abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76729368
Laatste bericht uit 20
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik vertraging heb, is dat meestal op kleine afstanden, en ook zelden meer dan een half uur. Het bedrag dat ik terug zou kunnen vragen zo weinig, dat ik onder de grens van ¤2,50(?) kom. Ik kan misschien 2 keer per jaar geld terugvragen.
[..]

Ja, dat dacht ik dus ook. Het verhaal wordt overigens nog vreemder, want er blijkt ook een nultransactie op het overzicht te staan. Het vervallen van de ¤10 borg kan ik trouwens niet uit dit overzicht halen, maar is wel gebeurd, anders klopt het saldo op mijn kaart niet. Zie hier het screenshot:

[ afbeelding ]

Het OV-chipkaart-overzicht van NS is trouwens best goed, en min of meer real-time. Een reis van 1,5 uur geleden zag ik net al staan.
pi_76729415
Bij de NS kan het OV chipkaart overzicht op internet dus wel degelijk up to date zijn, iets waar OV chipkaart.nl zelf schromelijk in faalt dus
pi_76730124
ook leuk, krijg ik deze email van de NS

U heeft reizen op saldo op uw OV-chipkaart aangevraagd en geactiveerd aan de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie. Nu kunt u hem gaan gebruiken!

log in ik bij mijn ns.nl, is reizen op saldo helemaal niet geactiveerd bij een NS automaat
pi_76730143
Hmpf, mijn persoonlijke (studenten) OV-Chipkaart arriveerde zonder een tijdelijk abbo d'r op... Kan ik dus niet eens reizen in de tussentijd. (kan pas v.a. 23jan de permanente ophalen)

Paupers, dat zijn het!
pi_76732188
Ik heb nu een tijdelijk ov gekregen en krijg binnen 2 weken men eigen ov. Kan ik nu overal in bus/trein of zitten er haken en ogen aan zo'n tijdelijk ov?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:30 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76732342
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733125
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:19 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76733462
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Het zou makkelijk zijn als ze op alle perrons gewoon zuitjes neer zetten

bij Rotterdam CS staan ze buiten , daar kijk je nooit, want je koopt kaartje bij automaat, die is al verder en dan kijk je op het blauwe bord, ook dan ben je de zuilen al gepasseerd
pi_76735857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.
quote:
Overstappen

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.

Overstappen op bus, tram, metro of trein
Als u overstapt op bus, tram, metro of de trein van een andere treinvervoerder, dan checkt u uit bij NS en weer in bij de vervoerder waar u verder mee reist. In die volgorde.

Overstappen op een andere treinvervoerder
Is de OV-chipkaart bij de andere treinvervoerder ingevoerd? Dan checkt u uit bij NS en weer in bij de treinvervoerder waarmee u verder reist. Bij sommige regionale treinvervoerders kunt u nog niet met de OV-chipkaart reizen. Onder meer bij Connexxion, Syntus en Veolia. Als u van een NS-trein overstapt op een van deze vervoerders, checkt u dan uit en reis verder met een papieren kaartje. U kunt er ook voor kiezen om voor het hele traject een papieren kaartje te kopen.

Overstappen op een vervoerder die de OV-chipkaart nog niet heeft ingevoerd
Check uit bij NS en koop voor het volgende deel van uw reis een papieren kaartje.
Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:23:52 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76736099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]


[..]

Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76736352
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
ja omdat de zogenaamde "experts" zelf de OV chipkaart ook niet snappen.

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:42:45 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76737086
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:54:17 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737672
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
Het grappige is dat ns.nl wel een tarief voor via-kaartjes voor reizen op saldo geeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:56:30 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76737763
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:59:46 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737908
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:02:03 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76738006
Ik reis 's morgens met de bus naar kantoor, eerst lijn X, 3 zones naar het station, dan vanaf het station door op lijn Y 2 zones naar kantoor. Kost me dit met tussentijds uit en inchecken +/- ¤ 1,50. Als ik niet uitcheck tussen de bussen kost het maar 97 ct.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:03:30 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76738081
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Volgens mij mag je dan in de trein gaan zitten, want heb je normaliter sowieso de keus tussen de kortste weg of de snelste tijd. Er is een aantal trajecten in Nederland waar je op hetzelfde kaartje een alternatieve route mag kiezen dacht ik. Dat geldt volgens mij in zo’n geval ook.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:14:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76738684
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:20:42 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76739053
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
Daar heb je inderdaad gelijk in, in principe leent de tariefstructuur van de NS zich hier uitermate goed voor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76739350
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 21:28:24 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76739427
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76739653
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
ja dan ben je nog duurder uit, 3x instaptarief haha
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:26:16 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_76746071
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
For great justice!
pi_76746802
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Q. het volgende:
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
en dat kon je vroeger niet ?
iik reis elke dag 4 probleemloze reizen, alleen het kost meer ergernis
  woensdag 13 januari 2010 @ 06:56:54 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76750234
In- en uitchecken begint bij mij nu zodanig routine te worden, dat ik gisteren in de trein toch even diep na moest denken of ik nu wel ingecheckt had.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:50:34 #28
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_76760296
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:21 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76760751
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:50 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
Ik heb wat ambivalente gevoelens. Het idee vind ik goed, maar er zijn zoveel aspecten die ik zo uitermate knullig vind: zoals hoe het overstappen dan geregeld wordt, dat je vaker een basistarief betaalt dan eerst het geval was; dat je nu relatief weinig op je kaart kunt zetten, zeker als je een lange reis maakt; het aantal palen is toch niet zo groot. Tamelijk gebruikelijke ‘use cases’ zoals b.v. af en toe eerste klas reizen, met korting meereizen, zijn nu omslachtig.

Je kunt als je informatie online zien, maar geld terugvragen moet via een formulier dat je via een 0900-nummer krijgt. Dat vind ik dan zo opmerkelijk.

En natuurlijk dat men gegevens wel zeven jaar bewaart, maar in principe niet koppelt, maar ik toch binnen 15s na aanvragen op Mijn NS kan zien wat ik heb gedaan – dat spreekt elkaar ook tegen. Het gemak, als het werkt, is groot, maar als het misgaat, dan denk ik dat het ook hard misgaat. Want jij moet bewijzen dat het echt niet klopt wat de NS b.v. bedenkt. En je hebt niets tastbaars. Stel dat er opeens morgen opstaat dat je van Amsterdam naar Rotterdam bent gegaan. Dan mag jij het tegendeel bewijzen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:26:15 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76761799
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Carpe Libertatem
pi_76767753
Nieuwe dag, nieuwe kans voor Arriva?
Reis al sinds begin december met de chip (moest er uiteindelijk toch aan wennen) en heb pas een paar keer succesvol in kunnen checken bij Arriva.

En dan ook geen foutmelding geven, gewoon een harde, lange piep gecombineerd met een rood lampje bij het voorhouden van mijn studentenchipkaart

Waar trouwens ook saldo opstaat, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden als ik weer eens in het weekend weg wil.
Oh! Ook dat Er rijden hier taxibusjes in het weekend, zonder OV-chip apparatuur. Dat was vorig jaar een ramp om ze wijs te maken dat je gewoon saldo op je kaart had en daarmee wilde betalen, kijken hoe dat dit jaar gaat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:44:29 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76767822
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:46:42 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76767914
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:53:14 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76768279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:55:54 #35
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76768429
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:10:19 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Nee, volgens mij niet, behalve dat je er b.v. geen 40% kortingsabonnement op kunt laden voor de treinen. Je betaalt dus altijd vol tarief (wat, in het geval van de NS overigens goedkoper is dan papieren kaartjes).

Je moet die kaart ook af en toe opwaarderen met saldo, en als je nog overhebt kun je dat eraf laten halen, mits het meer dan €5,– is maar het kost je wel €2,50.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76769221
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76769366
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Kosten voor een anonieme kaart liggen hoger dacht ik.

Je betaalt voor je privacy, dat is toch normaal?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:17:40 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76770856
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:36 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76770978
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76771021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
pi_76771078
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Maar het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn om een andere einddatum op een papieren kaartje te printen. Als we dat bij een ov-chip kunnen bedenken kan dat ook op papier
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:03:25 #44
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771227
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:05:24 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771298
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Als je voor het volle tarief reist, is een anonieme chipkaart net zo duur als een persoonlijke.

Als je gebruik maakt van dagretours (als je een kaartje koopt), is een ov-chipkaart net zo duur als losse kaartjes. Als je gebruik maakt van enkele reizen, is een ov-chipkaart goedkoper.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:07:00 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771344
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
pi_76771392
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
Maar omdat we het eerst ingewikkeld hadden gemaakt is toch geen reden om het nu weer ingewikkeld te hebben.
Ik begrijp dat het niet jou redenatie is, maar het is een typische overheid redenatie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 18:12:16 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76771538
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Mja, ik reis alleen in metro met de chip en ben het in de rij wachten en kapotte automatenen zat. Trein reis ik, zolang dat nog kan met papier. Wordt sowieso een hell met verschillende klassen voor mij. Voor werk reis ik eerste en prive tweede. Dan moet ik dus elke keer de chip omzetten of een tweede kaart fixen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:13:54 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771609
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef freako het volgende:

[..]

Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
Ik heb vorige week 1 keer in- en uitgecheckt in de bus, toen m'n weekabbo nog niet geactiveerd was. Toen was m'n saldo dus -0,92 cent. Maar daarna gelijk dat ding geactiveerd en was m'n saldo weer 0,0.
Vannochtend moest ik weer met de bus en nu is m'n saldo dus weer -0,92 cent. Kan het daar aan liggen? En wat kan ik er tegen doen?
pi_76772660
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.


OV chipkaart.nl is echt de meest waardeloze site van heel de wereld

Via ns.nl en mijn ns kan je alle gemaakte reizen bij NS up to date gelijk zien.

Bij OV chipkaart.nl zou dat maximaal 7 werkdagen moeten duren, maar sinds het nieuwe jaar ligt dat blijkbaar plat, want ik zie mijn reizen nog steeds niet van voor de kerst
pi_76777265
Keek trouwens bij zo'n bolle NS kaartjesautomaat wat er nou precies op mijn kaart geladen stond;

- 14,33¤
- OV student week gratis (tot ..-12-2012)
- OV student weekend korting (tot ..-12-2012)
- Onbekend product
- Onbekend product



Die laatste twee zullen wel het abonnement zijn dat elke student op moet halen deze maand maar nog niet werkt in treinen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76777298
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
For great justice!
pi_76777715
Die dingen zijn ook zo heerlijk snel
Leuk als je daar staat te wachten op "bestelling ophalen.. **-* ***- -***" met een rij achter je
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76778494
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....

Edit:heb het toch nog gevonden, bij bedragen hoger dan 30euro moet je 2,5 betalen

[ Bericht 28% gewijzigd door dragon9114 op 13-01-2010 21:31:19 ]
pi_76779641
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef dragon9114 het volgende:
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....
waarschijnlijk wel, wel 2,50 kosten betalen
pi_76780799
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
pi_76780990
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Nijmegen Centraal. .
Ik in de rij, wachten³, kaart in die gleuf, product ophalen, na 1,5 minuut: "Tijdelijk niet beschikbaar"
Krijg toch tering denk ik dan, wat een faalpas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_76781164
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:44:49 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76781186
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:48:11 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76781423
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
pi_76781541
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
ja leuk als er iemand komt, waardoor de zuil geblokkeerd wordt tijdelijk, gebeurt regelamtig
pi_76781590
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_76781659
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
For great justice!
pi_76781689
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
in Rotterdam CS 4 ofzo voor het station, buiten dus
achter misschien ook wel, niet gezien nog
pi_76781691
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
Bij de Primera op HC ook niet. Staat ook zo'n ding. He-le-maal niemand. En hij doet het gewoon. Kuddedieren. .
For great justice!
pi_76781954
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
pi_76782130
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
mensen in Nederland kunnen niet eens fatsoenlijk in een rij staan, dus dat wordt dringen en ruzie bij die OV zuilen, levert alleen maar mer agressie op
pi_76782432
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
namaste
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:19 #69
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76782683
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76783234
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Wat dat betreft loopt Arriva maanden voor op de rest, gewoon rood zonder reden
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76784832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
ja iedereen zal blijven kijken of het goed gaat, als hij 10 of 20 euro verliest daardoor. Ook of je nog genoeg saldo heb bv.

Bovendien kan je niet meer verder als het fout gaat, want je kaart is geblokkeerd en ze hebben niet overal een "service"balie
pi_76788553
Wat een puinhoop!
Daar doe ik zo lang mogelijk NIET aan mee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76795511
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
Cynisme is je vreemd?
For great justice!
pi_76800563
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
Er zijn toch minstens vijf van die punten bij winkels op Utrecht CS?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76813384
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76813559
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
op tilburg cs 2
En de mensen moeten bijna allemaal rond dezelfde tijd een trein hebben

Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Want no way dat ik in de rij voor die pokke poortjes ga staan wanneer het niet nodig is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76813776
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76814569
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:55:18 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76815308
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
pi_76815464
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
Ach, de Kamer doet maar wat en kan eigenlijk weinig. Het ministerie zit vol bestuurskundigen om het proces te managen, maar niemand kan iets fatsoenlijk doorrekenen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76823971
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
pi_76824172
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
pi_76824523
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:23 schreef McKillem het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
pi_76824624
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:26 schreef Booomer het volgende:
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
pi_76825539
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
pi_76825595
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
pi_76826760
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
dat is wel heel bizar
pi_76826853
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Booomer het volgende:

[..]

Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
pi_76827008
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
namaste
pi_76827103
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
namaste
pi_76827693
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Dulk het volgende:

[..]

* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
pi_76827770
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Dulk het volgende:

[..]

stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
pi_76828242
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
namaste
pi_76828302
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
namaste
pi_76828392
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:

[..]

vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
station Zuidplein, is al tijdje geleden hoor, 4,5 maanden

ja het is wel irritant als je al klaar staat om in te checken en het apparaat staat nog niet aan

nou succes, voor elke vraag over de chipkaart verwijst Qbuzz mij naar ov chipkaart.nl
pi_76828471
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:39 schreef Dulk het volgende:

[..]

hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
3, 1 voorin en 2 acherin

nog even geduld ? na 4,5 jaar ?
het moet gewoon perfect werken na 4 jaar en verplicht gebruik
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:37:09 #97
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76836062
Uit een ander topic:
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:57:07 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76836301
En nog een interessant stuk van Otto Cox, die de situatie in Leiden heeft onderzocht. 'De prijs is gemiddeld gelijk' kan ook definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen, ook in Amsterdam, en dat is dan de stad met het goedkoopste laagste tarief.

Het grafiekje op pagina 4 bij Cox spreekt ook weer boekdelen. Zoals al een paar keer eerder gemeld, ritjes met de bus kunnen goedkoper zijn als de rit maximaal rond de 2 kilometer is (of als je net pech had met een zonegrens). Alles daarboven is automatisch duurder dan met strippen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 15-01-2010 03:03:07 ]
pi_76837134
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76839517
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
Volgens mij heeft men dat verplicht gesteld, omdat men daarmee de reizigers stromen in kaart kan brengen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 09:56:38 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76840841
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76842045
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:12 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76842124
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
Volgens mij moet de bus eerst gereden hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76858351
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
pi_76865112
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 20:08:04 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76865178
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76865895
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:06 schreef Tochjo het volgende:

[..]

In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
nou dat wordt leuk, bij mij stappen er genoeg mensen in, die eigenlijk de gewone dienst moeten hebben ipv de sneldienst
pi_76865943
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
nee, je kan sowieso nadat de bus vertrokken is bij de halte ervoor al uitchecken, want controle krijg je dan niet meer
pi_76866095
kan ik vandaag eindelijk weer eens transacties zien van dit jaar, staat er weer geen prijs bij.

0,00 terwijl er wel degelijk geld is afgeschreven.
Bij een automaat kan ik niet meer terecht, omdat ik al meer dan 10 transacties heb gereisd.

Wat een kneuzensysteem

en alleen mijn ritten bij de RET staan er op, van AMsterdam en Qbuzz staan er niet op, dus het lijkt wel of je maar 1 vervoerder maximaal kan zien ofzo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:58:17 #110
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76872850
quote:
'Reizen met ov-chipkaart duurder'
Uitgegeven: 15 januari 2010 21:38 /// Laatst gewijzigd: 15 januari 2010 21:38
AMSTERDAM - Reizen met de ov-chipkaart in de stad is meestal duurder dan met een strippenkaart. Dat staat in een onderzoek dat de SP hield.

In zes steden werden 1700 ov-ritjes vergeleken. Dit werd vrijdagavond in het programma De Ombudsman bekend gemaakt. In Utrecht waren de prijsverschillen het grootst. Van de ruim 957 ritten was de ov-chipkaart gemiddeld negentien procent duurder.

Duurder
In Amsterdam werden 220 ritten gemaakt, waarvan vijf procent duurder was. In Rotterdam, waar 239 werden getest, waren reizigers een procent goedkoper uit. Buiten de Randstad was reizen met de ov-chipkaart ook duurder in Leiden en Nijmegen was een ritje met een strippenkaart twaalf procent goedkoper. Hier werden 53 en 72 ritten getest. In Arnhem, waar 186 ritten werden vergeleken, was het 22 procent duurder.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76876986
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


logisch, het instaptarief is verdubbeld dus korte ritten zijn bijna per definitie duurder, ook bij een zonegrens want 2 strippen = instaptarief OV chipkaart

en dan tellen ze niet eens mee dat je met strippenkaart ook vaak nog retour kon,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:13:38 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883129
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]
ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:14:18 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883143
overigens word geadviseerd als t winkelkaartje geldig is daarmee te reizen want dat is dus wel veel goedkoper dan met de chip
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76884527
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
ook wel interessant om te vermelden dat er ook nog een verschil is in prijzen van bussen onderling.

In Ridderkerk kan je met 3 bussen naar Zuidplein, allemaal vanaf dezelfde halte

146 tarief 1,84
144 tarief 2,27
143 tarief 2,96 !!!!!!!!!

Tarief met strippenkaart 2 euro

waarbij het ook interessant is omdat 144 een stuk langere route rijdt dan 143, hoe kan dat ?
143 is trouwens de meest gangbare bus, die gaat ook via het centrum van Ridderkerk en station Lombardijen
  maandag 18 januari 2010 @ 07:31:54 #115
141482 Q.
JurassiQ
pi_76953476
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
quote:
104 Teletekst ma 18 jan
***************************************
Studenten traag met opladen ov-chip

***************************************
` Bijna tweederde van alle studenten
heeft hun ov-chipkaart nog niet
opgeladen.Ze hebben nog maar twee weken
om dat te doen.De Informatie Beheer
Groep,de landelijke studentenvakbond en
het bedrijf achter de kaart beginnen
vandaag een campagne op stations.

Studenten hebben hun chipkaart voor de
Kerst thuisgestuurd gekregen en moeten
hem activeren bij een oplaadpunt.

De vrees is dat er lange wachtrijen bij
de automaten ontstaan als studenten tot
het laatst wachten.Promotieteams gaan
hen aansporen de kaart snel op te
laden.Vanaf 31 januari kunnen studenten
alleen nog met een ov-chipkaart reizen.
***************************************
For great justice!
pi_76959978
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
pi_76960283
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:18 schreef Dark0z het volgende:
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
namaste
pi_76960891
Wat is nu het hele idee, zag net iets op het nieuws dat 2/3 van de studenten die kaart nog niet heeft geactiveerd, ik ook niet. Heb die kaart gehad in juni, vlak voor ik een half jaar naar de VS ging. Nu net een week terug, maar wat ik er nu mee doen?

Ja ben lui.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:09:00 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961790
Ongelovelijk.

Bij mij werkte het ophalen donderdag en vrijdag niet.

Vandaag maar wezen bellen. Moest ik fokking 35 minuten wachten! Zo bont maakt zelfs de overheid het niet.

Vervolgens krijg ik te horen dat ze een nieuwe klaarzetten en ik het over 1,5 dag opnieuw moet proberen.

Zeer slechte service.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 13:10:23 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961850
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


Gewoon afscaffen dat kartel van de vervoerdsbedrijven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76963426
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:51:59 #122
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76963559
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
[..]


In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
quote:
'Student moet haast maken met ov-chipkaart'
Uitgegeven: 18 januari 2010 08:28 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 08:28
RIJSWIJK - Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart maandag.
''Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig'', aldus een woordvoerder. ''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf maandag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:57:31 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76963754
Ik wilde hem net activeren bij de AH, maar bij de jongen voor mij bleef maar staan 'aan het ophalen...' (oid), dus die vertrok weer. Samen met de jongen die achter mij stond nog even op allerlei knopjes geramd, maar het hielp niet. Laat maar weer dan. Ik probeer het morgen nog wel eens bij een andere automaat.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:01:05 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76963885
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
Het is gewoon een bewijs van waar de macht ligt: het kartel van geprivatiseerde vervoersbedrijven.

Belachelijk. Ik moest 40 minuten wachten aan de telefoon om te horen te krijgen 'ja we kunnen hier niet zien of het geactiveerd is, we zien wel dat u er recht op heeft. we zetten wel een nieuw reisproduct klaar. kunt u het over twee dagen weer opnieuw proberen'.

40 minuten a 10 cent per minuut kostte dit geintje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76964938
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:22:01 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76967186
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:27 schreef Dulk het volgende:

[..]

het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
En jij denkt dat een rechter dat toekent?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 15:25:08 #127
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76967346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:09 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76967347
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Zal ik eens een voorzichtig gokje doen? Ik denk dat je moeder een van de vele honderdduizenden is bij wie dit al is overkomen.
pi_76967644
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij denkt dat een rechter dat toekent?
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
namaste
pi_76967840
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
namaste
pi_76968026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.

Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre het rechtsgeldig is dat je zoveel administratiekosten moet betalen om het bedrag wat je zelf op die kaart gezet hebt terug te krijgen.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:35 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76968732
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
pi_76973307
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_76975517
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.

Daarom ben ik zo tegen het feit dat abonnementhouders moeten in- en uitchecken, de apparatuur werkt gewoon niet 100% goed en dan kan ik straks niet verder door de metropoortjes.

Het fout % in de bus lag trouwens veel hoger dan bij de metro, iemand nog recente cijfers gezien ?
pi_76975591
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:

[..]

dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
pi_76975618
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
pi_76975663
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:

[..]

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:32:14 #138
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76976405
Ik zat net eens na te denken. Ik heb nu nog een OV-jaarkaart van m'n werkgever (bus, trein, metro, tram, alles en altijd), maar ik ga binnenkort van werkgever veranderen. Bij m'n nieuwe baas krijg ik een OV-jaartrajectkaart. Straks zal ik er dus zelf geld bij moeten zetten voor de bus enzo.

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
batman!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:10:05 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76978305
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:12:30 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_76978415
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Ik zou er niet op rekenen.
For great justice!
pi_76979797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
[..]


Ja kunst, een deel van de studenten kan dat hele ding nog niet eens ophalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:44:41 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76980179
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
quote:
Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).

Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.

Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 20:11:01 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76981493
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_76981675
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]

Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezen
pi_76981883
tariefonderzoek

in Ridderkerk betalen we 50% meer voor een ritje naar Rotterdam

wel een pluim voor ov9292.nl, binnen 2 dagen een reactie op mijn email, daar zouden Qbuzz en de OV chipkaart klantenservice van moeten leren

Ik heb uw reactie onderzocht in de database van 9292 en heb geconstateerd dat er een fout zit in de OV-planner. De tarieven voor de OV Chipkaart (Qbuzz) lijnen 143 en 144 wijken af. De verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie zal uw opmerkingen spoedig verwerken in samenwerking met de betrokken OV maatschappij Qbuzz, zij leveren ons de getoonde tarieven.

In een reactie eerder liet Qbuzz weten dat de tarieven hun onbekend waren en nog aangeleverd moesten worden (van wie zeiden ze niet)
  maandag 18 januari 2010 @ 21:32:34 #147
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_76985953
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
Student moet haast maken met ov-chipkaart?

Beetje de schuld bij anderen leggen. Dat ze zorgen dat die rotzooi werkt zeg. Vraag me af hoeveel van die 400.000 het al meermaals tevergeefs zijn gaan proberen.
pi_76988381
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
Momenteel hebben twee personen daar een full time job aan, alleen maar het herstellen van de doorslag dus!
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het niet
namaste
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 22:34:20 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76989628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
Carpe Libertatem
pi_76990344
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:

[..]

alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]


waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')