheid over de vraag wanneer het bezorgen van post nog verantwoord is.

Bouwvakkers

Bouwvakkers hebben een regeling voor vorstverlet, maar toch kwamen er klachten binnen van werknemers die zeiden dat ze door moesten werken of onder druk werden gezet om vrije dagen op te nemen.

Werknemers van installatiebedrijven klaagden dat ze ondanks het winterweer toch buiten aan de slag moesten.

De vakbonden willen nu duidelijker afspraken maken met de werkgevers over werken in de kou.
© ANP
pi_77139985
Precies hetzelfde dus.Bij mij zeiden ze ook dat er geen opdracht gegeven was,Teamcoach gebeld die zegt van wel.Is zelfs gisteren nog nagekeken.
Resultaat is dat het dus 3 maanden duurt voor ik het krijg,als ik het dan volgende maand wel krijg...belachelijk.

Overigens zei de TC dat het vaker gebeurt,en dat het ws wel gewoon gestort zou worden ook al zeggen ze in Utrecht van niet.Maar wederom geen salarisstrook net bij de post,dus ze houden me gewoon aan het lijntje.
pi_77140748
Loon viel me een beetje tegen, maar nu ik er over nadenk heb ik de maand december aan andere dingen dan de post besteed

Vandaag weer twee wijken gelopen, alleen die tweede wijk was onvindbaar Heb een half uur lang lopen zoeken en bellen waar die tassen in godsnaam konden staan. Bleek dat iemand er al vandoor was met die wijk Hij had de codes van die wijken door elkaar gehaald, dus toen heb ik zijn wijk maar gelopen.
pi_77141585
Het loon viel mij reuze mee..misschien ook omdat het 5 weken waren haha
pi_77152168
Loon binnen, morgen vrij, wat wil je nog meer?!
Ik hoop voor jullie alleen C1000 als HAH morgen

Volgens mij zijn die euro weken ook weer afgelopen bij C1000, op naar de Jokers Plakken is Korting Pakken bij de AH en de C1000 voordeelstickers!
pi_77152974
Ik heb morgen 2 HAH (de Deen en C1000), kheb ze vandaag zelf moeten vouwen haha.
pi_77153572
dat wordt dan hopelijk morgen voor mij sinds lange tijd geen huis aan huis. C1000 heb ik nooit in mijn 2 wijken en de Plus actie van 4 weken is afgelopen.
pi_77154275
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef tntster het volgende:
Het loon viel mij reuze mee..misschien ook omdat het 5 weken waren haha
ik was er ook blij mee... aardig bedrag aan KNJ-uren 2,5 keer mijn normale salaris gehad
pi_77158760
Zo, loon hier ook binnen en het bedrag kwam aardig overeen met dat waarop ik gehoopt had. Nu heb ik dan eindelijk genoeg bij elkaar gespaard om een nieuwe (nouja, tweedehands dan) auto te kopen.
Tok.
pi_77158978

Lekker gelopen vanmiddag.
In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen (Netwerk VSP)
pi_77159531
Morgen voor het eerst mijn nieuwe wijk lopen, ik ben er in ieder geval nog nooit geweest terwijl ik al mijn hele leven in de buurt woon
pi_77161070
Morgen 6.15 uur aanwezig zijn en alleen binnenwerk. Hopen dat dat zo blijft staan
pi_77161412
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen 6.15 uur aanwezig zijn en alleen binnenwerk. Hopen dat dat zo blijft staan
Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.
Tok.
pi_77161538
Ik heb helemaal niks gehoord over nieuwe wijken bij ons, dus zou nog wel de oude hebben of krijg er nog wat over te horen. Loon is ook binnen, wel wat minder dan vorige keer maar kan er mee leven.
pi_77161679
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:

In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen (Netwerk VSP)
dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..
pi_77161801
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:55 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.
Dat vind ik echt niks, ik ben het liefst weer vroeg thuis. Kan nooit zo goed uitslapen (ja tot half 9 ofzo, maar dan houdt het echt op)
pi_77161863
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:00 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..
Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?
pi_77162320
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:

TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..
pi_77164981
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?
Allebei ja.. Op zaterdag bij tnt kan dus niet meer uren maken, anders deed ik dat liever.
pi_77165678
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..
Kan dat ook als bijbaantje dan?
pi_77169922
Ja, ik ben 17 en heb een contract als zaterdag medewerker. Ik verdien nu 5,55 euro per uur en heb een contract van 5 uur. Dus dat verdient wel lekker
pi_77172700
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 07:53 schreef gelebeer het volgende:
Ja, ik ben 17 en heb een contract als zaterdag medewerker. Ik verdien nu 5,55 euro per uur en heb een contract van 5 uur. Dus dat verdient wel lekker
Verdient zeker lekker ja ! Punt is dat ik al een baantje heb (bij de Albert Heijn) wat ik op dit moment perfect kan combineren met VSP. Maandag en soms ook Zaterdag bij Albert Heijn en Donderdag óf vrijdag (nja en woensdag heel eventjes sorteren) bij Netwerk VSP
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:13:30 #184
273607 Linker_Onderlip
pi_77175628
Zo...werd gisteren om 21.30 gebeld door de TC of ik niet om 07.00 kon beginnen ipv mijn vrije dag (ik zat inmiddels aardig lam in een café en hij had de planning mee naar huis genomen ) Meteen voor het eerst gevost én... ik ben gebombardeerd tot postverdeler Op zich heel leuk werk, maar stiekem best zwaar.
pi_77176187
Zo, mijn eerste dag tijdens 'het nieuwe werken' zit erop. Dat met die grijze tassen is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Maar eerlijk is eerlijk, ik was wel een half uur eerder klaar met voorbereiden van mijn vaste wijk.
pi_77178577
wij hebben nog steeds niet het nieuwe werken... en ook nog geen rugnummers..
pi_77178774
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Zo...werd gisteren om 21.30 gebeld door de TC of ik niet om 07.00 kon beginnen ipv mijn vrije dag (ik zat inmiddels aardig lam in een café en hij had de planning mee naar huis genomen ) Meteen voor het eerst gevost én... ik ben gebombardeerd tot postverdeler Op zich heel leuk werk, maar stiekem best zwaar.
Postverdeler? Wat versta je daaronder? Dat je telkens voor iedereen de post moet gaan halen zeker?

Ik moest vanochtend dus om 6.15 uur aanwezig zijn, punt is dat ik dus niet kan vossen (en blijkbaar niemand de behoefte heeft het me uit te leggen) en de postbussen werden al ingegooid door iemand anders Moest ik maar een beetje de makro-achtige bladen verdelen tussen de twee dorpen en daarna alvast een paar wijken ingooien. Uiteindelijk had ik dus wel wat te doen maar dat ging gepaard met een hoop "Ehhhh uhhhh tsjaaa... ok gooi maar vast die wijk in dan".
Pluspunt was dat ik al wel om kwart voor elf klaar was Nog nooit zo vroeg thuis geweest.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:54 schreef sbientje het volgende:
wij hebben nog steeds niet het nieuwe werken... en ook nog geen rugnummers..
Wij hebben al dik een jaar het nieuwe werken, maar rugnummers heb ik hier nog nooit van gehoord.

Trouwens, ik vroeg me af of bij de sorteercentra waarbij nu pas het nieuwe werken wordt ingevoerd, er ook nieuwe kasten zijn gekomen? Wij kregen toen allemaal nieuwe met veel minder vakjes per wijk.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:11:55 #188
273607 Linker_Onderlip
pi_77179092
De postverdeler zorgt ervoor dat wijken op tijd voorbereid worden, dat alle nabreng-/postbezorgerstassen op tijd op transport staat, ingooien "vuile post" en dus inderdaad ook regelen dat iedereen de juiste bakken heeft. De postbodes mogen op de zaal alleen nog de post ingooien, zetten en in grijze tassen doen, al het andere werk doet de postverdeler (buiten het vossen, postbussen en HSM natuurlijk). Dat was toch het principe van de nieuwe werkwijze?
pi_77179648
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:11 schreef Linker_Onderlip het volgende:
De postverdeler zorgt ervoor dat wijken op tijd voorbereid worden, dat alle nabreng-/postbezorgerstassen op tijd op transport staat, ingooien "vuile post" en dus inderdaad ook regelen dat iedereen de juiste bakken heeft. De postbodes mogen op de zaal alleen nog de post ingooien, zetten en in grijze tassen doen, al het andere werk doet de postverdeler (buiten het vossen, postbussen en HSM natuurlijk). Dat was toch het principe van de nieuwe werkwijze?
Aja dan had ik het goeie beeld Dat is idd het principe ja.
Alleen is dat principe nu alweer ver te zoeken met een nieuwe TC die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt of je over de zaal loopt en zelf je bakken pakt als niet-postverdeler zijnde. Ik pak namelijk liever al m'n bakken zelf, net als de rest van het team haha
Net als met die rode rekjes die je moet gebruiken voor de rode bakken. De vorige TC dwong ons die dingen te gebruiken, maar soms zijn ze verbogen en passen ze niet in de gaatjes. Nou, dan probeer ik het een seconde en als het dan niet lukt dan gooi ik dat rek weer bovenop mn kast en zet de rode bak gewoon op het bureau.
Mja, verschilt wel per persoon wat beter werkt
pi_77179714
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:29 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Aja dan had ik het goeie beeld Dat is idd het principe ja.
Alleen is dat principe nu alweer ver te zoeken met een nieuwe TC die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt of je over de zaal loopt en zelf je bakken pakt als niet-postverdeler zijnde. Ik pak namelijk liever al m'n bakken zelf, net als de rest van het team haha
Net als met die rode rekjes die je moet gebruiken voor de rode bakken. De vorige TC dwong ons die dingen te gebruiken, maar soms zijn ze verbogen en passen ze niet in de gaatjes. Nou, dan probeer ik het een seconde en als het dan niet lukt dan gooi ik dat rek weer bovenop mn kast en zet de rode bak gewoon op het bureau.
Mja, verschilt wel per persoon wat beter werkt
ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand die Die voor aan de 'tafel' te hangen bedoel je toch? ik zet de bak ook altijd gewoon op t bureau ja...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:42:55 #191
273607 Linker_Onderlip
pi_77180104
Haha...die rekjes Die passen nooit en als het al past dan dondert door het gewicht die halve werktafel uit elkaar. Daarnaast vind ik het gewoon niet handig...net zoals zoveel dingen uit "de nieuwe werkwijze"
pi_77180208
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef sbientje het volgende:

[..]

ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand die Die voor aan de 'tafel' te hangen bedoel je toch? ik zet de bak ook altijd gewoon op t bureau ja...
Ja die. Nou die moesten wij gebruiken van onze oude TC, nadat het nieuwe werken was ingevoerd. Als je rekje niet goed paste ging je maar een ander halen.
pi_77180401
Rustig dagje hier, met weinig plaatwerk, maar wel veel HSM-post. Jammergenoeg had de HSM weer kuren (1 machine kon zelfs geheel niet gebruikt worden) zodat we de rode bakjes voor de middagwijken zo'n 1,5 uur later hadden dan gewoonlijk.

Met het nieuwe werken (Optivo) gaan we in maart beginnen, maar onze vestiging schijnt een beetje achter te lopen op de rest van het land, heb ik begrepen. Vossen in carré deden we al een tijdje, en dat je ieder gezet vak gelijk moet afbundelen en in een grijze tas gooien is ook niet nieuw. Zolang je een wijk voorbereidt die je kent en weet welke vakken je bij elkaar in een bundel kunt doen gaat het prima, maar als je dat niet weet moet je per vakje afbundelen (terugleggen en later afbundelen mbv een afbundellijst is een halsmisdrijf) en krijg je allemaal ieniemieniebundeltjes die soms niet meer behelzen dan wat verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.

Dat met die postverdeler krijgen we dus binnenkort, het lijkt me flink stressen. Ik heb de nieuwe voorbereidingstijden al gezien, en ze zijn best krap. Op een dag als vandaag zou het een geoefende postbode misschien wel lukken om een middagwijk in 20 minuten voor te bereiden, maar op een doordeweekse dag (met meer platte stukken) wordt het nijpend.

We krijgen geen nieuwe kasten, het zijn gewoon oude kasten die opnieuw gespoten zijn met beige latex. Om ruimte te besparen gaan ze straks sommige vakken nog verder inkrimpen, en nog meer wijken op een kast zetten, zodat er kasten weg kunnen. De kasten staan nu al heel krap, ze staan tegen elkaar aan, zonder tussenruimte, en de draaibare rechterkant is helemaal dichtgeklapt, dus we staan als sardientjes in een blik.

Normaal stonden de kasten zo __/ __/ __/ __/

en nu dus __I__I__I__I
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:00:09 #194
273607 Linker_Onderlip
pi_77180579
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Normaal stonden de kasten zo __/ __/ __/ __/

en nu dus __I__I__I__I
Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __ ) en ook recht op het bureau waardoor je werkruimte minimaal is. Daarom heb je van die rekjes als verlengstuk van je werktafel.
pi_77181974
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __ ) en ook recht op het bureau waardoor je werkruimte minimaal is. Daarom heb je van die rekjes als verlengstuk van je werktafel.
Die rekjes heb ik nog niet gesignaleerd, en weiger ze te gebruiken. Vroeger hadden we ze wel, maar niemand gebruikte ze. Ze zitten in de weg, je stoot je knieen er tegen, en erg stevig zijn ze ook niet, het zakt helemaal door met een bak er in!

Ik zet tegenwoordig de complete inhoud van de rode bak in 1x in mijn zetblok, hoef je niet op je stoel te draaien, en kunnen de lege bakken gelijk weg. Scheelt een hoop ruimte. Alleen als er echt veel HSM-post is (meer dan 2 bakken, of 2 bakken die echt stampvol zitten) past het niet. Maar dan laat ik die 2e bak wel gewoon naast me op de grond staan, in die drager past immers ook maar 1 rode bak, dus dan zal er meestal nog wel het eea op de grond naast je staan.
pi_77182044
Wat een gedoe weer vandaag.

De machinepost was er ongeveer 1,5 uur later. Mijn kast was nog niet vrij (door die laffe nieuwe diensttijden, meer werk in minder tijd, dat laatste is er dus nog niet)

Dus eerst 2 andere wijken gezet toen mijn eigen 2 wijken die ik moest zetten en toen mijn boerenwijk gereden.

Conclusie: Ruben heeft van 9 uur tot 16:50 gewerkt...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 januari 2010 @ 17:48:51 #197
Maffe Fries
pi_77182078
Bij ons hebben ze die rekjes ook wel gehad, maar die zijn een tijd geleden moet het oud-ijzer meegegaan. Ik weet niet of ze nu weer verplicht zijn gesteld. Bakje op de grond kon prima. Stoot je tenminste je knieën niet aan zo'n rotding.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:15:55 #198
273607 Linker_Onderlip
pi_77182865
"vroeger ( ) konden hadden we zeeën van ruimte en kon je je balken gewoon kwijt op de werkbank (wij hadden per werkplek twee baken die in een L-vorm waren geplaatst). Met de nieuwe inrichting hebben we weinig manoeuvreerruimte op de werkplek, maar tussen de teams is nu zo veel ruimte dat je met gemak een groot feest kan organiseren met een buffeteiland in het midden
pi_77182976
Bij ons moeten ze verplicht gebruikt worden.
Stootte me vandaag aan zo'n pokkeding, iemand was klaar met een kast en had em laten hangen (recht voor de kast van de sammies)
Vandaag ook postverdeler gespeeld met de nieuwe opstelling,vind dat wel fijner werken als de oude manier. alles is duidelijker en meer georganiseerd.
Alleen wat er met wijken moet gebeuren blijft vaak een raadsel voor de zaterdagwerkers dus blijven er vaak wijken staan die eigenlijk opgestuurd moeten worden omdat velen te laks zijn even te vragen wat er met die wijk moet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:23:39 #200
273607 Linker_Onderlip
pi_77183145
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef tntster het volgende:
Bij ons moeten ze verplicht gebruikt worden.
Stootte me vandaag aan zo'n pokkeding, iemand was klaar met een kast en had em laten hangen (recht voor de kast van de sammies)
Vandaag ook postverdeler gespeeld met de nieuwe opstelling,vind dat wel fijner werken als de oude manier. alles is duidelijker en meer georganiseerd.
Alleen wat er met wijken moet gebeuren blijft vaak een raadsel voor de zaterdagwerkers dus blijven er vaak wijken staan die eigenlijk opgestuurd moeten worden omdat velen te laks zijn even te vragen wat er met die wijk moet.
Taakje van de postverdeler Althans...ik heb het vandaag allemaal wel gecontroleerd, want hier was het ook hetzelfde verhaal.
pi_77183365
ja idd, maar je blijft aan het zeuren tegen sommigen en dan heb ik het idee dat hun denken (R** op) haha.
Ook de herstelpost afwerken heb ik velen opnieuw uit moeten leggen. Sterretje 51 ook al zoiets.
Bij ons wordt slecht opleiding gegeven wat dat betreft
pi_77183535
Leuke is dat ik nu geen flauw idee heb waar jullie het over hebben !
pi_77185368
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef tntster het volgende:
ja idd, maar je blijft aan het zeuren tegen sommigen en dan heb ik het idee dat hun denken (R** op) haha.
Ook de herstelpost afwerken heb ik velen opnieuw uit moeten leggen. Sterretje 51 ook al zoiets.
Bij ons wordt slecht opleiding gegeven wat dat betreft
sterretjje 51? Is dat dat de machine straat+huisnummer op de envelop print?
  FOK!fotograaf zaterdag 23 januari 2010 @ 19:52:15 #204
73911 ultra_ivo
pi_77185717
dat is sterretje 21
pi_77186742
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:52 schreef ultra_ivo het volgende:
dat is sterretje 21
ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan is
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:55 #206
273607 Linker_Onderlip
pi_77186873
Sterretje wat? Ik heb serieus nog nooit iets gehoord over sterretjes
pi_77192594
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:24 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan is
Postbus 51
pi_77192783
@Kramerica: Als je alle HSM-post in één keer op je zetblok zet, is dat toch vrij onhandig? Het voorste deel HSM-post tot de gele kaart moet onderin de grijze tas, en telkens het deel erna daarbovenop. Je moet dus telkens de post na een gele kaart voor de eerste post neerzetten op je zetblok. Mij te veel gegoochel

Best moeilijk om dit goed te verwoorden trouwens
pi_77193352
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:
@Kramerica: Als je alle HSM-post in één keer op je zetblok zet, is dat toch vrij onhandig? Het voorste deel HSM-post tot de gele kaart moet onderin de grijze tas, en telkens het deel erna daarbovenop. Je moet dus telkens de post na een gele kaart voor de eerste post neerzetten op je zetblok. Mij te veel gegoochel

Best moeilijk om dit goed te verwoorden trouwens
je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?

edit - overigens vind ik een hele bak in je zetblok ook niet ideaal, ik pak meestal 3 of 4 stukjes tegelijk.. maar ik ehb ook veel flats, dus met veel post zijn dat meteen bundels die ik afstiek.. vandaag had ik ook flats van 6 vakjes (60 bussen) in een bundel, was echt heel weinig post
pi_77193720
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef sbientje het volgende:

[..]

je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?
Ja hoor
pi_77206083
haha * 21 bedoel ik ja.
Daarbij worden vrij veel fouten gemaakt bij ons.
Kreeg gister ook te horen dat de grote enveloppen weer niet voorzien hoeven te worden van een retoursticker (behalve als er een rode streepjescode opzit)
De regels veranderen volgens mij met de dag
pi_77207869
Ik kreeg zojuist de AH bonus folder al binnen... in het folderpakket van Netwerk VSP.
Gaat de bezorging niet meer via TNT, of is dit een proef van een paar weken?
Ze kunnen beter de Gamma en Karwei in het folderpakket gooien van VSP...
pi_77215658
Weet iemand van Netwerk VSP misschien wanneer de ''grote opdrachten'' vallen? Bezorgingscoördinator zei iets over de bezorging van folders van vaste klanten in een wijk, schijnt aardig aan te tikken op je loonstrookje
pi_77216099
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:28 schreef blckbb het volgende:
Weet iemand van Netwerk VSP misschien wanneer de ''grote opdrachten'' vallen? Bezorgingscoördinator zei iets over de bezorging van folders van vaste klanten in een wijk, schijnt aardig aan te tikken op je loonstrookje
geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerd
pi_77216245
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:

[..]

geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerd
Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.
pi_77217644
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:44 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.
zoiets als ziggo? dat had ik een tijdje geleden, pfff.. 3 weken lang een lading van die blaadjes gehad
pi_77217673
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef sbientje het volgende:

[..]

zoiets als ziggo? dat had ik een tijdje geleden, pfff.. 3 weken lang een lading van die blaadjes gehad
Ziggo ja
En Nuon is ook vaste klant in mijn wijk.
  FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 19:46:26 #218
73911 ultra_ivo
pi_77220739
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:58 schreef tntster het volgende:
Kreeg gister ook te horen dat de grote enveloppen weer niet voorzien hoeven te worden van een retoursticker (behalve als er een rode streepjescode opzit)
Dat kan ik me indenken. Van de week nog een uur lang SMG post zitten stickeren. Dat op het SC handsorteren is een stuk sneller.
pi_77230956
Tvp
pi_77256973
Hoi ik ben nieuw hier!, Had me aangemeld als zaterdagbesteller bij TNT. alleen stond erbij dat er bij deze wijk rijbewijs verplicht was.

Ik heb wel een rijbewijs maar wat bedoelen ze hiermee?.
Dat je een auto meekrijgt voor je wijk ofzo?

Greetzz
pi_77257312
Dat zou inderdaad wel eens kunnen ja.
Dan gaat het meestal over een wijk die in een buitengebied ligt en niet te doen is met de fiets.
Je rijd dan in een renault kangoo of iets vergelijkbaars.
pi_77257322
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:51 schreef Bigapple het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier!, Had me aangemeld als zaterdagbesteller bij TNT. alleen stond erbij dat er bij deze wijk rijbewijs verplicht was.

Ik heb wel een rijbewijs maar wat bedoelen ze hiermee?.
Dat je een auto meekrijgt voor je wijk ofzo?

Greetzz
waarschijnlijk ja!
pi_77257737
Het is idd beetje een buitenwijk/dorp. Maar dan is het alleen maar lekker toch dat je dan een auto meekrijgt?
Ik had me eerst aangemeld als chauffeur collectief maar daar was geen genoeg werk voor.

Wat voor salaris word er gehanteerd voor zaterdagbesteller 19 jaar?

Het lijkt me een leuk baantje als ik het zo lees.

Greetz
pi_77263858

Zaterdagbesteller.
Noot noot.
pi_77264987
Net gewerkt bij collectie trouwens.. Ging heel goed! Henig werk!
Noot noot.
pi_77266217
leuk man! collectie.

Iemand ervaring om zaterdagbesteller/post te lopen met de auto.
Gaat dat beetje lekker?

greetz
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 21:03:52 #227
Maffe Fries
pi_77266437
Het aanduwen van de auto gaat prima. Je krijgt er een goede conditie van

nu ff serieus: Dat gaat prima. Je leert er snel in en uitstappen van en snel weg te rijden

De post ligt in een krat op de passagiersstoel en het komt regelmatig voor dat je alleen maar het raam open hoeft te doen om te bezorgen. Je moet er wat handigheid in krijgen. Zeker omdat een boordcomputer je rijgedrag registreert en je binnen de marges moet blijven
pi_77266624
Oke leuk bedankt voor je reactie:D

Dus als je begint als zaterdagbesteller haal je eerst je auto op met post om daarna je wijk te gaan rijden.
Of moet ik zelf eerst de post sorteren en daarna ff me ronde rijden.

misschien een stomme vraag, omdat er hier in de buurt ik niet zo gauw kan bedenken waar de tnt de post sorteert haha,

greetz
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 21:10:21 #229
Maffe Fries
pi_77266761
het is eerst sorteren en daarna rij je je ronde, waarbij het voor kan komen dat je de post voor een collega meeneemt en op een depot afgeeft.
pi_77267077
Oke , nou snap ik het een beetje.
Zijn er ook adressen bekend waar de post word gesorteerd, vraag het me gewoon ff af of dat hier in de buurt is.

bedankt voor je reactie.

greetz
pi_77270295
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

Zaterdagbesteller.
Ik heb echt het idee dat jij dat plaatje altijd onder je CTRL+v hebt staan Ik zie jou hem altijd posten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 22:17:06 #232
Maffe Fries
pi_77270401
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bigapple het volgende:
Zijn er ook adressen bekend waar de post word gesorteerd, vraag het me gewoon ff af of dat hier in de buurt is.

bedankt voor je reactie.

greetz
de locaties zijn in de wat grotere plaatsen in je buurt te vinden.
pi_77270416
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bigapple het volgende:

bedankt voor je reactie.

greetz
Ligt eraan waar je woont. Aangezien je een auto moet gebruiken voor een buitenwijk ga ik er van uit dat je ergens in het Oosten des lands woont. Daar zul je wel een stuk verder moeten fietsen dan hier in de Randstad (er zit een sorteercentrum in mijn dorp en niemand hoeft er meer dan 5 kilometer naartoe te fietsen).
pi_77271154
nee juist beetje in het westen in het groene hart, haha.
pi_77271672
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef Bigapple het volgende:
nee juist beetje in het westen in het groene hart, haha.
Ok nja volgens mij kreeg je toen je het formulier invulde op tntpost.nl op het eind een aantal plaatsen waar je uit kon kiezen toch? Volgens mij zit er in die plaatsen sowieso een sorteercentrum.
pi_77272356
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

Zaterdagbesteller.
4,82 p/uur voor 16-jarigen
Netto of bruto?
pi_77272599
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:54 schreef blckbb het volgende:

[..]

Netto of bruto?
Bruto. Maar er gaat geloof ik niet zoveel vanaf.
pi_77272684
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bruto. Maar er gaat geloof ik niet zoveel vanaf.
Hmm klinkt best goed. Maarja, ik heb net mijn zaterdag bij de Albert Heijn opgezegd dus het zou een beetje hypocriet zijn om dan alsnog te werken
pi_77273006
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:00 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hmm klinkt best goed. Maarja, ik heb net mijn zaterdag bij de Albert Heijn opgezegd dus het zou een beetje hypocriet zijn om dan alsnog te werken
Wat niet weet wat niet deert.
pi_77276770
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:38 schreef Jojoortje het volgende:
Net gewerkt bij collectie trouwens.. Ging heel goed! Henig werk!
Henig werk? Ik ben 21 maar ben kennelijk nog steeds mijn woordenschat aan het verbreden. Mooi dat het goed gegaan is, ben je lekker wezen scheuren of alles rustig aan gedaan?

Bij mij eigen wijk heb ik trouwens een klant die 9 van de 10 keer de post niet klaar heeft liggen en dat begint me nu toch wel een beetje te irriteren. Ik moet vaak minstens 5 minuten wachten totdat alle post gefrankeerd is terwijl bij alle andere klanten de post altijd al klaar ligt.
Tok.
pi_77280991
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je woont. Aangezien je een auto moet gebruiken voor een buitenwijk ga ik er van uit dat je ergens in het Oosten des lands woont.
Alsof het oosten een grote lege vlakte is en het westen een grote stad...
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Henig werk? Ik ben 21 maar ben kennelijk nog steeds mijn woordenschat aan het verbreden. Mooi dat het goed gegaan is, ben je lekker wezen scheuren of alles rustig aan gedaan?

Bij mij eigen wijk heb ik trouwens een klant die 9 van de 10 keer de post niet klaar heeft liggen en dat begint me nu toch wel een beetje te irriteren. Ik moet vaak minstens 5 minuten wachten totdat alle post gefrankeerd is terwijl bij alle andere klanten de post altijd al klaar ligt.
Klanten kunnen toch klachten over jou indienen? Eigenlijk zou jij dan ook klachten over de klant moeten kunnen indienen. Misschien zou de persoon op jouw vestiging die verantwoordelijk is voor het contact met die klanten ze er eens op aan kunnen spreken...
pi_77283246
Brrrrrrrrr, het is koud buiten!!
pi_77284110
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef Bigapple het volgende:
leuk man! collectie.

Iemand ervaring om zaterdagbesteller/post te lopen met de auto.
Gaat dat beetje lekker?

greetz
Ik heb ook een "boerenwijk" op zaterdag.

Voor mij geld dat ik om 9uur begin. Eerst een andere wijk zet. En daarna mijn eigen en daarna ga rijden.

Die BOCO-score ik hoop maar dat daar niet heel erg opgelet wordt. Ik heb boerderijen aan een 80km/h weg. Als je daar dan achteruit de weg opdraait moet je wel een beetje rap weg wezen in verband met achteropkomend verkeer.

Verder kan ik eigenlijk bij ALLE boerderijen blijven zitten in de auto en vanuit het raam de post in brievenbus deponeren. Er zijn er een stuk of 10 waar het misschien niet kan.
Verder heb ik ook een stukje industrie erbij zitten waar je bij de ene helft wel je auto uit hoeft en de andere niet.

En dan heb ik nog een viertal campings waar je de post bij de receptie af geeft.

Ik vind het ERG leuk werk. Naast deze boerenwijk rijdt ik door de week een haalrit (buslichting en haalklanten) en daar heb ik ook 1 service point wat zijn postzakken NOOIT klaar heeft staan. Soms wel 15 minuten gewacht.
pi_77286988
Hoi TNT medewerkers :
Even een vraag je voor jullie, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik verwachtte vandaag 2 heel erg belangrijke pakketjes die ik eigenlijk vandaag nog zelfs erg hard nodig heb.
Hele ochtend thuis geweest, maar geen bel gehoord. Uiteindelijk is er een briefje achter gelaten dat het pakketje morgen nog een keer wordt aangeboden. Kan ik contact opnemen met de desbetreffende pakketchaufeur? Om te vragen of ik naar een punt kan komen tijdens zijn werk waar hij toevallig is? En dat ik het pakketje zo op haal? Kan ik dan zijn nummer opvragen bij de klantenservice? Ik heb zijn nummer in ieder geval ook eerder al gekregen, toen mijn bel tijdelijk stuk was, was voor hem en mij handiger met pakketjes afleveren. Zijn nummer ben ik helaas kwijt ivm een nieuwe telefoon , zijn naam weet ik in ieder geval wel!

Kan iemand mij helpen?
Groetjes,

Maarten
pi_77291169
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat jij dat plaatje altijd onder je CTRL+v hebt staan Ik zie jou hem altijd posten

Staat ook opgeslagen in mijn photobucket
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:54 schreef blckbb het volgende:

[..]

Netto of bruto?
Dat is netto, GEEN bruto!!
Noot noot.
pi_77291182
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:58 schreef Maart85 het volgende:
Hoi TNT medewerkers :
Even een vraag je voor jullie, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik verwachtte vandaag 2 heel erg belangrijke pakketjes die ik eigenlijk vandaag nog zelfs erg hard nodig heb.
Hele ochtend thuis geweest, maar geen bel gehoord. Uiteindelijk is er een briefje achter gelaten dat het pakketje morgen nog een keer wordt aangeboden. Kan ik contact opnemen met de desbetreffende pakketchaufeur? Om te vragen of ik naar een punt kan komen tijdens zijn werk waar hij toevallig is? En dat ik het pakketje zo op haal? Kan ik dan zijn nummer opvragen bij de klantenservice? Ik heb zijn nummer in ieder geval ook eerder al gekregen, toen mijn bel tijdelijk stuk was, was voor hem en mij handiger met pakketjes afleveren. Zijn nummer ben ik helaas kwijt ivm een nieuwe telefoon , zijn naam weet ik in ieder geval wel!

Kan iemand mij helpen?
Groetjes,

Maarten
Vraag over TNT pakketservice: eerst hier kijken
Noot noot.
pi_77291971
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat is netto, GEEN bruto!!
Echt??
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:45 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Alsof het oosten een grote lege vlakte is en het westen een grote stad...
Net alsof dat niet zo is
pi_77292350
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Henig betekent eeeeuh... Kalm, relaxed!
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Echt??
Ja! Waarom dat zo was weet ik ook niet meer, had dat toen wel nagevraagd geloof ik. Had iets met de belasting te maken geloof ik
Noot noot.
pi_77294403
Pfff, daarnet gevallen toen ik in een flat naar boven liep om een pakketje af te geven. Met m'n rechterknie op zo'n stenen trap! AUW! Knie is nu dik..
pi_77294876
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:59 schreef Sapphira het volgende:
Pfff, daarnet gevallen toen ik in een flat naar boven liep om een pakketje af te geven. Met m'n rechterknie op zo'n stenen trap! AUW! Knie is nu dik..
Auw
Noot noot.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:36:05 #251
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77296317
Ik ben vanochtend op m'n plaat gegaan bij een normale woning, die hadden hun gladde stenen gisteravond vereerd met een emmertje water.
Schade viel mee, vooral met dit weer voel je er op het moment van gebeuren weinig van.

En net van die lollige jeugd in de wijk gehad, lekke achterband nu en de gehele middagwijk kunnen wandelen en laat het daar nou net de wijk niet voor zijn.
Kutdag dus!
pi_77296592
Ik zie alweer dat als TNT medewerker vandaag beter niet naar buiten kan gaan
pi_77298885
Hier ligt nog niks, maar 't is verdomde koud.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 januari 2010 @ 18:06:41 #254
73911 ultra_ivo
pi_77300090
Hier lag ook niks. Maar ik moest vanochtend iemand opleiden en vanmiddag een flatwijk. Dus veel stilgelstaan en half bevroren.
pi_77300429
Godzijdank dat ik vandaag niet hoef te bezorgen
Op sommige plekken ligt nog verdomde glad ijs hier, en gevoelstemperatuur was hier op z'n minst -10

Hopelijk is 't donderdag wat opgeklaard
pi_77300887
Hier ligt nog helemaal niets.
Gister mijn hiel geschaafd omdat ik van mijn trapper schoot.
Kon nog voorkomen dat ik echt de grond kustte maar tis net de plek waar je schoen je hiel raakt.
pi_77303169
Ik dacht het koude weer nu onderhand wel voorbij zou zijn. Niet dus....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:20:49 #258
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_77306206
Vandaag m'n eerste dag gehad als postbode. Was leuk
Welk koud.. -10
pi_77306739
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:20 schreef Kaneel het volgende:
Vandaag m'n eerste dag gehad als postbode. Was leuk
Welk koud.. -10
Welkom
Postbode of zaterdagbesteller?
pi_77318792
Wat leuk zeg, een forum met topics over TNT post, ik kwam het toevallig tegen via een zoekopdracht in Google

Ik ben een aantal weken geleden begonnen als postbezorstger bij TNT Post in Leeuwarden (Pallasweg) en liep tot eind vorige week twee wijken nabij het Vliet. Sinds vandaag loop ik een andere wijk, nog wel in dezelfde buurt. In eerste instantie had ik gereageerd op een decemberbaan, maar ik mag gelukkig wat langer blijven (ik ga in september weer verder studeren dus hopelijk kan ik tot die tijd aan de slag blijven).

Nog meer mensen uit Leeuwarden hier?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 00:19:03 #261
Maffe Fries
pi_77318871
* Peterselieman meldt zich.

Bezorg alleen niet in Leeuwarden, maar zit wel in hetzelfde VBG
pi_77319195
Met VBG bedoel je gewoon het gebouw op de Pallasweg? Hmmm... de naam 'Peterselieman' zegt me niet echt wat, hahaha Maar misschien heb ik je dan daar wel eens gezien
pi_77323186
Als je gaat studeren kun je toch nog op zaterdag blijven werken bij TNT, Sther?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 09:37:45 #264
Maffe Fries
pi_77323490
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:28 schreef Sther het volgende:
Met VBG bedoel je gewoon het gebouw op de Pallasweg? Hmmm... de naam 'Peterselieman' zegt me niet echt wat, hahaha Maar misschien heb ik je dan daar wel eens gezien
Mij kun je waarschijnlijk niet gezien hebben

Kom nooit op de Pallasweg of op de Celciusweg namelijk
pi_77323819
Zometeen een grote wijk lopen, heb me maar dik aangekleed. Ben gisteren niet echt buiten geweest maar als ik het zo hoor is het Siberisch.

Oh, jaaropgave is binnen.
pi_77324045
Ik rij dalijk ook aan om 1,5 wijk weg te lopen.
Het is vandaag gevoelsmatig een stuk minder koud. Hopelijk geen handschoenen aan dat vind ik altijd zo irritant werken met h.a.h.
pi_77327350
Ik dacht dat het juist vandaag kouder ging zijn. Stomme weerberichten, klopt nooit wat van.
Gelukkig gaat morgen de temp weer omhoog!
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:13:39 #268
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77331354
Vandaag was/is het prima te doen moet ik zeggen, op m'n leenfiets.
Van de week maar eventjes de boel laten maken, luiheid troef dat ik zelf niet even kijk of ik de boel kan maken.
pi_77333401
Koude wind hier maar voor de rest viel het wel mee. Kreeg er nog een grote wijk bij, was ik wel blij mee eigenlijk, lekker uren maken!

Het sneeuwt nu een klein beetje, hoe het mogelijk
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:06:20 #270
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_77336079
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Welkom
Postbode of zaterdagbesteller?
Dankje

Postbode van di t/m vr in Zeist. Vandaag mn 2e dag, alleen. Ging goed
pi_77338505
Als je je maandag heb aangemeld als postbezorger, wanneer krijg je dan ongeveer bericht?. Kan het langer duren dan verwacht bij tnt?. haha

greetz
pi_77338608
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef Bigapple het volgende:
Als je je maandag heb aangemeld als postbezorger, wanneer krijg je dan ongeveer bericht?. Kan het langer duren dan verwacht bij tnt?. haha

greetz
Uiterlijk volgende week maandag. Vijf werkdagen dacht ik.
pi_77341965
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef xxiessiexx het volgende:
Als je gaat studeren kun je toch nog op zaterdag blijven werken bij TNT, Sther?
Zou misschien kunnen, maar dat weet ik nu nog niet. Ik beslis tegen die tijd wel (als ze me dan nog willen hebben)
pi_77341990
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mij kun je waarschijnlijk niet gezien hebben

Kom nooit op de Pallasweg of op de Celciusweg namelijk
Nee dan zal dat wel niet, hihi
pi_77342042
Gelezen op NU.nl:

Kabinet legt wil op aan postbedrijven
Uitgegeven: 27 januari 2010 14:30
Laatst gewijzigd: 27 januari 2010 17:09

DEN HAAG - Linksom of rechtsom wil het kabinet ervoor zorgen dat nieuwkomers op de postmarkt meer personeel in vaste dienst nemen.
Zo nodig willen staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken en minister Piet Hein Donner van Sociale zaken dat via een zogenoemd Koninklijk Besluit doordrukken.

De postbedrijven Sandd en Selekt Mail, concurrenten van TNT Post, stapten vorige maand naar de rechter.
Ze waren het er niet mee eens dat ze trapsgewijs meer mensen in vaste dienst moesten nemen. De rechter gaf de bedrijven gelijk dat het kabinet dit niet mocht opleggen via een zogenoemde Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB).

Hoger beroep

Donner en Heemskerk zijn in hoger beroep gegaan tegen het besluit van de rechter. Mocht de rechter vasthouden aan de afwijzing, dan bewandelt het kabinet de weg van het Koninklijk Besluit.

Donner stelt dat de handtekeningen van zowel vakbonden als de postbedrijven onder de afspraken staan om meer mensen in vaste dienst te nemen. ''Als de cao zou verdwijnen, kan de AMvB via Koninklijk Besluit toch in werking treden'', aldus de minister.

Faillissement

De houding van de bewindslieden kan het faillissement van veertig postbedrijven betekenen, zei bestuursvoorzitter Gert-Jan Morsink van Sandd in een reactie. ''Voor Heemskerk en Donner is het blijkbaar een principekwestie.

Zij willen hun gelijk halen ten koste van 30.000 postbezorgers.'' Volgens Morsink wil driekwart van zijn personeel helemaal geen arbeidsovereenkomst. ''Zij zouden daarmee worden belemmerd in het uitvoeren van andere werkzaamheden.''

Debat

Donner en Heemskerk deden hun uitspraken tijdens een debat met de Tweede Kamer. De VVD is niet blij met de houding van het kabinet. Volgens Tweede Kamerlid Ton Elias betekent dit de nekslag voor de postbedrijven, omdat mensen in vaste dienst nemen veel duurder is dan ze laten werken op basis van stukloon.

''Ze gaan het loodje leggen'', zei hij. De postbedrijven moeten over drie jaar 80 procent van hun mensen in vaste dienst hebben.

GroenLinks vindt de kabinetsmaatregel welkom. ''Het aannemen van hordes mensen op basis van stukloon, daar willen we niet naartoe. Je verdient daar geen droog brood mee'', aldus Kamerlid Ineke van Gent.
pi_77342560
Wat een dag...

Heb vandaag een nieuwe wijk (nouja, het is maar klein wijkje) gelopen. Het begon al slecht. Ik kom 's middags aan bij mijn depotadres, waar de post om 13:00 zou zijn. Niks te vinden, alleen de lege depotzakken van gisteren. Ben even gaan winkelen want ik moest toch nog wat hebben uit een winkel die daar dichtbij zit. Om half 2 was er nog steeds niks dus toen maar even gebeld... was het op een verkeerd depot neergezet. Gelukkig kwamen ze het naar mij toe brengen (dankuwel lieve depotzakbezorger, ik weet je naam niet maar ik ben je dankbaar) en hoefde ik niet naar die plek te fietsen. Maar de dag was nog niet over. Vervolgens haal ik namelijk mijn duim open aan één of andere vage brievenbus, au! Dat zal me leren om mijn handschoenen te vergeten! Toen vloog er een brief uit mijn armen door de harde wind, waar ik achteraan kon hollen. Mijn haar bleef hangen in een overhangende tak van iemand die zijn struiken niet snoeit, au! Mijn fiets viel 1x om door de sneeuw, ja, er ligt hier wéér sneeuw. Als toppunt wilde mijn fiets daarna niet meer van het slot en kon ik de rest van de wijk lopend doen. Grrr! Na afloop 10 minuten op het fietsslot in staan hakken waarna het uiteindelijk open sprong. Nou, WERKELIJK! Ik was best een beetje sjachie

Nu niet meer hoor, haha, maar wilde het ff kwijt
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 17:49:45 #277
Maffe Fries
pi_77343003
Je hebt een behoorlijke pechdag gehad zo te lezen

Gelukkig dat je het nu al weer kwijt bent
pi_77344268
heb vandaag jaaropgaaf gehad. Krijgen jullie ook betaald zonder dat loonheffing wordt ingehouden? :S
pi_77344957
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:26 schreef sbientje het volgende:
heb vandaag jaaropgaaf gehad. Krijgen jullie ook betaald zonder dat loonheffing wordt ingehouden? :S
Achter ingehouden loonheffingen staat bij mij 0.
pi_77345205
Hier ook.
pi_77348285
ja bij mij dus ook... nou ja.. is niet heel erg, ik begrijp t alleen niet.
  FOK!fotograaf woensdag 27 januari 2010 @ 20:25:05 #282
73911 ultra_ivo
pi_77349997
Bij mij staat er een fors bedrag.
pi_77351468
Bij ingehouden inkomenshuppelepup staat wel een paar honderd euro
pi_77352525
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:55 schreef sbientje het volgende:
ja bij mij dus ook... nou ja.. is niet heel erg, ik begrijp t alleen niet.
Als je in een jaar minder verdient dan een grove 6000 euro en je laat je loonheffingskorting toepassen, dan is die loonheffingskorting voldoende om geen belasting af te hoeven dragen. Daarom is dat dus .
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ingehouden inkomenshuppelepup staat wel een paar honderd euro
Ook dat klopt, dat zijn een aantal verplichte verzekeringen. Overigens compenseert TNT dit altijd, moet je maar is op je laatste loonstrookje krijgen; dat bedrag gaat eraf, maar wordt er ook extra bijgestort.
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:22:11 #285
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77366096
Die van mij staat op 47 euro (3 maanden) trouwens.
pi_77372541
Nou, net een wijk van een uurtje gelopen. Nuttig ook weer
pi_77372661
hier precies hetzelfde..90 minuten wijk gelopen en ik kon weer naar huis
pi_77373111
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:50 schreef tntster het volgende:
hier precies hetzelfde..90 minuten wijk gelopen en ik kon weer naar huis
Ik was nog wel even lekker natgeregend, dat dan weer wel

Morgen gelukkig drie wijken, dat tikt al wat beter aan.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:04:45 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77373169
Ik moet zo nog een wijk van 3 kwartier, net een wijk van een uurtje gehad bij elkaar.
Toch maar een krantenwijkje erbij.
pi_77373383
Ik zit ook al na te denken over een baantje erbij. Ben twee weekjes terug gestopt met mn studie en ik dacht wel lekker uren te kunnen maken bij TNT nu, maar het valt nogal tegen. Vorig jaar werd ik veel vaker gebeld om wat langere dagen te maken, het lijkt wel of ze nu genoeg mensen hebben. Denk dat ik in de avonduren ga werken bij AH o.i.d.
pi_77374833
Aah dus je bent toch gestopt.
Ik ben vergeten vrij te vragen voor deze zaterdag, bummer.
pi_77377785
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:47 schreef MissSpooky het volgende:
Aah dus je bent toch gestopt.
Had ik toch al tegen je gezegd
pi_77378345
ik heb altijd veel uren kunnen maken.
Maar het nieuwe werken zorgt ervoor dat we zowat overbodig zijn geworden als extra hulp.
Ik ben nu al voor langere tijd op een ander kantoor aan het werk maar dat is echt met tegenzin en om wat uurtjes te maken.
Hopelijk barst nog een keer de bom omtrent de te hoge werkdruk, dan valt er weer wat te verdienen
pi_77378468
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Had ik toch al tegen je gezegd
Ik wist niet dat je definitief gestopt was, wel dat je nog op een mailtje van een of andere adviseur aant wachten was.
pi_77397628
ik moet morgen werken... moet er om 9 uur zijn. Hopelijk niet tot heel laat want ik moet ook mijn netwerk post nog doen
pi_77398847
Morgen lekker pas om 11.00 uur beginnen, drie wijkjes lopen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:19:35 #297
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77406906
Ik ga nu maar eens beginnen, 2 wijken en dan maandag pas weer gelukkig.
pi_77417663
Verdorie, werd ik ineens wakker gebeld, kon om 8.00 uur beginnen. Na een paar uurtjes voorbereiding toch ook de straat op, in de regen En het woei ook nog eens behoorlijk!
pi_77419153
Hopen dat ik morgen de auto mee mag nemen van thuis... Geen zin om te fietsen Mietje he?
Noot noot.
pi_77420730
Morgen alleen C1000 als HAH toch?
pi_77420778
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:24 schreef Jojoortje het volgende:
Hopen dat ik morgen de auto mee mag nemen van thuis... Geen zin om te fietsen Mietje he?
Die collectie doet je ook niet veel goed zo

Hoewel ik zelf ook nooit zin heb om te fietsen (en het dus ook nooit doe buiten het heen en terug naar het sorteercentrum), één keer een brommer, altijd een brommer

Edit: Nieuw topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 54 Scenario Normaal

[ Bericht 6% gewijzigd door xxiessiexx op 29-01-2010 16:09:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')