quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je in de nieuwsgroepen zoekt op "motor theorie" komt er heel wat naar voren
Er zitten denk ik voor een derde aan technische vragen in. Een boekje is een must.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:12 schreef GimmeGore het volgende:
zitten er alleen wel of geen technische vragen in een theorie examen?
Ik kan me van 2005 herinneren (uit de cursus) dat ze er niet inzaten, maar bij die ik gister had gedaan op internet zaten er wel technische vragen in (wat moet je doen als je je remmen tot aan je handvat kan inknijpen? zulke vragen bedoel ik dus)
Ach onzin, ik weet niet hoe groot je bent, zelf ben ik 1,72, maar volgens mij kan je beter wat kleiner dan wat groter zijn op een motor. Tenzij je een Goldwing of een ander soort motorvrachtwagen wiltquote:Op woensdag 30 december 2009 21:28 schreef GimmeGore het volgende:
Gelukkig is mijn broer ook geslaagd voor zijn theorie met mijn boeken uit 2005
Dus mij moet het ook wel lukken.
Ben alleen bang voor de "reken"vragen, ik ben wiskundig dyslectisch (dyscalculie) dus ik moet rijtjes maken en die uit mijn kop leren, want als ik dat moet gaan berekenen op zo n moment kom ik er toch niet uit.
Beetje jammer alleen dat er nu in ene keer mensen zijn die mij gaan lopen vertellen dat ik te klein en te licht ben om een motor in bedwang te houden.
1m66 en 55 kgquote:Op woensdag 30 december 2009 21:37 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ach onzin, ik weet niet hoe groot je bent, zelf ben ik 1,72, maar volgens mij kan je beter wat kleiner dan wat groter zijn op een motor. Tenzij je een Goldwing of een ander soort motorvrachtwagen wilt
Ik ben ook ongeveer 1m66 en weeg zo'n 7 kilo meer. En ik hoor ook van veel mensen dat ik bijna geen motors zal mogen rijden omdat ik die niet aankan. Maar tijdens mijn lessen heb ik nog geen problemen gehad.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
1m66 en 55 kg
En ik wil (later, ooit, als ik een rijke jurist ben) een Harley
Zoals Miriampje al zegt, dat zijn altijd mensen die er de ballen verstand van hebben.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
1m66 en 55 kg
En ik wil (later, ooit, als ik een rijke jurist ben) een Harley
Zeg maar gerust voor volgende maand. Balen, maar daarna zijn er nog 10 maanden over om wel te kunnen rijdenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:59 schreef Miriampje het volgende:
De weersvoorspelling zijn niet echt motorrijder vriendelijk de komende weekBrrrr...
Gelukkig nieuwjaar!! Mijn voornemen voor dit nieuwe jaar: mijn rijbewijs halen en een motor kopen.
Inderdaad, de voorspellingen blijven ook nog steeds dik onder 0.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust voor volgende maand. Balen, maar daarna zijn er nog 10 maanden over om wel te kunnen rijden
Hmm.. vraag me af of de tweede keer wel een examen voor je gaat wordenquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef NutKees het volgende:
Nieuwe examen: 6 januari... Jammer, ik had toch stiekem gehoopt dat het eerder zou kunnen.
Verdoriequote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:36 schreef NutKees het volgende:
Rijles gisteren afgelast, examen morgen ook zo goed als. 2e keer verdorie.
Met de sneeuw wil je echt niet rijden nou, als het er vers ligt is het leuk, lekker glijden met grip, maar als het opgevroren is, en je wilt savonds naar huis, en je rijd een stoepje af, lig je mooi op je plaatquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Als het maximum straks rond de 2-5 graden is, kan je wel weer lekker lessen. Tenminste, daar zou ik op wachten, weet je zeker dat je geen last heb van die sneeuw
Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar in Leusden kan je maar 1x per week motortheorie doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:49 schreef Meddo het volgende:
Waar kan ik het snelst examen doen
lijstje
Die wachttijd is niet zo hoog![]()
Leusden : 14 Januari..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:46 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar in Leusden kan je maar 1x per week motortheorie doen.
Alleen op donderdag
Ik heb 2de kerstdag nog een stuk gereden!, maar idd, mooi kut.quote:
Met al dat zout op de wegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ik heb 2de kerstdag nog een stuk gereden!, maar idd, mooi kut.
Gewoon afspoelen met wat water als je terug bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Met al dat zout op de wegGaat denk ik nog wel even duren voor dat ik er weer op zit met dit weer....
Ja dat is waar, maar op sommige stukken waar ik langs kom wordt amper gestrooid. Hier in de wijk wordt echt bijna niet gestrooid, aangezien het een en al bochten is...... Met de auto glij je soms al, motor ga ik niet eens proberen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Gewoon afspoelen met wat water als je terug bent.
Gister nog een stuk gereden, het ging best. Op de binnenwegen moet je oppassen, maar verder is het best te doen.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:43 schreef crossover het volgende:
Als er niet gestrooid is, is het inderdaad hopeloos...
Ik wil lente!! Geitjes in de wei, zonnetje met een graad of 15, rokjesdag..
Sfeerimpressie omdat we alweer vergeten zijn hoe de lente er ook al weer uitziet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 januari 2010 21:25 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Die foto!
Misschien nog een keer aangeven, maar! Misschien is het een idee van het voorjaar een half / heel dagje een toer(tje) te doen met wat mensen uit het topic + andere motorvrienden ?
Dat is gewoon een theorie certificaat net als voor de auto, alleen dan toegespitst op de motor, je kan bijv ook vragen krijgen over motor techniekquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef Gwunnik het volgende:
Aha, dank je welregels mbt motorrijden veranderen geloof ik vrij snel de laatste jaren...
Maar hoe zit dat met dat precies met dat theoriecertificaat? Is dat gewoon het 'volwaardige' theoriecertificaat of is het weer een andere (vorm van geldklopperij)? Dat werd me namelijk ook niet echt duidelijk
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:32 schreef Gwunnik het volgende:
Grmbl... heb natuurlijk net deze kerstvakantie het besluit genomen de motor eens te gaan proberen... zal wel even duren voordat ze me terugbellen voor die proefles :S
achja, dan maar inlezen... hoewel daar de drang tot echt rijden alleen maar groter van wordt
heb trouwens nog een vraagje, ik heb geen enkel rijbewijs... begrijp ik het goed dat ik dan eerst een theoriecertificaat nodig heb voordat ik uberhaupt echt op de weg mag lessen?
Voor het avd examen ja, niet voor de lessen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
Ik hoefde niet eerst theorie te doen hoor. Heb een maand of 4 gelest, toen pas theorie gehaald.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Jup, dat heb je sowieso, ook al heb je al wel een rijbewijs.
theorie of een (b) rijbewijsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:11 schreef Robin__ het volgende:
Sommige rijscholen willen dat, bij sommige mag je dan ook al de korte stukjes over de weg naar het oefenterrein toe (leuk in het begin!).
Het is wel raadzaam om hem zeker een maand voor je 1e examen te halen.. dan kan je zonder tijdverlies nog een herexamen doen, en dan na je AVB examen meteen door met de weg-lessen(daar heb je sowieso je theorie voor nodig)
Inderdaad, of je autorijbewijs (volgens mij ook verplicht is voor C D enzo). Tegenwoordig krijgen bromfietsers hetzelfde pasjes.. dat is NIET voldoende (omdat snelwegen etc niet behandeld worden in de brommer theorie)quote:
Dat het moet heb ik nog nooit gehoord.. wel veel brildragers die het inderdaad erg prettig vinden (een systeemhelm drukt doorgaans ook minder op je wangen) omdat je je bril makkelijker op en af kan zetten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:21 schreef GimmeGore het volgende:
hmmm volgens mijn theorie cdrom moet ik een systeemhelm kopen omdat ik een bril draag
Ik heb tijdenlang een integraalhelm gehad, nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef crossover het volgende:
Of lenzen.
Een bril gaat best moeilijk met een integraalhelm.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
hier ook integraal met bril, is even klooien, maar uiteindelijk heb je door hoe je hem er makkelijk in krijgt, en dan is het geen probleem meer
Niet over nadenkenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Gwunnik het volgende:
Yippie, gistermiddag teruggebeld door de rijschool voor een proefles. Volgende week vrijdag is de dag
Ben erg benieuwd (en heb er veel zin in!). Ik heb nog geen enkel rijbewijs behalve mn fietsdiploma, dus er zal me nog wel wat te wachten staan... Heb overigens ook al bedacht dat als het ECHT niks wordt, ik misschien toch maar eerst voor mn autorijbewijs ga... of moet ik daar niet over nadenken?
Yippie!
Wat voor iets had je ook al weer?quote:Op zondag 17 januari 2010 10:00 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Nier over nadenken idd, als je eerst nog je autorbw gaat halen met je straks ruim een jaar verder voordat je op zo'n heerlijke tweewieler mag rijden.
die van mij start weer!
gs500quote:Op zondag 17 januari 2010 10:24 schreef crossover het volgende:
[..]
Wat voor iets had je ook al weer?
Ik heb m'n honda vanochtend even gestart om te kijken of die het nog doet, en nu jeuken mn vingers! Paar regenbuien zodat al het zout weg is, en dan kunnen we weerquote:Op maandag 18 januari 2010 09:38 schreef PeeJie_ het volgende:
Het weer ziet er weer een stuk beter uit idd. nog een paar daagjes en alle rommel is weg :-)
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:![]()
Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
Je zou kunnen proberen het op een wat meer constructieve manier te formuleren.. Heb je de topictitel uberhaupt gelezen?? Vind je het dan heel vreemd dat niet iedereen een expert is op het gebied van motorrijden, verkeer en het onderhoud van een motor? Leuke binnenkomer in de topicreeks man..quote:Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:![]()
Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |