abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:01:16 #126
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_76716992
Aha, dank je wel regels mbt motorrijden veranderen geloof ik vrij snel de laatste jaren...

Maar hoe zit dat met dat precies met dat theoriecertificaat? Is dat gewoon het 'volwaardige' theoriecertificaat of is het weer een andere (vorm van geldklopperij )? Dat werd me namelijk ook niet echt duidelijk
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:08:26 #127
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_76717227
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef Gwunnik het volgende:
Aha, dank je wel regels mbt motorrijden veranderen geloof ik vrij snel de laatste jaren...

Maar hoe zit dat met dat precies met dat theoriecertificaat? Is dat gewoon het 'volwaardige' theoriecertificaat of is het weer een andere (vorm van geldklopperij )? Dat werd me namelijk ook niet echt duidelijk
Dat is gewoon een theorie certificaat net als voor de auto, alleen dan toegespitst op de motor, je kan bijv ook vragen krijgen over motor techniek
in de OP staat een link naar 5 gratis te maken theorie examens, dan kan je oefenen en kijken wat je te wachten staat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:29:05 #128
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76717925
Ja kut sneeuw! Elke keer nacht rijd ik op mijn motor, snel, hard en luid! Koning van de weg, ff doortrekken in de 2, hoppa net voor de echt illegale snelheden knijp ik weer in de remmen, mijn motor reageert feilloos en remt precies op tijd af voor die scherpe bocht die ik deze keer wel heeeeel erg lekker instuur. Precies goed in toeren trek ik weg uit de bocht, een hels geluid achter me, meisjes bedekken hun oren en pappa's doden mij met hun blik. Daar is het bord dat het einde van de bebouwde kom aangeeft, wetende dat het daar echt los gaat, ga ik alvast wat 'vaster' zitten. Één, twee versnellingen lager en hij klimt in toeren, ik voel het trekken aan mijn polsen en mijn bovenlichaam word zwaar. BAM powerband 8k tot 12k toeren, dit is het moment, vasthouden! AAAAAAH!! Fking goed, dit verveelt nooit! Op 100m weer een iets flauwe bocht, ik ga alvast met mijn rechterbil naast het zadel... Dan plots totaal overwachts een kuil. HUUH naar adem snakkend word ik wakker badend in het angstzweet, met mijn laatste krachten hijs ik mezelf naar het raam. De klok op mijn nachtkastje, een motor uiteraard, geeft 4:06 aan. Het gordijn gaat een stukje opzij en wat ik daar zie wens je zelfs je grootste vijanden niet toe: de hele straat is bedekt met een witte drab, er schiet een pijnscheut door mijn hoofd en het enige wat ik uit kan brengen is een bedompt: 'kut'. Dit dagelijkste ritueel moet stoppen, je bent een volwassen vent man! Ik kruip weer in bed waar ik mijzelf huilend in slaap schommel telkens herhalend: 'die kutwinter, die lente waar blijft hij'.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_76721820
De vraag blijft waarom je in zn 4 de bebouwde kom uitrijd
pi_76728576
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:32 schreef Gwunnik het volgende:
Grmbl... heb natuurlijk net deze kerstvakantie het besluit genomen de motor eens te gaan proberen... zal wel even duren voordat ze me terugbellen voor die proefles :S

achja, dan maar inlezen... hoewel daar de drang tot echt rijden alleen maar groter van wordt

heb trouwens nog een vraagje, ik heb geen enkel rijbewijs... begrijp ik het goed dat ik dan eerst een theoriecertificaat nodig heb voordat ik uberhaupt echt op de weg mag lessen?
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:43:10 #131
259233 GimmeGore
pi_76728691
net bij de bieb een cd-rom met theorie lessen en examens gescoord
Als de tentamens voorbij zijn ga ik verder met leren, maar dan voor de lol
pi_76728751
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Voor het avd examen ja, niet voor de lessen.
You dream it, I live it.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 januari 2010 @ 17:44:50 #133
159915 -Menn0-
MNO
pi_76728780
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Ik hoefde niet eerst theorie te doen hoor. Heb een maand of 4 gelest, toen pas theorie gehaald.
,,/
pi_76729840
Sommige rijscholen willen dat, bij sommige mag je dan ook al de korte stukjes over de weg naar het oefenterrein toe (leuk in het begin!).

Het is wel raadzaam om hem zeker een maand voor je 1e examen te halen.. dan kan je zonder tijdverlies nog een herexamen doen, en dan na je AVB examen meteen door met de weg-lessen (daar heb je sowieso je theorie voor nodig)
pi_76729870
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:11 schreef Robin__ het volgende:
Sommige rijscholen willen dat, bij sommige mag je dan ook al de korte stukjes over de weg naar het oefenterrein toe (leuk in het begin!).

Het is wel raadzaam om hem zeker een maand voor je 1e examen te halen.. dan kan je zonder tijdverlies nog een herexamen doen, en dan na je AVB examen meteen door met de weg-lessen (daar heb je sowieso je theorie voor nodig)
theorie of een (b) rijbewijs
You dream it, I live it.
pi_76730154
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:12 schreef Meddo het volgende:

[..]

theorie of een (b) rijbewijs
Inderdaad, of je autorijbewijs (volgens mij ook verplicht is voor C D enzo). Tegenwoordig krijgen bromfietsers hetzelfde pasjes.. dat is NIET voldoende (omdat snelwegen etc niet behandeld worden in de brommer theorie)

voor de volledigheid.

Persoonlijk lijkt rond het AVB examen me een mooi moment om te beginnen, je kan m maar beter op zak hebben, kan het nooit meer een probleem worden (ja als ie verloopt.. maar dan loop je ook wel beetje te trutten of er is iets onvoorziens gebeurt) Als je met theorie certificaat zelf naar oefenterrein mag rijden (als je dus geen auto rijbewijs hebt) zou ik dat zeker doen.. is echt leuk, tussen al die autotjes dat motiveerd je echt om door te zetten die laatste paar lessen tussen die pionnen (geloof me, dan heb je dat echt wel gehad met al dat gedoe de hele les lang en wil je gewoon lekker de weg op)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:21:02 #137
259233 GimmeGore
pi_76858740
hmmm volgens mijn theorie cdrom moet ik een systeemhelm kopen omdat ik een bril draag
pi_76859087
Of lenzen.
Een bril gaat best moeilijk met een integraalhelm.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_76859097
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:21 schreef GimmeGore het volgende:
hmmm volgens mijn theorie cdrom moet ik een systeemhelm kopen omdat ik een bril draag
Dat het moet heb ik nog nooit gehoord.. wel veel brildragers die het inderdaad erg prettig vinden (een systeemhelm drukt doorgaans ook minder op je wangen) omdat je je bril makkelijker op en af kan zetten.

Als je een integraal helm hebt waarbij opzetten geen probleem is en het ook prettig zit lijkt dat me verder echt geen probleem, maar je zou het kunnen overwegen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:37:00 #140
259233 GimmeGore
pi_76859201
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef crossover het volgende:
Of lenzen.
Een bril gaat best moeilijk met een integraalhelm.
Ik heb tijdenlang een integraalhelm gehad, nooit problemen mee gehad.
Maar ik vond het vooral raar dat het in mn theorie cursus zit.

Daarentegen is een passende helm vinden voor mij echt een drama.
pi_76859251
hier ook integraal met bril, is even klooien, maar uiteindelijk heb je door hoe je hem er makkelijk in krijgt, en dan is het geen probleem meer
Ja doei.
pi_76859293
Is dat ook niet lastig met beslagen glazen ofzo? Ik heb een vrij grote bril, en daarom doe ik altijd m'n lenzen in als ik ga rijden.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:40:58 #143
259233 GimmeGore
pi_76859334
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
hier ook integraal met bril, is even klooien, maar uiteindelijk heb je door hoe je hem er makkelijk in krijgt, en dan is het geen probleem meer

eerst maar eens een lekker zittende/passende helm vinden met die kop van mij xD
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:35:46 #144
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_76901023
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag

Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?

Yippie!
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:57:34 #145
259233 GimmeGore
pi_76901740
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag

Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?

Yippie!
Niet over nadenken

Ik heb vandaag gezien dat een andere rijschool die wat beter bekend staat nu eenzelfde pakket aanbiedt als de goedkopere rijschool voor maar 25 euro in totaal meer

Dus van de week ook maar eens bellen voor een proefles
pi_76915608
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:

Yippie!
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.

die van mij start weer!
pi_76915826
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:00 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.

die van mij start weer!
Wat voor iets had je ook al weer?
pi_76941595
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:24 schreef crossover het volgende:

[..]

Wat voor iets had je ook al weer?
gs500

volgende week weer eens rijden
pi_76955110
Het weer ziet er weer een stuk beter uit idd. nog een paar daagjes en alle rommel is weg :-)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_76959656
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:38 schreef PeeJie_ het volgende:
Het weer ziet er weer een stuk beter uit idd. nog een paar daagjes en alle rommel is weg :-)
Ik heb m'n honda vanochtend even gestart om te kijken of die het nog doet, en nu jeuken mn vingers! Paar regenbuien zodat al het zout weg is, en dan kunnen we weer
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')