abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77040614
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 03:09 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik reis al een tijdje met de OV-Chipkaart (sinds vorig jaar), toen de kaart al als OV-studentenkaart werd uitgegeven.
Met het transactieoverzicht op OV-chipkaart.nl, wat sinds kort kennelijk weer actueel is, kun je vrij snel al je reizen downloaden. Hieruit bleek voor mij het volgende (sinds september 2009):
- 144 ritten gemaakt
- Hiervan 4x vergeten uit te checken (alleen de eerste maand)
- Totale reistijd 25 uur 39 minuten
- Gemiddelde ritduur: 10 minuten 41 seconden
- Totale reiskosten: E34,97 (want meestal vrij reizen)

Wie plempt zijn eigen (verder anonieme) reisgegevens ook online? Berekeningen uitgevoerd met Excel (je kunt het transactieoverzicht exporteren naar Excel (CSV).
Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:10:36 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77041711
Schandalig dat dit ooit is ingevoerd. Met belastingcenten betaald nog wel terwijl de opbrengsten voor de private marktpartijen zijn. Voor de consument wordt het er niet goedkoper op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77045985
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
pi_77049543
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met je OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Ik kan dat toch al. Woon in centrum eindhoven. Zo maar is proberen. Alleen is mijn kaart nog niet geactiveerd. Zou helemaal mooi zijn als het dan lukt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:59 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77058442
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil het best doen, maar al mijn ritten met Qbuzz ontbreken en de RET reizen op saldo waren gratis volgens OV chipkaart.nl, uiteraard koste het wel geld

Ik vraag me af of iemand die van Qbuzz gebruik maakt zijn gegevens wel kan zien online ?
Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
quote:
NB. Wegens onderhoud aan het systeem is de aanlevering van transacties aan TLS sinds half december 2009 tijdelijk vertraagd. Daardoor kan TLS de volledigheid van uw transactieoverzicht op dit moment niet garanderen. De transacties worden nog wel verwacht, en worden dan alsnog in uw reis- en transactieoverzicht getoond. Ontwikkelingen worden via deze pagina aan u gemeld.
Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 16:43:31 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77058687
tijdje terug een klacht ingediend bij GVU omdat ze wilden dat ik een kaartje kocht toen de chipding een storing had.
krijg nu een brief met excuses dat t onderzoek zo lang duurde en dat de regeling is dat "als er geen enkele kaartlezer in de bus werkt, u geen ander vervoerbewijs hoeft te kopen"

ter compensatie van t ongemak heb ik nu een VVV bon van 10 euro gekregen. Erg netjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77059045
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef freako het volgende:

[..]

Op de Ov-chipkaart-website staat het volgende:
[..]

Ik mis zelf een week aan NS-transacties, de hele week tussen Kerst en Oud en Nieuw is weg.
ze zullen wel niet komen ook
OV chipkaart.nl stuurt me alleen maar standaard antwoorden, stelletje zwakbegaafden daar, niets over onderhoud

Mijn RET ritten staan er wel, alleen zonder de prijs, dat zal wel weer niet nogelijk zijn omdat ik ook en abonnement heb geladen, allen daarna. Maar ja technisch moeilijk he
pi_77068193
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
pi_77068384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
dat is het erge, ze maken fouten en ze blijven die gewoon herhalen. Overal mee.
Vorig jaar was het ook al een chaos in Rotterdam met de OV studenten chipkaart

Dit gaat dus elk jaar terugkomen en nemand die dat kan voorkomen
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:40:11 #182
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77068425
quote:
Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen
Door Joost Schellevis, woensdag 20 januari 2010 15:50, views: 17.311

De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.

Logo ov-chipkaartDat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.

Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.

"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."

Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77068913
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit hadden ze niet zien aankomen...
De ontwikkeling heeft dan maar 15 jaar geduurd en ze hadden niet eens meer dan een paar miljard uitgegeven, dus het is zeer gewoon dat het systeem af en toe hapert niet werkt een mislukking is.
gek bij ons op kantoor geeft een computer een melding als er iets uitgevallen is, zoniet de OV chipkaart software. Het is toch een centraal systeem ? Waarom wordt er dan geadviseerd naar een rustig oplaadpunt te gaan ?

Trouwens ze liegen ook nog, want die datum van 1 februari was al als noodoplossing aangegeven, omdat begin januari niet haalbaar was

vanochtend trouwens 3 poortjes buiten werking bij metrostation Beurs, een daarvan al 2 weken
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:51:38 #184
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069095
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
For great justice!
pi_77069165
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
ja

, NS gebruikt een ander systeem
pi_77069247
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
pi_77069443
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer een activatie van een grote groep kaarten redelijk gespreid al niet eens normaal functioneerd, hoe moet dan de ovchipknip op een koningenedag alles wel niet gaan verwerken.
wat denk je als pak hem beet straks 5 miljoen reizigers moeten gaan in en uitchecken met 7/8 verschillende vervoerders (RET,NS,HTM, GVB, Qbuzz, Connexxion, Veolia enz enz )

Kunnen we een jaar wachten tot ik eindelijk mijn reizen eens kan declareren
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:58:18 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_77069452
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja

, NS gebruikt een ander systeem
Pfew! Ga ik morgen maar eens proberen dan.
For great justice!
pi_77069471
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oh, ik moet mijn nieuwe voordeelurenabo op mijn kaart laden. Benieuwd of dat net zo'n drama wordt als bij die studenten. Of komt dat uit een ander (NS) systeem?
Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
pi_77070093
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Kan je de oude dan blijven gebruiken als chipkaart ? Scheelt weer 7,50
Zeker niet als anonieme ?
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:13:11 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_77070244
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je al een voordeelurenkaart van de NS? zo ja en je verlengt deze dan gaat het automatisch. Zo nee dan krijg je gewoon weer een nieuwe voordeelurenkaart opgestuurd, althans dat ging bij mij vorig jaar zo.

Ik denk niet dat de NS de mogelijkheid heeft/ wilt om een kortingskaart op een ander ovchipknip te zetten.

Even iets positiefs de papieren retourtjes bij de NS zijn begin dit jaar goedkoper geworden, eind vorig jaar tilburg <> nijmegen retour met korting nog 12.30 nu opeens naar 11.90 gegaan.
Het is een VDU-kaart. De kaart fysiek is geldig tot volgend jaar maar mijn reisproduct tot 12-02-2010 ofzo, kreeg mailtje van de NS dat ik het nieuwe product er op moest laden.
For great justice!
pi_77071051
BRENG heeft sinds deze week kastjes in een aantal bussen hangen om je bestelling op te halen. Dat scheelt weer iets.

Net met Arriva
"Ja je kunt nu inchecken, probeer het maar". *langshaalt zoals bij BRENG wel werkt* PIEEEEP [error]
Moet je hem echt een seconde stil ervoor houden voordat hij werkt. Maar het werkt!
..
Zit ik in de bus, zie ik achter op die automaten een sticker "NIET GESCHIKT VOOR ABONNEMENTEN". fffuuu--
Kon niet uitchecken, kaartleesfout Morgen eens kijken of er 4 euro verdwenen is. En zie dat dan maar eens terug te krijgen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77071070
Ohja.

A IVA
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77072660
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
namaste
pi_77073490
Ophalen van die studentenreispakketten is echt een ramp. Gemiddeld sta je een uur in de rij buiten de spits en moet je ongeveer 20 keer proberen voor het eindelijk lukt.
pi_77073672
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:51:03 #197
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77075593
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef Tornadovis het volgende:
Ik wordt er inderdaad ook strontziek van: Berichten in de krant dat studenten niet opschieten met het activeren. Ik stond laatst weer een poging tot activeren te wagen, hoor ik omroepen: 'Wacht niet langer met het activeren, ga nu naar een ophaalpunt om je kaart te activeren'.
Op hetzelfde moment verscheen voor de 5e keer op het schermpje: 'Ophalen is tijdelijk niet mogelijk'.

Dan heb je zo'n zin om dat kastje door midden te trappen
Maar het is heus niet hun schuld hoor, heus niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:56 #198
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77078984
vandaag in de trein:

conducteur:
*scant mn ovchipkaart*
"ja deze is niet geactiveerd"
"ja ik heb m dus echt deze week geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet"
"eh ja, maar in de metro doet ie het gewoon hoor"
"ja, maar je moet een ns-reisbewijs afhalen"
"que?"
"ja bij de albertheijn staan dan 20 mensen in de rij om zon ding af te halen.."
".. ja bij zo'n gele automaat. In die rij stond ik ook"
"nou hij is niet geactiveerd, dus vanaf 1 februari heb je dan wel een probleem"
"ik lieg niet ofzo hoor, hij is geactiveerd"
"ja maar hier staat van niet. "
"ja misschien ligt het aan je appaaraat of het systeem"
"het systeem faalt nooit"
"nou ja, blijkbaar wel."
"vanaf 1 februari heb je dus een probleem"

echt, gast.
pi_77080751
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Weet je wat nog wel het grappigste is. Dat alle studenten aan het aan het einde van dit jaar hun kaarten weer moeten opladen.
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
quote:
Vanaf 2010 gaan studenten reizen
met een studenten ov-chipkaart,
waarop een elektronisch reisproduct
is geladen. Studenten moeten dit
product bij een automaat van de
ov-bedrijven ophalen. Daarna kan hij
tot het einde van zijn studie daarmee
reizen. Begin 2010 moeten alle
huidige studenten hun reisrecht
eenmalig ophalen. Daarna hoeven
alleen nieuwe studenten dat te doen.

Als een student zich heeft laten
uitschrijven uit de studiefinanciering
en de reisvoorziening moet
gedeactiveerd worden, geeft de
IB-Groep dat aan de ov-bedrijven
door. De ov-bedrijven kunnen dan het
product van de kaart laten
verwijderen.
pi_77081081
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:44:19 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77081341
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Lijkt me klinkklare onzin. Als bedrijven op afstand producten zouden kunnen verwijderen, dan kunnen ze ook op afstand producten erop zetten en is heel die activatieonzin niet nodig.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:48:16 #202
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77081511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Dulk het volgende:
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
pi_77083359
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes

[ Bericht 7% gewijzigd door Dulk op 21-01-2010 16:48:28 ]
namaste
pi_77084541
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes
Dat jij dit hier zo bekend durft te maken.

Elk nieuw product heeft kinderziektes, daarom zou er ook mee getest zijn in rotterdam en nog een paar trajecten daarmee halen normale bedrijven die winst moeten maken de kinderziektes eruit voordat ze een grootschalige uitrol doen.
pi_77086626
Kunnen we geen boycot actie beginnen? Of een sloop-actie? Dit opgedrongen systeem moet verdwijnen
pi_77096012
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort. Verder geeft ie bij die fout een vreselijk hard hoog geluid, waardoor het hele perron me elke keer weer aanstaart. Bij het uitchecken gebeurt precies hetzelfde, eerst een fout met bijbehorend alarmgeluid, en dan de uitcheckgegevens.

Ga ik bij Veolia inscannen, dan krijg ik drie schermen te zien: "FOUT - hele hoop gegevens - FOUT" in minder dan een halve seconde. Ben ik nu ingescand? Blijkbaar wel dus, die bende gegevens die 0.2 seconden lang verscheen en dus volkomen onleesbaar was, betekenden dat ik ingescand was. Lekker duidelijk zo.

Zucht...
pi_77098953
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
pi_77099553
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.
Heb je niet toevallig nog een ander chipkaart in de buurt van je ov_chipkaart zitten, bijvoorbeeld een oude skipas of zo?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:30:05 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77099766
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort.
Die tekst is inderdaad aangepast, dat viel mij ook al op. De tekst "Goede reis, korting" werd in december altijd getoond, ook als je op vol tarief reisde. Dat vond ik eerlijk gezegd verwarrender dan de huidige situatie, dat altijd "abonnement" wordt getoond. Idealiter wordt er getoond "korting" of "vol tarief", afhankelijk van het moment van inchecken.

Is er op je OV-chipkaart alleen een voordeelurenabonnement geladen? En hou je alleen de OV-chipkaart voor de lezer?
pi_77100263
[edit]Ik postte hier een perikel dat helemaal geen perikel bleek te zijn

[ Bericht 88% gewijzigd door ShadyLane op 21-01-2010 18:41:30 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:02:30 #211
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77101279
quote:
Overleg over studenten ov-chipkaart
Uitgegeven: 21 januari 2010 14:20 /// Laatst gewijzigd: 21 januari 2010 14:25
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wil opheldering over de aanhoudende problemen rond de ov-chipkaart voor studenten.

De technische problemen die spelen, baren zorgen, zei Huizinga donderdag in de Tweede Kamer, die de kwestie ook bij haar aankaartte. Huizinga heeft daarom donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de ov-chipkaart.

Het gaat om directeur Jeroen Kok en voorzitter van de raad van toezicht Aad Veenman, tot 1 januari 2009 president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. De staatssecretaris zal bij hen ook aandringen op betere informatievoorziening.

Ophaalpunt
Begin deze week bleek dat nog ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun ov-chipkaart niet hebben geactiveerd via een ophaalpunt. Dat moet voor 1 februari gebeuren. Vanaf dat moment is hun oude vervoersbewijs niet meer geldig.

Puinhoop
Volgens studentenorganisaties zijn er klachten over defecte oplaadautomaten en lange rijen. Kamerleden spraken van een ''rommeltje'' en een ''puinhoop''. De klachtenlijnen zouden overbelast zijn.

Tarieven
Reizigersvereniging Rover wil dat Huizinga ook breder onderzoek laat doen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Niet alleen de ritprijzen dreigen door de ov-chipkaart duurder te worden, stelt Rover, maar ook reizen in de spits en overstappen gaat de reiziger extra geld kosten.

Bovendien zijn er volgens de organisatie nog talloze andere problemen met de ov-chipkaart die zouden moeten worden opgelost, zoals defecte apparatuur, het onterecht afschrijven van geld en het gebrek aan kennis van medewerkers van vervoersmaatschappijen.
Rover wil dat Huizinga deze punten ook meeneemt in haar aangekondigde onderzoek.
Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77101383
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef CoiLive het volgende:
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
Blijven proberen, bij mij lukte het de 15e keer.
pi_77102284
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:36 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
Daan heb ik in dit geval iets meer vertrouwen in de staatssecretaris dan ' iemand' van de NS
pi_77102349
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes
Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
pi_77103206
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
hier heb je wel een punt inderdaad, maar lekker belangrijk dat het gequote is.

maar ik was nogal chagrijnig want het is gewoon niet de bedoeling dat ze mij daar mee lastig vallen
en verder probeer ik geen gevoelige informatie te lekken, daar kan ik idd problemen mee krijgen
namaste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')