Ik kan dat toch al. Woon in centrum eindhoven. Zo maar is proberen. Alleen is mijn kaart nog niet geactiveerd. Zou helemaal mooi zijn als het dan lukt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld
Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.quote:NB. Wegens onderhoud aan het systeem is de aanlevering van transacties aan TLS sinds half december 2009 tijdelijk vertraagd. Daardoor kan TLS de volledigheid van uw transactieoverzicht op dit moment niet garanderen. De transacties worden nog wel verwacht, en worden dan alsnog in uw reis- en transactieoverzicht getoond. Ontwikkelingen worden via deze pagina aan u gemeld.
ze zullen wel niet komen ookquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef freako het volgende:
[..]
Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
[..]
Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
dat is het erge, ze maken fouten en ze blijven die gewoon herhalen. Overal mee.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
Dit hadden ze niet zien aankomen...quote:Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen
Door Joost Schellevis, woensdag 20 januari 2010 15:50, views: 17.311
De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.
Logo ov-chipkaartDat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.
Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.
"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."
Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
gek bij ons op kantoor geeft een computer een melding als er iets uitgevallen is, zoniet de OV chipkaart software. Het is toch een centraal systeem ? Waarom wordt er dan geadviseerd naar een rustig oplaadpunt te gaan ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
jaquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
wat denk je als pak hem beet straks 5 miljoen reizigers moeten gaan in en uitchecken met 7/8 verschillende vervoerders (RET,NS,HTM, GVB, Qbuzz, Connexxion, Veolia enz enz )quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
Pfew! Ga ik morgen maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja
, NS gebruikt een ander systeem
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
Kan je de oude dan blijven gebruiken als chipkaart ? Scheelt weer 7,50quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.
Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.
Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Het is een VDU-kaart. De kaart fysiek is geldig tot volgend jaar maar mijn reisproduct tot 12-02-2010 ofzo, kreeg mailtje van de NS dat ik het nieuwe product er op moest laden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.
Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.
Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Maar het is heus niet hun schuld hoor, heus niet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef Tornadovis het volgende:
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.
Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
quote:Vanaf 2010 gaan studenten reizen
met een studenten ov-chipkaart,
waarop een elektronisch reisproduct
is geladen. Studenten moeten dit
product bij een automaat van de
ov-bedrijven ophalen. Daarna kan hij
tot het einde van zijn studie daarmee
reizen. Begin 2010 moeten alle
huidige studenten hun reisrecht
eenmalig ophalen. Daarna hoeven
alleen nieuwe studenten dat te doen.
Als een student zich heeft laten
uitschrijven uit de studiefinanciering
en de reisvoorziening moet
gedeactiveerd worden, geeft de
IB-Groep dat aan de ov-bedrijven
door. De ov-bedrijven kunnen dan het
product van de kaart laten
verwijderen.
Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |