Dat is toch het keren op de weg? Een halve cirkel?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:26 schreef Lennox het volgende:
Dat is gewoon die cirkel rijden. Alleen hoeft dat maar 1 keer.
Aanrijden aan linker/rechterkant. Bij de 2 achterste een draai maken en dan weer wegrijden.
Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:33 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Het maken van 3 rondjes binnen de pylonnen vond ik moeilijker. Te vergelijken met het achtje.
Leuk getekendquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:24 schreef BertV het volgende:
[..]
O-O---O
X
O------O
X= motor
O= pion
bovenaanzicht: Drie rondjes tussen de hoek-pionen, en dan verlaten tussen de pionen die dichtbij elkaar staan.
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
In bovenstaande overzicht staat de oefening idd niet meer.
Wat ik begrepen heb, is dat er nu twaalf oefeningen zijn, gesplitst in vier disciplines (clusters) en dat er uit elk cluster 1 verplicht is en dat er dan nog 3 worden gekozen door de examinator. 7 Oefeningen in totaal dus, waar wij er maar 4 hoefden te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Het lijkt er dus op dat de nieuwlingen dat niet meer hoeven doen.
(Niet dat het er tegenwoordig zo makkelijk op is geworden)
Klopt die oefeningen moest ik vorig jaar ook doen. Dus ik denk dat ze deze nog steeds hanteren.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:
Ik dacht dat hier nog de verrichtingen kloppend stonden?
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
Stopproef lijkt me overbodig, want die laat je bij ieder verkeerslicht zien.
En die noodstop is eigenlijk geen noodstop maar "flink"-remmen.
Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
Lul nietquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je penisobsessie![]()
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:03 schreef BertV het volgende:
Ik dacht dat hier nog de verrichtingen kloppend stonden?
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/2941/1
Stopproef lijkt me overbodig, want die laat je bij ieder verkeerslicht zien.
En die noodstop is eigenlijk geen noodstop maar "flink"-remmen.
Ik weet nog dat ik meer bezig was met in de juiste versnelling te geraken dan met het remmen zelf.
Ben ik al wel hoor.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:40 schreef fs180 het volgende:
xx wanneer ben je nou eindelijk klaar om je examen te doen
k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:09 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Precisiestop doe je bij ieder stoplicht, bij de stopproef moet je terug naar zijn 1 en noodstop is dus wel gewoon koppeling in en volle bak remmen.
Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:45 schreef BertV het volgende:
[..]
k, "onze" noodstop van 10 jaar geleden is jullie stopproef.
En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ookquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:55 schreef -XX- het volgende:
[..]
Stopproef is toch precies hetzelfde als de precisiestop, maar dan een paar metertjes eerder tot stilstand komen.![]()
Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leukerquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
En minder soepel en met eindschok. En autorijden is eigenlijk precies hetzelfde als koffie drinken met wat kleine verschillen ook
Koffie drinken MET melk en suiker.quote:Op woensdag 18 april 2007 07:32 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Autorijden lijkt meer op thee drinken. Koffie drinken is leuker
Neuh.. liever zonderquote:
Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:18 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Hoe zit dat nu precies bij je rollatorrijbewijs?![]()
![]()
![]()
![]()
Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:31 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik vond rijbewijs A wel degelijk makkelijker dan B.
Autorijbewijs kostte me 2 herkansingen, en zo'n 50 lessen
Motorrijbewijs kostte me 2 maanden, 24 lessen, en géén herkansingen
Mja.. dat wel, waarschijnlijk heeft dat het onderdeel verkeersdeelneming wat makkelijker gemaaktquote:Op woensdag 18 april 2007 08:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar je had al B? Er is toch wel een behoorlijke overlap als je al verkeersinzicht hebt.
Gaat erom dat ze zien dat je het zonder gevaar oplost, als het totaalbeeld maar goed is.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:57 schreef Sm0keZ het volgende:
Zag er niet echt netjes uit, maar goed, verder geen commentaar op gehad
Mwoah, dat denk ik niet. Ik heb ze drie jaar geleden gehaald, binnen een maand. Eerst auto en ik had voor de motor iets minder lessen nodig (al wat verkeersinzicht), dus ik denk dat het qua "zwaarte" nog steeds gelijkwaardig is. Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doenquote:Op woensdag 18 april 2007 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Over nog eens tien jaar MAG(-nl.org) je niet eens motorrijden.
Ben toch benieuwd, je ziet de eisen steeds zwaarder worden.
Tien jaar geleden was het echt geen "rondje om de kerk", maar even zwaar als toen het autorijbewijs.
NU lijkt het wel alsof het zwaarder is dan het halen van "B". k, nu stoppen met huilen BertV.
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbijquote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wel is motorbeheersing iets wat wat meer moeite kost als autobeheersing, maar dat zat er bij mij al in en is bovendien alleen maar leuk om te doen![]()
Klopt.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent...
Ook ja... toen ik ging afrijden had ik natuurlijk storm en regen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Klopt.
Hitte is slecht voor het concentratievermogen.
Regen is meestal slecht voor het zelfvertrouwen.
Heb vorig jaar in de heetste periode van het jaar AVB gedaan, geen een les onder de 30 graden gehadquote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Tenzij het buiten 30 graden is, en je loopt in zo'n zwart pak weg te zweten terwijl je om wat pilonnetjes aan het slingeren bent... Maar goed, met een beetje mazzel is die fase zo voorbij
Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)quote:Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Ik denk die examenwachttijden gelden vast alleen voor auto's.
Maar nee![]()
Mijn avd examen is pas over 2 maanden.
Wegens drukte!!!
Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.![]()
![]()
![]()
![]()
MOET IK DAT OVERLEVEN OFZO.
dan maar illegaal rijden ofzo![]()
Ja oke!quote:Op woensdag 18 april 2007 21:28 schreef Cageon het volgende:
[..]
Dan kun je dus nog langer niet afrijden, zwaar af te raden dus... (als ze je pakken)
Ik heb gister weer gereden... (dan wel op een Honda NTV650)...
Vriend van me mocht niet meer verder rijden ivm >25kW motor <25 kW rbw...
Moest ik ff een uurtje heen rijden in de file (1u 15 min geworden) met de auto.
En hij in de auto terug, ik op de moto![]()
Maar toch rijd de mijne beter![]()
Sjah kweet niet wat je herrie vind, het schakelen klinkt niet erg rustig en de rest mwuah vind ik wel mee vallen... je zit alleen vol in de wind, en met een helm zoals de mijne is dat niet echt te doen met 160 (+)quote:Op woensdag 18 april 2007 21:42 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ja oke!
Maar onbereden wegen, doodlopend etc kan vast geen kwaad![]()
Ik moet rijden per week een keer hoor met dit weer!
Anders word ik gek![]()
![]()
![]()
Honda NTV650?
Die maken toch zon gruwelijke herrie![]()
![]()
Ach het rijd, daar gaat het toch om?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef fs180 het volgende:
maar ze zijn wel lelijk
xs heb je moto dan al?
quote:Op woensdag 18 april 2007 23:08 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ach het rijd, daar gaat het toch om?
Liever rijden op een lelijk eendje dan te moeten fietsen.![]()
Waar woon je?quote:Op woensdag 18 april 2007 20:45 schreef -XX- het volgende:
Ik denk die examenwachttijden gelden vast alleen voor auto's.
Maar nee![]()
Mijn avd examen is pas over 2 maanden.
Wegens drukte!!!
Dus over 8 weken.
Dus pas over 56 dagen.![]()
![]()
![]()
![]()
MOET IK DAT OVERLEVEN OFZO.
dan maar illegaal rijden ofzo![]()
Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:37 schreef Robar het volgende:
Wat is nou volgens de kenners hier een goede startersmotor?
Ik ben ongeveer 1.95m.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Hoe lang ben je, wat wil je ongeveer uitgeven, en wat voor model wil je (sport/tour/chopper)?
Als je voor naked ga is een Z1000 of Z750 ook de shizzlequote:Op donderdag 19 april 2007 13:48 schreef Lennox het volgende:
Voor rond de 5000 euro koop je al mooie machines hoor. Wordt ook mijn budget ongeveer, misschien dat ik richting 6 ga (hoop ik).
Twijfel zelf tussen naked en supersport. Naked in de vorm van Monster 600, of Supersport in de vorm van een K1 GSX-R600.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |