abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 09:56:38 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76840841
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76842045
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:12 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76842124
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Volgens mij moet de bus eerst gereden hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76858351
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
pi_76865112
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 20:08:04 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76865178
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76865895
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:06 schreef Tochjo het volgende:

[..]

In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
nou dat wordt leuk, bij mij stappen er genoeg mensen in, die eigenlijk de gewone dienst moeten hebben ipv de sneldienst
pi_76865943
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
nee, je kan sowieso nadat de bus vertrokken is bij de halte ervoor al uitchecken, want controle krijg je dan niet meer
pi_76866095
kan ik vandaag eindelijk weer eens transacties zien van dit jaar, staat er weer geen prijs bij.

0,00 terwijl er wel degelijk geld is afgeschreven.
Bij een automaat kan ik niet meer terecht, omdat ik al meer dan 10 transacties heb gereisd.

Wat een kneuzensysteem

en alleen mijn ritten bij de RET staan er op, van AMsterdam en Qbuzz staan er niet op, dus het lijkt wel of je maar 1 vervoerder maximaal kan zien ofzo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:58:17 #110
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76872850
quote:
'Reizen met ov-chipkaart duurder'
Uitgegeven: 15 januari 2010 21:38 /// Laatst gewijzigd: 15 januari 2010 21:38
AMSTERDAM - Reizen met de ov-chipkaart in de stad is meestal duurder dan met een strippenkaart. Dat staat in een onderzoek dat de SP hield.

In zes steden werden 1700 ov-ritjes vergeleken. Dit werd vrijdagavond in het programma De Ombudsman bekend gemaakt. In Utrecht waren de prijsverschillen het grootst. Van de ruim 957 ritten was de ov-chipkaart gemiddeld negentien procent duurder.

Duurder
In Amsterdam werden 220 ritten gemaakt, waarvan vijf procent duurder was. In Rotterdam, waar 239 werden getest, waren reizigers een procent goedkoper uit. Buiten de Randstad was reizen met de ov-chipkaart ook duurder in Leiden en Nijmegen was een ritje met een strippenkaart twaalf procent goedkoper. Hier werden 53 en 72 ritten getest. In Arnhem, waar 186 ritten werden vergeleken, was het 22 procent duurder.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76876986
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

logisch, het instaptarief is verdubbeld dus korte ritten zijn bijna per definitie duurder, ook bij een zonegrens want 2 strippen = instaptarief OV chipkaart

en dan tellen ze niet eens mee dat je met strippenkaart ook vaak nog retour kon,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:13:38 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883129
quote:

[..]
ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:14:18 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883143
overigens word geadviseerd als t winkelkaartje geldig is daarmee te reizen want dat is dus wel veel goedkoper dan met de chip
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76884527
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
ook wel interessant om te vermelden dat er ook nog een verschil is in prijzen van bussen onderling.

In Ridderkerk kan je met 3 bussen naar Zuidplein, allemaal vanaf dezelfde halte

146 tarief 1,84
144 tarief 2,27
143 tarief 2,96 !!!!!!!!!

Tarief met strippenkaart 2 euro

waarbij het ook interessant is omdat 144 een stuk langere route rijdt dan 143, hoe kan dat ?
143 is trouwens de meest gangbare bus, die gaat ook via het centrum van Ridderkerk en station Lombardijen
  maandag 18 januari 2010 @ 07:31:54 #115
141482 Q.
JurassiQ
pi_76953476
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
quote:
104 Teletekst ma 18 jan
Studenten traag met opladen ov-chip

` Bijna tweederde van alle studenten
heeft hun ov-chipkaart nog niet
opgeladen.Ze hebben nog maar twee weken
om dat te doen.De Informatie Beheer
Groep,de landelijke studentenvakbond en
het bedrijf achter de kaart beginnen
vandaag een campagne op stations.

Studenten hebben hun chipkaart voor de
Kerst thuisgestuurd gekregen en moeten
hem activeren bij een oplaadpunt.

De vrees is dat er lange wachtrijen bij
de automaten ontstaan als studenten tot
het laatst wachten.Promotieteams gaan
hen aansporen de kaart snel op te
laden.Vanaf 31 januari kunnen studenten
alleen nog met een ov-chipkaart reizen.
For great justice!
pi_76959978
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
pi_76960283
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:18 schreef Dark0z het volgende:
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
namaste
pi_76960891
Wat is nu het hele idee, zag net iets op het nieuws dat 2/3 van de studenten die kaart nog niet heeft geactiveerd, ik ook niet. Heb die kaart gehad in juni, vlak voor ik een half jaar naar de VS ging. Nu net een week terug, maar wat ik er nu mee doen?

Ja ben lui.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:09:00 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961790
Ongelovelijk.

Bij mij werkte het ophalen donderdag en vrijdag niet.

Vandaag maar wezen bellen. Moest ik fokking 35 minuten wachten! Zo bont maakt zelfs de overheid het niet.

Vervolgens krijg ik te horen dat ze een nieuwe klaarzetten en ik het over 1,5 dag opnieuw moet proberen.

Zeer slechte service.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 13:10:23 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961850
quote:

[..]

Gewoon afscaffen dat kartel van de vervoerdsbedrijven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76963426
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:51:59 #122
188877 Stupendous76
pi_76963559
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
quote:
'Student moet haast maken met ov-chipkaart'
Uitgegeven: 18 januari 2010 08:28 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 08:28
RIJSWIJK - Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart maandag.
''Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig'', aldus een woordvoerder. ''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf maandag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 13:57:31 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76963754
Ik wilde hem net activeren bij de AH, maar bij de jongen voor mij bleef maar staan 'aan het ophalen...' (oid), dus die vertrok weer. Samen met de jongen die achter mij stond nog even op allerlei knopjes geramd, maar het hielp niet. Laat maar weer dan. Ik probeer het morgen nog wel eens bij een andere automaat.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:01:05 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76963885
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
Het is gewoon een bewijs van waar de macht ligt: het kartel van geprivatiseerde vervoersbedrijven.

Belachelijk. Ik moest 40 minuten wachten aan de telefoon om te horen te krijgen 'ja we kunnen hier niet zien of het geactiveerd is, we zien wel dat u er recht op heeft. we zetten wel een nieuw reisproduct klaar. kunt u het over twee dagen weer opnieuw proberen'.

40 minuten a 10 cent per minuut kostte dit geintje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76964938
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:22:01 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76967186
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:27 schreef Dulk het volgende:

[..]

het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
En jij denkt dat een rechter dat toekent?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 15:25:08 #127
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76967346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:09 #128
39333 Zelva
pi_76967347
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zal ik eens een voorzichtig gokje doen? Ik denk dat je moeder een van de vele honderdduizenden is bij wie dit al is overkomen.
pi_76967644
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij denkt dat een rechter dat toekent?
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
namaste
pi_76967840
quote:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
namaste
pi_76968026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.

Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre het rechtsgeldig is dat je zoveel administratiekosten moet betalen om het bedrag wat je zelf op die kaart gezet hebt terug te krijgen.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:35 #132
39333 Zelva
pi_76968732
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
pi_76973307
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_76975517
quote:

Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.

Daarom ben ik zo tegen het feit dat abonnementhouders moeten in- en uitchecken, de apparatuur werkt gewoon niet 100% goed en dan kan ik straks niet verder door de metropoortjes.

Het fout % in de bus lag trouwens veel hoger dan bij de metro, iemand nog recente cijfers gezien ?
pi_76975591
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
pi_76975618
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
pi_76975663
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:

[..]

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:32:14 #138
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76976405
Ik zat net eens na te denken. Ik heb nu nog een OV-jaarkaart van m'n werkgever (bus, trein, metro, tram, alles en altijd), maar ik ga binnenkort van werkgever veranderen. Bij m'n nieuwe baas krijg ik een OV-jaartrajectkaart. Straks zal ik er dus zelf geld bij moeten zetten voor de bus enzo.

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
batman!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:10:05 #139
39333 Zelva
pi_76978305
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:12:30 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_76978415
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Ik zou er niet op rekenen.
For great justice!
pi_76979797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
[..]

Ja kunst, een deel van de studenten kan dat hele ding nog niet eens ophalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:44:41 #142
188877 Stupendous76
pi_76980179
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
quote:
Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).

Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.

Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Repent, Pray, Forgive
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 20:11:01 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76981493
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_76981675
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]

Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezen
pi_76981883
tariefonderzoek

in Ridderkerk betalen we 50% meer voor een ritje naar Rotterdam

wel een pluim voor ov9292.nl, binnen 2 dagen een reactie op mijn email, daar zouden Qbuzz en de OV chipkaart klantenservice van moeten leren

Ik heb uw reactie onderzocht in de database van 9292 en heb geconstateerd dat er een fout zit in de OV-planner. De tarieven voor de OV Chipkaart (Qbuzz) lijnen 143 en 144 wijken af. De verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie zal uw opmerkingen spoedig verwerken in samenwerking met de betrokken OV maatschappij Qbuzz, zij leveren ons de getoonde tarieven.

In een reactie eerder liet Qbuzz weten dat de tarieven hun onbekend waren en nog aangeleverd moesten worden (van wie zeiden ze niet)
  maandag 18 januari 2010 @ 21:32:34 #147
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_76985953
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
Student moet haast maken met ov-chipkaart?

Beetje de schuld bij anderen leggen. Dat ze zorgen dat die rotzooi werkt zeg. Vraag me af hoeveel van die 400.000 het al meermaals tevergeefs zijn gaan proberen.
pi_76988381
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
Momenteel hebben twee personen daar een full time job aan, alleen maar het herstellen van de doorslag dus!
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het niet
namaste
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 22:34:20 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76989628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
Carpe Libertatem
pi_76990344
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:

[..]

alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]

waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
pi_76990918
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)
namaste
pi_76991059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?

De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
namaste
  maandag 18 januari 2010 @ 23:15:45 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76991853
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:

[..]

van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?

De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76992043
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:

[..]

Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerd
Ik vraag me af of het ligt dat de kaart van de RET is.

de NS kaart registreert namelijk ook alleen maar de transacties bij NS (op internet dan he)
  maandag 18 januari 2010 @ 23:29:31 #155
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_76992435
Woaaargh die kut ophaalautomaten doen het elke keer niet.

En in de tijd dat ik dus mijn ov niet geactiveerd heb, is er wél geld van mijn studenten weekovchipkaart geschreven godverdomme
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 23:44:07 #156
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76993059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:58 schreef Dulk het volgende:

[..]

zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)
Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.

Feit is wel dat elke debiel zo'n poortje open kan rammen. Ik zie regelmatig op Delfshaven de kleinste jochies die dingen openrammen.
Carpe Libertatem
pi_76993105
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?
namaste
pi_76993177
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerd
Ik vraag me af of het ligt dat de kaart van de RET is.

de NS kaart registreert namelijk ook alleen maar de transacties bij NS (op internet dan he)
ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.
namaste
pi_76993241
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.

Feit is wel dat elke debiel zo'n poortje open kan rammen. Ik zie regelmatig op Delfshaven de kleinste jochies die dingen openrammen.
ach ja RET medewerkers

We sturen elke maand tienduizenden euro's aan vandalisme rekeningen naar de RET, die op zijn beurt de rekeningen weer op de vandalen probeert te verhalen.
namaste
pi_76993276
Ik heb een voordeelurenkaart (op OV-chipkaart). Tot nu toe koop ik altijd kaartjes met korting. Is het met deze voordeelurenkaart ook mogelijk om met de OV-chipkaart te betalen en zo ja hoe? Handigst lijkt me om hem te koppelen aan mn bankrekening. Of kun je hem alleen opladen? En eenmaal opgeladen/gekoppeld aan bankrekening, wordt er dan automatisch bepaald wanneer mijn voordeelurenkaart van toepassing is? (40% korting).

Kan dit allemaal zeer lastig vinden op de NS en OV-chipkaartsite. Heb zojuist geprobeerd om 'reizen op saldo' aan mijn kaart te koppelen, maar dan zegt ie dat mn kaart niet geldig is.

[edit] oh wacht... probeer 'aanvragen reizen op saldo' nu nog een keer en nu werkt het wel... in het vervolgscherm komt al meer informatie. Zo te zien kan bovenstaande dus gewoon met mijn kaart.
pi_76993797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:48 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een voordeelurenkaart (op OV-chipkaart). Tot nu toe koop ik altijd kaartjes met korting. Is het met deze voordeelurenkaart ook mogelijk om met de OV-chipkaart te betalen en zo ja hoe? Handigst lijkt me om hem te koppelen aan mn bankrekening. Of kun je hem alleen opladen? En eenmaal opgeladen/gekoppeld aan bankrekening, wordt er dan automatisch bepaald wanneer mijn voordeelurenkaart van toepassing is? (40% korting).

Kan dit allemaal zeer lastig vinden op de NS en OV-chipkaartsite. Heb zojuist geprobeerd om 'reizen op saldo' aan mijn kaart te koppelen, maar dan zegt ie dat mn kaart niet geldig is.

[edit] oh wacht... probeer 'aanvragen reizen op saldo' nu nog een keer en nu werkt het wel... in het vervolgscherm komt al meer informatie. Zo te zien kan bovenstaande dus gewoon met mijn kaart.
ja kan, je moet je kaart dan wel activeren
en inchecken pas na 8.56
pi_76993896
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:46 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.
blijkbaar niet dus, want ik kan alleen mijn RET reizen zien en dan nog fout ook, want ik heb op saldo gereist, maar bij bedrag staat 0,00

van RET reizen verdwijnen er trouwens ook regelmatig, zo heb ik in november blijkbaar alleen henreizen gemaakt op 5 dagen.
pi_76997801
quote:

Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.

Wat helemaal belachelijk is, is dat je dat hele ding niet bij de NS kunt opladen maar naar een AH moet, wie heeft dat bedacht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 januari 2010 @ 07:17:19 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_76998265
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 04:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.

Wat helemaal belachelijk is, is dat je dat hele ding niet bij de NS kunt opladen maar naar een AH moet, wie heeft dat bedacht
Opladen kan wel maar alleen bij de dikbuik-automaten.

2e van rechts.
For great justice!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:30:01 #165
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_77003709
Zoveelste onsuccesvolle poging gewaagd. Mijn ophaalperiode is van 13-22 januari en ben het al iedere dag aan het proberen (bij verschillende ophaalautomaten). Begin het echt strontziek te worden! Zijn er hier mensen die het wel lukken?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:09:12 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77009249
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:30 schreef Frederick_Blah het volgende:
Zoveelste onsuccesvolle poging gewaagd. Mijn ophaalperiode is van 13-22 januari en ben het al iedere dag aan het proberen (bij verschillende ophaalautomaten). Begin het echt strontziek te worden! Zijn er hier mensen die het wel lukken?
Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_77009326
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd .
Stuur eens een mailtje naar wat mensen in denhaag dat de techniek gewoon faalt en het niet jullie (studenten) fout is dat die kaart nog niet werkt.
pi_77025205
quote:
OV-chipkaart opent afvalcontainers
door Rob Burg. dinsdag 19 januari 2010 | 16:15 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 januari 2010 | 19:56
EINDHOVEN - Handig, zo'n ov-chipkaart. Het begin deze maand ingevoerde reisbewijs voor het openbaar vervoer blijkt voor meerdere doeleinden te gebruiken.

De ondergrondse afvalcontainers die op tal van plekken in Eindhoven staan, vooral in wijken in en rond de binnenstad, kunnen worden geopend met de chipkaart. Normaliter gaat zo'n container alleen open als er een stadspas voor de lezer wordt gehouden. Dit kan alleen door bewoners van een bepaald postcodegebied. Het systeem is enkele jaren geleden door de gemeente Eindhoven bedacht, onder meer om afvaltoerisme te voorkomen.
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/article6111662.ece

Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77026048
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanmiddag ook geprobeerd, en ik kreeg ook dat ophalen niet mogelijk was. Faal systeem.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:49:10 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77026191
quote:
Snel eens proberen
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77039514
Ik reis al een tijdje met de OV-Chipkaart (sinds vorig jaar), toen de kaart al als OV-studentenkaart werd uitgegeven.
Met het transactieoverzicht op OV-chipkaart.nl, wat sinds kort kennelijk weer actueel is, kun je vrij snel al je reizen downloaden. Hieruit bleek voor mij het volgende (sinds september 2009):
- 144 ritten gemaakt
- Hiervan 4x vergeten uit te checken (alleen de eerste maand)
- Totale reistijd 25 uur 39 minuten
- Gemiddelde ritduur: 10 minuten 41 seconden
- Totale reiskosten: E34,97 (want meestal vrij reizen)

Wie plempt zijn eigen (verder anonieme) reisgegevens ook online? Berekeningen uitgevoerd met Excel (je kunt het transactieoverzicht exporteren naar Excel (CSV).
pi_77039552
Ik zie trouwens dat de locaties van de oplaadautomaten niet kloppen.
Volgens het transactieoverzicht heb een keer 20 euro opgeladen te
Middenbeemster, C.ten Hoopestraat
en
10 euro te
Middenbeemster, Witte Kan
Nou woon ik zelf in Utrecht en ben gelukkig nog nooit in dat gat geweest, maar raar is het wel dat het lijkt of ik daar wel ben geweest.
pi_77040614
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 03:09 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik reis al een tijdje met de OV-Chipkaart (sinds vorig jaar), toen de kaart al als OV-studentenkaart werd uitgegeven.
Met het transactieoverzicht op OV-chipkaart.nl, wat sinds kort kennelijk weer actueel is, kun je vrij snel al je reizen downloaden. Hieruit bleek voor mij het volgende (sinds september 2009):
- 144 ritten gemaakt
- Hiervan 4x vergeten uit te checken (alleen de eerste maand)
- Totale reistijd 25 uur 39 minuten
- Gemiddelde ritduur: 10 minuten 41 seconden
- Totale reiskosten: E34,97 (want meestal vrij reizen)

Wie plempt zijn eigen (verder anonieme) reisgegevens ook online? Berekeningen uitgevoerd met Excel (je kunt het transactieoverzicht exporteren naar Excel (CSV).
Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:10:36 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77041711
Schandalig dat dit ooit is ingevoerd. Met belastingcenten betaald nog wel terwijl de opbrengsten voor de private marktpartijen zijn. Voor de consument wordt het er niet goedkoper op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77045985
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
pi_77049543
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Ik kan dat toch al. Woon in centrum eindhoven. Zo maar is proberen. Alleen is mijn kaart nog niet geactiveerd. Zou helemaal mooi zijn als het dan lukt.
And that is the news.''
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:59 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77058442
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
quote:
NB. Wegens onderhoud aan het systeem is de aanlevering van transacties aan TLS sinds half december 2009 tijdelijk vertraagd. Daardoor kan TLS de volledigheid van uw transactieoverzicht op dit moment niet garanderen. De transacties worden nog wel verwacht, en worden dan alsnog in uw reis- en transactieoverzicht getoond. Ontwikkelingen worden via deze pagina aan u gemeld.
Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 16:43:31 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77058687
tijdje terug een klacht ingediend bij GVU omdat ze wilden dat ik een kaartje kocht toen de chipding een storing had.
krijg nu een brief met excuses dat t onderzoek zo lang duurde en dat de regeling is dat "als er geen enkele kaartlezer in de bus werkt, u geen ander vervoerbewijs hoeft te kopen"

ter compensatie van t ongemak heb ik nu een VVV bon van 10 euro gekregen. Erg netjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77059045
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef freako het volgende:

[..]

Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
[..]

Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
ze zullen wel niet komen ook
OV chipkaart.nl stuurt me alleen maar standaard antwoorden, stelletje zwakbegaafden daar, niets over onderhoud

Mijn RET ritten staan er wel, alleen zonder de prijs, dat zal wel weer niet nogelijk zijn omdat ik ook en abonnement heb geladen, allen daarna. Maar ja technisch moeilijk he
pi_77068193
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
pi_77068384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
dat is het erge, ze maken fouten en ze blijven die gewoon herhalen. Overal mee.
Vorig jaar was het ook al een chaos in Rotterdam met de OV studenten chipkaart

Dit gaat dus elk jaar terugkomen en nemand die dat kan voorkomen
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:40:11 #182
188877 Stupendous76
pi_77068425
quote:
Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen
Door Joost Schellevis, woensdag 20 januari 2010 15:50, views: 17.311

De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.

Logo ov-chipkaartDat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.

Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.

"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."

Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
Repent, Pray, Forgive
pi_77068913
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
gek bij ons op kantoor geeft een computer een melding als er iets uitgevallen is, zoniet de OV chipkaart software. Het is toch een centraal systeem ? Waarom wordt er dan geadviseerd naar een rustig oplaadpunt te gaan ?

Trouwens ze liegen ook nog, want die datum van 1 februari was al als noodoplossing aangegeven, omdat begin januari niet haalbaar was

vanochtend trouwens 3 poortjes buiten werking bij metrostation Beurs, een daarvan al 2 weken
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:51:38 #184
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069095
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
For great justice!
pi_77069165
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
ja

, NS gebruikt een ander systeem
pi_77069247
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
pi_77069443
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
wat denk je als pak hem beet straks 5 miljoen reizigers moeten gaan in en uitchecken met 7/8 verschillende vervoerders (RET,NS,HTM, GVB, Qbuzz, Connexxion, Veolia enz enz )

Kunnen we een jaar wachten tot ik eindelijk mijn reizen eens kan declareren
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:58:18 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069452
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja

, NS gebruikt een ander systeem
Pfew! Ga ik morgen maar eens proberen dan.
For great justice!
pi_77069471
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
pi_77070093
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Kan je de oude dan blijven gebruiken als chipkaart ? Scheelt weer 7,50
Zeker niet als anonieme ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:13:11 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_77070244
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een VDU-kaart. De kaart fysiek is geldig tot volgend jaar maar mijn reisproduct tot 12-02-2010 ofzo, kreeg mailtje van de NS dat ik het nieuwe product er op moest laden.
For great justice!
pi_77071051
BRENG heeft sinds deze week kastjes in een aantal bussen hangen om je bestelling op te halen. Dat scheelt weer iets.

Net met Arriva
"Ja je kunt nu inchecken, probeer het maar". *langshaalt zoals bij BRENG wel werkt* PIEEEEP [error]
Moet je hem echt een seconde stil ervoor houden voordat hij werkt. Maar het werkt!
..
Zit ik in de bus, zie ik achter op die automaten een sticker "NIET GESCHIKT VOOR ABONNEMENTEN". fffuuu--
Kon niet uitchecken, kaartleesfout Morgen eens kijken of er 4 euro verdwenen is. En zie dat dan maar eens terug te krijgen.
pi_77071070
Ohja.

A IVA
pi_77072660
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
namaste
pi_77073490
Ophalen van die studentenreispakketten is echt een ramp. Gemiddeld sta je een uur in de rij buiten de spits en moet je ongeveer 20 keer proberen voor het eindelijk lukt.
pi_77073672
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:51:03 #197
188877 Stupendous76
pi_77075593
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef Tornadovis het volgende:
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
Maar het is heus niet hun schuld hoor, heus niet.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:56 #198
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77078984
vandaag in de trein:

conducteur:
*scant mn ovchipkaart*
"ja deze is niet geactiveerd"
"ja ik heb m dus echt deze week geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet"
"eh ja, maar in de metro doet ie het gewoon hoor"
"ja, maar je moet een ns-reisbewijs afhalen"
"que?"
"ja bij de albertheijn staan dan 20 mensen in de rij om zon ding af te halen.."
".. ja bij zo'n gele automaat. In die rij stond ik ook"
"nou hij is niet geactiveerd, dus vanaf 1 februari heb je dan wel een probleem"
"ik lieg niet ofzo hoor, hij is geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet. "
"ja misschien ligt het aan je appaaraat of het systeem"
"het systeem faalt nooit"
"nou ja, blijkbaar wel."
"vanaf 1 februari heb je dus een probleem"

echt, gast.
pi_77080751
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
quote:
Vanaf 2010 gaan studenten reizen
met een studenten ov-chipkaart,
waarop een elektronisch reisproduct
is geladen. Studenten moeten dit
product bij een automaat van de
ov-bedrijven ophalen. Daarna kan hij
tot het einde van zijn studie daarmee
reizen. Begin 2010 moeten alle
huidige studenten hun reisrecht
eenmalig ophalen. Daarna hoeven
alleen nieuwe studenten dat te doen.

Als een student zich heeft laten
uitschrijven uit de studiefinanciering
en de reisvoorziening moet
gedeactiveerd worden, geeft de
IB-Groep dat aan de ov-bedrijven
door. De ov-bedrijven kunnen dan het
product van de kaart laten
verwijderen.
pi_77081081
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')