Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Oh dat wist ik niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:12 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.
En? Lag er waar jij moest rijden geen sneeuw? Vrees het ergste voor je.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:44 schreef NutKees het volgende:
Nou, vandaag is het zover. Althans... als de sneeuw hier weg blijft.
Succes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef NutKees het volgende:
Ik moet nog gaan: 13.50 les, 14.50 examen. Maar het begint hier nu te mot-sneeuwen, dus ik vrees het ergste...
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
dat is vet balen.. sterkte en succes alvast voor 8 maartquote:
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is idd de moeite waard dat in mijn achterhoofd te houden. Aan de andere kant zat ik ook al met D. (mijn man) te brainstormen.. misschien eerst rijbewijs halen op een 250 en dan na 2 jaar mag je overstappen op een 500 bijv. iig een zwaardere. of ik dan 10.000 rij in 2 jaar weet ik niet. Het is meer voor de fun dan dat het voor het woon-werk verkeer zal zijn. misschien in de zomermaanden.. maar ja.. ik ben en blijf vrouw en heb dus 100.000 wensen. Wil ook nog een cabrio aanschaffen vanwege de zomer met de wind door je haren en ik wil motor rijden en en en...![]()
nu nog "even" de jackpot van de staatsloterij winnen
tussen de 18 en 21 jaar mogen alleen voor de 25 KW gaan en niet eens voor de 35KW (als ik die laatste waarde goed heb). Als je examen doet op latere leeftijd mag je kiezen of je voor licht of zwaar rijbewijs gaat en dan geldt die 2 jaar ook nog als je voor de lage gaat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Pas na 2 jaar overstappen op iets zwaarders? Dat is toch alleen voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die zich aan 25 kW moeten houden?
Maar over die 10.000 kilometer in 2 jaar....het kan ook zo zijn dat de teller op 35.000 kilometer staat en dan ben je over 5000 kilometer al aan de beurtMaar kijk gewoon even rond en hou in gedachten dat er ook 400 en 500 cc racers te koop zijn die vrij laag zijn.
Maar een jackpot nodig voor die wensen? Zoveel kost het niet hoor, ik heb naast mijn dagelijkse auto ook een motor en een cabrio en heb nog nooit een jackpot gewonnen
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef NutKees het volgende:
Dankje. Het is echt zooo jammer hè, dat gaat me alweer een extra dubbele les kosten. Mijn leskaart stond al helemaal vol, laatste les werd er ergens aan de kant gefrommeld want er was geen plek meer.
* GimmeGore mompelt iets over een slechte generale repetitie...quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Morgen AVBBen echt benieuwd hoe het gaat... Gisteren lukten de langzame slalom en de vertragingsoefening opeens niet meer
De rest ging (na een paar keer) gelukkig wel goed
![]()
Hopen dat de sneeuw dan weg is
Dat klopt niet helemaal. Ik heb mijn extra dubbele les (van deze maand) afgelopen maandag gehad. Vandaag zou ik nog een enkele + examen hebben. Die enkele les blijft gewoon staan voor volgende maand, maar dan plak ik 1 tot 2 dagen van te voren nog een dubbele les er tegen aan zodat ik me weer wat zekerder voel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Maar die dubbele les heb je nu toch niet gehad? is toch buiten jouw schuld om dat het niet doorging?
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Maar oke, een 4takt heeft minder motorisch onderhoud nodig, bij een 2takt 250cc moet je om de (ik geloof) 10.000 kilometer sowieso de zuiger vervangen en dat zijn dingen die je bij een 4takt niet tegenkomt.
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je hebt dan ook wel ff meer vermogen en je zuiger krijgt ook stuk harder op zn donder natuurlijk.. ken weinig 250cc's maar cb 250's en zzr 250 zijn gewoon 4 takt. zijn er, naast een paar aprillia's, dan zo veel 250 cc 2 takts dan?
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:06 schreef Meddo het volgende:
Ik mag ook in het lijstje van uitgestelde examens
Weet ik nog niet. Zal ook wel een maand ofzo worden. Al die uitgevallen examens zijn natuurlijk ook al in februari en maart geplantquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef NutKees het volgende:
[..]
Wanneer is je volgende? Ik mag alweer een maand wachten...
Oke, dat zal zo zijn dan. Voor mijn gevoel zijn 400's ook zeldzaam in nederland (we zijn toch wel beetje cc geil hier naar mijn gevoel) Maar verder heb je helemaal gelijk, een 2 takt kan je beter niet aan beginnen tenzij je het specifiek leuk vind om 2 takt te rijden (en daar verder mee bezig te zijn) 4 takt is veel praktischer in ieder opzicht. Alleen is het vermogen van een 250 4takt nou niet echt je van het.. 400cc is goed te begrenzen, en zonder begrenzing heb je toch net beetje meer vermogen/lol. Dus das het bekijken zeker waardquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:04 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring op de Aprilia en er zijn volgens mij nog wat meer merken die met 2takt werken bij lichtere motoren.
Maar een 4takt 250cc is natuurlijk ook een optie maar die zijn moeilijker aan te komen en daar betaal je dan ook voor, een Yamaha FZR 250 betaal je de hoofdprijs voor terwijl zijn zwaardere broertje (400cc) sterker, betaalbaarder en makkelijker aan te komen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |