Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef DoimeN het volgende:
Aan de lessers: Is alweer te doen met de kou? Of moet ik mijn raket nog even binnen laten staan?
Ik kwam er dan een halve les met ijskoude vingers achter dat er ook op mijn motor handvat-verwarming zatquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef NutKees het volgende:
[..]
Mijn rijschool heeft handverwarming geinstalleerd op een paar motoren. Dat maakt de lessen een stuk aangenamer, ik had bijna geen last meer van de kou.
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:28 schreef Mickeys het volgende:
* Mickeys meldt zich.
...1 keer schuld instructeur
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in... rij nu bij een andere school. Die instructeur heeft engelen geduld. Ik noem m al de hele tijd Pa en dan ligt die in een deuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:51 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Hoe kwam dat? Ik neem niet aan dattie tegen je aan reed ofzo?
Wel vervelend van die angst, hoop voor je dat je je eroverheen kan zetten en gewoon kan genieten van het motorrijden en lessen
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dit was mijn kennismakingsles. Hij liet me een rechterstraatje in de gaten houden of er geen verkeer aankwam en ineens moest ik ook linksaf terwijl ik eigenlijk dat straatje voorbij was. stuur om en toen greep de instructeur me die zei dat ik ook linksom had moeten kijken. Ik dus boos omdat hij ook zei rechts te kijken. Hij: tja, daar had je wel gelijk in...
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:12 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Helemaal snappen doe ik het niet, hij duwde je om ofzo? Ik mis het gedeelte waar je op je snufferd ging geloof ik.
-knip-
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:50 schreef GimmeGore het volgende:
die examens uit de OP zijn wel beter, maar ook een beetje vaag in sommige vragen en niet altijd even duidelijk met de foto's.
(voorbeeldjes
Vraag: wat spreekt u af als u met een grote groep gaat touren?
A: de minst ervaren gaan voorop
B: de minst ervaren gaan achteraan
C: pauzes en rustplaatsen
Ik had A, dat staat in mn boek, maar C is natuurlijk ook heel handig om af te spreken, antwoord was dus C
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:15 schreef retuow82 het volgende:
[..]
A is het sowieso niet, als onervaren rijder moet je niet voorop gaan rijden, je moet voorop namelijk je eigen motor goed kennen zodat je volledige aandacht naar de weg kan gaan, als beginnend bestuurder is dat behoorlijk moeilijk om veilige en doordachte beslissingen te moeten maken voor jezelf en je motormaatjes.
B is het ook sowieso niet, achteraan in een groep ligt de snelheid een stuk hoger omdat je daar juist alle vertragingen van je voorgangers op moet vangen om bij te blijven. Ook niet ideaal voor een beginner.
C altijd goed om te weten waar je elkaar kunt vinden als de groep wordt opgesplitst dus in dit geval het correcte antwoord.
En over de positie van de beginnende bestuurder: ga voor in de groep/in het midden van de groep rijden met enkele motorrijders voor je, kun je mooi zien hoe hun reageren en daar leer je goed van.
Wel irritant dat de vragen veel suggestiever zijn opgezet, in plaats van het goede antwoord kiezen moet je nu echt gaan relativeren wat het beste antwoord is. Op zich goed voor de kennis maar wel een stuk pittiger.
Ben blij dat ik het rijbewijs al een aantal jaren heb
Staat er 'voorop' of 'vooraan'.. is een beetje voor meerdere interpretaties vatbaar. Helemaal als voorste is geen goed idee, dan moet je het tempo inschatten voor de hele groep, je volgers in de gaten houden, de route kennen etc etc. Ik denk dat je gevoelsmatig ook wel kan inschatten dat je liever niet op kop rijd. Hoe verder je naar achter zit hoe meer je je best moet doen om bij te blijven etc, dus vooraan in de groep is de beste plaats.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Staat dat er letterlijk? Ik heb dat boek ook gebruikt plus de oefenexamens en ik weet heel zeker dat ik daarvan weet dat een beginner juist niet helemaal voor of achteraan moet rijdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Jeps, inmiddels Lelystedelinge. Proefles was in Almere. Naam van het bedrijf noem ik niet, vind ik niet belangrijk en ook niet nodig om iemand "zwart" te maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
Ik zal m'n maat eens vragen, wil namelijk nog wel 'n paar dingen halen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Samen met een maat van mij, kaarten zijn al binnen. Als je gaat kan je ze wel beter bij de voorverkoop kopen, dan kosten ze ¤12,50 ipv ¤17,50.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
That's when the men separate from the boys!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27 om dan helemaal bevroren bij de Jaarbeurs aan te komen, maar jawel op je motor! Het moet toch wel minimaal 5 graden zijn, wil ik zo'n tijd op de snelweg blijven rijden. Als ik gewoon door de stad rijd maakt het niet uit hoe koud het is, eerste half uur hou je toch wel volquote:Op zondag 7 februari 2010 23:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
That's when the men separate from the boys!
Wat is je lengte ?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:36 schreef Mickeys het volgende:
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijdquote:Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrrquote:
Is inderdaad een heerlijke weg ter vervanging van de A6quote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
Kan kleiner idd. Zelf ben ik 1.72 en ik zat ruim genoeg op mijn les motor. Mijn eigen motor zou ik je niet aanraden idd, die is net weer een slagje groterquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Er zijn motoren die verlaagd kunnen worden. Alleen Kawasaki haalt het op 3 cm na net niet. Als je dan het zadel gaat "verbouwen" hou je geen zacht zitje onder die bips van mij over. Bovendien is het, in mijn ogen, toch een flinke ingreep. Hoewel ik mijn zinnen een beetje op de Ninja had gezet zal ik die toch moeten laten varen ben ik bang voor. Mar misschien dat ze dit jaar een nieuw model hebben die wel genoeg naar beneden kan. Laarzen met plateauzolen heb ik ook geprobeerd, maar die zijn net niet hoog genoeg. Loop normaal ook op stelten van een cm of 8 a 10.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Robin__ het volgende:
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
En ik heb precies het tegenovergestelde, ben 2.00mquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat nietquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
Wil je perse een nieuwe motor of mag het ook een oudere zijn? Ik heb een FZR 600R gehad en die zijn niet extreem hoog, de FZR 400 is helemaal een lage motor en in beide gevallen heb je toch een racer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Een buurmeisje van mij, ik gok ook krap 160. reed naar eigen zeggen heerlijk op dr zzr 250, maar ik vermoed dat je niet opzoek bent naar een 25 kW... denk wel dat hoe sneller en flitsender je wilt rijden hoe lastiger het wordtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm.. je bedoelt het goed, maar ik niet op een choppertje... ik ben meer van snel en flitsend.... dus tja... misschien stel ik wel teveel eisen. Zit in ieder geval altijd met veel plezier achterop bij mijn man (klinkt eng, mijn man hahaha), op de Honda Fireblade, maar niet voor de langere ritten, dat trek ik zowat niet
Lolzquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef GimmeGore het volgende:
Ben ik ff blij dat ik wel van choppertjes houd xD
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef Mickeys het volgende:
ik hoef niet perse een nieuwe motor hoor. mogelijk dat het toch eerst een 250 gaat worden afhankelijk van de lessen die ik nog moet volgen. eerst daar mee gaan herstarten en volgende week vrijdag op de beurs wat rondneuzen en mezelf weer oppeppen voor het nieuwe seizoen. Wil dit jaar perse mijn rijbewijs halen, anders wordt het bijna niet meer. Want met die aankomende midlife crissis moet je als vrouw toch ook wat mee doen(geintje)
tnx all!!! alles gaat mee in de overweging
Ehm.. ik les nu op een 250 omdat ik te klein ben voor de 500 en die dus niet overeind kan houden met harde wind.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:54 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Let wel op bij een 250cc dat het (meestal) een 2takt motor is, die hebben meer onderhoud nodig dan een 4takt en het rijdt/reageert ook wat anders dan een 4takt waar je nu op lest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |