Voertuigbeheersing ~100euro, verkeersdeelneming is ~200 euro. Bij elkaar 300, maar dan moet je wel 2 keer zakkenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:56 schreef Nachtdier het volgende:
Mijn tip:
Kijk naar de slagingspercentages van de CBR'en in het hele land. Daar zit namelijk nogal een verschil in.
Rotterdam bijvoorbeeld iets van 45%, tegen de grens Duitsland ergens in een of ander kutgehucht bijvoorbeeld 90%.
Dan even kijken of er familie in de buurt zit, en daar wat lessen nemen en afrijden. Denk dat het heel veel scheelt. Een keer zakken en je bent gelijk 300 euro armer zo ongeveer.
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef hallo_mensen het volgende:
Moet je voor de motor ook aparte theorie doen?
Ja iddquote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
Neem aan dat je een rijschool die bij de ANWB is aangesloten, bedoeld? Ik ben echt een N00b in dit soort dingen hoor...quote:Op woensdag 4 april 2007 19:27 schreef costadibalkoni het volgende:
Gewoon via de ANWB doen, altijd wel een locatie in de buurt. Je moet toch een rijschool hebben met een officieel oefen en of examen terrein voor voertuig beheersing.
De ANWB heeft een goede prijskwaliteit verhouding, vind ik tenminste en ik heb daar in ieder geval mijn voertuig beheersing en verkeersdeelneming examen in 1 keer gehaald.
Wat zijn je ervaringen daarmee dan?quote:Op woensdag 4 april 2007 20:06 schreef HellRaver het volgende:
Rijschool Jochems uit Prinsenbeek is wel goed....
Jep, dat blijft zuur!!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
En het examen is anders dan voor de auto, dus eerst ff leren is aan te raden..quote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
Ga niet te veel af op de prijs. Beter een goede maar duurdere rijschool waar je met minder lessen meer leert, dan een minder goede maar goedkopere rijschool waar je minder leert.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef falloutboy het volgende:
Goedkope maar toch goede lessen (*ons ben zuunig)?
Ik weet niet of het overal zo is, maar in veel gevallen zie ik dat mensen de eerste lessen op een lichte motor doen, en daarna overstappen naar een zware (mits je het zware rijbewijs wil halen natuurlijk).quote:Verschil tussen zware motor / lichte motor bij het lessen?
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Heb je iets te compenseren of zit je in je midlife-crisis ofzo
heb je wat aan, ballen, als je onder de vangrail vandaan gepeuterd wordtquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..![]()
Waarom bekijk je überhaupt dit topic? Of moest het moeilijke mannetje toch even zijn frustratie kwijt? Ga gewoon in de tuin spelen of zo en laat ieder z'n hobby hebben....quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Heb je iets te compenseren of zit je in je midlife-crisis ofzo
Jij gaf bij de eerste motor les al op zekerquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..![]()
Dat moment had ik vorige week dus, toen had ik m'n GSX750F gekocht. Maar even een lange en rustige weg opgezocht. Van 100pk in m'n auto word ik droevig, maar die 93pk van m'n motor maakte me toen echt gelukkigquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:50 schreef Blapiet het volgende:
wat het leukste is is als je van die lesmotor af bent en je stapt voor het eerst op een echte fiets. Dan zit je echt te schreeuwen in je helm![]()
Maar, zoals op motor-forum.nl wordt gezegd: het gaat niet om de hoeveelheid paarden de je onder je hebt maar om die ene ezel in het zadel.
Kloptquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:55 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat moment had ik vorige week dus, toen had ik m'n GSX750F gekocht. Maar even een lange en rustige weg opgezocht. Van 100pk in m'n auto word ik droevig, maar die 93pk van m'n motor maakte me toen echt gelukkig
VW Golf IV = ~1050kg. Vermogen is max 101pk. Effectief blijft er dan zo'n 96.2pk op 1000kg overquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:45 schreef immortalsean het volgende:
moet je maar eens narekenen wat de kilogram/pk verhouding is van een motor en een auto
Natuurlijk niet, hoe groter de rij, hoe verleidelijker het is om vooraan te gaan staanquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:54 schreef Blapiet het volgende:
Vind je het dan gek dat we naar voren kruipen bij de stoplichten
Vooral dat. Die ene keer dat ik écht te breed ben om door een file heen te rijden breekt het zweet me ook spontaan uit, zéker met een luchtgekoelde motor...quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Blapiet het volgende:
en daarbij is het meer dan kut om langzaam te rijden met een motor, slippende koppeling, balanceren enz.
Kost echt veel meer energie
Geen moeite mee?quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Blapiet het volgende:
en daarbij is het meer dan kut om langzaam te rijden met een motor, slippende koppeling, balanceren enz.
Kost echt veel meer energie
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.quote:
Dat zijn m'n schouders natuurlijkquote:Op maandag 9 april 2007 10:53 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.
@autoreply: Waar rij je dan op dat je zo breed bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermoeiendquote:Op maandag 9 april 2007 10:53 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.
@autoreply: Waar rij je dan op dat je zo breed bent?
Het vergt bijzonder veel concentratie om al die automobilisten in de gaten te houden en te zorgen dat je defensief blijft rijden. Dat dus.quote:Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef -XX- het volgende:
[..]
Vermoeiend?
Haha! Hoe bedoel je dat dan?
Of met een boom op schoot in je auto, maar nee das geheel ongevaarlijk! 14.gifquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
heb je wat aan, ballen, als je onder de vangrail vandaan gepeuterd wordt
Als je voor een gixxer kiest moet je imho een Srad nemenquote:Op maandag 9 april 2007 11:42 schreef Lennox het volgende:
Als ik het heb wil ik naar een GSX R 600 (K1) gaan kijken.
't is de oer super-sport fiets.... En daarbij als je op een gixxer zit zien mensen toch alleen je achterkantquote:Op maandag 9 april 2007 13:18 schreef Lennox het volgende:
Voorkant van een SRAD vind ik lelijk
Kan je al zien dat het een wat ouder model is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |