abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76960383
Gewoon lekker de weg op gaan, sopje er overheen en klaar.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_76962088
Pekel NOOIT met warm water schoonmaken.

http://www.google.nl/search?q=warm+water+pekel
pi_76966709
Bedankt voor de tip! Volgende keer dus koud water gebruiken.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 15:48:59 #154
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76968530
Wat een bullshit. Door dat warme water lost het zout beter op in het water en spoelt het makkelijker weg. Dat chemische processen onder warme omstandigheden (warm water) sneller verlopen klopt, maar van dat kwartiertje of desnoods halve uurtje dat iets in contact staat met warm water gaat het echt niet sneller roesten. Niet merkbaar in elk geval.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_76970454
Hm.. ik zie nu ook dat er minder nuttige links gevonden worden als ik dacht, vooral de bovenste 4 eigenlijk. Weet er verder niet zo veel vanaf maar tis echt zoiets wat ik van huis uit altijd gehoord heb.. zout afspoelen met koud water.

Maar ja opzich heb je een punt, t blijft niet lang warm.. aan de andere kant heb ik zoiets van áls je dat zout er dan af wil spoelen, doe het dan helemaal 'goed'. Persoonlijk pak ik er (als het al gebeurt.. mn motor is niet buiten geweest in de pekel deze winter) gewoon een tuinslang voor om fietsen of de auto schoon te spuiten, voor ik m dan echt ga wassen. (die fietsen was na middagje fietsen op het strand.. zomers dus, in de winter heeft natuurlijk ook niet iedereen gelegenheid om ff de tuinslang uit te rollen en de boel schoon te spuiten.. )
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 16:39:24 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76971255
Iemand heeft ooit, lang geleden, op de MAVO gehoord dat chemische processen sneller verlopen onder warme omstandigheden en denkt nu dat als je pekel/zout ergens met warm water af spoelt je het kan zien roesten ofzo.
pi_76971433
Ik denk dat het erg weinig uitmaakt of je je warme motorblok/uitlaat nou schoonmaakt met warm of koud water, warm issie toch wel
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 16:47:54 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76971701

Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
pi_76972718
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:

Op een warm/heet motorblok gooi je natuurlijk geen water (warm of koud, dat doet er niet toe). dan kan je beter de pekel niet van je fiets af spoelen.
pi_76973341
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:47 schreef 2cv het volgende:

Je zou kunnen proberen het op een wat meer constructieve manier te formuleren.. Heb je de topictitel uberhaupt gelezen?? Vind je het dan heel vreemd dat niet iedereen een expert is op het gebied van motorrijden, verkeer en het onderhoud van een motor? Leuke binnenkomer in de topicreeks man..
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 17:24:41 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76973481
Ik hou van duidelijkheid
pi_76973910
No worries hoor ik was mn motor gewoon zelden

neemt niet weg dat onze friese waggelauto een beetje ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar iedere gek zijn gebrek eh
pi_76973930
Gezien het woordje 'les' in de TT zou het 'waarom' misschien een leuke toevoeging zijn.. dan word het misschien een duidelijk en aan aannemelijk verhaal .. ipv een sneer en een

Vriendelijk gaat best samen met duidelijk volgens mij..(maar laten we er niet over doorzagen.. maandag is al kut genoeg)
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 18:00:05 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76975027
Ik zal het even verduidelijken: dat motorblok is niet warm, dat is heet. Ga daar maar rustig van uit. Met water (wat echt niet kookt) koel je een gedeelte van het motorblok af.

Als dingen warm worden zetten ze uit. Als jij nou dat motorblok met dat water afkoelt wil het plaatselijk krimpen. Daardoor krijg je enorme inwendige krachten in het motorblok waardoor het kan gaan scheuren. En een gescheurd motorblok kan je niet repareren, dat kan je wegdonderen.
pi_76979210
les van morgen ook al afgezegd

sinds Sinterklaas niet meer gereden en tweede week van februari al avb examen
You dream it, I live it.
pi_76979255
Mijn beestje staat ook al sinds de vorst in de garage, kut zooi. En voordat die miljoenen kilo's pekel weg zijn zijn we ook weer een paar weken verder. Denk dat de motorbeurs de 1e keer weer word.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77000552
Hmm, ik dacht dus altijd dat je alleen last van pekel had als er gestrooid was, maar die troep blijft dus nog wel even liggen. Dan maar een euro in de wasbox om de hoek gooien, ben je ook klaar hoop ik :-p
Wie niet dom is moet slim zijn!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:51:24 #168
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_77004589
Ben net tot de ontdekking gekomen dat mijn motorjack doet waar hij voor bedoeld is.
Nou doet alleen zo'n beetje mijn hele rechterbeen pijn, maar mijn schouders en elleboog zijn wonderwel ongedeerd gebleven
pi_77004960
Auw.. motor dr boven op 'gelegd'? Gelukkig had je goede kleding aan en blijft het bij wat blauwe plekken ff paar daagjes doorbijten
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:27:22 #170
259233 GimmeGore
pi_77005818
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Auw.. motor dr boven op 'gelegd'? Gelukkig had je goede kleding aan en blijft het bij wat blauwe plekken ff paar daagjes doorbijten
Nee, heb volgende week pas mn eerste proefles
Ik was onderweg naar school, werd ik voor mn donder gereden (op de fiets dus) door een automobilist die vond dat hij meer voorrang had dan ik.
Gelukkig is mijn motorjack ook mijn winterjas maw: mijn schouder en elleboog zeuren een beetje. Mijn rrechterknie is 3 dubbeldik en nu al blauw
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:32:11 #171
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77005986
ai

... automobilisten ook altijd

-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:49:14 #172
259233 GimmeGore
pi_77015404
Nou mag ik dus volgende week niet die proefles doen van de dokter
pi_77015735
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:49 schreef GimmeGore het volgende:
Nou mag ik dus volgende week niet die proefles doen van de dokter
Shit, dat is fucking balen.. Nou maar hopen dat het kei en keihard sneeuwt dan (alleen voor jou), dan valt het misschien nog mee ...
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_77018738
Nou, terug van vakantie en rijschool gebeld: 10 februari nieuw avd examen. Tegen die tijd heb ik 2 maanden niet meer op de motor gezeten dus ik heb maar een extra lesje ingepland.
pi_77054005
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:00 schreef 2cv het volgende:
Ik zal het even verduidelijken: dat motorblok is niet warm, dat is heet. Ga daar maar rustig van uit. Met water (wat echt niet kookt) koel je een gedeelte van het motorblok af.

Als dingen warm worden zetten ze uit. Als jij nou dat motorblok met dat water afkoelt wil het plaatselijk krimpen. Daardoor krijg je enorme inwendige krachten in het motorblok waardoor het kan gaan scheuren. En een gescheurd motorblok kan je niet repareren, dat kan je wegdonderen.
nog een offtopic reactie: ik mag dus nooit meer door de regen rijden op de motor anders scheurt mn motorblok doormidden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')