Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef DoimeN het volgende:
Aan de lessers: Is alweer te doen met de kou? Of moet ik mijn raket nog even binnen laten staan?
Ik kwam er dan een halve les met ijskoude vingers achter dat er ook op mijn motor handvat-verwarming zatquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef NutKees het volgende:
[..]
Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:28 schreef Mickeys het volgende:
* Mickeys meldt zich.
...1 keer schuld instructeur
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in... rij nu bij een andere school. Die instructeur heeft engelen geduld. Ik noem m al de hele tijd Pa en dan ligt die in een deuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:51 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?
Wel vervelend van die angst, hoop voor je dat je je eroverheen kan zetten en gewoon kan genieten van het motorrijden en lessen
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in...
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:12 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.
-knip-
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:50 schreef GimmeGore het volgende:
die examens uit de OP zijn wel beter, maar ook een beetje vaag in sommige vragen en niet altijd even duidelijk met de foto's.
(voorbeeldjes
Vraag: wat spreekt u af als u met een grote groep gaat touren?
A: de minst ervaren gaan voorop
B: de minst ervaren gaan achteraan
C: pauzes en rustplaatsen
Ik had A, dat staat in mn boek, maar C is natuurlijk ook heel handig om af te spreken, antwoord was dus C
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:15 schreef retuow82 het volgende:
[..]
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.
B is het ook sowieso niet, achteraan in een groep ligt de snelheid een stuk hoger omdat je daar juist alle vertragingen van je voorgangers op moet vangen om bij te blijven. Ook niet ideaal voor een beginner.
C altijd goed om te weten waar je elkaar kunt vinden als de groep wordt opgesplitst dus in dit geval het correcte antwoord.
En over de positie van de beginnende bestuurder: ga voor in de groep/in het midden van de groep rijden met enkele motorrijders voor je, kun je mooi zien hoe hun reageren en daar leer je goed van.
Wel irritant dat de vragen veel suggestiever zijn opgezet, in plaats van het goede antwoord kiezen moet je nu echt gaan relativeren wat het beste antwoord is. Op zich goed voor de kennis maar wel een stuk pittiger.
Ben blij dat ik het rijbewijs al een aantal jaren heb
Staat er 'voorop' of 'vooraan'.. is een beetje voor meerdere interpretaties vatbaar. Helemaal als voorste is geen goed idee, dan moet je het tempo inschatten voor de hele groep, je volgers in de gaten houden, de route kennen etc etc. Ik denk dat je gevoelsmatig ook wel kan inschatten dat je liever niet op kop rijd. Hoe verder je naar achter zit hoe meer je je best moet doen om bij te blijven etc, dus vooraan in de groep is de beste plaats.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Staat dat er letterlijk? Ik heb dat boek ook gebruikt plus de oefenexamens en ik weet heel zeker dat ik daarvan weet dat een beginner juist niet helemaal voor of achteraan moet rijdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Jeps, inmiddels Lelystedelinge. Proefles was in Almere. Naam van het bedrijf noem ik niet, vind ik niet belangrijk en ook niet nodig om iemand "zwart" te maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
Ik zal m'n maat eens vragen, wil namelijk nog wel 'n paar dingen halen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Samen met een maat van mij, kaarten zijn al binnen. Als je gaat kan je ze wel beter bij de voorverkoop kopen, dan kosten ze ¤12,50 ipv ¤17,50.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
That's when the men separate from the boys!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27 om dan helemaal bevroren bij de Jaarbeurs aan te komen, maar jawel op je motor! Het moet toch wel minimaal 5 graden zijn, wil ik zo'n tijd op de snelweg blijven rijden. Als ik gewoon door de stad rijd maakt het niet uit hoe koud het is, eerste half uur hou je toch wel volquote:Op zondag 7 februari 2010 23:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
That's when the men separate from the boys!
Wat is je lengte ?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:36 schreef Mickeys het volgende:
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijdquote:Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrrquote:
Is inderdaad een heerlijke weg ter vervanging van de A6quote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
Kan kleiner idd. Zelf ben ik 1.72 en ik zat ruim genoeg op mijn les motor. Mijn eigen motor zou ik je niet aanraden idd, die is net weer een slagje groterquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Er zijn motoren die verlaagd kunnen worden. Alleen Kawasaki haalt het op 3 cm na net niet. Als je dan het zadel gaat "verbouwen" hou je geen zacht zitje onder die bips van mij over. Bovendien is het, in mijn ogen, toch een flinke ingreep. Hoewel ik mijn zinnen een beetje op de Ninja had gezet zal ik die toch moeten laten varen ben ik bang voor. Mar misschien dat ze dit jaar een nieuw model hebben die wel genoeg naar beneden kan. Laarzen met plateauzolen heb ik ook geprobeerd, maar die zijn net niet hoog genoeg. Loop normaal ook op stelten van een cm of 8 a 10.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Robin__ het volgende:
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
En ik heb precies het tegenovergestelde, ben 2.00mquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat nietquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
Wil je perse een nieuwe motor of mag het ook een oudere zijn? Ik heb een FZR 600R gehad en die zijn niet extreem hoog, de FZR 400 is helemaal een lage motor en in beide gevallen heb je toch een racer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Een buurmeisje van mij, ik gok ook krap 160. reed naar eigen zeggen heerlijk op dr zzr 250, maar ik vermoed dat je niet opzoek bent naar een 25 kW... denk wel dat hoe sneller en flitsender je wilt rijden hoe lastiger het wordtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Lolzquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef GimmeGore het volgende:
Ben ik ff blij dat ik wel van choppertjes houd xD
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef Mickeys het volgende:
ik hoef niet perse een nieuwe motor hoor. mogelijk dat het toch eerst een 250 gaat worden afhankelijk van de lessen die ik nog moet volgen. eerst daar mee gaan herstarten en volgende week vrijdag op de beurs wat rondneuzen en mezelf weer oppeppen voor het nieuwe seizoen. Wil dit jaar perse mijn rijbewijs halen, anders wordt het bijna niet meer. Want met die aankomende midlife crissis moet je als vrouw toch ook wat mee doen(geintje)
tnx all!!! alles gaat mee in de overweging
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:54 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.
Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Oh dat wist ik niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:12 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.
En? Lag er waar jij moest rijden geen sneeuw? Vrees het ergste voor je.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef NutKees het volgende:
Ik moet nog gaan: 13.50 les, 14.50 examen. Maar het begint hier nu te mot-sneeuwen, dus ik vrees het ergste...
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
dat is vet balen.. sterkte en succes alvast voor 8 maartquote:
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...![]()
nu nog "even" de jackpot van de staatsloterij winnen
tussen de 18 en 21 jaar mogen alleen voor de 25 KW gaan en niet eens voor de 35KW (als ik die laatste waarde goed heb). Als je examen doet op latere leeftijd mag je kiezen of je voor licht of zwaar rijbewijs gaat en dan geldt die 2 jaar ook nog als je voor de lage gaat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?
Maar over die 10.000 kilometer in 2 jaar....het kan ook zo zijn dat de teller op 35.000 kilometer staat en dan ben je over 5000 kilometer al aan de beurtMaar kijk gewoon even rond en hou in gedachten dat er ook 400 en 500 cc racers te koop zijn die vrij laag zijn.
Maar een jackpot nodig voor die wensen? Zoveel kost het niet hoor, ik heb naast mijn dagelijkse auto ook een motor en een cabrio en heb nog nooit een jackpot gewonnen
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef NutKees het volgende:
Dankje. Het is echt zooo jammer hè, dat gaat me alweer een extra dubbele les kosten. Mijn leskaart stond al helemaal vol, laatste les werd er ergens aan de kant gefrommeld want er was geen plek meer.
* GimmeGore mompelt iets over een slechte generale repetitie...quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Morgen AVBBen echt benieuwd hoe het gaat... Gisteren lukten de langzame slalom en de vertragingsoefening opeens niet meer
De rest ging (na een paar keer) gelukkig wel goed
![]()
Hopen dat de sneeuw dan weg is
Dat klopt niet helemaal. Ik heb mijn extra dubbele les (van deze maand) afgelopen maandag gehad. Vandaag zou ik nog een enkele + examen hebben. Die enkele les blijft gewoon staan voor volgende maand, maar dan plak ik 1 tot 2 dagen van te voren nog een dubbele les er tegen aan zodat ik me weer wat zekerder voel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:06 schreef Meddo het volgende:
Ik mag ook in het lijstje van uitgestelde examens
Weet ik nog niet. Zal ook wel een maand ofzo worden. Al die uitgevallen examens zijn natuurlijk ook al in februari en maart geplantquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef NutKees het volgende:
[..]
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...
Oke, dat zal zo zijn dan. Voor mijn gevoel zijn 400's ook zeldzaam in nederland (we zijn toch wel beetje cc geil hier naar mijn gevoel) Maar verder heb je helemaal gelijk, een 2 takt kan je beter niet aan beginnen tenzij je het specifiek leuk vind om 2 takt te rijden (en daar verder mee bezig te zijn) 4 takt is veel praktischer in ieder opzicht. Alleen is het vermogen van een 250 4takt nou niet echt je van het.. 400cc is goed te begrenzen, en zonder begrenzing heb je toch net beetje meer vermogen/lol. Dus das het bekijken zeker waardquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:04 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.
Maar een 4takt 250cc is natuurlijk ook een optie maar die zijn moeilijker aan te komen en daar betaal je dan ook voor, een Yamaha FZR 250 betaal je de hoofdprijs voor terwijl zijn zwaardere broertje (400cc) sterker, betaalbaarder en makkelijker aan te komen is.
Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.quote:
Nee iddquote:Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.
Half Arnhem is nog een ijsbaan, dat lijkt me niet de beste tijd om te beginnen met lessen
Vooruitzichten zijn goedquote:Op maandag 15 februari 2010 13:58 schreef TPS het volgende:
[..]
Nee iddJammer! Was het maar weer droog/niet glad en +5 graden!
Volgende week wanneer? Ze voorspellen veel regen, dus dat is opzich wel gunstig (betekent iig dat het niet vriestquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:46 schreef NutKees het volgende:
HOERA! Er is iemand uitgevallen, ik kan volgende week op AVD!
Zal het nu dan eindelijk gaan gebeuren na 2 maanden uitstellen?
Gefelicidingest......quote:
Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt?quote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:07 schreef PeeJie_ het volgende:
Gefeliciteerd NutKees!
Binnenkort kijken naar een nieuwe motor, waarschijnlijk een Thundercat
Moet ook wel te vinden zijn hoor. met shoppers kom ik wel op de grond met beide voeten, maar ik vind een shopper echt 3 keer niets. Daarom heb ik bedacht om maar eerst mijn 'rijbewijs' te gaan halen en dan pas te gaan verdiepen in welke motor wel bij me past qua het complete plaatjequote:Op woensdag 24 februari 2010 18:36 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt?) is. Maar ik kan net niet met beide hakken op de grond, maar sta toch best stevig op de bal van mijn voet.
Misschien heb ik in verhouding wat langere benen ofzo, maar denk dat je best een leuk motortje kan vinden.
Choppertje is ook leuk (voor erbijquote:Op donderdag 25 februari 2010 10:05 schreef NutKees het volgende:
[..]
Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |