Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 10:53 |
Alternatieve (vernieuwde) OP: Welkom in alweer deel 202 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy[/url] Zwitserland - [i]sander89 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
AMDB | dinsdag 22 december 2009 @ 10:54 |
quote:Iemand een antwoord? | |
Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 10:55 |
16.34 ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 10:55 |
quote:16.33u | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 10:55 |
quote:Leugenaar. | |
MetalMike | dinsdag 22 december 2009 @ 10:56 |
quote:Tenzij iemand een glazen bol heeft die nog werkt, kan niemand je vertellen of dat gaat lukken. Ik zou het er persoonlijk niet op wagen, de kans is aanwezig dat je ergens vast komt te zitten. Tip: neem een slaapzak mee ![]() | |
Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 10:58 |
quote:voor leuke gestrande medereizigsters ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 10:59 |
Er rijdt een heel erg lange goederentrein van Hoogovens (kalk + staal) door Utrecht. Er kan dus blijkbaar wel meer rijden dan twee stoptreintjes per uur. | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 11:01 |
dat kan ook wel, maar de bijsturing van de ns kan de gewijzigde personeels- en materieelplanningen gewoon niet maken, dus laten ze maar 2 treinen rijden zodat er altijd wel wat personeel en materieel aanwezig is.... (denk ik dan he ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 december 2009 @ 11:06 |
Vanochtend maarliefst 3 treinen op de Betuweroute zien rijden. Allemaal met tractie van een BR189 van Railion / DB Schenker ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 11:07 |
Nog iemand met de sprinter naar Deventer Goederenemplacement Aansluiting?![]() | |
James1988 | dinsdag 22 december 2009 @ 11:16 |
SPR... is dat niet de code die men ook in de SLT's aangeeft op de displays? Misschien een proefrit? ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 11:16 |
Leuke CTA in het kader van 'er rijden alleen stoptreinen':![]() | |
Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 11:34 |
quote:lulwut? ![]() | |
Guppy | dinsdag 22 december 2009 @ 11:38 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 11:44 |
Hah, die trein had ik gisteren. Tot 's Hertogenbosch helaas, daar werd ie opgeheven | |
Lamer_Deluxe | dinsdag 22 december 2009 @ 11:47 |
![]() Ik moet vandaag naar Keulen vanaf Utrecht, heb gisteren al mijn hotel reservering een dag opgeschoven, maar het ziet er vandaag ook nog steeds niet uit dat het zal gaan lukken ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 22 december 2009 @ 11:57 |
*ding dong* Dames en heren, de sprinter naar Deventer Goederen Emplacement Aansluiting vertrekt over ongeveer 5 minuten van spoor 2B.![]() *edit: oops, Dennis was mij al voor, over het hoofd gezien ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 22 december 2009 @ 11:59 |
quote: ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 december 2009 @ 12:21 |
Ohja. Thalys rijdt vandaag vanaf Rotterdam en eindigt ook daar. Reizigers vanaf Amsterdam mogen per Fyra naar Rotterdam. | |
Crientj | dinsdag 22 december 2009 @ 12:24 |
whoes. even een tvp vanaf mn telefoon. | |
Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 12:27 |
quote:geen ramp toch? die mensen komen tenminsten nog ergens en volgensmij is de fyra sneller dan de thalys op het moment ![]() | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 12:38 |
Uit vorige deel: http://www.telegraaf.nl/b(...)_NS_te_helpen__.html ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 12:41 |
quote: quote:0.57u | |
Fixers | dinsdag 22 december 2009 @ 12:41 |
Nu de duitsers toch willen gaan helpen. Kunnen ze dan niet gelijk een adviesje materieel en fabrikantkeuze erbij doen. Twee vliegen in een klap. Hoe zijn de vooruitzichten voor de kerst? Blijft dit ge-etter tot na het kerstweekeinde? Of rijd er na een volle week dan wel weer een redelijke dienst? | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 12:46 |
quote:Kladblok om alle spots op te schrijven en deze in te voeren op Somda? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 12:48 |
quote:Let op he greavy, als je het verkeerde antwoord geeft praten we niet meer met je ![]() ![]() | |
Fred2 | dinsdag 22 december 2009 @ 13:34 |
quote:Eerst een adviesje mbt de rijspanning. Overigens is het overgrote deel van het mat van Duitse makelij. | |
knars | dinsdag 22 december 2009 @ 13:48 |
Toch maar geen herkansing gewaagd. Zag het niet zo zitten om in een DDAR geprakt te worden Sorry Duvel! Al iets bekend over woensdag/donderdag? | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 14:05 |
Zit nu in de Thalys, 20 min. vertraging om op de Fyra te wachten.. Ze mogen hem in de tussentijd wel even schoonmaken, wat een teringbende is het hier.. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 14:16 |
quote:foto? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 14:25 |
De NS wil morgen meer treinen laten rijden. Hulde. | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 14:34 |
quote:Bron? | |
Yreal | dinsdag 22 december 2009 @ 14:36 |
t zou eens tijd worden ![]() | |
kasper | dinsdag 22 december 2009 @ 14:37 |
quote:Waarom vandaag niet? ![]() Het dooit al de hele dag. | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 14:39 |
sta in rotterdam stil. Trein reed naar achteren,en valt stil Even later word er omgeroepen dat er geen machinist meer is. Meer info op me twitter. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 14:45 |
quote:Treinreiziger | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 14:45 |
Twitter. ![]() ![]() ![]() Post gewoon in het topic, mang! | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 14:56 |
x [ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 22-12-2009 15:00:21 ] | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 14:58 |
quote:doe ik thuis wel.. Op mobiel werkt fok! Bij mij niet fijn | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 15:45 |
quote:Wat? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 15:48 |
quote:1. Twitter is kut 2. Je twitterlink staat niet in je profiel 3. Het is "mijn Twitter" Hier posten dus, en rap een beetje ![]() | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 15:52 |
En zo dus ff in het kort.. Aangekomen in Rtd (vanaf Rail Z Miniworld) blijkt me stoptrein (VIRM) klaar te staan naar zwijndrecht. Hij wil op tijd vertrekken, en rijd een meter of 50 a 70 achteruit. De trein komt abrubt tot een stilstand, en daar staan we dan.. Na 5 minuten word omgeroepen dat er nog geen machinist was, omdat hij in een andere trein, die vertraagd was, zou zitten. Hoe de f*ck kan je dan in hemelsnaam achteruit rijden:? Na 10 minuten komt er een bericht dat er een machinist aan komt. Eenmaal de machinist in de trein, roept ie om "Geachte Dames en Heren, Zoals U gemerkt heeft, was er geen machinist meer. De vorige machinist is van de trein gehaald, en ik ben uw vervanger. Toen ik u zou vervangen, ging ik naar de verkeerde trein, maar ik werd op tijd gecorrigeerd. Nogmaals onze excuses, en nog een fijne rit." ![]() Oja, op rtd werkte me ov-chipkaart niet meer ![]() Bij het loket hebben ze hem werkende gekregen ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 22 december 2009 @ 16:26 |
Hoor net van een collega dat de gtbv beperkt gaat worden ivm het negatief reisadvies. Dan mag ik hopen dat het voor abbonementhouders niet zi is. Ik heb geen gebruik kunnen maken van mijn abbonement. Ik had niet de keus om maar geen kaartje te kopen. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 16:35 |
17:03 Apeldoorn 4b Wierden, Deventer Sprinter , Rijdt verder naar Dvgea ![]() Waarheen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 16:35 |
Deventer Goederen Emplacement Aansluiting | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 16:37 |
quote:Ik was inderdaad veel te laat ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 16:38 |
Ik lees net dat Arriva het bus- en treinvervoer mag doen in Rivierenland en de Achterhoek. Busvervoer gaat december 2010 al in. Treinvervoer december 2012. Dat worden dus GTW's op Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Arnhem-Tiel. http://www.destentor.nl/r(...)n-bus-aan-Arriva.ece | |
Guppy | dinsdag 22 december 2009 @ 17:06 |
Is dat dan het einde van Syntus? | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 17:09 |
quote:Mja daar was 't iets te druk voor, maar denk aan chips op de vloer, evenals lege flesjes, kruimels, snoeppapierrestjes op stoelen, etc. Desondanks was het best wel gaaf om met 300km/h over de Moerdijk te scheuren ![]() Overigens daarnet in Roosendaal; "Dames en Heren in Roosendaal, op spoor 3b staat een trein". I kid you not ![]() | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 17:16 |
quote:Nu geen leuk 10-jarigbestaanfeestje meer voor Oostnet. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 17:21 |
quote:Nee, per 29 augustus 2010 neemt Syntus het busvervoer in Zwolle, Deventer en omgeving (concessie Midden-Overijssel) over van Connexxion. | |
jappas | dinsdag 22 december 2009 @ 17:25 |
Vanaf december volgend aar verliest Syntus haar busvervoer in de Achterhoek, twee jaar later volgt ook het treinverkeer. http://www.omroepgelderla(...)gaat-naar-Arriva.htm Weet niet wat ik er van moet denken, ik heb met Syntus over het algemeen wel goede ervaringen, met Arriva eigenlijk niet. Wat zou dit voor het gebruikte materieel inhouden? Zullen de LINTen van Syntus dan vervangen worden of gaan deze bij een nieuwe concessie over naar de nieuwe vervoerder? Edit: Ik moet doorhebben dat we inmiddels al op pagina 2 waren ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 17:29 |
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 17:32 |
Ik lees net dat Apeldoorn - Zutphen ook naar Arriva gaat zie ook: http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/463.html | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 17:50 |
quote:En de syntus, rijd die dan überhaupt ergens met treinen, als ze geen andere trein tracés krijgen? | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 17:53 |
Zij rijden nog Zutphen - Oldenzaal en in opdracht van Connexxion Almelo - Mariënberg | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 17:53 |
quote:Mijn Twitter link staat wel degelijk in me profiel.. ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 17:54 |
quote:En dan hebben ze net het onderhoud naar Blerick verplaatst ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 17:54 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)-rijdt-woensdag.html Ik ga het morgen gewoon weer proberen ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 17:55 |
Vanmiddag trouwens naar Deventer geweest, de 7000 reed niet tussen Deventer en Apeldoorn en extra tussen Almelo en Enschede. De stopt van 5 minuten in Hengelo was trouwens vervallen, wel vreemd omdat daardoor de aansluiting met Syntus verloren ging. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 17:56 |
quote:"mijn profiel", schavuit ![]() ![]() Edit: Ja dus ![]() ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 22 december 2009 @ 18:03 |
tvp, dat mag omdat het veels te snel gaat om elke keer een foto op te duikelen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 18:06 |
quote: quote:Ja, daar hebben we lekker veel aan ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 18:09 |
quote:Aanbestedingen zuigen stierenballen. Alhoewel een collega van mij best te spreken is over Arriva op de Merwede-Lingelijn. | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 18:10 |
quote:Idioten. Alsof dat negatieve reisadvies niet volkomen misplaatst was. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 18:10 |
Hopelijk wil Arriva het ooit nogeens WEL serieus proberen om te gaan pendelen tussen Arnhem en Emmerich ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 18:32 |
Nieuwe filmpjes ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 22 december 2009 @ 18:35 |
quote:Het zal een futiele actie zijn. Maar ik ga wel klagen. Ik koop maandabbonementen. Ik heb een aanzienlijk deel niet mogen gebruiken. Klint als contractbreuk, al zal er vast wel een leuke clausule in de voorwaarden staan. | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 18:45 |
Kan iemand me vertellen in welk type Thalys ik zat? 't Had de moderne neuzen en stoelen in verschillende rood/paars tinten met bijpassende kopdoekjes. Op Wikipedia staan bij zowel de PBA als PBKA versie foto's van rode stoelen met witte kopdoekjes? | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 18:47 |
moderne neus = PBKA ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 18:54 |
quote:Deze extra trein naar Rotterdam Stadion dus ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 18:55 |
't Zat hem dus toch in de neus ![]() ![]() Vandaag ook maar eens de moeite genomen om 'even' de achteringang van Antwerpen Centraal te bekijken.. Dat was meer een tweede hoofdingang, behoorlijk groot en erg modern, alleen echt helemaal niks of niemand te bekennen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 18:56 |
quote:Bij Kievit? daar zit een loket en een muur met bagagekluisjes. En een heeeeeeele grote parkeergarage ![]() ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 22 december 2009 @ 18:58 |
Dat is het einde van syntus ![]() toch wel zonde hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 19:02 |
ach, dat vale geel was ook spuuglelijk. | |
Nightshadow | dinsdag 22 december 2009 @ 19:03 |
Een treinverbinding (+exploitatie in opdracht van cxxn van nog een) is dan alles wat over is voor Syntus? Nog wel busvervoer ergens? Of is dat dan ook weg? Dat gaat dan inderdaad het einde betekenen. Kunnen ze wel mooi alle lintjes die dan over zijn op Zutphen-Oldenzaal gooien ![]() Maar ik vraag mij uberhaupt af of ze dat vol kunnen houden, zo ingekort. | |
Palmboom313 | dinsdag 22 december 2009 @ 19:11 |
quote:dat wel maar toch ze hebben van het OV wat in de achterhoek gewoon dood was er populair OV van gemaakt. En ik vind dat syntus ook gewoon hoort bij de achterhoek ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 22 december 2009 @ 19:13 |
Ow, ik zie dat Syntus per augustus 2010 het busvervoer in Midden-overijssel gaat doen! Dus dan zal het nog wel meevallen met de ondergang van Syntus Hoe zit dat met Arnhem-Zevenaar eigenlijk? | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 19:14 |
Ach, die GTW's hebben in ieder geval een wc, die Linten niet. Maar het zou mij ook weer niks verbazen als ze voor een ander type trein kiezen, bedoel, dit is wel Nederland he. Prutsfaalland 1e klas. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 19:18 |
Het kan trouwens zijn dat voor de treinen die alleen het traject Arnhem - Doetinchem rijden een andere vervoerder komt dan Arriva. Dit deel van de concessie wordt apart aanbesteed ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 19:20 |
quote:Dat is een grap hoop ik? | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 19:21 |
Nee niet dus, het wordt inderdaad apart aanbesteed, en ik zie het nog wel gebeuren ook. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 19:21 |
quote:Dat KAN, ja. Maar misschien gebeurt het niet ![]() quote:BR612-achtigs hebben we nog niet hier ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 19:22 |
quote:Leve de versnippering ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 22 december 2009 @ 19:35 |
quote:Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal. Of wassen ze die dingen in chloor? En ik blijf me echt verbazen over de treinen in het winterweer. En de NS en ProRail maar roepen dat ze er niks aan kunnen doen. Als wissels zo belangrijk zijn verwarm je ze toch? Echt, ik kan er niet bij, wat een gepruts. | |
Peter | dinsdag 22 december 2009 @ 19:36 |
quote:Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus.. | |
MassimO | dinsdag 22 december 2009 @ 19:37 |
quote:De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 19:38 |
quote:Hadden die niet net het onderhoud in Blerick ondergebracht trouwens? ![]() | |
Peter | dinsdag 22 december 2009 @ 19:41 |
quote: quote:Kennelijk ![]() Ach ja.. Om nou voor het onderhoud ergens wel of niet te gaan rijden is ook weer zo iets he.. | |
RealZeus | dinsdag 22 december 2009 @ 19:43 |
quote:Werkt niet? Waar haalt ProRail dan het gore lef vandaan om te zeggen dat we niet opgewassen zijn tegen zoveel sneeuw? Da's gewoon gebrek aan onderhoud en helemaal aan de vingerverf-brigade te wijten. De NS moet gewoon de reizigers hun geld terug geven en de schade verhalen op ProRail. De NS betaalt om op het spoor van ProRail te rijden en als dat vervolgens niet kan door prutswerk van prutsrail dan is Prorail zo fout als het maar kan. | |
Peter | dinsdag 22 december 2009 @ 19:46 |
quote:Sigaar uit eigen doos.. Overheid is aandeelhouder van prorail. De enige die winnen zijn de managers, want die kunnen als 'privaat bedrijf' een marktconforme bonus en salaris opstrijken.. | |
RealZeus | dinsdag 22 december 2009 @ 19:48 |
quote:Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat dat eerder zo'n zootje was. Toen het allemaal nog niet geprivatiseerd was. Toen heb ik ook wel eens met sneeuw in de trein gezeten en toen reden ze gewoon. Toen hadden ze ook nog geen last van blaadjes, utizettende rails door zon, regen en meer weer-gerelateerde kutsmoezen. | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 19:54 |
quote:Grappig, ik heb tussen Rsd - Schiphol geen enkele ondergesneeuwde wissel gezien. Om nog maar te zwijgen over het feit dat in fucking België de enige uitgevallen trein de intercity naar Amsterdam Centraal was. | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 19:57 |
quote:De GTW's op Dordrecht-Geldermalsen hebben geen wc volgens mij hoor, dus dat zegt helaas nog niets... | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 19:57 |
ICE's uit Frankfurt en Basel zijn allemaal in Arnhem geëindigd ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 20:05 |
quote:In NL ook hoor. Maar ook nog wat gas. Wat op bijvoorbeeld Gouda prima werkte. | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 20:06 |
quote:Het vaal worden van DDAR schijnt een reactie van de milieuvriendelijke verf met het wasmiddel te zijn. De verf zelf is niet vaal, er zit een wittige troep tussen de gele verf (op microscopisch niveau). Het schijnt met veel moeite wel te verwijderen te zijn. | |
greavy | dinsdag 22 december 2009 @ 20:09 |
quote:Nice ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 22 december 2009 @ 21:06 |
GTW elektrisch heeft geen toilet. Ik ben benieuwd of arriva er wat van gaat maken. De merwede-lingelijn is niet slecht, maar door het drukke, met lage frequentie bereden traject, is ie 's ochtends altijd te laat in Dordrecht door de vele instappers. Gisteren van Gorinchem naar Maastricht gereisd. Maar 4 uur over gedaan. Normaal 2.30. De wissels waren blijkbaar overal dichtgevroren, want ze reden een een uurdienst gorinchem-geldermalsen en gorinchem-dordrecht, beide aankomend op spoor 1, zodat er geen wissel nodig was over het hele traject. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:10 |
quote:Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt. | |
Ascendancy | dinsdag 22 december 2009 @ 21:14 |
quote:Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:17 |
quote:Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden. Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 22 december 2009 @ 21:23 |
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?) | |
Palmboom313 | dinsdag 22 december 2009 @ 21:23 |
quote:Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben. http://www.gelderlander.n(...)erders-Niet-doen.ece | |
Socios | dinsdag 22 december 2009 @ 21:24 |
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden. ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 22 december 2009 @ 21:25 |
quote: ![]() Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen ![]() Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:31 |
quote:63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt me ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:32 |
quote:De ICRm stuurstanden zijn toch best vet? ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 22 december 2009 @ 21:34 |
quote: ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 21:41 |
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:47 |
quote:Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau. | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 21:47 |
quote:Een ontwerp uit 1984... | |
Duvel | dinsdag 22 december 2009 @ 21:48 |
quote:Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:52 |
quote:En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi. ![]() En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 21:54 |
Oh ja? Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn | |
Ascendancy | dinsdag 22 december 2009 @ 21:55 |
quote:Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staat ![]() Toiletten op perrons. Dat lijkt me sterk op concessielijnen. | |
Ireyon | dinsdag 22 december 2009 @ 21:55 |
quote:Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een " ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 21:59 |
quote:Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch??? | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 22:14 |
zie http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=50&t=12565 | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 22:22 |
ik klikte bijna ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 december 2009 @ 22:34 |
quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 22:49 |
Dank je Dennis ![]() "Het nieuw te openen station Wuppertal-Vohwinkel"? ![]() ![]() ![]() Er waren eind oktober ook geen vernieuwingswerkzaamheden zichtbaar trouwens ![]() Maar de heerschappij van de Halberstadtjes duurt dus voort? ![]() ![]() | |
ReisT | dinsdag 22 december 2009 @ 23:15 |
quote:De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's). | |
STTSJT | dinsdag 22 december 2009 @ 23:53 |
Ben weer terug van uit groningen. Heen en terug reis verliepen goed. Terug reis was iets minder omdat er geen ic reden en daar door de stoptrein naar huis toe had gemist en ik een uurtje mocht wachten ![]() Maar voor de rest is de hele reis goed verlopen ![]() | |
Peter | woensdag 23 december 2009 @ 00:01 |
quote:Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad: quote: | |
STTSJT | woensdag 23 december 2009 @ 00:28 |
Maar dan mogen ze toch wel ander materieel bestellen? Want ik dacht dat toen conexxion een lint wou laten bouwen kwam het niet door de veiligheid test ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 00:35 |
![]() Passage Veenendaal de Klomp Foto's genomen door Maarten Doornenbal van TreinFotoStop.net(?) Passage net voorbij Ede-Wageningen Vond ik op internet ![]() De sneeuw en stoom is een machtige combinatie ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 23-12-2009 00:55:51 ] | |
STTSJT | woensdag 23 december 2009 @ 00:44 |
Mooie foto's ![]() Tis net wat je zelf al zei, stoom en sneeuw ![]() | |
Peter | woensdag 23 december 2009 @ 00:51 |
Een fotograaf vindt: a. het meestal niet fijn dat je linkt naar zijn webruimte ivm het ongewenste dataverkeer b. het niet prettig dat je zonder te vragen zijn foto's plaatst c. het niet prettig als je zijn naam niet vermeld bij de foto's.. | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 00:53 |
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet. | |
Peter | woensdag 23 december 2009 @ 00:53 |
quote:Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reageren ![]() | |
Socios | woensdag 23 december 2009 @ 01:00 |
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers. | |
Peter | woensdag 23 december 2009 @ 01:02 |
quote:Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft.. ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 01:05 |
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online? Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets.. Het is zijn eigen fout, in dit geval.. | |
Peter | woensdag 23 december 2009 @ 01:07 |
quote:Zo gaat het bij de wet helaas niet.. http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/ Maar oké, laten we het weer over treintjes hebben ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 01:22 |
quote:Lees verder quote:Lees meer Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige ![]() ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 23 december 2009 @ 08:56 |
Het modder, eh sneeuwballen gooien naar elkaar is begonnen! Iedereen geeft iedereen de schuld. NS: prorail en de staat Staat: prorail had genoeg geld prorail: komt door de klonten sneeuw onder de trein (NS) die er precies op wissels afvallen. | |
Fixers | woensdag 23 december 2009 @ 09:21 |
Ergste is nog dat de NS geen schade veregoeding uit wil keren aan abbonementshouders. Omdat er een negatief reisadvies gold. In andere sectoren heet wel laten betalen en niet leveren contractbreuk of oplichting. En dat gratis iemand meenemen? Dat gaat nergens over. Ik moet gewoon werken die dag, net zoals vele anderen. Ik heb geen tijd om dan lekker rondjes te gaan rijden voor mijn lol. | |
JaFFe | woensdag 23 december 2009 @ 10:15 |
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar. | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 10:50 |
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..quote:Lees meer Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke.. Storm van kritiek op wanbeleid prorail quote:Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren" ![]() | |
dennistd | woensdag 23 december 2009 @ 10:55 |
quote:Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 23 december 2009 @ 11:01 |
quote:Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben. ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 11:01 |
Nog even een bewering van NS / ProRail onderuit halen ![]() quote:80% van de treinen tijden weer op woensdag quote:Treinen volgens plan uitgereden Echter, als je naar Utrecht de AV kijkt, het komende 20 minuten rijden er 9 van de 16 treinen. Dit is 44 %. Er rijd dus bijna de helft minder dan beloofd. Van de 9 rijdende treinen zijn er 4 vertraagt, wat duid op 44% van de treinen vertraagt. dus 56 % rijd op tijd. De EuroNight naar Amsterdam heeft tevens een vertraging van 116 minuten. quote:Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 23 december 2009 @ 11:01 |
quote:Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland! ![]() | |
dennistd | woensdag 23 december 2009 @ 11:19 |
Het is vrij logisch dat op een station als utrecht geen 80% van de treinen rijdt, aangezien daar veel trajecten zijn met 4x p.u. intercity's ipv 2x. Als je kijkt naar stations die 2x een IC hebben rijdt daar 100%, en gemiddeld zal het dan wel weer uitkomen op 80% ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 13:21 |
in Rtd Lombardijen een ICMm als IC naar Amsterdam Centraal zien passeren. Stopper zwd naar rtd en verder is een SGMm. | |
Duvel | woensdag 23 december 2009 @ 13:42 |
Kut. Kut. Kut. Ik móest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt. | |
Dr_Flash | woensdag 23 december 2009 @ 14:26 |
Iets belangrijks gemist duuf? ![]() | |
Yreal | woensdag 23 december 2009 @ 14:51 |
quote:volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor is ![]() | |
Socios | woensdag 23 december 2009 @ 15:38 |
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling. ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 15:47 |
Ik hoop het voor de NS.. Was vandaag even naar rtd geweest uit Zwd, en zag in Rlb een ICMm als Intercity naar Asd passeren. Later zag ik een ICM + ICMm als Intercity naar Ddt uit Rtd. Verder nog een DD-AR als Intercity naar Ut Ik ben nu bezig met pics op me pc te zetten, en dan ergens uploaden op me webserver. Heb na een goede tip van Zug-Chef een statief gekocht:) Materieel is volgens mij nog niet op de juiste plaatsen ![]() | |
Ascendancy | woensdag 23 december 2009 @ 16:03 |
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000. Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was ![]() | |
greavy | woensdag 23 december 2009 @ 16:08 |
Ik had ook ergens gelezen dat het er meer dan 9.000 zijn.. Er zijn niet ergens concrete cijfers hierover te vinden.. | |
dennistd | woensdag 23 december 2009 @ 16:12 |
Zo, mijn eerste fatsoenlijke treinenfilmpje: Niet klagen over het schudden tijdens het tweede shot, ik heb namelijk nog geen statief en er was niks waar ik de camera stabiel op kon zetten ![]() | |
Duvel | woensdag 23 december 2009 @ 16:15 |
quote:Is al opgelost, had ff last van wat frustraties. | |
Peterselieman | woensdag 23 december 2009 @ 16:27 |
Arriva had ondanks enkele kleine vertraginkjes haar treindienst vandaag goed op orde. Op Leeuwarden - Groningen reden 3 setjes GTW 2/6 + 2/8 en eentje 2x 2/8. Was wel wat overkill trouwens. | |
RealZeus | woensdag 23 december 2009 @ 16:30 |
quote:Ze krijgen het blijkbaar alleen niet. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 december 2009 @ 16:40 |
quote:Ja hoor, Sahaf, tuurlijk ![]() | |
Socios | woensdag 23 december 2009 @ 16:56 |
Van de NS-site:quote: | |
Zug-Chef | woensdag 23 december 2009 @ 16:59 |
Mooi, dan rijdt mijn 12522 tenminste weer normaal, morgen dan maar eens het kerstpakket ophalen, een week later dan gepland ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 23 december 2009 @ 23:09 |
Mijn Intercity mocht kopmaken te Haren vanwege een defecte trein. Die grap heeft me drie kwartier gekost... ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 23 december 2009 @ 23:13 |
quote:Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand. Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 december 2009 @ 23:43 |
Morgen weer eens kijken of mijn vertrouwde 37328 morgen weer eens in ere hersteld is. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 08:07 |
quote:Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas. | |
Guppy | donderdag 24 december 2009 @ 08:15 |
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op. Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 december 2009 @ 08:16 |
Gevalletje handig parkeren. ![]() Naast het uitrijsein dus. | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 08:16 |
quote:Vonken zijn tof ja. ![]() | |
greavy | donderdag 24 december 2009 @ 09:39 |
Weet iemand waarom de Benelux richting Brussel van 9:55 uit Rtd vandaag niet rijd?:?quote:Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34 In Ddt rijd er ook al een IC naar Asd van 9:54 niet. | |
De_Hertog | donderdag 24 december 2009 @ 09:45 |
Duitsers willen NS helpen Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier. | |
Peter | donderdag 24 december 2009 @ 09:55 |
quote:Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit bieden ![]() | |
James1988 | donderdag 24 december 2009 @ 10:33 |
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven. | |
De_Hertog | donderdag 24 december 2009 @ 10:35 |
quote:Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan. | |
dennistd | donderdag 24 december 2009 @ 10:44 |
quote:Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is... | |
Lord_Brett_Sinclair | donderdag 24 december 2009 @ 10:45 |
quote:In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt.. Wat in Nederland een probleem is vandaag de dag dat de storingsploegen een half uur bezig zijn om een locatie voor te bereiden om "veilig" te kunnen werken. "Vroeger" konden ze zo het spoor oplopen, beetje vegen en hakken en daarna kon de boel weer doorrijden. En zo gaat het in sommige landen nog steeds, een stuk efficiënter. | |
James1988 | donderdag 24 december 2009 @ 10:46 |
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij. En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 11:08 |
quote:Ah, daar is de fantast weer. Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus. | |
knars | donderdag 24 december 2009 @ 11:35 |
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!") | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2009 @ 11:40 |
quote:Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken. | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 11:53 |
quote:Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel. ![]() | |
Ireyon | donderdag 24 december 2009 @ 12:50 |
quote:Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot ![]() | |
dennistd | donderdag 24 december 2009 @ 13:48 |
quote:ziet eruit alsof het sein op het perron staat | |
IntercityAPT | donderdag 24 december 2009 @ 14:13 |
quote:Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn. quote:ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanrit ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 14:19 |
quote:Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor. quote:Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar. quote:Hoe bedoel je? | |
IntercityAPT | donderdag 24 december 2009 @ 14:28 |
quote:200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne). quote:Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden. quote:Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200. | |
Ireyon | donderdag 24 december 2009 @ 14:32 |
quote:Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 24 december 2009 @ 14:38 |
quote:200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven. Daarnaast is een simpele snelheidsverhoging niet het enige. Het is essentieel om hoge snelheden ook te benutten. Het reglement moet anders, de dienstregeling moet anders, de materieel indeling moet anders, etcetera. | |
SpeedyRich | donderdag 24 december 2009 @ 15:09 |
quote:die zijn toch van NS dochter NSFSC Dus...gaan die gewoon terug naar NS | |
greavy | donderdag 24 december 2009 @ 15:38 |
Vandaag en Gisteren een aantal foto's zitten maken, en geupload naar me webserver. Heeft iemand nog tips? Heb ze nu met een statief gemaakt. Klik hier voor me album en kijk dan bij 23 December 09 en 24 December 09 Vandaag reden er sowieso 2x een Thalys naar Parijs niet ![]() Ze mochten, als ze wouden, met hetzelfde ticket met de Benelux naar Brussel ![]() Tevens vielen er vandaag een groot aantal benelux treinen uit, zoals nu ook weer om 15.55, maar ook al om 9.55 en was ergens nog 1, die ik vergeten ben (Vertrektijden zijn genomen uit Rotterdam) | |
davidov2009 | donderdag 24 december 2009 @ 15:41 |
quote:Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vrienden ![]() @James en de 200km/h discussie: ik ben het helemaal eens met James dat wil het OV een gelijkwaardige concurrent zijn, moeten de snelheden omhoog. Verder zijn we qua snelheid belachelijk wanneer vergeleken met rest van West-Europa. Ja, in Zwitserland rijden de treinen langzamer door de bergen ja, maar verder.... Terwijl het spoor als geheel in Nederland subliem is (relatief): alleen op snelheid laten we het afweten, maar we hebben supernieuw materieel, hoge capaciteit, veel treinen, hoge punctaliteit, veel service- en reizigersvoorzieningen, we zijn goedkoop etc. Alleen de snelheid/reistijdverkorting nog en dan is het beeld compleet. Technisch inhoudelijk is er wel het e.e.a. wat tegen 200km/h pleit: 300km/h kost namelijk maar 15-20% meer als 200km/h, veruit het duurste is 160-->200km/h. De reden dat de Hanzelijn niet 300km/h is puur een afstand-tijd en materieelverhaaltje (winst zou veel te laag zijn), want veel meer geld had het niet gekost. Sowieso moeten bij 160km/h al de regels aangepast worden voor gelijkvloerse kruisingen en perronpassages, anders kost het miljarden om zo'n marginale winst te realiseren. Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: vergeet niet, de TGV is daar geweldig, maar veel regionale verbindingen (zeg, in een provincie zo groot als Nederland) zijn belachelijk slecht. Daar vind je ook geen 160km/h spoor (behalve daar waar de lokale boemel het hsl spoor op kan). Nederland moet je dus zien als een provincie van Duitsland of Frankrijk, en dán kijken naar de verbindingen. Dan is 200km/h inderdaad wel het maximum wat je wil hebben. Op een afstand waarop die snelheid nuttig zou zijn (bijv. tussen Groningen en Maastricht) is de vervoersrelatie gewoon 0. | |
Ireyon | donderdag 24 december 2009 @ 15:41 |
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden.. ![]() | |
greavy | donderdag 24 december 2009 @ 15:45 |
quote:Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uit ![]() 1 die om 13:58 uit Rotterdam zou vertrekken ri. Parijs.. Werd er omgeroepen : "Geachte reizigers, vandaag zal de Thalys naar Brussel en Parijs van 13:58 niet rijden. U kunt zich melden bij de servicebalie op het station van NS HiSpeed, en uw reis later vervolgen met de Benelux trein of uw reis om te boeken. Excuses voor het ongemak. Herhaling ... etc etc etc" | |
Ireyon | donderdag 24 december 2009 @ 15:47 |
quote:Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong.. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 december 2009 @ 16:00 |
quote:Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 16:22 |
quote:Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol. | |
knars | donderdag 24 december 2009 @ 16:46 |
In Ede? Speciaal voor Fles? ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 17:05 |
quote:Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk. ![]() | |
sander89 | donderdag 24 december 2009 @ 18:15 |
Mogelijk weer amper treinen straks door de ijzel, daar kan je niet veel tegen doen als het echt fiks gaan ijzelen. Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt. We zullen het wel weer beleven. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 18:19 |
quote:Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag! ![]() | |
sander89 | donderdag 24 december 2009 @ 18:32 |
quote:Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail. | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 19:28 |
quote:Die 89 in je naam slaat op je geboortejaar toch? Hoe ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 24 december 2009 @ 19:32 |
Je hebt toch niks tegen mensen uit '89 he ![]() Er is trouwens ook meer bekend over de actie van goedkoper reizen aan het eind van de maand: quote: | |
bork | donderdag 24 december 2009 @ 19:33 |
445 met bijzondere bestemming, eerste trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-12-2009 19:43:49 ] | |
Duvel | donderdag 24 december 2009 @ 19:38 |
quote:Tof, klassieker. ![]() | |
James1988 | donderdag 24 december 2009 @ 20:36 |
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling. Maarja... | |
Ofyles2 | donderdag 24 december 2009 @ 20:42 |
quote:Goed idee, maar ik zou eerst gaan voor 160 waar mogelijk. En ik wil hierbij het bedrijfsleven aanspreken, de politiek heeft bij mij afgedaan. | |
Ofyles2 | donderdag 24 december 2009 @ 20:43 |
quote:Ik blijf vurig hopen dat Balkenende, Bos en Rouvoet volgend decennium fors afgestraft worden. Dat van Bos weet ik zeker, maar dan ben je nog overgeleverd aan de mobiliteitsplannen van de PVV (mochten die er zijn).... | |
knars | donderdag 24 december 2009 @ 23:17 |
quote:Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 december 2009 @ 23:37 |
quote:En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail. | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2009 @ 23:39 |
quote:Juist, want ze maken het zichzelf al lastig genoeg normaal | |
Ofyles2 | donderdag 24 december 2009 @ 23:57 |
quote:Ik dacht dat Camiel Eurlings boter op zijn hoofd had? | |
Palmboom313 | vrijdag 25 december 2009 @ 00:22 |
Pro Rail ![]() ![]() | |
RealZeus | vrijdag 25 december 2009 @ 01:51 |
quote:Ijzelschakeling, en dat hebben ze ook al heel lang. En die discussie over snelhiedsverhoging is prachtig maar ik zou het geld dusdanig investeren dat de treinen niet stilvallen bij een nat blaadje en drie vlokken sneeuw. | |
Socios | vrijdag 25 december 2009 @ 02:09 |
Als ze sneller gaan vallen ze toch niet stil. ![]() | |
greavy | vrijdag 25 december 2009 @ 13:09 |
quote:Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl Gaat lekker daar, bij Thalys ![]() ProRail voegt mist toe aan sneeuw En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 25-12-2009 13:15:40 ] | |
Peterselieman | vrijdag 25 december 2009 @ 13:23 |
Handig dat je maar 3 maand vooruit kunt boeken bij HiSpeed. Wil in april even in een dag naar Parijs op en neer. Moet nog een maand wachten voor ik kan boeken ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 december 2009 @ 13:27 |
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa. | |
greavy | vrijdag 25 december 2009 @ 13:31 |
NS Dagkaartenactie: 2 Dagkaarten voor ¤25,00 Let Op!! Deze actie is tot en met 3 Januari 2010! quote: | |
Ofyles2 | vrijdag 25 december 2009 @ 14:07 |
quote:Kunnen we geen Chinezen inhuren? Lekker die wolken aan flarden schieten? | |
ghizzer | vrijdag 25 december 2009 @ 14:12 |
allereerst iedereen fijne kerstdagen gewenst! dan nog over station Gaanderen.. ik las laatst dat het beoogde aantal reizigers daar flink tegenvalt. Is het dan een optie dat dit station weer verdwijnt? Lijkt mij persoonlijk ideaal dat dat zo is, want dan rijdt die trein tenminste naar Doetinchem weer lekker door. | |
Ascendancy | vrijdag 25 december 2009 @ 16:24 |
quote:Wat maakt dat hun uit dan? Zolang er maar betaald wordt. Ik vind het ook raar dat ze een dienst, die ze profileren als vervanging voor het vliegtuig, zo beperken. | |
busfoto.nl | vrijdag 25 december 2009 @ 17:08 |
quote:Hier een fotootje toen het treintje weer terugreed naar Utrecht. Heb er ook nog een filmpje van dat de tren richting het museum rijdt door de verse sneeuw heen. ![]() | |
bork | vrijdag 25 december 2009 @ 18:59 |
Leukste stoptrein ooit? 11.38 perron 3![]() | |
thats-me | vrijdag 25 december 2009 @ 19:04 |
Deze is nog leuker..![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 december 2009 @ 19:07 |
En perron 3 is ook wat kort voor een internationaal treintje ![]() | |
bork | vrijdag 25 december 2009 @ 19:42 |
quote:knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 25 december 2009 @ 19:53 |
quote:Misschien komt het er straks van... | |
#ANONIEM | vrijdag 25 december 2009 @ 20:06 |
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein? | |
Ofyles2 | vrijdag 25 december 2009 @ 20:17 |
De naschokken van het Eurotunnel-incident:quote: | |
greavy | vrijdag 25 december 2009 @ 22:48 |
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??) En kan het ook bij Fyra met een toeslag? | |
Ireyon | vrijdag 25 december 2009 @ 22:50 |
quote:De OP kan je dat vertellen ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 december 2009 @ 23:00 |
quote:Alpen-Express van EETC ri de sneeuw in Oostenrijk | |
greavy | vrijdag 25 december 2009 @ 23:02 |
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome ![]() Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd. Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik | |
STTSJT | zaterdag 26 december 2009 @ 02:45 |
quote:Als je dinsdag gaat laat hem me weten ![]() Weet zelf ook nog niet 100% zeker of ik dan kan. Maar als ik kan met z'n 2en gaan? (of meerdere als er meer lui zijn) | |
greavy | zaterdag 26 december 2009 @ 10:14 |
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner. Ik wil wel in de ochtend starten (ik kom uit Zwijndrecht). Waar kom jij weg, zodat we de rit kunnen afstemmen? En als er meerderen geïnsteresseerd zijn, waar komen jullie dan weg? Een rit zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien: Rotterdam (FYRA)- Amsterdam (ICE) - Arnhem (SYNTUS)- Winterswijk(SYNTUS) - Zuthpen - (NS) Zwolle - Breda - Rotterdam Hierbij hebben we dus FYRA, ICE, SYNTUS en NS gehad. Tijd Vertrekplaats Aankomstplaats Tijd 9.30 FYRA Rotterdam Centraal (11) Amsterdam Centraal 10.11 10.34 ÏCE Amsterdam Centraal (4b) Arnhem 11.33 12.04 SYNTUS Arnhem (6b) Winterswijk 13.11 13.21 SYNTUS Winterswijk (1a) Zuthpen 13.54 14.04 NS Zutphen (3b) Zwolle 14.43 15.18 NS Zwolle (7) Breda 17.50 18.09 NS Breda (6) Rotterdam Centraal 18.42 Zo zou de rit er kunnen uitzien, en indien het te lang duurt kunnen we hem natuurlijk ook gewoon via Zwolle - Utrecht - Rotterdam laten gaan ipv via Breda. We kunnen ook een andere startplek doen (bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht ofzo, waar we elkaar opzoeken ergens..) Misschien op oud jaars dag / nieuwjaars dag ook (of ergens in Januari nog een x) want die dagkaart actie is 2 kaarten. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 26-12-2009 11:29:14 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 12:16 |
Ik ben altijd wel in voor een ritje, maar dinsdag heb ik de hele dag cursus ![]() Mocht er een nieuwjaarsrondje georganiseerd worden in een weekend in januari, dan hou ik me aanbevolen ![]() | |
greavy | zaterdag 26 december 2009 @ 12:46 |
Oke, jammer maar helaas. In Januari zal het op een Zaterdag of Zondag worden, want dan hebben de meeste mensen een vrije dag, en hebben dus een keuze uit een aantal dagen. * Oudjaarsdag * Nieuwjaarsdag * en overige zaterdagen en zondagen Maar eerst Dinsdag maar even plannen met degenen die willen en kunnen. Tip: Goedkoop reizen met een dagkaart als je geen student ofzo bent(en dus een kaartje moet kopen)? Maak gebruik van de NS Dagkaart actie (Homeprint) 2 dagkaarten voor ¤25,00. Actie tot 3 Januari 2010, uiterste gebruiksdatum 28 februari 2010 | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 13:20 |
Goeie actie ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 26 december 2009 @ 13:24 |
![]() Op 24 december 2009 is de ochtendspits vrij rustig te noemen, zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos. Veolia's GTW (of Velios) stel 351 staat op het station van Nijmegen gereed voor vertrek als stoptrein naar Venlo en Roermond. De klok wijst 8:05 aan, zoals te zien is gaat het ochtendgloren ook te paard met een kortstondig moment blauer stunde. Fijne feestdagen tot maandag! | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 13:36 |
quote: ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 13:37 |
Wat een mooie plaat, Zug-Chef... Wat een verschil met mijn baggerfoto van een paar jaar terug, genomen op ongeveer dezelfde plek. Alleen reed er toen ander materieel naar Roermond. ![]() ![]() | |
STTSJT | zaterdag 26 december 2009 @ 15:32 |
quote:Zoals ik al eerder aangaf weet ik nog niet zeker of ik kan. Tis maar net ff de vraag of ik dan naar zeeland toe ga of dat ik er dan vandaan kom. Ik hoop het zowieso vanaaf/vanacht te weten en anders hoop ik het toch echt voor maandag te weten. Kan ook zijn dat het gene van hier boven niet door gaat en dan kom ik uit Vriezenveen (Plaats in de buurt van Almelo) ipv Goes. En ik ben nog student ![]() Anyway, je hoort het nog. @Socios: das inderdaad ander materieel ![]() Welke zou beter/fijner zijn ? ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 december 2009 @ 15:54 |
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week ![]() ik kom uit de buurt van enschede | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 17:32 |
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb. ![]() Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben. ![]() Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM) Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR) Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V) Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U) Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U) Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR) Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V) Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper) Welke trajecten komen bij jullie uit de bus? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 17:46 |
quote:Nou niks ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 18:10 |
Plan voor 27 december: 8:47 Utrecht Centraal V 9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal 11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal 11:55 x 12:15 Gent St Pieters 13:03 x 13:38 Geraardsbergen 13:57 x 14:03 Enghien / Edingen 14:22 x 14:57 Geraardsbergen 15:45 x 16:05 Gent St Pieters 16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal 18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal 18:58 Utrecht Centraal A 538 km Plan voor 28 december: 7:02 Utrecht Centraal V 7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal 9:42 x 10:04 Brussel-Zuid 11:08 x 11:52 Quévy 12:56 x 13:02 Brussel-Zuid 13:18 x 13:37 Jette 13:52 x 14:24 Brussel-Zuid 15:50 x 15:56 Maastricht 18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal 18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park 19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal 19:50 Utrecht Centraal A 775 km Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus): 7:51 Utrecht Centraal V 8:05 x 8:08 Amersfoort 8:44 x 9:04 Zwolle 9:28 x 9:36 Nijverdal West 9:51 x 10:03 Nijverdal 10:17 x 10:43 Almelo 11:18 x 11:57 Bad Bentheim 12:05 x 13:06 Salzbergen 13:12 x 14:21 Rheine 17:09 x 17:14 Schiphol 17:47 Utrecht Centraal 460 km Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 18:15 |
Hehehe, nice. Ik maak ook nog een eindsprint dit jaar. Morgen vertrek ik voor 4.118 kilometer. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 18:20 |
Da's fors ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 18:25 |
Klopt, ja. ![]() Reisschema | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 18:30 |
Netjes ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 18:46 |
Harlingen - Amsterdam Centraal: ¤ 16,60. (NS Enkele reis met voordeelurenkorting) Amsterdam Centraal - Bruxelles-Midi: ¤ 25,-. (NS Low-Fixed) Bruxelles-Midi - Luxembourg Gare: ¤ 24,90. (NS Hi-Flex Rail Plus-korting) Luxembourg Gare - Paris Est: ¤ 25,-. (TGV Europe Prem's) Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 39,-. (DB Frankreich Spezial) Frankfurt (Main) Hbf - Zürich HB: ¤ 39,-. (DB Schweiz Spezial) Zürich HB - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 39,-. (DB Schweiz Spezial) Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf: ¤ 29,-. (DB Sparpreis Dauerspezial) München Hbf - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 29,-. (DB Sparpreis Dauerspezial) Frankfurt (Main) Hbf - Harlingen: ¤ 39,-. (NS Low-Fixed-Superdiscount) Totaal: ¤ 305,50. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 18:49 |
7,419 cent per kilometer dus. Keurig hoor ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 18:50 |
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 19:03 |
quote:Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijk ![]() ![]() | |
Crientj | zaterdag 26 december 2009 @ 19:58 |
quote:Nijverdal ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 20:12 |
quote:Nou dat moet nog maar blijken natuurlijk ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2009 @ 21:24 |
Die A-train van Hitachi (de Class 395 aka Javelin-treinen in Engeland) ziet er best nice uit. Ik kwam nog een PDF'je (12 MB) tegen met wat plaatjes en specs... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 21:58 |
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden. ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 22:34 |
Is er nog nieuws over de Plan U's? | |
greavy | zaterdag 26 december 2009 @ 22:57 |
quote:zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog. En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen. De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2009 @ 22:57 |
Ik vrees dat die in SLowakije ionen staan uit te wisselen met de buitenlucht ![]() | |
Socios | zaterdag 26 december 2009 @ 23:01 |
Ze zouden toch in een sneltreindienst ingezet worden vanuit Bratislava? ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2009 @ 00:12 |
quote:Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders). mogelijkheid: Es 8.47 2 ST 7930 Hgl 8.56 3a Hgl 9.06 2 IC 242 Amf 10.22 7 Amf 10.24 6 IC 530 Ut 10.39 8 ========================== Ut 10.59 14 ICE 123 Ah 11.33 6a Ah 12.04 6b ST 30937 Ww 13.11 1b Ww 13.21 1a ST 30848 Zp 13.54 1b Zp 14.04 2a ST 17848 Apd 14.23 3 ======================== Apd 14.36 4 IC 1747 Es 15.32 4 Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2009 @ 00:17 |
400 km exact, mijn hemel. ![]() Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed. Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen. | |
Ofyles2 | zondag 27 december 2009 @ 00:47 |
quote:In ieder geval wel creatief opgelost. | |
James1988 | zondag 27 december 2009 @ 02:03 |
Mm, net met iemand een discussie gehad over trein vs. auto. Hij gaf aan dat hij de trein even helemaal beu was omdat hij vorige week zondag in Antwerpen vastzat na dat winterweer. 's maandags is hij naar Nederland teruggegaan maar hij vond het vreemd dat er alleen maar korte stoptreinen reden die overvol zaten. "Waarom zetten ze niet gewoon langere treinen in?" Omdat die ook ergens vandaan moeten komen "Normaal rijden ze ook" Ja, normaal wel ja. Dit was niet normaal. Verder wilde het idee dat er iets als materieel- en baanvakkennis vereist is, ook niet in. "Dan zijn die opleidingen dus niet goed genoeg". Want het is praktisch om 10 materieeltypen aan alle machinisten te leren, die er de helft van de tijd nooit mee gaan rijden? Dat soort dingen... zucht. | |
Ofyles2 | zondag 27 december 2009 @ 02:17 |
De hamvraag: wanneer gaat ProRail in de leer bij Deutsche Bahn? | |
greavy | zondag 27 december 2009 @ 10:22 |
quote:Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook ![]() Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden. En waar kunnen we elkaar aan herkennen. Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-12-2009 10:28:45 ] | |
dennistd | zondag 27 december 2009 @ 11:12 |
quote:jij was er dinsdag toch niet? Een later reisje mag wat mij betreft wel langer duren hoor ![]() (als ik maar niet door dag en dauw uit bed moet ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2009 @ 11:14 |
quote:Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel? Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 december 2009 @ 11:20 |
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo ![]() | |
greavy | zondag 27 december 2009 @ 11:26 |
quote:Ik sta bij de tunnel ![]() Ik sta daar met een camera statief, zodat je me wel moet vinden. Er is toch maar 1 tunnel? Dat scheelt, want noord/west enz. herkennen is niet het beste van mij ![]() quote:Als Dennis daar geen problemen mee heeft.. Want als je trein niet rijd / vertraagd is, kan je dat doorgeven ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2009 @ 12:10 |
je hebt pm | |
Crientj | zondag 27 december 2009 @ 13:20 |
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2009 @ 13:21 |
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch? | |
Crientj | zondag 27 december 2009 @ 13:25 |
quote:Check. ![]() | |
Yreal | zondag 27 december 2009 @ 14:09 |
dat is nog steeds mat 64 Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam ![]() | |
knars | zondag 27 december 2009 @ 14:52 |
quote:Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64). | |
James1988 | zondag 27 december 2009 @ 16:13 |
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken? | |
Ofyles2 | zondag 27 december 2009 @ 16:19 |
quote:Gvc-Ut Eigenlijk moeten ze daar voorlopig blijven. Vorige week maandag had een combinatie Zl-Amf platgegooid. | |
dennistd | zondag 27 december 2009 @ 18:28 |
quote:Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden. | |
Duvel | zondag 27 december 2009 @ 18:58 |
Vorige week wel 14 bakjes SLT door Utrecht zien komen als leeg mat. Oh, en iets van 11 bakken SGMm als leeg mat door Gouda. Dat zie je ook niet vaak. ![]() | |
Ofyles2 | zondag 27 december 2009 @ 19:37 |
Tot begin 2010 is er een verminderd aanbod op het traject Brussel-Parijs: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)s_schrapt_ritten.xml | |
greavy | zondag 27 december 2009 @ 19:43 |
Was ook al op Treinreizger gepost. Hun vermelden er wat extra informatie bij, zoals dat de reparaties iets langer duren door de problemen bij Eurostar en dergelijke. | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2009 @ 19:58 |
Jouw let niet echt op grammatica, is het wel? | |
henkde_j | zondag 27 december 2009 @ 20:00 |
Voor de geïnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2. | |
Lord_Brett_Sinclair | maandag 28 december 2009 @ 09:26 |
quote:Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg! | |
Ireyon | maandag 28 december 2009 @ 12:37 |
http://www.nuvideo.nl/opm(...)aast-door-china.html | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 14:31 |
Zojuist me dagkaarten besteld, voor de komende 4 reisdagen. Via de Actie van NS(2 dagkaarten voor ¤25,00) Komende 4 keer dat ik een grote rit maak, zoals morgen met Dennis, lekker goedkoop reizen ![]() Indien er nog mensen zijn die mee willen reizen, laat het dan snel weten.. Het reisje ziet er zo uit: quote:Me heenreis: Zwd 9.10 2 ST 5124 Rtd 9.30 8 Rtd 9.35 14a IC 20533 Ut 10.13 12 Ben wel wat vroeg in Utrecht, maar moet nog even ontbijten vrees ik dan (broodje halen bij De Broodzaak) en het ICE toeslag biljet. Ik ga tevens vanuit Apeldoorn door naar Amersfoort, en dan Amsterdam, om de Fyra van Amsterdam naar Rotterdam te nemen ![]() Ap 14.57 4 IC 1650 Amf 15.22 7 Amf 15.29 7 IC 1550 Asd 16.02 14a Asd 16.26 14a FYRA 1050 Rtd 17.07 111 Rtd 17.32 7 ST 5165 Zwd 17.50 3 [ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 28-12-2009 15:38:12 ] | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 19:39 |
quote:Limburgs Dagblad, 21 december 2009 Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel? Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden.. | |
Duvel | maandag 28 december 2009 @ 19:41 |
quote:Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct. | |
Ofyles2 | maandag 28 december 2009 @ 19:42 |
Is weer een machtsspelletje van NS... | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2009 @ 21:31 |
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus. | |
James1988 | maandag 28 december 2009 @ 21:35 |
Yipes... beterschap en een spoedig herstel! | |
knars | maandag 28 december 2009 @ 21:37 |
Auw, beterschap! Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen? ![]() | |
James1988 | maandag 28 december 2009 @ 21:43 |
quote: ![]() | |
bork | maandag 28 december 2009 @ 21:47 |
quote:ieuw! ![]() Sterkte en beterschap! Mag je zelf nu morfine druppelen? Hoe is het gebeurt als ik vragen mag? Moeten we je nog een keer komen opvrolijken als ze je gereconstrueerd hebben? | |
Peter | maandag 28 december 2009 @ 21:59 |
Beterschap Flash! | |
Ireyon | maandag 28 december 2009 @ 21:59 |
Wow Flash, dat klinkt toch wel heftig ![]() | |
Ascendancy | maandag 28 december 2009 @ 22:01 |
Vandaag lekker getreind. Als je vanaf geldermalsen de stoptrein naar Utrecht pakt, ziet de spurt van arriva er prachtig uit als ie net wegrijdt ![]() Denk dat ik binnenkort maar eens foto's ga maken. Wat deden de SLT's tussen Utrecht en Amersfoort? Volgens mij reedt ie wel in de dienst. En waarom noemen ze dat kreng utrecht-leiden een intercity ![]() ![]() | |
Koen66 | maandag 28 december 2009 @ 22:20 |
quote:Auw dat klinkt pijnlijk! Sterkte en beterschap !!!! |