abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 23:37:26 #201
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_48366625
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:33 schreef Cageon het volgende:

[..]

ssssh, mijn cover, wat doe je!
Ik kan het editten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
pi_48373632
NoOo00hhh heet jij Kevin!!!!
Sowieso schrijf je zo.
pi_48375077
Heb nu informatie binnen over drie rijscholen. Ben er bijna uit welke het word.
  maandag 16 april 2007 @ 12:02:41 #204
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_48376867
Ik weet welke rijschool het word denk ik.

Jochems uit Prinsenbeek. Die heeft een vrij hoog slagingspercentage, en is lekker in de buurt.
Niet echt de goedkoopste, maar goed, wil motor wil rijden moet kromliggen.

Nu nog even sparen.. sparen .. sparen!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_48377009
Net rijlesje nummer 2 gehad. Iemand bij je hebben die bijna gaat afrijden is best frustrerend

Wel goed warm op het laatst, maar het ging opzich wel lekker. 8'je draaien blijft toch even wennen.

Morgen weer een les
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48377253
Ik wil ook graag rijlessen nemen. Ik woon in Zwolle. Maar heb al rondgekeken, wat is nou een goede rijschool? Waar gaat het het snelst? Moet ik letten op welke motor de lessen worden gegeven??
pi_48377338
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:17 schreef Pau100 het volgende:
Moet ik letten op welke motor de lessen worden gegeven??
Niet echt. Rij-scholen nemen goedkope degelijke motoren die automatisch geschikt zijn om mee te beginnen. Je kunt rondvragen naar ervaringen, maar vaak heeft die persoon zelf geen vergelijking kunnen maken met andere rijscholen.

Blijft een kwestie van geluk of het wel of niet klikt met de instructeur.

ah, verder op MF zie ik....

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 16-04-2007 12:24:54 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 16 april 2007 @ 12:26:16 #208
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_48377571
Vandaag mijn eerste les gehad. Ging best lekker.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_48377661
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:26 schreef deGVR het volgende:
Vandaag mijn eerste les gehad. Ging best lekker.
voor het eerst op een motor?

Ik kan me nog herinneren hoe zwaar zo'n cb250 was... en het vermogen!
pi_48377741
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:19 schreef BertV het volgende:

[..]

Niet echt. Rij-scholen nemen goedkope degelijke motoren die automatisch geschikt zijn om mee te beginnen. Je kunt rondvragen naar ervaringen, maar vaak heeft die persoon zelf geen vergelijking kunnen maken met andere rijscholen.

Blijft een kwestie van geluk of het wel of niet klikt met de instructeur.

ah, verder op MF zie ik....
Oke bedankt voor de tip. Dat scheelt dan weer dat ik daar niet zo op hoef te letten. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die bezig is met motorrijlessen. Dus ben inderdaad maar op internet aan het speuren en heb me ook al aangemeld op het motorforum. Hoop zo wat tips te krigjen van toch wat meer ervaren mensen, of mensen die nu bezig zijn met rijlessen.
pi_48378178
Ik denk er ook over na om mijn motor rijbewijs te gaan halen, maar ik vroeg me iets af.
De kans dat je valt in je eerste jaren is redelijk aanwezig.

Stel nu je rijdt met een gangetje van 50 en je valt zonder verder wat te raken.
Hoe snel loopt de schade aan je motor op?
Wat zijn gemiddeld gezien de kosten aan je motor als je een keer gevallen bent?
pi_48378267
Je kan ook van die valdoppen monteren he. Zie je best vaak in advertenties staan (dat ze erop zitten).

Verder er gewoon niet vanuit gaan dat je valt
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48378282
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:49 schreef Robar het volgende:
Ik denk er ook over na om mijn motor rijbewijs te gaan halen, maar ik vroeg me iets af.
De kans dat je valt in je eerste jaren is redelijk aanwezig.

Stel nu je rijdt met een gangetje van 50 en je valt zonder verder wat te raken.
Hoe snel loopt de schade aan je motor op?
Wat zijn gemiddeld gezien de kosten aan je motor als je een keer gevallen bent?
Dat hangt heel sterk van je motor af. Als je over asfalt schuift zal je vooral plaatschade hebben. Heb je een kuip dan kan je het bijvoorbeeld zelf fixen oid of laten zitten, wel beschermt een kuip je blok zelf. Valbuigels zijn ook handig. Ga je harder en over de kop oid of een sloot in dan zit je met kromme frames, kapotte blokken, gebroken spiegels enz. Niets zinnigs over te zeggen eigenlijk.
pi_48378611
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:53 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dat hangt heel sterk van je motor af. Als je over asfalt schuift zal je vooral plaatschade hebben. Heb je een kuip dan kan je het bijvoorbeeld zelf fixen oid of laten zitten, wel beschermt een kuip je blok zelf. Valbuigels zijn ook handig. Ga je harder en over de kop oid of een sloot in dan zit je met kromme frames, kapotte blokken, gebroken spiegels enz. Niets zinnigs over te zeggen eigenlijk.
Maar over het algemeen valt een schuiver qua kosten wel mee (stel dat je het laat uitdeuken en spuiten??)???
pi_48378875
9 vd 10 keer scheuren die kappen natuurlijk. Niet zoals bij een auto dat het "even uitdeuken" is.
pi_48379313
Of gewoon lekker laten zitten:

Onderaan de kuip.

[ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 16-04-2007 13:54:55 ]
pi_48380107
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:02 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar over het algemeen valt een schuiver qua kosten wel mee (stel dat je het laat uitdeuken en spuiten??)???
Beginners hebben nog wat meer kans op een onschuldig (om)val partijtje.
Een recente motor met kuip gaat je dan letterlijk duizenden euro's kosten.

Daarom is het alleen al fijn om te beginnen met een kuiploos ouder beestje.
Een te trage scherpe bocht, even een stoep op proberen te rijden, je schijfremslot vergeten, of zelfs het stilstaand laten vallen kan veel geld kosten.
pi_48385936
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Beginners hebben nog wat meer kans op een onschuldig (om)val partijtje.
Een recente motor met kuip gaat je dan letterlijk duizenden euro's kosten.

Een te trage scherpe bocht, even een stoep op proberen te rijden, je schijfremslot vergeten, of zelfs het stilstaand laten vallen kan veel geld kosten.
Klopt, dat is 1 van de redenen dat ik ook een KTM heb. Die is redelijk foolproof....ik ben een redelijk aantal valpartijen verder, maar daar heb ik zelf meer last van gehad dan de KTM. Oprapen, de krassen bekijken, ondertussen even rondkijken of iemand je heeft gezien , en weer aantrappen en raggen met het ding.

Mijn racer die op algen de grip verloor en met 0,04 km per uur omviel, had een gescheurde kuip. Die kuip is gelijmd en je zag er vrijwel niets van. Een nieuw paneel had mij meer dan 1000 euro gekost.
Dus een kuiploze machine is (financieel gezien) veiliger om eens gek mee te doen. En je hebt eerder het gevoel dat je hard gaat, ook nog een voordeel in Nederland
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_48387717
heb m'n eerste motor-rijles afgesproken voor 1 mei, bij 'motorrijschool vrenken' in apeldoorn
pi_48396014
Ghehe,.. de eerste motor die ik had was een Yamaha Diversion, hoewel brommer hier een beter woord was

Ik heb hem met die zware januari stormen een keer weggezet met het stuur naar rechts en toen was 'ie omgewaaid

was wel een wijze les overigens

Een andere bijzonder wijze les was toen ik naar m'n examen speciale verrichtingen reed. Dit is voor ons +/- 3 kwartier rijden en het stormde en regende enorm.
Ik deed altijd m'n handschoenen ónder m'n jas. Terwijl ik met m'n handschoenen bezig was vroeg m'n instructeur me nog "ga je zó rijden??" Aangezien ik hem niet begreep zei ik wat vertwijfeld "ja".
Na 10 km waaide m'n mouwen terug naar m'n ellebogen en zat ik met bevroren armen 3 kwartier op de motor door de regen en storm te vernikkelen
tip: handschoenen óver je jas doen.
pi_48397562
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:44 schreef Blapiet het volgende:

