Correct. Dat heb ik dus gehad met mijn eerste OV-chipkaart, kon hem destijds alleen nog maar activeren in Amsterdam en Rotterdam wat er toen bij ingeschoten is. Op een gegeven moment was hij geblokkeerd, de RET meneer vertelde mij dat dat kwam doordat ik automatisch opladen niet had geactiveerd en dat hij hem wel voor 10 euro administratiekosten wilde deblokkeren. Een kaart van 7.50. Ik heb hem toen even heel vriendelijk verrot gescholden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaar
en volgens mij gaat het over automatisch opladen, wat je ook binnen een bepaalde periode moet ophalen, anders blokkeert je kaart, iets totaal anders
Ik kreeg een hele mooie witte pagina. Ik ga er dan maar van uit dat het gelukt is. Eens kijken wanneer ik het aandurf om dat automatisch opladen op mn kaart te laden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:30 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ik kreeg na het Ideal-scherm geen invulpagina's meer.
Dan maar hopen dat je nooit naar de Friese waddeneilanden hoeft.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Studenten met bv beginletter V in de achternaam krijgen advies pas volgende week de kaart te activeren. En dan nu klagen dat zoveel mensen het nog niet hebben gedaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaar
en volgens mij gaat het over automatisch opladen, wat je ook binnen een bepaalde periode moet ophalen, anders blokkeert je kaart, iets totaal anders
Sinds wanneer is Tineke een technisch mankement?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:17 schreef Cerbie het volgende:
Net op het nieuws, Tineke beweert dat het komt door slechte informatie richting de studenten en technische mankementne aan de apparatuur.
Technische mankementen kun je wel stellen ja
Wat ben ik blij dat ik een heel eind klaar ben met mijn studie en nog maar één of twee keer dat activatiegezeur krijg![]()
Een keer, want je hoeft niet elk jaar je kaart te activeren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:17 schreef Cerbie het volgende:
Net op het nieuws, Tineke beweert dat het komt door slechte informatie richting de studenten en technische mankementne aan de apparatuur.
Technische mankementen kun je wel stellen ja
Wat ben ik blij dat ik een heel eind klaar ben met mijn studie en nog maar één of twee keer dat activatiegezeur krijg![]()
Ik heb ook de achternaam "V" en ik kon het al direct in begin januari het reisproduct er op laden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Studenten met bv beginletter V in de achternaam krijgen advies pas volgende week de kaart te activeren. En dan nu klagen dat zoveel mensen het nog niet hebben gedaan.
Ik ken mensen die 15x hebben geprobeerd, niet gelukt. Wat wil je dan als overheid vraag ik mij af.
quote:Opladen studenten ov-chipkaart mogelijk verlengd
(Novum) - Studenten krijgen mogelijk meer tijd om hun ov-chipkaart op te laden. Door technische problemen is het sinds begin deze week voor veel studenten onmogelijk om de kaart te activeren. Communicatie Coördinatie Studenten ov-chipkaart laat weten dat studenten kunnen blijven reizen met hun huidige ov-chipkaart.
Aanvankelijk was de deadline voor studenten om hun vervoerskaart op te laden vastgesteld op 31 januari. Eerder deze week werd bekend dat twee op de drie studenten dit nog niet hadden gedaan. Door de technische problemen blijkt nu dat het voor studenten moeilijk is hun kaart te activeren. De openbaar vervoersbedrijven werken inmiddels 'met man en macht' aan een oplossing.
De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) laat weten de 'chaos' rond de studenten ov-chipkaart 'meer dan zat te zijn'. Voorzitter Gerard Oosterwijk spreekt over een 'doemscenario': "Alles wat er fout kan gaan, gaat fout. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd."
Staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) zei donderdag in de Tweede Kamer dat zij de directeur van Trans Link Systems, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de invoering van de kaart, op het matje roept. Hij moet opheldering geven over de problemen die studenten ondervinden bij de overstap op de ov-chipkaart. "De problemen rond de kaart baren mij zorgen", aldus de staatssecretaris.
Dan hadden ze dit activeermoment net zo goed niet kunnen doen. Hoe gaat het dan als ik over twee jaar klaar ben met studeren, het abonnement op de kaart is langer dan een paar jaar geldigquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:29 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Een keer, want je hoeft niet elk jaar je kaart te activeren.
dat kan wel, maar dat kost weer zo veel moeite, dat mensen het niet zullen doenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:55 schreef Red_85 het volgende:
Tijd om die poortjes open te rammen. Draagvlak onder de mensen die er gebruik van moeten maken is er bijna niet. Het is gewoon door de strot gedrukt door een enkel persoon. Er klopt echt iets niet hier.
Wat me ook irriteerd is dat je vroegah met je papieren ov 3 andere mensen met korting kon laten reizen. Kan nu ook niet meer.
dan mag je zelf er achter aan gaan, om dat te deactiverenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan hadden ze dit activeermoment net zo goed niet kunnen doen. Hoe gaat het dan als ik over twee jaar klaar ben met studeren, het abonnement op de kaart is langer dan een paar jaar geldig
dan wordt je kaartnummer doorgegeven aan TLS en komt de kaart op de blacklistquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan hadden ze dit activeermoment net zo goed niet kunnen doen. Hoe gaat het dan als ik over twee jaar klaar ben met studeren, het abonnement op de kaart is langer dan een paar jaar geldig
M'n saldo, wat doen ze!quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:13 schreef Dulk het volgende:
[..]
dan wordt je kaartnummer doorgegeven aan TLS en komt de kaart op de blacklist
daar zeg je wat, ik ga eens kijken hoe het precies werkt, ik ging er vanuit dat er geen saldo op dat type gezet kon wordenquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:16 schreef Cerbie het volgende:
Dan mag ik er zeker achteraan om mijn saldo weer geactiveerd te krijgen. Of ¤2,50 betalen om het op een andere kaart te zetten.
Viel mij net ook op. Twee dagen geleden stonden de transacties van januari er nog wel op, maar nu zijn ze (tijdelijk?) wegquote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:02 schreef NobleOne het volgende:
De incompleetheid van het transactieoverzicht op Mijn OV-chipkaart.nl is echt irritant aan het worden.
Niet alleen irritant maar ook kostbaar aangezien ik de kosten nu niet kan declareren.
Ik mis transacties van november vorig jaar en begin januari dit jaar en via de automaat die ook printjes kan uitspugen in Amsterdam (in Arnhem heb ik ze nog niet kunnen vinden) krijg ik alleen een overzicht van de laatste 10 transacties wat dus onvoldoende is.
dat meen je nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
Zoveel incompetentie rondom één systeem... ik wist niet dat het mogelijk was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:02 schreef NobleOne het volgende:
De incompleetheid van het transactieoverzicht op Mijn OV-chipkaart.nl is echt irritant aan het worden.
Niet alleen irritant maar ook kostbaar aangezien ik de kosten nu niet kan declareren.
Ik mis transacties van november vorig jaar en begin januari dit jaar en via de automaat die ook printjes kan uitspugen in Amsterdam (in Arnhem heb ik ze nog niet kunnen vinden) krijg ik alleen een overzicht van de laatste 10 transacties wat dus onvoldoende is.
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:14 schreef K.Weenie het volgende:
Ik mag trouwens hopen dat ie het binnenkort wat beter gaat doen anders ga ik in de toekomst veel tijd verliezen aan het meppen van paaltjes.
Dat was voorspelbaar als je alles wilt (zoals ze dachten te kunnen) krijg je alles half en werkt er dus in feite bijna niets.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 07:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Zoveel incompetentie rondom één systeem... ik wist niet dat het mogelijk was..
Als je alleen via NS reist: de NS-website is wel up-to-date.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:02 schreef NobleOne het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |