Dat is gewoon een theorie certificaat net als voor de auto, alleen dan toegespitst op de motor, je kan bijv ook vragen krijgen over motor techniekquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef Gwunnik het volgende:
Aha, dank je welregels mbt motorrijden veranderen geloof ik vrij snel de laatste jaren...
Maar hoe zit dat met dat precies met dat theoriecertificaat? Is dat gewoon het 'volwaardige' theoriecertificaat of is het weer een andere (vorm van geldklopperij)? Dat werd me namelijk ook niet echt duidelijk
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:32 schreef Gwunnik het volgende:
Grmbl... heb natuurlijk net deze kerstvakantie het besluit genomen de motor eens te gaan proberen... zal wel even duren voordat ze me terugbellen voor die proefles :S
achja, dan maar inlezen... hoewel daar de drang tot echt rijden alleen maar groter van wordt
heb trouwens nog een vraagje, ik heb geen enkel rijbewijs... begrijp ik het goed dat ik dan eerst een theoriecertificaat nodig heb voordat ik uberhaupt echt op de weg mag lessen?
Voor het avd examen ja, niet voor de lessen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
Ik hoefde niet eerst theorie te doen hoor. Heb een maand of 4 gelest, toen pas theorie gehaald.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
theorie of een (b) rijbewijsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:11 schreef Robin__ het volgende:
Sommige rijscholen willen dat, bij sommige mag je dan ook al de korte stukjes over de weg naar het oefenterrein toe (leuk in het begin!).
Het is wel raadzaam om hem zeker een maand voor je 1e examen te halen.. dan kan je zonder tijdverlies nog een herexamen doen, en dan na je AVB examen meteen door met de weg-lessen(daar heb je sowieso je theorie voor nodig)
Inderdaad, of je autorijbewijs (volgens mij ook verplicht is voor C D enzo). Tegenwoordig krijgen bromfietsers hetzelfde pasjes.. dat is NIET voldoende (omdat snelwegen etc niet behandeld worden in de brommer theorie)quote:
Dat het moet heb ik nog nooit gehoord.. wel veel brildragers die het inderdaad erg prettig vinden (een systeemhelm drukt doorgaans ook minder op je wangen) omdat je je bril makkelijker op en af kan zetten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:21 schreef GimmeGore het volgende:
hmmm volgens mijn theorie cdrom moet ik een systeemhelm kopen omdat ik een bril draag
Ik heb tijdenlang een integraalhelm gehad, nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef crossover het volgende:
Of lenzen.
Een bril gaat best moeilijk met een integraalhelm.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
hier ook integraal met bril, is even klooien, maar uiteindelijk heb je door hoe je hem er makkelijk in krijgt, en dan is het geen probleem meer
Niet over nadenkenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Wat voor iets had je ook al weer?quote:Op zondag 17 januari 2010 10:00 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.
die van mij start weer!
gs500quote:Op zondag 17 januari 2010 10:24 schreef crossover het volgende:
[..]
Wat voor iets had je ook al weer?
Ik heb m'n honda vanochtend even gestart om te kijken of die het nog doet, en nu jeuken mn vingers! Paar regenbuien zodat al het zout weg is, en dan kunnen we weerquote:Op maandag 18 januari 2010 09:38 schreef PeeJie_ het volgende:
Het weer ziet er weer een stuk beter uit idd. nog een paar daagjes en alle rommel is weg :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |