abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76777265
Keek trouwens bij zo'n bolle NS kaartjesautomaat wat er nou precies op mijn kaart geladen stond;

- 14,33¤
- OV student week gratis (tot ..-12-2012)
- OV student weekend korting (tot ..-12-2012)
- Onbekend product
- Onbekend product



Die laatste twee zullen wel het abonnement zijn dat elke student op moet halen deze maand maar nog niet werkt in treinen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76777298
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
For great justice!
pi_76777715
Die dingen zijn ook zo heerlijk snel
Leuk als je daar staat te wachten op "bestelling ophalen.. **-* ***- -***" met een rij achter je
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76778494
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....

Edit:heb het toch nog gevonden, bij bedragen hoger dan 30euro moet je 2,5 betalen

[ Bericht 28% gewijzigd door dragon9114 op 13-01-2010 21:31:19 ]
pi_76779641
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef dragon9114 het volgende:
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....
waarschijnlijk wel, wel 2,50 kosten betalen
pi_76780799
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
pi_76780990
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Nijmegen Centraal. .
Ik in de rij, wachten³, kaart in die gleuf, product ophalen, na 1,5 minuut: "Tijdelijk niet beschikbaar"
Krijg toch tering denk ik dan, wat een faalpas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_76781164
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:44:49 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76781186
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:48:11 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76781423
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
pi_76781541
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:

1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....

En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.

Wat een puinzooitje zal dat worden
ja leuk als er iemand komt, waardoor de zuil geblokkeerd wordt tijdelijk, gebeurt regelamtig
pi_76781590
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_76781659
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
For great justice!
pi_76781689
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
in Rotterdam CS 4 ofzo voor het station, buiten dus
achter misschien ook wel, niet gezien nog
pi_76781691
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
Bij de Primera op HC ook niet. Staat ook zo'n ding. He-le-maal niemand. En hij doet het gewoon. Kuddedieren. .
For great justice!
pi_76781954
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd. .
wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
pi_76782130
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
mensen in Nederland kunnen niet eens fatsoenlijk in een rij staan, dus dat wordt dringen en ruzie bij die OV zuilen, levert alleen maar mer agressie op
pi_76782432
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.

Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
namaste
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:19 #69
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76782683
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76783234
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:

[..]

in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Wat dat betreft loopt Arriva maanden voor op de rest, gewoon rood zonder reden
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76784832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
ja iedereen zal blijven kijken of het goed gaat, als hij 10 of 20 euro verliest daardoor. Ook of je nog genoeg saldo heb bv.

Bovendien kan je niet meer verder als het fout gaat, want je kaart is geblokkeerd en ze hebben niet overal een "service"balie
pi_76788553
Wat een puinhoop!
Daar doe ik zo lang mogelijk NIET aan mee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76795511
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.

Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken

Ik wil mijn bus halen
Cynisme is je vreemd?
For great justice!
pi_76800563
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal. .
Er zijn toch minstens vijf van die punten bij winkels op Utrecht CS?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76813384
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76813559
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
op tilburg cs 2
En de mensen moeten bijna allemaal rond dezelfde tijd een trein hebben

Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Want no way dat ik in de rij voor die pokke poortjes ga staan wanneer het niet nodig is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76813776
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76814569
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?

Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.

Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:55:18 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76815308
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
pi_76815464
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker

Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
Ach, de Kamer doet maar wat en kan eigenlijk weinig. Het ministerie zit vol bestuurskundigen om het proces te managen, maar niemand kan iets fatsoenlijk doorrekenen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76823971
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
pi_76824172
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
pi_76824523
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:23 schreef McKillem het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
pi_76824624
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:26 schreef Booomer het volgende:
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
pi_76825539
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
pi_76825595
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat

waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
pi_76826760
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
dat is wel heel bizar
pi_76826853
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Booomer het volgende:

[..]

Fail!

Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
pi_76827008
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk

vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
namaste
pi_76827103
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
namaste
pi_76827693
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Dulk het volgende:

[..]

* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
pi_76827770
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Dulk het volgende:

[..]

stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
pi_76828242
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt

het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe

bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
namaste
pi_76828302
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
namaste
pi_76828392
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:

[..]

vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?

dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.

het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
station Zuidplein, is al tijdje geleden hoor, 4,5 maanden

ja het is wel irritant als je al klaar staat om in te checken en het apparaat staat nog niet aan

nou succes, voor elke vraag over de chipkaart verwijst Qbuzz mij naar ov chipkaart.nl
pi_76828471
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:39 schreef Dulk het volgende:

[..]

hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
3, 1 voorin en 2 acherin

nog even geduld ? na 4,5 jaar ?
het moet gewoon perfect werken na 4 jaar en verplicht gebruik
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:37:09 #97
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76836062
Uit een ander topic:
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:57:07 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76836301
En nog een interessant stuk van Otto Cox, die de situatie in Leiden heeft onderzocht. 'De prijs is gemiddeld gelijk' kan ook definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen, ook in Amsterdam, en dat is dan de stad met het goedkoopste laagste tarief.

Het grafiekje op pagina 4 bij Cox spreekt ook weer boekdelen. Zoals al een paar keer eerder gemeld, ritjes met de bus kunnen goedkoper zijn als de rit maximaal rond de 2 kilometer is (of als je net pech had met een zonegrens). Alles daarboven is automatisch duurder dan met strippen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 15-01-2010 03:03:07 ]
pi_76837134
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76839517
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
Volgens mij heeft men dat verplicht gesteld, omdat men daarmee de reizigers stromen in kaart kan brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')