Nee, een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Wanneer ik haar niet zou vertrouwen of zij mij niet kan vertrouwen met haar persoonlijke spullen dan is er iets goed mis.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef Triggershot het volgende:
Heb jij weleens in de privé dingen / spullen van je partner gesnuffeld?
Mail, agenda, mobiel of whatever?
Heb je het verteld, kwam die er achter en wat kwam er uit?
Trigger heeft iemand goed boos gemaakt omdatie de verleiding niet kon weerstaan.
Ik denk dat 'ie bedoelt dat 'ie in de spullen van zijn vriendin heeft geneusd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ja ik kwam er achter dat mijn vriend vreemd wou gaan net voor het vorig jaar even anderhalve week uit was omdat hij twijfelde![]()
![]()
Ts is vreemd gegaan.
Jij natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef Feestkabouter het volgende:
andersom wel: vriendin is laatst door mijn email gegaan (gericht aan het zoeken geweest) en heeft dingen gevonden waar ze niet blij mee was.
het betreft overigens dingen van 6 maanden VOOR onze relatie.
op zich heb ik over die dingen gelogen omdat ik geen zin had in gedoe daarover (zij vroeg me er specifiek naar en ik zei dat het niet was gebeurd), en in mijn ogen staat het volledig los van hoe overtuigd ik nu in onze relatie sta, maar goed: nu weet ze dus dat ik toen (tijdens onze relatie) loog.
wie is er nu fouter?
Blijkbaar nog niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef daftme het volgende:
Dat je vroeger snoep pikte uit oma's kast, ok, maar nu ben je toch wel oud en wijs genoeg om dit soort dingen te laten?
Ohwja, kan ook :p dan heb ik het verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie bedoelt dat 'ie in de spullen van zijn vriendin heeft geneusd.
En, waren er dingen die het daglicht niet konden verdragen?
Je breekt het vertrouwen er volledig mee af. Zie dat maar eens terug te winnen. Maar ik snap je nieuwsgierigheid op zich wel mits je wat vermoed. Dan wil je toch weten waar je aan toe bent. Maar dan blijft het alsnog fout.quote:
Nee, het was totaal geen gebrek aan vertrouwen of iets vermoeden, ging echt om de nieuwsgierigheid omdat het echt pal voor mijn neus stond en inderdaad het vertrouwen terugwinnen gaat nu niet echt makkelijk worden, als het al lukt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:32 schreef daftme het volgende:
[..]
Je breekt het vertrouwen er volledig mee af. Zie dat maar eens terug te winnen. Maar ik snap je nieuwsgierigheid op zich wel mits je wat vermoed. Dan wil je toch weten waar je aan toe bent. Maar dan blijft het alsnog fout.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:39 schreef Nijns het volgende:
Ik vertrouw mijn vriend gewoon en hij mij.
@TS: waarom keek jij in iemand anders zijn/haar telefoon?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, het was totaal geen gebrek aan vertrouwen of iets vermoeden, ging echt om de nieuwsgierigheid omdat het echt pal voor mijn neus stond en inderdaad het vertrouwen terugwinnen gaat nu niet echt makkelijk worden, als het al lukt.
Ghe, dat is wel overdreven ja. Mijn exen lieten mij gewoon vanalles zelf lezen, of als ik me verveelde eens hun smsjes checken, of als het ding afging en ze waren er dan niet of zo, telefoon oppakken als ze niet in de buurt waren. Mailtjes checken, alleen op verzoek en als ik dan nog iets zag staan wat mij interesseerde, dan durfde ik dat wel eens aan te klikken. Maar nooit msn-logs doorgespit of zo.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The whole package, der tas met laptop, agenda en mobiel zat echt 2 uur lang voor me neus.
Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten? Zocht je naar iets specifiek? En waarom heb je het verteld?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The whole package, der tas met laptop, agenda en mobiel zat echt 2 uur lang voor me neus.
Ik ben in ieder geval niets 'fouts' tegengekomen of iets wat een eventueel vermoeden zou voeden, denk dat ze eerder boos is omdat ze zoiets niet verwacht.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:47 schreef Nijns het volgende:
@Trigger, sorry, niet goed gelezennaja, dan is de vraag waarom ze zo boos wordt? Heeft ze soms iets te verbergen? Ik snap wel dat je in de verleiding komt hoor
Ja, wat was de directe aanleiding eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Sultan. het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten? Zocht je naar iets specifiek? En waarom heb je het verteld?
Ow?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ghe, dat is wel overdreven ja. Mijn exen lieten mij gewoon vanalles zelf lezen, of als ik me verveelde eens hun smsjes checken, of als het ding afging en ze waren er dan niet of zo, telefoon oppakken als ze niet in de buurt waren. Mailtjes checken, alleen op verzoek en als ik dan nog iets zag staan wat mij interesseerde, dan durfde ik dat wel eens aan te klikken. Maar nooit msn-logs doorgespit of zo.
Overigens, ik deed nooit bewust uit onzekerheid. Triggershot daarentegen was gericht aan het zoeken, dan heb je eerder een probleem met jezelf en hoe je in de relatie stond.
Twee uur haar computer, agenda én haar telefoon doorspitten? Dat gaat alle nieuwsgierigheid of verveling te boven. Want vroeg of laat besef je dat je verkeerd bezig bent en tóch ging je door. Wanneer ging die alarmbel af bij jou?quote:
Niet op een bewust level.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Sultan. het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten?
Nee, was enkel mijn nieuwsgierigheid aan het dienen.quote:Zocht je naar iets specifiek?
uberdom.quote:En waarom heb je het verteld?
Ze is boos met hoofdletters. Omdat haar privé is 'geschonden'. Denk wel een optelsom, ofterwijl beiden.quote:En hoe boos is ze? En waarom is ze boos? Omdat je haar niet vertrouwt of omdat je door haar spullen bent gegaan of..?
Oh nee, ze stonden 2 uur voor me, niet dat ik 2 uur lang van de één naar de ander ging om iets te ontdekken ofzoquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Twee uur haar computer, agenda én haar telefoon doorspitten? Dat gaat alle nieuwsgierigheid of verveling te boven. Want vroeg of laat besef je dat je verkeerd bezig bent en tóch ging je door. Wanneer ging die alarmbel af bij jou?
En hoe heb je dat uitgelegd? En haar privé is geschonden, dus die ' ' kun je achterwege laten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef Triggershot het volgende:
uberdom.
Ik versprak me door iets te zeggen wat ik alleen had kunnen weten door iets wat in der mobieltje stond
[..]
Ze is boos met hoofdletters. Omdat haar privé is 'geschonden'. Denk wel een optelsom, ofterwijl beiden.
OK, dus je checkte niet of haar sms inbox overeen kwam met wat er in haar agenda stond?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh nee, ze stonden 2 uur voor me, niet dat ik 2 uur lang van de één naar de ander ging om iets te ontdekken ofzo
Goeie opmerking!quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef daftme het volgende:
Dat je vroeger snoep pikte uit oma's kast, ok, maar nu ben je toch wel oud en wijs genoeg om dit soort dingen te laten?
Mjah, 'beloven'. Hij kan het beter aantonen met zijn gedrag dan met woorden. Ik bedoel, hoeveel zijn zijn woorden op dit moment waard? Ik hoop niet dat zij een gevalletje zeur is en elke mogelijkheid aangrijpt om erover te zeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Nooit gedaan, maar als ik overtuigd zou zijn er reden toe te hebben, you bet.
Triggie, als je het 'zomaar'hebt gedaan: Foei.
Je maakt vertrouwen stuk dat moeilijk te herstellen is.
Enige dat er op zit is met je eerlijkste gezicht plechtig beloven het nooit en echt nooit meer te doen.
En het menen.
Maar de snoep van oma verveelt nooit!quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Goeie opmerking!![]()
Vroeger, toen ik nog jong en onschuldig was, deed ik dat wel eens. Agenda kijken, smsjes lezen.
Maar nu ik ouder ben doe ik dat eigenlijk nooit meer.
Sterker nog: Ik open niet eens de persoonlijke post van mijn vent.
Het interesseert me eigenlijk gewoon niet.
Ja ja, ik weet het.. heb er geen goed woord voor, het is nu eenmaal gebeurd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Nooit gedaan, maar als ik overtuigd zou zijn er reden toe te hebben, you bet.
Triggie, als je het 'zomaar'hebt gedaan: Foei.
Je maakt vertrouwen stuk dat moeilijk te herstellen is.
Enige dat er op zit is met je eerlijkste gezicht plechtig beloven het nooit en echt nooit meer te doen.
En het menen.
Blijft het accepteren van haar kant over. Maar of je daar blij mee moet zijn...quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:08 schreef capricia het volgende:
TS: Je hebt toch alleen gelezen uit nieuwsgierigheid? Iets van 'de gelegenheid' en de dief...
Tussen aanhalingstekens omdat ik haar quote, niet omdat ik het niet - niet zodanig opvat oid.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef Sultan. het volgende:
[..]
En hoe heb je dat uitgelegd? En haar privé is geschonden, dus die ' ' kun je achterwege laten.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou trouwens loeipissig op je zijn, maar niet te lang, want het is geen dagboek ofzo, laten we wel wezen.
Ik zou heel lang loeipissig zijn. Hoewel ik nog nooit ben vreemd gegaan (oke 1 keer gezoend met een ander toen ik een tiener was) vind ik mijn privacy erg belangrijk. Ik kies zelf welke dingen ik wil delen en welke niet, mijn geest is van mij. Daarbij gaat het niet alleen om mijn privacy, maar ook om de pricacy van mijn vrienden die denken dat ze een sms alleen aan mij richten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou trouwens loeipissig op je zijn, maar niet te lang, want het is geen dagboek ofzo, laten we wel wezen.
De kans niet gekregen omdat je die niet had (haar niet kon spreken) of omdat ze je die kans niet wil geven?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tussen aanhalingstekens omdat ik haar quote, niet omdat ik het niet - niet zodanig opvat oid.
Kon niet uitleggen, noch heb ik de kans gekregen.
Er moet wel iets zijn waardoor je weer 'normaal' zou doen en de ander vergeven toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou heel lang loeipissig zijn. Hoewel ik nog nooit ben vreemd gegaan (oke 1 keer gezoend met een ander toen ik een tiener was) vind ik mijn privacy erg belangrijk. Ik kies zelf welke dingen ik wil delen en welke niet, mijn geest is van mij. Daarbij gaat het niet alleen om mijn privacy, maar ook om de pricacy van mijn vrienden die denken dat ze een sms alleen aan mij richten.
Ik weet eigenlijk niet of ik zou kunnen stoppen met pissig zijn.
Hoogopgelopen emoties, boosheid etc denk ik waardoor ze zoiets van van 'tis goed met jouquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef Sultan. het volgende:
[..]
De kans niet gekregen omdat je die niet had (haar niet kon spreken) of omdat ze je die kans niet wil geven?
Dat laatste is wel jammer. Je zou op z'n minst een kans moeten krijgen om het uit te leggen, hoe lullig het ook is.
Pfoe, dat weet ik oprecht niet. Ik zou dit zeer, zeer hoog opnemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er moet wel iets zijn waardoor je weer 'normaal' zou doen en de ander vergeven toch?
Als je blik toevallig op een open pagina van een dagboek valt en je leest per ongeluk wat ok, maar als je het ziet liggen, dicht, waarom zou je het openklappen en al het vertrouwen verspelen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:32 schreef capricia het volgende:
Ik moet het even opnemen voor TS:
Het kan toch ook zo zijn dat het voor het 'kijken' lag? Dan zou ik wellicht ook wel ff kijken. Niet dat ik die persoon wantrouw, maar gewoon omdat het er zo uitnodigend bij ligt.
Nou, vind ik dus niet! Openstaande mails, of niet; privé is privé. Mocht je per se die mails wel willen lezen, vind ik dat je het eerst moet vragen gewoon. Heel simpel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:32 schreef capricia het volgende:
Het kan toch ook zo zijn dat het voor het 'kijken' lag? Dan zou ik wellicht ook wel ff kijken. Niet dat ik die persoon wantrouw, maar gewoon omdat het er zo uitnodigend bij ligt.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef daftme het volgende:
[..]
Als je blik toevallig op een open pagina van een dagboek valt en je leest per ongeluk wat ok, maar als je het ziet liggen, dicht, waarom zou je het openklappen en al het vertrouwen verspelen?
bovendien zat hij 2 uur door verschillende privé dingen te neuzen. Dan is het geen 'ff kijken' meer
Allebei helemaal gelijk. Maar zelfs als ik de persoon zou vertrouwen, of het is enkel een collega of een vriend van me (dus heb er geen relatie mee), dan zou ik toch nog nieuwsgierig worden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:35 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Nou, vind ik dus niet! Openstaande mails, of niet; privé is privé. Mocht je per se die mails wel willen lezen, vind ik dat je het eerst moet vragen gewoon. Heel simpel.
goeie vraag, maar werkelijk geen idee.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Pfoe, dat weet ik oprecht niet. Ik zou dit zeer, zeer hoog opnemen.
Wat heb je zelf in gedachten?
Jeetje, je was gewoon mens met menselijke nieuwsgierigheid, toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:39 schreef Triggershot het volgende:
Voor alle duidelijkheid ik zat niet 2 uur te snuffelen, ik werd 2 uur lang in de verleiding gebracht dit te doen.. Het snuffelen was niet langer dan een minuut of 10. Niet dat het daardoor minder erg wordt.
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:32 schreef capricia het volgende:
Een mens is nou eenmaal nieuwsgierig. Het is moeilijk om dat in bedwang te houden. Ook al zijn de consequenties niet altijd mals.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:42 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat meen je niet.
Dat is een belachelijke reden om iemands privacy te schenden.
Ik zou wel volkomen gestoord van iemand moeten houden, om dat te vergeven. Totaal respectloos, en dodelijk voor de relatie: het bewijs dat je simpelweg onbetrouwbaar bent.
Ik vind het ook logisch dat je sommige dingen leest van de partner, zeker als je al lang bijelkaar bent.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Jeetje, je was gewoon mens met menselijke nieuwsgierigheid, toch?
Dat ze dit hoog opneemt, snap ik. Zou ik ook doen.
Maar ook ik zou stiekem lezen...
Kom nou, onbetrouwbaar?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:42 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat meen je niet.
Dat is een belachelijke reden om iemands privacy te schenden.
Ik zou wel volkomen gestoord van iemand moeten houden, om dat te vergeven. Totaal respectloos, en dodelijk voor de relatie: het bewijs dat je simpelweg onbetrouwbaar bent.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb ooit uit verveling de foto's op de telefoon van m'n vriendin bekeken, toen ik op d'r spullen moest letten terwijl ze naar de wc ging. Ze had het daarna wel door maar kwaad werd ze niet.. zou ook nogal hypocriet zijn geweest aangezien het foto's waren waarop ze een ander meisje aan het beffen was
Hahah Schmoop, wat zijn dan oa items waar jouw privacy-gevoeligsterst info in staat, de verjaardagskalender?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Kom nou, onbetrouwbaar?
Tuurlijk, je hebt met je fikken van andermans spullen af te blijven, maar het gaat om een laptop, een agenda en een mobiel!
Wat moet daar wel niet in staan wat zo privacy-gevoelig is dat je partner het niet mag lezen?
Nogmaals, je hóórt het niet te doen, maar ik vind wel dat hier erg overdreven wordt gereageerd met grote woorden als privay schenden en respectloosheid.
TS heeft geen zeehondjes doodgekuppeld, zeg.
Er valt niks te halen van het snuffelen. Er zit geen bonus in. Het is pure lege onbedwingbare nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Een mens is nou eenmaal nieuwsgierig. Het is moeilijk om dat in bedwang te houden. Ook al zijn de consequenties niet altijd mals.
Als TS schrijft: Het lag er 2 uur en ik heb maar 10 min. gekeken, dan snap ik best wat hij schrijft. Niet om het goed te praten, maar omdat hij gewoon mens is, met menselijke fouten.
Toch?
't Was meer zoiets;quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]. Jij hebt keihard staan genieten ofkorz.
Ik zag het voor me. I LOL'd a little.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was meer zoiets;->
->
->
->
![]()
en zij toen ze terug kwam en mijn uitdrukkingen zag;->
->
->
->
Wat nodigt er dan precies uit?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:32 schreef capricia het volgende:
een bloemetjequote:Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er moet wel iets zijn waardoor je weer 'normaal' zou doen en de ander vergeven toch?
Maar we hebben het toch over twee partners?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Kom nou, onbetrouwbaar?
Tuurlijk, je hebt met je fikken van andermans spullen af te blijven, maar het gaat om een laptop, een agenda en een mobiel!
Wat moet daar wel niet in staan wat zo privacy-gevoelig is dat je partner het niet mag lezen?
Nogmaals, je hóórt het niet te doen, maar ik vind wel dat hier erg overdreven wordt gereageerd met grote woorden als privay schenden en respectloosheid.
TS heeft geen zeehondjes doodgekuppeld, zeg.
M'n dagboek.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:59 schreef Manono het volgende:
[..]
Hahah Schmoop, wat zijn dan oa items waar jouw privacy-gevoeligsterst info in staat, de verjaardagskalender?
Het gaat er voor mij niet om wat er in staat, maar wel dat wat er in staat van en voor mij is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Kom nou, onbetrouwbaar?
quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:40 schreef shmoopy het volgende:
Trigger, ik vind je niet evil, hoor.
Je bent gewoon net een mens.
Je zat fout, je weet dat, zal het nooit meer doen, klaar.
Oh, maar dat begrijp ik heel goed, hoor, en dat is je goed recht natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het gaat er voor mij niet om wat er in staat, maar wel dat wat er in staat van en voor mij is.
Kun je dan nooit meer je laptop laten staan als je vriend alleen in de kamer is?
Ik kan me er echt niet in verplaatsen. Ik heb zelf mijn privacy heel hoog zitten en dus ook de privacy van anderen.
Oh nee. Geen chocolade. Das net alsof je tegen je vrouw zegt dat ze een emo-wezen is en dus emo-eet. Niet zomaar doen hoor! Tenzij je weet dat ze dat graag wil...Bloemen zijn neutraler~!quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:14 schreef Asics het volgende:
precies ... en een grote reep chocolade - doet t ook goed altijd ...
Precies. Ik heb objectief gezien ook niets te verbergen. Ik ben zo trouw als een hond, maar ik word niet graag gecontroleerd. Ik zie het niet alleen als een inbreuk op mijn privacy, maar ook op mijn vrijheid.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben het, uiteraard, met Xennia eens. Als je iets wil weten vraag je het maar, en als je iets moet weten vertel ik het wel. Mail, smsjes, hell, zelfs m'n rekeningen doorkijken is écht taboe bij mij. Niet omdat ik iets te verbergen heb, ik kan me zo gauw niet eens iets bedenken wat m'n partner niet weet, maar het gaat er gewoon om dat het míjn spullen zijn. Daar dien je van af te blijven.
Dat is een beetje het aard van het beestje denk ik. Mensen die er zelf wat minder strak over denken, zullen ook eerder geneigd zijn om uit nieuwsgierigheid (waar dan ook naar) gewoon even te kijken, zonder te denken dat het kwaad kan. Ik heb mijn beste vriend ook hardhandig af moeten leren geen binnenkomende smsjes te lezen bijvoorbeeld, terwijl die nou niet echt een reden heeft om wantrouwen te hebben ergens naar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Precies. Ik heb objectief gezien ook niets te verbergen. Ik ben zo trouw als een hond, maar ik word niet graag gecontroleerd. Ik zie het niet alleen als een inbreuk op mijn privacy, maar ook op mijn vrijheid.
Ook kan ik echt niet begrijpen waarnaar TS dan zo nieuwsgierig was. Het zou niet eens in me opkomen dat ik de mogelijkheid had om iemand te controleren, of dat er iets is om te controleren. Dus ik zou die drang ook niet hoeven te weerstaan.
Ze had blijkbaar haar redenen om te denken dat jij loog en ze had nog gelijk ook. Dingen voor je relatie maken niet uit TENZIJ je erover gaat liegen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef Feestkabouter het volgende:
andersom wel: vriendin is laatst door mijn email gegaan (gericht aan het zoeken geweest) en heeft dingen gevonden waar ze niet blij mee was.
het betreft overigens dingen van 6 maanden VOOR onze relatie.
op zich heb ik over die dingen gelogen omdat ik geen zin had in gedoe daarover (zij vroeg me er specifiek naar en ik zei dat het niet was gebeurd), en in mijn ogen staat het volledig los van hoe overtuigd ik nu in onze relatie sta, maar goed: nu weet ze dus dat ik toen (tijdens onze relatie) loog.
wie is er nu fouter?
Joh, als mijn vent door mijn fok geschiedenis heen gaat, vindt hij ook wel uitspraken die vreemd zijn en waarvan hij zal schrikken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:02 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ze had blijkbaar haar redenen om te denken dat jij loog en ze had nog gelijk ook. Dingen voor je relatie maken niet uit TENZIJ je erover gaat liegen.
Je moet eens beter leren lezen. Zoals ik al zei dat verleden maakt geen zak uit, maar wel als je erover gaat liegen. Het gaat dan om de leugen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh, als mijn vent door mijn fok geschiedenis heen gaat, vindt hij ook wel uitspraken die vreemd zijn en waarvan hij zal schrikken.
Het zijn maar uitspraken gedaan in die bepaalde context.
En zo is het met andermans persoonlijke zaken ook.
Of ben jij geen mens?
Dat las ik ook. Maar ik denk nog steeds dat ik bij een kruisverhoor wel andere antwoorden zal geven dan ik op fok geschreven heb in de topics in de loop der jaren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:05 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Je moet eens beter leren lezen. Zoals ik al zei dat verleden maakt geen zak uit, maar wel als je erover gaat liegen. Het gaat dan om de leugen.
Heb de rest van het topic niet helemaal meer gelezen maar zag dit staan en wilde even zeggen: dit klopt 100%!!! Jammer maar waar.. en dan hoeft het niets groots te zijn wat ze verbergen maar er zijn toch puntjes die ze liever verzwegen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Seven. het volgende:
Het is mij wel eens opgevallen dat mensen die het duidelijk niet op prijs stelden, vaak zelf iets te verbergen hadden. Niet dat ik er ooit achter gekomen ben dat mensen mij bedrogen of zo, maar het was vaak wel zo dat diegenen belangrijke dingen uit het verleden bijvoorbeeld verzwegen hadden.
Dat.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Seven. het volgende:
Het is mij wel eens opgevallen dat mensen die het duidelijk niet op prijs stelden, vaak zelf iets te verbergen hadden.
Dat las je ook waarom stel je dan totaal irrelevante vragen. Mij gaat het om de leugen die imo fout is. Als jij wel zou liegen dan moet je dat helemaal zelf weten, ik vind het gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat las ik ook. Maar ik denk nog steeds dat ik bij een kruisverhoor wel andere antwoorden zal geven dan ik op fok geschreven heb in de topics in de loop der jaren.
Dit heeft niets met lezen te maken, maar wel met de interpretatie van een persoon. Als ik een hekel aan jou zou hebben, en jij zou 10 topics openen over dat het beter is dat men niet vreemd zou gaan, dan kan ik wel 10 antwoorden geven waarom het beter is dat ik dat wel doe... snapper vous~!
Waarom zou je partner iets uit het verleden (voor jouw tijd) niet mogen verzwijgen? Zo lang ze niet liegt en het jou niet schaadt?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:20 schreef Snikch het volgende:
[..]
Heb de rest van het topic niet helemaal meer gelezen maar zag dit staan en wilde even zeggen: dit klopt 100%!!! Jammer maar waar.. en dan hoeft het niets groots te zijn wat ze verbergen maar er zijn toch puntjes die ze liever verzwegen.
Hoe kan je nou per ongeluk achter iets komen als je zonder toestemming mail las?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:22 schreef LalalaHippie het volgende:
[..]
Dat.
Ik ben wel eens per ongeluk achter dingen gekomen... Mijn ex vond toen erger dat ik door zijn mail was gegaan dan wat hij gedaan had. Ik zou nooit expres naar dingen op zoek gaan en vertrouw mijn partners tot het tegendeel bewezen is.
Maar mijn ervaring is dus ook dat mensen die iets te verbergen hebben het hardste roepen. Van mij mag mijn partner alles lezen als hij dat wil, tenzij iemand anders persoonlijk leven daarbij geschaad wordt.
Wat is een leugen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:23 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat las je ook waarom stel je dan totaal irrelevante vragen. Mij gaat het om de leugen die imo fout is. Als jij wel zou liegen dan moet je dat helemaal zelf weten, ik vind het gewoon niet goed.
Ik had wel toestemming om iets in zijn mailbox te lezenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hoe kan je nou per ongeluk achter iets komen als je zonder toestemming mail las?
En over die gevallen dat men de mail moest lezen om erachter te komen of iemand wel of niet vreemdging... Sja. Zo zou ik sowieso niet willen leven.
Gelukkigquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
M'n dagboek.
M'n laptop zou mails kunnen 'onthullen', maar daar staat niets in wat mijn partner niet mag weten, idem voor mijn mobiel, en in mijn agenda staan alleen maar saaie werkafspraken, dus ik zou niet weten wat voor gevoeligs hij zou moeten zien.
Als hij zomaar in bovengenoemde spullen zou gaan rondsnuffelen, zou ik zeker pissig zijn omdát het van mij is en niemand daar ongevraagd aan moet zitten, maar meer ook niet eigenlijk.
Dit staat volledig los van het feit of ik al of niet geheimpjes zou hebben voor mijn partner, heur, ik ben niet compleet met 'm vergroeid, so to speak.
Volledig mee eens, zolang je met je vriend Leo ergens kan staan zonder dat er iemand op hem afkomt 'Leontine..?! Ben jij het??'quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:27 schreef Xennia het volgende:
Waarom zou je partner iets uit het verleden (voor jouw tijd) niet mogen verzwijgen? Zo lang ze niet liegt en het jou niet schaadt?
Niks mis mee, ik hoef ook niet alles te weten. Maar ik heb wel eens gedate met een jongen die obsessief zijn telefoon bij zich hield. Een paar maanden nadat ik het afgerond had, bleek hij een twee kinderen te hebben van 6 en 4 jaar. Ik had er wel degelijk anders ingestaan als ik geweten had vanaf het begin dat hij een kind had.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom zou je partner iets uit het verleden (voor jouw tijd) niet mogen verzwijgen? Zo lang ze niet liegt en het jou niet schaadt?
Dat vind ik ook niet iets wat je zou moeten verzwijgen. Simpelweg omdat hij ook heus wel wist dat jij wellicht anders in de relatie had gestaan als je het had geweten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik hoef ook niet alles te weten. Maar ik heb wel eens gedate met een jongen die obsessief zijn telefoon bij zich hield. Een paar maanden nadat ik het afgerond had, bleek hij een twee kinderen te hebben van 6 en 4 jaar. Ik had er wel degelijk anders ingestaan als ik geweten had vanaf het begin dat hij een kind had.
NEE!quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef Triggershot het volgende:
Heb jij weleens in de privé dingen / spullen van je partner gesnuffeld?
Mail, agenda, mobiel of whatever?
Heb je het verteld, kwam die er achter en wat kwam er uit?
Trigger heeft iemand goed boos gemaakt omdatie de verleiding niet kon weerstaan.
quote:Op woensdag 9 december 2009 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
NEE!
Ik hou daar niet van, hoewel een keer ik een mobiel nakeek waar diegene bij stond.
Vond een vage naam, hij liegen, bluffen!
Ik denk ok, even later toch het nr genoteerd.
Bleek ik toch gelijk te hebben.
Die gast kon echt goed liegen
Waarom wel? Als iemand zonder reden mijn telefoon doorzoekt zou ik wel raar opkijken..ik snap echter niet dat mensen die betrapt worden beginnen te zeiken over privacy...je bent gewoon keihard betraptquote:Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef Taurus het volgende:
Ik heb dat altijd gedaan. Ik zal dat ook altijd blijven doen. Niet obsessief ofzo, ik ben er niet op uit. Maar als de kans zich voordoet, tuurlijk.
Dagboeken zou ik niet aan beginnen trouwens. Dat is niet goed voor beiden. Maar een telefoon, wel ja, waarom niet.
Same here. 1 keer iemands mail ingekeken, gewoon omdat ALLES erop wees dat er wat aan de hand was, en ik moest het gewoon weten en het klopte.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:42 schreef Isabeau het volgende:
1x gedaan omdat ik hem wantrouwde en helaas klopte dat voorgevoel 100%
ps: na confrontatie heeft hij nooit iets gezegd als 'wat erg dat je mijn e-mail las!' daar was hij toch iets te schuldig voor
Hmm nu ik dit alles zo lees, moet ik misschien toch maar wat minder goed van vertrouwen zijn en mijn spullen niet onbeheerd achter laten. Triest eigenlijk dat dat moet.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef Taurus het volgende:
Ik heb dat altijd gedaan. Ik zal dat ook altijd blijven doen. Niet obsessief ofzo, ik ben er niet op uit. Maar als de kans zich voordoet, tuurlijk.
Dagboeken zou ik niet aan beginnen trouwens. Dat is niet goed voor beiden. Maar een telefoon, wel ja, waarom niet.
Precies. Tuurlijk zou je dan raar opkijken, daarom doen mensen het ook als je niet kijkt. Ik ga niet vragen 'mag ik even in je telefoon kijken?', ik doe het stiekem!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Waarom wel? Als iemand zonder reden mijn telefoon doorzoekt zou ik wel raar opkijken..ik snap echter niet dat mensen die betrapt worden beginnen te zeiken over privacy...je bent gewoon keihard betrapt
Als je veel waarde hecht aan berichten die niet door anderen gelezen worden, en als je je eigen vriendin niet kent moet je inderdaad beter opletten. ( ? )quote:Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hmm nu ik dit alles zo lees, moet ik misschien toch maar wat minder goed van vertrouwen zijn en mijn spullen niet onbeheerd achter laten. Triest eigenlijk dat dat moet.
Het gebeurt kennelijk heimelijk. Zogenaamd uit nieuwsgierigheid. Dus er zijn meer mensen die obsessief controleren en mij mijn recht op vrije gedachten niet gunnen dan ik vermoedde.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je veel waarde hecht aan berichten die niet door anderen gelezen worden, en als je je eigen vriendin niet kent moet je inderdaad beter opletten. ( ? )
Wat maakt het dan uit? Je merkt het toch niet?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het gebeurt kennelijk heimelijk. Zogenaamd uit nieuwsgierigheid. Dus er zijn meer mensen die obsessief controleren en mij mijn recht op vrije gedachten niet gunnen dan ik vermoedde.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het gebeurt kennelijk heimelijk. Zogenaamd uit nieuwsgierigheid. Dus er zijn meer mensen die obsessief controleren en mij mijn recht op vrije gedachten niet gunnen dan ik vermoedde.
Mijn vrije gedachten en die van mijn vrienden staan wel in mijn telefoon. Ik wil er graag zelf voor kiezen welke gedachten ik deel en welke niet. Dat is aan mij en niet aan iemand die heimelijk in mijn telefoon kijkt alsof ik een of andere delinquent ben die geen recht heeft op briefgeheim.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat maakt het dan uit? Je merkt het toch niet?Ik word nu zelf bijna nieuwsgierig naar wat jij allemaal voor spannends in je telefoon hebt!
Trouwens, hoezo zogenaamd? Het is nieuwsgierigheid. En daarnaast zei ik ' niet obsessief'
En je vrije gedachten staan niet in je telefoon. Dagboeken zou ik niet lezen. Maar beetje in iemands telefoon graaien vind ik altijd interessant.
Je merkt het niet!! Wat niet weet, wat niet deert. Misschien voor sommigen geen fraaie gedachten maar wel 'n waarheid als 'n koe. Je hebt er dus geen last vanquote:Op woensdag 9 december 2009 01:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn vrije gedachten en die van mijn vrienden staan wel in mijn telefoon. Ik wil er graag zelf voor kiezen welke gedachten ik deel en welke niet. Dat is aan mij en niet aan iemand die heimelijk in mijn telefoon kijkt alsof ik een of andere delinquent ben die geen recht heeft op briefgeheim.
Als hij nieuwsgierig is, dan vraagt hij maar aan mij wat hij wil weten en dan zal ik nadenken wat ik wil delen.
Ooit in je op gekomen om mij gewoon te vragen wat ik van fok denk?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik gun jou alle vrijheid qua gedachten. Maar als jij mij een schrift of een boekje voor mijn neus legt met de titel "wat denk ik echt van fok" en jij gaat uitgebreid naar de wc, dan ga ik dat echt wel bekijken hoor!
Ik ben gewoon nieuwgierig!
Oke, stel je hebt net gezegd "ik ga jou nooit vertellen wat ik van fok denk", en dan ga je naar de WC. Dan gaat ze kijken.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ooit in je op gekomen om mij gewoon te vragen wat ik van fok denk?
Sad. Nou ik krijg bijna zin om je te bedriegen en al mijn sporen uit te wissen. Wat niet weet wat niet deert, toch?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je merkt het niet!! Wat niet weet, wat niet deert. Misschien voor sommigen geen fraaie gedachten maar wel 'n waarheid als 'n koe. Je hebt er dus geen last van
Preciesquote:Op woensdag 9 december 2009 01:16 schreef Xennia het volgende:
[..]
Sad. Nou ik krijg bijna zin om je te bedriegen en al mijn sporen uit te wissen. Wat niet weet wat niet deert, toch?
Als ik dat niet wil vertellen heb ik daar ongetwijfeld een goede reden voor. Als dan over mijn expliciet uitgesproken grens wordt heen gewalst, is het einde oefening. Damn, als je eigen partner al over je grenzen heen gaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Oke, stel je hebt net gezegd "ik ga jou nooit vertellen wat ik van fok denk", en dan ga je naar de WC. Dan gaat ze kijken.
Het is geen einde oefening want je weet het niet. Lees jij wel?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als ik dat niet wil vertellen heb ik daar ongetwijfeld een goede reden voor. Als dan over mijn expliciet uitgesproken grens wordt heen gewalst, is het einde oefening. Damn, als je eigen partner al over je grenzen heen gaat.
Jouw antwoord zal wellicht anders zijn dan jij in je dagboek schtrijft...quote:Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ooit in je op gekomen om mij gewoon te vragen wat ik van fok denk?
Zeker weten!quote:Op woensdag 9 december 2009 01:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Oke, stel je hebt net gezegd "ik ga jou nooit vertellen wat ik van fok denk", en dan ga je naar de WC. Dan gaat ze kijken.
Als je hem hoort doortrekken leg je het boekje weer netjes terug, niets aan de hand.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker weten!
En daar kan ik niets aan doen. Dat is nog heftiger dan vreemdgaan@
Ik hoop van niet, dat is nog een (grote) stap erger dan e-mails/smsjes/brieven lezen...quote:Op woensdag 9 december 2009 01:22 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Haar dágboek? Heb je haar dágboek gelezen?
Het gaat er hier toch niet om of je het wel of niet weet? Lijkt me een principekwestie.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is geen einde oefening want je weet het niet. Lees jij wel?
Een dagboek lezen moet je niet doen. Alleen met toestemming van de eigenaar, soms leest een vriendin van me wel eens een stukje uit haar dagboek voor. En dan nog voel ik me ongemakkelijk omdat een dagboek zo intens prive is...quote:Op woensdag 9 december 2009 01:27 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik hoop van niet, dat is nog een (grote) stap erger dan e-mails/smsjes/brieven lezen...
Ik hou niet van principes. En natuurlijk maakt dat wel uit, daardoor heeft oordelen hierover geen zin. Mijn vriend kan het wel vervelend vinden als ik in zijn telefoon zou kijken, dan zeg ik toch gewoon dat ik dat niet doe? En als de kans zich voordoet doe ik het wel, hij weet het niet, ergo: de situatie is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:28 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Het gaat er hier toch niet om of je het wel of niet weet? Lijkt me een principekwestie.
Dus als jouw vriend het niet wil zou jij het toch doen? En dat zou je geen gewetensproblemen opleveren? Dat vind ik niet kunnen, je respecteert dan duidelijk zijn wens en zijn grenzen niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik hou niet van principes. En natuurlijk maakt dat wel uit, daardoor heeft oordelen hierover geen zin. Mijn vriend kan het wel vervelend vinden als ik in zijn telefoon zou kijken, dan zeg ik toch gewoon dat ik dat niet doe? En als de kans zich voordoet doe ik het wel, hij weet het niet, ergo: de situatie is precies hetzelfde.
Zolang ik met mezelf kan leven althans. Daarom is vreemdgaan bijvoorbeeld een spannendere kwestie. Maar van zijn telefoon lezen lig ik niet wakker.
Ja, als je er achter komt is de situatie niet leuk meer. Maar als je er niet achter komt is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, ik weet het wachtwoord van mijn vriend's email, hij weet het wachtwoord van mijn laptop (die eigenlijk altijd bij hem in huis ligt). Als hij mijn mail wil lezen moet ie dat lekker doen. Ik moet er alleen niet achter komen, want dat zou ik niet leuk vinden. Geschonden. Maar: als hij vraagt of ie m'n email mag doorlezen (en een goede reden kan geven) mag ie van mij zijn gang gaan.
Daar gaat het niet om. Ik laat je in goed vertrouwen binnen in mijn huis, maar jij vertrouwt mij niet en schaadt het vertrouwen van mij in jou.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan is dat mijn recht, controlfreak.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:23 schreef capricia het volgende:
Jouw antwoord zal wellicht anders zijn dan jij in je dagboek schtrijft...
Daar kun je wel wat aan doen als je respect hebt voor de privacy van een ander, een geweten hebt en jezelf net zo goed onder controle kunt houden als een ander..quote:Op woensdag 9 december 2009 01:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker weten!
En daar kan ik niets aan doen. Dat is nog heftiger dan vreemdgaan@
Het is voor mij precies hetzelfde. Het gaat om prive-gedachten waarvoor je de ander geen toestemming hebt gegeven deze te lezen en daarmee te bezitten.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:27 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, dat is nog een (grote) stap erger dan e-mails/smsjes/brieven lezen...
Ik zou het raar vinden als mijn vriend het niet wil, dus dat geeft des te meer reden toch te kijkenquote:Op woensdag 9 december 2009 01:33 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Dus als jouw vriend het niet wil zou jij het toch doen? En dat zou je geen gewetensproblemen opleveren? Dat vind ik niet kunnen, je respecteert dan duidelijk zijn wens en zijn grenzen niet.
Daar heb je gelijk in en ik zou het in beide gevallen ook absoluut niet oké vinden als mijn vriendin achter mijn rug om zou lezen. Toch is een smsje een bericht aan een ander en een dagboek een bericht aan jezelf waardoor ik me kan voorstellen dat zoiets persoonlijker is. Maar goed, ik heb geen dagboek dus misschien ben ik niet de juiste persoon om daarover te oordelen.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:34 schreef Xennia het volgende:
Het is voor mij precies hetzelfde. Het gaat om prive-gedachten waarvoor je de ander geen toestemming hebt gegeven deze te lezen en daarmee te bezitten.
Ja, maar je merkt niets van het schenden van dat vertrouwen in jou. Dus voor jou ben ik nog net zo betrouwbaar. Iedereen gelukkig.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik laat je in goed vertrouwen binnen in mijn huis, maar jij vertrouwt mij niet en schaadt het vertrouwen van mij in jou.
[..]
Dan is dat mijn recht, controlfreak.
[..]
Daar kun je wel wat aan doen als je respect hebt voor de privacy van een ander, een geweten hebt en jezelf net zo goed onder controle kunt houden als een ander..
[..]
Het is voor mij precies hetzelfde. Het gaat om prive-gedachten waarvoor je de ander geen toestemming hebt gegeven deze te lezen en daarmee te bezitten.
Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is. Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien volgens dit topic) in de minderheid bent.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden als mijn vriend het niet wil, dus dat geeft des te meer reden toch te kijkenNee, in dit geval zou me dat geen gewetensproblemen opleveren. Dan heeft hij zelfs aanleiding gegeven, vind ik voor mezelf. Maar ook als dat niet geldt: in mijn beleving is dit geen zware overtreding.
Ik zou daar ook geen relatie mee willen. Gelukkig is er de illusie.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is.
Wat maakt dat nou uit, in de minderheid zijn? Ik vraag me trouwens af of dat wel klopt. Of jullie allemaal de verleiding kunnen weerstaan. Nouja, ik niet. Maar ik draag de last zelf, dus who cares. Nogmaals: je zegt, ik zou geen relatie willen met iemand die mijn grenzen niet respecteert, maar als je een relatie met mij zou hebben merk je dat niet. Ik zou ook geen relatie willen met zo iemand, maar ik merk dat niet.quote:Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien in dit topic) in de minderheid bent.
Als er iets van 'n moordbekentenis ergens in staat of zo? Ja dat lijkt mij ook wel 'n dilemma.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef capricia het volgende:
Het lijkt mij trouwens wel heel moeilijk, zo niet bijna onmogelijk, om je eigen vriend aan te geven als hij iets zou doen wat wat jij zelf niet wilt, of wat je zelf niet normaal zou vinden.
Dan baseer je dus in feite je relatie op een leugen. Lijkt me geen fijne insteek, maar als je het niet merkt is er weinig aan te doen zoals je al aangeeft.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou daar ook geen relatie mee willen. Gelukkig is er de illusie.
[..]
Wat maakt dat nou uit, in de minderheid zijn? Ik vraag me trouwens af of dat wel klopt. Of jullie allemaal de verleiding kunnen weerstaan. Nouja, ik niet. Maar ik draag de last zelf, dus who cares. Nogmaals: je zegt, ik zou geen relatie willen met iemand die mijn grenzen niet respecteert, maar als je een relatie met mij zou hebben merk je dat niet. Ik zou ook geen relatie willen met zo iemand, maar ik merk dat niet.
Maar spreek jij al die grenzen uit van te voren? Ik niet. En eigenlijk is het heel gemeen: Ik ga er stiekem vanuit dat diegene die bij mij past die grenzen ook wel als natuurlijk inziet...quote:Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is. Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien volgens dit topic) in de minderheid bent.
Ligt eraan welke grens. Vreemdgaan lijkt me een duidelijke, maar meelezen is dat misschien niet. Daarom zou ik 1x niet zo erg vinden, zolang het daarna maar wel duidelijk is dat het niet nog een keer moet gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar spreek jij al die grenzen uit van te voren? Ik niet. En eigenlijk is het heel gemeen: Ik ga er stiekem vanuit dat diegene die bij mij past die grenzen ook wel als natuurlijk inziet...![]()
Neuh, een leugentje binnen de relatie binnen een bepaald onderwerp. Mijn relatie is gebaseerd op mijn liefde voor hem, dat verandert niet als ik iets doe wat hij niet wil terwijl hij dat niet weet. Ik vind het iets te rooskleurig allemaal, iedereen 'liegt' wel eens. Soms is liegen simpelweg wat aardiger. Als ik de hele dag mijn ware mening in ieders gezicht zou roepen hou ik geen vriend meer over. Je weet wat correct gedrag is dus je houdt je op de juiste momenten in, omdat je daarmee kunt leven en omdat je dat voor de ander over hebt. Dat is liefde. Met dingen dealen van de ander.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:46 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Dan baseer je dus in feite je relatie op een leugen. Lijkt me geen fijne insteek, maar als je het niet merkt is er weinig aan te doen zoals je al aangeeft.
Als dit mij zou overkomen (en ik zou erachter komen) zou ik het wel gelijk uitmaken, niet zozeer om het meelezen maar vooral vanwege het liegen erover....
En zelfs het bespreken van vreemdgaan vind ik niet vanzelfsprekend. Ligt maar net aan de omstandigheden waarin je elkaar ontmoet en hoe ver je relatie is.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:50 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Ligt eraan welke grens. Vreemdgaan lijkt me een duidelijke, maar meelezen is dat misschien niet. Daarom zou ik 1x niet zo erg vinden, zolang het daarna maar wel duidelijk is dat het niet nog een keer moet gebeuren.
Je baseert je relatie op een leugen omdat je de illusie wekt dat je zijn grenzen respecteert maar dat niet doet. Dat lijkt me betrekking hebben op meer dan alleen een bepaald onderwerp. Verder snap ik dat er leugentjes om bestwil zijn, maar zijn die nog geoorloofd zodra je het over respect binnen een relatie gaat hebben?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Neuh, een leugentje binnen de relatie binnen een bepaald onderwerp. Mijn relatie is gebaseerd op mijn liefde voor hem, dat verandert niet als ik iets doe wat hij niet wil terwijl hij dat niet weet. Ik vind het iets te rooskleurig allemaal, iedereen 'liegt' wel eens. Soms is liegen simpelweg wat aardiger. Als ik de hele dag mijn ware mening in ieders gezicht zou roepen hou ik geen vriend meer over. Je weet wat correct gedrag is dus je houdt je op de juiste momenten in, omdat je daarmee kunt leven en omdat je dat voor de ander over hebt. Dat is liefde. Met dingen dealen van de ander.
Als ik zou zeggen 'ik check wel eens je telefoon' hebben we bijvoorbeeld de poppen aan het dansen. Wordt hij daar gelukkig van? Word ik daar gelukkig van? Neen.
Ik denk dat meer mensen vreemdgaan dan meelezen als 'dealbreaker' beschouwen. Uiteraard moet je dat soort zaken altijd bespreken als je volledige duidelijkheid wil.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:52 schreef capricia het volgende:
[..]
En zelfs het bespreken van vreemdgaan vind ik niet vanzelfsprekend. Ligt maar net aan de omstandigheden waarin je elkaar ontmoet en hoe ver je relatie is.
Vooral dat laatste: Ik zou daar zelf niet zo'n moeite mee hebben als ik toch wel van mijn partner houd. Vooral juist omdat ik van hem houd is eventueel vreemdgaan voor mij niet zo'n issue.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:53 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Je baseert je relatie op een leugen omdat je de illusie wekt dat je zijn grenzen respecteert maar dat niet doet. Dat lijkt me betrekking hebben op meer dan alleen een bepaald onderwerp. Verder snap ik dat er leugentjes om bestwil zijn, maar zijn die nog geoorloofd zodra je het over respect binnen een relatie gaat hebben?
Een andere vraag: zou jij zonder gewetensbezwaren kunnen vreemdgaan als je weet dat je partner het niet zal weten?
Rationeel gezien is dat niet raar, emotioneel gezien ligt het voor iedereen anders.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral dat laatste: Ik zou daar zelf niet zo'n moeite mee hebben als ik toch wel van mijn partner houd. Vooral juist omdat ik van hem houd is eventueel vreemdgaan voor mij niet zo'n issue.
Is dat raar?
Logisch en emotioneel ligt voor mij dan proefondervindelijk gelijk...quote:Op woensdag 9 december 2009 01:57 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Logisch gezien is dat niet raar, emotioneel gezien ligt het voor iedereen anders.
Ik heb geen idee hoe dat bij mij is want ik heb nog nooit in een vergelijkbare situatie gezeten. Rationeel gezien zou het geen probleem moeten zijn maar hoe ik me erover zou voelen kan ik niet zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Logisch en emotioneel ligt voor mij dan proefondervindelijk gelijk...
Jij maakt het groter dan het in mijn gedachte is. Jij vindt dat ik zijn grenzen niet respecteer, maar ik vind die grenzen blijkbaar wat overdreven. Ik voel me namelijk niet schuldig. Daarmee is dat verwijt dus afgedaan. Het is maar 1 aspect binnen de relatie, en respect is echt een te breed woord. Veel te persoonlijk. Mijn respect is niet jouw respect.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:53 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Je baseert je relatie op een leugen omdat je de illusie wekt dat je zijn grenzen respecteert maar dat niet doet. Dat lijkt me betrekking hebben op meer dan alleen een bepaald onderwerp. Verder snap ik dat er leugentjes om bestwil zijn, maar zijn die nog geoorloofd zodra je het over respect binnen een relatie gaat hebben?
Een andere vraag: zou jij zonder gewetensbezwaren kunnen vreemdgaan als je weet dat je partner het niet zal weten?
Hij ondervindt er geen concreet nadeel aan maar toch vind ik het niet kunnen omdat je hem voorliegt. In een relatie vind ik een leugen om bestwil niet kunnen als het over grenzen gaat. Dat jij vindt dat dat wel kan mag van mij, ik zou zelf alleen geen relatie willen met iemand die dat vindt (en waarvan ik dat ook weet, uiteraard).quote:Op woensdag 9 december 2009 02:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij maakt het groter dan het in mijn gedachte is. Jij vindt dat ik zijn grenzen niet respecteer, maar ik vind die grenzen blijkbaar wat overdreven. Ik voel me namelijk niet schuldig. Daarmee is dat verwijt dus afgedaan. Het is maar 1 aspect binnen de relatie, en respect is echt een te breed woord. Veel te persoonlijk. Mijn respect is niet jouw respect.
Als ik zijn werk respecteer, zijn verlangen naar seks, zijn behoefte af en toe alleen gelaten te worden, maar niet zijn behoefte aan privacy wat betreft zijn telefoon, en buiten zijn weten om? Wat is dan concreet het nadeel voor hem? En waarom is dat ene ding opeens het gehele respect?
Dat vreemdgaan opbiechten eigenlijk heel egoïstisch is (ook al denken veel mensen het tegenovergestelde) ben ik met je eens. Maakt niet uit of vreemdgaan nou wel of niet oké is, dat is een andere discussie.quote:Dat vreemdgaan (...) dat schuldgevoel.
GVD: wie bepalen die grenzen? Jullie zelf toch?quote:Op woensdag 9 december 2009 02:11 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Hij ondervindt er geen concreet nadeel aan maar toch vind ik het niet kunnen omdat je hem voorliegt. In een relatie vind ik een leugen om bestwil niet kunnen als het over grenzen gaat. Dat jij vindt dat dat wel kan mag van mij, ik zou zelf alleen geen relatie willen met iemand die dat vindt (en waarvan ik dat ook weet, uiteraard).
[..]
Dat vreemdgaan opbiechten eigenlijk heel egoïstisch is (ook al denken veel mensen het tegenovergestelde) ben ik met je eens. Maakt niet uit of vreemdgaan nou wel of niet oké is, dat is een andere discussie.
Ja, dat vind ik ook zo gek. Maar dat is zwart-wit-denken, denk ik. Ik vind het idee van nooit vreemdgaan heel mooi en ik zal dat ook absoluut nastreven. Ik erken alleen wel dat ik slechts een mens ben, en mijn vriend ook. Vergissingen worden gemaakt, en mijn benaderingswijze hierboven beschreven geldt dan ook alleen bij een gemaakte vergissing. Als ik er voor kies vreemd te gaan van te voren moet ik me inderdaad maar eens afvragen of het wel leuk genoeg is in mijn relatie.quote:Op woensdag 9 december 2009 02:10 schreef capricia het volgende:
Tja, het is maar net de vraag: Is het vreemgaan ansich de ellende of het weten van?
Voor mij is het het weten...niet het vreemdgaan zelf. Maar vanmiddag heb ik gemerkt dat fok er niet zo over denkt...zelfs een vraag die richting op resulteert in een opmerking dat ik vreemdgaan kennelijk goedkeur..
Die grenzen spreek je met je partner afquote:Op woensdag 9 december 2009 02:13 schreef capricia het volgende:
[..]
GVD: wie bepalen die grenzen? Jullie zelf toch?
M.i. gaat het om de kwaliteit van de relatie!
Dat kan. Maar onze grenzen zijn wellicht anders. Mijn vriend zou me niet dumpen als hij mij betrapt op in zijn telefoon gluren. Ook niet als hij heeft aangegeven dat hij dat liever niet heeft. Ik krijg hooguit een berisping, maar verder zal hij het wel weer opvatten als een jaloezie van mijn kant en dat vleiend vindenquote:Op woensdag 9 december 2009 02:11 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Hij ondervindt er geen concreet nadeel aan maar toch vind ik het niet kunnen omdat je hem voorliegt. In een relatie vind ik een leugen om bestwil niet kunnen als het over grenzen gaat. Dat jij vindt dat dat wel kan mag van mij, ik zou zelf alleen geen relatie willen met iemand die dat vindt (en waarvan ik dat ook weet, uiteraard).
[..]
Mooi.quote:Dat vreemdgaan opbiechten eigenlijk heel egoïstisch is (ook al denken veel mensen het tegenovergestelde) ben ik met je eens. Maakt niet uit of vreemdgaan nou wel of niet oké is, dat is een andere discussie.
Eens! En als het gebeurt, terwijl je weet dat je gelukkig bent bij je vent, dan is dat zo. Dan moet jij daar mee zien te leven. Zeker als het niet zoveel met je huidige relatie te maken heeft.quote:Op woensdag 9 december 2009 02:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo gek. Maar dat is zwart-wit-denken, denk ik. Ik vind het idee van nooit vreemdgaan heel mooi en ik zal dat ook absoluut nastreven. Ik erken alleen wel dat ik slechts een mens ben, en mijn vriend ook. Vergissingen worden gemaakt, en mijn benaderingswijze hierboven beschreven geldt dan ook alleen bij een gemaakte vergissing. Als ik er voor kies vreemd te gaan van te voren moet ik me inderdaad maar eens afvragen of het wel leuk genoeg is in mijn relatie.
Dat weet ik wel zeker, en dat verschil maakt mens zijn ook zo leuk. Ik moet er niet aan denken om alleen maar kopieën van mezelf tegen te komen!quote:Op woensdag 9 december 2009 02:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat kan. Maar onze grenzen zijn wellicht anders. Mijn vriend zou me niet dumpen als hij mij betrapt op in zijn telefoon gluren. Ook niet als hij heeft aangegeven dat hij dat liever niet heeft. Ik krijg hooguit een berisping, maar verder zal hij het wel weer opvatten als een jaloezie van mijn kant en dat vleiend vindenAls hij daar opeens echt een drama van maakt vind ik dat verdacht, dan is hij uit op drama.
Precies. En alcohol is wel een excuus. Niet voor hem, maar wel voor mij. Mensen houden vaak stevig vast aan principes en aan normen, durven niet daarbuiten te denken en zich af te vragen wat nou werkelijk bijdraagt aan een gelukkige relatie. Alle soorten vreemdgaan is even slecht, punt. Zo werkt het simpelweg niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 02:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens! En als het gebeurt, terwijl je weet dat je gelukkig bent bij je vent, dan is dat zo. Dan moet jij daar mee zien te leven. Zeker als het niet zoveel met je huidige relatie te maken heeft.
En dat is wel wat ik keer of keer lees: Oh, dan is kennelijk je relatie niet goed, of de sex is niet goed.
NEE!! Dat heeft er niets mee te maken!
Ik kies voor mijn vent Maar ik ben ook mens. En ik kan over die lijn heen gaan..ook al was de intentie er niet. Het kan gebeuren...
Hier kan ik me wel in vindenquote:Op woensdag 9 december 2009 02:22 schreef Taurus het volgende:
Als mijn vriend is vreemdgegaan - en ik kom er achter of iets dergelijks - wil ik weten of hij verliefd is, of hij dronken was, of hij haar naam nog weet, of hij het als een vergissing beschouwt, of het betekenis heeft voor mij? Ik zou hem niet zonder pardon de deur wijzen, puur en alleen ómdat hij is vreemdgegaan. Dat is te beperkt.
Hierin ook! En nu ga ik slapenquote:Op woensdag 9 december 2009 02:21 schreef capricia het volgende:
En stel de relatie is goed..en je partner is zo gek om zomaar op te biechten dat hij/zij vreemd gegaan is...wat voor goeds doet dat? Ben je dan gelukkiger? Dacht het niet...
Hahah baldadig kloontjequote:Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Taurus het volgende:
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Buschetta het volgende:
Mijn partner heeft geen prive. Wat van mij is is van haar en viceversa
Nee, als je iets vervelends vindt confronteer je hem daar natuurlijk mee. Dan boeit dat schenden van privacy niet meer want dan was het blijkbaar nodig. Dat is het mooie. En waarom zeg jij baldadig kloontje?quote:Op woensdag 9 december 2009 07:53 schreef Manono het volgende:
[..]
Hahah baldadig kloontje
Op een dag lees je dat ie met Johan van de tannisclub afspreekt, ok ze gaan daarna en borrel doen. Zou hij niet naar zijn zieke moeder vanavond? Aach maakt nie uit
De volgende keer vraagt zijn collegaatje Cindy hoe de borrel met Johan was, ze sluit af met kusjes- Cindy, denk je- aach lama
Vrjdagavond moet hij overwerken. Om tien uur denk je ineens aan Cindy - je belt hem en zijn telefoon staat uit. Lama dan.
Als hij om half twaalf gaar op de mat valt met zijn aktetas onder zijn arm en een 'sorry schat mijn batterij was leeg' wil je het wel eens over Cindy hebben. O wacht.
Goed ik overdrijf om iets duidelijk te maken, je therorie klinkt leuk maar als je iets leest wat je niet aanstaat ben je gewoon zelf de lul, of hij het weet of niet.![]()
So better believe he's working hard and taking care of his sick mum, which he probably is anyway.
Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.quote:Op woensdag 9 december 2009 05:24 schreef keesjeislief het volgende:
@Triggershot: ik vind je altijd overkomen als een oprechte en intelligente kerel, als jij je excuses hebt aangeboden zal ze dat toch zeker serieus in overweging nemen omdat ze weet dat je het meent lijkt me...
@Taurus: vreemde maatstaven hou je erop na, ik vind het allemaal erg achterbaks en egoïstisch, je lijkt alles alleen maar vanuit je eigen perspectief en je eigen behoeftes te bezien. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar mocht het me wel gebeuren en diegene zou aankomen met zo'n verhaal van "wat niet weet, wat niet deert" was het meteen einde oefening. Als je zo two-faced bent is er toch geen woord van wat je zegt te vertrouwen of serieus te nemen...
Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef Lano het volgende:
Nope nooit gedaan, als je dat vertrouwen al niet hebt in je partner moet je maar es serieus over je relatie na gaan denken
maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
Dit vind ik ook zum kotsen hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Buschetta het volgende:
Mijn partner heeft geen prive. Wat van mij is is van haar en viceversa
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenquote:Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?
Zo hoort het vind ik.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef Pien85 het volgende:
Bij mn ex wel 's gedaan, mét rede. En ik had gelijk... Bij mijn huidige vriend zou het niet eens in me opkomenIk mag alles weten, mag overal in kijken enzo, maar ik heb er geen behoefte aan.
Ik kan er gewoon om vragen, als ik iets wil wetenquote:Op woensdag 9 december 2009 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zo hoort het vind ik.
Je moet niet bewust dingen gaan verbergen, maar ik zou me er ook niet lekker bij voelen om eens rustig te gaan lezen wat iedereen aan een partner mailt/smst. Je schendt dan toch de privacy van de afzender vind ik. En je moet er gewoon op vertrouwen als het iets is wat je aangaat je zoiets wel van je partner hoort.
Jij vind het prima dat je vriend schijnbaar in de waan leeft dat hij dingen voor zichzelf heeft maar dit dus eigenlijk totaal niet zo is omdat als hij z'n rug keert jij meteen z'n smsjes uitpluist?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenIk zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet
' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
nou sorry hoor maar als jij zomaar in mijn tel gaat zonder dat ik gezegd heb dat je er in mag dan ben jij zo weg........quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenIk zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet
Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.
Ik vertrouw hem, maar ik vind het interessant om zijn telefoon door te lezen. Dat het niet zo netjes is ben ik met je eens. Dat is waarschijnlijk ook wat hij zou zeggen. De deur uittrappen is het andere uiterste, dat zou zonde zijn.quote:Je roept wel de hele tijd dat je eerlijk wilt zijn, maar eerlijk tegen je partner zeggen dat je hem/haar niet helemaal vertrouwd, ho maar. In plaats daarvan wil je je eigen wantrouwen bevestigd zien door in prive spullen te gaan rommelen. Niet zo netjes.
O natuurlijk wel. Mannen weten heus wel wanneer er iemand aan zijn spullen heeft gezeten. Ik merk het iig meteen, dus dan komen vanzelf de lastige vragen. Jij zou hoogstens 1 of 2 keer mijn phone kunnen inzien voordat ik er lucht van krijg. Wees niet zo naief om te denken dat wij niks doorhebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 10:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.
Gelul, je vind het interessant om te zien wat hij naast jou nog meer smst met andere meiden. Je probeert het te verdoezelen door het 'interessant' te vinden, maar je wantrouwt hem gewoon. Dat je vervolgens zelf smsjes wist die hij niet mag lezen is natuurlijk royal failure, want zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Ik vertrouw hem, maar ik vind het interessant om zijn telefoon door te lezen.
Bij mij zou je eruit vliegen, ik heb niks aan mensen met 2 gezichten.quote:Dat het niet zo netjes is ben ik met je eens. Dat is waarschijnlijk ook wat hij zou zeggen. De deur uittrappen is het andere uiterste, dat zou zonde zijn.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
Joh, dat heb je snel genoeg door dat ze in je phone zit te neuzen. Ik zou er gewoon een pincode ofzo opzetten, is ze snel klaar met dat geneus van drquote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
Als je mijn vriendin was en ik kwam erachter dat je stiekem achter m'n rug smsjes zit te lezen, maar wel zelf je eigen smsjes wist die niet voor andere ogen bestemd zijn zo ik je a la minute op straat trappen![]()
Naar achterbaks wijf
Ik ben eerlijk over mijn gedrag. Eerlijk over mijn slechte eigenschappen en slechte gewoonten. Wat een big deal maak jij hiervan, wat ik al eerder zei: tussen mij en mijn vriend hangt niet de krampachtigheid van privacy die koste wat het kost niet geschonden mag worden. Ik doe hier niemand kwaad mee, daarom voel ik me er niet schuldig over. Wat niet weet, wat niet deert is een waarheid.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?
Hebben jullie allemaal privacy-trauma's ofzo?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
Als je mijn vriendin was en ik kwam erachter dat je stiekem achter m'n rug smsjes zit te lezen, maar wel zelf je eigen smsjes wist die niet voor andere ogen bestemd zijn zo ik je a la minute op straat trappen![]()
Naar achterbaks wijf
zoiets heet moraalquote:Op woensdag 9 december 2009 10:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hebben jullie allemaal privacy-trauma's ofzo?Sorry, dit berichtje is niet meer rationeel genoeg voor mij.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten is ook een waarheid. Ik merk al dat jij behoorlijk hypocriete opvattingen hebt over eerlijkheid, en daarom vind ik het jammer dat jouw vriend zich zo kan laten beduvelen door iemand zoals jij. Als hij erachter komt wat jij achter zijn rug allemaal doet zal het behoorlijk lang duren voordat hij iemand weer zal kunnen vertrouwen. Daar sta jij misschien niet bij stil.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk over mijn gedrag. Eerlijk over mijn slechte eigenschappen en slechte gewoonten. Wat een big deal maak jij hiervan, wat ik al eerder zei: tussen mij en mijn vriend hangt niet de krampachtigheid van privacy die koste wat het kost niet geschonden mag worden. Ik doe hier niemand kwaad mee, daarom voel ik me er niet schuldig over. Wat niet weet, wat niet deert is een waarheid.
Wat klopt hier niet aan? Hij is toch in de waan dat ik zijn telefoon nooit lees?quote:
Er is er hier maar eentje met privacy-issues en dat ben jij beste Taurus.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hebben jullie allemaal privacy-trauma's ofzo?Sorry, dit berichtje is niet meer rationeel genoeg voor mij.
Waarom houd je dingen verborgen voor je partner? Dat is wat er mis is..quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan? Hij is toch in de waan dat ik zijn telefoon nooit lees?Of misschien heeft ie wel een vermoeden, aangezien hij mij natuurlijk kent, maar flipt ie niet gelijk de pan uit..
Misschien hebben wij privacy trauma`s, maar jij bent toch wel behoorlijk hypocriet met je sms-wis acties en doorsnuffel-acties.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
dat je eerst zegt dat je het wel leest, en daarna zegt 'hoe kan je nou weten of ik het echt doe...quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan? Hij is toch in de waan dat ik zijn telefoon nooit lees?Of misschien heeft ie wel een vermoeden, aangezien hij mij natuurlijk kent, maar flipt ie niet gelijk de pan uit..
En waarom eist ze volledige openheid van haar vriend zonder zijn medeweten?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom houd je dingen verborgen voor je partner? Dat is wat er mis is..
Nounounou, beduvelen, vertrouwensbeschadiging.. Grote woorden hoor. Er mogen wel verschillen zijn in visies op bepaalde acties he, nogmaals, telefoonprivacy is bij ons niet zo zwaar beladen. Projecteer je eigen visie op jouw telefoon en je vriendin niet op mijn situatie. Echt, je overdrijft schromelijk. "Wat je achter zijn rug 'allemaal' doet" is ook niet van toepassing op mij. En "Als hij er achter komt" trouwens ook nietquote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten is ook een waarheid. Ik merk al dat jij behoorlijk hypocriete opvattingen hebt over eerlijkheid, en daarom vind ik het jammer dat jouw vriend zich zo kan laten beduvelen door iemand zoals jij. Als hij erachter komt wat jij achter zijn rug allemaal doet zal het behoorlijk lang duren voordat hij iemand weer zal kunnen vertrouwen. Daar sta jij misschien niet bij stil.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat je eerst zegt dat je het wel leest, en daarna zegt 'hoe kan je nou weten of ik het echt doe...'
Dus als hij er niks van weet dan is het niet ergquote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Taurus het volgende:
[..]Ja, hier! Ik zeg toch niet in het gezicht van mijn vriend: "Ik ga straks je smsjes lezen"? Zij schetsen situaties die niet zouden voorkomen (ik zou je de deur uittrappen etc.) omdat ik dat heimelijk doe, niet onder zijn neus.
Dit is niet trollen, jullie doen net of ik een moord begaquote:Op woensdag 9 december 2009 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
ergens hoop je dan nog dat dit puur trollen is
Juist. Het duurde even, maar daar istie dan.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus als hij er niks van weet dan is het niet erg
jij bent echt serieus niet voor een relatie geschikt. Hooguit als neukertje ofzo.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Taurus het volgende:
[..]Ja, hier! Ik zeg toch niet in het gezicht van mijn vriend: "Ik ga straks je smsjes lezen"? Zij schetsen situaties die niet zouden voorkomen (ik zou je de deur uittrappen etc.) omdat ik dat heimelijk doe, niet onder zijn neus.
Als dat zo is, dan mag je ook gewoon zijn telefoon door lezen WAAR HIJ BIJ IS.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounounou, beduvelen, vertrouwensbeschadiging.. Grote woorden hoor. Er mogen wel verschillen zijn in visies op bepaalde acties he, nogmaals, telefoonprivacy is bij ons niet zo zwaar beladen.
Natuurlijk niet. Je wist liever smsjes die hij liever niet zou mogen zien om vervolgens zijn telefoon door te snuffelen als hij onder de douche staat, maar bij jullie is er volledig vertrouwen, openheid en eerlijkheid hoor!quote:Projecteer je eigen visie op jouw telefoon en je vriendin niet op mijn situatie. Echt, je overdrijft schromelijk. "Wat je achter zijn rug 'allemaal' doet" is ook niet van toepassing op mij. En "Als hij er achter komt" trouwens ook niet
Vuige sletquote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is niet trollen, jullie doen net of ik een moord begaSorry dat ik af en toe een grappige smily er tussen gooi, maar de zaak moet wel 'n beetje luchtig blijven denk je ook niet? Die felheid, ongelooflijk. Ik word nog net niet uitgescholden.
wil je uitgescholden worden dan? Dan krijg je van mij het 06nr van mijn collega per PM. Die is lekker gestresst en dan is dat schelden zo geregeld.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is niet trollen, jullie doen net of ik een moord begaSorry dat ik af en toe een grappige smily er tussen gooi, maar de zaak moet wel 'n beetje luchtig blijven denk je ook niet? Die felheid, ongelooflijk. Ik word nog net niet uitgescholden.
Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!'quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus als hij er niks van weet dan is het niet erg
Ik durf wel te stellen dat jij daar geen enkele weet van hebt. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien hebben wij privacy trauma`s, maar jij bent toch wel behoorlijk hypocriet met je sms-wis acties en doorsnuffel-acties.
Ik durf wel te stellen dat er geen eerlijkheid is in jouw relatie, alleen maar gespeeld vertrouwen.
Lees mijn bericht over vreemdgaan hierboven maar. Ik denk niet dat hij daar zo over zou denken omdat hij dan de last van schuldgevoel moet dragen. Bovendien komt hij hier niets te kort. Sowieso, vreemdgaan vergelijken met telefoongluren: dat wijst op meer dan een vertrouwenstrauma. Dat is kortsluiting.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!'
Rare respons, waar zeg ik dat ik dat wil?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
wil je uitgescholden worden dan? Dan krijg je van mij het 06nr van mijn collega per PM. Die is lekker gestresst en dan is dat schelden zo geregeld.
Als je niet zoveel te verbergen hebt, en je bent zo eerlijk, waarom vraag je dan gewoon niet aan je vriend of je zijn smsjes mag lezen? Dan ben je open, eerlijk en vertrouwd bezig.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat jij daar geen enkele weet van hebt. Maar dat terzijde.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ook dat lijkt me een waarheid als een koe. Het is dus niet zo vreemd dat ik smsjes van vrienden of vriendinnen waar hun privébelevenissen in staan die bijvoorbeeld niet voor andere ogen bestemd zijn wis. Voor de zekerheid. Zelf heb ik niet zo veel te verbergen hoor, dus dat valt mee. Het is niet een en al slechtheid aan deze kant
Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend). Maar voor jullie is het huuuuuge en staat 'telefoon doorlezen' blijkbaar voor alles waar een relatie om draait. Duidelijk niet mijn slag, geeft niets, ik val jullie er niet om aanquote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan mag je ook gewoon zijn telefoon door lezen WAAR HIJ BIJ IS.
Waarom doe je dat dan niet?
[..]
Natuurlijk niet. Je wist liever smsjes die hij liever niet zou mogen zien om vervolgens zijn telefoon door te snuffelen als hij onder de douche staat, maar bij jullie is er volledig vertrouwen, openheid en eerlijkheid hoor!
Het gaat niet om telefoon doorlezen, het gaat om het stiekeme gedrag, waarbij je verborgen houd voor je partner dat je zijn telefoon doorleest.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend). Maar voor jullie is het huuuuuge en staat 'telefoon doorlezen' blijkbaar voor alles waar een relatie om draait. Duidelijk niet mijn slag, geeft niets, ik val jullie er niet om aan
Hoe weet je dat in godsnaam als je het stiekem doetquote:Op woensdag 9 december 2009 11:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend).
De telefoon an sich is een symptoom, de onderliggende ziekte is veel dieper. Dat sneaky en achterbakse gedoe omdat je niet aan je vriend durft te vragen of je zijn smsjes mag lezen (omdat je donders goed weet hoe hij reageert), dat is het werkelijke probleem. Probeer het nou niet te downplayen.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend). Maar voor jullie is het huuuuuge en staat 'telefoon doorlezen' blijkbaar voor alles waar een relatie om draait. Duidelijk niet mijn slag, geeft niets, ik val jullie er niet om aan
Dat is niet handig. Als hij ja zegt weet ik dat zijn inbox saaie berichten bevat, en als hij nee zegt kan ik niet kijken maar weet ik wel dat er reden is om te kijken. Lijkt me omslachtig. Zelf even gluren levert geen onnodige spanning en dan oordeel ik zelf wel of het de moeite waard was.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet zoveel te verbergen hebt, en je bent zo eerlijk, waarom vraag je dan gewoon niet aan je vriend of je zijn smsjes mag lezen? Dan ben je open, eerlijk en vertrouwd bezig.
Jij hebt echt een verknipte kijk op een relatie.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is niet handig. Als hij ja zegt weet ik dat zijn inbox saaie berichten bevat, en als hij nee zegt kan ik niet kijken maar weet ik wel dat er reden is om te kijken. Lijkt me omslachtig. Zelf even gluren levert geen onnodige spanning en dan oordeel ik zelf wel of het de moeite waard was.
O kom op zegquote:Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is niet handig. Als hij ja zegt weet ik dat zijn inbox saaie berichten bevat, en als hij nee zegt kan ik niet kijken maar weet ik wel dat er reden is om te kijken. Lijkt me omslachtig. Zelf even gluren levert geen onnodige spanning en dan oordeel ik zelf wel of het de moeite waard was.
Gelukkig, ik ben niet de enige die denkt dat de wereld fucked up is geworden.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verknipte kijk op een relatie.
Die redenering hierboven slaat echt als een pik op een bakvorm
Onzin. In jouw belevingswereld is een telefoon een symptoom, stel je eens open voor andere belevingswerelden. Dat doe je duidelijk niet want je valt me keihard aan, omdat ik iets doe dat in jouw wereld niet te verantwoorden of rechtvaardigen of goed te praten valt. Ik blijf op zich vriendelijk berichten terwijl jij en je medestanders mij van iets serieus betichten, terwijl het voor de zoveelste keer binnen onze relatie niet zo'n groot ding is. Dat jij dat niet begrijpt ligt toch echt bij jou, daar hoor ik geen last van te hebben.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De telefoon an sich is een symptoom, de onderliggende ziekte is veel dieper. Dat sneaky en achterbakse gedoe omdat je niet aan je vriend durft te vragen of je zijn smsjes mag lezen (omdat je donders goed weet hoe hij reageert), dat is het werkelijke probleem. Probeer het nou niet te downplayen.
Je respecteert zijn recht op privacy niet. Erg kwalijk vind ik. Dat je een stel bent wil niet zeggen dat hij verplicht is alles mat je te delen, hij heeft recht op zijn eigen leven.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
je zegt valt me mee dat, dus denk misschien wil ze het graag.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Rare respons, waar zeg ik dat ik dat wil?
Primaquote:Op woensdag 9 december 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verknipte kijk op een relatie.
Die redenering hierboven slaat echt als een pik op een bakvorm
Deze vergelijking is pas krom, sorry dat ik het zeg. Probeer eens niet mijn gehele persoon te koppelen aan die ene telefoonactie, voor de verandering. Ik hou er geen principes op na, ik bekijk elke situatie los van elkaar, hypocritie neem ik voor lief. Dat ik wel eens in de telefoon van mijn vriend gluur als hij niet kijkt vind ik geen doodzonde, ik zou er bijna 'sorry' voor zeggen hier. Maar het is de harde werkelijkheid, mensen..quote:Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
Maar Taurus? Jij vind het dus ook prima als Justitie ff je telefoongegevens doorgraaft of een huiszoeking doet zonder je kennis te geven hiervan, of zonder aanleiding.
Je kan immers beter achteraf besluiten of het de moeite waard was dan vooraf toestemming vragen.
En als iemand dan 'nee' zegt is hij/zij meteen schuldig aan ietsx1000
Ik val je helemaal niet aan, ik confronteer je met je eigen acties en woorden.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Onzin. In jouw belevingswereld is een telefoon een symptoom, stel je eens open voor andere belevingswerelden. Dat doe je duidelijk niet want je valt me keihard aan, omdat ik iets doe dat in jouw wereld niet te verantwoorden of rechtvaardigen of goed te praten valt.
Het is voor jou geen probleem, je vriend weet het nietquote:Ik blijf op zich vriendelijk berichten terwijl jij en je medestanders mij van iets serieus betichten, terwijl het voor de zoveelste keer binnen onze relatie niet zo'n groot ding is. Dat jij dat niet begrijpt ligt toch echt bij jou, daar hoor ik geen last van te hebben.
Ik heb wel degelijk een idee, alleen wil jij niet zeggen dat je weet dat hij het niet goedkeurt dat jij zijn prive spullen doorspit. Dat je daarom maar een slap verhaaltje fabriceert over dat het niet 'interessant' is als hij ja zou zeggen, daar prikt iedereen hier er gewoon doorheen.quote:Ook dat 'omdat je donders goed weet hoe hij reageert' is heel raar om te stellen, van jouw kant. Jij hebt geen idee.
Het was even een passend voorbeeld bij hoe krom jij redeneert.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Deze vergelijking is pas krom, sorry dat ik het zeg. Probeer eens niet mijn gehele persoon te koppelen aan die ene telefoonactie, voor de verandering. Ik hou er geen principes op na, ik bekijk elke situatie los van elkaar, hypocritie neem ik voor lief. Dat ik wel eens in de telefoon van mijn vriend gluur als hij niet kijkt vind ik geen doodzonde, ik zou er bijna 'sorry' voor zeggen hier. Maar het is de harde werkelijkheid, mensen..
Het valt me mee. Dat is iets positiefs. Het valt me mee dat er nog net níet gescholden wordt. Hoe kun je dat nou opvatten als 'dus scheld me uit, alsjeblieft'?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:12 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je zegt valt me mee dat, dus denk misschien wil ze het graag.
Je wilt in elk geval dat wij allemaal denken dat je debiel bent. Althans in mijn ogen
Nee, je bent pas hypocriet als je zijn telefoon checkt en je eigen berichtjes wist. Dat is hypocriet.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef Taurus het volgende:
Ik geef toe dat ik wel eens check, uit nieuwsgierigheid, ik zeg dat mijn vriend me niet op straat zou gooien als hij er achter komt, en gelijk heb ik een verknipte kijk op een relatie en ben ik hypocriet en naar, etc. Dat vind ik overdreven.
zo komt het op mij wel over!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het valt me mee. Dat is iets positiefs. Het valt me mee dat er nog net níet gescholden wordt. Hoe kun je dat nou opvatten als 'dus scheld me uit, alsjeblieft'?
Nee, dat is slim.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je bent pas hypocriet als je zijn telefoon checkt en je eigen berichtjes wist. Dat is hypocriet.
Je valt me aan, je doet alsof ik gek ben. Het gaat slechts om een andere kijk op iets, ik zie geen acceptatie van mijn mening van jouw kant.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik val je helemaal niet aan, ik confronteer je met je eigen acties en woorden.
[..]
Ja, dat noem ik ons. Nouja, dat gedeelte misschien niet, maar gelukkig is er nog heel veel ander 'ons' (wat jij niet schijnt te begrijpen inderdaad). Hoe weet jij dat ik de enige ben die dat gedrag vertoont? Ik begrijp dat dat leuker is voor jouw standpunt, maar soort zoekt soort, wie weet is mijn vriend van hetzelfde niveau.quote:Het is voor jou geen probleem, je vriend weet het nietNoem je dat 'ons' ? En ja, dat begrijp ik niet. Je praat voor jullie beiden, terwijl jij de enige bent die dat gedrag vertoond, terwijl hij van niks weet. Dat is inderdaad onbegrijpelijk.
[..]
Nee, dit is flauw. Ik wil alles zeggen, ik ben hier juist enorm eerlijk naar jullie toe. Als je dat niet aanneemt kunnen we niet meer verder praten, dan val jij niet uit je tunnelvisie over mij te trekken en maakt het blijkbaar niet meer uit wat ik zeg.quote:Ik heb wel degelijk een idee, alleen wil jij niet zeggen dat je weet dat hij het niet goedkeurt dat jij zijn prive spullen doorspit. Dat je daarom maar een slap verhaaltje fabriceert over dat het niet 'interessant' is als hij ja zou zeggen, daar prikt iedereen hier er gewoon doorheen.
Neuh, ik vertrouw mijn vriend volledig. Ik vind het echter interessant om te zien wat hij zoal bericht. Een gezonde interesse en misschien zelfs wel 'n complimentje. Ik probeer geen dingen goed te praten, de dingen zíjn goed omdat hij 'het niet zal merken'. Zo is de werkelijkheid, voor hem. En daardoor voor mij. Wij lijden beiden niet onder mijn misdaad. (ik geef inmiddels maar omwille van de discussie aan jullie toe dat het iets verschrikkelijks is, want dat ik het niet als iets vreselijks beschouw is blijkbaar ondenkbaar)quote:Persoonlijk denk ik dat jij gewoon moeite hebt om mensen 100% te vertrouwen, en dat zeg ik afgaande op je posts. Je probeert heel veel dingen goed te praten omdat 'je vriend het toch niet zal merken', maar dat zoiets zwaar ongezond is voor je relatie, daar sta je niet bij stil.
Sorry, en hier zeg ik echt sorry voor, maar dit klopt niet. De tóón van de discussie bevalt me niet, ik had echt wel verwacht dat mensen het hier niet mee eens zouden zijn. Maar in plaats van het bij jullie zelf te houden ("ik zou dat nooit doen, mijn vriendin vertrouwt me volledig, in onze relatie staat eerlijkheid boven alles" etc.) gaan jullie volledig op in mijn situatie, compleet met speculaties en voorspellingen en veroordelingen. Dat vind ik inderdaad een mindere toon binnen een discussie, maar de inhoud sta ik volledig achter. Het lijkt alsof je wil dat ik hier tot inzicht kom of dat ik schrik van de ware werkelijkheid volgens jullie dat het echt ongezond is, mijn visie, maar zo is het niet. En dus sorry daarvoor.quote:Noem dat aanvallen, noem dat eerlijk zijn, noem dat confronteren met je eigen waarheid, ik noem het een discussie die jou blijkbaar niet bevalt.
Alleen op dat front. Voor mij is dat niet de gehele relatie of mijn gehele persoon. En voor mijn vriend ook niet, daar ben ik zeker van. Waarom is dat voor jou zo moeilijk te geloven?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
wat is 'harde werkelijkheid', dat jij een achterbaks persoontje bent dat haar vriend in de waan van vertrouwen laat?
Ja, dat klopt ja
Maar waarom doe je het?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Alleen op dat front. Voor mij is dat niet de gehele relatie of mijn gehele persoon. En voor mijn vriend ook niet, daar ben ik zeker van. Waarom is dat voor jou zo moeilijk te geloven?
Je hebt gelijkquote:
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:23 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Nee, dat is slim.
Ik vertrouw alleen mezelf, dit puur omdat ik meerdere malen van dichtbij mensen heb zien liegen/bedriegen (o.a. bij 20+ jaar gehuwde stellen) en eigenlijk niemand écht te vertrouwen is
Iedereen heeft wel geheimen, of dingen waarvan je liever hebt dat je partner het niet weet.
Zeggen dat je álles deelt, is dikke bullshit imo, dan word je voor de gek gehouden
Ik ben het met Taurus eens
Ach, ik wist het ook al voordat ik mijn 'trauma(s)' opliepquote:Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.quote:
MoBlo overtuig je niet zo snel en zeker niet met dit soort flutpraat.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Alleen op dat front. Voor mij is dat niet de gehele relatie of mijn gehele persoon. En voor mijn vriend ook niet, daar ben ik zeker van. Waarom is dat voor jou zo moeilijk te geloven?
Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je valt me aan, je doet alsof ik gek ben. Het gaat slechts om een andere kijk op iets, ik zie geen acceptatie van mijn mening van jouw kant.
Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.quote:Ja, dat noem ik ons. Nouja, dat gedeelte misschien niet, maar gelukkig is er nog heel veel ander 'ons' (wat jij niet schijnt te begrijpen inderdaad). Hoe weet jij dat ik de enige ben die dat gedrag vertoont? Ik begrijp dat dat leuker is voor jouw standpunt, maar soort zoekt soort, wie weet is mijn vriend van hetzelfde niveau.![]()
Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.quote:Nee, dit is flauw. Ik wil alles zeggen, ik ben hier juist enorm eerlijk naar jullie toe. Als je dat niet aanneemt kunnen we niet meer verder praten, dan val jij niet uit je tunnelvisie over mij te trekken en maakt het blijkbaar niet meer uit wat ik zeg.
Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.quote:Neuh, ik vertrouw mijn vriend volledig. Ik vind het echter interessant om te zien wat hij zoal bericht. Een gezonde interesse en misschien zelfs wel 'n complimentje. Ik probeer geen dingen goed te praten, de dingen zíjn goed omdat hij 'het niet zal merken'. Zo is de werkelijkheid, voor hem. En daardoor voor mij. Wij lijden beiden niet onder mijn misdaad. (ik geef inmiddels maar omwille van de discussie aan jullie toe dat het iets verschrikkelijks is, want dat ik het niet als iets vreselijks beschouw is blijkbaar ondenkbaar)
quote:Sorry, en hier zeg ik echt sorry voor, maar dit klopt niet. De tóón van de discussie bevalt me niet, ik had echt wel verwacht dat mensen het hier niet mee eens zouden zijn. Maar in plaats van het bij jullie zelf te houden ("ik zou dat nooit doen, mijn vriendin vertrouwt me volledig, in onze relatie staat eerlijkheid boven alles" etc.) gaan jullie volledig op in mijn situatie, compleet met speculaties en voorspellingen en veroordelingen. Dat vind ik inderdaad een mindere toon binnen een discussie, maar de inhoud sta ik volledig achter. Het lijkt alsof je wil dat ik hier tot inzicht kom of dat ik schrik van de ware werkelijkheid volgens jullie dat het echt ongezond is, mijn visie, maar zo is het niet. En dus sorry daarvoor.
O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.
Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ligt in je mening besloten, je houdt het niet bij jezelf, je oordeelt. En je speculeert. Je duwt me in een hoek waar ik totaal niet in te duwen val ('je hebt een ongezonde relatie, de discussie bevalt je niet omdat je weet dat het niet klopt', dat soort dingen)quote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.
[..]
Wat zegt het concreet?quote:Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.
[..]
Daar hoef jij ook niets mee te kunnen. Ik zei dat omdat jij en anderen ervan uit gingen dat hij weet dat ik dat doe en me daarom zou dumpen, en dat klopt dus bij voorbaat al niet. Die opmerkingen waren al loos, want hij weet het niet.quote:Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.
[..]
Omdat jij dat niet kunt geloven. Maar ik heb geen reden om daarover te liegen. Waarom komen we dan niet veel verder? Omdat jij dat een onaanvaardbaar antwoord vindt? Ik neem jouw opvattingen toch ook serieus?quote:Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.
[..]
Kijk maar uit, want er zijn er nog veel meer die dit doen. Die dit doen, niet 'die een soortgelijke opvatting van een relatie hebben', dat zeg ik bewust op deze manier omdat dit gedrag niet staat voor mijn gehele persoon of relatie. Maar jij trekt het door naar wie ik ben en naar hoe mijn relatie in elkaar zit, dat is niet terecht kan ik je vertellen (en dat kan alleen ik je vertellen omdat alleen ik weet hoe de rest in elkaar zit). Het gaat hier om het bekijken van de inhoud van de telefoon van je partner, niet over 'opvattingen over een relatie'. Dat het voor jou een symptoom voor de gehele relatie is is niet universeel, is geen feit.quote:Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
Ik heb het nogmaals doorgelezen en ik zie niet waarom dat niet rijmt. Leg het me uit Scorpie.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.
Teringquote:Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.
Dude, PROBEER het dan ook niet te begrijpenquote:Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
Oh. net te laatquote:Op woensdag 9 december 2009 11:50 schreef Scorpie het volgende:
@ Taurus; het is wel goed zo. We hebben nu wel 23 keer alles opnieuw gezegd tegen elkaar.
Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:52 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Oh. net te laat
Je begrijpt het dus toch wel, na 23x hahaha
Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen) dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.
Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.quote:
quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.
Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.
Dat kan wel, maar dat wil ik niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.
Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen)
En daar raak je me wederom kwijt. Waarom heb je er dan geen moeite mee? Het is je partner.quote:dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.
quote:Als ik hem heb gezegd dat ik op mijn figuur let en geen chocola eet, en hij gaat de deur uit en ik ga snoepen. Is dat schaden van zijn vertrouwen? Op ongezond (beetje slecht voorbeeld) of hoog niveau? In mijn ogen niet. Voor mij is in zijn telefoon kijken zo ongeveer hetzelfde. Het is niet zo beladen.
Ze mag ze allemaal lezen, whahahaquote:Op woensdag 9 december 2009 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik heb de Internet White Knight gemist zie ik...
Zit je al in d'r broekje ShiroYasha?![]()
Kunnen jullie fijn stiekem elkaars smsjes lezen
Dat merk ik, maar je krampachtige manier van posten verpest een beetje een goeie discussie. Ik snap je geldingsdrang, maar dit is geen KLB / ONZ waarin je dat mag doen (en waar je dat al vaker hebt gedaanquote:Op woensdag 9 december 2009 11:57 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat wil ik niet.
Mijn punt was: En je hebt gewoon niet goed gelezen, anders had je dat wel begrepen
Er is geen discussie tussen jullie mogelijk. Vooral omdat jij haar gewoon nooit zal begrijpen.
Ik vond het gewoon grappig om te zien, en kon het niet laten iets te posten
Ik begin niet met woorden als 'tering' of 'grappig ventje' te praten. Misschien dat dat in jouw studentenleven normaal is, maar deze discussie leent zich daar niet voor.quote:En jij moet niet beginnen over 'normaal praten', lees a.u.b. je eigen posts terug
quote:Op woensdag 9 december 2009 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat merk ik, maar je krampachtige manier van posten verpest een beetje een goeie discussie. Ik snap je geldingsdrang, maar dit is geen KLB / ONZ waarin je dat mag doen (en waar je dat al vaker hebt gedaan) .
[..]
Ik begin niet met woorden als 'tering' of 'grappig ventje' te praten. Misschien dat dat in jouw studentenleven normaal is, maar deze discussie leent zich daar niet voor.
Wil je nu alsjeblieft weer ontopic gaan en die persoonlijke relletjes met mij in PM uitvechten? Dan houden we de discussie gewoon op een normaal niveau.
quote:Gelul
En deze natuurlijkquote:En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?
Wat zei je ook alweer?quote:Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!
Misschien is ze geïnteresseerd in al die kleine dingetjes die hij niet zegt? Net zoals jouw vriendin misschien ook in haar samenvatting van de dag onbenullige dingen weglaat? Ik begrijp haar ergens wel, maar om dat nou zo sneaky te doen... Ik denk dat als ze het zou vragen hij zijn schouders zou ophalen in de trant van 'knock yourself out'quote:Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.
Nu trek je het weer op mijn volledige relatie. Als ik interesse heb in mijn partner vraag ik hem ook dingen. Zo sociaal intelligent ben ik nog welquote:Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.
[..]
Omdat ik het dus niet als iets groots beschouw. Ik vind het geen enorm ding, en wat ik al zei: als hij me betrapt zou het dan ook niet gelijk over zijn, het zou niet eens een ruzie veroorzaken vermoed ik. We kennen elkaar uiteraard en we vragen elkaar ook veel dingen, wat jij ook doet en zo, dus ik kan me wel indenken hoe beladen telefoonprivacy in onze relatie is.quote:En daar raak je me wederom kwijt. Waarom heb je er dan geen moeite mee? Het is je partner.
[..]
Zie eerste alinea/'antwoord' binnen deze post. En vorige post. Ik maak geen slapende honden wakker, en daarnaast vind ik het ook een stomme vraag. Ik doe het niet voor niets achter zijn rug, ik snap best dat het 'niet zo netjes is' en dat het een beetje genant is als hij me zo ziet. Ik heb nooit ontkent dat het niet netjes is, ik zit hier niet te pleiten voor het lezen van elkaars telefoon als zijnde een normaal ding. Het is het accepteren van mijn eigen 'niet-netjes-zijn' dat al niet klopt met de gedachten van velen hier.quote:En dat snap ik dus niet. Als het niet zo beladen is, waarom vraag je hem dan niet gewoon of je dat mag? Ik heb nog steeds geen ander antwoord gehoord, het is nog steeds 'uit interesse' dat je zijn telefoon checkt, maar ik heb nog steeds niet gehoord waarom je het hem niet gewoon vraagt. Ik zou blij zijn met een vriendin die interesse toont in mijn doen en laten.
Dus je wil eigenlijk achter de kleine geheimpjes komen van je vriend, als ik het zo lees?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nu trek je het weer op mijn volledige relatie. Als ik interesse heb in mijn partner vraag ik hem ook dingen. Zo sociaal intelligent ben ik nog welDat kan interesse zijn omdat dat een privé-aangelegenheid is, dat zijn berichten die niet voor mij bestemd zijn, dus dingen die ik niet te horen krijg normaal gesproken (dat hoeven geen dingen te zijn als in: gisteravond was lekker inderdaad, gelukkig weet Taurus niets, hoeft dus wederom geen wantrouwen te zijn). En dat vind ik interessant. Ik heb interesse in wat hij niet tegen mij zegt, inderdaad. Dat kan ik niet vragen, want dan zegt hij het tegen mij
En daar kan verschil in zitten, wat Capricia ook al eerder heeft aangegeven.
Maar is er dan geen discrapantie tussen jouw en zijn verwachtingen over privacy? Want volgens mij denk jij er anders over dan hij?quote:Omdat ik het dus niet als iets groots beschouw. Ik vind het geen enorm ding, en wat ik al zei: als hij me betrapt zou het dan ook niet gelijk over zijn, het zou niet eens een ruzie veroorzaken vermoed ik. We kennen elkaar uiteraard en we vragen elkaar ook veel dingen, wat jij ook doet en zo, dus ik kan me wel indenken hoe beladen telefoonprivacy in onze relatie is.
Doet hij ook dingen achter jouw rug om denk je? En hoe zou jij daarmee om gaan?quote:Zie eerste alinea/'antwoord' binnen deze post. En vorige post. Ik maak geen slapende honden wakker, en daarnaast vind ik het ook een stomme vraag. Ik doe het niet voor niets achter zijn rug, ik snap best dat het 'niet zo netjes is' en dat het een beetje genant is als hij me zo ziet. Ik heb nooit ontkent dat het niet netjes is, ik zit hier niet te pleiten voor het lezen van elkaars telefoon als zijnde een normaal ding. Het is het accepteren van mijn eigen 'niet-netjes-zijn' dat al niet klopt met de gedachten van velen hier.
Ja, bij 300 posts hequote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Re het volgende:
er is ook nog zoiets als agree to disagree he mensen?
Dan confronteer ik hem er mee. Want nogmaals: het telefoonlezen is geen zwaar vergrijp, wat ik tegenkom wel. Dat telefoonlezen zal daar dus bij in het niet vallen, letterlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je wil eigenlijk achter de kleine geheimpjes komen van je vriend, als ik het zo lees?
Stel dat je iets groots vind, wat zou je dan doen? Stel dat je idd een sms leest van 'gisteravond was heerlijk' ofzo?
[..]
Waarom denk je dat? Heb ik dat gezegd? Het is geen issue in onze relatie, nee. We zitten op gelijk niveau. Hij gaat er van uit dat ik niet in zijn telefoon kijk, ik ga er van uit dat hij niet in mijn telefoon kijktquote:Maar is er dan geen discrapantie tussen jouw en zijn verwachtingen over privacy? Want volgens mij denk jij er anders over dan hij?
[..]
Geen idee, ik ga er van uit van niet. Ik 'ga' daar dus niet 'mee om'. Ik vertrouw hem.quote:Doet hij ook dingen achter jouw rug om denk je? En hoe zou jij daarmee om gaan?
Mja, als het mij zou gebeuren zou ik hetw el als een groot vergrijp zien hoor. En je vriend dus misschien ook wel. Ik zou hete en ebetje zien als het lezen van mijn dagboek. Deed mijn zusje ooit, vond ik erg kwetsend. Sommige dingen zijn gewoon van jezelf en daar dienen anderen buiten te blijvenquote:Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan confronteer ik hem er mee. Want nogmaals: het telefoonlezen is geen zwaar vergrijp, wat ik tegenkom wel. Dat telefoonlezen zal daar dus bij in het niet vallen, letterlijk.
[..]
quote:Op woensdag 9 december 2009 12:18 schreef 8108139dpths het volgende:
Nooit in eigen relaties, maar ik heb de vriend van mijn moeder wel ooit eens betrapt op mails waarin hij sexueel contact zoekt met andere vrouwen.![]()
Ik vind een dagboek wat anders, en mijn vriend is iemand anders dan jijquote:Op woensdag 9 december 2009 12:20 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Mja, als het mij zou gebeuren zou ik hetw el als een groot vergrijp zien hoor. En je vriend dus misschien ook wel. Ik zou hete en ebetje zien als het lezen van mijn dagboek. Deed mijn zusje ooit, vond ik erg kwetsend. Sommige dingen zijn gewoon van jezelf en daar dienen anderen buiten te blijven
De lul gebruikte gewoon het gezamenlijke email-adres ervoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
![]()
Hoe kwam dat zo en heb je er wat aan gedaan (zo ja; wat?)
Goede ding gedaan iig, wat een sukkel die ventquote:Op woensdag 9 december 2009 12:24 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
De lul gebruikte gewoon het gezamenlijke email-adres ervoor.![]()
Ik las op gegeven moment zo'n email, en heb dit aan mijn moeder gemeld... ik weet dat zij hem er op gegeven moment mee geconfronteerd heeft, hoe dat precies is afgelopen die avond weet ik niet.![]()
Overigens zijn ze nu wel uit elkaar. Gelukkig.![]()
Ik wens mijn moeder al het geluk in de wereld, maar hij was gewoon niet goed voor haar... en dat zei de hele familie al vanaf het begin af aan...quote:Op woensdag 9 december 2009 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goede ding gedaan iig, wat een sukkel die vent
Meestal zie je zoiets zelf pas achteraf ook al roept de hele wereld dat het niet gaat werken of niet goed voor je isquote:Op woensdag 9 december 2009 12:27 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Ik wens mijn moeder al het geluk in de wereld, maar hij was gewoon niet goed voor haar... en dat zei de hele familie al vanaf het begin af aan...![]()
Het is jammer dat het is stukgelopen, omdat het mijn moeder veel verdriet heeft gedaan, maar ik denk dat het toch beter is zo...
het gaat er niet om dat het niet moet mogen, het gaat er om dat het in dit geval stiekem gaat en de partner van Taurus van niets weet en in de waan is dat hij dingen voor zichzelf mag hebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 12:31 schreef speknek het volgende:
lapo!
Privacy als je in een lange relatie zit. Jullie doen zeker ook de deur op slot naar de badkamer en beginnen te gillen als de partner binnenkomt? Oh nee, fokhelden hebben geen lange relatie met samenwonen.
Niet dat ik er zo veel behoefte aan heb, maar als mijn vriendin mijn mails wil lezen doet ze maar een eind raak. Taurus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |