Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:54 schreef Wisheh het volgende:
Geslaagd Kerel heeft geen eens gevraagd naar me theorie dus niks aan de hand Maandag nieuw pasje halen.
Is ook 6 fouten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:12 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zit nu de site gratis theorie.nl eens door te lezen.
Alleen vroeg ik me wat af: de opzet voor het theorie examen voor de auto is een tijdje terug veranderd, is dit voor de motor ook veranderd?
Of is het gewoon nog steeds 50 vragen, 6 fouten?
Nice, ik heb de grote broer, de 600. De vorige eigenaar (die ook een 400 had), zei dat een 400 toch echt te klein was en te weinig vermogen had. Goed op letten dusquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:39 schreef TPS het volgende:
Morgen proefritje maken op een Suzuki Bandit 400
Ach dat weet je als je een 400 gaat bekijken.. uiteindelijk kan alles sneller en beter, ligt er gewoon aan wat je wilt en dan kom je uiteindelijk ergens tussen een 150cc of een hayabusa uit.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:59 schreef crossover het volgende:
[..]
Nice, ik heb de grote broer, de 600. De vorige eigenaar (die ook een 400 had), zei dat een 400 toch echt te klein was en te weinig vermogen had. Goed op letten dus
Gefeliciteerd! Heb je geluk dat hij niet naar je theorie vroeg, maar ik neem aan dat ze dat ook in de computer kunnen zien, net als AVB. Bij mij vroegen ze er beiden keren wel om in ieder geval. Al een motor op het oog ?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:54 schreef Wisheh het volgende:
Geslaagd Kerel heeft geen eens gevraagd naar me theorie dus niks aan de hand Maandag nieuw pasje halen.
Die inzicht vragen ed. is alleen voor de auto, motor is nog oldskool 50 vragen max. 6 fout.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:12 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zit nu de site gratis theorie.nl eens door te lezen.
Alleen vroeg ik me wat af: de opzet voor het theorie examen voor de auto is een tijdje terug veranderd, is dit voor de motor ook veranderd?
Of is het gewoon nog steeds 50 vragen, 6 fouten?
Ik had deze:quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:56 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Heb je geluk dat hij niet naar je theorie vroeg, maar ik neem aan dat ze dat ook in de computer kunnen zien, net als AVB. Bij mij vroegen ze er beiden keren wel om in ieder geval. Al een motor op het oog ?
Door een vrouw die linksaf sloeg in der auto toen ik aan het inhalen was. Vorken waren nog recht maar de balhoofd pin was dwars door me kroonplaten gegaan. Oja en me voorvelg was krom.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:39 schreef Robin__ het volgende:
hoe de fuck vouw je de voorvork die kant op
flink wheelies lopen maken ?quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:52 schreef Wisheh het volgende:
Ik denk daarom ook dat er al een scheurtje ofzo in de platen zat. Zal wel is ff fototje maken een keer van hoe ie er nu bij staat en van wat ravage onderdelen
In dat geval, kut automobilist!quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:31 schreef Wisheh het volgende:
Ze ging naar links richting een parkeer plaats van een juwelier. En nee was niet op een kruispunt
Zo he, dat is nogal wat. Neem aan dat die automobilist dus ook geen knipperlicht aan had op het moment dat jij haar wilde inhalen? Verder alles goed gekomen? Vrouw met de schrik vrij denk ik.. Geen problemen gehad verder met verzekering ofzo dan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:16 schreef Wisheh het volgende:
Reed zelf, was op weg naar stuk bos waar we altijd crossen maar dan moet je dus ff stukje door dorp. En nouja de rest zie je wel aan de foto's. Zelf opstaan zat er niet in. Nachtje IC en 4 dagen normale verpleging. Resultaat: scheur in me lever, gekneusde long, 3 ribben gebroken, en gebroken sleutelbeen en schaafwonden en nog stukken glas in me arm/kin.
Merkgeil + gepast. En ja het wordt gelijk een R1! Spaar je moeite om mij om te praten die discussie heb ik al 1000 keer gevoerd. Het wordt gelijk een R1.quote:
Shit he, denk dat dat inderdaad wat knaken gaat kosten ben ik bang. Tenminste, als je ook mag opdraaien voor de ziekenhuiskosten...quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:47 schreef Wisheh het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen knipper heb gezien. Maar voordat ik het wist lag ik al dus mischien heeft ze hem wel aangehad en heb ik hem niet gezien. Kan me er ook niks van herinneren, de foto's is het enigste van wat ik er van weet wat er gebeurt is.
En qua verzekering heb ik nog geen idee, heb toevallig wel deze week een brief gehad dat ze een kopie van me rijbewijs willen zien. Dus we zullen het zien al denk ik wel dat ik een aardig centje kwijt ben aan ze. En van justitie een boete van ¤220,- voor rijden zonder rijbewijs. Die viel dus opzich wel mee.
Die discussie zal ik niet snel met iemand beginnen, ik rijd tenslotte ook al rond met meer vermogen dan strikt noodzakelijk zou zijn, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik vind het persoonlijk alleen niet logisch om alpine stars handschoenen te kopen als je de r1 waar je je zinnen op hebt gezet al lastig kan betalen. Maargoed je geeft iig gewoon toe dat je merkgeil bent.. en ach das je goed recht hoor, jou geldquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:20 schreef Montelly het volgende:
[..]
Merkgeil + gepast. En ja het wordt gelijk een R1! Spaar je moeite om mij om te praten die discussie heb ik al 1000 keer gevoerd. Het wordt gelijk een R1.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Die discussie zal ik niet snel met iemand beginnen, ik rijd tenslotte ook al rond met meer vermogen dan strikt noodzakelijk zou zijn, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik vind het persoonlijk alleen niet logisch om alpine stars handschoenen te kopen als je de r1 waar je je zinnen op hebt gezet al lastig kan betalen. Maargoed je geeft iig gewoon toe dat je merkgeil bent.. en ach das je goed recht hoor, jou geld
hoop wel dat je begrijpt hoe stereotype het overkomt, net je rijbewijs, r1, blitse outfit, trendy laarzen.. natuurlijk krijg je dan hier en daar een opmerking, maar daar moet je ook maar tegen kunnen als je jezelf oud en wijs genoeg vind voor een grote jongens motor
Ieder zn eigen droommotor en 'stappenplan' hoor
succes met zoeken (en sparen )
Vergeet alle rijslessen en AVB/AVD examens vandaag!!!quote:Op donderdag 17 december 2009 08:27 schreef NutKees het volgende:
Zijn bij iemand de rijlessen al afgezegd? Het is hier nogal glad op de binnenwegen, dus ik vraag me af wat er nu precies gaat gebeuren...
Hier ook, 1 dag binnen voordat de sneeuw kwamquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:52 schreef Gauner het volgende:
Wat ben ik blij dat ik rijbewijs net binnen heb voordat de kou het land binnenkwam, zat net in de auto en die gaf -11gr. aan, moet er niet aan denken dan op de motor te zitten.
Ja, tvp.
Ach, bij mij stond er een jaar een motor in de schuur (gewacht tot me 21ste ), dus die paar weken is dan ook nog wel te overzienquote:Op zondag 20 december 2009 17:52 schreef betty_sue het volgende:
Ik ben al een flinke tijd bezig.
Bij mn laatste 10-lessenkaart zei hij dat het de laatste was en nu heb ik toch weer een nieuwe moeten kopen.
Wordt het een beetje zat dus hoop dat ik het snel af kan maken als het winterweer foetsie is.
Het knaagt ook heel erg nu er over 2 weken een motor beschikbaar staat in de schuur en ik er niks mee mag doen
Denk toch echt dat je beter normaal weer kan hebben dan reden in die zooi die nu op de wegligt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef NutKees het volgende:
Nieuwe examen: 6 januari... Jammer, ik had toch stiekem gehoopt dat het eerder zou kunnen.
Pff, lijkt me ook niet echt fijn rijden hier, tenminste, niet op de wegen in de woonwijken ed..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:41 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Denk toch echt dat je beter normaal weer kan hebben dan reden in die zooi die nu op de wegligt.
Gisteren nog een motorrijder ongenadig hard onderuit zien gaan. Wil je ook niet hebben op je examen natuurlijk.
Heb jij even mooi mazzel dat het volgende week weer gaat vriezen!quote:Op zondag 27 december 2009 22:41 schreef PeeJie_ het volgende:
Van de kerst handvatverwarming gekregen van mijn vriendin, dus dat word van de week toch wel even uitproberen
Nou, de buitenkant van je handen worden alsnog gewoon koud...quote:Op maandag 28 december 2009 00:57 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb jij even mooi mazzel dat het volgende week weer gaat vriezen!
Mijn nieuwe AVB-examen is pas 12 januari. Ook ik had stiekem eerder gehoopt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef NutKees het volgende:
Nieuwe examen: 6 januari... Jammer, ik had toch stiekem gehoopt dat het eerder zou kunnen.