Ik deed altijd m'n handschoenen ónder m'n jas. Terwijl ik met m'n handschoenen bezig was vroeg m'n instructeur me nog "ga je zó rijden??" Aangezien ik hem niet begreep zei ik wat vertwijfeld "ja".
Na 10 km waaide m'n mouwen terug naar m'n ellebogen en zat ik met bevroren armen 3 kwartier op de motor door de regen en storm te vernikkelen
Tip: koop handschoenen met een dubbele flap. Dan kan er 1 bij je mouw in en de andere erover. Loopt de regen je handschoenen niet in
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_48397805
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:15 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Tip: koop handschoenen met een dubbele flap. Dan kan er 1 bij je mouw in en de andere erover. Loopt de regen je handschoenen niet in
nog een tip: niet gaan motorrijden als het regent

Kan m'n woon-werk niet op de motor doen dus ben ik een mooi-weer rijder
pi_48397906
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef Blapiet het volgende:

[..]

nog een tip: niet gaan motorrijden als het regent

Kan m'n woon-werk niet op de motor doen dus ben ik een mooi-weer rijder
Ik merk wel dat ik er zelf stukken beter van ben gaan rijden. Maar idd, handschoenen in de regen zijn kut. Regenbroek en jas gaat prima, maar handschoenen lopen altijd vol. Als ik lange stukken in de regen rijdt leg ik ze af en toe even op de cilinderkop. Dan heb je zeiknatte handschoenen van 60 graden
pi_48398054
Mijn handschoenen zijn dan wel weer waterdicht
pi_48409408
quote:

je schijfremslot vergeten,
Dat lijkt me echt balen dus ik doe mijn contactsleutel in het hoesje waar het schijfremslot in gaat als je het opbergt.
Audaces fortuna juvat
pi_48409691
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:44 schreef Blapiet het volgende:
Een andere bijzonder wijze les was toen ik naar m'n examen speciale verrichtingen reed. Dit is voor ons +/- 3 kwartier rijden en het stormde en regende enorm.
Te korte mouwen dan? Ik heb daar nooit last van gehad, gewoon mouwen over de handschoenen heen doen. Want als er iets wel een hel is dan zijn het de eerste druppeltjes die je handschoen in lopen.
pi_48409721
Ga misschien dit weekend eens langs bij de rijschool die ik op het oog heb. Eens kijken wat de lesmotoren zijn (en of ik daar op pas )
pi_48410812
Morgen eindelijk weer lessen na 7 dagen wachten.
En even mijn instructeur overhalen om een examen te plannen. ..
Sowieso schrijf je zo.
pi_48410982
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:36 schreef Den_Haag het volgende:
Ga misschien dit weekend eens langs bij de rijschool die ik op het oog heb. Eens kijken wat de lesmotoren zijn (en of ik daar op pas )
Gaat het om de lengte of de breedte?
Ik ken verhalen van lessers van 2 meter (lang )op een CB500.
Niet ideaal, maar het is te doen.
pi_48411444
Lengte, breedte zou je wel moeten weten uit het BB topic.
pi_48412005
Stelletje viespeuken.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48412184
quote:
[..]
Mee eens. Als je dan een keer een schuivertje maakt, kost het je misschien een knipperlichtje en een remhendel of zo, en ben je met een paar tientjes weer klaar. Zit er een deuk in je tank, mooi laten zitten.
En als je dan eens een andere motor koopt, kun je die oude naked er lekker bij houden als pekelfiets. Kost toch bijna niks, en levert bij verkoop dus ook bijna niks op.
pi_48412369
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Meestal is er niet veel uit te deuken aan een motor:
als het frame krom is, valt er weinig aan uit te deuken, (laten) richten is dan hooguit een optie (of total-loss)
kuipdelen zijn vrijwel altijd van plastic, en die kun je bij hele lichte schade misschien nog lijmen, maar anders moet je ze vervangen;
een stalen tank zou je kunnen uitdeuken, maar tegenwoordig zijn ze steeds vaker van kunststof.
pi_48412671
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:45 schreef -XX- het volgende:
Stelletje viespeuken.
oh-oh ik denk dat dit meer over jou zegt...
Want "daar" ging het helemaal niet over.
pi_48415445
Net lesje nummer 3 gehad. Ging erg lekker.
pi_48415670
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:04 schreef BertV het volgende:

[..]

oh-oh ik denk dat dit meer over jou zegt...
Want "daar" ging het helemaal niet over.
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:22 schreef Lennox het volgende:
Net lesje nummer 3 gehad. Ging erg lekker.
Nice!
Voor avb of avd al bezig !?
Sowieso schrijf je zo.
pi_48415790
Ben met avb bezig

20 min rijden naar de plek om te oefenen. 50 minuten je in het zweet werken en dan weer terug rijden.

Volgende week maandag en dinsdag weer lessen

Wel grappig. Gisteren met een jongen moeten lessen die bijna op mocht voor avb + avd (zaten maar paar dagen tussen voor hem. Hij moet het dus in 1x halen ), dan voel je je eigen echt nietig. Vandaag met een jongen die zn 2e les had en dan zag ik toch dat het wel lekker ging bij me
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:37:20 #238
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48416031
wil ooki lessen
pi_48416139
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:30 schreef Lennox het volgende:
Ben met avb bezig

20 min rijden naar de plek om te oefenen. 50 minuten je in het zweet werken en dan weer terug rijden.

Volgende week maandag en dinsdag weer lessen

Wel grappig. Gisteren met een jongen moeten lessen die bijna op mocht voor avb + avd (zaten maar paar dagen tussen voor hem. Hij moet het dus in 1x halen ), dan voel je je eigen echt nietig. Vandaag met een jongen die zn 2e les had en dan zag ik toch dat het wel lekker ging bij me
Alle oefeningen al getraind?
8tje al helemaal onder de knie ?
Dan ga je het makkelijk halen
Nice btw dat je 2 keer kan lessen in de week!

Wooot dat had ik dus nooit gedaan
AVD examen plannen voordat je avb nog niet heb!
Moet je echt onder druk werken.!
Sowieso schrijf je zo.
pi_48416177
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:37 schreef fs180 het volgende:
wil ooki lessen
Ga jij nou maar eerst hard blokken
Sowieso schrijf je zo.
pi_48416289
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:39 schreef -XX- het volgende:

[..]

Alle oefeningen al getraind?
8tje al helemaal onder de knie ?
Dan ga je het makkelijk halen
Nice btw dat je 2 keer kan lessen in de week!

Die jongen zat op de binnenvaart. Heeft dus maar even vrij en moet het daarom echt halen. Hij zat ook al van , ik moet het halen anders ben ik een berg geld kwijt

Nog niet alle oefeningen gehad. Slalom, alle stoppen, cirkel maken/draaien, uitwijken. 8'je draaien vandaag 1x gedaan. Ging wel aardig, alles gaat en staat gewoon met voor je uit kijken. Korte slalom 1x gedaan, net voor het tijd was. Moet nog wel op geoefend worden
pi_48416581
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:43 schreef Lennox het volgende:

[..]

Die jongen zat op de binnenvaart. Heeft dus maar even vrij en moet het daarom echt halen. Hij zat ook al van , ik moet het halen anders ben ik een berg geld kwijt

Nog niet alle oefeningen gehad. Slalom, alle stoppen, cirkel maken/draaien, uitwijken. 8'je draaien vandaag 1x gedaan. Ging wel aardig, alles gaat en staat gewoon met voor je uit kijken. Korte slalom 1x gedaan, net voor het tijd was. Moet nog wel op geoefend worden
Hopen maar voor hem idd!

8tje ging bij mij soms wel soms niet! Op avb had ik alleen het 8tje dus niet gehaald
De rest wel
Langzame slalom is ook wel makkelijk als je em eenmaal door hebt!
Op het examen ging die bij mij vettttt chillzzz
Sowieso schrijf je zo.
pi_48416708
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:39 schreef -XX- het volgende:

[..]

Dat valt toch best mee. Bij mij was het examen al gepland voordat ik de eerste les had gehad.
Eerst het examen bespreken en daarna plannen wanneer ik wilde lessen.

Wel een beetje vertrouwen hebben in jezelf hoor, dan lukt dat prima
pi_48416919
Die "drie-rondjes-en-er-weeruit" zit toch ook nog steeds bij de speciale verrichtingen?
Die was net zo lastig als het achtje.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:12:52 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48417543
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:40 schreef -XX- het volgende:

[..]

Ga jij nou maar eerst hard blokken
done that been there.. wachttijden bij cbr
pi_48417688
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:57 schreef BertV het volgende:
Die "drie-rondjes-en-er-weeruit" zit toch ook nog steeds bij de speciale verrichtingen?
Die was net zo lastig als het achtje.
Drie rondjes?

Die ben ik niet tegen gekomen!

- Lopen met de motor en op de standaard zetten (verplicht)
- De langzame slalom (verplicht)
Verder maakt de examinator de keuze uit: Denkbeeldige acht, halve draai, stapvoets rijden of wegrijden uit parkeervak.
- De uitwijkoefening (verplicht).
Naast deze oefening kiest de examinator voor de vertragingsproef of de snelle slalom.
- De noodstop (verplicht)
Daarnaast heeft de examinator de keuze tussen de precisiestop of de stopproef.

Tenminste als ik het nu goed heb!
Sowieso schrijf je zo.
pi_48417711
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

done that been there.. wachttijden bij cbr
Dramatisch!
I know
Als je zakt mag je zo nog een maandje (of 2?) wachten.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48423806
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:16 schreef -XX- het volgende:

[..]

Drie rondjes?

Die ben ik niet tegen gekomen!

Tenminste als ik het nu goed heb!
O-O---O
X
O------O

X= motor
O= pion

bovenaanzicht: Drie rondjes tussen de hoek-pionen, en dan verlaten tussen de pionen die dichtbij elkaar staan.

http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
In bovenstaande overzicht staat de oefening idd niet meer.
pi_48423945
Dat is gewoon die cirkel rijden. Alleen hoeft dat maar 1 keer.

Aanrijden aan linker/rechterkant. Bij de 2 achterste een draai maken en dan weer wegrijden.
pi_48424082
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef Lennox het volgende:

Aanrijden aan linker/rechterkant. Bij de 2 achterste een draai maken en dan weer wegrijden.
Het lastige van die oefening was niet het maken van de cirkel, maar het verlaten tussen die twee pionen.
pi_48424291
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef Lennox het volgende:

Dat is toch het keren op de weg? Een halve cirkel?

Het maken van 3 rondjes binnen de pylonnen vond ik moeilijker. Te vergelijken met het achtje.
pi_48424432
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:33 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Het maken van 3 rondjes binnen de pylonnen vond ik moeilijker. Te vergelijken met het achtje.
Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.
(Niet dat het er tegenwoordig zo makkelijk op is geworden)
pi_48424972
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:24 schreef BertV het volgende:

[..]

O-O---O
X
O------O

X= motor
O= pion

bovenaanzicht: Drie rondjes tussen de hoek-pionen, en dan verlaten tussen de pionen die dichtbij elkaar staan.

In bovenstaande overzicht staat de oefening idd niet meer.
Leuk getekend

Misschien kwam hij een beetje op hetzelfde neer als het 8tje.
Vandaar dat ze dat ze em er uit geknikkerd hebben.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48425569
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef BertV het volgende:

[..]

Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.
(Niet dat het er tegenwoordig zo makkelijk op is geworden)
Wat ik begrepen heb, is dat er nu twaalf oefeningen zijn, gesplitst in vier disciplines (clusters) en dat er uit elk cluster 1 verplicht is en dat er dan nog 3 worden gekozen door de examinator. 7 Oefeningen in totaal dus, waar wij er maar 4 hoefden te doen.

Het achtje en de cirkel leken veel op elkaar, vandaar dat de cirkel wel geschrapt zal zijn. Alhoewel ik de huidige noodstop en stopproef ook erg veel op elkaar vind lijken.
pi_48425701
Ik dacht dat hier nog de verrichtingen kloppend stonden?

Stopproef lijkt me overbodig, want die laat je bij ieder verkeerslicht zien.
En die noodstop is eigenlijk geen noodstop maar "flink"-remmen.
Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
pi_48425933
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:

Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
Klopt die oefeningen moest ik vorig jaar ook doen. Dus ik denk dat ze deze nog steeds hanteren.
pi_48426001
De verrichtingen zijn hetzelfde zo te zien, alleen zijn er nu 4 verplicht + 3 gekozen (volgens het cbr) en bij motorfreaks waren er nog 5 verplicht en 2 gekozen.
pi_48426596
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:45 schreef -XX- het volgende:
Stelletje viespeuken.
Jij ook altijd met je penisobsessie
pi_48426624
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Jij ook altijd met je penisobsessie
Lul niet
Sowieso schrijf je zo.
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:40:54 #260
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48427040
xx wanneer ben je nou eindelijk klaar om je examen te doen
pi_48427229
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:29 schreef -XX- het volgende:

[..]

Lul niet
Whehe
pi_48427312
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:29 schreef -XX- het volgende:

[..]

Lul niet
Ach, de lengte weet je al.
pi_48428031
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:

Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
pi_48429809
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:40 schreef fs180 het volgende:
xx wanneer ben je nou eindelijk klaar om je examen te doen
Ben ik al wel hoor.
Maar me instructeur weet ik nog niet..
Sowieso schrijf je zo.
pi_48437020
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.
pi_48437566
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48438766
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:45 schreef BertV het volgende:

[..]

k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.
Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?
pi_48438812
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:55 schreef -XX- het volgende:

[..]

Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.
En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ook
  woensdag 18 april 2007 @ 07:32:52 #269
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48446865
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:19 schreef BazzieK het volgende:

[..]

En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ook
Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leuker
pi_48446877
quote:
Op woensdag 18 april 2007 07:32 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leuker
Koffie drinken MET melk en suiker.
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 18 april 2007 @ 07:39:04 #271
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48446903
quote:
Op woensdag 18 april 2007 07:35 schreef -XX- het volgende:

[..]

Koffie drinken MET melk en suiker.
Neuh.. liever zonder
Ik bedenk me ook net dat ik nog geen koffie heb gehad vandaag... Ben ik nu zó slaperig dat ik zelfs dat ben vergeten
pi_48447482
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?
Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.
Ben toch benieuwd, je ziet de eisen steeds zwaarder worden.

Tien jaar geleden was het echt geen "rondje om de kerk", maar even zwaar als toen het autorijbewijs.
NU lijkt het wel alsof het zwaarder is dan het halen van "B". k, nu stoppen met huilen BertV.
  woensdag 18 april 2007 @ 08:31:40 #273
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48447517
Ik vond rijbewijs A wel degelijk makkelijker dan B.

Autorijbewijs kostte me 2 herkansingen, en zo'n 50 lessen
Motorrijbewijs kostte me 2 maanden, 24 lessen, en géén herkansingen
pi_48447552
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:31 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik vond rijbewijs A wel degelijk makkelijker dan B.

Autorijbewijs kostte me 2 herkansingen, en zo'n 50 lessen
Motorrijbewijs kostte me 2 maanden, 24 lessen, en géén herkansingen
Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.
  woensdag 18 april 2007 @ 08:34:23 #275
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48447573
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:33 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.
Mja.. dat wel, waarschijnlijk heeft dat het onderdeel verkeersdeelneming wat makkelijker gemaakt
pi_48447653
Ik ben eenmaal gezakt voor de motor. De reden die men toen opgaf was dat ik geen achterrem gebruikte.

Ik ben er nu genoeg overheen gekomen om toe tegeven dat het door het totaalbeeld kwam.
Wel was ik een held in speciale verrichtingen. Lesser "pa" kreeg dat nog ver na mij horen van de instructeur.

De auto *kuch* drie keer over gedaan. Puur op verkeersinzicht gezakt... is na jaren ervaring gelukkig goed gekomen. ( hoop ik )
  woensdag 18 april 2007 @ 08:57:26 #277
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48448092
Je hebt in ieder geval beide rijbewijzen, dus je moeite is niet voor niks geweest
Wel moet ik zeggen dat ik mazzel heb gehad bij het examen verkeersdeelneming. Het rijden opzich ging wel prima, totdat ik te horen kreeg "okee, ga maar terug naar het CBR!". Natuurlijk wist ik de weg zogauw even niet, waardoor ik bij het voorsorteren volledig de verkeerde baan op reed. Eenmaal tot stilstand gekomen begreep ik dat ik 2 banen naar links op mocht schuiven, terwijl het natuurlijk nét stervensdruk begon te worden op dat kruispunt. Nogal slordig rolde ik die machine een paar baantjes opzij, zodat ik even later alsnog lang het juiste stoplicht kon rijden...

Zag er niet echt netjes uit, maar goed, verder geen commentaar op gehad
pi_48448429
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:57 schreef Sm0keZ het volgende:

Zag er niet echt netjes uit, maar goed, verder geen commentaar op gehad
Gaat erom dat ze zien dat je het zonder gevaar oplost, als het totaalbeeld maar goed is.
Auto van rechts onterrecht geen voorrang geven is dan wel direct game-over.
pi_48456316
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.
Ben toch benieuwd, je ziet de eisen steeds zwaarder worden.

Tien jaar geleden was het echt geen "rondje om de kerk", maar even zwaar als toen het autorijbewijs.
NU lijkt het wel alsof het zwaarder is dan het halen van "B". k, nu stoppen met huilen BertV.
Mwoah, dat denk ik niet. Ik heb ze drie jaar geleden gehaald, binnen een maand. Eerst auto en ik had voor de motor iets minder lessen nodig (al wat verkeersinzicht), dus ik denk dat het qua "zwaarte" nog steeds gelijkwaardig is. Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doen
  woensdag 18 april 2007 @ 12:35:22 #280
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48456488
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Autoreply het volgende:

[..]
Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doen
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbij
pi_48456824
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent...
Klopt.

Hitte is slecht voor het concentratievermogen.
Regen is meestal slecht voor het zelfvertrouwen.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:44:42 #282
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48456894
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Klopt.

Hitte is slecht voor het concentratievermogen.
Regen is meestal slecht voor het zelfvertrouwen.
Ook ja... toen ik ging afrijden had ik natuurlijk storm en regen.
Dat kan toch haast niet beter
pi_48463258
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbij
Heb vorig jaar in de heetste periode van het jaar AVB gedaan, geen een les onder de 30 graden gehad Ook in zwart pak, is inderdaad echt kut
pi_48477593
Ik denk die examenwachttijden gelden vast alleen voor auto's.
Maar nee

Mijn avd examen is pas over 2 maanden.
Wegens drukte!!!

Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.

MOET IK DAT OVERLEVEN OFZO.

dan maar illegaal rijden ofzo
Sowieso schrijf je zo.
pi_48479626
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Maar nee

Wegens drukte!!!

Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.

Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)

Ik heb gister weer gereden... (dan wel op een Honda NTV650)...
Vriend van me mocht niet meer verder rijden ivm >25kW motor <25 kW rbw...
Moest ik ff een uurtje heen rijden in de file (1u 15 min geworden) met de auto.
En hij in de auto terug, ik op de moto

Maar toch rijd de mijne beter
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_48480336
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:28 schreef Cageon het volgende:

[..]

Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)

Ik heb gister weer gereden... (dan wel op een Honda NTV650)...
Vriend van me mocht niet meer verder rijden ivm >25kW motor <25 kW rbw...
Moest ik ff een uurtje heen rijden in de file (1u 15 min geworden) met de auto.
En hij in de auto terug, ik op de moto

Maar toch rijd de mijne beter
Ja oke!

Maar onbereden wegen, doodlopend etc kan vast geen kwaad
Ik moet rijden per week een keer hoor met dit weer!
Anders word ik gek

Honda NTV650?
Die maken toch zon gruwelijke herrie
Sowieso schrijf je zo.
pi_48480506
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:42 schreef -XX- het volgende:

[..]

Ja oke!

Maar onbereden wegen, doodlopend etc kan vast geen kwaad
Ik moet rijden per week een keer hoor met dit weer!
Anders word ik gek

Honda NTV650?
Die maken toch zon gruwelijke herrie
Sjah kweet niet wat je herrie vind, het schakelen klinkt niet erg rustig en de rest mwuah vind ik wel mee vallen... je zit alleen vol in de wind, en met een helm zoals de mijne is dat niet echt te doen met 160 (+)
Tenzij je als een mongool racer-stylo over de tank gaat liggen

Maar doe mij mijn 400cctje maar, die ligt toch wat lekkerder op de weg met het sturen
Weetje meteen weer waarvoor je het doet
  woensdag 18 april 2007 @ 22:38:40 #288
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48483539
maar ze zijn wel lelijk

xs heb je moto dan al?
pi_48484885
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef fs180 het volgende:
maar ze zijn wel lelijk

xs heb je moto dan al?
Ach het rijd, daar gaat het toch om?
Liever rijden op een lelijk eendje dan te moeten fietsen.
  donderdag 19 april 2007 @ 01:59:00 #290
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48489455
Ik wil ook volgend jaar lente beginnen tot die tijd elke maand 200 euro aan de kant leggen.
Overigens koop ik me geen stoere sf of andere meuk maar een oude ( helemaal zwart met chromen ) honda cheap in verzekering , rijd fijn en is leuk om te rijden tot mn 21 ste
happen naar de baas
pi_48496971
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:08 schreef Cageon het volgende:

[..]

Ach het rijd, daar gaat het toch om?
Liever rijden op een lelijk eendje dan te moeten fietsen.
Sowieso schrijf je zo.
  donderdag 19 april 2007 @ 12:13:59 #292
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_48497760
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Maar nee

Wegens drukte!!!

Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.

Waar woon je?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 19 april 2007 @ 12:18:13 #293
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48497929
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:13 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Waar woon je?
quote:
pi_48498126
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:18 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

[..]

pi_48498625
Wat is nou volgens de kenners hier een goede startersmotor?
  donderdag 19 april 2007 @ 12:39:19 #296
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48498677
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:37 schreef Robar het volgende:
Wat is nou volgens de kenners hier een goede startersmotor?
Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?
pi_48498818
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?
Ik ben ongeveer 1.95m.
Voor mijn eerste aankoop zou ik nog niet een al te dure motor willen kopen.
Laten we zeggen onder de 5000 euro.
Het liefst heb ik een sportmodel, maar het hoeft als eerste motor geen extreem scheurijzer te zijn.
pi_48498895
Voor rond de 5000 euro koop je al mooie machines hoor. Wordt ook mijn budget ongeveer, misschien dat ik richting 6 ga (hoop ik).

Twijfel zelf tussen naked en supersport. Naked in de vorm van Monster 600, of Supersport in de vorm van een K1 GSX-R600.
pi_48499387
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:13 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Waar woon je?
Ik heb een rijsschool in Alkmaar.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48499440
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:48 schreef Lennox het volgende:
Voor rond de 5000 euro koop je al mooie machines hoor. Wordt ook mijn budget ongeveer, misschien dat ik richting 6 ga (hoop ik).

Twijfel zelf tussen naked en supersport. Naked in de vorm van Monster 600, of Supersport in de vorm van een K1 GSX-R600.
Als je voor naked ga is een Z1000 of Z750 ook de shizzle
Maar een monster 600 is ook nice

Gixxer ook daar niet van!

Te veel leuks op de wereld
Sowieso schrijf je zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')