Exact, Ik was ook stomverbaasd over m'n nummer. Een collega die tegelijkertijd met mij z'n vast contract heeft gekregen heeft zelfs nummer 4 (op een kantoor van 141 man). Hij is een paar jaar jonger dus dat valt kennelijk heel gunstig uit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En als TNT nu hoopt dat we, geschrokken door ons rugnummer, massaal naar Mobility rennen, dan vergissen ze zich. Onze vestiging is tamelijk vergrijsd, wat er toe leidt dat in absolute aantallen de hoogste nummers zijn gevallen bij postbodes die 45+ zijn (en dan vooral de oudere deeltijders). En de jongeren zijn een relatief kleine groep, dus daar vallen minder ontslagen, dus die hebben fraaie nummers.
De deeltijders (contracten van 25 uur of minder) krijgen geen steun van Mobility, de oudere fulltimers denken "het zal mijn tijd wel duren", en de jongeren (voltijd en deeltijd) hebben in sommige gevallen zo'n goed nummer (bijv. nummer 12, op een kantoor met 130 man) dat zelfs degenen onder hun die wel driftig aan het solliciteren waren nu ineens veel minder animo daartoe hebben.
Ik heb vandaag helemaal geen brief gekregen, misschien verschilt dit per regio?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:
[..]
Deze brief ontving ik vanmorgen:
[..]
Voor die gast zit er waarschijnlijk een onfeilbare logica achter.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:49 schreef sbientje het volgende:
kreeg vandaag trouwens een pakketje bezorgd... die kerel deed zijn bus open (ik stond toevallig buiten) en echt allll die pakketjes lagen gewoon los door die bus verspreid... wat een teringzooilijkt me echt niet handig, maar ja
Ik heb al gebeld, maar volgens de meneer van de salarisadministratie is er nog geen opdracht doorgegeven vanuit mijn vestiging. Daar was nu niemand meer aanwezig, dus ik ga er maandag maar achteraan (lees; ik ga er wel naartoe, kan k meteen m'n laatste shirts inleveren). Nu kan ik wel even zonder dat geld, maar ik heb er recht op, dus wil het ook gewoon krijgen. 't is niet ook zo maar een paar rotcenten; vakantiegeld alleen is al ruim 150 euro en dan komen daar al die verlofuren nog bovenop.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:32 schreef Biekkie het volgende:
Mijn contract liep 30 november af,volgens mijn TC zou het geld van verlofuren+vakantiegeld OF in december komen,OF in januari.
December kreeg ik iets meer dan 25 euro gestort...
Januari,geen geld.Heb gisteren gebeld met salarisadmin,staat helemaal niets in het systeem.TC gebeld,2e week van NOVEMBER zou het al doorgegeven zijn.
Als het er maandag nog niet is moest ik maar bellen.
Lekker dan.
quote:Klachten over werken in de kou
Uitgegeven: 22 januari 2010 11:07
Laatst gewijzigd: 22 januari 2010 11:07
UTRECHT - Bouwvakkers, postbodes, winkelpersoneel en installateurs hebben bij vakbonden van de FNV geklaagd over het werken in de winterkou.
© TNT
Tijdens een speciale meldweek kwamen zo'n tweehonderd klachten binnen, aldus FNV Bondgenoten vrijdag.
Personeel van winkels klaagde erover dat de deuren open moesten blijven, ook als de warmtesluizen slecht bleken te werken. Ook is er volgens de vakbonden onduidelijkheid over de vraag wanneer het bezorgen van post nog verantwoord is.
Bouwvakkers
Bouwvakkers hebben een regeling voor vorstverlet, maar toch kwamen er klachten binnen van werknemers die zeiden dat ze door moesten werken of onder druk werden gezet om vrije dagen op te nemen.
Werknemers van installatiebedrijven klaagden dat ze ondanks het winterweer toch buiten aan de slag moesten.
De vakbonden willen nu duidelijker afspraken maken met de werkgevers over werken in de kou.
© ANP
ik was er ook blij mee... aardig bedrag aan KNJ-urenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef tntster het volgende:
Het loon viel mij reuze mee..misschien ook omdat het 5 weken waren haha
Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen 6.15 uur aanwezig zijn en alleen binnenwerk. Hopen dat dat zo blijft staan
dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:
Lekker gelopen vanmiddag.
In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen(Netwerk VSP)
Dat vind ik echt niks, ik ben het liefst weer vroeg thuis. Kan nooit zo goed uitslapen (ja tot half 9 ofzo, maar dan houdt het echt op)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:55 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Morgen lekker tot minstens 12.00 uur uitslapen hier.
Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is wel vlot ja, ik doe er altijd langer over dan dat.. had deze week 7,73 en ben er denk ik ook 2 uur mee bezig geweest.. wat dat betreft heb ik liever 6 kratten..
TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:05 schreef blckbb het volgende:
Lekker gelopen vanmiddag.
In 2 uurtjes tijd inclusief sorteren 11 euro verdient, voor mijn leeftijd best netjes en ik word steeds sneller in het bezorgen(Netwerk VSP)
Allebei ja.. Op zaterdag bij tntquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Doe jij nou VSP en TNT of alleen VSP?
Kan dat ook als bijbaantje dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
TNT betaalt hetzelfde en dan kan je meer uren maken, maar je moet het zelf weten..
Verdient zeker lekker jaquote:Op zaterdag 23 januari 2010 07:53 schreef gelebeer het volgende:
Ja, ik ben 17 en heb een contract als zaterdag medewerker. Ik verdien nu 5,55 euro per uur en heb een contract van 5 uur. Dus dat verdient wel lekker
Postverdeler? Wat versta je daaronder?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Zo...werd gisteren om 21.30 gebeld door de TC of ik niet om 07.00 kon beginnen ipv mijn vrije dag(ik zat inmiddels aardig lam in een café en hij had de planning mee naar huis genomen
) Meteen voor het eerst gevost én... ik ben gebombardeerd tot postverdeler
Op zich heel leuk werk, maar stiekem best zwaar.
Wij hebben al dik een jaar het nieuwe werken, maar rugnummers heb ik hier nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:54 schreef sbientje het volgende:
wij hebben nog steeds niet het nieuwe werken... en ook nog geen rugnummers..
Aja dan had ik het goeie beeldquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:11 schreef Linker_Onderlip het volgende:
De postverdeler zorgt ervoor dat wijken op tijd voorbereid worden, dat alle nabreng-/postbezorgerstassen op tijd op transport staat, ingooien "vuile post" en dus inderdaad ook regelen dat iedereen de juiste bakken heeft. De postbodes mogen op de zaal alleen nog de post ingooien, zetten en in grijze tassen doen, al het andere werk doet de postverdeler (buiten het vossen, postbussen en HSM natuurlijk). Dat was toch het principe van de nieuwe werkwijze?
ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand diequote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Aja dan had ik het goeie beeldDat is idd het principe ja.
Alleen is dat principe nu alweer ver te zoeken met een nieuwe TC die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt of je over de zaal loopt en zelf je bakken pakt als niet-postverdeler zijnde. Ik pak namelijk liever al m'n bakken zelf, net als de rest van het team haha![]()
Net als met die rode rekjes die je moet gebruiken voor de rode bakken. De vorige TC dwong ons die dingen te gebruiken, maar soms zijn ze verbogen en passen ze niet in de gaatjes. Nou, dan probeer ik het een seconde en als het dan niet lukt dan gooi ik dat rek weer bovenop mn kast en zet de rode bak gewoon op het bureau.
Mja, verschilt wel per persoon wat beter werkt
Ja die. Nou die moesten wij gebruiken van onze oude TC, nadat het nieuwe werken was ingevoerd. Als je rekje niet goed paste ging je maar een ander halen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef sbientje het volgende:
[..]
ah ja die rekjes.. bij ons gebruikt geloof ik 1 iemand dieDie voor aan de 'tafel' te hangen bedoel je toch? ik zet de bak ook altijd gewoon op t bureau ja...
Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Normaal stonden de kasten zo __/ __/ __/ __/
en nu dus __I__I__I__I
Die rekjes heb ik nog niet gesignaleerd, en weiger ze te gebruiken. Vroeger hadden we ze wel, maar niemand gebruikte ze. Ze zitten in de weg, je stoot je knieen er tegen, en erg stevig zijn ze ook niet, het zakt helemaal door met een bak er in!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Zo stonden ze bij ons altijd al en ze hingen een halve meter boven het bureau zodat je genoeg werkruimte had. Nu staan ze allemaal recht naast elkaar ( zo dus __ __ __ __ __) en ook recht op het bureau waardoor je werkruimte minimaal is. Daarom heb je van die rekjes als verlengstuk van je werktafel.
Taakje van de postverdelerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef tntster het volgende:
Bij ons moeten ze verplicht gebruikt worden.![]()
Stootte me vandaag aan zo'n pokkeding, iemand was klaar met een kast en had em laten hangen (recht voor de kast van de sammies)![]()
Vandaag ook postverdeler gespeeld met de nieuwe opstelling,vind dat wel fijner werken als de oude manier. alles is duidelijker en meer georganiseerd.
Alleen wat er met wijken moet gebeuren blijft vaak een raadsel voor de zaterdagwerkers dus blijven er vaak wijken staan die eigenlijk opgestuurd moeten worden omdat velen te laks zijn even te vragen wat er met die wijk moet.
sterretjje 51? Is dat dat de machine straat+huisnummer op de envelop print?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef tntster het volgende:
ja idd, maar je blijft aan het zeuren tegen sommigen en dan heb ik het idee dat hun denken (R** op) haha.
Ook de herstelpost afwerken heb ik velen opnieuw uit moeten leggen. Sterretje 51 ook al zoiets.
Bij ons wordt slecht opleiding gegeven wat dat betreft
ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan isquote:
Postbus 51quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:24 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik ben wel benieuwd wat 51 dan is
je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:
@Kramerica: Als je alle HSM-post in één keer op je zetblok zet, is dat toch vrij onhandig? Het voorste deel HSM-post tot de gele kaart moet onderin de grijze tas, en telkens het deel erna daarbovenop. Je moet dus telkens de post na een gele kaart voor de eerste post neerzetten op je zetblok. Mij te veel gegoochel
Best moeilijk om dit goed te verwoorden trouwens
Ja hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
je kan wel per vak afstieken dan toch? gewoon meteen een stiek erom en in de tas?
geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerdquote:Op zondag 24 januari 2010 17:28 schreef blckbb het volgende:
Weet iemand van Netwerk VSP misschien wanneer de ''grote opdrachten'' vallen? Bezorgingscoördinator zei iets over de bezorging van folders van vaste klanten in een wijk, schijnt aardig aan te tikken op je loonstrookje
Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
geen idee, ik doe alleen maar geaddresseerd
zoiets als ziggo?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:44 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik ook ja, maar de bezorginscoördinator zei iets dat ik 4 keer per jaar voor vaste klanten geadresseerd moest bezorgen, maar dat is zoveel dat het bíjna huis aan huis post is. Vroeg me af of dat parallel loopt met andere bezorgers.
Ziggo jaquote:Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef sbientje het volgende:
[..]
zoiets als ziggo?dat had ik een tijdje geleden, pfff.. 3 weken lang een lading van die blaadjes gehad
Dat kan ik me indenken. Van de week nog een uur lang SMG post zitten stickeren. Dat op het SC handsorteren is een stuk sneller.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:58 schreef tntster het volgende:
Kreeg gister ook te horen dat de grote enveloppen weer niet voorzien hoeven te worden van een retoursticker (behalve als er een rode streepjescode opzit)
waarschijnlijk ja!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:51 schreef Bigapple het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier!, Had me aangemeld als zaterdagbesteller bij TNT. alleen stond erbij dat er bij deze wijk rijbewijs verplicht was.
Ik heb wel een rijbewijs maar wat bedoelen ze hiermee?.
Dat je een auto meekrijgt voor je wijk ofzo?
Greetzz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |