Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Nee dat werkt niet, dat hebben ze ook al gelijk geprobeerd natuurlijkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Dat is volgens mij inderdaad die 1 maands werking, hij is waarschijnlijk nog niet geactiveerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:31 schreef Drassss het volgende:
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef freako het volgende:
[..]
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
[..]
.
.
Als het ophalen meer dan een uur duurt, en je dat hele uur binnen het "incheckgebied" blijft: ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?
Bedoel je deze truc:quote:Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
Ja, lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:40 schreef Tokus het volgende:
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
Mooi.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef JohnLocke het volgende:
1 februari is van de baan:
http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.html
ja de NS zal zich nog wel 2x achter de oren krabben als iedereen dat gaat doen, maar ja daar komen ze nooit achterquote:
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.quote:
Hoe vaak heb je het geprobeerd?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Steve het volgende:
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.
Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
Twee weken geleden als 'ns geprobeerd, vandaag 2 keer. Toen was ik het beu.quote:
Je moet ook een stuk of 10 keer proberen. Anders blijf je in de rij staan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:58 schreef Steve het volgende:
[..]
Twee weken geleden als 'ns geprobeerd, vandaag 2 keer. Toen was ik het beu.
Je mag officieel sowieso niet op het perron aanwezig zijn zonder geldig vervoersbewijs. Als je een patatje wil eten zijn die voorzieningen meestal voor de poortjes dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?
echt bizar natuurlijk, als ik mijn vriendin op wil halen en haar trein heeft vertraging of we willen een patatje eten, moet ik eerst gaan uit en dan weer inchecken
Ik vraag me serieus af of de OV bedrijven dat nogen doen, je een boete geven als je niet binnen een bepaalde tijd uitcheckt, ze kunnen natuurlijk niet bewijzen dat ik in die tussentijd zwart heb gereden.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik zal er nu voor kiezen altijd legaal zwart te rijden
Dan behandelt de NS me maar als een normaal mens. Ik heb nog nooit zwart gereden in de trein
Op Leiden Centraal niet. Daar kan je, zodra ze echt afgesloten worden niet eens door het station heen zonder in te checken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag officieel sowieso niet op het perron aanwezig zijn zonder geldig vervoersbewijs. Als je een patatje wil eten zijn die voorzieningen meestal voor de poortjes dus dat is geen probleem.
nou in Amsterdam CS zie ik die poortjes vlakbij de ingang staan en daarbinnen zijn wel degelijk winkels aanwezig.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag officieel sowieso niet op het perron aanwezig zijn zonder geldig vervoersbewijs. Als je een patatje wil eten zijn die voorzieningen meestal voor de poortjes dus dat is geen probleem.
En de OV cchipkaart kennende zal er wel weer per ongeluk elke keer 1 cent worden afgeschreven of moet je een speciaal product opladen om er door heen te komen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Op Leiden Centraal niet. Daar kan je, zodra ze echt afgesloten worden niet eens door het station heen zonder in te checken.
en wat gebeurt er als er weer flinke vertragingen zijn, dat je na 1 uur wachten besluit om een ander vervoermiddel te nemen (bv bus)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ja, maaaaaaaaaar!, dan kan je heel klantvriendelijk een 10cpm-nummer bellen om een formulier aan te vragen die dan later weer teruggestuurd wordt omdat je 1 dingetje verkeerd had ingevuld en dan later niet meer weer wanneer het nou was en het verlies maar voor lief neemt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:10 schreef macca728 het volgende:
Dan moet je ook een boete betalen, toch niet normaal.
Ik heb regelmatig ingechekt en na enige minuten weer uitgechect op eenzelfde station. Dit kostte nooit geldquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
En de OV cchipkaart kennende zal er wel weer per ongeluk elke keer 1 cent worden afgeschreven of moet je een speciaal product opladen om er door heen te komen.
Bij metrostation Zuidplein moet je ook in-en uitchecken als je per ongeluk de verkeerde uitgang neemt van het winkelcentrum. Kostte 1 cent, foutje in de apparatuur
Of je moet een 1 km omlopen normaal vinden
het kost geen geld ! ik heb een tijdelijke ov student chipkaart gekregen totdat ik mijn originele krijg, het is kostenloos, die chauffeur heeft me in de war gebrachtquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:23 schreef busfoto.nl het volgende:
Heb je er al geld op gezet? Zo niet, dan kun je niet reizen in het weekeinde. Is het saldo zelfs negatief (-0,01) of minder dan kun je ook niet doordeweeks reizen.
Ik raad je aan om even naar een oplaadautomaat te gaan, NS-loket of vervoersloket en te vragen of het saldo met 10 euro opgewaardeerd kan worden. Dan staat er geld op en kan je ook in het weekeinde reizen.
Via www.ov-chipkaart.nl kun je je studentenkaart ook koppelen aan je bankrekening en ze machtigen om geld van je rekening af te schrijven als je minder dan 5 euro saldo hebt. Dan kun je altijd reizen.
Ik heb het gisteren aangevraagd en vanmiddag het product bij de AH in de buurt opgehaald. Elke keer als ik dus minder dan 5 euro heb, komt er DIRECT 20 euro saldo bij. Deze wordt dan enkele dagen later van je rekening afgeschreven.
Ik acht de kans groot dat die chauffeur onzin praatte en gewoon bovenstaand verhaal van mij geldt. Echter zou ik er geen geld op laden, omdat je zeer waarschijnlijk binnenkort een normale kaart krijgt. Tot die tijd zou ik in het weekend met een roze strippenkaart reizen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:39 schreef jood90 het volgende:
[..]
het kost geen geld ! ik heb een tijdelijke ov student chipkaart gekregen totdat ik mijn originele krijg, het is kostenloos, die chauffeur heeft me in de war gebracht
ik wou het alleen testen of het ook op het weekend werkte en ik kreeg een rood lampje, dus blijkbaar kan het niet, toen kreeg ik van hem te horen dat ik ook niet doordeweeks kan reizen omdat mijjn pasje geblokkeerd is (doordat ik het testte) , ik reis met dat ding en check elke dag in en uit zonder problem maar nu blijkt dat die kut kaart geblokkeerd is omdat ik op zaterdag checkte
Zou je jou familie hetzelfde toewensen met je username?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:41 schreef jood90 het volgende:
wat een gedoe man
ik hoop dat de uitvinder van deze tering ov chipkaart naar hel gaat
dus hij werkt gewoon normaal op aanstaande maandag ?quote:Op zondag 24 januari 2010 00:06 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat die chauffeur onzin praatte en gewoon bovenstaand verhaal van mij geldt. Echter zou ik er geen geld op laden, omdat je zeer waarschijnlijk binnenkort een normale kaart krijgt. Tot die tijd zou ik in het weekend met een roze strippenkaart reizen.
hmmmmquote:Op zondag 24 januari 2010 00:21 schreef busfoto.nl het volgende:
Hij werkt doodnormaal* zolang het saldo maar E0,00 is of hoger.
* aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend![]()
Ik loop altijd met een grote boog om poortjes en palen heen als ik ze zie staan en ik niet in hoef te checken.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef macca728 het volgende:
vandaag er achter gekomen met het activeren van mijn NS voordeelurenkaart voor reizen op saldo dat er al 4 euro afgeschreven is, blijkbaar heeft de kaart ergens contact gemaakt
Lekker handig, moet ik daar weer achteraan
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik loop altijd met een grote boog om poortjes en palen heen als ik ze zie staan en ik niet in hoef te checken.
Ik dacht dat ik overdreef toen ik daar bang voor was, maar het kan dus echt gebeuren. Goede reden om niet op saldo te gaan reizen.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef macca728 het volgende:
vandaag er achter gekomen met het activeren van mijn NS voordeelurenkaart voor reizen op saldo dat er al 4 euro afgeschreven is, blijkbaar heeft de kaart ergens contact gemaakt
Lekker handig, moet ik daar weer achteraan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |