Voertuigbeheersing ~100euro, verkeersdeelneming is ~200 euro. Bij elkaar 300, maar dan moet je wel 2 keer zakkenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:56 schreef Nachtdier het volgende:
Mijn tip:
Kijk naar de slagingspercentages van de CBR'en in het hele land. Daar zit namelijk nogal een verschil in.
Rotterdam bijvoorbeeld iets van 45%, tegen de grens Duitsland ergens in een of ander kutgehucht bijvoorbeeld 90%.
Dan even kijken of er familie in de buurt zit, en daar wat lessen nemen en afrijden. Denk dat het heel veel scheelt. Een keer zakken en je bent gelijk 300 euro armer zo ongeveer.
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef hallo_mensen het volgende:
Moet je voor de motor ook aparte theorie doen?
Ja iddquote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
Neem aan dat je een rijschool die bij de ANWB is aangesloten, bedoeld? Ik ben echt een N00b in dit soort dingen hoor...quote:Op woensdag 4 april 2007 19:27 schreef costadibalkoni het volgende:
Gewoon via de ANWB doen, altijd wel een locatie in de buurt. Je moet toch een rijschool hebben met een officieel oefen en of examen terrein voor voertuig beheersing.
De ANWB heeft een goede prijskwaliteit verhouding, vind ik tenminste en ik heb daar in ieder geval mijn voertuig beheersing en verkeersdeelneming examen in 1 keer gehaald.
Wat zijn je ervaringen daarmee dan?quote:Op woensdag 4 april 2007 20:06 schreef HellRaver het volgende:
Rijschool Jochems uit Prinsenbeek is wel goed....
Jep, dat blijft zuur!!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
En het examen is anders dan voor de auto, dus eerst ff leren is aan te raden..quote:Op woensdag 4 april 2007 20:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zijn wéér 30 pegels voor het CBR!
Ga niet te veel af op de prijs. Beter een goede maar duurdere rijschool waar je met minder lessen meer leert, dan een minder goede maar goedkopere rijschool waar je minder leert.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef falloutboy het volgende:
Goedkope maar toch goede lessen (*ons ben zuunig)?
Ik weet niet of het overal zo is, maar in veel gevallen zie ik dat mensen de eerste lessen op een lichte motor doen, en daarna overstappen naar een zware (mits je het zware rijbewijs wil halen natuurlijk).quote:Verschil tussen zware motor / lichte motor bij het lessen?
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Heb je iets te compenseren of zit je in je midlife-crisis ofzo
heb je wat aan, ballen, als je onder de vangrail vandaan gepeuterd wordtquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..![]()
Waarom bekijk je überhaupt dit topic? Of moest het moeilijke mannetje toch even zijn frustratie kwijt? Ga gewoon in de tuin spelen of zo en laat ieder z'n hobby hebben....quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Motorrijden
Heb je iets te compenseren of zit je in je midlife-crisis ofzo
Jij gaf bij de eerste motor les al op zekerquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Zo reageren de meesten die de ballen niet hebben om motor te rijden..![]()
Dat moment had ik vorige week dus, toen had ik m'n GSX750F gekocht. Maar even een lange en rustige weg opgezocht. Van 100pk in m'n auto word ik droevig, maar die 93pk van m'n motor maakte me toen echt gelukkigquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:50 schreef Blapiet het volgende:
wat het leukste is is als je van die lesmotor af bent en je stapt voor het eerst op een echte fiets. Dan zit je echt te schreeuwen in je helm![]()
Maar, zoals op motor-forum.nl wordt gezegd: het gaat niet om de hoeveelheid paarden de je onder je hebt maar om die ene ezel in het zadel.
Kloptquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:55 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat moment had ik vorige week dus, toen had ik m'n GSX750F gekocht. Maar even een lange en rustige weg opgezocht. Van 100pk in m'n auto word ik droevig, maar die 93pk van m'n motor maakte me toen echt gelukkig
VW Golf IV = ~1050kg. Vermogen is max 101pk. Effectief blijft er dan zo'n 96.2pk op 1000kg overquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:45 schreef immortalsean het volgende:
moet je maar eens narekenen wat de kilogram/pk verhouding is van een motor en een auto
Natuurlijk niet, hoe groter de rij, hoe verleidelijker het is om vooraan te gaan staanquote:Op zaterdag 7 april 2007 17:54 schreef Blapiet het volgende:
Vind je het dan gek dat we naar voren kruipen bij de stoplichten
Vooral dat. Die ene keer dat ik écht te breed ben om door een file heen te rijden breekt het zweet me ook spontaan uit, zéker met een luchtgekoelde motor...quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Blapiet het volgende:
en daarbij is het meer dan kut om langzaam te rijden met een motor, slippende koppeling, balanceren enz.
Kost echt veel meer energie
Geen moeite mee?quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Blapiet het volgende:
en daarbij is het meer dan kut om langzaam te rijden met een motor, slippende koppeling, balanceren enz.
Kost echt veel meer energie
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.quote:
Dat zijn m'n schouders natuurlijkquote:Op maandag 9 april 2007 10:53 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.
@autoreply: Waar rij je dan op dat je zo breed bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermoeiendquote:Op maandag 9 april 2007 10:53 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Nee, 't is ook niet moeilijk, alleen vermoeiend.
@autoreply: Waar rij je dan op dat je zo breed bent?
Het vergt bijzonder veel concentratie om al die automobilisten in de gaten te houden en te zorgen dat je defensief blijft rijden. Dat dus.quote:Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef -XX- het volgende:
[..]
Vermoeiend?
Haha! Hoe bedoel je dat dan?
Of met een boom op schoot in je auto, maar nee das geheel ongevaarlijk! 14.gifquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
heb je wat aan, ballen, als je onder de vangrail vandaan gepeuterd wordt
Als je voor een gixxer kiest moet je imho een Srad nemenquote:Op maandag 9 april 2007 11:42 schreef Lennox het volgende:
Als ik het heb wil ik naar een GSX R 600 (K1) gaan kijken.
't is de oer super-sport fiets.... En daarbij als je op een gixxer zit zien mensen toch alleen je achterkantquote:Op maandag 9 april 2007 13:18 schreef Lennox het volgende:
Voorkant van een SRAD vind ik lelijk
Kan je al zien dat het een wat ouder model is
Ow zo!quote:Op maandag 9 april 2007 13:13 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Het vergt bijzonder veel concentratie om al die automobilisten in de gaten te houden en te zorgen dat je defensief blijft rijden. Dat dus.
@ iedereen die aan het lessen is: ga na je lessen eerst proefrijden op diverse motoren. Ik wilde altijd een intruder 800/1400 maar dit blijkt dus absoluut niet bij mijn rijstijl te passen. Nu heb ik een sport-fiets en dit bevalt echt super-goed. Een V-strom vind ik altijd een beetje een ouwe-lullen fiets met die rechte zithouding enz.![]()
Haha, die dingen hebben een te dikke kontquote:Op maandag 9 april 2007 13:18 schreef Lennox het volgende:
Voorkant van een SRAD vind ik lelijk
Kan je al zien dat het een wat ouder model is
Neem dan een fiets als dezequote:Op maandag 9 april 2007 13:39 schreef -XX- het volgende:
[..]
Haha, die dingen hebben een te dikke kont![]()
Puntkontjes pwnz! [afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er ook wel leuk uit!quote:Op maandag 9 april 2007 15:49 schreef Cageon het volgende:
[..]
Neem dan een fiets als deze
[afbeelding]
![]()
veel minder, ik hoop niet dat ik dat moet uitleggen?quote:Op maandag 9 april 2007 13:15 schreef Cageon het volgende:
[..]
Of met een boom op schoot in je auto, maar nee das geheel ongevaarlijk! 14.gif
Welneequote:Op maandag 9 april 2007 16:11 schreef Lennox het volgende:
Wel vet allebei, maar rijdt gewoon kut.
Achter de kuip van een Gixxer kruipen en klapperen
Lijkt me mooiste wat er is.
zullen we die discussie gewoon niet voeren? Lijkt me echt totaal irrelevant. Je hoéft niet te reageren.quote:Op maandag 9 april 2007 16:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
veel minder, ik hoop niet dat ik dat moet uitleggen?
ik begon niet met dat je "ballen moet hebben" om motor te rijden...quote:Op maandag 9 april 2007 23:21 schreef Blapiet het volgende:
[..]
zullen we die discussie gewoon niet voeren? Lijkt me echt totaal irrelevant. Je hoéft niet te reageren.![]()
Leer eens motorrijden man, alleen de gaskraan opendraaien kan iedereenquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Blapiet het volgende:
en daarbij is het meer dan kut om langzaam te rijden met een motor, slippende koppeling, balanceren enz.
Kost echt veel meer energie
Ze moeten makkelijk een ton kunnen draaien hoor. Alleen bij de 50-60k gaat het onderhoud wat omhoog denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:46 schreef Devilnl het volgende:
oeh en een Offtopic vraagje
wanneer zijn dat soort motoren nou "op"
staan opzich vet veel superbikes tekoop met nog maar 30.000km op de teller
lijkt mij een beetje weinig opzich. (altho.. ze draaien wel eigenlijk altijd op hoge toeren)
Afgelopen weekend in Duitsland nog ff geblazen met 200+, maar dan ga je een kuip echt waarderen. M'n 10 jaar oude Diversion rijdt dan buitengewoon comfortabel. Da's toch een stuk minder bij de (beoogde) naakte opvolgerquote:
Ja okequote:Op dinsdag 10 april 2007 02:59 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Afgelopen weekend in Duitsland nog ff geblazen met 200+, maar dan ga je een kuip echt waarderen. M'n 10 jaar oude Diversion rijdt dan buitengewoon comfortabel. Da's toch een stuk minder bij de (beoogde) naakte opvolger![]()
't voordeel van motoren is dat ze heel weinig afschrijven. Je kunt hem dus kopen en als het niks voor je is zonder verlies weer verkopen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:08 schreef Lennox het volgende:
Ik twijfel nu dus al gigantisch om een motor aan te schaffen, terwijl ik net 1 les onderweg ben.
Serieus de motor zoals ik hem zelf zou willen tegengekomen. Vraagprijs is erg netjes en in principe moet het qua geld ook goedkomen. Heb van mn oude projectauto geld opzij gezet, maar dat was meer ivm het uit huis gaan later.
Net met mn ma gesproken en die zei: Gewoon doen als het helemaal je ding is.
Twijfel echt enorm nu![]()
Zeker niet. Als beginner ga je gegarandeerd een keer onderuit. Weg verkoopwaarde.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:27 schreef Blapiet het volgende:
[..]
't voordeel van motoren is dat ze heel weinig afschrijven. Je kunt hem dus kopen en als het niks voor je is zonder verlies weer verkopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zeker niet. Als beginner ga je gegarandeerd een keer onderuit. Weg verkoopwaarde.retardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laat me raden; je bent zelf op je bek gegaan in het begin?quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zeker niet. Als beginner ga je gegarandeerd een keer onderuit. Weg verkoopwaarde.
Ik ben nog steeds van mening dat iemand die nog nooit onderuit is gegaan veel te voorzichtig rijdt.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zeker niet. Als beginner ga je gegarandeerd een keer onderuit. Weg verkoopwaarde.Nouu...heel niet hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!
Ik ben dan 1 keer onderuit gegaan en dat was bij stilstand.Shame on me
Haha
Ik ben dan ook nog geen heel goede motor rijder.
Maar goede motor rijders gaan ook onderuit. Maar goede motor rijders gaan ook NIET onderuit.
Hangt er gewoon vanaf in welke situaties je terrecht komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso schrijf je zo.
Nice!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Laat me raden; je bent zelf op je bek gegaan in het begin?
Ik nog niet iig, 27 juni ga ik zandvoort op misschien dan wel. We zien wel, ik ben er niet bang voor maar ik ga ook niet klakkeloos over m'n grenzen heen.
Tientallen zo niet honderden keren tijdens het crossen, een maal op de weg, midden in de nacht, moe, geregend. Rustig rijden (30 km/h waar je bij 70 je uitlaat aan de grond rijdt) en olie op de weg, daar ging ik.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef Blapiet het volgende:Laat me raden; je bent zelf op je bek gegaan in het begin?
De mensen die zo voorzichtig rijden dat ze nooit onderuit gaan zijn vaak dezelfde krukken die hun motor amper beheersen. Zie mijn commentaar elders over de remkunsten van de gemiddelde motorrijderquote:Ik nog niet iig, 27 juni ga ik zandvoort op misschien dan wel. We zien wel, ik ben er niet bang voor maar ik ga ook niet klakkeloos over m'n grenzen heen.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:17 schreef DoimeN het volgende:
Oja iedereen weet dat choppers voor homo's mannen met een midlife-crisis zijn
Chopperrijders zijn idd mannen met een mid-life crisis of vrouwen. Vooral dat laatste verbaasd me nog altijdquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:35 schreef -XX- het volgende:
[..]![]()
Choppers lijkt me wel grappig om een keer te proberen maar zou er nooit een kopen...niet mooi en lijkt me niet echt lekker sportief rijden. Hoewel de Vmax wel ok is..
Whyquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:50 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Chopperrijders zijn idd mannen met een mid-life crisis of vrouwen. Vooral dat laatste verbaasd me nog altijd![]()
Dit is niet echt een chopper.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:59 schreef -XX- het volgende:
[..]
Why?
Is toch best wel om aan te zien:
[afbeelding]
Haha!!quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:31 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dit is niet echt een chopper.
Dit is een gay-midlifecrisis-fiets chopper:
[afbeelding]
Hoe is 't daar in de kast ???quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:38 schreef falloutboy het volgende:
Ik ben hetro, 21 en mannelijk. En toch vind ik choppers echt geweldig..
Zijn er dan toch uitzonderingen? Neemt niet weg dat ik ducati's ook erg vet vind!
Tenzij die helm jou heel goed past, zou ik dat niet doen. Een helm die niet goed past is nutteloos.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:40 schreef immortalsean het volgende:
zo'w ik heb vandaag ff geregeld dat ik m'n moeders motorhelm mag lenen voor de rijlessen ... en nee, het is geen dameshelm ofzo ... het is gewoon een zwarte systeemhelm(waarbij je de kin kan opklappen) zonder fratsen.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:17 schreef -XX- het volgende:
M"n mooie pak ligt te wachten tot het aangetrokken word.![]()
Met lessen doe ik em niet aan..haha
![]()
Net weer gelest.ging wel...
maar het kijken moet nog beter...
Ik kom te snel op de kruizingen af zodat ik te weinig tjid heb ik om de goeie kijktechniek uit te voeren.
Polderwegen met veel bochtjes zijn zo leuk![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:35 schreef -XX- het volgende:
[..]
Voor jou helemaal zeker met je smmmerttttt![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:17 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zou me doodrijden op zo'n ding.
Je sig!quote:
Gek genoeg denk ik aan een CBF250... Woon-werk B-wegen met 160pk op het achterwiel heeft totaal geen nut.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef -XX- het volgende:
[..]
Je sig!
Kawasaki CSR305 | Yamaha XJ600S Diversion | Yamaha YZF600R Thundercat | Yamaha YZF-R6 | Ducati 748S | Honda CBR1100XX Blackbird |
Whats next! ?![]()
Ik denk dat als je je gas opendraait je in eens met je nuts op de tank zit.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Gek genoeg denk ik aan een CBF250... Woon-werk B-wegen met 160pk op het achterwiel heeft totaal geen nut.
Maar ik denk dat ik spijt krijg.
Dat is met remmen...quote:Op woensdag 11 april 2007 11:52 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je gas opendraait je in eens met je nuts op de tank zit.![]()
Als je overstapt naar de 250 bedoelde ik natuurlijkquote:Op woensdag 11 april 2007 11:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is met remmen...
Maar plezier zit niet in de pk's, daar heb ik veel geld voor moeten neerleggen voordat ik dat door kreeg.
Als ik geen lol heb met een NTV650, heb ik dat ook niet met een ZX12R.
Koop anders een oude Honda CX500. Kost geen kloot, motorblok is prima en je kan em heel cool zelf verbouwen tot allelei stoere shit. Die van mij is nu een Caferacer, kostte in totaal 400 euro en is echt zo coolquote:Op woensdag 11 april 2007 11:58 schreef BertV het volgende:
Jammer dat veel beginners met zo'n kanon willen beginnen.
De lol zit 'm gedeeltelijk in het idee dat je de motor de baas bent.
Ik moest met 25kw beginnen (de eerste lichting) die CSR305 was het andere uiterste.
Tja als je dat vele vermogen heb zal je dat wel gaan missen natuurlijk!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Gek genoeg denk ik aan een CBF250... Woon-werk B-wegen met 160pk op het achterwiel heeft totaal geen nut.
Maar ik denk dat ik spijt krijg.
Je moet wel een goeie jas hebben volgens mij.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:02 schreef Repeat het volgende:
Mag je niet gewoon in je normale kleren lessen ofzo
Je moet sowieso beschermende laarzen hebben. Kisten worden volgens mij ook gedoogd.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:02 schreef Repeat het volgende:
Mag je niet gewoon in je normale kleren lessen ofzo
Het is maar net hoe je met zo'n "Kanon" omgaat ook. 2 Type motoren vind ik gewoon erg mooi. GSX K1/K2/K3 en een Ducati Monster.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:58 schreef BertV het volgende:
Jammer dat veel beginners met zo'n kanon willen beginnen.
De lol zit 'm gedeeltelijk in het idee dat je de motor de baas bent.
Ik moest met 25kw beginnen (de eerste lichting) die CSR305 was het andere uiterste.
dat zijn brommersquote:Op woensdag 11 april 2007 12:02 schreef -XX- het volgende:
[..]
Tja als je dat vele vermogen heb zal je dat wel gaan missen natuurlijk!
Ziet er wel leuk uit trouwens
Woon en werk verkeer...
Hmmm, is dit dan niet wat voor je?
[afbeelding] Lijkt me relaxter voor woon en werk verkeerLekker rap en licht enzo
![]()
Of zoiets
[afbeelding]
brommers my ass, voordat jij iemand op zo'n fiets voorbij komt op een fatsoenlijke dijk is je achternaam Rossi.quote:
Zuinigquote:
1,10quote:Op woensdag 11 april 2007 12:07 schreef BertV het volgende:
Verbruik is belangrijker dan het uiterlijk. Ik gebruik de motor als auto- vervanger.
De blackbird doet 1:10, vreet banden, kettingsets en remblokken,
Vandaar de CBF250 met 1:30
Ik wou net zeggen!quote:Op woensdag 11 april 2007 12:08 schreef Cageon het volgende:
[..]
brommers my ass, voordat jij iemand op zo'n fiets voorbij komt op een fatsoenlijke dijk is je achternaam Rossi.![]()
ik veeg mn bruine anjer af aan zo'n brommertje op elke willekeurige dijkje.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:08 schreef Cageon het volgende:
[..]
brommers my ass, voordat jij iemand op zo'n fiets voorbij komt op een fatsoenlijke dijk is je achternaam Rossi.![]()
Nu wordt ik toch wel stil hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 12:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ik veeg mn bruine anjer af aan zo'n brommertje op elke willekeurige dijkje.
Ja, dat was dus wel een opvallende actie...quote:Op woensdag 11 april 2007 12:13 schreef Cageon het volgende:
Trouwens bert, heb jij niet ooit een keer iemand van MF op je blackbird laten rijden?
Die's vetquote:Op woensdag 11 april 2007 12:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Ook nog 's iemand met net z'n rijbewijs. Ik probeerde hem te overtuigen dat hij met wat minder moest beginnen. Hij kocht direct daarna een GSX-R750...![]()
maat van me heeft een XT600 (oid) vergelijkbaar ding als op de foto's en die 'motoren' zijn leven gevaarlijk.quote:
Ik had t stiekem ook over de DR-Z & friends.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
maat van me heeft een XT600 (oid) vergelijkbaar ding als op de foto's en die 'motoren' zijn leven gevaarlijk.
bij 140 gaat ie maximaal zoeken. achterlijk spatbord gaat alle kanten op etc.
en t rijdt zowiezo voor geen meter.
Ja idd, ik heb het topic toen gevolgt toen ik nog volop actief was op MF en met mijn been in de spalk weinig anders konquote:Op woensdag 11 april 2007 12:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, dat was dus wel een opvallende actie...![]()
Ook nog 's iemand met net z'n rijbewijs. Ik probeerde hem te overtuigen dat hij met wat minder moest beginnen. Hij kocht direct daarna een GSX-R750...![]()
nee komt door dat grote spatbord.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ik had t stiekem ook over de DR-Z & friends.
echte Super Motards. Niet zo'n net geen SM city cruizer als de XT
Daar komt bij dat de oude XT toch een stuk mooier is. Vind het maar een lomp hok geworden.![]()
En ik geloof dat dat zoeken vermeden kan worden door het wijzigen van je veer afstelling.
Maargoed dan zou die even op MF moeten kijken in het On/off road gedeelte![]()
Geen last van gehad, niet op de oude XT en niet op mijn eigen SM'squote:Op woensdag 11 april 2007 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee komt door dat grote spatbord.
zijn vrij flexibel. en door de wind gaat dat ding alle kanten op waaien.
en de meeste super motards hebben dat. het zijn dan ook geen motoren om hard mee te rijden. maar goed. ik blijf bij mn standpunt
Foto!quote:Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Koop anders een oude Honda CX500. Kost geen kloot, motorblok is prima en je kan em heel cool zelf verbouwen tot allelei stoere shit. Die van mij is nu een Caferacer, kostte in totaal 400 euro en is echt zo coolIk weet niet of je de film Worlds fastest Indian kent, maar zo voel je je als je op mijn CX rijdt
Ik zal een keer een fotootje posten als ik hem opnieuw gespoten heb![]()
jezus, ik betaalde 2 jaar terug 35quote:Op woensdag 11 april 2007 20:22 schreef Lennox het volgende:
Was 46¤ voor een uur kwijt. 62 uit mn hoofd voor 1,5 uur.
ach die 2 euro is ook wel te overleven, wacht maar tot je verzekering, wegenbelasting EN benzine moet gaan betalenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:53 schreef -XX- het volgende:
Ik betaalde 36 per les.
In paar weken tijd is dat 38 geworden.![]()
Ach man, die verzekering kost me 17 euro per maand, daar hoef je het toch ook niet voor te laten?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:57 schreef Cageon het volgende:
[..]
ach die 2 euro is ook wel te overleven, wacht maar tot je verzekering, wegenbelasting EN benzine moet gaan betalen![]()
"Ik zou me doodrijden op zo'n ding" is in motorkringen een beetje hetzelfde als:quote:
correctie 29E in de maand. en nee daar laat ik het niet voor, maar is toch wel wat duurder dan lessenquote:Op donderdag 12 april 2007 07:48 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ach man, die verzekering kost me 17 euro per maand, daar hoef je het toch ook niet voor te laten?
Overigens weet ik niet wat wegenbelasting kost... Zoveel kan dat toch ook niet zijn.
Het is in ieder geval goedkoper dan een auto
V.R.S van Vugt te Wognum?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:26 schreef Clawz het volgende:
22 april een open dag van een lesschool hier in de buurt (heb er ook mijn autorijbewijs gehaald op mn 18e), dus daar ga ik maar eens langs. Een stukje rijden op een motor op het terrein, en een spervuur aan vragen afvuren.![]()
Ik zit al te springen om een motor vanaf mn 12e, .. nu bijna 9 jaar laten vind ik het wel tijd worden![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zeker niet. Als beginner ga je gegarandeerd een keer onderuit. Weg verkoopwaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben van mening dat Diversion rijders homo's zijn maarja die mening is net zo erg of feiten gebaseerd als jouw fabeltje.![]()
Wees gerust... hier nog een motorrijder in hart en nierenquote:Op donderdag 12 april 2007 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
"Ik zou me doodrijden op zo'n ding" is in motorkringen een beetje hetzelfde als:
"Ik heb zware botten" in een afvalkliniek.
Je hebt zelf de controle over de gashandle, net als bij een auto.
Als je jezelf dood zou rijden op een motor dan gebeurt dat ook in een auto.
(wellicht nog wat gevaarlijker voor medeweggebruikers)
Tuurlijk, motorrijden is gevaarlijker, maar die opmerking, hoe vaak ik dat gehoord heb.![]()
Ow, die van mij is dat zeker.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Ik ben van mening dat Diversion rijders homo's zijn maarja die mening is net zo erg of feiten gebaseerd als jouw fabeltje.![]()
quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Ik ben van mening dat Diversion rijders homo's zijn maarja die mening is net zo erg of feiten gebaseerd als jouw fabeltje.![]()
Oei, ferme taal. Meneer heeft dan circuit ervaring? Want iedereen voorblijven gaat anders wel problemen geven.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ik veeg mn bruine anjer af aan zo'n brommertje op elke willekeurige dijkje.
Ah, hier gaat het al mis. Een XT met een echte hardcore SM vergelijken. Een Kawa GPZ rijdt ook net zo goed als een ZX6-RR zeker?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
maat van me heeft een XT600 (oid) vergelijkbaar ding als op de foto's en die 'motoren' zijn leven gevaarlijk.
bij 140 gaat ie maximaal zoeken. achterlijk spatbord gaat alle kanten op etc.
en t rijdt zowiezo voor geen meter.
Gave foto!quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Oei, ferme taal. Meneer heeft dan circuit ervaring? Want iedereen voorblijven gaat anders wel problemen geven.
De snelheid zit namelijk in de bestuurder, niet in de motor.
Maar ik heb het vermoeden dat ik met mijn bejaarde brommer een heel eind ga komen.
[afbeelding]
[..]
Ah, hier gaat het al mis. Een XT met een echte hardcore SM vergelijken. Een Kawa GPZ rijdt ook net zo goed als een ZX6-RR zeker?
Daarom heb ik ook een plaatje geplaatstquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:55 schreef BlackRhino het volgende:
Ah, het begint weer... "wie heeft de grootste lul?"
Heren, niemand kan zien hoe groot je lul is vanachter je beeldschermpje.
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:55 schreef BlackRhino het volgende:
Ah, het begint weer... "wie heeft de grootste lul?"
Heren, niemand kan zien hoe groot je lul is vanachter je beeldschermpje.
Osseforth ?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:26 schreef Clawz het volgende:
22 april een open dag van een lesschool hier in de buurt (heb er ook mijn autorijbewijs gehaald op mn 18e), dus daar ga ik maar eens langs. Een stukje rijden op een motor op het terrein, en een spervuur aan vragen afvuren.![]()
Ik zit al te springen om een motor vanaf mn 12e, .. nu bijna 9 jaar laten vind ik het wel tijd worden![]()
Ik vermoed dat het bij de meeste motorrijders recht evenredig is aan de slag van 't blokquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:37 schreef -XX- het volgende:
Mannen!!!!!....
Wat is de lengte van je penis?![]()
peejeee is de man ollee olleequote:Op vrijdag 13 april 2007 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Oei, ferme taal. Meneer heeft dan circuit ervaring? Want iedereen voorblijven gaat anders wel problemen geven.
De snelheid zit namelijk in de bestuurder, niet in de motor.
Maar ik heb het vermoeden dat ik met mijn bejaarde brommer een heel eind ga komen.
[afbeelding]
[..]
Ah, hier gaat het al mis. Een XT met een echte hardcore SM vergelijken. Een Kawa GPZ rijdt ook net zo goed als een ZX6-RR zeker?
quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het bij de meeste motorrijders recht evenredig is aan de slag van 't blok![]()
Alsof dat veel isquote:Op woensdag 11 april 2007 20:57 schreef Cageon het volgende:
[..]
ach die 2 euro is ook wel te overleven, wacht maar tot je verzekering, wegenbelasting EN benzine moet gaan betalen![]()
bullshit! al moet je onder een brug wonen, motor blijf je rijden!quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Alsof dat veel is![]()
Als je dat al niet kan opbrengen had je nooit moeten beginnen.
Jah, net als die kneuzen die een GS500 kopen om bij de motorrijders te horen zeker.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:32 schreef fs180 het volgende:
bullshit! al moet je onder een brug wonen, motor blijf je rijden!![]()
Het pottdomme, neem me niet in de maling jaaH?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:46 schreef fs180 het volgende:
ja daar weet ik niets vanaf ik heb geen gs
Ik vermoed dat het eerder omgekeerd evenredig is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het bij de meeste motorrijders recht evenredig is aan de slag van 't blok![]()
Niet persoonlijk, maar het schijnt wel een hele goeie te zijn ("van horen zeggen").quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:09 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ga dinsdag denk ik even langs de lokale rijschool hier in Utrecht. Iemand ervaring met Veronica??
quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Alsof dat veel is![]()
Als je dat al niet kan opbrengen had je nooit moeten beginnen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Alsof dat veel is![]()
Als je dat al niet kan opbrengen had je nooit moeten beginnen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het bij de meeste motorrijders recht evenredig is aan de slag van 't blok![]()
Hé! Heb je wat tegen beginnersquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:55 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Het pottdomme, neem me niet in de maling jaaH?![]()
Je bent net zoals al die andere beginnerts. heh? heH!? HEH [afbeelding]
nope, en als je hem niet afgeeft krijg je de nieuwe ook niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:12 schreef Oosthoek het volgende:
Kut ik lees net dat ik een nieuw rijbewijs op creditcard formaat krijg![]()
![]()
Ik wil mn roze papiertje helemaal niet kwijt
Mag je je ouwe houden?? Ik geef hem sowieso NIET af namelijk.
Zeg ik wel dat ie gejat is.quote:Op zondag 15 april 2007 15:20 schreef gias het volgende:
[..]
nope, en als je hem niet afgeeft krijg je de nieuwe ook niet.
ik heb maar gewoon een copy gemaakt als herrinering.
nou dan doe je dat toch lekker?quote:Op zondag 15 april 2007 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
moet je ook aangifte bij de politie doen he.
Maakt me geen zak uit. Ben hem dan gewoon 'kwijt'.quote:Op zondag 15 april 2007 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
moet je ook aangifte bij de politie doen he.
Kom je ooit nog wel eens achter.quote:
Heeft het emotionele waarde?quote:
De eerste die ik zijn rijbewijs zie opvouwen tot creditcard formaat krijgt inwendige stokslagenquote:Op zondag 15 april 2007 19:39 schreef -XX- het volgende:
Heeft het emotionele waarde?![]()
Of is je zakje in je motorpak te klein voor het nieuwe rijbewijs aangezien je die NIET kan opvouwen?
Neh, alleen degenen die een GS500 kopen. Nou ja ... voor een vrouw kan nog wel. Maar van die macho leder tienermannekes die gaan posen op een lelijke GS500quote:
Wat is daar verkeerd aan!quote:Op zondag 15 april 2007 19:56 schreef worldpimber het volgende:
[..]
De eerste die ik zijn rijbewijs zie opvouwen tot creditcard formaat krijgt inwendige stokslagen![]()
[..]
quote:Neh, alleen degenen die een GS500 kopen. Nou ja ... voor een vrouw kan nog wel. Maar van die macho leder tienermannekes die gaan posen op een lelijke GS500En dan stoer mee gaan praten met de grote jongens
(fulcrum uitgezonderd
)
Stink toch op.quote:Op zondag 15 april 2007 21:05 schreef fs180 het volgende:
maar over het algemeen, zijn het hokken!
Die bovenste lijkt op een ding wat bij mij op skool staatquote:Op zondag 15 april 2007 21:01 schreef -XX- het volgende:
[..]
Wat is daar verkeerd aan!![]()
[..]
![]()
GSjes kunnen gerust wel mooi zijn..
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Toevallig een GS500?quote:Op zondag 15 april 2007 23:23 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Die bovenste lijkt op een ding wat bij mij op skool staat![]()
quote:
ssssh, mijn cover, wat doe je!quote:Op zondag 15 april 2007 23:32 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
![]()
Wel iets in die trant jah, maar wat het precies is weet ik niet hoor![]()
![]()
![]()
Kevin![]()
Ik kan het edittenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
Niet echt. Rij-scholen nemen goedkope degelijke motoren die automatisch geschikt zijn om mee te beginnen. Je kunt rondvragen naar ervaringen, maar vaak heeft die persoon zelf geen vergelijking kunnen maken met andere rijscholen.quote:Op maandag 16 april 2007 12:17 schreef Pau100 het volgende:
Moet ik letten op welke motor de lessen worden gegeven??
voor het eerst op een motor?quote:Op maandag 16 april 2007 12:26 schreef deGVR het volgende:
Vandaag mijn eerste les gehad. Ging best lekker.
Oke bedankt voor de tip. Dat scheelt dan weer dat ik daar niet zo op hoef te letten. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die bezig is met motorrijlessen. Dus ben inderdaad maar op internet aan het speuren en heb me ook al aangemeld op het motorforum. Hoop zo wat tips te krigjen van toch wat meer ervaren mensen, of mensen die nu bezig zijn met rijlessen.quote:Op maandag 16 april 2007 12:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Niet echt. Rij-scholen nemen goedkope degelijke motoren die automatisch geschikt zijn om mee te beginnen. Je kunt rondvragen naar ervaringen, maar vaak heeft die persoon zelf geen vergelijking kunnen maken met andere rijscholen.
Blijft een kwestie van geluk of het wel of niet klikt met de instructeur.
ah, verder op MF zie ik....![]()
Dat hangt heel sterk van je motor af. Als je over asfalt schuift zal je vooral plaatschade hebben. Heb je een kuip dan kan je het bijvoorbeeld zelf fixen oid of laten zitten, wel beschermt een kuip je blok zelf. Valbuigels zijn ook handig. Ga je harder en over de kop oid of een sloot in dan zit je met kromme frames, kapotte blokken, gebroken spiegels enz. Niets zinnigs over te zeggen eigenlijk.quote:Op maandag 16 april 2007 12:49 schreef Robar het volgende:
Ik denk er ook over na om mijn motor rijbewijs te gaan halen, maar ik vroeg me iets af.
De kans dat je valt in je eerste jaren is redelijk aanwezig.
Stel nu je rijdt met een gangetje van 50 en je valt zonder verder wat te raken.
Hoe snel loopt de schade aan je motor op?
Wat zijn gemiddeld gezien de kosten aan je motor als je een keer gevallen bent?
Maar over het algemeen valt een schuiver qua kosten wel mee (stel dat je het laat uitdeuken en spuiten??)???quote:Op maandag 16 april 2007 12:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat hangt heel sterk van je motor af. Als je over asfalt schuift zal je vooral plaatschade hebben. Heb je een kuip dan kan je het bijvoorbeeld zelf fixen oid of laten zitten, wel beschermt een kuip je blok zelf. Valbuigels zijn ook handig. Ga je harder en over de kop oid of een sloot in dan zit je met kromme frames, kapotte blokken, gebroken spiegels enz. Niets zinnigs over te zeggen eigenlijk.
Beginners hebben nog wat meer kans op een onschuldig (om)val partijtje.quote:Op maandag 16 april 2007 13:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar over het algemeen valt een schuiver qua kosten wel mee (stel dat je het laat uitdeuken en spuiten??)???
Klopt, dat is 1 van de redenen dat ik ook een KTM heb. Die is redelijk foolproof....ik ben een redelijk aantal valpartijen verder, maar daar heb ik zelf meer last van gehad dan de KTM. Oprapen, de krassen bekijken, ondertussen even rondkijken of iemand je heeft gezienquote:Op maandag 16 april 2007 13:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Beginners hebben nog wat meer kans op een onschuldig (om)val partijtje.
Een recente motor met kuip gaat je dan letterlijk duizenden euro's kosten.
Daarom is het alleen al fijn om te beginnen met een kuiploos ouder beestje.
Een te trage scherpe bocht, even een stoep op proberen te rijden, je schijfremslot vergeten, of zelfs het stilstaand laten vallen kan veel geld kosten.
Tip: koop handschoenen met een dubbele flap. Dan kan er 1 bij je mouw in en de andere erover. Loopt de regen je handschoenen niet inquote:Op maandag 16 april 2007 21:44 schreef Blapiet het volgende:
Ik deed altijd m'n handschoenen ónder m'n jas. Terwijl ik met m'n handschoenen bezig was vroeg m'n instructeur me nog "ga je zó rijden??" Aangezien ik hem niet begreep zei ik wat vertwijfeld "ja".
Na 10 km waaide m'n mouwen terug naar m'n ellebogen en zat ik met bevroren armen 3 kwartier op de motor door de regen en storm te vernikkelen![]()
tip: handschoenen óver je jas doen.
nog een tip: niet gaan motorrijden als het regentquote:Op maandag 16 april 2007 22:15 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Tip: koop handschoenen met een dubbele flap. Dan kan er 1 bij je mouw in en de andere erover. Loopt de regen je handschoenen niet in
Ik merk wel dat ik er zelf stukken beter van ben gaan rijden. Maar idd, handschoenen in de regen zijn kut. Regenbroek en jas gaat prima, maar handschoenen lopen altijd vol. Als ik lange stukken in de regen rijdt leg ik ze af en toe even op de cilinderkop. Dan heb je zeiknatte handschoenen van 60 gradenquote:Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef Blapiet het volgende:
[..]
nog een tip: niet gaan motorrijden als het regent![]()
Kan m'n woon-werk niet op de motor doen dus ben ik een mooi-weer rijder
Dat lijkt me echt balen dus ik doe mijn contactsleutel in het hoesje waar het schijfremslot in gaat als je het opbergt.quote:
Te korte mouwen dan? Ik heb daar nooit last van gehad, gewoon mouwen over de handschoenen heen doen. Want als er iets wel een hel is dan zijn het de eerste druppeltjes die je handschoen in lopen.quote:Op maandag 16 april 2007 21:44 schreef Blapiet het volgende:
Een andere bijzonder wijze les was toen ik naar m'n examen speciale verrichtingen reed. Dit is voor ons +/- 3 kwartier rijden en het stormde en regende enorm.
Ik deed altijd m'n handschoenen ónder m'n jas. Terwijl ik met m'n handschoenen bezig was vroeg m'n instructeur me nog "ga je zó rijden??" Aangezien ik hem niet begreep zei ik wat vertwijfeld "ja".
Na 10 km waaide m'n mouwen terug naar m'n ellebogen en zat ik met bevroren armen 3 kwartier op de motor door de regen en storm te vernikkelen![]()
tip: handschoenen óver je jas doen.
Gaat het om de lengte of de breedte?quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:36 schreef Den_Haag het volgende:
Ga misschien dit weekend eens langs bij de rijschool die ik op het oog heb. Eens kijken wat de lesmotoren zijn (en of ik daar op pas)
Mee eens. Als je dan een keer een schuivertje maakt, kost het je misschien een knipperlichtje en een remhendel of zo, en ben je met een paar tientjes weer klaar. Zit er een deuk in je tank, mooi laten zitten.quote:Op maandag 16 april 2007 13:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Daarom is het alleen al fijn om te beginnen met een kuiploos ouder beestje.
Meestal is er niet veel uit te deuken aan een motor:quote:Op maandag 16 april 2007 13:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar over het algemeen valt een schuiver qua kosten wel mee (stel dat je het laat uitdeuken en spuiten??)???
oh-oh ik denk dat dit meer over jou zegt...quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:04 schreef BertV het volgende:
[..]
oh-oh ik denk dat dit meer over jou zegt...
Want "daar" ging het helemaal niet over.![]()
Nice!quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:22 schreef Lennox het volgende:
Net lesje nummer 3 gehad. Ging erg lekker.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:30 schreef Lennox het volgende:
Ben met avb bezig
20 min rijden naar de plek om te oefenen. 50 minuten je in het zweet werken en dan weer terug rijden.
Volgende week maandag en dinsdag weer lessen
Wel grappig. Gisteren met een jongen moeten lessen die bijna op mocht voor avb + avd (zaten maar paar dagen tussen voor hem. Hij moet het dus in 1x halen), dan voel je je eigen echt nietig. Vandaag met een jongen die zn 2e les had en dan zag ik toch dat het wel lekker ging bij me
Die jongen zat op de binnenvaart. Heeft dus maar even vrij en moet het daarom echt halen. Hij zat ook al van , ik moet het halen anders ben ik een berg geld kwijtquote:Op dinsdag 17 april 2007 13:39 schreef -XX- het volgende:
[..]
Alle oefeningen al getraind?
8tje al helemaal onder de knie?
Dan ga je het makkelijk halen![]()
Nice btw dat je 2 keer kan lessen in de week!
Wooot dat had ik dus nooit gedaan![]()
AVD examen plannen voordat je avb nog niet heb!
Moet je echt onder druk werken.!
Hopen maar voor hem idd!quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:43 schreef Lennox het volgende:
[..]
Die jongen zat op de binnenvaart. Heeft dus maar even vrij en moet het daarom echt halen. Hij zat ook al van , ik moet het halen anders ben ik een berg geld kwijt![]()
Nog niet alle oefeningen gehad. Slalom, alle stoppen, cirkel maken/draaien, uitwijken. 8'je draaien vandaag 1x gedaan. Ging wel aardig, alles gaat en staat gewoon met voor je uit kijken. Korte slalom 1x gedaan, net voor het tijd was. Moet nog wel op geoefend worden![]()
Dat valt toch best mee. Bij mij was het examen al gepland voordat ik de eerste les had gehad.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:39 schreef -XX- het volgende:
[..]
Wooot dat had ik dus nooit gedaan![]()
AVD examen plannen voordat je avb nog niet heb!
Moet je echt onder druk werken.!
Drie rondjes?quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:57 schreef BertV het volgende:
Die "drie-rondjes-en-er-weeruit" zit toch ook nog steeds bij de speciale verrichtingen?
Die was net zo lastig als het achtje.
Dramatisch!quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
done that been there.. wachttijden bij cbr![]()
O-O---Oquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:16 schreef -XX- het volgende:
[..]
Drie rondjes?
Die ben ik niet tegen gekomen!Tenminste als ik het nu goed heb!
Het lastige van die oefening was niet het maken van de cirkel, maar het verlaten tussen die twee pionen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef Lennox het volgende:
Dat is gewoon die cirkel rijden. Alleen hoeft dat maar 1 keer.
Aanrijden aan linker/rechterkant. Bij de 2 achterste een draai maken en dan weer wegrijden.
Dat is toch het keren op de weg? Een halve cirkel?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef Lennox het volgende:
Dat is gewoon die cirkel rijden. Alleen hoeft dat maar 1 keer.
Aanrijden aan linker/rechterkant. Bij de 2 achterste een draai maken en dan weer wegrijden.
Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:33 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Het maken van 3 rondjes binnen de pylonnen vond ik moeilijker. Te vergelijken met het achtje.
Leuk getekendquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:24 schreef BertV het volgende:
[..]
O-O---O
X
O------O
X= motor
O= pion
bovenaanzicht: Drie rondjes tussen de hoek-pionen, en dan verlaten tussen de pionen die dichtbij elkaar staan.
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
In bovenstaande overzicht staat de oefening idd niet meer.
Wat ik begrepen heb, is dat er nu twaalf oefeningen zijn, gesplitst in vier disciplines (clusters) en dat er uit elk cluster 1 verplicht is en dat er dan nog 3 worden gekozen door de examinator. 7 Oefeningen in totaal dus, waar wij er maar 4 hoefden te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.
(Niet dat het er tegenwoordig zo makkelijk op is geworden)
Klopt die oefeningen moest ik vorig jaar ook doen. Dus ik denk dat ze deze nog steeds hanteren.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:
Ik dacht dat hier nog de verrichtingen kloppend stonden?
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
Stopproef lijkt me overbodig, want die laat je bij ieder verkeerslicht zien.
En die noodstop is eigenlijk geen noodstop maar "flink"-remmen.
Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
Lul nietquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je penisobsessie![]()
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:
Ik dacht dat hier nog de verrichtingen kloppend stonden?
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
Stopproef lijkt me overbodig, want die laat je bij ieder verkeerslicht zien.
En die noodstop is eigenlijk geen noodstop maar "flink"-remmen.
Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
Ben ik al wel hoor.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:40 schreef fs180 het volgende:
xx wanneer ben je nou eindelijk klaar om je examen te doen
k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:45 schreef BertV het volgende:
[..]
k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.
En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ookquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:55 schreef -XX- het volgende:
[..]
Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.![]()
Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leukerquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ook
Koffie drinken MET melk en suiker.quote:Op woensdag 18 april 2007 07:32 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leuker
Neuh.. liever zonderquote:
Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?![]()
![]()
![]()
![]()
Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:31 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik vond rijbewijs A wel degelijk makkelijker dan B.
Autorijbewijs kostte me 2 herkansingen, en zo'n 50 lessen
Motorrijbewijs kostte me 2 maanden, 24 lessen, en géén herkansingen
Mja.. dat wel, waarschijnlijk heeft dat het onderdeel verkeersdeelneming wat makkelijker gemaaktquote:Op woensdag 18 april 2007 08:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.
Gaat erom dat ze zien dat je het zonder gevaar oplost, als het totaalbeeld maar goed is.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:57 schreef Sm0keZ het volgende:
Zag er niet echt netjes uit, maar goed, verder geen commentaar op gehad
Mwoah, dat denk ik niet. Ik heb ze drie jaar geleden gehaald, binnen een maand. Eerst auto en ik had voor de motor iets minder lessen nodig (al wat verkeersinzicht), dus ik denk dat het qua "zwaarte" nog steeds gelijkwaardig is. Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doenquote:Op woensdag 18 april 2007 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.
Ben toch benieuwd, je ziet de eisen steeds zwaarder worden.
Tien jaar geleden was het echt geen "rondje om de kerk", maar even zwaar als toen het autorijbewijs.
NU lijkt het wel alsof het zwaarder is dan het halen van "B". k, nu stoppen met huilen BertV.
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbijquote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doen![]()
Klopt.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent...
Ook ja... toen ik ging afrijden had ik natuurlijk storm en regen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Klopt.
Hitte is slecht voor het concentratievermogen.
Regen is meestal slecht voor het zelfvertrouwen.
Heb vorig jaar in de heetste periode van het jaar AVB gedaan, geen een les onder de 30 graden gehadquote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbij
Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)quote:Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Ik denk die examenwachttijden gelden vast alleen voor auto's.
Maar nee![]()
Mijn avd examen is pas over 2 maanden.
Wegens drukte!!!
Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.![]()
![]()
![]()
![]()
MOET IK DAT OVERLEVEN OFZO.
dan maar illegaal rijden ofzo![]()
Ja oke!quote:Op woensdag 18 april 2007 21:28 schreef Cageon het volgende:
[..]
Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)
Ik heb gister weer gereden... (dan wel op een Honda NTV650)...
Vriend van me mocht niet meer verder rijden ivm >25kW motor <25 kW rbw...
Moest ik ff een uurtje heen rijden in de file (1u 15 min geworden) met de auto.
En hij in de auto terug, ik op de moto![]()
Maar toch rijd de mijne beter![]()
Sjah kweet niet wat je herrie vind, het schakelen klinkt niet erg rustig en de rest mwuah vind ik wel mee vallen... je zit alleen vol in de wind, en met een helm zoals de mijne is dat niet echt te doen met 160 (+)quote:Op woensdag 18 april 2007 21:42 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ja oke!
Maar onbereden wegen, doodlopend etc kan vast geen kwaad![]()
Ik moet rijden per week een keer hoor met dit weer!
Anders word ik gek![]()
![]()
![]()
Honda NTV650?
Die maken toch zon gruwelijke herrie![]()
![]()
Ach het rijd, daar gaat het toch om?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef fs180 het volgende:
maar ze zijn wel lelijk
xs heb je moto dan al?
quote:Op woensdag 18 april 2007 23:08 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ach het rijd, daar gaat het toch om?
Liever rijden op een lelijk eendje dan te moeten fietsen.![]()
Waar woon je?quote:Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Ik denk die examenwachttijden gelden vast alleen voor auto's.
Maar nee![]()
Mijn avd examen is pas over 2 maanden.
Wegens drukte!!!
Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.![]()
![]()
![]()
![]()
MOET IK DAT OVERLEVEN OFZO.
dan maar illegaal rijden ofzo![]()
Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:37 schreef Robar het volgende:
Wat is nou volgens de kenners hier een goede startersmotor?
Ik ben ongeveer 1.95m.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?
Als je voor naked ga is een Z1000 of Z750 ook de shizzlequote:Op donderdag 19 april 2007 13:48 schreef Lennox het volgende:
Voor rond de 5000 euro koop je al mooie machines hoor. Wordt ook mijn budget ongeveer, misschien dat ik richting 6 ga (hoop ik).
Twijfel zelf tussen naked en supersport. Naked in de vorm van Monster 600, of Supersport in de vorm van een K1 GSX-R600.
Zelf heb ik bijna 3 weken geleden m'n eerste motor gekocht, een GSX 750F uit '95. 31k op de teller, en dat alles voor 1700 eurootjesquote:Op donderdag 19 april 2007 13:43 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer 1.95m.
Voor mijn eerste aankoop zou ik nog niet een al te dure motor willen kopen.
Laten we zeggen onder de 5000 euro.
Het liefst heb ik een sportmodel, maar het hoeft als eerste motor geen extreem scheurijzer te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |