abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76729368
Laatste bericht uit 20
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik vertraging heb, is dat meestal op kleine afstanden, en ook zelden meer dan een half uur. Het bedrag dat ik terug zou kunnen vragen zo weinig, dat ik onder de grens van ¤2,50(?) kom. Ik kan misschien 2 keer per jaar geld terugvragen.
[..]

Ja, dat dacht ik dus ook. Het verhaal wordt overigens nog vreemder, want er blijkt ook een nultransactie op het overzicht te staan. Het vervallen van de ¤10 borg kan ik trouwens niet uit dit overzicht halen, maar is wel gebeurd, anders klopt het saldo op mijn kaart niet. Zie hier het screenshot:

[ afbeelding ]

Het OV-chipkaart-overzicht van NS is trouwens best goed, en min of meer real-time. Een reis van 1,5 uur geleden zag ik net al staan.
pi_76729415
Bij de NS kan het OV chipkaart overzicht op internet dus wel degelijk up to date zijn, iets waar OV chipkaart.nl zelf schromelijk in faalt dus
pi_76730124
ook leuk, krijg ik deze email van de NS

U heeft reizen op saldo op uw OV-chipkaart aangevraagd en geactiveerd aan de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie. Nu kunt u hem gaan gebruiken!

log in ik bij mijn ns.nl, is reizen op saldo helemaal niet geactiveerd bij een NS automaat
pi_76730143
Hmpf, mijn persoonlijke (studenten) OV-Chipkaart arriveerde zonder een tijdelijk abbo d'r op... Kan ik dus niet eens reizen in de tussentijd. (kan pas v.a. 23jan de permanente ophalen)

Paupers, dat zijn het!
pi_76732188
Ik heb nu een tijdelijk ov gekregen en krijg binnen 2 weken men eigen ov. Kan ik nu overal in bus/trein of zitten er haken en ogen aan zo'n tijdelijk ov?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:30 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76732342
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733125
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:19 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76733462
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76733687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Het zou makkelijk zijn als ze op alle perrons gewoon zuitjes neer zetten

bij Rotterdam CS staan ze buiten , daar kijk je nooit, want je koopt kaartje bij automaat, die is al verder en dan kijk je op het blauwe bord, ook dan ben je de zuilen al gepasseerd
pi_76735857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
quote:
Overstappen

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.

Overstappen op bus, tram, metro of trein
Als u overstapt op bus, tram, metro of de trein van een andere treinvervoerder, dan checkt u uit bij NS en weer in bij de vervoerder waar u verder mee reist. In die volgorde.

Overstappen op een andere treinvervoerder
Is de OV-chipkaart bij de andere treinvervoerder ingevoerd? Dan checkt u uit bij NS en weer in bij de treinvervoerder waarmee u verder reist. Bij sommige regionale treinvervoerders kunt u nog niet met de OV-chipkaart reizen. Onder meer bij Connexxion, Syntus en Veolia. Als u van een NS-trein overstapt op een van deze vervoerders, checkt u dan uit en reis verder met een papieren kaartje. U kunt er ook voor kiezen om voor het hele traject een papieren kaartje te kopen.

Overstappen op een vervoerder die de OV-chipkaart nog niet heeft ingevoerd
Check uit bij NS en koop voor het volgende deel van uw reis een papieren kaartje.
Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:23:52 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76736099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76736352
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
ja omdat de zogenaamde "experts" zelf de OV chipkaart ook niet snappen.

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:42:45 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76737086
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:54:17 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737672
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
Het grappige is dat ns.nl wel een tarief voor via-kaartjes voor reizen op saldo geeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:56:30 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76737763
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:59:46 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737908
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:02:03 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76738006
Ik reis 's morgens met de bus naar kantoor, eerst lijn X, 3 zones naar het station, dan vanaf het station door op lijn Y 2 zones naar kantoor. Kost me dit met tussentijds uit en inchecken +/- ¤ 1,50. Als ik niet uitcheck tussen de bussen kost het maar 97 ct.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:03:30 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76738081
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
Volgens mij mag je dan in de trein gaan zitten, want heb je normaliter sowieso de keus tussen de kortste weg of de snelste tijd. Er is een aantal trajecten in Nederland waar je op hetzelfde kaartje een alternatieve route mag kiezen dacht ik. Dat geldt volgens mij in zo’n geval ook.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:14:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76738684
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:20:42 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76739053
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
Daar heb je inderdaad gelijk in, in principe leent de tariefstructuur van de NS zich hier uitermate goed voor.
pi_76739350
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 21:28:24 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76739427
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76739653
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
ja dan ben je nog duurder uit, 3x instaptarief haha
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:26:16 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_76746071
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
For great justice!
pi_76746802
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Q. het volgende:
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
en dat kon je vroeger niet ?
iik reis elke dag 4 probleemloze reizen, alleen het kost meer ergernis
  woensdag 13 januari 2010 @ 06:56:54 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76750234
In- en uitchecken begint bij mij nu zodanig routine te worden, dat ik gisteren in de trein toch even diep na moest denken of ik nu wel ingecheckt had.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:50:34 #28
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_76760296
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:21 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76760751
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:50 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
Ik heb wat ambivalente gevoelens. Het idee vind ik goed, maar er zijn zoveel aspecten die ik zo uitermate knullig vind: zoals hoe het overstappen dan geregeld wordt, dat je vaker een basistarief betaalt dan eerst het geval was; dat je nu relatief weinig op je kaart kunt zetten, zeker als je een lange reis maakt; het aantal palen is toch niet zo groot. Tamelijk gebruikelijke ‘use cases’ zoals b.v. af en toe eerste klas reizen, met korting meereizen, zijn nu omslachtig.

Je kunt als je informatie online zien, maar geld terugvragen moet via een formulier dat je via een 0900-nummer krijgt. Dat vind ik dan zo opmerkelijk.

En natuurlijk dat men gegevens wel zeven jaar bewaart, maar in principe niet koppelt, maar ik toch binnen 15s na aanvragen op Mijn NS kan zien wat ik heb gedaan – dat spreekt elkaar ook tegen. Het gemak, als het werkt, is groot, maar als het misgaat, dan denk ik dat het ook hard misgaat. Want jij moet bewijzen dat het echt niet klopt wat de NS b.v. bedenkt. En je hebt niets tastbaars. Stel dat er opeens morgen opstaat dat je van Amsterdam naar Rotterdam bent gegaan. Dan mag jij het tegendeel bewijzen.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:26:15 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76761799
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Carpe Libertatem
pi_76767753
Nieuwe dag, nieuwe kans voor Arriva?
Reis al sinds begin december met de chip (moest er uiteindelijk toch aan wennen) en heb pas een paar keer succesvol in kunnen checken bij Arriva.

En dan ook geen foutmelding geven, gewoon een harde, lange piep gecombineerd met een rood lampje bij het voorhouden van mijn studentenchipkaart

Waar trouwens ook saldo opstaat, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden als ik weer eens in het weekend weg wil.
Oh! Ook dat Er rijden hier taxibusjes in het weekend, zonder OV-chip apparatuur. Dat was vorig jaar een ramp om ze wijs te maken dat je gewoon saldo op je kaart had en daarmee wilde betalen, kijken hoe dat dit jaar gaat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:44:29 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76767822
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:46:42 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76767914
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:53:14 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76768279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:55:54 #35
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76768429
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:10:19 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet, behalve dat je er b.v. geen 40% kortingsabonnement op kunt laden voor de treinen. Je betaalt dus altijd vol tarief (wat, in het geval van de NS overigens goedkoper is dan papieren kaartjes).

Je moet die kaart ook af en toe opwaarderen met saldo, en als je nog overhebt kun je dat eraf laten halen, mits het meer dan €5,– is maar het kost je wel €2,50.
pi_76769221
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76769366
quote:

[..]

Kosten voor een anonieme kaart liggen hoger dacht ik.

Je betaalt voor je privacy, dat is toch normaal?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:17:40 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
pi_76770856
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:36 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76770978
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
pi_76771021
quote:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
pi_76771078
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Maar het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn om een andere einddatum op een papieren kaartje te printen. Als we dat bij een ov-chip kunnen bedenken kan dat ook op papier
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:03:25 #44
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771227
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:05:24 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771298
quote:

[..]

Als je voor het volle tarief reist, is een anonieme chipkaart net zo duur als een persoonlijke.

Als je gebruik maakt van dagretours (als je een kaartje koopt), is een ov-chipkaart net zo duur als losse kaartjes. Als je gebruik maakt van enkele reizen, is een ov-chipkaart goedkoper.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:07:00 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771344
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
pi_76771392
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
Maar omdat we het eerst ingewikkeld hadden gemaakt is toch geen reden om het nu weer ingewikkeld te hebben.
Ik begrijp dat het niet jou redenatie is, maar het is een typische overheid redenatie.
And that is the news.''
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 18:12:16 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76771538
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Mja, ik reis alleen in metro met de chip en ben het in de rij wachten en kapotte automatenen zat. Trein reis ik, zolang dat nog kan met papier. Wordt sowieso een hell met verschillende klassen voor mij. Voor werk reis ik eerste en prive tweede. Dan moet ik dus elke keer de chip omzetten of een tweede kaart fixen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:13:54 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771609
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef freako het volgende:

[..]

Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
Ik heb vorige week 1 keer in- en uitgecheckt in de bus, toen m'n weekabbo nog niet geactiveerd was. Toen was m'n saldo dus -0,92 cent. Maar daarna gelijk dat ding geactiveerd en was m'n saldo weer 0,0.
Vannochtend moest ik weer met de bus en nu is m'n saldo dus weer -0,92 cent. Kan het daar aan liggen? En wat kan ik er tegen doen?
pi_76772660
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

OV chipkaart.nl is echt de meest waardeloze site van heel de wereld

Via ns.nl en mijn ns kan je alle gemaakte reizen bij NS up to date gelijk zien.

Bij OV chipkaart.nl zou dat maximaal 7 werkdagen moeten duren, maar sinds het nieuwe jaar ligt dat blijkbaar plat, want ik zie mijn reizen nog steeds niet van voor de kerst
pi_76777265
Keek trouwens bij zo'n bolle NS kaartjesautomaat wat er nou precies op mijn kaart geladen stond;

- 14,33¤
- OV student week gratis (tot ..-12-2012)
- OV student weekend korting (tot ..-12-2012)
- Onbekend product
- Onbekend product

Die laatste twee zullen wel het abonnement zijn dat elke student op moet halen deze maand maar nog niet werkt in treinen.
pi_76777298
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
For great justice!
pi_76777715
Die dingen zijn ook zo heerlijk snel
Leuk als je daar staat te wachten op "bestelling ophalen.. **-* ***- -***" met een rij achter je
pi_76778494
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....

Edit:heb het toch nog gevonden, bij bedragen hoger dan 30euro moet je 2,5 betalen

[ Bericht 28% gewijzigd door dragon9114 op 13-01-2010 21:31:19 ]
pi_76779641
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef dragon9114 het volgende:
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....
waarschijnlijk wel, wel 2,50 kosten betalen
pi_76780799
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
pi_76780990
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Nijmegen Centraal. .
Ik in de rij, wachten³, kaart in die gleuf, product ophalen, na 1,5 minuut: "Tijdelijk niet beschikbaar"
Krijg toch tering denk ik dan, wat een faalpas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_76781164
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:44:49 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76781186
quote:
Ede-Wageningen:

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:48:11 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76781423
quote:
Ede-Wageningen:

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
pi_76781541
quote:
Ede-Wageningen:

ja leuk als er iemand komt, waardoor de zuil geblokkeerd wordt tijdelijk, gebeurt regelamtig
pi_76781590
quote:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_76781659
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
For great justice!
pi_76781689
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
in Rotterdam CS 4 ofzo voor het station, buiten dus
achter misschien ook wel, niet gezien nog
pi_76781691
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
Bij de Primera op HC ook niet. Staat ook zo'n ding. He-le-maal niemand. En hij doet het gewoon. Kuddedieren. .
For great justice!
pi_76781954
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
pi_76782130
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

mensen in Nederland kunnen niet eens fatsoenlijk in een rij staan, dus dat wordt dringen en ruzie bij die OV zuilen, levert alleen maar mer agressie op
pi_76782432
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
namaste
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:19 #69
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76782683
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
pi_76783234
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

Wat dat betreft loopt Arriva maanden voor op de rest, gewoon rood zonder reden
pi_76784832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
ja iedereen zal blijven kijken of het goed gaat, als hij 10 of 20 euro verliest daardoor. Ook of je nog genoeg saldo heb bv.

Bovendien kan je niet meer verder als het fout gaat, want je kaart is geblokkeerd en ze hebben niet overal een "service"balie
pi_76788553
Wat een puinhoop!
Daar doe ik zo lang mogelijk NIET aan mee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76795511
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
Cynisme is je vreemd?
For great justice!
pi_76800563
quote:
Er zijn toch minstens vijf van die punten bij winkels op Utrecht CS?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76813384
quote:

[..]

hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76813559
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

op tilburg cs 2
En de mensen moeten bijna allemaal rond dezelfde tijd een trein hebben

Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Want no way dat ik in de rij voor die pokke poortjes ga staan wanneer het niet nodig is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_76813776
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
And that is the news.''
pi_76814569
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:55:18 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76815308
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
pi_76815464
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
Ach, de Kamer doet maar wat en kan eigenlijk weinig. Het ministerie zit vol bestuurskundigen om het proces te managen, maar niemand kan iets fatsoenlijk doorrekenen.
And that is the news.''
pi_76823971
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
pi_76824172
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
pi_76824523
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:23 schreef McKillem het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
pi_76824624
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:26 schreef Booomer het volgende:
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
pi_76825539
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
pi_76825595
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
pi_76826760
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
dat is wel heel bizar
pi_76826853
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Booomer het volgende:

[..]

Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
pi_76827008
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
namaste
pi_76827103
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
namaste
pi_76827693
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Dulk het volgende:

[..]

* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
pi_76827770
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Dulk het volgende:

[..]

stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
pi_76828242
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
namaste
pi_76828302
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
namaste
pi_76828392
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:

[..]

vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
station Zuidplein, is al tijdje geleden hoor, 4,5 maanden

ja het is wel irritant als je al klaar staat om in te checken en het apparaat staat nog niet aan

nou succes, voor elke vraag over de chipkaart verwijst Qbuzz mij naar ov chipkaart.nl
pi_76828471
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:39 schreef Dulk het volgende:

[..]

hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
3, 1 voorin en 2 acherin

nog even geduld ? na 4,5 jaar ?
het moet gewoon perfect werken na 4 jaar en verplicht gebruik
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:37:09 #97
39333 Zelva
pi_76836062
Uit een ander topic:
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:57:07 #98
39333 Zelva
pi_76836301
En nog een interessant stuk van Otto Cox, die de situatie in Leiden heeft onderzocht. 'De prijs is gemiddeld gelijk' kan ook definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen, ook in Amsterdam, en dat is dan de stad met het goedkoopste laagste tarief.

Het grafiekje op pagina 4 bij Cox spreekt ook weer boekdelen. Zoals al een paar keer eerder gemeld, ritjes met de bus kunnen goedkoper zijn als de rit maximaal rond de 2 kilometer is (of als je net pech had met een zonegrens). Alles daarboven is automatisch duurder dan met strippen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 15-01-2010 03:03:07 ]
pi_76837134
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
pi_76839517
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
Volgens mij heeft men dat verplicht gesteld, omdat men daarmee de reizigers stromen in kaart kan brengen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 09:56:38 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76840841
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76842045
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:12 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76842124
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Volgens mij moet de bus eerst gereden hebben.
pi_76858351
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
pi_76865112
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 20:08:04 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76865178
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76865895
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:06 schreef Tochjo het volgende:

[..]

In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
nou dat wordt leuk, bij mij stappen er genoeg mensen in, die eigenlijk de gewone dienst moeten hebben ipv de sneldienst
pi_76865943
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
nee, je kan sowieso nadat de bus vertrokken is bij de halte ervoor al uitchecken, want controle krijg je dan niet meer
pi_76866095
kan ik vandaag eindelijk weer eens transacties zien van dit jaar, staat er weer geen prijs bij.

0,00 terwijl er wel degelijk geld is afgeschreven.
Bij een automaat kan ik niet meer terecht, omdat ik al meer dan 10 transacties heb gereisd.

Wat een kneuzensysteem

en alleen mijn ritten bij de RET staan er op, van AMsterdam en Qbuzz staan er niet op, dus het lijkt wel of je maar 1 vervoerder maximaal kan zien ofzo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:58:17 #110
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76872850
quote:
'Reizen met ov-chipkaart duurder'
Uitgegeven: 15 januari 2010 21:38 /// Laatst gewijzigd: 15 januari 2010 21:38
AMSTERDAM - Reizen met de ov-chipkaart in de stad is meestal duurder dan met een strippenkaart. Dat staat in een onderzoek dat de SP hield.

In zes steden werden 1700 ov-ritjes vergeleken. Dit werd vrijdagavond in het programma De Ombudsman bekend gemaakt. In Utrecht waren de prijsverschillen het grootst. Van de ruim 957 ritten was de ov-chipkaart gemiddeld negentien procent duurder.

Duurder
In Amsterdam werden 220 ritten gemaakt, waarvan vijf procent duurder was. In Rotterdam, waar 239 werden getest, waren reizigers een procent goedkoper uit. Buiten de Randstad was reizen met de ov-chipkaart ook duurder in Leiden en Nijmegen was een ritje met een strippenkaart twaalf procent goedkoper. Hier werden 53 en 72 ritten getest. In Arnhem, waar 186 ritten werden vergeleken, was het 22 procent duurder.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76876986
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

logisch, het instaptarief is verdubbeld dus korte ritten zijn bijna per definitie duurder, ook bij een zonegrens want 2 strippen = instaptarief OV chipkaart

en dan tellen ze niet eens mee dat je met strippenkaart ook vaak nog retour kon,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:13:38 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883129
quote:

[..]
ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:14:18 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883143
overigens word geadviseerd als t winkelkaartje geldig is daarmee te reizen want dat is dus wel veel goedkoper dan met de chip
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76884527
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
ook wel interessant om te vermelden dat er ook nog een verschil is in prijzen van bussen onderling.

In Ridderkerk kan je met 3 bussen naar Zuidplein, allemaal vanaf dezelfde halte

146 tarief 1,84
144 tarief 2,27
143 tarief 2,96 !!!!!!!!!

Tarief met strippenkaart 2 euro

waarbij het ook interessant is omdat 144 een stuk langere route rijdt dan 143, hoe kan dat ?
143 is trouwens de meest gangbare bus, die gaat ook via het centrum van Ridderkerk en station Lombardijen
  maandag 18 januari 2010 @ 07:31:54 #115
141482 Q.
JurassiQ
pi_76953476
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
quote:
104 Teletekst ma 18 jan
Studenten traag met opladen ov-chip

` Bijna tweederde van alle studenten
heeft hun ov-chipkaart nog niet
opgeladen.Ze hebben nog maar twee weken
om dat te doen.De Informatie Beheer
Groep,de landelijke studentenvakbond en
het bedrijf achter de kaart beginnen
vandaag een campagne op stations.

Studenten hebben hun chipkaart voor de
Kerst thuisgestuurd gekregen en moeten
hem activeren bij een oplaadpunt.

De vrees is dat er lange wachtrijen bij
de automaten ontstaan als studenten tot
het laatst wachten.Promotieteams gaan
hen aansporen de kaart snel op te
laden.Vanaf 31 januari kunnen studenten
alleen nog met een ov-chipkaart reizen.
For great justice!
pi_76959978
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
pi_76960283
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:18 schreef Dark0z het volgende:
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
namaste
pi_76960891
Wat is nu het hele idee, zag net iets op het nieuws dat 2/3 van de studenten die kaart nog niet heeft geactiveerd, ik ook niet. Heb die kaart gehad in juni, vlak voor ik een half jaar naar de VS ging. Nu net een week terug, maar wat ik er nu mee doen?

Ja ben lui.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:09:00 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961790
Ongelovelijk.

Bij mij werkte het ophalen donderdag en vrijdag niet.

Vandaag maar wezen bellen. Moest ik fokking 35 minuten wachten! Zo bont maakt zelfs de overheid het niet.

Vervolgens krijg ik te horen dat ze een nieuwe klaarzetten en ik het over 1,5 dag opnieuw moet proberen.

Zeer slechte service.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 13:10:23 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961850
quote:

[..]

Gewoon afscaffen dat kartel van de vervoerdsbedrijven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76963426
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:51:59 #122
188877 Stupendous76
pi_76963559
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
quote:
'Student moet haast maken met ov-chipkaart'
Uitgegeven: 18 januari 2010 08:28 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 08:28
RIJSWIJK - Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart maandag.
''Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig'', aldus een woordvoerder. ''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf maandag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 13:57:31 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76963754
Ik wilde hem net activeren bij de AH, maar bij de jongen voor mij bleef maar staan 'aan het ophalen...' (oid), dus die vertrok weer. Samen met de jongen die achter mij stond nog even op allerlei knopjes geramd, maar het hielp niet. Laat maar weer dan. Ik probeer het morgen nog wel eens bij een andere automaat.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:01:05 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76963885
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
Het is gewoon een bewijs van waar de macht ligt: het kartel van geprivatiseerde vervoersbedrijven.

Belachelijk. Ik moest 40 minuten wachten aan de telefoon om te horen te krijgen 'ja we kunnen hier niet zien of het geactiveerd is, we zien wel dat u er recht op heeft. we zetten wel een nieuw reisproduct klaar. kunt u het over twee dagen weer opnieuw proberen'.

40 minuten a 10 cent per minuut kostte dit geintje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76964938
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:22:01 #126
39333 Zelva
pi_76967186
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:27 schreef Dulk het volgende:

[..]

het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
En jij denkt dat een rechter dat toekent?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 15:25:08 #127
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76967346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:09 #128
39333 Zelva
pi_76967347
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zal ik eens een voorzichtig gokje doen? Ik denk dat je moeder een van de vele honderdduizenden is bij wie dit al is overkomen.
pi_76967644
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij denkt dat een rechter dat toekent?
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
namaste
pi_76967840
quote:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
namaste
pi_76968026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.

Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre het rechtsgeldig is dat je zoveel administratiekosten moet betalen om het bedrag wat je zelf op die kaart gezet hebt terug te krijgen.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:35 #132
39333 Zelva
pi_76968732
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
pi_76973307
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_76975517
quote:

Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.

Daarom ben ik zo tegen het feit dat abonnementhouders moeten in- en uitchecken, de apparatuur werkt gewoon niet 100% goed en dan kan ik straks niet verder door de metropoortjes.

Het fout % in de bus lag trouwens veel hoger dan bij de metro, iemand nog recente cijfers gezien ?
pi_76975591
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
pi_76975618
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
pi_76975663
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:

[..]

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:32:14 #138
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76976405
Ik zat net eens na te denken. Ik heb nu nog een OV-jaarkaart van m'n werkgever (bus, trein, metro, tram, alles en altijd), maar ik ga binnenkort van werkgever veranderen. Bij m'n nieuwe baas krijg ik een OV-jaartrajectkaart. Straks zal ik er dus zelf geld bij moeten zetten voor de bus enzo.

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
batman!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:10:05 #139
39333 Zelva
pi_76978305
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:12:30 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_76978415
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Ik zou er niet op rekenen.
For great justice!
pi_76979797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
[..]

Ja kunst, een deel van de studenten kan dat hele ding nog niet eens ophalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:44:41 #142
188877 Stupendous76
pi_76980179
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
quote:
Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).

Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.

Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Repent, Pray, Forgive
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 20:11:01 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76981493
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.
pi_76981675
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]

Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezen
pi_76981883
tariefonderzoek

in Ridderkerk betalen we 50% meer voor een ritje naar Rotterdam

wel een pluim voor ov9292.nl, binnen 2 dagen een reactie op mijn email, daar zouden Qbuzz en de OV chipkaart klantenservice van moeten leren

Ik heb uw reactie onderzocht in de database van 9292 en heb geconstateerd dat er een fout zit in de OV-planner. De tarieven voor de OV Chipkaart (Qbuzz) lijnen 143 en 144 wijken af. De verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie zal uw opmerkingen spoedig verwerken in samenwerking met de betrokken OV maatschappij Qbuzz, zij leveren ons de getoonde tarieven.

In een reactie eerder liet Qbuzz weten dat de tarieven hun onbekend waren en nog aangeleverd moesten worden (van wie zeiden ze niet)
  maandag 18 januari 2010 @ 21:32:34 #147
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_76985953
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
Student moet haast maken met ov-chipkaart?

Beetje de schuld bij anderen leggen. Dat ze zorgen dat die rotzooi werkt zeg. Vraag me af hoeveel van die 400.000 het al meermaals tevergeefs zijn gaan proberen.
pi_76988381
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
Momenteel hebben twee personen daar een full time job aan, alleen maar het herstellen van de doorslag dus!
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het niet
namaste
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 22:34:20 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76989628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
Carpe Libertatem
pi_76990344
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:

[..]

alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]

waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
pi_76990918
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)
namaste
pi_76991059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?

De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
namaste
  maandag 18 januari 2010 @ 23:15:45 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76991853
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:

[..]

van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?

De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?
And that is the news.''
pi_76992043
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:

[..]

Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerd
Ik vraag me af of het ligt dat de kaart van de RET is.

de NS kaart registreert namelijk ook alleen maar de transacties bij NS (op internet dan he)
  maandag 18 januari 2010 @ 23:29:31 #155
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_76992435
Woaaargh die kut ophaalautomaten doen het elke keer niet.

En in de tijd dat ik dus mijn ov niet geactiveerd heb, is er wél geld van mijn studenten weekovchipkaart geschreven godverdomme
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 23:44:07 #156
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76993059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:58 schreef Dulk het volgende:

[..]

zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)
Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.

Feit is wel dat elke debiel zo'n poortje open kan rammen. Ik zie regelmatig op Delfshaven de kleinste jochies die dingen openrammen.
Carpe Libertatem
pi_76993105
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?
namaste
pi_76993177
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerd
Ik vraag me af of het ligt dat de kaart van de RET is.

de NS kaart registreert namelijk ook alleen maar de transacties bij NS (op internet dan he)
ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.
namaste
pi_76993241
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.

Feit is wel dat elke debiel zo'n poortje open kan rammen. Ik zie regelmatig op Delfshaven de kleinste jochies die dingen openrammen.
ach ja RET medewerkers

We sturen elke maand tienduizenden euro's aan vandalisme rekeningen naar de RET, die op zijn beurt de rekeningen weer op de vandalen probeert te verhalen.
namaste
pi_76993276
Ik heb een voordeelurenkaart (op OV-chipkaart). Tot nu toe koop ik altijd kaartjes met korting. Is het met deze voordeelurenkaart ook mogelijk om met de OV-chipkaart te betalen en zo ja hoe? Handigst lijkt me om hem te koppelen aan mn bankrekening. Of kun je hem alleen opladen? En eenmaal opgeladen/gekoppeld aan bankrekening, wordt er dan automatisch bepaald wanneer mijn voordeelurenkaart van toepassing is? (40% korting).

Kan dit allemaal zeer lastig vinden op de NS en OV-chipkaartsite. Heb zojuist geprobeerd om 'reizen op saldo' aan mijn kaart te koppelen, maar dan zegt ie dat mn kaart niet geldig is.

