abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2007 @ 19:25:39 #1
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_48015607
Hoi,

Eigenlijk denk ik er al een paar jaar over, om mijn motor rijbewijs te gaan halen. Super kicken, zo'n motor. Nu woon ik in een durp waar niet echt veel rijscholen in de buurt zitten... of niet zulke goede. Zevenbergen that is.

Vragen:

Goedkope maar toch goede lessen (*ons ben zuunig)?
Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?
Verschil tussen zware motor / lichte motor bij het lessen?
Tips?

Met dank!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
  woensdag 4 april 2007 @ 19:27:49 #2
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_48015713
Gewoon via de ANWB doen, altijd wel een locatie in de buurt. Je moet toch een rijschool hebben met een officieel oefen en of examen terrein voor voertuig beheersing.

De ANWB heeft een goede prijskwaliteit verhouding, vind ik tenminste en ik heb daar in ieder geval mijn voertuig beheersing en verkeersdeelneming examen in 1 keer gehaald.
...Die Antwoord...
pi_48016687
Tips; gewoon langsgaan voor een proefles. Je voelt zelf wel of het goed zit of niet.
Verder is het niet zo moeilijk. Je moet twee examens afleggen, voertuigbeheersing en verkeersdeelneming. Vooral de laatste is erg makkelijk als je je autorijbewijs al heb.

Motorrijbewijs kostte mij 2 maanden, en ik was helemaal klaar. Net afgelopen zaterdag m'n eerste motor gekocht, Suzuki GSX750F. Mooie timing, het weer begint nét goed op te komen
  woensdag 4 april 2007 @ 19:56:50 #4
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_48016953
Mijn tip:

Kijk naar de slagingspercentages van de CBR'en in het hele land. Daar zit namelijk nogal een verschil in.

Rotterdam bijvoorbeeld iets van 45%, tegen de grens Duitsland ergens in een of ander kutgehucht bijvoorbeeld 90%.

Dan even kijken of er familie in de buurt zit, en daar wat lessen nemen en afrijden. Denk dat het heel veel scheelt. Een keer zakken en je bent gelijk 300 euro armer zo ongeveer.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_48017006
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:56 schreef Nachtdier het volgende:
Mijn tip:

Kijk naar de slagingspercentages van de CBR'en in het hele land. Daar zit namelijk nogal een verschil in.

Rotterdam bijvoorbeeld iets van 45%, tegen de grens Duitsland ergens in een of ander kutgehucht bijvoorbeeld 90%.

Dan even kijken of er familie in de buurt zit, en daar wat lessen nemen en afrijden. Denk dat het heel veel scheelt. Een keer zakken en je bent gelijk 300 euro armer zo ongeveer.
Voertuigbeheersing ~100euro, verkeersdeelneming is ~200 euro. Bij elkaar 300, maar dan moet je wel 2 keer zakken
  woensdag 4 april 2007 @ 20:00:09 #6
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_48017127
Klopt idd... maar 200 euro is nog steeds een hoop geld.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_48017272
Dat wel. Gelukkig had ik beide examens zonder herkansingen gehaald
pi_48017409
Rijschool Jochems uit Prinsenbeek is wel goed....
pi_48018031
Moet je voor de motor ook aparte theorie doen?
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 4 april 2007 @ 20:22:04 #10
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48018109
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef hallo_mensen het volgende:
Moet je voor de motor ook aparte theorie doen?
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
pi_48027354
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Ja idd
046
Dank aan Yeahinho
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:50:36 #12
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_48074383
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:27 schreef costadibalkoni het volgende:
Gewoon via de ANWB doen, altijd wel een locatie in de buurt. Je moet toch een rijschool hebben met een officieel oefen en of examen terrein voor voertuig beheersing.

De ANWB heeft een goede prijskwaliteit verhouding, vind ik tenminste en ik heb daar in ieder geval mijn voertuig beheersing en verkeersdeelneming examen in 1 keer gehaald.
Neem aan dat je een rijschool die bij de ANWB is aangesloten, bedoeld? Ik ben echt een N00b in dit soort dingen hoor...
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:06 schreef HellRaver het volgende:
Rijschool Jochems uit Prinsenbeek is wel goed....
Wat zijn je ervaringen daarmee dan?
quote:
Jep, dat blijft zuur!!

Bedankt voor de reacties allen!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_48077297
quote:

[..]

En het examen is anders dan voor de auto, dus eerst ff leren is aan te raden..
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:18:40 #14
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_48077520
Motorrijden
Heb je iets te compenseren of zit je in je midlife-crisis ofzo
pi_48077893
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef falloutboy het volgende:
Goedkope maar toch goede lessen (*ons ben zuunig)?
Ga niet te veel af op de prijs. Beter een goede maar duurdere rijschool waar je met minder lessen meer leert, dan een minder goede maar goedkopere rijschool waar je minder leert.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat een dure rijschool beter is dan een goedkope, maar staar je niet blind op de prijs.
quote:
Verschil tussen zware motor / lichte motor bij het lessen?
Ik weet niet of het overal zo is, maar in veel gevallen zie ik dat mensen de eerste lessen op een lichte motor doen, en daarna overstappen naar een zware (mits je het zware rijbewijs wil halen natuurlijk).
Dat zou ik gewoon even met de rijschool bespreken.

Tips:
- Neem een rijschool met meer dan 1 instructeur: af en toe een andere instructeur kan heel verhelderend werken.
- Neem een rijschool waar de instructeurs zelf ook op de motor rijden bij het lessen, en niet een rijschool waarbij de auto-instructeur de motor er ook bij doet en er zelf met de auto achter aan rijdt. Een motorrijdende instructeur zal vaak meer gemotiveerd zijn.
- Begin gewoon bij een rijschool waar je je lekker voelt. Bevalt het niet om wat voor reden dan ook, ga dan naar een andere rijschool; dat is helemaal niet raar.
- Zorg er voor dat je plezier hebt in het lessen. Lukt dat niet, zie het punt hierboven.
pi_48081968
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..
pi_48082062
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

heb je wat aan, ballen, als je onder de vangrail vandaan gepeuterd wordt
pi_48082669
Ik zou me doodrijden op zo'n ding.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:34:48 #19
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48106644
TVP, let niet op die andere chappen
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:43:09 #20
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_48106817
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Waarom bekijk je überhaupt dit topic? Of moest het moeilijke mannetje toch even zijn frustratie kwijt? Ga gewoon in de tuin spelen of zo en laat ieder z'n hobby hebben....
pi_48108567
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Jij gaf bij de eerste motor les al op zeker !!!!!!
Sowieso schrijf je zo.
pi_48109600
ik heb m'n autorijbewijs sinds half november, maar het begint nu wel te kriebelen om ook een motorrijbewijs te nemen ... moet nog wel even kijken of ik op m'n VWO-examens wacht of dat ik nu al begin
pi_48111081
Ik heb ook vorig jaar m'n rijbewijs gehaald. Als je ouder bent dan 21 kun je gewoon op een "zware" motor lessen, ook al direct vanaf het begin. Ik kan alleen maar zeggen: ga dr voor

Heb nu m'n 2e motor onder me (sport) en wil nooit meer zonder

Mij rijschool had zelf geen terrein voor de speciale verrichtingen, maakt verder niet veel uit want dan rijd je gewoon naar een grote parkeerplaats toe en doe je ze daar.
pi_48111176
ik ga idd voor 'A beperkt', ben nog maar 18 ... dan 2 jaar wachten, en dan mag ik op het grote geweld
pi_48112676
wat het leukste is is als je van die lesmotor af bent en je stapt voor het eerst op een echte fiets. Dan zit je echt te schreeuwen in je helm

Maar, zoals op motor-forum.nl wordt gezegd: het gaat niet om de hoeveelheid paarden de je onder je hebt maar om die ene ezel in het zadel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')