abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75419064
Heb jij weleens in de privé dingen / spullen van je partner gesnuffeld?
Mail, agenda, mobiel of whatever?
Heb je het verteld, kwam die er achter en wat kwam er uit?
Trigger heeft iemand goed boos gemaakt omdatie de verleiding niet kon weerstaan.
pi_75419176
Ja ik kwam er achter dat mijn vriend vreemd wou gaan net voor het vorig jaar even anderhalve week uit was omdat hij twijfelde

Ts is vreemd gegaan.
-
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:23:37 #3
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75419238
Nope nooit gedaan, als je dat vertrouwen al niet hebt in je partner moet je maar es serieus over je relatie na gaan denken
ฝัน
pi_75419288
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef Triggershot het volgende:
Trigger heeft iemand goed boos gemaakt omdatie de verleiding niet kon weerstaan.
Nee, een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Wanneer ik haar niet zou vertrouwen of zij mij niet kan vertrouwen met haar persoonlijke spullen dan is er iets goed mis.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:25:16 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75419296
Mijn partner heeft geen prive. Wat van mij is is van haar en viceversa
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:25:37 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75419310
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ja ik kwam er achter dat mijn vriend vreemd wou gaan net voor het vorig jaar even anderhalve week uit was omdat hij twijfelde

Ts is vreemd gegaan.
Ik denk dat 'ie bedoelt dat 'ie in de spullen van zijn vriendin heeft geneusd.

En, waren er dingen die het daglicht niet konden verdragen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_75419341
Dat je vroeger snoep pikte uit oma's kast, ok, maar nu ben je toch wel oud en wijs genoeg om dit soort dingen te laten?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 19:26:53 #8
21636 Feestkabouter
pi_75419375
andersom wel: vriendin is laatst door mijn email gegaan (gericht aan het zoeken geweest) en heeft dingen gevonden waar ze niet blij mee was.
het betreft overigens dingen van 6 maanden VOOR onze relatie.
op zich heb ik over die dingen gelogen omdat ik geen zin had in gedoe daarover (zij vroeg me er specifiek naar en ik zei dat het niet was gebeurd), en in mijn ogen staat het volledig los van hoe overtuigd ik nu in onze relatie sta, maar goed: nu weet ze dus dat ik toen (tijdens onze relatie) loog.

wie is er nu fouter?
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:28:19 #9
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75419427
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef Feestkabouter het volgende:
andersom wel: vriendin is laatst door mijn email gegaan (gericht aan het zoeken geweest) en heeft dingen gevonden waar ze niet blij mee was.
op zich heb ik over die dingen gelogen omdat ik geen zin had in gedoe daarover (zij vroeg me er specifiek naar en ik zei dat het niet was gebeurd), en in mijn ogen staat het volledig los van hoe overtuigd ik nu in onze relatie sta, maar goed: nu weet ze dus dat ik toen (tijdens onze relatie) loog.

wie is er nu fouter?
Jij natuurlijk.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75419446
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef daftme het volgende:
Dat je vroeger snoep pikte uit oma's kast, ok, maar nu ben je toch wel oud en wijs genoeg om dit soort dingen te laten?
Blijkbaar nog niet.
pi_75419450
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie bedoelt dat 'ie in de spullen van zijn vriendin heeft geneusd.

En, waren er dingen die het daglicht niet konden verdragen?
Ohwja, kan ook :p dan heb ik het verkeerd gelezen.
Hoe bedoel je ?
-
pi_75419595
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blijkbaar nog niet.
Je breekt het vertrouwen er volledig mee af. Zie dat maar eens terug te winnen. Maar ik snap je nieuwsgierigheid op zich wel mits je wat vermoed. Dan wil je toch weten waar je aan toe bent. Maar dan blijft het alsnog fout.
pi_75419690
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:32 schreef daftme het volgende:

[..]

Je breekt het vertrouwen er volledig mee af. Zie dat maar eens terug te winnen. Maar ik snap je nieuwsgierigheid op zich wel mits je wat vermoed. Dan wil je toch weten waar je aan toe bent. Maar dan blijft het alsnog fout.
Nee, het was totaal geen gebrek aan vertrouwen of iets vermoeden, ging echt om de nieuwsgierigheid omdat het echt pal voor mijn neus stond en inderdaad het vertrouwen terugwinnen gaat nu niet echt makkelijk worden, als het al lukt.
pi_75419744
Nee, dat vind ik echt ongepast en een teken van wantrouwen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:39:55 #15
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_75419906
Ik vertrouw mijn vriend gewoon en hij mij.
@TS: waarom keek jij in iemand anders zijn/haar telefoon?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_75419946
Doe iets speciaals met haar, verwen haar en laat je onvoorwaardelijke liefde blijken. Dat is al een begin
pi_75419955
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:39 schreef Nijns het volgende:
Ik vertrouw mijn vriend gewoon en hij mij.
@TS: waarom keek jij in iemand anders zijn/haar telefoon?
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, het was totaal geen gebrek aan vertrouwen of iets vermoeden, ging echt om de nieuwsgierigheid omdat het echt pal voor mijn neus stond en inderdaad het vertrouwen terugwinnen gaat nu niet echt makkelijk worden, als het al lukt.
pi_75420001
1x gedaan omdat ik hem wantrouwde en helaas klopte dat voorgevoel 100%

ps: na confrontatie heeft hij nooit iets gezegd als 'wat erg dat je mijn e-mail las!' daar was hij toch iets te schuldig voor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:44:31 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420086
Ik en mijn exen keken alles bij elkaar door. Nooit moeite mee gehad, ik had dan ook niks te verbergen.
Resistance is futile.
pi_75420120
Wat heb je gedaan?
pi_75420158
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:45 schreef Sultan. het volgende:
Wat heb je gedaan?
The whole package, der tas met laptop, agenda en mobiel zat echt 2 uur lang voor me neus.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:47:53 #22
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_75420215
@Trigger, sorry, niet goed gelezen naja, dan is de vraag waarom ze zo boos wordt? Heeft ze soms iets te verbergen? Ik snap wel dat je in de verleiding komt hoor
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:48:07 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75420223
Zou niet in me opkomen om dat te doen

Trigger toch
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:49:07 #24
278630 Snikch
Living my life
pi_75420265
Heb het zelf gedaan helaas, en ik zit nu te balen dat ik single ben (was er eerlijk over geweest tegen haar).

Dus laat dat een les zijn, niets zeggen en NOOIT meer doen. Want het is al erg genoeg dat je het gedaan hebt en dat je er 1 keer over liegt, maar ondanks dat je misschien vaker de kans krijgt zonder dat zij er ooit achter zult komen, gewoon NIET doen!!!
Als je veel om haar geeft kun je dit beter doen. Ik gaf TE veel om haar en daarom wilde ik eerlijk zijn.. niet slim dus..
For as he thinks within himself, so he is
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:49:21 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420275
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

The whole package, der tas met laptop, agenda en mobiel zat echt 2 uur lang voor me neus.
Ghe, dat is wel overdreven ja. Mijn exen lieten mij gewoon vanalles zelf lezen, of als ik me verveelde eens hun smsjes checken, of als het ding afging en ze waren er dan niet of zo, telefoon oppakken als ze niet in de buurt waren. Mailtjes checken, alleen op verzoek en als ik dan nog iets zag staan wat mij interesseerde, dan durfde ik dat wel eens aan te klikken. Maar nooit msn-logs doorgespit of zo.

Overigens, ik deed nooit bewust uit onzekerheid. Triggershot daarentegen was gericht aan het zoeken, dan heb je eerder een probleem met jezelf en hoe je in de relatie stond.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:50:37 #26
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75420335
Nee, waarom zou ik. Zou het makkelijk kunnen doen maar heb daar geen behoefte aan. Als je daar wel behoefte aan hebt dan zit er iets mis imo. Faalhaas.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_75420418
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten? Zocht je naar iets specifiek? En waarom heb je het verteld?

En hoe boos is ze? En waarom is ze boos? Omdat je haar niet vertrouwt of omdat je door haar spullen bent gegaan of..?
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:52:46 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420433
Het is mij wel eens opgevallen dat mensen die het duidelijk niet op prijs stelden, vaak zelf iets te verbergen hadden. Niet dat ik er ooit achter gekomen ben dat mensen mij bedrogen of zo, maar het was vaak wel zo dat diegenen belangrijke dingen uit het verleden bijvoorbeeld verzwegen hadden.
Resistance is futile.
pi_75420440
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:47 schreef Nijns het volgende:
@Trigger, sorry, niet goed gelezen naja, dan is de vraag waarom ze zo boos wordt? Heeft ze soms iets te verbergen? Ik snap wel dat je in de verleiding komt hoor
Ik ben in ieder geval niets 'fouts' tegengekomen of iets wat een eventueel vermoeden zou voeden, denk dat ze eerder boos is omdat ze zoiets niet verwacht.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:53:14 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420450
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Sultan. het volgende:

[..]

Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten? Zocht je naar iets specifiek? En waarom heb je het verteld?
Ja, wat was de directe aanleiding eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_75420482
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ghe, dat is wel overdreven ja. Mijn exen lieten mij gewoon vanalles zelf lezen, of als ik me verveelde eens hun smsjes checken, of als het ding afging en ze waren er dan niet of zo, telefoon oppakken als ze niet in de buurt waren. Mailtjes checken, alleen op verzoek en als ik dan nog iets zag staan wat mij interesseerde, dan durfde ik dat wel eens aan te klikken. Maar nooit msn-logs doorgespit of zo.

Overigens, ik deed nooit bewust uit onzekerheid. Triggershot daarentegen was gericht aan het zoeken, dan heb je eerder een probleem met jezelf en hoe je in de relatie stond.
Ow?
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:55:46 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420570
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ow?
Twee uur haar computer, agenda én haar telefoon doorspitten? Dat gaat alle nieuwsgierigheid of verveling te boven. Want vroeg of laat besef je dat je verkeerd bezig bent en tóch ging je door. Wanneer ging die alarmbel af bij jou?
Resistance is futile.
pi_75420622
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Sultan. het volgende:

[..]

Ik kan best snappen dat je dan nieuwsgierig bent. Maar is er een reden dat je alles ging doorspitten?
Niet op een bewust level.
quote:
Zocht je naar iets specifiek?
Nee, was enkel mijn nieuwsgierigheid aan het dienen.
quote:
En waarom heb je het verteld?
uberdom.
Ik versprak me door iets te zeggen wat ik alleen had kunnen weten door iets wat in der mobieltje stond
quote:
En hoe boos is ze? En waarom is ze boos? Omdat je haar niet vertrouwt of omdat je door haar spullen bent gegaan of..?
Ze is boos met hoofdletters. Omdat haar privé is 'geschonden'. Denk wel een optelsom, ofterwijl beiden.
pi_75420673
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Twee uur haar computer, agenda én haar telefoon doorspitten? Dat gaat alle nieuwsgierigheid of verveling te boven. Want vroeg of laat besef je dat je verkeerd bezig bent en tóch ging je door. Wanneer ging die alarmbel af bij jou?
Oh nee, ze stonden 2 uur voor me, niet dat ik 2 uur lang van de één naar de ander ging om iets te ontdekken ofzo
pi_75420824
Nooit gedaan, maar als ik overtuigd zou zijn er reden toe te hebben, you bet.
Triggie, als je het 'zomaar'hebt gedaan: Foei.

Je maakt vertrouwen stuk dat moeilijk te herstellen is.
Enige dat er op zit is met je eerlijkste gezicht plechtig beloven het nooit en echt nooit meer te doen.
En het menen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_75420830
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef Triggershot het volgende:

uberdom.
Ik versprak me door iets te zeggen wat ik alleen had kunnen weten door iets wat in der mobieltje stond
[..]

Ze is boos met hoofdletters. Omdat haar privé is 'geschonden'. Denk wel een optelsom, ofterwijl beiden.
En hoe heb je dat uitgelegd? En haar privé is geschonden, dus die ' ' kun je achterwege laten.
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:01:48 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75420860
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh nee, ze stonden 2 uur voor me, niet dat ik 2 uur lang van de één naar de ander ging om iets te ontdekken ofzo
OK, dus je checkte niet of haar sms inbox overeen kwam met wat er in haar agenda stond?

Nee, maar ben je nou aan het rondneuzen geweest of niet?
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:02:59 #38
236264 crew  capricia
pi_75420906
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef daftme het volgende:
Goeie opmerking!
Vroeger, toen ik nog jong en onschuldig was, deed ik dat wel eens. Agenda kijken, smsjes lezen.
Maar nu ik ouder ben doe ik dat eigenlijk nooit meer.
Sterker nog: Ik open niet eens de persoonlijke post van mijn vent.
Het interesseert me eigenlijk gewoon niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75420924
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef shmoopy het volgende:

Enige dat er op zit is met je eerlijkste gezicht plechtig beloven het nooit en echt nooit meer te doen.
En het menen.
Mjah, 'beloven'. Hij kan het beter aantonen met zijn gedrag dan met woorden. Ik bedoel, hoeveel zijn zijn woorden op dit moment waard? Ik hoop niet dat zij een gevalletje zeur is en elke mogelijkheid aangrijpt om erover te zeuren.

En ik zou niet zo snel meer iets bij jou achterlaten, al heb ik helemaal niets te verbergen.
pi_75420944
Ik zou trouwens loeipissig op je zijn, maar niet te lang, want het is geen dagboek ofzo, laten we wel wezen.
pi_75421113
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Goeie opmerking!
Vroeger, toen ik nog jong en onschuldig was, deed ik dat wel eens. Agenda kijken, smsjes lezen.
Maar nu ik ouder ben doe ik dat eigenlijk nooit meer.
Sterker nog: Ik open niet eens de persoonlijke post van mijn vent.
Het interesseert me eigenlijk gewoon niet.
Maar de snoep van oma verveelt nooit!
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:08:47 #42
236264 crew  capricia
pi_75421177
TS: Je hebt toch alleen gelezen uit nieuwsgierigheid? Iets van 'de gelegenheid' en de dief...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75421241
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef shmoopy het volgende:

En het menen.
Ja ja, ik weet het.. heb er geen goed woord voor, het is nu eenmaal gebeurd.
Ja tis wel 'zomaar' gebeurd, zonder specifiek vermoeden of aanleiding.

Ja, dat van beterschap beloven en nooit meer doen is natuurlijk het minste wat ik kan doen, gezien ze me even niet wil spreken
pi_75421289
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:08 schreef capricia het volgende:
TS: Je hebt toch alleen gelezen uit nieuwsgierigheid? Iets van 'de gelegenheid' en de dief...
Blijft het accepteren van haar kant over. Maar of je daar blij mee moet zijn...
pi_75421301
Ja, meerdere keren zelfs.. eerst een paar weken getwijfeld om te kijken, maar ik had toch echt mijn vermoedens dat er iets niet klopte. Helaas werden vermoedens bevestigd. Voelde me der ook kut bij, want je naait jezelf op met het feit dat je zoiets triest doet, maar kennelijk waren die vermoedens ook niet onterecht.

Vertrouwen was weg en vanaf toen is het alleen maar kutter gegaan en ben ik der maar mee gekapt(de relatie dan ) Aan de ene kant voelde ik me een lulletje omdat ik de mail las, aan de andere kant ben ik blij dat ik de waarheid heb gzien
pi_75421304
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef Sultan. het volgende:

[..]

En hoe heb je dat uitgelegd? En haar privé is geschonden, dus die ' ' kun je achterwege laten.
Tussen aanhalingstekens omdat ik haar quote, niet omdat ik het niet - niet zodanig opvat oid.
Kon niet uitleggen, noch heb ik de kans gekregen.
pi_75421352
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou trouwens loeipissig op je zijn, maar niet te lang, want het is geen dagboek ofzo, laten we wel wezen.
pi_75421373
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou heel lang loeipissig zijn. Hoewel ik nog nooit ben vreemd gegaan (oke 1 keer gezoend met een ander toen ik een tiener was) vind ik mijn privacy erg belangrijk. Ik kies zelf welke dingen ik wil delen en welke niet, mijn geest is van mij. Daarbij gaat het niet alleen om mijn privacy, maar ook om de pricacy van mijn vrienden die denken dat ze een sms alleen aan mij richten.

Ik weet eigenlijk niet of ik zou kunnen stoppen met pissig zijn.
pi_75421426
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tussen aanhalingstekens omdat ik haar quote, niet omdat ik het niet - niet zodanig opvat oid.
Kon niet uitleggen, noch heb ik de kans gekregen.
De kans niet gekregen omdat je die niet had (haar niet kon spreken) of omdat ze je die kans niet wil geven?

Dat laatste is wel jammer. Je zou op z'n minst een kans moeten krijgen om het uit te leggen, hoe lullig het ook is.
pi_75421456
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik zou heel lang loeipissig zijn. Hoewel ik nog nooit ben vreemd gegaan (oke 1 keer gezoend met een ander toen ik een tiener was) vind ik mijn privacy erg belangrijk. Ik kies zelf welke dingen ik wil delen en welke niet, mijn geest is van mij. Daarbij gaat het niet alleen om mijn privacy, maar ook om de pricacy van mijn vrienden die denken dat ze een sms alleen aan mij richten.

Ik weet eigenlijk niet of ik zou kunnen stoppen met pissig zijn.
Er moet wel iets zijn waardoor je weer 'normaal' zou doen en de ander vergeven toch?
pi_75421513
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef Sultan. het volgende:

[..]

De kans niet gekregen omdat je die niet had (haar niet kon spreken) of omdat ze je die kans niet wil geven?

Dat laatste is wel jammer. Je zou op z'n minst een kans moeten krijgen om het uit te leggen, hoe lullig het ook is.
Hoogopgelopen emoties, boosheid etc denk ik waardoor ze zoiets van van 'tis goed met jou '
pi_75421920
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er moet wel iets zijn waardoor je weer 'normaal' zou doen en de ander vergeven toch?
Pfoe, dat weet ik oprecht niet. Ik zou dit zeer, zeer hoog opnemen.

Wat heb je zelf in gedachten?
pi_75422037
Nee nog nooit!
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:30:48 #54
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75422223
Je zit echt fout! Heel begrijpelijk dat ze pissig is, omdat je zij nu voelt dat jij haar wantrouwt.

Mijn ex spande de kroon in stiekem door mijn spullen neuzen! Mijn smsjes, mails, post, alles keek hij (stiekem) door. Gek werd ik ervan! En hij heeft oprecht nooit een aanleiding gehad om mij van vreemdgaan, of wat dan ook te verdenken. Dit kwam puur uit hem. Hij heeft het zelfs een keer gepresteerd om met mijn telefoon een het wachtwoord van mijn online vodafone naar zijn telefoon te smsen, om mijn telefoonrekeningen te checken . Ik was echt LAAIEND!

Echt wantrouwen en jaloezie in een relatie . Ik hou er niet van! Vooral ook omdat ik andersom NOOIT ongevraagd (lees dus sneaky) in iemands spullen ga zitten spitten. Zou niet durven gewoon!

Soms staat nu de mail van mijn huidige nog open op mijn laptop. Ik klik hem altijd, zonder ook maar een blik op de mails te werpen, weg. Das gewoon prive en niet voor mij dus! Heb ook nog nooit in iemands telefoon gekeken!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:32:10 #55
236264 crew  capricia
pi_75422260
Ik moet het even opnemen voor TS:
Het kan toch ook zo zijn dat het voor het 'kijken' lag? Dan zou ik wellicht ook wel ff kijken. Niet dat ik die persoon wantrouw, maar gewoon omdat het er zo uitnodigend bij ligt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75422360
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:32 schreef capricia het volgende:
Het kan toch ook zo zijn dat het voor het 'kijken' lag? Dan zou ik wellicht ook wel ff kijken. Niet dat ik die persoon wantrouw, maar gewoon omdat het er zo uitnodigend bij ligt.
Als je blik toevallig op een open pagina van een dagboek valt en je leest per ongeluk wat ok, maar als je het ziet liggen, dicht, waarom zou je het openklappen en al het vertrouwen verspelen?

bovendien zat hij 2 uur door verschillende privé dingen te neuzen. Dan is het geen 'ff kijken' meer
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:35:12 #57
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75422381
quote:
Nou, vind ik dus niet! Openstaande mails, of niet; privé is privé. Mocht je per se die mails wel willen lezen, vind ik dat je het eerst moet vragen gewoon. Heel simpel.
pi_75422513
Pas toen ik ontdekte dat mijn ex niet eerlijk tegen mij was ben ik dingen gaan lezen en zoeken.
Sja dan kom je dingen tegen die je niet tegen wil komen maar die mijn gevoel heel terecht bevestigden.
Ben wat dat betreft maar blij dat er zo'n luchtalarm afgaat in mij, zodra iemand niet eerlijk is tegen me.

Maar goed de pijn en verdriet die je voelt als je die shit leest is ook niet echt.. leuk ofzo.

Als ik weet dat iemand te vertrouwen is (en dan bedoel ik eigenlijk je partner) komt het niet in je op om bewijs te zoeken voor datgene waar je iemand van verdenkt. Maar er is niet voor niets nieuwsgierigheid en ontdekkingsdrift, ookal weetje dat die ontdekking lang niet altijd even prettig is.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:38:53 #59
236264 crew  capricia
pi_75422524
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef daftme het volgende:

[..]

Als je blik toevallig op een open pagina van een dagboek valt en je leest per ongeluk wat ok, maar als je het ziet liggen, dicht, waarom zou je het openklappen en al het vertrouwen verspelen?

bovendien zat hij 2 uur door verschillende privé dingen te neuzen. Dan is het geen 'ff kijken' meer
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:35 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Nou, vind ik dus niet! Openstaande mails, of niet; privé is privé. Mocht je per se die mails wel willen lezen, vind ik dat je het eerst moet vragen gewoon. Heel simpel.
Allebei helemaal gelijk. Maar zelfs als ik de persoon zou vertrouwen, of het is enkel een collega of een vriend van me (dus heb er geen relatie mee), dan zou ik toch nog nieuwsgierig worden.
Ik kan me zo voorstellen dat ik idd een opengeslagen pagina uit een dagboek van een afstandje lees...en dan toch snel die pagina omsla, om verder te lezen.
Zou me ook heel betrapt voelen.. En ik zou dat niet doen omdat ik die persoon niet vertrouw of zo, maar gewoon vanwege mijn eigen nieuwsgierigheid...kan me dan moeilijk bedwingen.

Net als dat ik op het toilet zit ergens en ik overhoor daardoor een persoonlijk gesprek van mensen over mensen die ik ken. Dan ga ik niet kuchen, maar dan luister ik met volle aandacht!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75422529
Voor alle duidelijkheid ik zat niet 2 uur te snuffelen, ik werd 2 uur lang in de verleiding gebracht dit te doen.. Het snuffelen was niet langer dan een minuut of 10. Niet dat het daardoor minder erg wordt.
pi_75422589
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Pfoe, dat weet ik oprecht niet. Ik zou dit zeer, zeer hoog opnemen.

Wat heb je zelf in gedachten?
goeie vraag, maar werkelijk geen idee.
pi_75422601
Trigger, ik vind je niet evil, hoor.
Je bent gewoon net een mens.

Je zat fout, je weet dat, zal het nooit meer doen, klaar.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:41:45 #63
236264 crew  capricia
pi_75422650
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:39 schreef Triggershot het volgende:
Voor alle duidelijkheid ik zat niet 2 uur te snuffelen, ik werd 2 uur lang in de verleiding gebracht dit te doen.. Het snuffelen was niet langer dan een minuut of 10. Niet dat het daardoor minder erg wordt.
Jeetje, je was gewoon mens met menselijke nieuwsgierigheid, toch?
Dat ze dit hoog opneemt, snap ik. Zou ik ook doen.
Maar ook ik zou stiekem lezen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75422672
Ja vervelend voor TS dat het zo moet?
Zal niet ontkennen dat ik het vroeger wel eens gedaan heb (met nadruk op wel eens) maar ik heb er zelf zo'n godvergeten hekel aan als iemand het bij mij doet en je krijgt ook alleen maar ruzie over dingen die in wezen niets betekenen. Het is imo een teken van zwakte en een allerlaatste noodgreep om in stiekem andermans spullen te snuffelen - like, ik weet dat het al kapot is maar ik moét en zal nog effe weten hoe en wat. Tov iemand met wie je verder wilt, onderneem je niet van die braindead korte-termijn acties.

Begrijp mensen die zeggen dat ze 'uit verveling' andermans smsjes lezen ook echt niet. Al heeft het niets te betekenen, het blijft altijd nog onbeschoft tov de personen die de smsjes naar je partner sturen. Hoe close je ook bent, mannen hebben hun onderlinge grapjes, vrouwen ook. Een vriend(in) in nood wil misschien wel iets aan jou kwijt, niet aan je partner.

Naast dat ik van mening ben dat alleen ouders en kinderen onder de 4 symbiotische relaties hebben, heeft iedereen recht heeft op eigen contacten, meningen en onderonsjes en als je iets dwarszit moet je het kunnen bespreken. Kan het niet, dan hoort het niet in je relatie thuis en kun je uiteindelijk beter aan meer openheid of je communicatie met elkaar werken. Klinkt miss beetje braver dan braaf maar zo denk ik er over.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_75422673
Je zal het vertrouwen moeten herstellen, langzaam en soms pijnlijk proces. Maar kan de relatie uiteindelijk ook sterker maken, je bent je bewust van je eigen tekortkomingen en zij nu ook. Dat maakt het beter te accepteren dat je maar gewoon een mens bent en dat je niet altijd het goede kan doen, maar er wel voor vecht.
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:42:40 #66
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75422691
quote:
Dat meen je niet.
Dat is een belachelijke reden om iemands privacy te schenden.
Ik zou wel volkomen gestoord van iemand moeten houden, om dat te vergeven. Totaal respectloos, en dodelijk voor de relatie: het bewijs dat je simpelweg onbetrouwbaar bent.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:43:45 #67
236264 crew  capricia
pi_75422727
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:42 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat meen je niet.
Ik zou wel volkomen gestoord van iemand moeten houden, om dat te vergeven. Totaal respectloos, en dodelijk voor de relatie: het bewijs dat je simpelweg onbetrouwbaar bent.
Een mens is nou eenmaal nieuwsgierig. Het is moeilijk om dat in bedwang te houden. Ook al zijn de consequenties niet altijd mals.
Als TS schrijft: Het lag er 2 uur en ik heb maar 10 min. gekeken, dan snap ik best wat hij schrijft. Niet om het goed te praten, maar omdat hij gewoon mens is, met menselijke fouten.
Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:45:10 #68
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75422791
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Jeetje, je was gewoon mens met menselijke nieuwsgierigheid, toch?
Dat ze dit hoog opneemt, snap ik. Zou ik ook doen.
Maar ook ik zou stiekem lezen...
Ik vind het ook logisch dat je sommige dingen leest van de partner, zeker als je al lang bijelkaar bent.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75422881
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:42 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat meen je niet.
Kom nou, onbetrouwbaar?
Tuurlijk, je hebt met je fikken van andermans spullen af te blijven, maar het gaat om een laptop, een agenda en een mobiel!
Wat moet daar wel niet in staan wat zo privacy-gevoelig is dat je partner het niet mag lezen?
Nogmaals, je hóórt het niet te doen, maar ik vind wel dat hier erg overdreven wordt gereageerd met grote woorden als privay schenden en respectloosheid.
TS heeft geen zeehondjes doodgekuppeld, zeg.
pi_75423016
'k Heb ooit uit verveling de foto's op de telefoon van m'n vriendin bekeken, toen ik op d'r spullen moest letten terwijl ze naar de wc ging. Ze had het daarna wel door maar kwaad werd ze niet.. zou ook nogal hypocriet zijn geweest aangezien het foto's waren waarop ze een ander meisje aan het beffen was
pi_75423038
Achja, je bent en blijft een mens. Zonder nieuwsgierigheid hadden we het wiel geeneens uitgevonden. Probeer het goed te maken met excuses, een leuk uitje en het plechtig beloven dat het niet weer gebeurd.

Meer kan je niet doen.
pi_75423118
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb ooit uit verveling de foto's op de telefoon van m'n vriendin bekeken, toen ik op d'r spullen moest letten terwijl ze naar de wc ging. Ze had het daarna wel door maar kwaad werd ze niet.. zou ook nogal hypocriet zijn geweest aangezien het foto's waren waarop ze een ander meisje aan het beffen was
. Jij hebt keihard staan genieten ofkorz.
pi_75423369
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Kom nou, onbetrouwbaar?
Tuurlijk, je hebt met je fikken van andermans spullen af te blijven, maar het gaat om een laptop, een agenda en een mobiel!
Wat moet daar wel niet in staan wat zo privacy-gevoelig is dat je partner het niet mag lezen?
Nogmaals, je hóórt het niet te doen, maar ik vind wel dat hier erg overdreven wordt gereageerd met grote woorden als privay schenden en respectloosheid.
Hahah Schmoop, wat zijn dan oa items waar jouw privacy-gevoeligsterst info in staat, de verjaardagskalender?
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:01:42 #74
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75423473
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Een mens is nou eenmaal nieuwsgierig. Het is moeilijk om dat in bedwang te houden. Ook al zijn de consequenties niet altijd mals.
Als TS schrijft: Het lag er 2 uur en ik heb maar 10 min. gekeken, dan snap ik best wat hij schrijft. Niet om het goed te praten, maar omdat hij gewoon mens is, met menselijke fouten.
Toch?
Er valt niks te halen van het snuffelen. Er zit geen bonus in. Het is pure lege onbedwingbare nieuwsgierigheid.

Als ik twee uur aan een verleiding wordt blootgesteld, dan zal ik vast wel zwichten.

Maar waarom raken jij en TS zo gefascineerd door die mogelijkheid te snuffelen? Dat snap ik echt niet.
Er valt niks mee te winnen, de enige bonus die ervan te verwachten valt is extra ellende. Ik snap de verleiding niet, waarom raakt TS zo geobsedeerd door die tas? Wat verwacht je te vinden dat de verleiding zo onweerstaanbaar groot maakt?
pi_75423513
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

. Jij hebt keihard staan genieten ofkorz.
't Was meer zoiets;
-> -> -> ->

en zij toen ze terug kwam en mijn uitdrukkingen zag;
-> -> -> ->
pi_75423570
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:02 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Was meer zoiets;
-> -> -> ->

en zij toen ze terug kwam en mijn uitdrukkingen zag;
-> -> -> ->
Ik zag het voor me. I LOL'd a little.
Maar ach later lach je erom zeggen ze altijd.
pi_75423679
quote:
Wat nodigt er dan precies uit?
Ik vind het tamelijk obsessief om iemands gedachten te willen bezitten.
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:07:37 #78
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75423740
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een bloemetje
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:09:10 #79
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75423814
quote:

[..]

Kom nou, onbetrouwbaar?
Maar we hebben het toch over twee partners?
En ik mag aannemen dat TS zijn partner wel voldoende kende om te weten dat ze het niet op prijs zou stellen? Als ik mijn grens heb aangegeven, en mijn partner overschrijdt die willens en wetens? Dat vind ik respectloos en dan vind ik mijn privacy geschonden ja.

Maar ik heb zelf geen relatie met Triggershot, en shit happens hoor. Dus vervelend voor hem, en ik hoop dat het weer goed komt met zijn liefje. Alleen als ik zijn partner was, zou ik hem echt diep diep diep door het stof laten gaan. Ik snap prima waarom ze zo reageert als ze doet.
pi_75423849
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:59 schreef Manono het volgende:

[..]

Hahah Schmoop, wat zijn dan oa items waar jouw privacy-gevoeligsterst info in staat, de verjaardagskalender?
M'n dagboek.
M'n laptop zou mails kunnen 'onthullen', maar daar staat niets in wat mijn partner niet mag weten, idem voor mijn mobiel, en in mijn agenda staan alleen maar saaie werkafspraken, dus ik zou niet weten wat voor gevoeligs hij zou moeten zien.

Als hij zomaar in bovengenoemde spullen zou gaan rondsnuffelen, zou ik zeker pissig zijn omdát het van mij is en niemand daar ongevraagd aan moet zitten, maar meer ook niet eigenlijk.

Dit staat volledig los van het feit of ik al of niet geheimpjes zou hebben voor mijn partner, heur, ik ben niet compleet met 'm vergroeid, so to speak.
pi_75423856
quote:

[..]

Kom nou, onbetrouwbaar?
Het gaat er voor mij niet om wat er in staat, maar wel dat wat er in staat van en voor mij is.
Kun je dan nooit meer je laptop laten staan als je vriend alleen in de kamer is?

Ik kan me er echt niet in verplaatsen. Ik heb zelf mijn privacy heel hoog zitten en dus ook de privacy van anderen.

Ik zie dat TS er spijt van heeft en het graag ongedaan zou maken. Ik denk dat iedereen in dit topic een verschillende waarde hecht aan privacy. Ik hoop oprecht voor TS dat zijn vriendin het wat milder ziet dan ik.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:12:04 #82
236264 crew  capricia
pi_75423953
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:07 schreef Asics het volgende:

[..]

een bloemetje

Het is idd wel iets wat je met een bloemetje goed kunt maken. Zo van 'ik weet dat het fout was, maar...ik ben ook maar mens...hou je nog van me?'.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75424078
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:40 schreef shmoopy het volgende:
Trigger, ik vind je niet evil, hoor.
Je bent gewoon net een mens.

Je zat fout, je weet dat, zal het nooit meer doen, klaar.

Mja, precies, ik probeer het ook niet goed te praten ofzo en tijdens het doen, had ik wel ergens al door dat het fout is, maar nieuwsgierigheid over won toch
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:14:48 #84
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_75424115
precies ... en een grote reep chocolade - doet t ook goed altijd ...
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_75424236
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het gaat er voor mij niet om wat er in staat, maar wel dat wat er in staat van en voor mij is.
Kun je dan nooit meer je laptop laten staan als je vriend alleen in de kamer is?

Ik kan me er echt niet in verplaatsen. Ik heb zelf mijn privacy heel hoog zitten en dus ook de privacy van anderen.

Oh, maar dat begrijp ik heel goed, hoor, en dat is je goed recht natuurlijk.
Als je van je partner weet dat hij of zij dat echt heel erg zou vinden dan moet je dat respecteren en gewoon niet doen.

Ik heb met mijn partner ook een onuitgesproken afspraak om dat gewoon idd niet te doen, het boeit mij niet en het boeit hem niet, dus de verleiding is er ook totaal niet óm het te doen.
Zijn dingen zijn van hem, als ik iets moet weten hoor ik het wel van hem, en anders niet.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:17:58 #86
236264 crew  capricia
pi_75424267
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:14 schreef Asics het volgende:
precies ... en een grote reep chocolade - doet t ook goed altijd ...
Oh nee. Geen chocolade. Das net alsof je tegen je vrouw zegt dat ze een emo-wezen is en dus emo-eet. Niet zomaar doen hoor! Tenzij je weet dat ze dat graag wil...Bloemen zijn neutraler~!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75424843
Ik ben het, uiteraard, met Xennia eens. Als je iets wil weten vraag je het maar, en als je iets moet weten vertel ik het wel. Mail, smsjes, hell, zelfs m'n rekeningen doorkijken is écht taboe bij mij. Niet omdat ik iets te verbergen heb, ik kan me zo gauw niet eens iets bedenken wat m'n partner niet weet, maar het gaat er gewoon om dat het míjn spullen zijn. Daar dien je van af te blijven.

Maar goed, ik ben daar ook een tikje obsessief mee omdat ik een zus had die óveral doorheen zocht. Kasten, tassen, niets was veilig. Als ze de kans zou krijgen zou ze het nog doen, geloof ik . Daarom heb ik alles wat van serieus belang was ooit bij vriendlief gedumpt, dus het zou sowieso wat cru zijn als hij daar nu doorheen zou spitten.
pi_75425006
Ligt er sowieso ook aan hoelang je een relatie hebt en hoe zij ook met jouw spullen etc om gaat. Als mijn vriend uit nieuwsgierigheid vraagt naar wat er allemaal hier en daar in zit...of wie me net probeerde te bereiken op een subtiele manier, dan verwacht ik dat ik andersom evenveel mag weten van hem, als ik daar interesse voor heb...

En wantrouwen ja....zodra er wantrouwen is of er genoeg redenen zijn om die te hebben, vind ik dat je als partner best op de hoogte mag zijn. Schijn/iemand voorliegen vind ik minder goed te vergeven dan wantrouwen. Het is misschien niet leuk om te weten dat je partner je wantrouwt, maar dat is iets waar aan gewerkt kan worden als beiden dat willen.

zeehondjes doodknuppelen. Nee dit is echt een stuk minder erg. Tenzij TS zelf erg op zijn prive gesteld is naar zijn vriendin toe.
En ja, als je van tevoren al wist dat ze er boos om zou worden...had je het toch iets anders moeten aanpakken
pi_75425061
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben het, uiteraard, met Xennia eens. Als je iets wil weten vraag je het maar, en als je iets moet weten vertel ik het wel. Mail, smsjes, hell, zelfs m'n rekeningen doorkijken is écht taboe bij mij. Niet omdat ik iets te verbergen heb, ik kan me zo gauw niet eens iets bedenken wat m'n partner niet weet, maar het gaat er gewoon om dat het míjn spullen zijn. Daar dien je van af te blijven.
Precies. Ik heb objectief gezien ook niets te verbergen. Ik ben zo trouw als een hond, maar ik word niet graag gecontroleerd. Ik zie het niet alleen als een inbreuk op mijn privacy, maar ook op mijn vrijheid.

Ook kan ik echt niet begrijpen waarnaar TS dan zo nieuwsgierig was. Het zou niet eens in me opkomen dat ik de mogelijkheid had om iemand te controleren, of dat er iets is om te controleren. Dus ik zou die drang ook niet hoeven te weerstaan.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:37:01 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_75425148
Ik heb nog nooit gesnuffeld, zelf niet in de verleiding gekomen, het komt niet eens in mij op om dat te doen. Zelf wel meegemaakt dat mijn vriend zat te snuffelen, ik begrijp dat echt niet, dat stiekeme gedoe. Ik ben daar ook behoorlijk kwaad om geworden, niet dat ik iets te verbergen heb, maar je moet gewoon van andermans spullen afblijven, simpel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75425695
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Precies. Ik heb objectief gezien ook niets te verbergen. Ik ben zo trouw als een hond, maar ik word niet graag gecontroleerd. Ik zie het niet alleen als een inbreuk op mijn privacy, maar ook op mijn vrijheid.

Ook kan ik echt niet begrijpen waarnaar TS dan zo nieuwsgierig was. Het zou niet eens in me opkomen dat ik de mogelijkheid had om iemand te controleren, of dat er iets is om te controleren. Dus ik zou die drang ook niet hoeven te weerstaan.
Dat is een beetje het aard van het beestje denk ik. Mensen die er zelf wat minder strak over denken, zullen ook eerder geneigd zijn om uit nieuwsgierigheid (waar dan ook naar) gewoon even te kijken, zonder te denken dat het kwaad kan. Ik heb mijn beste vriend ook hardhandig af moeten leren geen binnenkomende smsjes te lezen bijvoorbeeld, terwijl die nou niet echt een reden heeft om wantrouwen te hebben ergens naar.

Maar Trigger, foei, nooit meer doen. Ik zou ook flink pissig zijn en je dat laten weten ook. Het zijn geen neergeknuppelde zeehondjes inderdaad, alles is relatief, maar toch.
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:55:46 #92
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75426108
Lul die je bent
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:02:17 #93
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75426429
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef Feestkabouter het volgende:

wie is er nu fouter?
Ze had blijkbaar haar redenen om te denken dat jij loog en ze had nog gelijk ook. Dingen voor je relatie maken niet uit TENZIJ je erover gaat liegen.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 22:04:36 #94
236264 crew  capricia
pi_75426521
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:02 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ze had blijkbaar haar redenen om te denken dat jij loog en ze had nog gelijk ook. Dingen voor je relatie maken niet uit TENZIJ je erover gaat liegen.
Joh, als mijn vent door mijn fok geschiedenis heen gaat, vindt hij ook wel uitspraken die vreemd zijn en waarvan hij zal schrikken.
Het zijn maar uitspraken gedaan in die bepaalde context.
En zo is het met andermans persoonlijke zaken ook.

Of ben jij geen mens?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:05:46 #95
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75426566
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Joh, als mijn vent door mijn fok geschiedenis heen gaat, vindt hij ook wel uitspraken die vreemd zijn en waarvan hij zal schrikken.
Het zijn maar uitspraken gedaan in die bepaalde context.
En zo is het met andermans persoonlijke zaken ook.

Of ben jij geen mens?
Je moet eens beter leren lezen. Zoals ik al zei dat verleden maakt geen zak uit, maar wel als je erover gaat liegen. Het gaat dan om de leugen.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 22:12:07 #96
236264 crew  capricia
pi_75426869
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:05 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Je moet eens beter leren lezen. Zoals ik al zei dat verleden maakt geen zak uit, maar wel als je erover gaat liegen. Het gaat dan om de leugen.
Dat las ik ook. Maar ik denk nog steeds dat ik bij een kruisverhoor wel andere antwoorden zal geven dan ik op fok geschreven heb in de topics in de loop der jaren.

Dit heeft niets met lezen te maken, maar wel met de interpretatie van een persoon. Als ik een hekel aan jou zou hebben, en jij zou 10 topics openen over dat het beter is dat men niet vreemd zou gaan, dan kan ik wel 10 antwoorden geven waarom het beter is dat ik dat wel doe... snapper vous~!
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:20:38 #97
278630 Snikch
Living my life
pi_75427236
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Seven. het volgende:
Het is mij wel eens opgevallen dat mensen die het duidelijk niet op prijs stelden, vaak zelf iets te verbergen hadden. Niet dat ik er ooit achter gekomen ben dat mensen mij bedrogen of zo, maar het was vaak wel zo dat diegenen belangrijke dingen uit het verleden bijvoorbeeld verzwegen hadden.
Heb de rest van het topic niet helemaal meer gelezen maar zag dit staan en wilde even zeggen: dit klopt 100%!!! Jammer maar waar.. en dan hoeft het niets groots te zijn wat ze verbergen maar er zijn toch puntjes die ze liever verzwegen.
For as he thinks within himself, so he is
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:22:58 #98
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_75427358
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:52 schreef Seven. het volgende:
Het is mij wel eens opgevallen dat mensen die het duidelijk niet op prijs stelden, vaak zelf iets te verbergen hadden.
Dat.
Ik ben wel eens per ongeluk achter dingen gekomen... Mijn ex vond toen erger dat ik door zijn mail was gegaan dan wat hij gedaan had. Ik zou nooit expres naar dingen op zoek gaan en vertrouw mijn partners tot het tegendeel bewezen is.
Maar mijn ervaring is dus ook dat mensen die iets te verbergen hebben het hardste roepen. Van mij mag mijn partner alles lezen als hij dat wil, tenzij iemand anders persoonlijk leven daarbij geschaad wordt.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:23:08 #99
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75427362
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat las ik ook. Maar ik denk nog steeds dat ik bij een kruisverhoor wel andere antwoorden zal geven dan ik op fok geschreven heb in de topics in de loop der jaren.