Misschien ga ik ook nog wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:59 schreef Montelly het volgende:
Jongens wie gaan dr allemaal naartoe??
Ik heb al allerlei CD roms met vragen gedownload Nu eerst nog een theorie boekje zien te regelen.. Hier nog iemand die er voor een fokprijsje van af moet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:40 schreef GimmeGore het volgende:
Net een oefentheorie examen gedaan.
Ik moet nog hard leren
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik heb al allerlei CD roms met vragen gedownload Nu eerst nog een theorie boekje zien te regelen.. Hier nog iemand die er voor een fokprijsje van af moet?
Als je in de nieuwsgroepen zoekt op "motor theorie" komt er heel wat naar vorenquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik heb al allerlei CD roms met vragen gedownload Nu eerst nog een theorie boekje zien te regelen.. Hier nog iemand die er voor een fokprijsje van af moet?
Ik heb nog een boek over. 15 ex verzenden is ie voor jou.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik heb al allerlei CD roms met vragen gedownload Nu eerst nog een theorie boekje zien te regelen.. Hier nog iemand die er voor een fokprijsje van af moet?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je in de nieuwsgroepen zoekt op "motor theorie" komt er heel wat naar voren
Er zitten denk ik voor een derde aan technische vragen in. Een boekje is een must.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:12 schreef GimmeGore het volgende:
zitten er alleen wel of geen technische vragen in een theorie examen?
Ik kan me van 2005 herinneren (uit de cursus) dat ze er niet inzaten, maar bij die ik gister had gedaan op internet zaten er wel technische vragen in (wat moet je doen als je je remmen tot aan je handvat kan inknijpen? zulke vragen bedoel ik dus)
Ach onzin, ik weet niet hoe groot je bent, zelf ben ik 1,72, maar volgens mij kan je beter wat kleiner dan wat groter zijn op een motor. Tenzij je een Goldwing of een ander soort motorvrachtwagen wiltquote:Op woensdag 30 december 2009 21:28 schreef GimmeGore het volgende:
Gelukkig is mijn broer ook geslaagd voor zijn theorie met mijn boeken uit 2005
Dus mij moet het ook wel lukken.
Ben alleen bang voor de "reken"vragen, ik ben wiskundig dyslectisch (dyscalculie) dus ik moet rijtjes maken en die uit mijn kop leren, want als ik dat moet gaan berekenen op zo n moment kom ik er toch niet uit.
Beetje jammer alleen dat er nu in ene keer mensen zijn die mij gaan lopen vertellen dat ik te klein en te licht ben om een motor in bedwang te houden.
1m66 en 55 kgquote:Op woensdag 30 december 2009 21:37 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ach onzin, ik weet niet hoe groot je bent, zelf ben ik 1,72, maar volgens mij kan je beter wat kleiner dan wat groter zijn op een motor. Tenzij je een Goldwing of een ander soort motorvrachtwagen wilt
Ik ben ook ongeveer 1m66 en weeg zo'n 7 kilo meer. En ik hoor ook van veel mensen dat ik bijna geen motors zal mogen rijden omdat ik die niet aankan. Maar tijdens mijn lessen heb ik nog geen problemen gehad.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
1m66 en 55 kg
En ik wil (later, ooit, als ik een rijke jurist ben) een Harley
Zoals Miriampje al zegt, dat zijn altijd mensen die er de ballen verstand van hebben.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
1m66 en 55 kg
En ik wil (later, ooit, als ik een rijke jurist ben) een Harley
Zeg maar gerust voor volgende maand. Balen, maar daarna zijn er nog 10 maanden over om wel te kunnen rijdenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:59 schreef Miriampje het volgende:
De weersvoorspelling zijn niet echt motorrijder vriendelijk de komende week Brrrr...
Gelukkig nieuwjaar!! Mijn voornemen voor dit nieuwe jaar: mijn rijbewijs halen en een motor kopen.
Inderdaad, de voorspellingen blijven ook nog steeds dik onder 0.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust voor volgende maand. Balen, maar daarna zijn er nog 10 maanden over om wel te kunnen rijden
Hmm.. vraag me af of de tweede keer wel een examen voor je gaat wordenquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef NutKees het volgende:
Nieuwe examen: 6 januari... Jammer, ik had toch stiekem gehoopt dat het eerder zou kunnen.
Verdoriequote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:36 schreef NutKees het volgende:
Rijles gisteren afgelast, examen morgen ook zo goed als. 2e keer verdorie.
Met de sneeuw wil je echt niet rijden nou, als het er vers ligt is het leuk, lekker glijden met grip, maar als het opgevroren is, en je wilt savonds naar huis, en je rijd een stoepje af, lig je mooi op je plaat gebeurde mij een paar dagen terug. gelukkig iets schade aan het motorblok, en koppelingshendel vaag verbogen. meer niet,quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Als het maximum straks rond de 2-5 graden is, kan je wel weer lekker lessen. Tenminste, daar zou ik op wachten, weet je zeker dat je geen last heb van die sneeuw
Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar in Leusden kan je maar 1x per week motortheorie doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:49 schreef Meddo het volgende:
Waar kan ik het snelst examen doen
lijstje
Die wachttijd is niet zo hoog
Leusden : 14 Januari..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:46 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar in Leusden kan je maar 1x per week motortheorie doen.
Alleen op donderdag
Ik heb 2de kerstdag nog een stuk gereden!, maar idd, mooi kut.quote:
Met al dat zout op de weg Gaat denk ik nog wel even duren voor dat ik er weer op zit met dit weer....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ik heb 2de kerstdag nog een stuk gereden!, maar idd, mooi kut.
Gewoon afspoelen met wat water als je terug bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Met al dat zout op de weg Gaat denk ik nog wel even duren voor dat ik er weer op zit met dit weer....
Ja dat is waar, maar op sommige stukken waar ik langs kom wordt amper gestrooid. Hier in de wijk wordt echt bijna niet gestrooid, aangezien het een en al bochten is...... Met de auto glij je soms al, motor ga ik niet eens proberen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Gewoon afspoelen met wat water als je terug bent.
Gister nog een stuk gereden, het ging best. Op de binnenwegen moet je oppassen, maar verder is het best te doen.
Die foto!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:43 schreef crossover het volgende:
Als er niet gestrooid is, is het inderdaad hopeloos...
Ik wil lente!! Geitjes in de wei, zonnetje met een graad of 15, rokjesdag..
Sfeerimpressie omdat we alweer vergeten zijn hoe de lente er ook al weer uitziet:
[ afbeelding ]
Eerst een rijbewijs en een motorquote:Op maandag 11 januari 2010 21:25 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Die foto!
Misschien nog een keer aangeven, maar! Misschien is het een idee van het voorjaar een half / heel dagje een toer(tje) te doen met wat mensen uit het topic + andere motorvrienden ?
Dat is gewoon een theorie certificaat net als voor de auto, alleen dan toegespitst op de motor, je kan bijv ook vragen krijgen over motor techniekquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef Gwunnik het volgende:
Aha, dank je wel regels mbt motorrijden veranderen geloof ik vrij snel de laatste jaren...
Maar hoe zit dat met dat precies met dat theoriecertificaat? Is dat gewoon het 'volwaardige' theoriecertificaat of is het weer een andere (vorm van geldklopperij )? Dat werd me namelijk ook niet echt duidelijk
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:32 schreef Gwunnik het volgende:
Grmbl... heb natuurlijk net deze kerstvakantie het besluit genomen de motor eens te gaan proberen... zal wel even duren voordat ze me terugbellen voor die proefles :S
achja, dan maar inlezen... hoewel daar de drang tot echt rijden alleen maar groter van wordt
heb trouwens nog een vraagje, ik heb geen enkel rijbewijs... begrijp ik het goed dat ik dan eerst een theoriecertificaat nodig heb voordat ik uberhaupt echt op de weg mag lessen?
Voor het avd examen ja, niet voor de lessen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
Ik hoefde niet eerst theorie te doen hoor. Heb een maand of 4 gelest, toen pas theorie gehaald.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
theorie of een (b) rijbewijsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:11 schreef Robin__ het volgende:
Sommige rijscholen willen dat, bij sommige mag je dan ook al de korte stukjes over de weg naar het oefenterrein toe (leuk in het begin!).
Het is wel raadzaam om hem zeker een maand voor je 1e examen te halen.. dan kan je zonder tijdverlies nog een herexamen doen, en dan na je AVB examen meteen door met de weg-lessen (daar heb je sowieso je theorie voor nodig)
Inderdaad, of je autorijbewijs (volgens mij ook verplicht is voor C D enzo). Tegenwoordig krijgen bromfietsers hetzelfde pasjes.. dat is NIET voldoende (omdat snelwegen etc niet behandeld worden in de brommer theorie)quote:
Dat het moet heb ik nog nooit gehoord.. wel veel brildragers die het inderdaad erg prettig vinden (een systeemhelm drukt doorgaans ook minder op je wangen) omdat je je bril makkelijker op en af kan zetten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:21 schreef GimmeGore het volgende:
hmmm volgens mijn theorie cdrom moet ik een systeemhelm kopen omdat ik een bril draag
Ik heb tijdenlang een integraalhelm gehad, nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef crossover het volgende:
Of lenzen.
Een bril gaat best moeilijk met een integraalhelm.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
hier ook integraal met bril, is even klooien, maar uiteindelijk heb je door hoe je hem er makkelijk in krijgt, en dan is het geen probleem meer
Niet over nadenkenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Wat voor iets had je ook al weer?quote:Op zondag 17 januari 2010 10:00 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.
die van mij start weer!
gs500quote:Op zondag 17 januari 2010 10:24 schreef crossover het volgende:
[..]
Wat voor iets had je ook al weer?
Ik heb m'n honda vanochtend even gestart om te kijken of die het nog doet, en nu jeuken mn vingers! Paar regenbuien zodat al het zout weg is, en dan kunnen we weerquote:Op maandag 18 januari 2010 09:38 schreef PeeJie_ het volgende:
Het weer ziet er weer een stuk beter uit idd. nog een paar daagjes en alle rommel is weg :-)
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:
Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
Je zou kunnen proberen het op een wat meer constructieve manier te formuleren.. Heb je de topictitel uberhaupt gelezen?? Vind je het dan heel vreemd dat niet iedereen een expert is op het gebied van motorrijden, verkeer en het onderhoud van een motor? Leuke binnenkomer in de topicreeks man..quote:Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:
Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
Nee, heb volgende week pas mn eerste proeflesquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Auw.. motor dr boven op 'gelegd'? Gelukkig had je goede kleding aan en blijft het bij wat blauwe plekken ff paar daagjes doorbijten
Shit, dat is fucking balen.. Nou maar hopen dat het kei en keihard sneeuwt dan (alleen voor jou), dan valt het misschien nog mee ...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:49 schreef GimmeGore het volgende:
Nou mag ik dus volgende week niet die proefles doen van de dokter
nog een offtopic reactie: ik mag dus nooit meer door de regen rijden op de motor anders scheurt mn motorblok doormiddenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:00 schreef 2cv het volgende:
Ik zal het even verduidelijken: dat motorblok is niet warm, dat is heet. Ga daar maar rustig van uit. Met water (wat echt niet kookt) koel je een gedeelte van het motorblok af.
Als dingen warm worden zetten ze uit. Als jij nou dat motorblok met dat water afkoelt wil het plaatselijk krimpen. Daardoor krijg je enorme inwendige krachten in het motorblok waardoor het kan gaan scheuren. En een gescheurd motorblok kan je niet repareren, dat kan je wegdonderen.
Daarom mag je ook nooit normaal water in je koelvloeistofreservoir doen. Krijg je hetzelfde effectquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef MrDrako het volgende:
[..]
nog een offtopic reactie: ik mag dus nooit meer door de regen rijden op de motor anders scheurt mn motorblok doormidden
Veel plezier bovenal!, en doe voldoende kleren aanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:21 schreef Gwunnik het volgende:
Woei, morgen proefles... wish me luck!
Gelukkig mocht ik de (vet stoere ) motorlaarzen van mn pa hebben... yay
je gaat daar serieus op in?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
Een beetje spatwater van rijden in de regen is iets heel anders dan in 1 keer de volle straal van een tuinslang/hogedrukspuit/whatever op je hete motorblok zetten. Zowieso is je motorblok wel afgeschermd tegen dat beetje regenwater/spatwater anders dan was het wel algemeen bekend dat je niet in de regen op je motorfiets moet rijden.
Veel plezier!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:21 schreef Gwunnik het volgende:
Woei, morgen proefles... wish me luck!
Gelukkig mocht ik de (vet stoere ) motorlaarzen van mn pa hebben... yay
Mooizo!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:27 schreef GimmeGore het volgende:
Woohoo! als ik mn knie goed inpak, mag ik van de fysio gaan rijden
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:05 schreef GimmeGore het volgende:
Rijschool heeft ook aangeraden om nu even niet te beginnen.
Die sms-dienst-examens uit de OP, zijn die een beetje behoorlijk?
Ga maar van dat Veka boek uit, die had ik ook en ik had (maar) 2 fout op mijn 1e theorie examen. En op je praktijkexamen willen ze ook zien dat jij links naast die (slomere) auto gaat staan. Aangezien jij het snelle voertuig bestuurd op dat moment.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:02 schreef GimmeGore het volgende:
Nou, die cd rom gaat de vuilnisbak in.
Hij verschilt op sommige punten van mijn Veka boek.
Ik vertrouw meer op de boek dan op die rare cd rom
Volgens de cd rom mag je bijvoorbeeld niet op de linkerbaan voorsorteren als er rechts een auto staat (en je gaat allebei recht door)
volgesn Veka mag dat wel omdat je de doorstroming van het verkeer bevorderd omdat je op de motor sneller weg bent
Ben dan geen lesser meer, maar op het moment dat het lekker geregend heeft zodat er geen sneeuw meer ligt en het zonnetje een beetje schijnt ben ik in ieder geval ff op de motor te vinden ..quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef DoimeN het volgende:
Wel leuk dat er steeds meer vrouwen gaan motorrijden Als ze achterop zitten moet je zo netjes schakelen anders klapperen die helmen zo
Aan de lessers: Is alweer te doen met de kou? Of moet ik mijn raket nog even binnen laten staan?
same here. k ben voor de verandering blij met regenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:33 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ben dan geen lesser meer, maar op het moment dat het lekker geregend heeft zodat er geen sneeuw meer ligt en het zonnetje een beetje schijnt ben ik in ieder geval ff op de motor te vinden ..
Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef DoimeN het volgende:
Aan de lessers: Is alweer te doen met de kou? Of moet ik mijn raket nog even binnen laten staan?
Ik kwam er dan een halve les met ijskoude vingers achter dat er ook op mijn motor handvat-verwarming zatquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef NutKees het volgende:
[..]
Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:28 schreef Mickeys het volgende:
* Mickeys meldt zich.
...1 keer schuld instructeur
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in... rij nu bij een andere school. Die instructeur heeft engelen geduld. Ik noem m al de hele tijd Pa en dan ligt die in een deuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:51 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?
Wel vervelend van die angst, hoop voor je dat je je eroverheen kan zetten en gewoon kan genieten van het motorrijden en lessen
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in...
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:12 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.
-knip-
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:50 schreef GimmeGore het volgende:
die examens uit de OP zijn wel beter, maar ook een beetje vaag in sommige vragen en niet altijd even duidelijk met de foto's.
(voorbeeldjes
Vraag: wat spreekt u af als u met een grote groep gaat touren?
A: de minst ervaren gaan voorop
B: de minst ervaren gaan achteraan
C: pauzes en rustplaatsen
Ik had A, dat staat in mn boek, maar C is natuurlijk ook heel handig om af te spreken, antwoord was dus C
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:15 schreef retuow82 het volgende:
[..]
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.
B is het ook sowieso niet, achteraan in een groep ligt de snelheid een stuk hoger omdat je daar juist alle vertragingen van je voorgangers op moet vangen om bij te blijven. Ook niet ideaal voor een beginner.
C altijd goed om te weten waar je elkaar kunt vinden als de groep wordt opgesplitst dus in dit geval het correcte antwoord.
En over de positie van de beginnende bestuurder: ga voor in de groep/in het midden van de groep rijden met enkele motorrijders voor je, kun je mooi zien hoe hun reageren en daar leer je goed van.
Wel irritant dat de vragen veel suggestiever zijn opgezet, in plaats van het goede antwoord kiezen moet je nu echt gaan relativeren wat het beste antwoord is. Op zich goed voor de kennis maar wel een stuk pittiger.
Ben blij dat ik het rijbewijs al een aantal jaren heb
Staat er 'voorop' of 'vooraan'.. is een beetje voor meerdere interpretaties vatbaar. Helemaal als voorste is geen goed idee, dan moet je het tempo inschatten voor de hele groep, je volgers in de gaten houden, de route kennen etc etc. Ik denk dat je gevoelsmatig ook wel kan inschatten dat je liever niet op kop rijd. Hoe verder je naar achter zit hoe meer je je best moet doen om bij te blijven etc, dus vooraan in de groep is de beste plaats.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ( )
Staat dat er letterlijk? Ik heb dat boek ook gebruikt plus de oefenexamens en ik weet heel zeker dat ik daarvan weet dat een beginner juist niet helemaal voor of achteraan moet rijdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ( )
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Jeps, inmiddels Lelystedelinge. Proefles was in Almere. Naam van het bedrijf noem ik niet, vind ik niet belangrijk en ook niet nodig om iemand "zwart" te maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
Ik zal m'n maat eens vragen, wil namelijk nog wel 'n paar dingen halen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Samen met een maat van mij, kaarten zijn al binnen. Als je gaat kan je ze wel beter bij de voorverkoop kopen, dan kosten ze ¤12,50 ipv ¤17,50.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
That's when the men separate from the boys!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27 om dan helemaal bevroren bij de Jaarbeurs aan te komen, maar jawel op je motor! Het moet toch wel minimaal 5 graden zijn, wil ik zo'n tijd op de snelweg blijven rijden. Als ik gewoon door de stad rijd maakt het niet uit hoe koud het is, eerste half uur hou je toch wel volquote:Op zondag 7 februari 2010 23:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
That's when the men separate from the boys!
Wat is je lengte ?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:36 schreef Mickeys het volgende:
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijdquote:Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrrquote:
Is inderdaad een heerlijke weg ter vervanging van de A6 . Heb er met de motor nog niet op kunnen rijden, maar als je in Lelystad bent, kan je via woonboulevard palazzo, langs de jeugdgevangenis richting almere. Eerste stuk is rechtdoor (door het bos) en later word het wel leuker. Vanaf palazzo of vanaf Lelystad Havenquote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
Kan kleiner idd. Zelf ben ik 1.72 en ik zat ruim genoeg op mijn les motor. Mijn eigen motor zou ik je niet aanraden idd, die is net weer een slagje groterquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Er zijn motoren die verlaagd kunnen worden. Alleen Kawasaki haalt het op 3 cm na net niet. Als je dan het zadel gaat "verbouwen" hou je geen zacht zitje onder die bips van mij over. Bovendien is het, in mijn ogen, toch een flinke ingreep. Hoewel ik mijn zinnen een beetje op de Ninja had gezet zal ik die toch moeten laten varen ben ik bang voor. Mar misschien dat ze dit jaar een nieuw model hebben die wel genoeg naar beneden kan. Laarzen met plateauzolen heb ik ook geprobeerd, maar die zijn net niet hoog genoeg. Loop normaal ook op stelten van een cm of 8 a 10.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Robin__ het volgende:
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
En ik heb precies het tegenovergestelde, ben 2.00m en kom ook in de problemen met het uitkiezen van een motor.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat nietquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
Wil je perse een nieuwe motor of mag het ook een oudere zijn? Ik heb een FZR 600R gehad en die zijn niet extreem hoog, de FZR 400 is helemaal een lage motor en in beide gevallen heb je toch een racer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Een buurmeisje van mij, ik gok ook krap 160. reed naar eigen zeggen heerlijk op dr zzr 250, maar ik vermoed dat je niet opzoek bent naar een 25 kW... denk wel dat hoe sneller en flitsender je wilt rijden hoe lastiger het wordt enorme zolen gaat ook niet echt werken ivm terugschakelen, maar iedere cm die je niet aan de motor hoeft te sleutelen helpt volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Lolzquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef GimmeGore het volgende:
Ben ik ff blij dat ik wel van choppertjes houd xD
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef Mickeys het volgende:
ik hoef niet perse een nieuwe motor hoor. mogelijk dat het toch eerst een 250 gaat worden afhankelijk van de lessen die ik nog moet volgen. eerst daar mee gaan herstarten en volgende week vrijdag op de beurs wat rondneuzen en mezelf weer oppeppen voor het nieuwe seizoen. Wil dit jaar perse mijn rijbewijs halen, anders wordt het bijna niet meer. Want met die aankomende midlife crissis moet je als vrouw toch ook wat mee doen (geintje)
tnx all!!! alles gaat mee in de overweging
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:54 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.
Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Oh dat wist ik niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:12 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.
En? Lag er waar jij moest rijden geen sneeuw? Vrees het ergste voor je.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef NutKees het volgende:
Ik moet nog gaan: 13.50 les, 14.50 examen. Maar het begint hier nu te mot-sneeuwen, dus ik vrees het ergste...
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
dat is vet balen.. sterkte en succes alvast voor 8 maartquote:
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...
nu nog "even" de jackpot van de staatsloterij winnen
tussen de 18 en 21 jaar mogen alleen voor de 25 KW gaan en niet eens voor de 35KW (als ik die laatste waarde goed heb). Als je examen doet op latere leeftijd mag je kiezen of je voor licht of zwaar rijbewijs gaat en dan geldt die 2 jaar ook nog als je voor de lage gaat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?
Maar over die 10.000 kilometer in 2 jaar....het kan ook zo zijn dat de teller op 35.000 kilometer staat en dan ben je over 5000 kilometer al aan de beurt Maar kijk gewoon even rond en hou in gedachten dat er ook 400 en 500 cc racers te koop zijn die vrij laag zijn.
Maar een jackpot nodig voor die wensen? Zoveel kost het niet hoor, ik heb naast mijn dagelijkse auto ook een motor en een cabrio en heb nog nooit een jackpot gewonnen
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef NutKees het volgende:
Dankje. Het is echt zooo jammer hè, dat gaat me alweer een extra dubbele les kosten. Mijn leskaart stond al helemaal vol, laatste les werd er ergens aan de kant gefrommeld want er was geen plek meer.
* GimmeGore mompelt iets over een slechte generale repetitie...quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Morgen AVB Ben echt benieuwd hoe het gaat... Gisteren lukten de langzame slalom en de vertragingsoefening opeens niet meer De rest ging (na een paar keer) gelukkig wel goed
Hopen dat de sneeuw dan weg is
Dat klopt niet helemaal. Ik heb mijn extra dubbele les (van deze maand) afgelopen maandag gehad. Vandaag zou ik nog een enkele + examen hebben. Die enkele les blijft gewoon staan voor volgende maand, maar dan plak ik 1 tot 2 dagen van te voren nog een dubbele les er tegen aan zodat ik me weer wat zekerder voel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:06 schreef Meddo het volgende:
Ik mag ook in het lijstje van uitgestelde examens
Weet ik nog niet. Zal ook wel een maand ofzo worden. Al die uitgevallen examens zijn natuurlijk ook al in februari en maart geplantquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef NutKees het volgende:
[..]
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...
Oke, dat zal zo zijn dan. Voor mijn gevoel zijn 400's ook zeldzaam in nederland (we zijn toch wel beetje cc geil hier naar mijn gevoel) Maar verder heb je helemaal gelijk, een 2 takt kan je beter niet aan beginnen tenzij je het specifiek leuk vind om 2 takt te rijden (en daar verder mee bezig te zijn) 4 takt is veel praktischer in ieder opzicht. Alleen is het vermogen van een 250 4takt nou niet echt je van het.. 400cc is goed te begrenzen, en zonder begrenzing heb je toch net beetje meer vermogen/lol. Dus das het bekijken zeker waardquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:04 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.
Maar een 4takt 250cc is natuurlijk ook een optie maar die zijn moeilijker aan te komen en daar betaal je dan ook voor, een Yamaha FZR 250 betaal je de hoofdprijs voor terwijl zijn zwaardere broertje (400cc) sterker, betaalbaarder en makkelijker aan te komen is.
Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.quote:
Nee idd Jammer! Was het maar weer droog/niet glad en +5 graden!quote:Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.
Half Arnhem is nog een ijsbaan, dat lijkt me niet de beste tijd om te beginnen met lessen
Vooruitzichten zijn goed .quote:Op maandag 15 februari 2010 13:58 schreef TPS het volgende:
[..]
Nee idd Jammer! Was het maar weer droog/niet glad en +5 graden!
Volgende week wanneer? Ze voorspellen veel regen, dus dat is opzich wel gunstig (betekent iig dat het niet vriest )quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:46 schreef NutKees het volgende:
HOERA! Er is iemand uitgevallen, ik kan volgende week op AVD!
Zal het nu dan eindelijk gaan gebeuren na 2 maanden uitstellen?
Gefelicidingest......quote:
Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt? ) is. Maar ik kan net niet met beide hakken op de grond, maar sta toch best stevig op de bal van mijn voet.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:07 schreef PeeJie_ het volgende:
Gefeliciteerd NutKees!
Binnenkort kijken naar een nieuwe motor, waarschijnlijk een Thundercat
Moet ook wel te vinden zijn hoor. met shoppers kom ik wel op de grond met beide voeten, maar ik vind een shopper echt 3 keer niets. Daarom heb ik bedacht om maar eerst mijn 'rijbewijs' te gaan halen en dan pas te gaan verdiepen in welke motor wel bij me past qua het complete plaatjequote:Op woensdag 24 februari 2010 18:36 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt? ) is. Maar ik kan net niet met beide hakken op de grond, maar sta toch best stevig op de bal van mijn voet.
Misschien heb ik in verhouding wat langere benen ofzo, maar denk dat je best een leuk motortje kan vinden.
Choppertje is ook leuk (voor erbij ) . Lijkt me wel relaxt, heb er nog niet op gereden (wel achterop gezeten), maar het echte motorrijden doe je toch met een sport / tour / race motor denk ik..quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:05 schreef NutKees het volgende:
[..]
Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |