Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 22:28 |
Welkom in alweer deel 203 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop [ Bericht 85% gewijzigd door Koen66 op 28-12-2009 23:13:30 ] | |
Biskwie | maandag 28 december 2009 @ 22:30 |
tis geel, en als het in je oog komt ben je doot | |
Duvel | maandag 28 december 2009 @ 22:43 |
Kan een mod de TT veranderen in: "Treintopic #203: beterschap voor Fles" i.v.m.: quote: | |
Yreal | maandag 28 december 2009 @ 22:44 |
maak van de TT iets in de trand van beterschap flash ofzo. En utrecht-> leiden heet zo omdat ie vleuten en terwijden overslaat ![]() Oja en onze raid op het busstopic ![]() | |
dennistd | maandag 28 december 2009 @ 22:54 |
Beterschap fles... ![]() GVU ![]() | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 22:54 |
TT ![]() ![]() | |
Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 22:55 |
quote:Shoot.... daar had ik aan moeten denken bij aanmaken ![]() ![]() | |
Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 22:57 |
quote:Tsja... was teveel gefocussed op snel aanmaken..... Wilde niet het hele forum over me heen dat ik als laatste poster geen nieuw topic gestart heb..... ![]() | |
dennistd | maandag 28 december 2009 @ 22:58 |
De OP kopieer je hier weg: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein | |
Yreal | maandag 28 december 2009 @ 22:58 |
wij zijn niet zo gemeen voor elkaar hier in het treintopic ![]() | |
dennistd | maandag 28 december 2009 @ 22:59 |
=== preview, niet posten..... === | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 23:00 |
Oja, in reactie op Flash zeg ik: Veel beterschap! Ik vond tevens dit fotootje nog (Mat'54 (Hondekop) en Mat'36) ![]() | |
bork | maandag 28 december 2009 @ 23:01 |
voor een x tvp | |
Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 23:14 |
quote:Thanks !! ![]() | |
Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 23:15 |
quote:Jammer dat de topicstarter dat niet ook gewoon mag doen.... | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 23:25 |
quote:Moet je je topic even reporten en vragen om de TT(Topic Titel) te veranderen naar je keuze. quote:bijvoorbeeld! | |
knars | maandag 28 december 2009 @ 23:33 |
quote:was dat in het vorige topic ook al niet het geval? ![]() @Fles, m'n bustopic opmerking in het vorige topic zwakt m'n "sterkte/beterschap" boodschap enigszins af, vermoed ik. Maar man oh man, dit is geen toffe situatie voor jou. Sterkte, en een voorspoedige revalidatie toegewenst! | |
Peter | maandag 28 december 2009 @ 23:36 |
quote:Een TVP verzinnen die nuttig is is vaak ook lastig ![]() | |
trainfreak | maandag 28 december 2009 @ 23:36 |
Ik was te laat in het vorig topic, dus doe ik het hier maar... Veel beterschap Fles! | |
bork | maandag 28 december 2009 @ 23:44 |
quote:mm, caught redhanded zeggen ze dan toch (dit was een noodgeval!) insert schaam smiley | |
Ireyon | maandag 28 december 2009 @ 23:51 |
Tijd Voor'n Plaatje dan maar ![]() ![]() | |
Nightshadow | maandag 28 december 2009 @ 23:51 |
Ze zijn bezig met een petitie om Syntus in de achterhoek te houden.. Schiet al aardig op, ik hoop dat het lukt. Meer informatie Mooie foto, greavy! ![]() *Edit: Beterschap fles! [ Bericht 4% gewijzigd door Nightshadow op 28-12-2009 23:58:12 ] | |
sander89 | maandag 28 december 2009 @ 23:55 |
Beterschap Dr_Flash, hopelijk hou je er niks aan over voor de langere termijn. Nog een filmpje van mijn vakantie in Zwitserland: Helaas niet in HQ. ![]() | |
Crientj | dinsdag 29 december 2009 @ 00:35 |
Iewh, beterschap Fles. Vanmiddag viel dr iemand in de trein flauw (Trein was overvol.. warmte + rest was genoeg) Maar kvond het alsnog eng. | |
Ofyles2 | dinsdag 29 december 2009 @ 00:44 |
* Ofyles2 ook DrFlash beterschap toewenst. | |
Ofyles2 | dinsdag 29 december 2009 @ 00:49 |
quote:Zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb mijn horloge gebroken door een bus, een jaar geleden. | |
Yreal | dinsdag 29 december 2009 @ 01:24 |
banmeld topic Het hele pta treintopic mag met pasen mailen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 december 2009 @ 01:44 |
Beterschap Fles | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 02:46 |
Beterschap flash | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2009 @ 07:55 |
Beterschap Flash. | |
Duvel | dinsdag 29 december 2009 @ 07:59 |
quote:Juridisch kansloos, vrees ik... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2009 @ 09:28 |
quote:Prachtig om te zien dat mensen met een paar handtekeningen in hun recht denken te staan en daarmee beslissingen te kunnen overrulen. De naieviteit. ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2009 @ 09:38 |
Beterschap Flesmans! ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 09:43 |
Terugvindplaatje![]() Opdat we niet vergeten hoe lelijk hij is. | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 09:44 |
quote:Wat is er zo mis met arriva ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2009 @ 09:50 |
quote:Gadver, ik dacht dat we Fles beterschap wilden wensen, geen rolberoerte... ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 29 december 2009 @ 10:33 |
Jeetje, Dr_Flash! Hoop dat operatie goed gaat, beterschap! | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 11:19 |
quote:waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben. | |
Yreal | dinsdag 29 december 2009 @ 11:20 |
quote:ja omdat wij hem van heul ver weg zagen, toen had ie wel wat ja ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 11:22 |
quote:Die neus is sowieso belachelijk. Dat lijkt me eigenlijk geen mening meer. Daarnaast zijn de rijtuigen erg lomt. Ze zijn een stuk groter dan de fyra rijtuigen. Ik had ook het idee dat ze dichter bij het perron kwamen. En de trein is erg hoog. Hij oogt gewoon lomp. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2009 @ 11:39 |
Hij heeft wel weer een toffe neuspiercing. Ik voorzie een nieuwe trend onder treinliefhebbers. ![]() Voor extra tofheid kan je ook nog een RILA op je piercing solderen. | |
Hr-Flip | dinsdag 29 december 2009 @ 14:04 |
Beterschap fles, (heb je het bordje van je ziekenhuiskamer al op de foto gezet ;-) | |
greavy | dinsdag 29 december 2009 @ 15:09 |
ben nu uit Apd op weg naar Amf om daar naar Asd te gaan. Dennis en ik hebben aardig wat mooie pics geschoten! Zal eens kijken of de Fyra leeg is naar Rtd strax (16:26) | |
Guppy | dinsdag 29 december 2009 @ 16:22 |
Gupps gaat naar Bangkok en meteen wordt Fles geopereerd! Hoop dat het niet ernstig is, en beterschap natuurlijk! | |
MassimO | dinsdag 29 december 2009 @ 17:38 |
Beterschap Flash. Dat je maar weer snel de oude mag zijn ![]() | |
greavy | dinsdag 29 december 2009 @ 18:01 |
quote:Trein zaten ongeveer 30 mensen in ![]() ![]() Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden) | |
RubenK | dinsdag 29 december 2009 @ 18:04 |
Hoi vanuit de intercity naar den helder die bestaat uit 2x plan v en 1x plan t ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 december 2009 @ 18:17 |
quote:Dat zijn toffe combinaties, maak snel een foto! | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 18:57 |
quote:De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken. | |
Lemjur | dinsdag 29 december 2009 @ 19:01 |
Fles, beterschap! | |
Zug-Chef | dinsdag 29 december 2009 @ 19:03 |
In navolging van OVNL ook hier het beste voor Fles! Beterschap!! Tevens tvp: ![]() Tussen Hilversum en Amersfoort zijn nog enkele dienstwoningen te vinden, welke in een ver verleden dienden als woning en werkplek voor de baanwachter cq overwegwachter (Duits: Schrankenwärter). In dienstwoning 33 werd tot 1959, toen het automatisch blokstelsel werd ingevoerd, blokpost Q gehuisvest. In een nog verder verleden lag hier tevens nog een stationnetje, namelijk de halte Zwarteweg. Vanaf de opening van de spoorlijn op 10 juni 1874 tot 1898 stopten hier met enige regelmaat treinen. Anno 2009 is baanwachtershuisje gerenoveerd en bewoond, maar van de halte is niets meer te zien. ERS 6611 (een van de twee nog in originele ERS-bestickerde class66'en) passeert met een goed beladen trein 42375 de voormalige dienstwoning 33 enkele kilometers buiten Hilversum in een nog redelijk sneeuwwitte omgeving. De dienstwoning staat in de provincie Noord-Holland, uw fotograaf in de provincie Utrecht. De Albert Schweitzerweg, welke het spoor door middel van de overweg kruist, is de provinciegrens. Dinsdag 29 december 2009 | |
greavy | dinsdag 29 december 2009 @ 19:27 |
Mooie plaat Zug!quote:Nee ![]() Welke idioot gaat ¤7,40 voor een toeslag betalen? Ik voor deze keer.. Meestal normale IC En met die geringe snelheidswinst ![]() Er is wel degelijk 1 voordeel aan de FYRA: Je hebt altijd genoeg keuze voor zitplekken ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 19:33 |
Als ik iedere dag die rit moest maken en mijn baas zei, ik geef je wel een toeslagkaart, dan zou ik zeggen, geef me het geld, dan sta ik wel gewoon op tijd op. Het erge is, dat de overheid geld wilde zien. En dus moet een overheidsbedrijf een te hoog bedrag neerleggen wat het vervolgens heus niet vanzelf terugverdient. Erg gemengde belangen. De overheid doet een prestigeproject wat treinreizen moet stimuleren en vervolgens wordt het te duur door onkunde van de overheid en wordt het hele nut teniet gedaan. ![]() | |
Ireyon | dinsdag 29 december 2009 @ 19:36 |
quote:30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt? ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 december 2009 @ 20:11 |
quote:Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek! | |
knars | dinsdag 29 december 2009 @ 20:28 |
Ik stond vanmorgen ![]() Zag er wel erg grappig uit. Voor iedereen die denkt het beter te kunnen dan de huidige vingerverfbrigade! ![]() recensie: http://www.bordspel.com/artikel/koplopers.html | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 20:41 |
quote:Je bent ook geen 40+. Hij bedoeld de dure zakenlui, die het zich goed kunnen veroorloven duur te reizen. | |
greavy | dinsdag 29 december 2009 @ 21:47 |
quote:Als ik die er af trek, kwam ik niet boven de 15 uit.. Had een overzichtje in me kladblok gemaakt met ongevere leeftijden: < 18 jaar: 1 (ik) 18 - 21: 0 21 - 27: 2 27 - 35: 5 35 - 45: 14 hoger dan 45: 5 Zoiets had ik het geschat. Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt ![]() Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein.. | |
Exterminator | dinsdag 29 december 2009 @ 21:48 |
Oeh, Vanaf morgen weer ellende met de treinen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2009 @ 21:54 |
quote:Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij. Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR. | |
RubenK | dinsdag 29 december 2009 @ 21:58 |
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 29 december 2009 @ 22:07 |
quote:+ onterechte staatssteun van enkele miljoenen natuurlijk.. | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 22:09 |
quote:ICE maakt ook al verlies. De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg. De thalys zal wel veel moeten vergoeden op dit moment. Voor de rest is die wel best druk. De IC berlijn, zit die vol na arnhem? Ik vind het belachelijk dat de overheid iedereen in een aanbesteding weigerde omdat het te weinig opleverde en vervolgens voor een kleiner product(niet doortrekken fyra naar eindhoven) met een hogere prijs heeft gekozen. Zo moet er alleen maar meer belastinggeld in waardoor er netto meer geld verloren gaat. Ik reis liever om naar amsterdam dan voor een retour 15 euro meer te betalen. | |
Ireyon | dinsdag 29 december 2009 @ 22:13 |
quote:Grapjas ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 22:17 |
quote:Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol. Weet iemand overigens waarom nshispeed.nl het bestaan van ritten naar polen ontkent? | |
Ireyon | dinsdag 29 december 2009 @ 22:18 |
quote:Sorry hoor, maar dat is dus niet waar ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 22:21 |
quote:Das raar, ik zit regelmatig in die trein, en ik zit altijd zonder iemand naast me, wel tot roosendaal/dordrecht. | |
Peter | dinsdag 29 december 2009 @ 22:24 |
quote:IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch? A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch? Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg. | |
Ascendancy | dinsdag 29 december 2009 @ 22:26 |
quote:Oh, my bad ![]() Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven. | |
dennistd | dinsdag 29 december 2009 @ 22:31 |
Geweldige flickr-pagina met oude foto's: http://www.flickr.com/photos/67492399@N00/sets/72157606221361257/ | |
greavy | dinsdag 29 december 2009 @ 22:40 |
quote:Waarom ook niet? ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt. Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ? Ik reis met een dagkaart ![]() En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs? Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo) | |
James1988 | dinsdag 29 december 2009 @ 22:44 |
quote:Binnen Nederland gaat het volgens mij naar NSR (aangezien het een gewone IC is). Alleen voor de grensoverschrijdende kaartjes krijgt NS Hispeed geld, en ook alleen maar als het via NSHispeed.nl is gekocht volgens mij. Evenzogoed zit die trein altijd prima vol, dus zullen er best wel wat uitkomsten uit voortvloeien. | |
Palmboom313 | dinsdag 29 december 2009 @ 22:57 |
ik wil ook dat koploper spel ![]() | |
RubenK | dinsdag 29 december 2009 @ 22:59 |
quote:Laatste dag studenten ov ![]() ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 29 december 2009 @ 23:32 |
Hmmm, grote tafel zeg ineens op zo'n ICM plek | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 00:54 |
quote:Dat zal hem niet worden ![]() SPOILER'dure' ritten zitten er niet in voor mij. Ik zal straks eens kijken wat een mooie rit kan zijn. Voor jou is Amsterdam Centraal makkelijk te bereiken? Ik heb een mooi ritje, waarbij we 10.08 uit Amsterdam Centraal. vertrekken, richting Maastricht gaan, terug via Nijmegen, en in Arnhem de ICE naar Amsterdam nemen. We zijn dan 17:25 in Amsterdam Centraal. quote:Laat even horen wat je er van vind enzo ![]() Heb je tevens een PM gestuurd Ruben [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 00:59:19 ] | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2009 @ 01:57 |
Iets in me zegt dat morgen de treinen weer nauwelijks rijden ![]() | |
Bolkesteijn | woensdag 30 december 2009 @ 01:59 |
quote:Ja, het vlokt nogal in de noordelijke helft van het land. ![]() | |
busfoto.nl | woensdag 30 december 2009 @ 02:27 |
Beste leden, net zoals (er staat ook nog een foto in ik meen het jan. of febr. nummer van OdR heb ik ook gisteren weer een bezoek gebracht aan de werkzaamheden voor de Hanzelijn. Het schiet al behoorlijk op! Hieronder een aantal fotootjes, met er boven een korte beschrijving van wat er te zien is. Station Kampen-Zuid en omgeving ![]() ![]() ![]() ![]() Viaduct over N50 bij Kamoen. ![]() ![]() ![]() ![]() Fietstunneltje tussen het viaduct N50 en de Drontermeertunnel, waar ook de volgende foto's tussen zijn gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Informatiecentrum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drontermeertunnel, door dijken aan beide zijden trace vanaf de weg vrijwel onzichtbaar. ![]() Installatie boven de tunnel, aan de Flevolandzijde van de tunnel. ![]() ![]() ![]() Kijkje over het Drontermeer richting Kampen. ![]() ![]() Dronten. Eerste 2 kruising Fazantendreef, laatste 4 station Dronten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 30 december 2009 @ 02:46 |
Prachtige reportage. ![]() Ik ben er zelf dit jaar maar twee keer langs geweest, waaronder vorige week maandag. | |
Bolkesteijn | woensdag 30 december 2009 @ 03:04 |
Mooie reportage. Ik ben bij de 'Dag van de Bouw' afgelopen mei in de Drontermeertunnel geweest. Indrukwekkend project. ![]() Ingang van de tunnel (Gelderse zijde): ![]() In de tunnel: ![]() Het aan elkaar lassen van drukleidingen. Mooie techniek, de buizen wordt exact loodrecht doorgesneden, vervolgens worden beide doorsneden verwarmt en met grote druk (ik meen 40 bar) tegen elkaar gedrukt. De verbinding is compleet naadloos en de las is net zo sterk als de rest van de buis: ![]() Het opgespoten zandlichaam bovenop de tunnel. Wordt weer verwijderd als de tunnel klaar is: ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 30 december 2009 @ 07:59 |
quote:inderdaad. Ik neem altijd een 1e klas kaartje als ik richting Belgie ga. Misschien dat het midden op de dag een paar uurtjes rustiger is, maar de ochtend en avondritten zitten echt stampvol | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 30 december 2009 @ 08:53 |
Ik heb een vraag van een Britse spoorfan hopelijk kunnen jullie me aan een antwoord helpen: Hello, just asking: are there such things as Dutch 'Number Books' for rail-vehicles; I know Platform 5 Publishing sell an out-of-date 'BeNeLux' one, but does anyone else sell a more up-to-date one, even if it is in Dutch? | |
Duvel | woensdag 30 december 2009 @ 09:05 |
Ik heb geen flauw idee... OdR publiceert geloof ik wel een jaarlijks nummeroverzicht, maar dan nog: wat nu gedrukt is kan volgende week alweer achterhaald zijn door buitendienststelling Mat '64 en gegoochel met e-locs 1700/1800... | |
dennistd | woensdag 30 december 2009 @ 11:27 |
Deze lijst is wel actueel volgens mij: http://www.somda.nl/nieuws/165/ | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 14:43 |
Een gepland ritje voor morgen. Iemand zin om mee te gaan? Laat dan iets op tijd horen. Volgens de reisplanner van NS is de overstap van 2 minuten te halen in Deventer. We zullen zien ![]() aanvoer om in Utrecht te komen: 09:10 Zwijndrecht 2 Stoptrein (NS) 5124 09:30 Rotterdam Centraal 8 09:50 Rotterdam Centraal 14a Intercity (NS) 2835 10:28 Utrecht Centraal 11b = de rit 10:59 Utrecht Centraal 14 ICE International 123 11:33 Arnhem 6a 11:40 Arnhem 3 Intercity (NS) 3634 12:17 Deventer 4 12:19 Deventer 3 Int. Trein (NS Hispeed) 245 12:42 Almelo 2 SPOILER13:22 Almelo 3 Stoptrein (Connexxion) 31039 13:44 Marienberg 3 14:08 Marienberg 1 Stoptrein (NS) 8050 14:35 Zwolle 15 [afvoer] 14:46 Zwolle 1 Intercity (NS) 550 16:25 Rotterdam Centraal 14b 16:32 Rotterdam Centraal 7 Stoptrein (NS) 5161 16:50 Zwijndrecht 3 Iemand zin om mee te reizen? Dat maakt het een stuk leuker! ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 14:49:23 ] | |
Ireyon | woensdag 30 december 2009 @ 14:46 |
quote:Het kost je toch geen twee minuten om naar de overkant van 't perron te lopen? ![]() | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 14:48 |
quote:Dat moet inderdaad te halen zijn, als de trein op tijd is ![]() | |
Yreal | woensdag 30 december 2009 @ 14:58 |
ik zou graag willen, maar ik lig ook nog steeds gestrekt met een hernschudding ![]() | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 15:00 |
quote:Dat is jammer ![]() Volgende keer beter ![]() | |
RubenK | woensdag 30 december 2009 @ 15:35 |
Hee! ik zit in die ICE 123 ![]() | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 15:59 |
Zag vandaag tevens nog een SLeT rijden, die zowat leeg was (op de machinist na ![]() Hij kwam langs Zwijndrecht en ging richting Dordrecht, tussen 11.25 en 11.40. | |
lezut | woensdag 30 december 2009 @ 16:27 |
quote:Ik duim voor je.. de kans dat je één uur in Marienberg zit te wachten is levensgroot aanwezig, en daar is het nu KOUD (sneeuw en enorm trekgat daarzo) | |
Hr-Flip | woensdag 30 december 2009 @ 16:30 |
Marienberg, ik heb daar eens een uur gezeten, wat een ellende was dat zeg, dat uur leek wel een dag te duren. D'r is daar echt niks. | |
Duvel | woensdag 30 december 2009 @ 18:37 |
Hoi, ik ben vanmiddag even bij Fles langs geweest. Hij is vandaag geopereerd aan zijn rug, ze zijn lekker aan het knutselen geweest met schroeven en pennen... De operatie is geslaagd voor zover ik weet. Hij moet nu nog een week in het ziekenhuis blijven en daarna nog een week of zes à acht revalideren. Da's mooi klote dus. Hij heeft wel internet bij z'n bed dus kan wat meelezen, posten gaat wat lastig geloof ik (login wordt niet onthouden, bookmarks kent het systeem niet). Verder gaat het naar omstandigheden goed gelukkig. Hier In elk geval een foto van de patiënt, die jullie allemaal de groeten doet! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 30-12-2009 18:45:14 ] | |
Ofyles2 | woensdag 30 december 2009 @ 18:47 |
quote:Nee toch? ![]() Jij ook sterkte gewenst... | |
Yreal | woensdag 30 december 2009 @ 18:57 |
quote:ging met kerstnacht op mijn vaders puch naar de kerk. kwam ik weer naar buiten regende een beetje. testen hoe het asfalt was, ging prima en trek het gas open. In de eerst bocht bleek het ijzel te zijn en geen regen... Al ben ik er een stuk minder erg aan toe dan fles ![]() ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 30 december 2009 @ 19:25 |
quote:Beterschap aan fles. ![]() | |
greavy | woensdag 30 december 2009 @ 23:16 |
quote:Komt dat omdat Connexxion met die lijn niet erg te betrouwen is? Tevens gaat de reis morgen niet door, maar ik wil hem nog wel een keer doen. De reden is simpel: Ik heb sinds vandaag veel pijn in me heup (waar ik al sinds 1994 problemen mee heb, toen ontsteking erin gehad en na 4 operaties is het nooit echt overgegaan), waardoor ik morgen een met spoed gemaakte afspraak heb bij mijn orthopedisch chirurg (of een tijdelijke vervanger) in het ziekenhuis, om er weer beter naar te kijken | |
Fred2 | woensdag 30 december 2009 @ 23:37 |
Sterkte Dr_Flash, Yreal, greavy. Speciaal voor jullie een mooie plaat van een zieken![]() | |
JDude | donderdag 31 december 2009 @ 09:58 |
Oei, Fles ![]() Iemand enig idee waarom de treinen Dordrecht <> Breda/Oudenbosch uit de vaart zijn genomen? "Weersomstandigheden" staat er, maar in Breda lijkt in elk geval weinig aan de hand ![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 10:12 |
quote:Gaat lekker.. 2 cm sneeuw en direct weer meerdere storingen.. Sommige Actuele Vertrektijden bij NS.nl zien er ook erg rood uit.. | |
Christiaan | donderdag 31 december 2009 @ 10:22 |
Leuk, volgens mij zijn de laatste T'tjes in dienst als stoptrein Tilburg West - Weert. Deze week tweemaal die trein genomen, en twee keer T'tjes. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 11:12 |
Dat klopt zeker niet. Er rijden onder andere T'tjes tussen: (Roosendaal - ) Dordrecht - Den Haag Centraal. Ze rijden ook nogal eens tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle ( - Utrecht Centraal) Deze series worden dan nogal eens afgewisseld met V'tjes, T'tjes, DD-AR of SGMm. Ook tussen Leiden en Utrecht Centraal word er met bovenstaand mat gereden. Er zijn nog een aantal T'tjes in de omloop. Zag ze Dinsdag ook nog op Amsterdam Centraal, 3 gekoppelde T'tjes. quote:Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus. [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 31-12-2009 11:17:43 ] | |
Zug-Chef | donderdag 31 december 2009 @ 11:13 |
Groningen CS. Maandag 28 december 2009![]() Twee dagen na de kerst komt het normale leven weer op gang, al is het overal rustiger dan op een reguliere werkdag. Het aardgascondensaat naar Roodeschool heeft sinds kerstavond even stil gelegen, maar op 28 december mocht DBSRN 6412 trein 62330 bestaande uit 7 blauwe Wascosa ketelwagens (type Zans) weer van Onnen naar het noordelijkste station van Nederland rijden. Daarbij passeert de trein onder andere het centraal station van Groningen. Het immense hoofdkantoor van KPN trekt uiteraard meteen alle aandacht naar zich toe, maar het Emmaviaduct (onderdeel van de Rondweg) en de spoorbrug over het Noord Willemskanaal mogen niet ontbreken. In hartje winter rond de kortste dag is het altijd lastig een schaduwvrije stek te vinden, maar met een beetje passen en meten was er een goed alternatief voor de standaard-stek te vinden. In de zomertijd rijdt deze trein nog niet goed voor de zon op deze plek! | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 11:15 |
Mooi plaat Zug ! Jij weet de goede spotplekken wel te vinden he. En dan nog mooie foto's maken | |
Fred2 | donderdag 31 december 2009 @ 11:21 |
quote:denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 11:25 |
quote:Ik ben niet in de war met de V'tjes, of ze moeten de zelfde bekleding als de T'tjes hebben.. Heb afgelopen week toch een aantal keer T'tjes gehad hoor vanaf zwijndrecht | |
Lord_Brett_Sinclair | donderdag 31 december 2009 @ 11:28 |
Plan T Plan V | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 11:33 |
Dat weet ik. Zit regelmatig in die treinen, omdat die hier als stoptrein worden ingezet, en afentoe eens een DD-AR of SGMm. En regelmatig zitten daar T'tjes tussen. Die zitten ook beter als de V'tjes ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 31 december 2009 @ 11:33 |
quote:Dankje, klopt, als ik er op uit ga is het bijna altijd gericht. Fotostek + zonnestand + trein in gedachten. Ter plaatse is het dan alleen nog een kwestie van de juiste hoek zoeken en hetgene vastleggen. | |
Lord_Brett_Sinclair | donderdag 31 december 2009 @ 11:35 |
quote:Alleen 1e klas of als je kleiner bent als 150cm ![]() ![]() | |
Fred2 | donderdag 31 december 2009 @ 11:36 |
quote:dan heb jij vast niet van die lange benen... In een plan T pas ik alleen een beetje schuin en als ik bij het raam zit met een prullenbak aan de ene kant en een reiziger aan de andere kant, dan is het een behoorlijk pijnlijke rit. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 12:07 |
Ik zit er meestal wel goed in. Geen last van me benen hoor. Gaat allemaal prima! Bij de afstanden Zwijndrecht - Dordrecht blijf ik altijd staan, maar naar Rotterdam ga ik gewoon relaxed zitten. En reis alleen maar 2e klasse. | |
ReisT | donderdag 31 december 2009 @ 12:23 |
quote:Daar zijn dus 6 stellen voor nodig terwijl er nog een stuk of 10 in dienst zijn. De rest rijdt dus nog een paar maandjes elders rond. | |
Palmboom313 | donderdag 31 december 2009 @ 12:27 |
quote: | |
dennistd | donderdag 31 december 2009 @ 12:35 |
quote:Waar lees je dat? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2009 @ 12:46 |
Vanaf morgen ben ik in dienst bij ProRail. ![]() | |
dennistd | donderdag 31 december 2009 @ 12:50 |
ah, dan weten we bij wie we kunnen klagen ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 31 december 2009 @ 12:57 |
quote:http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67 snelheidsverhoging ![]() | |
Yreal | donderdag 31 december 2009 @ 13:07 |
net een brief van de ns, dat ik toch wel 55.40 van ze terug krijg ![]() | |
Peter | donderdag 31 december 2009 @ 13:37 |
quote:Wat ga je doen? | |
Yreal | donderdag 31 december 2009 @ 13:39 |
quote:Whaaaaaat? Die banken zijn toch T? en die hebben toch die gele ruiten ? ![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 13:47 |
Nope, de stoelen met die bekleding is T. de banken V kijk maar rond op internet,, daar komt dit uit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_T http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_V [ Bericht 44% gewijzigd door greavy op 31-12-2009 14:03:35 ] | |
dennistd | donderdag 31 december 2009 @ 14:01 |
quote:zie zijn ondertitel: a.s. trdl i.o. 'aanstaand treindienstleider in opleiding' dus | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2009 @ 14:17 |
Als ie er maar voor zorgt dat sneltrein 37319 op maandag wat sneller station Gn binnen kan rijden, want het komt regelmatig voor dat deze enkele minuten voor het rode sein moet wachten. | |
Ireyon | donderdag 31 december 2009 @ 14:19 |
quote:Van de buitenkant is het aantal makkelijk voor de herkenning.. Plan V met de V van Twee (bakken) en Plan T met de T van Vier (bakken) ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | donderdag 31 december 2009 @ 14:29 |
en bij aan komen rijden herken je plan T aan de zonnebril ![]() | |
Crientj | donderdag 31 december 2009 @ 15:04 |
quote:Van ritten tijdens die sneeuwval? | |
James1988 | donderdag 31 december 2009 @ 15:29 |
quote: | |
IntercityAPT | donderdag 31 december 2009 @ 16:04 |
Is Dr Flash ziek? ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 31 december 2009 @ 16:07 |
Ah, ik zie het. GVU buschauffers ![]() | |
Socios | donderdag 31 december 2009 @ 16:07 |
quote:Echt he, terwijl de seinzaal er bovenop kijkt. ![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 16:53 |
quote:Dit is een quote van Somdagebruiker Broek53. Hierop antwoordde Somda gebruiker Mvd het volgende: quote:Als je dit zo leest, zijn er nog 9 treinen in de omloop, waarvan 1 ter reparatie is afgevoerd. 6 daarvan rijden in Limburg, en de rest in de overige stoptreinen. Ik durf niet te zeggen hoe het met stel 512 zit, want die zijn verlengingstermijn is al afgelopen. ALS hij terugkomt, moet hij een groot aantal beurten ondergaan, wat er waarschijnlijk niet in zit. ![]() De 526 is danwel defect, maar wegens materieeltekort zal deze gerepareerd worden is de verwachting, of er moet grote beschadiging zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 31-12-2009 22:34:41 ] | |
Thetallguy | donderdag 31 december 2009 @ 16:54 |
Net (15:05u) op Schiphol: "De Fyra van 14:57 naar Amsterdam Centraal zal vertrekken met een onbekende vertraging, de trein is nog niet vertrokken vanuit Rotterdam" ![]() | |
James1988 | donderdag 31 december 2009 @ 16:56 |
Die wordt dus gewoon afgeschaft ![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 17:20 |
quote:Zag op de AV van ns.nl staan bij de Fyra "Rijdt vandaag niet" Tevens stond het ook bij de Fyra vanuit Amsterdam (15.26) "Rijdt vandaag niet", en eveneens later op Schiphol richting Amsterdam dus ook (niet naar gekeken). Als ze de FYRA met vertraging laten rijden, krijgen ze alleen maar meer problemen.. Dus dan zeggen ze: Neem de normale IC maar ![]() Daarvoor koop je dus een FYRA toeslag ![]() Op één dag vallen er gemiddeld 3 FYRA treinen uit, heeft een NS HiSpeed medewerker mij dinsdag kunnen vertellen in de FYRA. Tevens kwam hij tot de conclusie dat het een zeer verliesleidend product is, waarbij geen haartje verstand is gebruikt, bij realisatie van het product FYRA - wat betrouwbaar, sneller en comfortabeler moest zijn. Een bezetting van 15 mensen in een trein die er 500 kan vervoeren, is zeer weinig, maar voor de FYRA buiten de spits juist enorm veel. Die beste meneer kon mij ook vertellen dat er soms maar 2 reizigers in de trein zitten. James had al een keer een berekening gepost, maar ik weet zo niet meer in welk topic.. Weet iemand die terug te vinden? | |
TeringHenkie | donderdag 31 december 2009 @ 17:23 |
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal? | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2009 @ 17:24 |
quote:Nee, je moet toeslag betalen ![]() | |
TeringHenkie | donderdag 31 december 2009 @ 17:28 |
quote:Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'? ![]() quote:2 euro, ik ga KAPOT! ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 31 december 2009 @ 17:48 |
Vreemde dingen te Breda: op spoor 7 staat een Olympisch ICM-Vierttje geparkeerd (4240?). Ook reed er net op hoge snelheid een VIRM-zesje gekoppeld aan VIRM-4 langs spoor 6, "niet instappen" aldus de CTA. En er staat iemand wiet te roken. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 18:25 |
quote: quote: quote:Bron: NSHiSpeed.nl Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen. In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje). IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 31-12-2009 18:39:44 ] | |
TeringHenkie | donderdag 31 december 2009 @ 18:33 |
quote:Thx ![]() | |
RubenK | donderdag 31 december 2009 @ 19:04 |
Zo, net terug van een leuk retourtje keulen ![]() ![]() | |
Fred2 | donderdag 31 december 2009 @ 19:21 |
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 19:24 |
quote: quote:Bron: NS HiSpeed.nl Er is nog geen oplossing voor, maar duurt ook nog wel even voor de poortjes dicht zijn. Want de papieren kaarten blijven ook nog even bestaan. | |
RubenK | donderdag 31 december 2009 @ 19:42 |
quote:Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoor ![]() | |
Fred2 | donderdag 31 december 2009 @ 20:14 |
quote:En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast... | |
Boschkabouter | donderdag 31 december 2009 @ 21:40 |
quote:Dat zou op te lossen zijn door een barcodesysteem. Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje" | |
HaverMoutKoekje | donderdag 31 december 2009 @ 21:48 |
Op amsterdam amstel hebben ze de poortjes zo neergezet dat ik straks drie keer door een poortje moet als ik mijn fiets in de stalling heb gezet en daarna nog even een kopje koffie of iets dergelijks in de hal wil halen.![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 22:00 |
quote: ![]() Kan je er net zo goed géén poortje neerzetten. | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 22:28 |
quote:bron: refdag.nl | |
RubenK | donderdag 31 december 2009 @ 22:30 |
Hopelijk rijdt alles morgen in het zuiden... | |
greavy | donderdag 31 december 2009 @ 22:35 |
Heb de plan T lijst even bijgewerkt. met de afvoering van de 512 (plan T) Van de 10 rijvaardige stellen zijn er nu 8 in de omloop. 1 stel is defect, en 1 heeft een verlopen verlengingstermijn. | |
RubenK | donderdag 31 december 2009 @ 22:40 |
Van de week nog in plan T gezeten als intercity naar den helder ![]() | |
ghizzer | donderdag 31 december 2009 @ 23:08 |
Sterkte Dr_Flash! Als enthousiast lezer van de treintopics ben ik geschrokken. Hopelijk kom je er weer bovenop! Voor iedereen het beste voor 2010! | |
Koen66 | vrijdag 1 januari 2010 @ 01:37 |
Allemaal een HAPPY NEW YEAR !!!!! ![]() ![]() (en de rest uiteraard ook ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 januari 2010 @ 01:37 |
![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 1 januari 2010 @ 02:42 |
Beste wensen allemaal! ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 13:45 |
Vanavond rijden er weer 2 treinen naar wintersport gebieden. Om 19:40 en 20:11 vertrekken deze treinen vanaf Utrecht Centraal. Meer informatie op alpenexpres.nl Kies dan voor Oostenrijk. Is het het waard om er heen te gaan? Voor het op de foto zetten dus. | |
Tochjo | vrijdag 1 januari 2010 @ 16:22 |
quote:De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogramma ‘Performanceverbetering Zevenaar-Winterswijk’, dat te downloaden is vanaf die website, geeft wel een aardig beeld van de oude en nieuwe situatie. | |
Lemjur | vrijdag 1 januari 2010 @ 17:00 |
Beste wensen! | |
Christiaan | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:04 |
Net DDAR als IC Schiphol - Ehv. Best wel balen. Een uur in zo'n ding moeten zitten. | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:31 |
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:34 |
quote:ICL -> gehuurde rijtuigen van DB. ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen. | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:44 |
quote:op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit ![]() Oja even deze ![]() lolwut ![]() | |
Fred2 | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:50 |
quote:ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje. ICR: Nedelandse rijtuigen van de jaren '80, gebaseerd op ICM (koplopers). Inmiddels is alles gereviseerd en gemoderniseerd en zijn een aantal rijtuigen voorzien van een stuurstand. De beneluxrijtuigen vallen ook onder deze serie, maar die zijn vrijwel allemaal omgebouwd voor de huidige fyra treinen. | |
Fred2 | vrijdag 1 januari 2010 @ 18:52 |
quote: ![]() Weet je het zeker dat je het over ICR hebt? De enige oveereenkomst qua uiterlijk is de gele en blauwe kleurstelling. | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 19:02 |
quote:ICR (InterCityRijtuig) Kenmerken: - 2 deuren die open gaan - ICR is opgeknapt, en nu onder de naam ICRm. - Geel/Blauwe beschildering OF de NS HiSpeed kleuren voor de ICBrussen en FYRA. Inzet ICRm word tegenwoordig nog maar op 5 series ingezet: 1000: De FYRA, 1900, 3500, 3600 en 9200: ICBrussel. . ICK (InterCity Korte termijn) Kenmerken: - 1 klapdeur voor het uitstappen. - Geel/blauwe beschildering - Looppad waar coupés aanzitten. Deze kunnen dicht met een schuifdeur. - Veel problemen met deuren; Deuren konden vaak open tijdens rijden. Inzet: - Worden niet meer ingezet sinds april 2009. - Staan in Nijmegen aan de kant op het emplacement. ICL (InterCityLease) Kenmerken: - 1 klapdeur voor het uitstappen - Eerst in de Duitse Wit + Blauwe InterRegio / Rood + Witte Intercity kleurstellingen rondgereden - Later overgeschilderd naar NS kleuren. ICL heeft 1 (één) deur. Hetzelfde als ICK. Inzet: - Worden niet meer ingezet sinds begin 2009 - Staan opgesteld op Rangeerterrein Dijksgracht te Amsterdam. De kleur op die foto is een originele kleur, ze rijden (reden ??) ook met NS kleuren (Geel/Blauw) rond. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 19:29:20 ] | |
ghizzer | vrijdag 1 januari 2010 @ 19:20 |
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)? | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 19:20 |
vind het van buiten niet zo heel verschillend ![]() En achja, ICK, dat waren nog eens trainen ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 19:36 |
quote:ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren. ICL en ICK lijken enorm op elkaar. Heb tevens even mijn post bijgewerkt met nieuwere informatie ![]() ========== Er staat een Extra Trein gepland, met Internationale bestemming van 19:40 en 20:11 in Utrecht. Deze trein rijd via Den Bosch en Venlo. Dit is een Wintersport-trein, oftewel de Alpen Expres. Meer informatie op Alpen Expres website. AV Utrecht Centraal: quote: quote:Beide treinen vertrekken van Spoor 9 In Den Bosch vertrekken de treinen om 20.11 a 20.15 en 20.40 a 20.47. De eerste trein staat op 20.19 op Vertrek te Den Bosch. quote:Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59. AV van Venlo: quote:Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk: Utrecht CS: 20.11 en 20.40 Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21. Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34 Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers. Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen. Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien? [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 21:18:09 ] | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:12 |
quote:is dat op vrijdag? ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:22 |
Ja, op vrijdag avond. Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk. | |
Fred2 | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:30 |
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL? nsr? rn? acts? | |
Yreal | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:48 |
quote:I'm in ![]() | |
Geerd | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:52 |
Ohw tvptje weer ff beste wensen nog ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:56 |
quote:Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 21:16:25 ] | |
Fred2 | vrijdag 1 januari 2010 @ 21:04 |
quote:Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600. | |
James1988 | vrijdag 1 januari 2010 @ 21:07 |
Waarmee rijdt die trein zoal qua rijtuigen en locs? Locwissel bij de grens, en een Railion-loc vanaf daar tot aan Oostenrijk? | |
greavy | vrijdag 1 januari 2010 @ 21:17 |
quote:Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is. Maar er is niet duidelijke informatie over. @james, Dat weet ik zo niet. Het zijn meerdere soorten rijtuigen. Er is niks concreets over te vinden. | |
Geerd | vrijdag 1 januari 2010 @ 23:13 |
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan? | |
dennistd | vrijdag 1 januari 2010 @ 23:18 |
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik. | |
SpeedyRich | vrijdag 1 januari 2010 @ 23:19 |
quote: | |
dennistd | vrijdag 1 januari 2010 @ 23:39 |
quote:Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwd | |
James1988 | zaterdag 2 januari 2010 @ 01:45 |
![]() Hoi. Geen eigen foto, maar afkomstig uit de Alstom Partners-gallery. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2010 @ 02:00 |
quote:Waar komt gij vandaan dan? Misschien samen die kant uit reizen enzo? ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 2 januari 2010 @ 10:36 |
quote:En de 1700 is moderner | |
Yreal | zaterdag 2 januari 2010 @ 10:58 |
quote:zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer ![]() | |
Fred2 | zaterdag 2 januari 2010 @ 12:42 |
quote:De 1800-en worden wél gewassen ![]() 1600 is van DB Schenker Rail Nederland (ex Railion, ex NS Cargo) 1800 is van NS Reizigers. De 1606, 1609 en 1619 zijn tegenwoordig echter van ACTS. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2010 @ 12:52 |
quote:Zit niet op me route ![]() Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda. | |
ghizzer | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:01 |
quote:nog maar een x.. ![]() | |
Fred2 | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:26 |
Das toch een prima stationnetje? Voorburg 't Loo heeft het zo ook jaren volgehouden ![]() en het is al een stuk beter dan Lelystad Zuid. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:31 |
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites. Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations. Lijst met omlopen Plan T v2.0 Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn. Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst. [ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 02-01-2010 15:40:33 ] | |
bork | zaterdag 2 januari 2010 @ 16:42 |
quote:Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity ![]() | |
Yreal | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:22 |
quote:na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht ![]() | |
trainfreak | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:45 |
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden. Gaan die dan naar de sloper ofzo? http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/ | |
Palmboom313 | zaterdag 2 januari 2010 @ 20:35 |
Hmm nog geen vertragingen met deze sneeuw ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2010 @ 22:32 |
quote:Stom van mij ![]() Zin om der vrijdag samen heen te reizen? Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen? Beter dan alleen reizen lijkt mij ![]() quote:Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten. Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd. Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden [ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 02-01-2010 22:56:43 ] | |
Ascendancy | zaterdag 2 januari 2010 @ 23:01 |
quote:Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal. | |
knars | zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22 |
quote:Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschans ![]() | |
Ireyon | zaterdag 2 januari 2010 @ 23:25 |
quote:Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die trein ![]() | |
greavy | zondag 3 januari 2010 @ 00:01 |
SLT'tjes schijnen weer meer ingezet gaan te worden, aldus het wijzigingsblad 1-2-2010. Bij het wijzigingsblad 13-12-2009 waren er nog 278 geplande inzetten met SLT, waar het bij wijzigingsblad 1-2-2010 nu al 438 zijn. Veel inzet in de: - Sprinter serie 4000 (Rtd - Utg (- Amr) - Sprinter serie 7400 (Rhn - Ut - Bkl (-Asd) - Sprinter serie 9700 (Rtd - Gdg) - Sprinter serie 9800 (Gvc - Gdg - ut) - Sprinter serie 14700 (Asd - Utg) - Sprinter serie 17400 ((Vndc) - Ut - Bkl) - Sprinter serie 19800 (Gvc - Gdg) Matig tot zeer weinige inzet: Daarnaast nog de 4895 op Zondag En in de 5108/5118/5123 op Zondag - Stoptrein 14015 op Ma t/m Vr,14019 op Zaterdag /14025 op Zondag/14088 op Vrijdag en Zaterdag Ze hebben tevens ook een aantal LM ritten. Het lijkt erop dat ze weer meer gebruikt zullen worden, maar het kan zo dat ze tijdelijk weer aan de kant gezet worden wegens defecten. Meer informatie is Hier te vinden | |
Yreal | zondag 3 januari 2010 @ 00:03 |
quote:Yarrr pm msn maar Overigens slaat de ic leiden utrecht, nogsteeds terwijde en vleuten over ![]() | |
D. | zondag 3 januari 2010 @ 00:07 |
Zag dit topic in de AT voorbij komen dus kom even on-topic reageren: Beterschap Fles! | |
greavy | zondag 3 januari 2010 @ 00:30 |
quote:Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten) Voor degenen die het leuk vinden: te Weert staan stel 510 en 511 (Plan T) aan de kant. Ze zullen ook niet meer in de reizigersdienst worden ingezet, wegens verlopen verlengingstermijnen. Binnenkort me Omlopen Plan T bijwerken met een lijstje met de nog inzetbare Plan T's en de al terzijde gestelden. Als ik dat klaar heb(geen vastgestelde deadline) ga ik met DM'90 bezig ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 03-01-2010 01:08:07 ] | |
Fred2 | zondag 3 januari 2010 @ 14:23 |
quote:Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc. | |
greavy | zondag 3 januari 2010 @ 15:56 |
quote:Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruiker ![]() En dat klopt ook nog ![]() | |
Ireyon | zondag 3 januari 2010 @ 19:37 |
De eindstand van vorig jaar, uit m'n xlsx bestandje gecopy-paste ![]() Sinds 16 februari '09 heb ik in 160 dagen tijd al 34963 kilometer afgelegd. Dat komt neer op zo'n 217,2 km per dag en zo'n 0,87 keer de aarde rond. Van m'n dagelijkse routine ben ik tot nu toe 74 keer afgeweken. Op de terugweg heb ik 26 keer via 's-Hertogenbosch gereisd. Recreatief treinreizen heb ik 40 keer gedaan. De hoeveelheid vertraging is tot nu toe zo'n 745 minuten oftewel 12:25 uur. Dit komt neer op zo'n 04:38 minuten vertraging per dag. Meeste kilometers op één dag; 847 km. Meeste vertraging op één dag; 60 minuten. 1x vertraging wegens stormschade 2x vertraging wegens een aanrijding 2x vertraging wegens een defecte trein 4x vertraging wegens een goederentrein 5x vertraging wegens een stroom, sein- of wisselstoring | |
Palmboom313 | zondag 3 januari 2010 @ 20:00 |
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken ![]() | |
RubenK | zondag 3 januari 2010 @ 21:06 |
quote: Watte? ![]() | |
Yreal | zondag 3 januari 2010 @ 21:19 |
![]() overigens moet ik morgen de flevolijn op, is dat nog altijd zulke ellende? komt er daar ook nog iets anders dan DDAR tot aan lellystad? ![]() | |
Ascendancy | zondag 3 januari 2010 @ 22:20 |
quote:De papieren is nog geldig een maand ![]() Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 3 januari 2010 @ 22:39 |
quote:wel echt weer een lutser melding ![]() | |
Palmboom313 | zondag 3 januari 2010 @ 23:03 |
quote:Oh ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 3 januari 2010 @ 23:05 |
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS. | |
KapiteinT | zondag 3 januari 2010 @ 23:06 |
quote:Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet. Edit: James was me voor... | |
Palmboom313 | zondag 3 januari 2010 @ 23:10 |
quote:Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker? | |
Fred2 | zondag 3 januari 2010 @ 23:17 |
quote: quote:De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf. Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie ![]() | |
Palmboom313 | zondag 3 januari 2010 @ 23:19 |
quote:ah mooi zo ![]() | |
Fred2 | zondag 3 januari 2010 @ 23:32 |
Je bent niet de enige:quote: | |
dennistd | zondag 3 januari 2010 @ 23:53 |
quote: | |
thats-me | maandag 4 januari 2010 @ 00:45 |
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.![]() Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden. ![]() Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal. ![]() Meer foto's op Flickr | |
italiaan1987 | maandag 4 januari 2010 @ 01:14 |
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem ![]() | |
KapiteinT | maandag 4 januari 2010 @ 10:21 |
quote:Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit. | |
KapiteinT | maandag 4 januari 2010 @ 10:22 |
quote:Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder). | |
Yreal | maandag 4 januari 2010 @ 10:34 |
quote:Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6 ![]() | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 10:51 |
quote:Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer. | |
James1988 | maandag 4 januari 2010 @ 11:05 |
Wat is Mijn NS een brakke kutsite zeg ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 januari 2010 @ 11:14 |
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer. Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen." Waarom? | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 11:15 |
Defecten. | |
James1988 | maandag 4 januari 2010 @ 11:18 |
quote:Bron: De Telegraaf | |
bork | maandag 4 januari 2010 @ 11:23 |
quote:aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 11:34 |
quote:Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 11:36 |
quote:Ja maar formeel, bla bla bla... | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 11:41 |
Ik heb mijn portie vertraging vandaag ook weer gehad. De sneltrein van 8:59 uur naar Groningen reed niet, omdat er te Veenwouden een gestrande trein stond. Dus dan maar met de stoptrein van 5 minuten later. Deze was met vier bakken aan de korte kant. In Hurdegaryp een kwartier!! moeten wachten omdat er uit de richting Veenwouden liefst drie treinen kwamen. Verder werd daar ook nog even de mcn van mijn trein vervangen. Daarna tot Zuidhorn nog twee tegentreinen gezien maar geen extra vertraging gekregen. Prutsrail zou Prutsrail niet zijn om ook nog even een duit in het zakje te doen. De trein waarin ik zat werd in Zuidhorn zeker zeven minuten vastgehouden om de sneltrein uit de richting Groningen te laten passeren. Waren ze slim geweest dan hadden ze mijn trein door laten rijden naar Vierverlaten (Hoogkerk) en daar de sneltrein een kleine plus op laten lopen. Maar nee ze lieten mijn trein met +25 Groningen binnenrijden, waarna het materieel met +15 weer naar Leeuwarden vertrokken moet zijn ipv een + van slechts enkele minuten. Hulde.![]() | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 11:42 |
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva. Leest u mee, Achterhoekers: dit is uw voorland! | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 11:43 |
quote:Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver. | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 11:44 |
quote:Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertraging ![]() | |
TeringHenkie | maandag 4 januari 2010 @ 12:09 |
quote:Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden? | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2010 @ 12:24 |
quote:[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar * Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht ![]() Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal! | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 12:25 |
Er staat niet dat ie geen wegbekendheid had. | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 12:26 |
quote:Hé knakkert! Ook de beste wensen! | |
Lord_Brett_Sinclair | maandag 4 januari 2010 @ 12:37 |
quote:Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait. | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 12:56 |
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan ![]() ![]() ![]() Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden. En maar omroepen, richting Den haag omreizen via Gouda. De verstoring zit toch pas achter Delft, maar niemand die omriep hoe je er kon komen. En de medewerkers snapten het ook niet. Toen maar even de internationale naar Roosendaal gepakt om eens wat te bekijken. Wou eigenlijk richting Vlissingen maar daar was het ook niet al te best. Wie heeft er trouwens bedacht dat alle treinen tussen Roosendaal en Dordrecht binnen een kwartier per uur vertrekken ![]() Oh, en de internationale trein reed vandaag als vervanging voor Den Haag HS en Schiphol langs Amsterdam Bijlmer. | |
Crientj | maandag 4 januari 2010 @ 13:35 |
Yay, reizen op saldo aangevraagd voor mn voordeelurenkaart. Ben benieuwd.. | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 13:48 |
quote:wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag? Die man moet gehuldigd worden en de vast geroeste pennelikkers van NS en ProRail moeten maar eens gaan moderniseren. | |
Guppy | maandag 4 januari 2010 @ 13:48 |
Welkom terug Fles ![]() | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 13:50 |
quote:Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht. | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 13:51 |
quote:Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning. | |
Guppy | maandag 4 januari 2010 @ 13:55 |
quote:Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk. Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt. | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 13:56 |
quote:Waarom? Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd... Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in. | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 13:58 |
quote:Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 14:01 |
quote:De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht. | |
Guppy | maandag 4 januari 2010 @ 14:11 |
quote: ![]() Magoed, er moet toch een andere mogelijkheid zijn dan schorsen? | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 14:15 |
quote:Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld. Of een radar. | |
Lord_Brett_Sinclair | maandag 4 januari 2010 @ 14:20 |
quote:ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System ) | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 15:09 |
quote:Laat de machinist dan gewoon weg. ![]() | |
Peter | maandag 4 januari 2010 @ 15:25 |
quote:Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit.. | |
KapiteinT | maandag 4 januari 2010 @ 15:37 |
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus. | |
James1988 | maandag 4 januari 2010 @ 15:43 |
Vraag hem of er DB-logootjes op de spiegels stonden? ![]() | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 15:46 |
quote:Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer? | |
James1988 | maandag 4 januari 2010 @ 15:53 |
quote:Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodig ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2010 @ 16:02 |
Pro-misluk moet gewoon het hele spoor on-be-koe-baar maken. Opduvelen met die kutbeesten ![]() ![]() Hoi Gupps ![]() ![]() | |
italiaan1987 | maandag 4 januari 2010 @ 16:07 |
quote:Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A). En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos. | |
greavy | maandag 4 januari 2010 @ 16:34 |
quote:ICK kan ook ICL word steeds meer en sneller afgevoerd naar Duitsland, omdat het hier te vol komt. Daarnaast is de huurtermijn bijna afgelopen van een groot deel van deze treinen. ICK is volgens mij ook nieuwe. | |
James1988 | maandag 4 januari 2010 @ 16:41 |
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt. | |
kebabkever | maandag 4 januari 2010 @ 17:35 |
quote:Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan! | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 17:38 |
quote:ICK's zitten heerlijk ![]() | |
Ireyon | maandag 4 januari 2010 @ 17:48 |
quote:Inderdaad, laat maar komen in de 3600 ![]() (Al betwijfel ik dat het gaat gebeuren, hoe kan er nou materieeltekort zijn in die serie, als er in Roosendaal vrijwel constant 2 ICRm stammen en een dozijn VIRM's aan de kant staan ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 17:52 |
quote:Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander, hier wonen misschien "maar" 89.225 inwoners maar er staan een shitload aan scholen en bedrijven rondom dit station, ik kom op beide stations regelmatig en kan je vertellen dat station Rotterdam Alexander vele malen drukker is dan station Zoetermeer. Overigens sluiten de metro en bus hier goed aan op de trein, wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word. Ohja, op R'dam Alexander zit een AH to go en een Smullers, Servex B.V. heeft er dus belang bij dat het hier druk blijft en aangezien Servex NS dochter is heeft ook NS hier belang bij. | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 17:53 |
Ohja ik zag de benelux vanochtend langs Rotterdam Alexander komen.. | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 17:57 |
quote: ![]() Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij: Amsterdam Centraal Amsterdam Bijlmer Arena Amsterdam Sloterdijk Amsterdam Zuid Amsterdam Muiderpoort Duivendrecht Terwijl de metro er gewoon naast rijd ![]() ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 17:59 |
quote:I know, vergeten op te schrijven, sorry. ![]() quote:Maar dat is gewoon belachelijk ![]() Alhoewel Duivendrecht wel een fijn overstappunt is. Al begrijp ik het wel want ik vind die metro in Amsterdam 4x niks. ![]() | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 18:00 |
quote:In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn) | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 18:05 |
quote:Die was me al opgevallen ja. ![]() | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 18:11 |
quote:Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd. BTW: huidig Zoetermeer Oost was tot [ooit] hèt station Zoetermeer... | |
Ireyon | maandag 4 januari 2010 @ 18:17 |
![]() "De Intercity naar Tampere vertrekt vandaag vanuit de kantine" ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 18:18 |
quote:Aha, vandaar dat er 2 stations zo dichtbij elkaar liggen. | |
Palmboom313 | maandag 4 januari 2010 @ 18:25 |
nou grappig hoor die ov-chipkaart maar op mijn station staan nog steeds geen paaltjes ![]() | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 18:31 |
quote:Je hebt gelijk.: rond 1870 hebben ze de spoorlijn Gouda - Den Haag aangelegd rond 1935 de snelweg A12 rond 1970 hebben ze vervolgens de Stadslijn aangelegd en men vond het wel genoeg om een loopbrug te maken tussen de twee stations. | |
Crientj | maandag 4 januari 2010 @ 18:42 |
quote:Welk station is dat? ;o | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 18:50 |
quote:Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag... ![]() | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 19:00 |
quote:Ik vind die trajecten binnen amsterdam lelijk ![]() En die stations zijn ook om te huilen. Sloterdijk ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg. | |
Geerd | maandag 4 januari 2010 @ 20:22 |
quote:Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex. En smullers heeft nu een wagen tegenover de bloemist tenminste laatst nog ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 januari 2010 @ 20:25 |
De Broodzaak ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 20:27 |
De broodzaak ![]() Standaard broodjes, een kutpopstelling, en belachelijk duur. Waarom is alles op stations zo overdreven duur. Die AH to go bijvoorbeeld. Het kost echt geen 1.60 om een flesje cola in de supermarkt te brengen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 4 januari 2010 @ 20:31 |
quote:Je zal maar zo wakker worden... ![]() quote:Inderdaad absurd hoge prijzen. Daar kom ik dus nooit mijn ontbijt halen. quote:Een idioot had zichzelf van het leven beroofd op Rijswijk... ![]() Het winterdepressieseizoen draait weer op volle toeren... | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 20:31 |
quote:Ik vind het anders geen kul argument, ik denk zeker dat het meeweegt. | |
Geerd | maandag 4 januari 2010 @ 20:34 |
Dat bedoelde ik ook net maar zal het wel niet helemaal begrijpen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 20:36 |
quote:Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia's | |
Geerd | maandag 4 januari 2010 @ 20:37 |
quote:Ohw oke volgende keer maar weer is bekijken | |
Palmboom313 | maandag 4 januari 2010 @ 21:35 |
quote:Op alle stations tussen winterswijk en duitven staat nog niets. ![]() | |
Fred2 | maandag 4 januari 2010 @ 21:54 |
quote:Komt er voorlopig ook nog niet: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx | |
Zug-Chef | maandag 4 januari 2010 @ 21:58 |
Briljant, moet je in die toch al krappe overstap op Zutphen ook nog snel een kaartje bij de automaat halen.. | |
Ascendancy | maandag 4 januari 2010 @ 21:59 |
Op geen enkele aanbesteedde lijn staan geloof ik nog poortjes. Arriva heeft ze sowieso nog niet. Permanent gratis reizen voor studenten tussen Dordrecht en Geldermalsen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 januari 2010 @ 22:02 |
quote:Starbucksje iemand? ![]() | |
bork | maandag 4 januari 2010 @ 22:05 |
quote:Leiden sinds vandaag! next! | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 4 januari 2010 @ 22:10 |
Starbucks is zo sad, tegenwoordig alleen maar consumenten plukken met automatenkoffie zonder serivce. Ik heb het helemaal gehad met Starbucks. | |
Duvel | maandag 4 januari 2010 @ 22:11 |
NEXT. |