Staat er 'voorop' of 'vooraan'.. is een beetje voor meerdere interpretaties vatbaar. Helemaal als voorste is geen goed idee, dan moet je het tempo inschatten voor de hele groep, je volgers in de gaten houden, de route kennen etc etc. Ik denk dat je gevoelsmatig ook wel kan inschatten dat je liever niet op kop rijd. Hoe verder je naar achter zit hoe meer je je best moet doen om bij te blijven etc, dus vooraan in de groep is de beste plaats.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Staat dat er letterlijk? Ik heb dat boek ook gebruikt plus de oefenexamens en ik weet heel zeker dat ik daarvan weet dat een beginner juist niet helemaal voor of achteraan moet rijdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
In dat Veka boek staat dus dat je onervaren motorrijders voorop moet laten rijden.
Nou ja, net een nieuwe bril gekocht, rijlessen moeten nu weer ff wachten ()
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij duwde mij niet om. Ik had nog nooit op een motor gezet, het was dus mijn allereerste keer. Hij liet me teveel tegelijkertijd doen en stond naast me. Tja, dan raak je verward en kun je dus omflikkeren wat ik dus deed. Ben heel "stoer" meteen weer op de motor gestapt en gaan rijden (megatraag natuurlijk). Hij gaf ook aan dat hij teveel tegelijk liet doen en bood zijn excuses aan. ik was de laatste aan het eind van de open dag en toen we terug waren ging hij ook meteen huiswaarts. Ik denk dat hij het zat was of zo. Maakt niet uit. Heb nu een onwijs aardige instructeur die, zoals ik al eerder aangaf, engelen geduld heeft. Petje af voor hem. (Freek van Perspectief uit Lelystad)
Jeps, inmiddels Lelystedelinge. Proefles was in Almere. Naam van het bedrijf noem ik niet, vind ik niet belangrijk en ook niet nodig om iemand "zwart" te maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nog een lelystedeling(e)? Mag ik vragen waar je eerst (proef)gelest heb voor je bij Perspectief ging rijden ?
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Daar moet je toch kaarten voor hebben? of kun je gewoon binnen stappen?
Ik zal m'n maat eens vragen, wil namelijk nog wel 'n paar dingen halen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kaarten kan je daar kopen of in de voorverkoop via de site.
Samen met een maat van mij, kaarten zijn al binnen. Als je gaat kan je ze wel beter bij de voorverkoop kopen, dan kosten ze ¤12,50 ipv ¤17,50.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie gaan er allemaal naar de Motorbeurs over twee weken?
That's when the men separate from the boys!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als het weer zo blijft wordt het rustig met de motoren op de beurs.
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27 om dan helemaal bevroren bij de Jaarbeurs aan te komen, maar jawel op je motor! Het moet toch wel minimaal 5 graden zijn, wil ik zo'n tijd op de snelweg blijven rijden. Als ik gewoon door de stad rijd maakt het niet uit hoe koud het is, eerste half uur hou je toch wel volquote:Op zondag 7 februari 2010 23:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
That's when the men separate from the boys!
Wat is je lengte ?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:36 schreef Mickeys het volgende:
Jeps, wij gaan ook. vrijdagavond. eens kijken of ze motoren voor mijn ukkepuk formaat hebben zonder dat er al teveel gesleuteld moet worden.
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijdquote:Op maandag 8 februari 2010 16:52 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Leuk, vanuit Lelystad de A6 op, A27
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrrquote:
Is inderdaad een heerlijke weg ter vervanging van de A6quote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is het nou wel of niet mogelijk om via de oostvaardersplassen naar almere te rijden (ergens bij de gevangenis de stad uit?) Ben er met de auto nooit aan toe gekomen om het te proberen.. wat een saaie rotweg is die a6 toch. En heel hinderlijke hobbels/golven als je beetje doorrijd
Kan kleiner idd. Zelf ben ik 1.72 en ik zat ruim genoeg op mijn les motor. Mijn eigen motor zou ik je niet aanraden idd, die is net weer een slagje groterquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
Er zijn motoren die verlaagd kunnen worden. Alleen Kawasaki haalt het op 3 cm na net niet. Als je dan het zadel gaat "verbouwen" hou je geen zacht zitje onder die bips van mij over. Bovendien is het, in mijn ogen, toch een flinke ingreep. Hoewel ik mijn zinnen een beetje op de Ninja had gezet zal ik die toch moeten laten varen ben ik bang voor. Mar misschien dat ze dit jaar een nieuw model hebben die wel genoeg naar beneden kan. Laarzen met plateauzolen heb ik ook geprobeerd, maar die zijn net niet hoog genoeg. Loop normaal ook op stelten van een cm of 8 a 10.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Robin__ het volgende:
daar is zeker wat voor te vinden.. zo niet standaard, dan kom je met 2cm extra dikke zolen en een verlaagd zadel (zat stoffeerders die dat voor je kunnen doen, als het al niet gewoon te koop is) ook een heeel eind.
En ik heb precies het tegenovergestelde, ben 2.00mquote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
formaat onderdeur krijg ik vaak te horen.. 1,62 om precies te zijn.... kan kleiner is mijn mening... maarre... je gaat toch niet echt op de motor naar de jaarbeurs? das veels te brrrrrrrrrr
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:53 schreef NutKees het volgende:
Choppertje? Ik ben zelf ook nogal klein dus ik ga waarschijnlijk iets zoeken in de richting van Virago/Marauder/Shadow...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |