abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77622166
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef DoimeN het volgende:
Aan de lessers: Is alweer te doen met de kou? Of moet ik mijn raket nog even binnen laten staan?
Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.
pi_77628233
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef NutKees het volgende:

[..]

Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.
Ik kwam er dan een halve les met ijskoude vingers achter dat er ook op mijn motor handvat-verwarming zat
You dream it, I live it.
pi_77632388
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 08:28 schreef Mickeys het volgende:
* Mickeys meldt zich.

...1 keer schuld instructeur
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?
Wel vervelend van die angst, hoop voor je dat je je eroverheen kan zetten en gewoon kan genieten van het motorrijden en lessen
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:21:08 #204
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77633592
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:51 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?
Wel vervelend van die angst, hoop voor je dat je je eroverheen kan zetten en gewoon kan genieten van het motorrijden en lessen
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in... rij nu bij een andere school. Die instructeur heeft engelen geduld. Ik noem m al de hele tijd Pa en dan ligt die in een deuk.

Inderdaad over mijn angst heen zetten. Angst komt meer omdat als ik val ik meteen zwaar onder de blauwe plekken zit vanwege medicijnen. Dat doet dan zo verdomde zeer.. tja.. moet er dus mezelf maar over heen gaan leren zetten
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_77636803
Instructeurs zonder geduld snap ik echt niet.. ze krijgen toch betaald, kan hun het schelen wat jij met je lestijd doet.

Succes met je AVB, lekker rustig aan dan verdwijnt die angst vanzelf.. Je kunt bijna alles rustig opbouwen, de krappe bochten eerst te wijd nemen, 8je kan je ook mee stoppen halverwege als het niet goed voelt, rem oefeningen rustig opbouwen, en bij de langzame slalom geen angst hebben om wat pionnen om te rijden (ligt misschien beetje aan het soort, maar van die kleintjes die wij hadden merkte nagenoeg niets, al reed je er recht overheen) en heb je dat avb papiertje eenmaal op zak, kom je al die lastig dingen amper nog tegen Tuurlijk moet je op de weg wel beetje met beleid rijden, maar de kans dat je valt is dan al heeeel veel kleiner
pi_77651039
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in...
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.

maar idd Robin, ik ging pas minder op die pionnen letten toen een andere instructeur zei: 'ahjoh gewoon omrijden, daar betaal je toch voor'
Maar het werkte wel, je kan tijdens de langzame slalom beter 3 pionnen omrijden dan opeens allebei de remmen vol in te knijpen/trappen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 00:50:44 #207
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_77654499
die examens uit de OP zijn wel beter, maar ook een beetje vaag in sommige vragen en niet altijd even duidelijk met de foto's.

(voorbeeldjes
Vraag: wat spreekt u af als u met een grote groep gaat touren?
A: de minst ervaren gaan voorop
B: de minst ervaren gaan achteraan
C: pauzes en rustplaatsen

Ik had A, dat staat in mn boek, maar C is natuurlijk ook heel handig om af te spreken, antwoord was dus C

Vraag over invoegen op de snelweg en wat je moet doen
A: Voldoende snelheid maken
B: Richting aangeven
C: Kijken of het kan
ik had B, want op de foto staat er duidelijk een file naast de invoegstrook, dus snelheid maken is nogal zinloos. Was het dus wel A.... )

Waarom kan zo n examen niet gewoon mondeling? xD
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:27:47 #208
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77657790
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:12 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.

-knip-
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:15:14 #209
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77660383
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:50 schreef GimmeGore het volgende:
die examens uit de OP zijn wel beter, maar ook een beetje vaag in sommige vragen en niet altijd even duidelijk met de foto's.

(voorbeeldjes
Vraag: wat spreekt u af als u met een grote groep gaat touren?
A: de minst ervaren gaan voorop
B: de minst ervaren gaan achteraan
C: pauzes en rustplaatsen

Ik had A, dat staat in mn boek, maar C is natuurlijk ook heel handig om af te spreken, antwoord was dus C
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.

B is het ook sowieso niet, achteraan in een groep ligt de snelheid een stuk hoger omdat je daar juist alle vertragingen van je voorgangers op moet vangen om bij te blijven. Ook niet ideaal voor een beginner.

C altijd goed om te weten waar je elkaar kunt vinden als de groep wordt opgesplitst dus in dit geval het correcte antwoord.

En over de positie van de beginnende bestuurder: ga voor in de groep/in het midden van de groep rijden met enkele motorrijders voor je, kun je mooi zien hoe hun reageren en daar leer je goed van.

Wel irritant dat de vragen veel suggestiever zijn opgezet, in plaats van het goede antwoord kiezen moet je nu echt gaan relativeren wat het beste antwoord is. Op zich goed voor de kennis maar wel een stuk pittiger.

Ben blij dat ik het rijbewijs al een aantal jaren heb
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:19:19 #210
259233 GimmeGore
pi_77668862
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:15 schreef retuow82 het volgende:

[..]

A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.

B is het ook sowieso niet, achteraan in een groep ligt de snelheid een stuk hoger omdat je daar juist alle vertragingen van je voorgangers op moet vangen om bij te blijven. Ook niet ideaal voor een beginner.

C altijd goed om te weten waar je elkaar kunt vinden als de groep wordt opgesplitst dus in dit geval het correcte antwoord.

En over de positie van de beginnende bestuurder: ga voor in de groep/in het midden van de groep rijden met enkele motorrijders voor je, kun je mooi zien hoe hun reageren en daar leer je goed van.

Wel irritant dat de vragen veel suggestiever zijn opgezet, in plaats van het goede antwoord kiezen moet je nu echt gaan relativeren wat het beste antwoord is. Op zich goed voor de kennis maar wel een stuk pittiger.

Ben blij dat ik het rijbewijs al een aantal jaren heb
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.

Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ( )
pi_77669446
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.

Staat er 'voorop' of 'vooraan'.. is een beetje voor meerdere interpretaties vatbaar. Helemaal als voorste is geen goed idee, dan moet je het tempo inschatten voor de hele groep, je volgers in de gaten houden, de route kennen etc etc. Ik denk dat je gevoelsmatig ook wel kan inschatten dat je liever niet op kop rijd. Hoe verder je naar achter zit hoe meer je je best moet doen om bij te blijven etc, dus vooraan in de groep is de beste plaats.
pi_77674949
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Staat dat er letterlijk? Ik heb dat boek ook gebruikt plus de oefenexamens en ik weet heel zeker dat ik daarvan weet dat een beginner juist niet helemaal voor of achteraan moet rijden
pi_77681367
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:27 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Wie niet dom is moet slim zijn!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:53:11 #214
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77695751
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:17 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Jeps, inmiddels Lelystedelinge. Proefles was in Almere. Naam van het bedrijf noem ik niet, vind ik niet belangrijk en ook niet nodig om iemand "zwart" te maken.
pi_77697095
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  FOK!fotograaf zaterdag 6 februari 2010 @ 11:32:02 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_77697396
Was het wel van plan, maar ga op wintersport en ben er dus niet..
,,/
pi_77697408
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_77697430
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_77697458
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Ik zal m'n maat eens vragen, wil namelijk nog wel 'n paar dingen halen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_77724635
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Samen met een maat van mij, kaarten zijn al binnen. Als je gaat kan je ze wel beter bij de voorverkoop kopen, dan kosten ze ¤12,50 ipv ¤17,50.
pi_77740910
Ik ga ook naar de motorbeurs, op de vrijdag met een maat van me
pi_77744600
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
pi_77753585
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
That's when the men separate from the boys!
  maandag 8 februari 2010 @ 10:36:56 #224
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77761123
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
pi_77773681
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

That's when the men separate from the boys!
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27 om dan helemaal bevroren bij de Jaarbeurs aan te komen, maar jawel op je motor! Het moet toch wel minimaal 5 graden zijn, wil ik zo'n tijd op de snelweg blijven rijden. Als ik gewoon door de stad rijd maakt het niet uit hoe koud het is, eerste half uur hou je toch wel vol
pi_77773723
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:36 schreef Mickeys het volgende:
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
Wat is je lengte ?
pi_77778584
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
  maandag 8 februari 2010 @ 20:35:41 #228
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77783512
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wat is je lengte ?
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
pi_77787547
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
pi_77787561
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
Is inderdaad een heerlijke weg ter vervanging van de A6 . Heb er met de motor nog niet op kunnen rijden, maar als je in Lelystad bent, kan je via woonboulevard palazzo, langs de jeugdgevangenis richting almere. Eerste stuk is rechtdoor (door het bos) en later word het wel leuker. Vanaf palazzo of vanaf Lelystad Haven

Of gewoon over de oostvaardersdijk, dat is wel een leuk uitzicht, maar ook alleen rechtdoor 80 km /u incl. zo nu en dan een flits op de mooie dagen . Enige oppassen op de trekweg is dat er kuilen in de weg zitten en het een B-weg is, dus hier en daar wat viezigheid.
pi_77787607
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:

[..]

formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Kan kleiner idd. Zelf ben ik 1.72 en ik zat ruim genoeg op mijn les motor. Mijn eigen motor zou ik je niet aanraden idd, die is net weer een slagje groter
pi_77787714
Woon er niet meer, heb m een jaar lang dagelijks gereden voor mn werk.. ploegendienst dus veel snachts/savonds over die lege a6.. geen gein aan (toen nog met het mitsubishi koekblik) maarja op die tijden ga je ook niet ff door dat park rijden (in je oude barrel )

Ik ga m onthouden voor als ik mn oude collegas is op ga zoeken op de motor
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:48:03 #233
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77796850
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Robin__ het volgende:
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
Er zijn motoren die verlaagd kunnen worden. Alleen Kawasaki haalt het op 3 cm na net niet. Als je dan het zadel gaat "verbouwen" hou je geen zacht zitje onder die bips van mij over. Bovendien is het, in mijn ogen, toch een flinke ingreep. Hoewel ik mijn zinnen een beetje op de Ninja had gezet zal ik die toch moeten laten varen ben ik bang voor. Mar misschien dat ze dit jaar een nieuw model hebben die wel genoeg naar beneden kan. Laarzen met plateauzolen heb ik ook geprobeerd, maar die zijn net niet hoog genoeg. Loop normaal ook op stelten van een cm of 8 a 10.

Maar er is heus wel een motortje te vinden voor me. daar ben ik van overtuigd
pi_77798290
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
pi_77801453
quote:

[..]

En ik heb precies het tegenovergestelde, ben 2.00m en kom ook in de problemen met het uitkiezen van een motor.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:05:56 #236
259233 GimmeGore
pi_77802404
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...

Shadow

Vriend van me rijdt op een hele mooie. Ik hoop dat ik hem voor een leuk prijsje over kan nemen als hij een harley koopt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:18:50 #237
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_77802830
Nog mensen uit omgeving Assen die naar de motorbeurs gaan?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:23:25 #238
259233 GimmeGore
pi_77802986
ik durf niet naar de motorbeurs. Dat is vast heel slecht voor mijn rijlessen budget
pi_77804032
Deksels, als het slechte weer zo doorgaat kan ik morgen voor de 3e keer mijn examen verzetten. Ik begin er onderhand echt meer dan genoeg van te krijgen...
pi_77807010
Motor proberen te starten na 2maanden, accu dood
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:05:25 #241
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77809184
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:50:00 #242
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77813278
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:

[..]

ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Wil je perse een nieuwe motor of mag het ook een oudere zijn? Ik heb een FZR 600R gehad en die zijn niet extreem hoog, de FZR 400 is helemaal een lage motor en in beide gevallen heb je toch een racer.

Natuurlijk niet zo flitsend als een motor van een jaartje oud maar in het begin om te leren rijden zie ik dat ook niet echt als een probleem.
pi_77820933
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Een buurmeisje van mij, ik gok ook krap 160. reed naar eigen zeggen heerlijk op dr zzr 250, maar ik vermoed dat je niet opzoek bent naar een 25 kW... denk wel dat hoe sneller en flitsender je wilt rijden hoe lastiger het wordt enorme zolen gaat ook niet echt werken ivm terugschakelen, maar iedere cm die je niet aan de motor hoeft te sleutelen helpt volgens mij.

Op het moment dat je je zadel zou laten aanpassen zou je er ook zachter schuim in kunnen stoppen.. feitelijk is het een stuk kunststof, een een stuk schuimrubber er op geplakt, word in vorm gesneden en dan de hoes er om heen, vast nieten op de onderkant en klaar (of in een groef met een koord er in gedrukt) K begrijp dat je lekker wilt zitten hoor, maar je kan het altijd in gedachten houden voor de toekomst. Alleen maar even om aan te geven dat er vanalles mogelijk is en dat dat niet altijd super duur hoeft te zijn.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:11:51 #244
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77823724
ik hoef niet perse een nieuwe motor hoor. mogelijk dat het toch eerst een 250 gaat worden afhankelijk van de lessen die ik nog moet volgen. eerst daar mee gaan herstarten en volgende week vrijdag op de beurs wat rondneuzen en mezelf weer oppeppen voor het nieuwe seizoen. Wil dit jaar perse mijn rijbewijs halen, anders wordt het bijna niet meer. Want met die aankomende midlife crissis moet je als vrouw toch ook wat mee doen (geintje)

tnx all!!! alles gaat mee in de overweging
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:11:51 #245
259233 GimmeGore
pi_77823725
Ben ik ff blij dat ik wel van choppertjes houd xD
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:12:10 #246
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77823747
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef GimmeGore het volgende:
Ben ik ff blij dat ik wel van choppertjes houd xD
Lolz
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:11:41 #247
259233 GimmeGore
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:54:39 #248
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77835518
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef Mickeys het volgende:
ik hoef niet perse een nieuwe motor hoor. mogelijk dat het toch eerst een 250 gaat worden afhankelijk van de lessen die ik nog moet volgen. eerst daar mee gaan herstarten en volgende week vrijdag op de beurs wat rondneuzen en mezelf weer oppeppen voor het nieuwe seizoen. Wil dit jaar perse mijn rijbewijs halen, anders wordt het bijna niet meer. Want met die aankomende midlife crissis moet je als vrouw toch ook wat mee doen (geintje)

tnx all!!! alles gaat mee in de overweging
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:12:39 #249
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77835870
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:54 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.
pi_77836533
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:35:35 #251
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77837752
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Succes!
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:17:31 #252
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77838925
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:12 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.
Oh dat wist ik niet.

Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:16:36 #253
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_77840858
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
En? Lag er waar jij moest rijden geen sneeuw? Vrees het ergste voor je.
Heb ook al 2 afgelaste AVB-examens gehad. Begin december en begin januari. Wat een gedoe
pi_77841265
Ik moet nog gaan: 13.50 les, 14.50 examen. Maar het begint hier nu te mot-sneeuwen, dus ik vrees het ergste...
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:33:04 #255
259233 GimmeGore
pi_77841373
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef NutKees het volgende:
Ik moet nog gaan: 13.50 les, 14.50 examen. Maar het begint hier nu te mot-sneeuwen, dus ik vrees het ergste...
Succes!
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:43:25 #256
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77841715
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet.

Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...

nu nog "even" de jackpot van de staatsloterij winnen
pi_77843373
KUT! Derde keer!

8 maart 4e poging.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:29:49 #258
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77845061
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:40 schreef NutKees het volgende:
KUT! Derde keer!

8 maart 4e poging.
dat is vet balen.. sterkte en succes alvast voor 8 maart
pi_77847100
Dankje. Het is echt zooo jammer hè, dat gaat me alweer een extra dubbele les kosten. Mijn leskaart stond al helemaal vol, laatste les werd er ergens aan de kant gefrommeld want er was geen plek meer.
pi_77847561
Morgen AVB Ben echt benieuwd hoe het gaat... Gisteren lukten de langzame slalom en de vertragingsoefening opeens niet meer De rest ging (na een paar keer) gelukkig wel goed

Hopen dat de sneeuw dan weg is
You dream it, I live it.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:52:26 #261
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77848137
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:43 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...

nu nog "even" de jackpot van de staatsloterij winnen
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?

Maar over die 10.000 kilometer in 2 jaar....het kan ook zo zijn dat de teller op 35.000 kilometer staat en dan ben je over 5000 kilometer al aan de beurt Maar kijk gewoon even rond en hou in gedachten dat er ook 400 en 500 cc racers te koop zijn die vrij laag zijn.

Maar een jackpot nodig voor die wensen? Zoveel kost het niet hoor, ik heb naast mijn dagelijkse auto ook een motor en een cabrio en heb nog nooit een jackpot gewonnen
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:07:54 #262
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77848707
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?

Maar over die 10.000 kilometer in 2 jaar....het kan ook zo zijn dat de teller op 35.000 kilometer staat en dan ben je over 5000 kilometer al aan de beurt Maar kijk gewoon even rond en hou in gedachten dat er ook 400 en 500 cc racers te koop zijn die vrij laag zijn.

Maar een jackpot nodig voor die wensen? Zoveel kost het niet hoor, ik heb naast mijn dagelijkse auto ook een motor en een cabrio en heb nog nooit een jackpot gewonnen
tussen de 18 en 21 jaar mogen alleen voor de 25 KW gaan en niet eens voor de 35KW (als ik die laatste waarde goed heb). Als je examen doet op latere leeftijd mag je kiezen of je voor licht of zwaar rijbewijs gaat en dan geldt die 2 jaar ook nog als je voor de lage gaat.

het 2e stukje prop ik allemaal ffkes in m'n geheugen. Is niet onbelangrijk idd.

tja.. die jackpot.. aangezien ik het qua netto salaris niet superbreed heb zal ik het of in een langzamer tempo moeten realiseren (wat het dus waarschijnlijk ook wel word) of de jackpot winnen. Naast die cabrio en de motor wil ik nog zoveel meer... vandaar de verwijzing naar vrouw zijn.. altijd meer willen maar dat was meer gekscherend bedoeld hoor
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:08:37 #263
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77848737
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef NutKees het volgende:
Dankje. Het is echt zooo jammer hè, dat gaat me alweer een extra dubbele les kosten. Mijn leskaart stond al helemaal vol, laatste les werd er ergens aan de kant gefrommeld want er was geen plek meer.
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:19:45 #264
259233 GimmeGore
pi_77849204
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Morgen AVB Ben echt benieuwd hoe het gaat... Gisteren lukten de langzame slalom en de vertragingsoefening opeens niet meer De rest ging (na een paar keer) gelukkig wel goed

Hopen dat de sneeuw dan weg is
* GimmeGore mompelt iets over een slechte generale repetitie...
pi_77849893
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?
Dat klopt niet helemaal. Ik heb mijn extra dubbele les (van deze maand) afgelopen maandag gehad. Vandaag zou ik nog een enkele + examen hebben. Die enkele les blijft gewoon staan voor volgende maand, maar dan plak ik 1 tot 2 dagen van te voren nog een dubbele les er tegen aan zodat ik me weer wat zekerder voel.
pi_77858327
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet.

Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:04:35 #267
168121 retuow82
Het is friet!
pi_77874346
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:26 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.

Maar een 4takt 250cc is natuurlijk ook een optie maar die zijn moeilijker aan te komen en daar betaal je dan ook voor, een Yamaha FZR 250 betaal je de hoofdprijs voor terwijl zijn zwaardere broertje (400cc) sterker, betaalbaarder en makkelijker aan te komen is.
pi_77874390
Ik mag ook in het lijstje van uitgestelde examens
You dream it, I live it.
pi_77875778
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:06 schreef Meddo het volgende:
Ik mag ook in het lijstje van uitgestelde examens
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...
pi_77876747
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef NutKees het volgende:

[..]

Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...
Weet ik nog niet. Zal ook wel een maand ofzo worden. Al die uitgevallen examens zijn natuurlijk ook al in februari en maart geplant
You dream it, I live it.
pi_77877275
Klote hè!? Probleem is ook nog dat je er niet minder zenuwachtig van wordt.
pi_77894450
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:04 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.

Maar een 4takt 250cc is natuurlijk ook een optie maar die zijn moeilijker aan te komen en daar betaal je dan ook voor, een Yamaha FZR 250 betaal je de hoofdprijs voor terwijl zijn zwaardere broertje (400cc) sterker, betaalbaarder en makkelijker aan te komen is.
Oke, dat zal zo zijn dan. Voor mijn gevoel zijn 400's ook zeldzaam in nederland (we zijn toch wel beetje cc geil hier naar mijn gevoel) Maar verder heb je helemaal gelijk, een 2 takt kan je beter niet aan beginnen tenzij je het specifiek leuk vind om 2 takt te rijden (en daar verder mee bezig te zijn) 4 takt is veel praktischer in ieder opzicht. Alleen is het vermogen van een 250 4takt nou niet echt je van het.. 400cc is goed te begrenzen, en zonder begrenzing heb je toch net beetje meer vermogen/lol. Dus das het bekijken zeker waard
pi_77894773
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:05:36 #274
259233 GimmeGore
pi_77910952
Proefles is nu bijna een maand uitgesteld...
  maandag 15 februari 2010 @ 13:55:07 #275
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_78017123
Weinig lessers hier!
  maandag 15 februari 2010 @ 13:56:37 #276
259233 GimmeGore
pi_78017181
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:55 schreef TPS het volgende:
Weinig lessers hier!
Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.
Half Arnhem is nog een ijsbaan, dat lijkt me niet de beste tijd om te beginnen met lessen
  maandag 15 februari 2010 @ 13:58:50 #277
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_78017256
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik wil wel, maar die stomme sneeuw.
Half Arnhem is nog een ijsbaan, dat lijkt me niet de beste tijd om te beginnen met lessen
Nee idd Jammer! Was het maar weer droog/niet glad en +5 graden!
pi_78022422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:58 schreef TPS het volgende:

[..]

Nee idd Jammer! Was het maar weer droog/niet glad en +5 graden!
Vooruitzichten zijn goed .
pi_78097412
HOERA! Er is iemand uitgevallen, ik kan volgende week op AVD!
Zal het nu dan eindelijk gaan gebeuren na 2 maanden uitstellen?
pi_78192618
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:46 schreef NutKees het volgende:
HOERA! Er is iemand uitgevallen, ik kan volgende week op AVD!
Zal het nu dan eindelijk gaan gebeuren na 2 maanden uitstellen?
Volgende week wanneer? Ze voorspellen veel regen, dus dat is opzich wel gunstig (betekent iig dat het niet vriest )
pi_78211119
Dinsdag... maar ik heb al in weer en wind gereden dus laat maar komen die regen! Alles beter dan sneeuw
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:30:21 #282
259233 GimmeGore
pi_78221579
Dinsdag ziet er op de site van de KNMI uit als een goeie dag om te rijden.
pi_78312268
Net nog even een lesje in de stromende regen gehad. Was wel goed voor mijn zelfvertrouwen want het ging nagenoeg vlekkeloos. Nu kan ik nog maar 1 ding doen en dat is morgen slagen.
pi_78312318
Succes

Mijn verplaatste examen is pas halverwege maart
You dream it, I live it.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:35:42 #285
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_78315180
Heel veel succes morgen NutKees. Hoe laat moet je? dan duimen we natuurlijk voor je
  dinsdag 23 februari 2010 @ 01:00:24 #286
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_78329700
Succes NutKees ik ben ook al vanaf 15 december aan het tobben. Ben alweer vergeten hoe het voelt om op een motor te zitten
pi_78331514
Dankjewel allemaal! Over een paar uurtjes is het zover, het begint nu toch wel spannend te worden. Ik moet wel rekening houden met een bui helaas... had een beetje gehoopt dat het toch droog zou zijn.
pi_78338554

! Geslaagd !

dinsdag 23 februari 2010 @ 12:35:11 #289
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_78339245
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef NutKees het volgende:

! Geslaagd !

Gefelicidingest......
pi_78339552
You dream it, I live it.
pi_78342631
Vielen dank! De rit ging trouwens erg slecht vond ik zelf, ik maakte behoorlijk wat fouten.
Maar.... LEKKER BOEIEND. Direct naar de stadswinkel geweest en nu op zoek naar een leuke fiets (en een pak).
pi_78345599
Gefeliciteerd
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_78348483
Toch nog even een laatste opsomming. Gewoon... omdat het kan:

NutKees
Intest: 23-09-2009
Theorie: 05-10-2009 Geslaagd, 3 foutjes
Eerste rijles: 19-10-2009
AVB: 12-11-2009 Geslaagd, alleen de langzame slalom verpest
AVD: 21-12-2009 Sneeuw
AVD: 06-01-2010 Sneeuw
AVD: 10-02-2010 Sneeuw

AVD: 23-02-2010 Geslaagd, niet zo'n geweldige rit gehad in de regen
pi_78383678
helpmefok
Theorie: 02-03-2010
Eerste rijles: 20-02-2010
AVB: Nog niet bekend
AVD: Nog niet bekend

Jezus wat is motorrijden geweldig leuk zeg. Komende zaterdag weer twee uur .

Hoe gaat het met het aanvragen van je examens: zegt je instructeur een beetje uit zichzelf "misschien wordt het nu tijd om je AVB/AVD aan te vragen" of iets dergelijks? Of moet je daar echt zelf achteraan?
pi_78389171
Lijkt me meer een vraag voor de rijschool zelf.

Ik kreeg een intest waarna het aantal lessen werd ingeschat.
Toen is traject avb in een keer gepland (lessen + examen).
Dus ik wist voor de eerste echte les al wanneer ik avb examen had.
pi_78401652
Gefeliciteerd NutKees!

Binnenkort kijken naar een nieuwe motor, waarschijnlijk een Thundercat
pi_78402527
quote:

[..]

Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt? ) is. Maar ik kan net niet met beide hakken op de grond, maar sta toch best stevig op de bal van mijn voet.
Misschien heb ik in verhouding wat langere benen ofzo, maar denk dat je best een leuk motortje kan vinden.
pi_78425740
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:07 schreef PeeJie_ het volgende:
Gefeliciteerd NutKees!

Binnenkort kijken naar een nieuwe motor, waarschijnlijk een Thundercat
Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:17:57 #299
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_78426101
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:36 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Beetje laat misschien, maar ik ben 1.65m en rijd op een begrensde yamaha diversion xj600s. Deze is niet verlaagd o.i.d. aangezien de vorige eigenaar bijna 2 meter (lijkt? ) is. Maar ik kan net niet met beide hakken op de grond, maar sta toch best stevig op de bal van mijn voet.
Misschien heb ik in verhouding wat langere benen ofzo, maar denk dat je best een leuk motortje kan vinden.
Moet ook wel te vinden zijn hoor. met shoppers kom ik wel op de grond met beide voeten, maar ik vind een shopper echt 3 keer niets. Daarom heb ik bedacht om maar eerst mijn 'rijbewijs' te gaan halen en dan pas te gaan verdiepen in welke motor wel bij me past qua het complete plaatje
pi_78449154
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:05 schreef NutKees het volgende:

[..]

Dankje! Ik begin zelf langzaam de chopper uit mijn hoofd te halen, wil toch met een neutraal / vlot ijzertje beginnen.
Choppertje is ook leuk (voor erbij ) . Lijkt me wel relaxt, heb er nog niet op gereden (wel achterop gezeten), maar het echte motorrijden doe je toch met een sport / tour / race motor denk ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')