abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76919569
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:04 schreef tntster het volgende:
Bij ons is gister de zaal veranderd en hebben we met wat mensen tot vroeg in de avond gewerkt.
Voor mij bijna het klokje rond dus dat was wel lekker :-)
Jammer dat ik er de eerste dag niet bij ben, wil de reacties wel eens zien van iedereen die binnenkomt.
Da's bij ons een jaartje geleden ook gebeurd, haha iedereen was de weg kwijt
pi_76929631
Nee ik woon en werk in brabant.
Ik vind het er wel gezelliger uitzien, al die carre's bij elkaar.
Wij hebben er in totaal 4.
pi_76933313
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:16 schreef tntster het volgende:
Nee ik woon en werk in brabant.
Ik vind het er wel gezelliger uitzien, al die carre's bij elkaar.
Wij hebben er in totaal 4.
Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.
Dus vandaar dat ik dacht dat je in Kampen werkte.

Wij hebben hier nu 5 van die "eilanden" volgens mij. Het ziet er wel leuk uit. En een tafel voor HAH vouwen, 8 werkplekken aan 1 tafel, volgens mij is dat wel gezellig haha.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2010 @ 19:07:01 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76933629
Gister moet het bij ons ook aangepast zijn als het goed is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76933690
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:58 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ah hier is het gisteren ook gebeurd. Ik kwam terug van mijn boerenwijk, ik keek wel even raar op haha.
Dus vandaar dat ik dacht dat je in Kampen werkte.

Wij hebben hier nu 5 van die "eilanden" volgens mij. Het ziet er wel leuk uit. En een tafel voor HAH vouwen, 8 werkplekken aan 1 tafel, volgens mij is dat wel gezellig haha.
Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijkt
pi_76934460
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze het in het kamertje voor HAH vouwen zo gezet dat iedereen naar de muur kijkt
Pfff
Noot noot.
pi_76934493
Zijn er trouwens mensen hier die 2 functies hebben bij de post, waar je eigenlijk dus 2 contracten voor nodig hebt?
Noot noot.
pi_76936785
Ik ben Chauffeur Collectie en Postbesteller (boerenwijk met de auto).

Ik hoop dat ik straks na mijn tijdelijke hulpkracht contract een "zaterdagbesteller" contract krijg. Verdien ik 2 euro meer dan de 5,21 euro die ik nu per uur verdien krijg!
pi_76936893
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:17 schreef rub3n het volgende:
Ik ben Chauffeur Collectie en Postbesteller (boerenwijk met de auto).

Ik hoop dat ik straks na mijn tijdelijke hulpkracht contract een "zaterdagbesteller" contract krijg. Verdien ik 2 euro meer dan de 5,21 euro die ik nu per uur verdien krijg!
Dus 2 contracten, right?
Noot noot.
pi_76949384
Je hebt altijd maar 1 contract.

In (bijna) elk contract staat dat nevenwerkzaamheden ook tot je werk kunnen behoren.

Voorbeeld: een vakkenvuller in een supermarkt kan ook wel kassa draaien, terwijl er in zijn contract staat dat hij vakkenvuller is.
pi_76950554
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:24 schreef rub3n het volgende:
Je hebt altijd maar 1 contract.

In (bijna) elk contract staat dat nevenwerkzaamheden ook tot je werk kunnen behoren.

Voorbeeld: een vakkenvuller in een supermarkt kan ook wel kassa draaien, terwijl er in zijn contract staat dat hij vakkenvuller is.
Ja maar bij TNT is dat blijkbaar anders
Noot noot.
pi_76954475
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:02 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja maar bij TNT is dat blijkbaar anders
Ik ken een paar mensen die een contract hebben als zaterdagbesteller en als chauffeur collectie (grote klantenritten en buslichting).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 10:03:54 #88
73911 ultra_ivo
pi_76955707
Mensen met een klassiek contract hebben inderdaad ergens een zin staan 'overige op te dragen werkzaamheden'. Zo ben ik als postbode ook al medewerker aangetekendenkooi, mdw antwoordnummers, perronmedewerker en operator sorteermachine in Den Bosch geweest. Voor postbezorgers geldt dit weer niet.
pi_76960110
Ik heb ook 2 contracten. 1 als zaterdagbesteller en 1 bij collectie.
pi_76960352
Ben benieuwd hoe dat werkt met de loonheffing met 2 contracten. Kun je het beste doen bij de functie waar je de meeste uren maakt toch?
Noot noot.
pi_76971985
dat is wel gebruikelijk ja.
Morgen werken/helpen op een ander kantoor..bleh
pi_76972161
En de meest domme fout van 2010 is al gemaakt!

Kreeg vandaag de post aangeleverd, maar meer dan dat ook niet.
Dus zonder posttas waar het normaal in zat....
Zat ik daar met een paar losse bundels, hoe ga je die bezorgen op de fiets?
Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling

En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
pi_76974979
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:

Tuinhuisje afgezocht en een tasje gevonden waar het in kon, maar het bezorgen was helemaal niet fijn.... wat een amateuristische bedoeling

En ja, ik had ook kunnen bellen dat ze een tas moesten brengen, maar dat vonden ze blijkbaar niet zinvol om ff een ritje voor te maken
Jij krijgt de post gewoon thuis?
pi_76975000
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef tntster het volgende:
dat is wel gebruikelijk ja.
Morgen werken/helpen op een ander kantoor..bleh
Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:23:22 #95
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76975974
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef Deezertje het volgende:

Heuh...ik snap t ff niet. Jij krijgt je post aangeleverd in fietstassen? Normaal gesproken gaat de post toch in grijze zakken die, voor het bezorgen zelf, vrij nutteloos zijn? Als het niet zo veel is, zoals gebruikelijk, op maandag, dan begrijp ik dat ze die anderhalve bundel gewoon los afgeven in de veronderstelling dat je ze in je fietstassen doet.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:01:38 #96
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_76977876
TVP

Momenteel ben ik werkloos en een baan in 'mijn' sector lijkt voorlopig nog onwaarschijnlijk, dus ik ga proberen een parttime-baan bij de TNT los te peuteren. Morgen een sollicitatiegesprek met de vestigingsmanager van de lokale TNT-vestiging. Voor mij is ie overigens geen onbekende; in het verleden heb ik al vaker voor TNT gewerkt. Zou mij goed uitkomen zo'n tijdelijk baantje als postbezorger; weer wat inkomen en bovendien raak ik dan weer wat overtollige decemberkilo's kwijt. Verder is 't aangenaam werk, behalve bij 30 graden en meer, slagregens, etc.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_76989848
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:29 schreef Jojoortje het volgende:
Ben benieuwd hoe dat werkt met de loonheffing met 2 contracten. Kun je het beste doen bij de functie waar je de meeste uren maakt toch?
In de tijd dat ik 2 banen had deed ik gewoon loonheffingskorting op allebei de contracten. Zolang je niet over die grens van 11.000 euro gaat is er niks aan de hand.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_76998823
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wordt het morgen druk ofzo?
nee ik help dat kantoor af en toe als ze omhoog zitten.
Kan alleen veel meer uren maken op mijn eigen kantoor dus daar baal ik een beetje van:-)
pi_77000761
Vandaag maar twee stuks HAH?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:15:10 #100
273607 Linker_Onderlip
pi_77000909
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag maar twee stuks HAH?
Twee maar ... reden voor een feestje vanmiddag

Zometeen voor het eerst beginnen tijdens de nieuwe diensten en nieuwe opstelling. Zal wel even schrikken zijn. Krijg ik ook meteen weer een nieuwe wijk...mijn tiende in een dikke maand tijd ("Ja, jij kent hier toch alle straten enzo...")
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:21:50 #101
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77001088
Ik ga zo ook maar weer beginnen, geen idee welke wijken dankzij die geweldige communicatie op ons depot.
Gisteren stond er een collega voor de deur, of ik nog wel wist dat ik moest lopen op maandag want het was ál kwart voor twee.
Nee, alsof ik voor die 3 wijken op de maandag zoveel tijd nodig heb.
pi_77001272
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:15 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Twee maar ... reden voor een feestje vanmiddag

Zometeen voor het eerst beginnen tijdens de nieuwe diensten en nieuwe opstelling. Zal wel even schrikken zijn. Krijg ik ook meteen weer een nieuwe wijk...mijn tiende in een dikke maand tijd ("Ja, jij kent hier toch alle straten enzo...")
Ja ik weet niet of het overal zo is, maar wij kregen net alleen het blokker en AH krantje. Hoop dat het in het dorp waar ik moet gaan lopen (om één uur pas ) ook zo is!
Loop ook een voor mij nieuwe wijk, heb m'n plattegrondje al vast klaargelegd
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:19:43 #103
273607 Linker_Onderlip
pi_77009628
En weer terug. Een hoop gezeik vandaag zeg . Het is duidelijk dat de oude postbodes weinig flexibel zijn De nieuwe werkwijze had bij ons last van kinderziektes. Ik had medelijden met de postverdeler die overal tegelijk aanwezig moest zijn.
Ik zelf had weinig problemen met de werkwijze hoewel er wel ineens veel fouten in de machinepost zaten waar ik, aangezien het een voor mij nieuwe wijk was, pas tijdens het bestellen achter kwam (toch vreemd want aan de lopen zelf is niks veranderd)
pi_77014196
Maandag beginnen bij collectie!
Noot noot.
pi_77015090
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:24 schreef Jojoortje het volgende:
Maandag beginnen bij collectie!
Leuk!

Hebben jullie ook dat als je na het werken gaat douchen, je daarna in één keer helemaal inzakt? Ik heb er nu weer eens last van Ogen vallen dicht, haha
pi_77015254
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Leuk!

Hebben jullie ook dat als je na het werken gaat douchen, je daarna in één keer helemaal inzakt? Ik heb er nu weer eens last van Ogen vallen dicht, haha
Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.
Noot noot.
pi_77015289
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, daarom moet ik ook niet even gaan liggen op bed ofzo, want dan word ik 3 uur later pas weer wakker.
Ach ja, dat vind ik ook nooit zo erg
pi_77015316
Zeker als ik veel bezorgt heb is dat voor mij herkenbaar ja.
Tijdens het werk nergens last van, maar na de douche kan je geen stap meer verzetten.
pi_77015614
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef seventhseagulll het volgende:
Zeker als ik veel bezorgt heb is dat voor mij herkenbaar ja.
Tijdens het werk nergens last van, maar na de douche kan je geen stap meer verzetten.
Haha ja ik zie mezelf helemaal niet makkelijk meer opstaan van m'n stoel nu
In de zomer heb ik hier helemaal niet zo'n last van, het is echt die overgang van koud naar heel warm.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 17:00:34 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77015918
ik heb het in december wel eens gehad. In had een tijdje 's ochtends een brengrit, daarna sorteren en een autoroute doen en aan het eind van de middag nog een haalrit. Even 20 minuten slapen en ik was er weer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:10:41 #111
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77016357
Ziezo, gesprek bij de lokale TNT-vestiging gehad. Ze konden m'n hulp wel gebruiken in principe, maar vanwege de nieuwe werkwijze moest eerst nog bepaald worden welke wijken zouden openvallen. Het was wel een chaos op de vestiging; ze moeten daar nog even wennen aan de nieuwe werkmethode waarschijnlijk.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77016602
Bij ons begon de dag blijkbaar niet zo goed.
De rode bakken die uit den bosch aangeleverd worden waren vanmorgen van de laadklep gevallen.(2 containers)Deze post was voor diverse kantoren dus vertraging op de eerste dag met het nieuwe werken
  FOK!fotograaf dinsdag 19 januari 2010 @ 19:04:25 #113
73911 ultra_ivo
pi_77021054
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:46 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ach ja, dat vind ik ook nooit zo erg
Ik ook niet. Ik plan gewoon een siesta in.

Het nieuwe werken is hier gisteren ook gestart. Vandaag de 1e volledige werkdag met nieuw werken. En jawel hoor, gelijk scenario rustig maatwerk. Dus gelijk flink uitloop vanwege nieuwe dienst, aangetekenden die te laat klaar zijn en bijwerken.
pi_77037732
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
pi_77040791
Zo gaat het anders niet op mijn VBG, ik heb gewoon mijn oude wijk van 4.10 nog, waar nu 4.00 voor staat. En daar heb ik nog een kleine wijk bij gekregen. Iedereen heeft zelfs een groter contract gekregen en veel mensen behouden hun eigen wijk.
Out for my own, to live my own way...
pi_77042335
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Dat je een andere wijk krijgt met het nieuwe werken is een leuk trucje om te verbergen dat de tijden die voor de wijken stonden ingekort zijn.
Haha wij kregen toen ook allemaal nieuwe wijken (is alweer een jaar geleden dat het ingevoerd is). Op zich was het binnen de tijd die je ervoor kreeg prima te doen. Ik ben er eigenlijk nog nooit overheen gegaan.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:39:55 #117
273607 Linker_Onderlip
pi_77043733
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:42 schreef Troeta het volgende:
Daar lijkt het bij ons ook op ja...er is vrijwel niemand met dezelfde wijk (onder de zaterdagbestellers en postbodes iig, ik weet niet of het bij de bezorgers ook is) en de tijden zijn inderdaad ingekort.
pi_77051968
weet iemand of we nog een jaaroverzicht krijgen? de 21e

Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..

Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
Feyenoord Rotterdam
Wij waren de gekste-Wij zijn de gekste-En we zullen altijd de gekste blijven
/m We shall not be moved!! /m
pi_77052368
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:

Ben iig niet meer werkzaam voor de post maar ben wel benieuwd of ze hem nog opsturen..

Wil anders even de personeelszaken in Utrecht bellen, heeft iemand hier een telefoonnummer van ?
Ik moet het jaaroverzicht nog binnen krijgen. Weet niet precies wanneer dat bezorgd wordt.
pi_77052517
Ok nou ben benieuwd, wil snel ff belastingaangifte doen, kun jij trouwens op je loonstrookje kijken wat het telefoonnummer is van de TNT personeelszaken in Utrecht? dan kan ik meteen vragen wanneer het binnenkomt en kan ik het hier plaatsen

tnx!
Feyenoord Rotterdam
pi_77052707
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef soco_cola het volgende:
Ok nou ben benieuwd, wil snel ff belastingaangifte doen, kun jij trouwens op je loonstrookje kijken wat het telefoonnummer is van de TNT personeelszaken in Utrecht? dan kan ik meteen vragen wanneer het binnenkomt en kan ik het hier plaatsen

tnx!
030-2951661
pi_77053060
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

030-2951661
"worden eind januari begin februari seperaat van de loonstrookjes verstuurd"
Feyenoord Rotterdam
pi_77053754
dan kun je toch nog niet je aangifte insturen?
Ik meen dat dat pas kon als je bericht hebt gehad van de belastingdienst..
pi_77053948
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:09 schreef soco_cola het volgende:

als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_77057668
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef sbientje het volgende:

[..]

als je dit jaar voor tnt hebt gewerkt (afgelopen jaar dus, 2009) krijg je tuurlijk wel een jaaropgaaf.
heb 6 jaar een zaterdagcontract gehad bij de TNT, dus dat turlijk geloof ik wel hehehe

eerst zeker weten
Feyenoord Rotterdam
pi_77066204
Vandaag werden ook hier de rugnummers (ontslagnummers) uitgereikt. Opvallend was dat de slechtste nummers waren toegekend aan de deeltijdwerkers! De mensen aan wie altijd is verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, en die dan ook geen beroep kunnen doen op de diensten van TNT Mobility, of mobiliteitsbudgetten. Ook viel op dat de jongeren over het algemeen betere nummers hadden dan de oudere garde, misschien omdat ze in een kleinere leeftijdsgroep zitten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_77071170
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_77074795
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
de knj uren, krijgen we die deze maand of volgende maand uitbetaald? ik dacht deze, maar mijn collega zei volgende maand..
Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.
Tok.
pi_77075244
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg dat je collega ongelijk heeft.
ik dus ook, want ik ben aardig blut
pi_77076272
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:29 schreef sbientje het volgende:
Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.
En leer nou eens sparen
pi_77078336
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:02 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je tot ongeveer 29 december uitbetaald. Vorige loonstrook ging in ieder geval tot 29 november.
En leer nou eens sparen
sparen ja... dat lukt mij helaas niet zo goed... niet omdat ik zoveel uitgeef, maar omdat ik mijn studie enzo moet betalen :S
pi_77082172
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag werden ook hier de rugnummers (ontslagnummers) uitgereikt. Opvallend was dat de slechtste nummers waren toegekend aan de deeltijdwerkers! De mensen aan wie altijd is verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, en die dan ook geen beroep kunnen doen op de diensten van TNT Mobility, of mobiliteitsbudgetten. Ook viel op dat de jongeren over het algemeen betere nummers hadden dan de oudere garde, misschien omdat ze in een kleinere leeftijdsgroep zitten.
Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.
Wel weet ik dat die rugnummers niet voor ontslagen zijn, maar voor overplaatsingen. Het word alleen heel vreemd uitgelegd en er word overal omheen gedraaid.
pi_77084283
idd de hoge nummers zouden het "slechtst" zijn maar bij ons zijn de mensen die in de middenmoot zitten overgeplaatst..
pi_77094934
Waar dit toch op mag slaan:

"Geachte heer rub3n,

Als gevolg van een incident in het salarissysteem is bij u het salaris van januari 2010 ten onrechte niet betaalbaar gesteld en ontvangt u geen salarisspecificatie.

In verband hiermee is besloten om een voorschotbetaling uit te voeren in week 3. Het voorschot is zo berekend dat het vrijwel overeenkomt met de nettobetaling waar u recht op heeft. Bij de salarisbetaling van februari 2010 wordt het eventuele verschil tussen het voorschot en het definitief berekende netto salaris verrekend.

Voor nadere informatie bla bla.

Ik bied u mijn excues aan voor het ongemak.

Met vriendelijke bla bla"

Als die nettobetaling is gebaseerd op mijn 3 contracturen per week ben ik dus mooi de lul. Aangezien ik de afgelopen weken zo'n 42 uur per week heb gewerkt.
pi_77095488
Overuren krijg je sowieso pas een maand later uitbetaald. De overuren van januari krijg je bij je salaris van eind februari. Voor de rest aparte brief ja.
pi_77095709
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:02:03 #137
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77095860
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Mwoah overuren.. Dus ik zou elke maand maar 12 uur uitbetaald krijgen en de uren van de maand ervoor?
Volgens mij wel ja.
Ik heb ook maar een contract van 9 uur en krijg ook altijd de uren van de huidige maand een maand later verrekend.
pi_77096821
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef rub3n het volgende:
Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.
pi_77098259
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:24 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Ja. Bovenaan je salarisstrookje staat over welke tijd het gaat, je krijgt je contracturen van de bijbehorende maand uitbetaald, maar de overuren van de tijd die bovenaan je salarisstrookje staat. Bij die van januari staat 30-11 / 03-01.
Mja, zonder salarisstrookje kan ik dat niet checken.
pi_77098483
Vandaag geen loonstrookje gehad??
Morgen zeker...
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:11:23 #141
273607 Linker_Onderlip
pi_77098895
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Morgen zeker...
Ja...met "die dagen" wil dat wel eens wat vertraging oplopen
pi_77099741
Hier ook nog geen loonstrook , zal er morgen wel bij zitten.
pi_77099875
Is toch altijd de 22e?
Noot noot.
pi_77100204
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:05 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat was hier ook, iedereen blijft beweren dat het niks te beteken heeft, maar ik vind het maar raar.
Wel weet ik dat die rugnummers niet voor ontslagen zijn, maar voor overplaatsingen. Het word alleen heel vreemd uitgelegd en er word overal omheen gedraaid.
Het is voor een deel gewoon bedoeld als bangmakerij. Ze noemen het geen ontslagnummers, maar het is wel zo dat als er op een gegeven moment gedwongen ontslagen zouden vallen, dat degenen die op dat moment het hoogste nummer hebben er het eerste uitgaan. Wel is het zo dat de nummers ieder jaar worden herberekend, omdat door natuurlijk verloop de personeelssamenstelling kan veranderen,

Volgens TNT dienen de nummers om duidelijkheid te verschaffen over je "plaats" binnen het VBG, maar het roept vooral een rotgevoel op bij de mensen met een hoog nummer, en absoluut geen duidelijkheid. Want je weet nog steeds niet of je ontslagen gaat worden, en wanneer dat dan is.

En als TNT nu hoopt dat we, geschrokken door ons rugnummer, massaal naar Mobility rennen, dan vergissen ze zich. Onze vestiging is tamelijk vergrijsd, wat er toe leidt dat in absolute aantallen de hoogste nummers zijn gevallen bij postbodes die 45+ zijn (en dan vooral de oudere deeltijders). En de jongeren zijn een relatief kleine groep, dus daar vallen minder ontslagen, dus die hebben fraaie nummers.

De deeltijders (contracten van 25 uur of minder) krijgen geen steun van Mobility, de oudere fulltimers denken "het zal mijn tijd wel duren", en de jongeren (voltijd en deeltijd) hebben in sommige gevallen zo'n goed nummer (bijv. nummer 12, op een kantoor met 130 man) dat zelfs degenen onder hun die wel driftig aan het solliciteren waren nu ineens veel minder animo daartoe hebben.

Dus het was redelijk vreemd om te constateren dat oude rotten met redelijk wat dienstjaren in veel gevallen een ongunstiger nummer hadden dan jonkies (als in onder de 30 jaar) met minder dienstjaren.
pi_77100558
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Morgen zeker...
Deze brief ontving ik vanmorgen:
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef rub3n het volgende:

"Geachte heer rub3n,

Als gevolg van een incident in het salarissysteem is bij u het salaris van januari 2010 ten onrechte niet betaalbaar gesteld en ontvangt u geen salarisspecificatie.

In verband hiermee is besloten om een voorschotbetaling uit te voeren in week 3. Het voorschot is zo berekend dat het vrijwel overeenkomt met de nettobetaling waar u recht op heeft. Bij de salarisbetaling van februari 2010 wordt het eventuele verschil tussen het voorschot en het definitief berekende netto salaris verrekend.

Voor nadere informatie bla bla.

Ik bied u mijn excues aan voor het ongemak.

Met vriendelijke bla bla"
pi_77101015
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef rub3n het volgende:

[..]

Deze brief ontving ik vanmorgen:
[..]
dat had je toch al gepost?
pi_77101245
Het was ook in reactie op Deezertje (vandaar dat ik diegene quote)
pi_77102506
Was lekker weer om te werken vandaag (wel een beetje fris), je voelt de lente eraan komen
pi_77105213
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Was lekker weer om te werken vandaag (wel een beetje fris), je voelt de lente eraan komen
het is idd fris maar wel lekker buiten!
pi_77105650
kreeg vandaag trouwens een pakketje bezorgd... die kerel deed zijn bus open (ik stond toevallig buiten) en echt allll die pakketjes lagen gewoon los door die bus verspreid... wat een teringzooi lijkt me echt niet handig, maar ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')