[edit] oh wacht... probeer 'aanvragen reizen op saldo' nu nog een keer en nu werkt het wel... in het vervolgscherm komt al meer informatie. Zo te zien kan bovenstaande dus gewoon met mijn kaart.
pi_76993797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:48 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een voordeelurenkaart (op OV-chipkaart). Tot nu toe koop ik altijd kaartjes met korting. Is het met deze voordeelurenkaart ook mogelijk om met de OV-chipkaart te betalen en zo ja hoe? Handigst lijkt me om hem te koppelen aan mn bankrekening. Of kun je hem alleen opladen? En eenmaal opgeladen/gekoppeld aan bankrekening, wordt er dan automatisch bepaald wanneer mijn voordeelurenkaart van toepassing is? (40% korting).

Kan dit allemaal zeer lastig vinden op de NS en OV-chipkaartsite. Heb zojuist geprobeerd om 'reizen op saldo' aan mijn kaart te koppelen, maar dan zegt ie dat mn kaart niet geldig is.

[edit] oh wacht... probeer 'aanvragen reizen op saldo' nu nog een keer en nu werkt het wel... in het vervolgscherm komt al meer informatie. Zo te zien kan bovenstaande dus gewoon met mijn kaart.
ja kan, je moet je kaart dan wel activeren
en inchecken pas na 8.56
pi_76993896
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:46 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.
blijkbaar niet dus, want ik kan alleen mijn RET reizen zien en dan nog fout ook, want ik heb op saldo gereist, maar bij bedrag staat 0,00

van RET reizen verdwijnen er trouwens ook regelmatig, zo heb ik in november blijkbaar alleen henreizen gemaakt op 5 dagen.
pi_76997801
quote:

Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.

Wat helemaal belachelijk is, is dat je dat hele ding niet bij de NS kunt opladen maar naar een AH moet, wie heeft dat bedacht
  dinsdag 19 januari 2010 @ 07:17:19 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_76998265
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 04:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.

Wat helemaal belachelijk is, is dat je dat hele ding niet bij de NS kunt opladen maar naar een AH moet, wie heeft dat bedacht
Opladen kan wel maar alleen bij de dikbuik-automaten.

2e van rechts.
For great justice!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:30:01 #165
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_77003709
Zoveelste onsuccesvolle poging gewaagd. Mijn ophaalperiode is van 13-22 januari en ben het al iedere dag aan het proberen (bij verschillende ophaalautomaten). Begin het echt strontziek te worden! Zijn er hier mensen die het wel lukken?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:09:12 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77009249
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:30 schreef Frederick_Blah het volgende:
Zoveelste onsuccesvolle poging gewaagd. Mijn ophaalperiode is van 13-22 januari en ben het al iedere dag aan het proberen (bij verschillende ophaalautomaten). Begin het echt strontziek te worden! Zijn er hier mensen die het wel lukken?
Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_77009326
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd .
Stuur eens een mailtje naar wat mensen in denhaag dat de techniek gewoon faalt en het niet jullie (studenten) fout is dat die kaart nog niet werkt.
pi_77025205
quote:
OV-chipkaart opent afvalcontainers
door Rob Burg. dinsdag 19 januari 2010 | 16:15 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 januari 2010 | 19:56
EINDHOVEN - Handig, zo'n ov-chipkaart. Het begin deze maand ingevoerde reisbewijs voor het openbaar vervoer blijkt voor meerdere doeleinden te gebruiken.

De ondergrondse afvalcontainers die op tal van plekken in Eindhoven staan, vooral in wijken in en rond de binnenstad, kunnen worden geopend met de chipkaart. Normaliter gaat zo'n container alleen open als er een stadspas voor de lezer wordt gehouden. Dit kan alleen door bewoners van een bepaald postcodegebied. Het systeem is enkele jaren geleden door de gemeente Eindhoven bedacht, onder meer om afvaltoerisme te voorkomen.
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/article6111662.ece

pi_77026048
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanmiddag ook geprobeerd, en ik kreeg ook dat ophalen niet mogelijk was. Faal systeem.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:49:10 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77026191
quote:
Snel eens proberen
And that is the news.''
pi_77039514
Ik reis al een tijdje met de OV-Chipkaart (sinds vorig jaar), toen de kaart al als OV-studentenkaart werd uitgegeven.
Met het transactieoverzicht op OV-chipkaart.nl, wat sinds kort kennelijk weer actueel is, kun je vrij snel al je reizen downloaden. Hieruit bleek voor mij het volgende (sinds september 2009):
- 144 ritten gemaakt
- Hiervan 4x vergeten uit te checken (alleen de eerste maand)
- Totale reistijd 25 uur 39 minuten
- Gemiddelde ritduur: 10 minuten 41 seconden
- Totale reiskosten: E34,97 (want meestal vrij reizen)

Wie plempt zijn eigen (verder anonieme) reisgegevens ook online? Berekeningen uitgevoerd met Excel (je kunt het transactieoverzicht exporteren naar Excel (CSV).
pi_77039552
Ik zie trouwens dat de locaties van de oplaadautomaten niet kloppen.
Volgens het transactieoverzicht heb een keer 20 euro opgeladen te
Middenbeemster, C.ten Hoopestraat
en
10 euro te
Middenbeemster, Witte Kan
Nou woon ik zelf in Utrecht en ben gelukkig nog nooit in dat gat geweest, maar raar is het wel dat het lijkt of ik daar wel ben geweest.
pi_77040614
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 03:09 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik reis al een tijdje met de OV-Chipkaart (sinds vorig jaar), toen de kaart al als OV-studentenkaart werd uitgegeven.
Met het transactieoverzicht op OV-chipkaart.nl, wat sinds kort kennelijk weer actueel is, kun je vrij snel al je reizen downloaden. Hieruit bleek voor mij het volgende (sinds september 2009):
- 144 ritten gemaakt
- Hiervan 4x vergeten uit te checken (alleen de eerste maand)
- Totale reistijd 25 uur 39 minuten
- Gemiddelde ritduur: 10 minuten 41 seconden
- Totale reiskosten: E34,97 (want meestal vrij reizen)

Wie plempt zijn eigen (verder anonieme) reisgegevens ook online? Berekeningen uitgevoerd met Excel (je kunt het transactieoverzicht exporteren naar Excel (CSV).
Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:10:36 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77041711
Schandalig dat dit ooit is ingevoerd. Met belastingcenten betaald nog wel terwijl de opbrengsten voor de private marktpartijen zijn. Voor de consument wordt het er niet goedkoper op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77045985
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
pi_77049543
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Ik kan dat toch al. Woon in centrum eindhoven. Zo maar is proberen. Alleen is mijn kaart nog niet geactiveerd. Zou helemaal mooi zijn als het dan lukt.
And that is the news.''
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:59 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77058442
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
quote:
NB. Wegens onderhoud aan het systeem is de aanlevering van transacties aan TLS sinds half december 2009 tijdelijk vertraagd. Daardoor kan TLS de volledigheid van uw transactieoverzicht op dit moment niet garanderen. De transacties worden nog wel verwacht, en worden dan alsnog in uw reis- en transactieoverzicht getoond. Ontwikkelingen worden via deze pagina aan u gemeld.
Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 16:43:31 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77058687
tijdje terug een klacht ingediend bij GVU omdat ze wilden dat ik een kaartje kocht toen de chipding een storing had.
krijg nu een brief met excuses dat t onderzoek zo lang duurde en dat de regeling is dat "als er geen enkele kaartlezer in de bus werkt, u geen ander vervoerbewijs hoeft te kopen"

ter compensatie van t ongemak heb ik nu een VVV bon van 10 euro gekregen. Erg netjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77059045
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef freako het volgende:

[..]

Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
[..]

Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
ze zullen wel niet komen ook
OV chipkaart.nl stuurt me alleen maar standaard antwoorden, stelletje zwakbegaafden daar, niets over onderhoud

Mijn RET ritten staan er wel, alleen zonder de prijs, dat zal wel weer niet nogelijk zijn omdat ik ook en abonnement heb geladen, allen daarna. Maar ja technisch moeilijk he
pi_77068193
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
pi_77068384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
dat is het erge, ze maken fouten en ze blijven die gewoon herhalen. Overal mee.
Vorig jaar was het ook al een chaos in Rotterdam met de OV studenten chipkaart

Dit gaat dus elk jaar terugkomen en nemand die dat kan voorkomen
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:40:11 #182
188877 Stupendous76
pi_77068425
quote:
Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen
Door Joost Schellevis, woensdag 20 januari 2010 15:50, views: 17.311

De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.

Logo ov-chipkaartDat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.

Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.

"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."

Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
Repent, Pray, Forgive
pi_77068913
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
gek bij ons op kantoor geeft een computer een melding als er iets uitgevallen is, zoniet de OV chipkaart software. Het is toch een centraal systeem ? Waarom wordt er dan geadviseerd naar een rustig oplaadpunt te gaan ?

Trouwens ze liegen ook nog, want die datum van 1 februari was al als noodoplossing aangegeven, omdat begin januari niet haalbaar was

vanochtend trouwens 3 poortjes buiten werking bij metrostation Beurs, een daarvan al 2 weken
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:51:38 #184
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069095
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
For great justice!
pi_77069165
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
ja

, NS gebruikt een ander systeem
pi_77069247
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
pi_77069443
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
wat denk je als pak hem beet straks 5 miljoen reizigers moeten gaan in en uitchecken met 7/8 verschillende vervoerders (RET,NS,HTM, GVB, Qbuzz, Connexxion, Veolia enz enz )

Kunnen we een jaar wachten tot ik eindelijk mijn reizen eens kan declareren
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:58:18 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069452
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja

, NS gebruikt een ander systeem
Pfew! Ga ik morgen maar eens proberen dan.
For great justice!
pi_77069471
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
pi_77070093
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Kan je de oude dan blijven gebruiken als chipkaart ? Scheelt weer 7,50
Zeker niet als anonieme ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:13:11 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_77070244
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een VDU-kaart. De kaart fysiek is geldig tot volgend jaar maar mijn reisproduct tot 12-02-2010 ofzo, kreeg mailtje van de NS dat ik het nieuwe product er op moest laden.
For great justice!
pi_77071051
BRENG heeft sinds deze week kastjes in een aantal bussen hangen om je bestelling op te halen. Dat scheelt weer iets.

Net met Arriva
"Ja je kunt nu inchecken, probeer het maar". *langshaalt zoals bij BRENG wel werkt* PIEEEEP [error]
Moet je hem echt een seconde stil ervoor houden voordat hij werkt. Maar het werkt!
..
Zit ik in de bus, zie ik achter op die automaten een sticker "NIET GESCHIKT VOOR ABONNEMENTEN". fffuuu--
Kon niet uitchecken, kaartleesfout Morgen eens kijken of er 4 euro verdwenen is. En zie dat dan maar eens terug te krijgen.
pi_77071070
Ohja.

A IVA
pi_77072660
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
namaste
pi_77073490
Ophalen van die studentenreispakketten is echt een ramp. Gemiddeld sta je een uur in de rij buiten de spits en moet je ongeveer 20 keer proberen voor het eindelijk lukt.
pi_77073672
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:51:03 #197
188877 Stupendous76
pi_77075593
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef Tornadovis het volgende:
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
Maar het is heus niet hun schuld hoor, heus niet.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:56 #198
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77078984
vandaag in de trein:

conducteur:
*scant mn ovchipkaart*
"ja deze is niet geactiveerd"
"ja ik heb m dus echt deze week geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet"
"eh ja, maar in de metro doet ie het gewoon hoor"
"ja, maar je moet een ns-reisbewijs afhalen"
"que?"
"ja bij de albertheijn staan dan 20 mensen in de rij om zon ding af te halen.."
".. ja bij zo'n gele automaat. In die rij stond ik ook"
"nou hij is niet geactiveerd, dus vanaf 1 februari heb je dan wel een probleem"
"ik lieg niet ofzo hoor, hij is geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet. "
"ja misschien ligt het aan je appaaraat of het systeem"
"het systeem faalt nooit"
"nou ja, blijkbaar wel."
"vanaf 1 februari heb je dus een probleem"

echt, gast.
pi_77080751
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
quote:
Vanaf 2010 gaan studenten reizen
met een studenten ov-chipkaart,
waarop een elektronisch reisproduct
is geladen. Studenten moeten dit
product bij een automaat van de
ov-bedrijven ophalen. Daarna kan hij
tot het einde van zijn studie daarmee
reizen. Begin 2010 moeten alle
huidige studenten hun reisrecht
eenmalig ophalen. Daarna hoeven
alleen nieuwe studenten dat te doen.

Als een student zich heeft laten
uitschrijven uit de studiefinanciering
en de reisvoorziening moet
gedeactiveerd worden, geeft de
IB-Groep dat aan de ov-bedrijven
door. De ov-bedrijven kunnen dan het
product van de kaart laten
verwijderen.
pi_77081081
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:44:19 #201
39333 Zelva
pi_77081341
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

[..]
Lijkt me klinkklare onzin. Als bedrijven op afstand producten zouden kunnen verwijderen, dan kunnen ze ook op afstand producten erop zetten en is heel die activatieonzin niet nodig.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:48:16 #202
39333 Zelva
pi_77081511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Dulk het volgende:
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
pi_77083359
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes

[ Bericht 7% gewijzigd door Dulk op 21-01-2010 16:48:28 ]
namaste
pi_77084541
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes
Dat jij dit hier zo bekend durft te maken.

Elk nieuw product heeft kinderziektes, daarom zou er ook mee getest zijn in rotterdam en nog een paar trajecten daarmee halen normale bedrijven die winst moeten maken de kinderziektes eruit voordat ze een grootschalige uitrol doen.
pi_77086626
Kunnen we geen boycot actie beginnen? Of een sloop-actie? Dit opgedrongen systeem moet verdwijnen
pi_77096012
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort. Verder geeft ie bij die fout een vreselijk hard hoog geluid, waardoor het hele perron me elke keer weer aanstaart. Bij het uitchecken gebeurt precies hetzelfde, eerst een fout met bijbehorend alarmgeluid, en dan de uitcheckgegevens.

Ga ik bij Veolia inscannen, dan krijg ik drie schermen te zien: "FOUT - hele hoop gegevens - FOUT" in minder dan een halve seconde. Ben ik nu ingescand? Blijkbaar wel dus, die bende gegevens die 0.2 seconden lang verscheen en dus volkomen onleesbaar was, betekenden dat ik ingescand was. Lekker duidelijk zo.

Zucht...
pi_77098953
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
pi_77099553
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.
Heb je niet toevallig nog een ander chipkaart in de buurt van je ov_chipkaart zitten, bijvoorbeeld een oude skipas of zo?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:30:05 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77099766
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort.
Die tekst is inderdaad aangepast, dat viel mij ook al op. De tekst "Goede reis, korting" werd in december altijd getoond, ook als je op vol tarief reisde. Dat vond ik eerlijk gezegd verwarrender dan de huidige situatie, dat altijd "abonnement" wordt getoond. Idealiter wordt er getoond "korting" of "vol tarief", afhankelijk van het moment van inchecken.

Is er op je OV-chipkaart alleen een voordeelurenabonnement geladen? En hou je alleen de OV-chipkaart voor de lezer?
pi_77100263
[edit]Ik postte hier een perikel dat helemaal geen perikel bleek te zijn

[ Bericht 88% gewijzigd door ShadyLane op 21-01-2010 18:41:30 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:02:30 #211
188877 Stupendous76
pi_77101279
quote:
Overleg over studenten ov-chipkaart
Uitgegeven: 21 januari 2010 14:20 /// Laatst gewijzigd: 21 januari 2010 14:25
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wil opheldering over de aanhoudende problemen rond de ov-chipkaart voor studenten.

De technische problemen die spelen, baren zorgen, zei Huizinga donderdag in de Tweede Kamer, die de kwestie ook bij haar aankaartte. Huizinga heeft daarom donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de ov-chipkaart.

Het gaat om directeur Jeroen Kok en voorzitter van de raad van toezicht Aad Veenman, tot 1 januari 2009 president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. De staatssecretaris zal bij hen ook aandringen op betere informatievoorziening.

Ophaalpunt
Begin deze week bleek dat nog ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun ov-chipkaart niet hebben geactiveerd via een ophaalpunt. Dat moet voor 1 februari gebeuren. Vanaf dat moment is hun oude vervoersbewijs niet meer geldig.

Puinhoop
Volgens studentenorganisaties zijn er klachten over defecte oplaadautomaten en lange rijen. Kamerleden spraken van een ''rommeltje'' en een ''puinhoop''. De klachtenlijnen zouden overbelast zijn.

Tarieven
Reizigersvereniging Rover wil dat Huizinga ook breder onderzoek laat doen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Niet alleen de ritprijzen dreigen door de ov-chipkaart duurder te worden, stelt Rover, maar ook reizen in de spits en overstappen gaat de reiziger extra geld kosten.

Bovendien zijn er volgens de organisatie nog talloze andere problemen met de ov-chipkaart die zouden moeten worden opgelost, zoals defecte apparatuur, het onterecht afschrijven van geld en het gebrek aan kennis van medewerkers van vervoersmaatschappijen.
Rover wil dat Huizinga deze punten ook meeneemt in haar aangekondigde onderzoek.
Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
Repent, Pray, Forgive
pi_77101383
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef CoiLive het volgende:
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
Blijven proberen, bij mij lukte het de 15e keer.
pi_77102284
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:36 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
Daan heb ik in dit geval iets meer vertrouwen in de staatssecretaris dan ' iemand' van de NS
pi_77102349
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
pi_77103206
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
hier heb je wel een punt inderdaad, maar lekker belangrijk dat het gequote is.

maar ik was nogal chagrijnig want het is gewoon niet de bedoeling dat ze mij daar mee lastig vallen
en verder probeer ik geen gevoelige informatie te lekken, daar kan ik idd problemen mee krijgen
namaste
pi_77103442
Oeh, ik kon zonder problemen mijn nieuwe voordeelurenkaart-op-saldo laden. Op een dikbuik, dat wel. Was vast niet gelukt op zo'n AH-automaat. Lekker transparant ook allemaal.
For great justice!
pi_77106521
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
pi_77106900
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren. .
For great justice!
pi_77106912
quote:
Moet je het eersr nog ophalen !!
pi_77106975
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moet je het eersr nog ophalen !!
Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
For great justice!
pi_77107040
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:02 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
2 jaar geleden werd er al gezegd dat men moest leren van de testen in Rotterdam
Ook toen werd er gezegd dat er betere informatie zou moeten komen.

Nou voorlopig krijgen mensen nog steds foute informatie van de diverse partijen en is de OV chipkaart site een compleet fiasco, terwijl die site juist alle informatie zou moeten kunnen en moeten geven.

Maar zij verwijzen alleen maar door naar andere OV bedrijven die op hun beurt weer verijzen naar OV chipkaart.nl

Terwijl iets simpels als tarieven aangeven op je website nog steeds niet gebeurt, op NS na
pi_77107192
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren. .
Ik kreeg na het Ideal-scherm geen invulpagina's meer.
pi_77107222
Waarbij ik ook aanteken dat antwoorden op je vraag WEKEN duren en je vaak helemaal geen reactie krijg als er geen standaardantwoord op mogelijk is
pi_77107307
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.
pi_77107516
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:33 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.
studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaar

en volgens mij gaat het over automatisch opladen, wat je ook binnen een bepaalde periode moet ophalen, anders blokkeert je kaart, iets totaal anders
pi_77107690
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaar

en volgens mij gaat het over automatisch opladen, wat je ook binnen een bepaalde periode moet ophalen, anders blokkeert je kaart, iets totaal anders
Correct. Dat heb ik dus gehad met mijn eerste OV-chipkaart, kon hem destijds alleen nog maar activeren in Amsterdam en Rotterdam wat er toen bij ingeschoten is. Op een gegeven moment was hij geblokkeerd, de RET meneer vertelde mij dat dat kwam doordat ik automatisch opladen niet had geactiveerd en dat hij hem wel voor 10 euro administratiekosten wilde deblokkeren. Een kaart van 7.50. Ik heb hem toen even heel vriendelijk verrot gescholden.
For great justice!
pi_77107707
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:30 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik kreeg na het Ideal-scherm geen invulpagina's meer.
Ik kreeg een hele mooie witte pagina. Ik ga er dan maar van uit dat het gelukt is. Eens kijken wanneer ik het aandurf om dat automatisch opladen op mn kaart te laden.
For great justice!
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:48:09 #228
39333 Zelva
pi_77107824
quote:
Dan maar hopen dat je nooit naar de Friese waddeneilanden hoeft.
pi_77108246
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Studenten met bv beginletter V in de achternaam krijgen advies pas volgende week de kaart te activeren. En dan nu klagen dat zoveel mensen het nog niet hebben gedaan.

Ik ken mensen die 15x hebben geprobeerd, niet gelukt. Wat wil je dan als overheid vraag ik mij af.
And that is the news.''
pi_77109036
Net op het nieuws, Tineke beweert dat het komt door slechte informatie richting de studenten en technische mankementne aan de apparatuur.

Technische mankementen kun je wel stellen ja

Wat ben ik blij dat ik een heel eind klaar ben met mijn studie en nog maar één of twee keer dat activatiegezeur krijg
pi_77109192
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:17 schreef Cerbie het volgende:
Net op het nieuws, Tineke beweert dat het komt door slechte informatie richting de studenten en technische mankementne aan de apparatuur.

Wat ben ik blij dat ik een heel eind klaar ben met mijn studie en nog maar één of twee keer dat activatiegezeur krijg
Sinds wanneer is Tineke een technisch mankement?
Want daar ligt natuurlijk een deel van het probleem.
And that is the news.''
pi_77112598
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:17 schreef Cerbie het volgende:

Een keer, want je hoeft niet elk jaar je kaart te activeren.
pi_77112678
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Studenten met bv beginletter V in de achternaam krijgen advies pas volgende week de kaart te activeren. En dan nu klagen dat zoveel mensen het nog niet hebben gedaan.

Ik ken mensen die 15x hebben geprobeerd, niet gelukt. Wat wil je dan als overheid vraag ik mij af.
Ik heb ook de achternaam "V" en ik kon het al direct in begin januari het reisproduct er op laden.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:06:09 #234
188877 Stupendous76
pi_77114520
quote:
Opladen studenten ov-chipkaart mogelijk verlengd
(Novum) - Studenten krijgen mogelijk meer tijd om hun ov-chipkaart op te laden. Door technische problemen is het sinds begin deze week voor veel studenten onmogelijk om de kaart te activeren. Communicatie Coördinatie Studenten ov-chipkaart laat weten dat studenten kunnen blijven reizen met hun huidige ov-chipkaart.

Aanvankelijk was de deadline voor studenten om hun vervoerskaart op te laden vastgesteld op 31 januari. Eerder deze week werd bekend dat twee op de drie studenten dit nog niet hadden gedaan. Door de technische problemen blijkt nu dat het voor studenten moeilijk is hun kaart te activeren. De openbaar vervoersbedrijven werken inmiddels 'met man en macht' aan een oplossing.

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) laat weten de 'chaos' rond de studenten ov-chipkaart 'meer dan zat te zijn'. Voorzitter Gerard Oosterwijk spreekt over een 'doemscenario': "Alles wat er fout kan gaan, gaat fout. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd."

Staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) zei donderdag in de Tweede Kamer dat zij de directeur van Trans Link Systems, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de invoering van de kaart, op het matje roept. Hij moet opheldering geven over de problemen die studenten ondervinden bij de overstap op de ov-chipkaart. "De problemen rond de kaart baren mij zorgen", aldus de staatssecretaris.
Repent, Pray, Forgive
pi_77115986
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:29 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Een keer, want je hoeft niet elk jaar je kaart te activeren.
Dan hadden ze dit activeermoment net zo goed niet kunnen doen. Hoe gaat het dan als ik over twee jaar klaar ben met studeren, het abonnement op de kaart is langer dan een paar jaar geldig
pi_77117579
Tijd om die poortjes open te rammen. Draagvlak onder de mensen die er gebruik van moeten maken is er bijna niet. Het is gewoon door de strot gedrukt door een enkel persoon. Er klopt echt iets niet hier.

Wat me ook irriteerd is dat je vroegah met je papieren ov 3 andere mensen met korting kon laten reizen. Kan nu ook niet meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_77118039
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:55 schreef Red_85 het volgende:
Tijd om die poortjes open te rammen. Draagvlak onder de mensen die er gebruik van moeten maken is er bijna niet. Het is gewoon door de strot gedrukt door een enkel persoon. Er klopt echt iets niet hier.

Wat me ook irriteerd is dat je vroegah met je papieren ov 3 andere mensen met korting kon laten reizen. Kan nu ook niet meer.
dat kan wel, maar dat kost weer zo veel moeite, dat mensen het niet zullen doen
Vraag niet hoe, want dat weet ik ook niet, ik heb zelf voordelurenabonnement en daar kan je ook mensen met korting meenemen, maar dan moet je kaartje kopen
pi_77118115
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan hadden ze dit activeermoment net zo goed niet kunnen doen. Hoe gaat het dan als ik over twee jaar klaar ben met studeren, het abonnement op de kaart is langer dan een paar jaar geldig
dan mag je zelf er achter aan gaan, om dat te deactiveren
Een knop omzetten is zoveel moeite voor een bedrijf.
pi_77118786
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

dan wordt je kaartnummer doorgegeven aan TLS en komt de kaart op de blacklist
namaste
pi_77118971
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:13 schreef Dulk het volgende:

[..]

dan wordt je kaartnummer doorgegeven aan TLS en komt de kaart op de blacklist
M'n saldo, wat doen ze!
pi_77118998
Dan mag ik er zeker achteraan om mijn saldo weer geactiveerd te krijgen. Of ¤2,50 betalen om het op een andere kaart te zetten.
pi_77120742
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:16 schreef Cerbie het volgende:
Dan mag ik er zeker achteraan om mijn saldo weer geactiveerd te krijgen. Of ¤2,50 betalen om het op een andere kaart te zetten.
daar zeg je wat, ik ga eens kijken hoe het precies werkt, ik ging er vanuit dat er geen saldo op dat type gezet kon worden
namaste
pi_77124468
De incompleetheid van het transactieoverzicht op Mijn OV-chipkaart.nl is echt irritant aan het worden.
Niet alleen irritant maar ook kostbaar aangezien ik de kosten nu niet kan declareren.
Ik mis transacties van november vorig jaar en begin januari dit jaar en via de automaat die ook printjes kan uitspugen in Amsterdam (in Arnhem heb ik ze nog niet kunnen vinden) krijg ik alleen een overzicht van de laatste 10 transacties wat dus onvoldoende is.
pi_77124872
Ik heb vandaag na 4 eerdere pogingen mijn bestelling toch weten op te halen, waarna ik bij paal #1 steeds een foutmelding kreeg (Nijmegen), paal #2 deed het ook niet, paal #3 deed het uiteindelijk na vele pogingen en toen ik in Best kwam om uit te checken weer hetzelfde verhaal. Tot dat ik hem een klap op zijn bakkes gaf, geweld is de sleutel tot succes.
Ik mag trouwens hopen dat ie het binnenkort wat beter gaat doen anders ga ik in de toekomst veel tijd verliezen aan het meppen van paaltjes.
pi_77125521
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:02 schreef NobleOne het volgende:
De incompleetheid van het transactieoverzicht op Mijn OV-chipkaart.nl is echt irritant aan het worden.
Niet alleen irritant maar ook kostbaar aangezien ik de kosten nu niet kan declareren.
Ik mis transacties van november vorig jaar en begin januari dit jaar en via de automaat die ook printjes kan uitspugen in Amsterdam (in Arnhem heb ik ze nog niet kunnen vinden) krijg ik alleen een overzicht van de laatste 10 transacties wat dus onvoldoende is.
Viel mij net ook op. Twee dagen geleden stonden de transacties van januari er nog wel op, maar nu zijn ze (tijdelijk?) weg
pi_77128307
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:

[..]

dat meen je niet
Ik kan de mijne pas in juni activeren
  vrijdag 22 januari 2010 @ 07:30:48 #247
141482 Q.
JurassiQ
pi_77128902
quote:
Zoveel incompetentie rondom één systeem... ik wist niet dat het mogelijk was. .
For great justice!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 07:31:51 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_77128910
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:14 schreef K.Weenie het volgende:

Ik mag trouwens hopen dat ie het binnenkort wat beter gaat doen anders ga ik in de toekomst veel tijd verliezen aan het meppen van paaltjes.
Ik zou er niet op rekenen.
For great justice!
pi_77129319
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 07:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Zoveel incompetentie rondom één systeem... ik wist niet dat het mogelijk was. .
Dat was voorspelbaar als je alles wilt (zoals ze dachten te kunnen) krijg je alles half en werkt er dus in feite bijna niets.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:24:49 #250
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77130152
quote:
Als je alleen via NS reist: de NS-website is wel up-to-date.
pi_77130600
Het is me dan toch opeens gelukt! Eerste keer vanmorgen een foutmelding. Meteen nog een keer geprobeerd en hups, hij werkte!

De werknemer bij het zaakje hier vertelde dat hij gisteren wel 1 iemand had bij wie het werkte. Het is echt van de zotte.
pi_77132329
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:01:37 #253
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77132789
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
And that is the news.''
pi_77133583
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
pi_77133614
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
Nee dat werkt niet, dat hebben ze ook al gelijk geprobeerd natuurlijk
pi_77133782
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:54:47 #257
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77134517
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
. .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:00:34 #258
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77134740
Afgelopen week heb ik me rotgezocht naar een NS-paal op een perron in Duivendrecht, omdat ik wilde overstappen van de metro op de trein. Niet gevonden, uiteindelijk bleek dat er voor de ingang van het station poortjes staan, dus ben ik maar door de poortjes het station uit- en weer ingelopen. .
pi_77135146
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:31 schreef Drassss het volgende:
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
Dat is volgens mij inderdaad die 1 maands werking, hij is waarschijnlijk nog niet geactiveerd.

Ik had vanochtend ook wat leuks, kaart begin januari geactiveerd en sinds dien reis ik zonder problemen. Elke keer dat ik in de trein gecontroleerd werd zeiden ze dat alles goed was. Vanochtend ineens een (boze!!) conductrice die beweerde dat mijn kaart nog niet was geactiveerd... WTF... is mijn reisproduct er nu ineens weer afgevallen ofzo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:13:15 #260
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77135190
Nou, ik heb gisteren eindelijk mijn bestellingen kunnen ophalen Hulde
pi_77135911
Jeuj, net weer twee andere palen gehad en nog steeds werkt het niet. Wat een ongelooflijk kut systeem zeg. Het duurt ook nog eens 10min en al die tijd is hij bezig met ophalen en vervolgens komt er te staan dat het mislukt is.

Ik moet vanmiddag met de trein, maar ik weet niet of ik een tijdelijk iets erop heb staan. Ik heb nooit iets geladen oid, heb m'n kaart vanaf begin vorig jaar, maar van juli - december had ik geen recht op een gewone OV-kaart dus die heb ik ingeleverd. Hoe weet ik nu of m'n weekend-ov erop staat voor de maand januari? Geen zin om straks vrij te reizen en dan een boete te krijgen omdat er niets op die kaart staat.
pi_77136348
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef freako het volgende:

[..]

Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
[..]

. .
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?

Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:26:10 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77137775
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?
Als het ophalen meer dan een uur duurt, en je dat hele uur binnen het "incheckgebied" blijft: ja, inderdaad.
quote:
Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
Bedoel je deze truc:

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2010 @ 13:40:27 #264
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77138330
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
pi_77139579
Mooi
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:32:08 #267
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77140509
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:40 schreef Tokus het volgende:
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
Ja, lijkt mij ook. .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:19:41 #268
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77144965
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef JohnLocke het volgende:
1 februari is van de baan:

http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.html
Mooi.
Wie zit er trouwens achter de infrastructuur van het opladen activeren etc?

Vast geen deskundigen.
And that is the news.''
pi_77148974
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. .
ja de NS zal zich nog wel 2x achter de oren krabben als iedereen dat gaat doen, maar ja daar komen ze nooit achter
pi_77149039
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. .
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:02:45 #271
88233 Steve
Still the best.
pi_77149045
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.

Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:14:45 #272
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_77151509
Ik denk dat het niet lang meer duurt voor het finaal flopt, dit systeem lijkt haast wel ontworpen om zoveel mogelijk overlast en ongemak te creëren.
'sup.
pi_77151842
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Steve het volgende:
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.

Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
Hoe vaak heb je het geprobeerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:27:34 #274
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77151982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
pi_77153179
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?

echt bizar natuurlijk, als ik mijn vriendin op wil halen en haar trein heeft vertraging of we willen een patatje eten, moet ik eerst gaan uit en dan weer inchecken

Ik vraag me serieus af of de OV bedrijven dat nogen doen, je een boete geven als je niet binnen een bepaalde tijd uitcheckt, ze kunnen natuurlijk niet bewijzen dat ik in die tussentijd zwart heb gereden.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik zal er nu voor kiezen altijd legaal zwart te rijden
Dan behandelt de NS me maar als een normaal mens. Ik heb nog nooit zwart gereden in de trein

[ Bericht 12% gewijzigd door macca728 op 22-01-2010 20:04:22 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:58:16 #276
88233 Steve
Still the best.
pi_77155845
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:23 schreef JohnLocke het volgende:
Hoe vaak heb je het geprobeerd?
Twee weken geleden als 'ns geprobeerd, vandaag 2 keer. Toen was ik het beu.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_77155910
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:58 schreef Steve het volgende:

[..]

Twee weken geleden als 'ns geprobeerd, vandaag 2 keer. Toen was ik het beu.
Je moet ook een stuk of 10 keer proberen. Anders blijf je in de rij staan.
pi_77181445
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?

echt bizar natuurlijk, als ik mijn vriendin op wil halen en haar trein heeft vertraging of we willen een patatje eten, moet ik eerst gaan uit en dan weer inchecken

Ik vraag me serieus af of de OV bedrijven dat nogen doen, je een boete geven als je niet binnen een bepaalde tijd uitcheckt, ze kunnen natuurlijk niet bewijzen dat ik in die tussentijd zwart heb gereden.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik zal er nu voor kiezen altijd legaal zwart te rijden
Dan behandelt de NS me maar als een normaal mens. Ik heb nog nooit zwart gereden in de trein
Je mag officieel sowieso niet op het perron aanwezig zijn zonder geldig vervoersbewijs. Als je een patatje wil eten zijn die voorzieningen meestal voor de poortjes dus dat is geen probleem.
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 18:05:18 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77182565
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:28 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Je mag officieel sowieso niet op het perron aanwezig zijn zonder geldig vervoersbewijs. Als je een patatje wil eten zijn die voorzieningen meestal voor de poortjes dus dat is geen probleem.
Op Leiden Centraal niet. Daar kan je, zodra ze echt afgesloten worden niet eens door het station heen zonder in te checken.
Carpe Libertatem
pi_77182582
quote:

[..]

nou in Amsterdam CS zie ik die poortjes vlakbij de ingang staan en daarbinnen zijn wel degelijk winkels aanwezig.

Op vrijwel alle grotere stations zijn er gelegenheden om koffie e.d. te drinken op her perron, daar heb je nu dus geen tijd meer voor als je iemand op wil halen.

Bij veel stations komen ze ook bij de ingang, terwijl op het perron zelf veel logischer zou zijn.
pi_77182649
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Op Leiden Centraal niet. Daar kan je, zodra ze echt afgesloten worden niet eens door het station heen zonder in te checken.
En de OV cchipkaart kennende zal er wel weer per ongeluk elke keer 1 cent worden afgeschreven of moet je een speciaal product opladen om er door heen te komen.

Bij metrostation Zuidplein moet je ook in-en uitchecken als je per ongeluk de verkeerde uitgang neemt van het winkelcentrum. Kostte 1 cent, foutje in de apparatuur

Of je moet een 1 km omlopen normaal vinden
pi_77182718
quote:

[..]

en wat gebeurt er als er weer flinke vertragingen zijn, dat je na 1 uur wachten besluit om een ander vervoermiddel te nemen (bv bus)

Dan moet je ook een boete betalen, toch niet normaal.

Zeg niet dat dit niet gebeurt, want het gebeurt regelmatig, dat er bussen worden ingezet die pas na 1 uur komen.

Ja je kan ook buiten wachten in de kou....

Nog een nadeel van poortjes bij de ingang is dat je pas na 9.00 korting krijgt, stel je bent er al om 8.50 moet je buiten blijven wachten....
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 18:18:57 #283
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77182978
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:10 schreef macca728 het volgende:
Dan moet je ook een boete betalen, toch niet normaal.
Ja, maaaaaaaaaar!, dan kan je heel klantvriendelijk een 10cpm-nummer bellen om een formulier aan te vragen die dan later weer teruggestuurd wordt omdat je 1 dingetje verkeerd had ingevuld en dan later niet meer weer wanneer het nou was en het verlies maar voor lief neemt.

Ik heb op mijn mobieltje een note staan waar ik elke keer als ik vertraging hebt 30 mins+ dus geld terug, een notitie maak zodat ik niet vergeet wanneer het was.

Elke laatste cent zal ik van ze krijgen.
Carpe Libertatem
pi_77189805
vandaag testte ik mijn tijdelijke ov studenten chipkaart en kreeg een rood lampje (zaterdag,zondag niet geldig) toen kreeg ik van de chauffeur te horen dat mijn kaart geblokkeerd is voor maandag.

klopt dit of kan ik gewoon reizen op maandag of moet ik het opladen om het te ´´deblokkeren´´
pi_77193667
Heb je er al geld op gezet? Zo niet, dan kun je niet reizen in het weekeinde. Is het saldo zelfs negatief (-0,01) of minder dan kun je ook niet doordeweeks reizen.

Ik raad je aan om even naar een oplaadautomaat te gaan, NS-loket of vervoersloket en te vragen of het saldo met 10 euro opgewaardeerd kan worden. Dan staat er geld op en kan je ook in het weekeinde reizen.

Via www.ov-chipkaart.nl kun je je studentenkaart ook koppelen aan je bankrekening en ze machtigen om geld van je rekening af te schrijven als je minder dan 5 euro saldo hebt. Dan kun je altijd reizen.

Ik heb het gisteren aangevraagd en vanmiddag het product bij de AH in de buurt opgehaald. Elke keer als ik dus minder dan 5 euro heb, komt er DIRECT 20 euro saldo bij. Deze wordt dan enkele dagen later van je rekening afgeschreven.
pi_77193937
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

En de OV cchipkaart kennende zal er wel weer per ongeluk elke keer 1 cent worden afgeschreven of moet je een speciaal product opladen om er door heen te komen.

Bij metrostation Zuidplein moet je ook in-en uitchecken als je per ongeluk de verkeerde uitgang neemt van het winkelcentrum. Kostte 1 cent, foutje in de apparatuur

Of je moet een 1 km omlopen normaal vinden
Ik heb regelmatig ingechekt en na enige minuten weer uitgechect op eenzelfde station. Dit kostte nooit geld
pi_77194212
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:23 schreef busfoto.nl het volgende:
Heb je er al geld op gezet? Zo niet, dan kun je niet reizen in het weekeinde. Is het saldo zelfs negatief (-0,01) of minder dan kun je ook niet doordeweeks reizen.

Ik raad je aan om even naar een oplaadautomaat te gaan, NS-loket of vervoersloket en te vragen of het saldo met 10 euro opgewaardeerd kan worden. Dan staat er geld op en kan je ook in het weekeinde reizen.

Via www.ov-chipkaart.nl kun je je studentenkaart ook koppelen aan je bankrekening en ze machtigen om geld van je rekening af te schrijven als je minder dan 5 euro saldo hebt. Dan kun je altijd reizen.

Ik heb het gisteren aangevraagd en vanmiddag het product bij de AH in de buurt opgehaald. Elke keer als ik dus minder dan 5 euro heb, komt er DIRECT 20 euro saldo bij. Deze wordt dan enkele dagen later van je rekening afgeschreven.
het kost geen geld ! ik heb een tijdelijke ov student chipkaart gekregen totdat ik mijn originele krijg, het is kostenloos, die chauffeur heeft me in de war gebracht

ik wou het alleen testen of het ook op het weekend werkte en ik kreeg een rood lampje, dus blijkbaar kan het niet, toen kreeg ik van hem te horen dat ik ook niet doordeweeks kan reizen omdat mijjn pasje geblokkeerd is (doordat ik het testte) , ik reis met dat ding en check elke dag in en uit zonder problem maar nu blijkt dat die kut kaart geblokkeerd is omdat ik op zaterdag checkte

[ Bericht 2% gewijzigd door jood90 op 23-01-2010 23:44:45 ]
pi_77194282
wat een gedoe man

ik hoop dat de uitvinder van deze tering ov chipkaart naar hel gaat
pi_77195172
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:39 schreef jood90 het volgende:

[..]

het kost geen geld ! ik heb een tijdelijke ov student chipkaart gekregen totdat ik mijn originele krijg, het is kostenloos, die chauffeur heeft me in de war gebracht

ik wou het alleen testen of het ook op het weekend werkte en ik kreeg een rood lampje, dus blijkbaar kan het niet, toen kreeg ik van hem te horen dat ik ook niet doordeweeks kan reizen omdat mijjn pasje geblokkeerd is (doordat ik het testte) , ik reis met dat ding en check elke dag in en uit zonder problem maar nu blijkt dat die kut kaart geblokkeerd is omdat ik op zaterdag checkte

Ik acht de kans groot dat die chauffeur onzin praatte en gewoon bovenstaand verhaal van mij geldt. Echter zou ik er geen geld op laden, omdat je zeer waarschijnlijk binnenkort een normale kaart krijgt. Tot die tijd zou ik in het weekend met een roze strippenkaart reizen.
pi_77195196
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:41 schreef jood90 het volgende:
wat een gedoe man

ik hoop dat de uitvinder van deze tering ov chipkaart naar hel gaat
Zou je jou familie hetzelfde toewensen met je username?
pi_77195355
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:06 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik acht de kans groot dat die chauffeur onzin praatte en gewoon bovenstaand verhaal van mij geldt. Echter zou ik er geen geld op laden, omdat je zeer waarschijnlijk binnenkort een normale kaart krijgt. Tot die tijd zou ik in het weekend met een roze strippenkaart reizen.
dus hij werkt gewoon normaal op aanstaande maandag ?
pi_77195686
Hij werkt doodnormaal* zolang het saldo maar E0,00 is of hoger.
* aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend
pi_77195929
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:21 schreef busfoto.nl het volgende:
Hij werkt doodnormaal* zolang het saldo maar E0,00 is of hoger.
* aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend
hmmmm
pi_77215363
over de tarieven

hetzelfde traject, Goudenregenplantsoen, R'dam ZUidplein

1,83 meeste keren
1,76 andere keer

volgens OV9292.nl is het tarief 1,79, klopt dus al niet

bij dezelfde halte ingecheckt, dezelfde halte uitgecheckt op dezelfde plaats
heel gek

op de terugweg ben ik sowieso 6 cent goedkoper uit, waarschijnlijk omdat de halte dichterbij staat
maar ook geen 500 meter

[ Bericht 16% gewijzigd door macca728 op 24-01-2010 17:32:28 ]
pi_77256532
vandaag er achter gekomen met het activeren van mijn NS voordeelurenkaart voor reizen op saldo dat er al 4 euro afgeschreven is, blijkbaar heeft de kaart ergens contact gemaakt

Lekker handig, moet ik daar weer achteraan
pi_77257144
Het is me vanmorgen eindelijk gelukt. Mijn OV-chipkaart is geactiveerd. Geen conducteurs meer die me vertellen dat ik dat nog moet doen
  maandag 25 januari 2010 @ 17:57:15 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_77257181
Wow, ik kon vandaag zonder heel veel problemen mijn automatisch opladen activeren op zo'n AH-automaat. Maar mijn god, wat zijn die dingen traag, geen wonder dat die rijen zo lang zijn. .
For great justice!
  maandag 25 januari 2010 @ 17:57:56 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_77257206
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef macca728 het volgende:
vandaag er achter gekomen met het activeren van mijn NS voordeelurenkaart voor reizen op saldo dat er al 4 euro afgeschreven is, blijkbaar heeft de kaart ergens contact gemaakt

Ik loop altijd met een grote boog om poortjes en palen heen als ik ze zie staan en ik niet in hoef te checken.
For great justice!
pi_77259561
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik loop altijd met een grote boog om poortjes en palen heen als ik ze zie staan en ik niet in hoef te checken.

ja ik check wel in met mijn RET abonnement, ik kan me niet voorstellen dat de andere kaart in mijn binnenzak tussen andere pasjes wel contact heeft gemaakt met een poortje in metro of bus.

Als dat zo is, gaan ze maar een hoesje uitgeven waar de straling niet door heen kan, want ik ben niet van plan mijn andere kaarten thuis te laten
pi_77259931
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef macca728 het volgende:

Ik dacht dat ik overdreef toen ik daar bang voor was, maar het kan dus echt gebeuren. Goede reden om niet op saldo te gaan reizen.
pi_77260064
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:10 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik overdreef toen ik daar bang voor was, maar het kan dus echt gebeuren. Goede reden om niet op saldo te gaan reizen.
Sterker nog, de kaart was nog niet geactiveerd om op saldo te reizen, dat heb ik vandaag pas geactiveerd en toen bleek al dat ik een saldo van -4 heb.

Ik ben benieuwd wat de reactie is van de NS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')