waarschijnlijk wel, wel 2,50 kosten betalenquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef dragon9114 het volgende:
is het mogelijk om het geld wat je op je ov-chip kaart gezet hebt terug over te naar je bank rekening ?
ik kan hier over niks vinden op de site van ov-chipkaart.....![]()
![]()
Ik in de rij, wachten³, kaart in die gleuf, product ophalen, na 1,5 minuut: "Tijdelijk niet beschikbaar"quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Nijmegen Centraal..
quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:
1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.
Wat een puinzooitje zal dat worden
Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:
1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.
Wat een puinzooitje zal dat worden
Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:
1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
ja leuk als er iemand komt, waardoor de zuil geblokkeerd wordt tijdelijk, gebeurt regelamtigquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:39 schreef Tornadovis het volgende:
Ede-Wageningen:
1... ja 1 In/uit-checkpaal!!! In de spits stappen er in drukke tijden wel een man of 300 uit. Iedereen ongeveer 2 seconden met de hand voor die paal om uit te checken = 600 sec = 10 minuten (!) wachten als je achteraan staat.....
En dan nog niet eens meegerekend: Kaarten die niet in 1x werken en de mensen die het perron opkomen en willen inchecken.
Wat een puinzooitje zal dat worden
Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemandquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal..
Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
in Rotterdam CS 4 ofzo voor het station, buiten dusquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
Bij de Primera op HC ook niet. Staat ook zo'n ding. He-le-maal niemand. En hij doet het gewoon. Kuddedieren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar bij de AHtoGO richting Jaarbeurs is echt helemaal niemand
wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Die mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de techniek en niet allemaal tegelijk willen uitchecken. Gewoon een paar minuten wachten. Hoe moeilijk is dat nou? Echt! Mensen die denken dat de techniek er voor hun is ipv omgekeerd..
mensen in Nederland kunnen niet eens fatsoenlijk in een rij staan, dus dat wordt dringen en ruzie bij die OV zuilen, levert alleen maar mer agressie opquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, en dan de NS ‘het aantal palen is afgestemd op het aantal mensen dat met de trein reist’, blah blah blah. Het is gewoon irritant. Want als een trein aankomt weet je dat er in een keer heel veel mensen uitkomen, die bij verspreid instappen en bij die verspreide stations ook nog eens verspreid aankomen.
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hilarisch soms om te zien hoe mensen in of uit willen checken. Als je voorin de bus zit kun je het goed zien. Wapperen, schuiven, kastje bijkans door de voorruit heenduwen.
Ben er inmiddels achter hoe snel je de pas voor het kastje langs kan halen, die piep is gewoon heel traag. Of ontbreekt als er snel 2 mensen achter elkaar inchecken, dat is nog irritanter.
Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:
[..]
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
Wat dat betreft loopt Arriva maanden voor op de rest, gewoon rood zonder redenquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:04 schreef Dulk het volgende:
[..]
in de volgende update worden die piepjes eruit gehaald, omdat reizigers daar op blijven wachten.
er komt waarschijnlijk ook nog een firmware upgrade voor het display dat er sneller te zien is dat je hebt ingecheckt.
ja iedereen zal blijven kijken of het goed gaat, als hij 10 of 20 euro verliest daardoor. Ook of je nog genoeg saldo heb bv.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is niet gek natuurlijk, want als het misgaat dan ben je aardig duur uit.
Cynisme is je vreemd?quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat is dat nou voor onzin ? ik ga niet wachten tot miep haar kaart weer heeft opgezocht en heeft uitgecheckt hoor.
Techniek is ervoor om dingen SNELLER te laten verlopen.
OV chipkaart ook, al zou je dat niet denken
Ik wil mijn bus halen
Er zijn toch minstens vijf van die punten bij winkels op Utrecht CS?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Q. het volgende:
Er stonden vandaag nog steeds kilometerslange rijen voor de automaten bij de AH2Go op Utrecht Centraal..
hier in singapore ook, retehandig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.
Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
op tilburg cs 2quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:48 schreef freako het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel heel weinig. In Hilversum staan er minstens 7 van die dingen, en een extreem druk station is dat nou ook niet echt.
Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier in singapore ook, retehandig.
Alleen als je van vervoersmiddel wisselt moet je in en uitchecken, zelfs bij bussen weet hij wanneer je transfert.
En met de kaart reizen is iets van 30% goedkoper dan een kaartje
Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Is ook logisch. Er is toch bekend welke vervoerder waar rijdt. Waarom moet de reiziger dit elke keer vastleggen terwijl je dit in 1x in een chip kan verwerken?
Het is bijna lachwekkend je er nog over op te winden, zo slecht is deze ov kaart.
Zoals het bij jou klinkt lijkt het mij vrij ideaal eigenlijk.
Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat trouwens als je als abbonement houder gewoon niet in en uitklokt
Ach, de Kamer doet maar wat en kan eigenlijk weinig. Het ministerie zit vol bestuurskundigen om het proces te managen, maar niemand kan iets fatsoenlijk doorrekenen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze waren toch op werkbezoek geweest in Singapore en Japan bv ?
Niet goed opgelet zeker
Maar daar is de chipkaart dus niet verplicht in SIngapore ?
Hier wel, andes had men de kaart ookk veel klantvriendellijker gemaakt.
a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:23 schreef McKillem het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst geld op die kutkaart gezet want moest met iets wat niet anders kon. (metro adam)
Stond ik gewoon 80 cent rood. Hoe de neuk kan dat.
a: waarom kan ik rood staan b: waar is die 80 cent heen c: hoe veel kan ik rood staan? d: hoe kan ik dat uit zetten?
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leukquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:26 schreef Booomer het volgende:
Hebben meer mensen last dat ze regelmatig niet kunnen uitchecken? Soms doet ie het gewoon niet.. Nu heb ik dan zo'n studenten ov-chipkaart en is het dus gratis. Maar het lijkt me wel belachelijk als deze problemen ook voorkomen bij mensen met een gewone ov-chipkaart.. Dan betaal je dus elke keer dat dat brakke systeem niet werkt 4 euro, terwijl je anders misschien maar een paar cent zou kwijt zijn..
Fail!quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk
vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
a omdat de rit meer kost dan wat je had staan, kan bijna niet
b die moet je nog betalen
c 4 euro voor metro
d betalen bij balie of automaat
waarschijnlijk niet goed uitgecheckt of apparaat werkte niet goed
dan kan je formulier invullen en na 6 weken heb je je geld terug, tenzij het jouw fout was
dat is wel heel bizarquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me fout. Voordat dat ik dat ding had opgeladen stond ik al 80 cent rood. Daarvoor heb ik hem, naar mijn weten dus nog nooit gebruikt.
ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Booomer het volgende:
[..]
Fail!
Maarja, deze maand gedogen ze het nog als je bijv. je gewone OV-kaart laat zien. Maar wat nou als je volgende maand weer eens niet kan in- of uitchecken? Ze kunnen moeilijk mensen weigeren mee te nemen, het is niet onze schuld dat ze overgaan op zo'n brak kutsysteem!
* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb een paar keer meegemaakt dat ik wel uitcheckte, maar het metropoortje niet openging, ook leuk
vandaag in de bus 1 voor me, die moest 3x inchecken voor het apparaat het deed.
In de Qbuzz zetten ze het apparaat pas aan, als er mensen in de bus komen (bij het beginpunt), ook lekker handig, kan je eerst wachten tot een chauffeur het aanknopje heeft gevonden
stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dichtquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef Dulk het volgende:
[..]
* wat stond er in het display van het poortje toen je uitcheckte?
* reageerde het apparaat niet tot 3x toe, of kwam er een foutmelding/piepjes in beeld
* het knopje is een standaard button in de bovenhoek van de touchscreen, is het alleen bij het beginpunt of tussen elke halte?
ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beursquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Dulk het volgende:
[..]
stapt iedereen op dezelfde halte uit dan?
vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
u bent uitgecheckt, alleen het poortje bleef dicht
ander poortje geprobeerd, stond er u bent al uitgecheckt
het apparaat regareerde niet bij een meisje voor me, tot 3x toe
bij het beginpunt, blijkbaar zet de chauffeur hem na elke rit uit ofzo
hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja, snelbus richting Zuidplein, iedereen stapt uit op eindpunt Zuidplein, waar je de metro richting Beurs en Centraal Station kan nemen, meeste mensen gaan er weer uit bij Beurs
station Zuidplein, is al tijdje geleden hoor, 4,5 maandenquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:
[..]
vreemd dat het poortje dicht bleef, welk station?
dan staat de antenne waarschijnlijk niet krachtig genoeg, cico (zo heet het apparaat) is waarschijnlijk niet goed getest.
het is niet de bedoeling dat chauffeurs die dingen uit en aan gaan zetten. ik ga aan Qbuzz vragen waarom ze de mensen zo instrueren
3, 1 voorin en 2 acherinquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:39 schreef Dulk het volgende:
[..]
hmm ja niet aan gedacht, maar dat is dan een bus met 3cico's in totaal? niet met 5?
er komt nog een software uitrol waardoor de tijd tussen 2 transacties korter gaat worden, nog even geduld
quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.
Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uitquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ritprijs plus wettelijke boete natuurlijk, wat denk jij dan? Tot er iemand een proces aanspant...
Volgens mij heeft men dat verplicht gesteld, omdat men daarmee de reizigers stromen in kaart kan brengen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar je hebt toch een abbo, dus een kaartje. Wat maakt dat hele in en uitklokken dan uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |