abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76729368
Laatste bericht uit 20
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik vertraging heb, is dat meestal op kleine afstanden, en ook zelden meer dan een half uur. Het bedrag dat ik terug zou kunnen vragen zo weinig, dat ik onder de grens van ¤2,50(?) kom. Ik kan misschien 2 keer per jaar geld terugvragen.
[..]

Ja, dat dacht ik dus ook. Het verhaal wordt overigens nog vreemder, want er blijkt ook een nultransactie op het overzicht te staan. Het vervallen van de ¤10 borg kan ik trouwens niet uit dit overzicht halen, maar is wel gebeurd, anders klopt het saldo op mijn kaart niet. Zie hier het screenshot:

[ afbeelding ]

Het OV-chipkaart-overzicht van NS is trouwens best goed, en min of meer real-time. Een reis van 1,5 uur geleden zag ik net al staan.
pi_76729415
Bij de NS kan het OV chipkaart overzicht op internet dus wel degelijk up to date zijn, iets waar OV chipkaart.nl zelf schromelijk in faalt dus
pi_76730124
ook leuk, krijg ik deze email van de NS

U heeft reizen op saldo op uw OV-chipkaart aangevraagd en geactiveerd aan de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie. Nu kunt u hem gaan gebruiken!

log in ik bij mijn ns.nl, is reizen op saldo helemaal niet geactiveerd bij een NS automaat
pi_76730143
Hmpf, mijn persoonlijke (studenten) OV-Chipkaart arriveerde zonder een tijdelijk abbo d'r op... Kan ik dus niet eens reizen in de tussentijd. (kan pas v.a. 23jan de permanente ophalen)

Paupers, dat zijn het!
pi_76732188
Ik heb nu een tijdelijk ov gekregen en krijg binnen 2 weken men eigen ov. Kan ik nu overal in bus/trein of zitten er haken en ogen aan zo'n tijdelijk ov?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:30 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76732342
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733125
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:19 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76733462
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Het zou makkelijk zijn als ze op alle perrons gewoon zuitjes neer zetten

bij Rotterdam CS staan ze buiten , daar kijk je nooit, want je koopt kaartje bij automaat, die is al verder en dan kijk je op het blauwe bord, ook dan ben je de zuilen al gepasseerd
pi_76735857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.
quote:
Overstappen

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.

Overstappen op bus, tram, metro of trein
Als u overstapt op bus, tram, metro of de trein van een andere treinvervoerder, dan checkt u uit bij NS en weer in bij de vervoerder waar u verder mee reist. In die volgorde.

Overstappen op een andere treinvervoerder
Is de OV-chipkaart bij de andere treinvervoerder ingevoerd? Dan checkt u uit bij NS en weer in bij de treinvervoerder waarmee u verder reist. Bij sommige regionale treinvervoerders kunt u nog niet met de OV-chipkaart reizen. Onder meer bij Connexxion, Syntus en Veolia. Als u van een NS-trein overstapt op een van deze vervoerders, checkt u dan uit en reis verder met een papieren kaartje. U kunt er ook voor kiezen om voor het hele traject een papieren kaartje te kopen.

Overstappen op een vervoerder die de OV-chipkaart nog niet heeft ingevoerd
Check uit bij NS en koop voor het volgende deel van uw reis een papieren kaartje.
Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:23:52 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76736099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]


[..]

Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76736352
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
ja omdat de zogenaamde "experts" zelf de OV chipkaart ook niet snappen.

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:42:45 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76737086
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:54:17 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737672
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
Het grappige is dat ns.nl wel een tarief voor via-kaartjes voor reizen op saldo geeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:56:30 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76737763
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:59:46 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737908
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:02:03 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76738006
Ik reis 's morgens met de bus naar kantoor, eerst lijn X, 3 zones naar het station, dan vanaf het station door op lijn Y 2 zones naar kantoor. Kost me dit met tussentijds uit en inchecken +/- ¤ 1,50. Als ik niet uitcheck tussen de bussen kost het maar 97 ct.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:03:30 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76738081
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Volgens mij mag je dan in de trein gaan zitten, want heb je normaliter sowieso de keus tussen de kortste weg of de snelste tijd. Er is een aantal trajecten in Nederland waar je op hetzelfde kaartje een alternatieve route mag kiezen dacht ik. Dat geldt volgens mij in zo’n geval ook.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:14:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76738684
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:20:42 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76739053
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
Daar heb je inderdaad gelijk in, in principe leent de tariefstructuur van de NS zich hier uitermate goed voor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76739350
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 21:28:24 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76739427
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76739653
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
ja dan ben je nog duurder uit, 3x instaptarief haha
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:26:16 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_76746071
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
For great justice!
pi_76746802
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Q. het volgende:
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
en dat kon je vroeger niet ?
iik reis elke dag 4 probleemloze reizen, alleen het kost meer ergernis
  woensdag 13 januari 2010 @ 06:56:54 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76750234
In- en uitchecken begint bij mij nu zodanig routine te worden, dat ik gisteren in de trein toch even diep na moest denken of ik nu wel ingecheckt had.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:50:34 #28
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_76760296
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:21 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76760751
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:50 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
Ik heb wat ambivalente gevoelens. Het idee vind ik goed, maar er zijn zoveel aspecten die ik zo uitermate knullig vind: zoals hoe het overstappen dan geregeld wordt, dat je vaker een basistarief betaalt dan eerst het geval was; dat je nu relatief weinig op je kaart kunt zetten, zeker als je een lange reis maakt; het aantal palen is toch niet zo groot. Tamelijk gebruikelijke ‘use cases’ zoals b.v. af en toe eerste klas reizen, met korting meereizen, zijn nu omslachtig.

Je kunt als je informatie online zien, maar geld terugvragen moet via een formulier dat je via een 0900-nummer krijgt. Dat vind ik dan zo opmerkelijk.

En natuurlijk dat men gegevens wel zeven jaar bewaart, maar in principe niet koppelt, maar ik toch binnen 15s na aanvragen op Mijn NS kan zien wat ik heb gedaan – dat spreekt elkaar ook tegen. Het gemak, als het werkt, is groot, maar als het misgaat, dan denk ik dat het ook hard misgaat. Want jij moet bewijzen dat het echt niet klopt wat de NS b.v. bedenkt. En je hebt niets tastbaars. Stel dat er opeens morgen opstaat dat je van Amsterdam naar Rotterdam bent gegaan. Dan mag jij het tegendeel bewijzen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:26:15 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76761799
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Carpe Libertatem
pi_76767753
Nieuwe dag, nieuwe kans voor Arriva?
Reis al sinds begin december met de chip (moest er uiteindelijk toch aan wennen) en heb pas een paar keer succesvol in kunnen checken bij Arriva.

En dan ook geen foutmelding geven, gewoon een harde, lange piep gecombineerd met een rood lampje bij het voorhouden van mijn studentenchipkaart

Waar trouwens ook saldo opstaat, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden als ik weer eens in het weekend weg wil.
Oh! Ook dat Er rijden hier taxibusjes in het weekend, zonder OV-chip apparatuur. Dat was vorig jaar een ramp om ze wijs te maken dat je gewoon saldo op je kaart had en daarmee wilde betalen, kijken hoe dat dit jaar gaat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:44:29 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76767822
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:46:42 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76767914
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:53:14 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76768279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:55:54 #35
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76768429
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:10:19 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Nee, volgens mij niet, behalve dat je er b.v. geen 40% kortingsabonnement op kunt laden voor de treinen. Je betaalt dus altijd vol tarief (wat, in het geval van de NS overigens goedkoper is dan papieren kaartjes).

Je moet die kaart ook af en toe opwaarderen met saldo, en als je nog overhebt kun je dat eraf laten halen, mits het meer dan €5,– is maar het kost je wel €2,50.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76769221
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76769366
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Kosten voor een anonieme kaart liggen hoger dacht ik.

Je betaalt voor je privacy, dat is toch normaal?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:17:40 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76770856
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:36 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76770978
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76771021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
pi_76771078
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Maar het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn om een andere einddatum op een papieren kaartje te printen. Als we dat bij een ov-chip kunnen bedenken kan dat ook op papier
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:03:25 #44
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771227
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:05:24 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771298
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Als je voor het volle tarief reist, is een anonieme chipkaart net zo duur als een persoonlijke.

Als je gebruik maakt van dagretours (als je een kaartje koopt), is een ov-chipkaart net zo duur als losse kaartjes. Als je gebruik maakt van enkele reizen, is een ov-chipkaart goedkoper.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:07:00 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771344
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
pi_76771392
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
Maar omdat we het eerst ingewikkeld hadden gemaakt is toch geen reden om het nu weer ingewikkeld te hebben.
Ik begrijp dat het niet jou redenatie is, maar het is een typische overheid redenatie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 18:12:16 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76771538
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Mja, ik reis alleen in metro met de chip en ben het in de rij wachten en kapotte automatenen zat. Trein reis ik, zolang dat nog kan met papier. Wordt sowieso een hell met verschillende klassen voor mij. Voor werk reis ik eerste en prive tweede. Dan moet ik dus elke keer de chip omzetten of een tweede kaart fixen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:13:54 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771609
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef freako het volgende:

[..]

Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
Ik heb vorige week 1 keer in- en uitgecheckt in de bus, toen m'n weekabbo nog niet geactiveerd was. Toen was m'n saldo dus -0,92 cent. Maar daarna gelijk dat ding geactiveerd en was m'n saldo weer 0,0.
Vannochtend moest ik weer met de bus en nu is m'n saldo dus weer -0,92 cent. Kan het daar aan liggen? En wat kan ik er tegen doen?
pi_76772660
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.


OV chipkaart.nl is echt de meest waardeloze site van heel de wereld

Via ns.nl en mijn ns kan je alle gemaakte reizen bij NS up to date gelijk zien.

Bij OV chipkaart.nl zou dat maximaal 7 werkdagen moeten duren, maar sinds het nieuwe jaar ligt dat blijkbaar plat, want ik zie mijn reizen nog steeds niet van voor de kerst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')