Dit heeft niets met lezen te maken, maar wel met de interpretatie van een persoon. Als ik een hekel aan jou zou hebben, en jij zou 10 topics openen over dat het beter is dat men niet vreemd zou gaan, dan kan ik wel 10 antwoorden geven waarom het beter is dat ik dat wel doe... snapper vous~!
Dat las je ook waarom stel je dan totaal irrelevante vragen. Mij gaat het om de leugen die imo fout is. Als jij wel zou liegen dan moet je dat helemaal zelf weten, ik vind het gewoon niet goed.
pi_75427560
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:20 schreef Snikch het volgende:

[..]

Heb de rest van het topic niet helemaal meer gelezen maar zag dit staan en wilde even zeggen: dit klopt 100%!!! Jammer maar waar.. en dan hoeft het niets groots te zijn wat ze verbergen maar er zijn toch puntjes die ze liever verzwegen.
Waarom zou je partner iets uit het verleden (voor jouw tijd) niet mogen verzwijgen? Zo lang ze niet liegt en het jou niet schaadt?
pi_75427707
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:22 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Dat.
Ik ben wel eens per ongeluk achter dingen gekomen... Mijn ex vond toen erger dat ik door zijn mail was gegaan dan wat hij gedaan had. Ik zou nooit expres naar dingen op zoek gaan en vertrouw mijn partners tot het tegendeel bewezen is.
Maar mijn ervaring is dus ook dat mensen die iets te verbergen hebben het hardste roepen. Van mij mag mijn partner alles lezen als hij dat wil, tenzij iemand anders persoonlijk leven daarbij geschaad wordt.
Hoe kan je nou per ongeluk achter iets komen als je zonder toestemming mail las?

En over die gevallen dat men de mail moest lezen om erachter te komen of iemand wel of niet vreemdging... Sja. Zo zou ik sowieso niet willen leven.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 22:30:13 #102
236264 crew  capricia
pi_75427709
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:23 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Dat las je ook waarom stel je dan totaal irrelevante vragen. Mij gaat het om de leugen die imo fout is. Als jij wel zou liegen dan moet je dat helemaal zelf weten, ik vind het gewoon niet goed.
Wat is een leugen?
Ik heb ongetwijfeld hier wel eens dingen geschreven op fok die ik, als mijn vriend mij dezelfde vraag zou stellen, tegenovergesteld zou beantwoorden.
Voorbeeld vraag: Kun je je inleven in vreemdgaan?
Antwoord naar Fokker: Ja. Dat kan ik me voorstellen. Vertel eens...
Antwoord naar vriend: Nee, leg eens uit waar die vraag vandaan komt...

Dat zijn wel 2 tegenovergestelde antwoorden en toch kloppen ze beiden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:35:15 #103
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_75427959
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoe kan je nou per ongeluk achter iets komen als je zonder toestemming mail las?

En over die gevallen dat men de mail moest lezen om erachter te komen of iemand wel of niet vreemdging... Sja. Zo zou ik sowieso niet willen leven.
Ik had wel toestemming om iets in zijn mailbox te lezen en toen kwam ik dus andere dingen tegen. Tja en erachter komen dat je lief vreemdgaan is hoe dan ook altijd k*t.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_75429198
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:09 schreef shmoopy het volgende:

[..]

M'n dagboek.
M'n laptop zou mails kunnen 'onthullen', maar daar staat niets in wat mijn partner niet mag weten, idem voor mijn mobiel, en in mijn agenda staan alleen maar saaie werkafspraken, dus ik zou niet weten wat voor gevoeligs hij zou moeten zien.

Als hij zomaar in bovengenoemde spullen zou gaan rondsnuffelen, zou ik zeker pissig zijn omdát het van mij is en niemand daar ongevraagd aan moet zitten, maar meer ook niet eigenlijk.

Dit staat volledig los van het feit of ik al of niet geheimpjes zou hebben voor mijn partner, heur, ik ben niet compleet met 'm vergroeid, so to speak.
Gelukkig

Ja ok, heb geen dagboek. Mijn pc en mobiel zijn mijn dagboek. Of die iets onthullen weet ik niet, maar waardeer het gewoon als iemand je als your own person respecteert. Hou er ook niet van als iemand uit mijn naam spreekt zonder dat ik erom vraag, al zijn we visionair & gevoelsmatig nog zo versmolten, lol
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:27 schreef Xennia het volgende:

Waarom zou je partner iets uit het verleden (voor jouw tijd) niet mogen verzwijgen? Zo lang ze niet liegt en het jou niet schaadt?
Volledig mee eens, zolang je met je vriend Leo ergens kan staan zonder dat er iemand op hem afkomt 'Leontine..?! Ben jij het??'
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:48:07 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75430563
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:27 schreef Xennia het volgende:

[..]

Niks mis mee, ik hoef ook niet alles te weten. Maar ik heb wel eens gedate met een jongen die obsessief zijn telefoon bij zich hield. Een paar maanden nadat ik het afgerond had, bleek hij een twee kinderen te hebben van 6 en 4 jaar. Ik had er wel degelijk anders ingestaan als ik geweten had vanaf het begin dat hij een kind had.

Ik respecteer het overigens wel, maar in sommige relaties doe ik dat en dan is het wederzijds. Ook wel relaties gehad waarin het not done was. Voor mij maakt het gewoon niet zoveel uit of iemand in mijn telefoon neust.
Resistance is futile.
pi_75430713
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niks mis mee, ik hoef ook niet alles te weten. Maar ik heb wel eens gedate met een jongen die obsessief zijn telefoon bij zich hield. Een paar maanden nadat ik het afgerond had, bleek hij een twee kinderen te hebben van 6 en 4 jaar. Ik had er wel degelijk anders ingestaan als ik geweten had vanaf het begin dat hij een kind had.
Dat vind ik ook niet iets wat je zou moeten verzwijgen. Simpelweg omdat hij ook heus wel wist dat jij wellicht anders in de relatie had gestaan als je het had geweten.
pi_75431434
Mijn vriendin en ik kijken 's ochtends vaak samen onze e-mail. Heb er geen problemen mee als ze het even opent als ik om de hoek sta om te kijken of ik nieuwe mailtjes heb. Ik heb helemaal niks te verbergen, en ik zou er ook geen moeite mee hebben als ze 'stiekem' mijn berichten zou lezen als ze me verdenkt van iets. Als ik inderdaad dingen zoals vreemdgaan te verbergen had voor mijn partner dan verdien ik een klap voor m'n kop en mag ik al helemaal niet gaan lopen janken over privacy.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:20:00 #108
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_75431465
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef Triggershot het volgende:
NEE!
Ik hou daar niet van, hoewel een keer ik een mobiel nakeek waar diegene bij stond.
Vond een vage naam, hij liegen, bluffen!
Ik denk ok, even later toch het nr genoteerd.
Bleek ik toch gelijk te hebben.

Die gast kon echt goed liegen
Snollebolt
  woensdag 9 december 2009 @ 00:25:22 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75431606
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

NEE!
Ik hou daar niet van, hoewel een keer ik een mobiel nakeek waar diegene bij stond.
Vond een vage naam, hij liegen, bluffen!
Ik denk ok, even later toch het nr genoteerd.
Bleek ik toch gelijk te hebben.

Die gast kon echt goed liegen
.

"NEE! ... hoewel een keer'
Resistance is futile.
pi_75432111
Ik heb dat altijd gedaan. Ik zal dat ook altijd blijven doen. Niet obsessief ofzo, ik ben er niet op uit. Maar als de kans zich voordoet, tuurlijk.

Dagboeken zou ik niet aan beginnen trouwens. Dat is niet goed voor beiden. Maar een telefoon, wel ja, waarom niet.
pi_75432160
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef Taurus het volgende:
Ik heb dat altijd gedaan. Ik zal dat ook altijd blijven doen. Niet obsessief ofzo, ik ben er niet op uit. Maar als de kans zich voordoet, tuurlijk.

Dagboeken zou ik niet aan beginnen trouwens. Dat is niet goed voor beiden. Maar een telefoon, wel ja, waarom niet.
Waarom wel? Als iemand zonder reden mijn telefoon doorzoekt zou ik wel raar opkijken..ik snap echter niet dat mensen die betrapt worden beginnen te zeiken over privacy...je bent gewoon keihard betrapt
pi_75432219
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:42 schreef Isabeau het volgende:
1x gedaan omdat ik hem wantrouwde en helaas klopte dat voorgevoel 100%

ps: na confrontatie heeft hij nooit iets gezegd als 'wat erg dat je mijn e-mail las!' daar was hij toch iets te schuldig voor
Same here. 1 keer iemands mail ingekeken, gewoon omdat ALLES erop wees dat er wat aan de hand was, en ik moest het gewoon weten en het klopte.

Maar het is idd een slecht teken, een teken van wantrouwen en ik zou het nu nooit meer doen. Al is het alleen maar omdat ik nu geen relatie aan zou gaan met iemand die ik niet 1000% vertrouw.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_75432277
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef Taurus het volgende:

Hmm nu ik dit alles zo lees, moet ik misschien toch maar wat minder goed van vertrouwen zijn en mijn spullen niet onbeheerd achter laten. Triest eigenlijk dat dat moet.
pi_75432293
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Waarom wel? Als iemand zonder reden mijn telefoon doorzoekt zou ik wel raar opkijken..ik snap echter niet dat mensen die betrapt worden beginnen te zeiken over privacy...je bent gewoon keihard betrapt
Precies. Tuurlijk zou je dan raar opkijken, daarom doen mensen het ook als je niet kijkt. Ik ga niet vragen 'mag ik even in je telefoon kijken?', ik doe het stiekem! Waarom? Niet eens per se uit wantrouwen, maar uit nieuwsgierigheid. Kijken wat hij zoal in zijn telefoon heeft staan, wat zijn smsgedrag met vrienden is. Als er dan een meisjesnaam de revue passeert is dat ook mooi om te checken.

Eerlijk gezegd kan ik het wel hebben als ik mijn vriend in mijn telefoon zou zien neuzen. Ik kan alles uitleggen.

Maar over all is het de bedoeling dat het heimelijk gebeurt.
pi_75432302
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hmm nu ik dit alles zo lees, moet ik misschien toch maar wat minder goed van vertrouwen zijn en mijn spullen niet onbeheerd achter laten. Triest eigenlijk dat dat moet.
Als je veel waarde hecht aan berichten die niet door anderen gelezen worden, en als je je eigen vriendin niet kent moet je inderdaad beter opletten. ( ? )
pi_75432356
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als je veel waarde hecht aan berichten die niet door anderen gelezen worden, en als je je eigen vriendin niet kent moet je inderdaad beter opletten. ( ? )
Het gebeurt kennelijk heimelijk. Zogenaamd uit nieuwsgierigheid. Dus er zijn meer mensen die obsessief controleren en mij mijn recht op vrije gedachten niet gunnen dan ik vermoedde.
pi_75432398
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het gebeurt kennelijk heimelijk. Zogenaamd uit nieuwsgierigheid. Dus er zijn meer mensen die obsessief controleren en mij mijn recht op vrije gedachten niet gunnen dan ik vermoedde.
Wat maakt het dan uit? Je merkt het toch niet? Ik word nu zelf bijna nieuwsgierig naar wat jij allemaal voor spannends in je telefoon hebt! Trouwens, hoezo zogenaamd? Het is nieuwsgierigheid. En daarnaast zei ik ' niet obsessief' En je vrije gedachten staan niet in je telefoon. Dagboeken zou ik niet lezen. Maar beetje in iemands telefoon graaien vind ik altijd interessant.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:09:13 #118
236264 crew  capricia
pi_75432414
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik gun jou alle vrijheid qua gedachten. Maar als jij mij een schrift of een boekje voor mijn neus legt met de titel "wat denk ik echt van fok" en jij gaat uitgebreid naar de wc, dan ga ik dat echt wel bekijken hoor!
Ik ben gewoon nieuwgierig!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432430
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat maakt het dan uit? Je merkt het toch niet? Ik word nu zelf bijna nieuwsgierig naar wat jij allemaal voor spannends in je telefoon hebt! Trouwens, hoezo zogenaamd? Het is nieuwsgierigheid. En daarnaast zei ik ' niet obsessief' En je vrije gedachten staan niet in je telefoon. Dagboeken zou ik niet lezen. Maar beetje in iemands telefoon graaien vind ik altijd interessant.
Mijn vrije gedachten en die van mijn vrienden staan wel in mijn telefoon. Ik wil er graag zelf voor kiezen welke gedachten ik deel en welke niet. Dat is aan mij en niet aan iemand die heimelijk in mijn telefoon kijkt alsof ik een of andere delinquent ben die geen recht heeft op briefgeheim.

Als hij nieuwsgierig is, dan vraagt hij maar aan mij wat hij wil weten en dan zal ik nadenken wat ik wil delen.
pi_75432474
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

Mijn vrije gedachten en die van mijn vrienden staan wel in mijn telefoon. Ik wil er graag zelf voor kiezen welke gedachten ik deel en welke niet. Dat is aan mij en niet aan iemand die heimelijk in mijn telefoon kijkt alsof ik een of andere delinquent ben die geen recht heeft op briefgeheim.

Als hij nieuwsgierig is, dan vraagt hij maar aan mij wat hij wil weten en dan zal ik nadenken wat ik wil delen.
Je merkt het niet!! Wat niet weet, wat niet deert. Misschien voor sommigen geen fraaie gedachten maar wel 'n waarheid als 'n koe. Je hebt er dus geen last van
pi_75432476
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik gun jou alle vrijheid qua gedachten. Maar als jij mij een schrift of een boekje voor mijn neus legt met de titel "wat denk ik echt van fok" en jij gaat uitgebreid naar de wc, dan ga ik dat echt wel bekijken hoor!
Ik ben gewoon nieuwgierig!
Ooit in je op gekomen om mij gewoon te vragen wat ik van fok denk?
pi_75432511
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Oke, stel je hebt net gezegd "ik ga jou nooit vertellen wat ik van fok denk", en dan ga je naar de WC. Dan gaat ze kijken.
pi_75432519
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je merkt het niet!! Wat niet weet, wat niet deert. Misschien voor sommigen geen fraaie gedachten maar wel 'n waarheid als 'n koe. Je hebt er dus geen last van
Sad. Nou ik krijg bijna zin om je te bedriegen en al mijn sporen uit te wissen. Wat niet weet wat niet deert, toch?
pi_75432526
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

Sad. Nou ik krijg bijna zin om je te bedriegen en al mijn sporen uit te wissen. Wat niet weet wat niet deert, toch?
Precies
pi_75432558
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Oke, stel je hebt net gezegd "ik ga jou nooit vertellen wat ik van fok denk", en dan ga je naar de WC. Dan gaat ze kijken.
Als ik dat niet wil vertellen heb ik daar ongetwijfeld een goede reden voor. Als dan over mijn expliciet uitgesproken grens wordt heen gewalst, is het einde oefening. Damn, als je eigen partner al over je grenzen heen gaat.
pi_75432572
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als ik dat niet wil vertellen heb ik daar ongetwijfeld een goede reden voor. Als dan over mijn expliciet uitgesproken grens wordt heen gewalst, is het einde oefening. Damn, als je eigen partner al over je grenzen heen gaat.
Het is geen einde oefening want je weet het niet. Lees jij wel?
pi_75432600
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:12 schreef Triggershot het volgende:

Haar dágboek? Heb je haar dágboek gelezen?
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:23:24 #128
236264 crew  capricia
pi_75432609
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jouw antwoord zal wellicht anders zijn dan jij in je dagboek schtrijft...
Stel dat ik jou echt leuk vind en stel dat jij ff naar de plee bent in jouw (waarschijnlijke) fok! appartementje...en jij heb daar geen salarisafschrift liggen maar wel een tijdschrift met "wat ik echt van fok vind..."...ja natuurlijk zou ik daar nieuwsgierig naar zijn..en natuurlijk zou ik je dat niet vragen...immers dan vraag ik naar mijzelf in de hoop dat jij mij ook leuk vind!
Als ik mijzelf niet zou tegenkomen of de laatste pagina gedateerd vandaag (de datum waarop wij gaan stappen) dan zou dat mij vebazen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:24:49 #129
236264 crew  capricia
pi_75432624
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Zeker weten!
En daar kan ik niets aan doen. Dat is nog heftiger dan vreemdgaan@
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432650
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeker weten!
Als je hem hoort doortrekken leg je het boekje weer netjes terug, niets aan de hand.
pi_75432655
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:22 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Haar dágboek? Heb je haar dágboek gelezen?
Ik hoop van niet, dat is nog een (grote) stap erger dan e-mails/smsjes/brieven lezen...
pi_75432667
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het gaat er hier toch niet om of je het wel of niet weet? Lijkt me een principekwestie.
pi_75432681
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:27 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik hoop van niet, dat is nog een (grote) stap erger dan e-mails/smsjes/brieven lezen...
Een dagboek lezen moet je niet doen. Alleen met toestemming van de eigenaar, soms leest een vriendin van me wel eens een stukje uit haar dagboek voor. En dan nog voel ik me ongemakkelijk omdat een dagboek zo intens prive is...
pi_75432696
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:28 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Het gaat er hier toch niet om of je het wel of niet weet? Lijkt me een principekwestie.
Ik hou niet van principes. En natuurlijk maakt dat wel uit, daardoor heeft oordelen hierover geen zin. Mijn vriend kan het wel vervelend vinden als ik in zijn telefoon zou kijken, dan zeg ik toch gewoon dat ik dat niet doe? En als de kans zich voordoet doe ik het wel, hij weet het niet, ergo: de situatie is precies hetzelfde.
Zolang ik met mezelf kan leven althans. Daarom is vreemdgaan bijvoorbeeld een spannendere kwestie. Maar van zijn telefoon lezen lig ik niet wakker.
pi_75432697
Trouwens, ik weet het wachtwoord van mijn vriend's email, hij weet het wachtwoord van mijn laptop (die eigenlijk altijd bij hem in huis ligt). Als hij mijn mail wil lezen moet ie dat lekker doen. Ik moet er alleen niet achter komen, want dat zou ik niet leuk vinden. Geschonden. Maar: als hij vraagt of ie m'n email mag doorlezen (en een goede reden kan geven) mag ie van mij zijn gang gaan.
pi_75432719
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik hou niet van principes. En natuurlijk maakt dat wel uit, daardoor heeft oordelen hierover geen zin. Mijn vriend kan het wel vervelend vinden als ik in zijn telefoon zou kijken, dan zeg ik toch gewoon dat ik dat niet doe? En als de kans zich voordoet doe ik het wel, hij weet het niet, ergo: de situatie is precies hetzelfde.
Zolang ik met mezelf kan leven althans. Daarom is vreemdgaan bijvoorbeeld een spannendere kwestie. Maar van zijn telefoon lezen lig ik niet wakker.
Dus als jouw vriend het niet wil zou jij het toch doen? En dat zou je geen gewetensproblemen opleveren? Dat vind ik niet kunnen, je respecteert dan duidelijk zijn wens en zijn grenzen niet.
pi_75432722
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, ik weet het wachtwoord van mijn vriend's email, hij weet het wachtwoord van mijn laptop (die eigenlijk altijd bij hem in huis ligt). Als hij mijn mail wil lezen moet ie dat lekker doen. Ik moet er alleen niet achter komen, want dat zou ik niet leuk vinden. Geschonden. Maar: als hij vraagt of ie m'n email mag doorlezen (en een goede reden kan geven) mag ie van mij zijn gang gaan.
Ja, als je er achter komt is de situatie niet leuk meer. Maar als je er niet achter komt is er niets aan de hand.
pi_75432728
quote:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik laat je in goed vertrouwen binnen in mijn huis, maar jij vertrouwt mij niet en schaadt het vertrouwen van mij in jou.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:23 schreef capricia het volgende:
Jouw antwoord zal wellicht anders zijn dan jij in je dagboek schtrijft...
Dan is dat mijn recht, controlfreak.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeker weten!
Daar kun je wel wat aan doen als je respect hebt voor de privacy van een ander, een geweten hebt en jezelf net zo goed onder controle kunt houden als een ander..
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:27 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Het is voor mij precies hetzelfde. Het gaat om prive-gedachten waarvoor je de ander geen toestemming hebt gegeven deze te lezen en daarmee te bezitten.
pi_75432748
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:33 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Dus als jouw vriend het niet wil zou jij het toch doen? En dat zou je geen gewetensproblemen opleveren? Dat vind ik niet kunnen, je respecteert dan duidelijk zijn wens en zijn grenzen niet.
Ik zou het raar vinden als mijn vriend het niet wil, dus dat geeft des te meer reden toch te kijken Nee, in dit geval zou me dat geen gewetensproblemen opleveren. Dan heeft hij zelfs aanleiding gegeven, vind ik voor mezelf. Maar ook als dat niet geldt: in mijn beleving is dit geen zware overtreding.
pi_75432764
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:34 schreef Xennia het volgende:
Het is voor mij precies hetzelfde. Het gaat om prive-gedachten waarvoor je de ander geen toestemming hebt gegeven deze te lezen en daarmee te bezitten.
Daar heb je gelijk in en ik zou het in beide gevallen ook absoluut niet oké vinden als mijn vriendin achter mijn rug om zou lezen. Toch is een smsje een bericht aan een ander en een dagboek een bericht aan jezelf waardoor ik me kan voorstellen dat zoiets persoonlijker is. Maar goed, ik heb geen dagboek dus misschien ben ik niet de juiste persoon om daarover te oordelen.
pi_75432782
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik laat je in goed vertrouwen binnen in mijn huis, maar jij vertrouwt mij niet en schaadt het vertrouwen van mij in jou.
[..]

Dan is dat mijn recht, controlfreak.
[..]

Daar kun je wel wat aan doen als je respect hebt voor de privacy van een ander, een geweten hebt en jezelf net zo goed onder controle kunt houden als een ander..
[..]

Ja, maar je merkt niets van het schenden van dat vertrouwen in jou. Dus voor jou ben ik nog net zo betrouwbaar. Iedereen gelukkig.

Maar als je echt niet wil dat mensen dingen lezen moet je inderdaad dat soort dingen verbergen. Dat doen mensen toch ook? Een wachtwoord op je telefoon, een wachtwoord op je computer, smsjes waar echt genante of ernstige privédingen in staan wissen. Ik doe dat wel, volgens mij. Zoals de waard is vertrouwt hij immers zijn gasten, ik hou rekening met natuurlijke nieuwsgierigheid van mensen. En dat doet me ook geen verdriet, trouwens.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:39:00 #142
236264 crew  capricia
pi_75432784
Het lijkt mij trouwens wel heel moeilijk, zo niet bijna onmogelijk, om je eigen vriend aan te geven als hij iets zou doen wat wat jij zelf niet wilt, of wat je zelf niet normaal zou vinden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432787
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:35 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zou het raar vinden als mijn vriend het niet wil, dus dat geeft des te meer reden toch te kijken Nee, in dit geval zou me dat geen gewetensproblemen opleveren. Dan heeft hij zelfs aanleiding gegeven, vind ik voor mezelf. Maar ook als dat niet geldt: in mijn beleving is dit geen zware overtreding.
Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is. Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien volgens dit topic) in de minderheid bent.
pi_75432818
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is.
Ik zou daar ook geen relatie mee willen. Gelukkig is er de illusie.
quote:
Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien in dit topic) in de minderheid bent.
Wat maakt dat nou uit, in de minderheid zijn? Ik vraag me trouwens af of dat wel klopt. Of jullie allemaal de verleiding kunnen weerstaan. Nouja, ik niet. Maar ik draag de last zelf, dus who cares. Nogmaals: je zegt, ik zou geen relatie willen met iemand die mijn grenzen niet respecteert, maar als je een relatie met mij zou hebben merk je dat niet. Ik zou ook geen relatie willen met zo iemand, maar ik merk dat niet.
pi_75432826
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef capricia het volgende:
Het lijkt mij trouwens wel heel moeilijk, zo niet bijna onmogelijk, om je eigen vriend aan te geven als hij iets zou doen wat wat jij zelf niet wilt, of wat je zelf niet normaal zou vinden.
Als er iets van 'n moordbekentenis ergens in staat of zo? Ja dat lijkt mij ook wel 'n dilemma.
pi_75432844
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zou daar ook geen relatie mee willen. Gelukkig is er de illusie.
[..]

Wat maakt dat nou uit, in de minderheid zijn? Ik vraag me trouwens af of dat wel klopt. Of jullie allemaal de verleiding kunnen weerstaan. Nouja, ik niet. Maar ik draag de last zelf, dus who cares. Nogmaals: je zegt, ik zou geen relatie willen met iemand die mijn grenzen niet respecteert, maar als je een relatie met mij zou hebben merk je dat niet. Ik zou ook geen relatie willen met zo iemand, maar ik merk dat niet.
Dan baseer je dus in feite je relatie op een leugen. Lijkt me geen fijne insteek, maar als je het niet merkt is er weinig aan te doen zoals je al aangeeft.

Als dit mij zou overkomen (en ik zou erachter komen) zou ik het wel gelijk uitmaken, niet zozeer om het meelezen maar vooral vanwege het liegen erover....
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:46:43 #147
236264 crew  capricia
pi_75432849
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die mijn grenzen niet respecteert. Maakt niet uit waar het over gaat, of het nou meelezen, vreemdgaan of wat dan ook is. Ik begrijp dan ook niet dat jij absoluut geen moeite zou hebben met het schenden hiervan. Maar ja, als jouw beleving voor jou werkt dan moet je er vooral mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat je dan (zo te zien volgens dit topic) in de minderheid bent.
Maar spreek jij al die grenzen uit van te voren? Ik niet. En eigenlijk is het heel gemeen: Ik ga er stiekem vanuit dat diegene die bij mij past die grenzen ook wel als natuurlijk inziet...

Dat is hier wel zo (dus ik gelukkig), maar bij het achteraf bespreken met hem ben ik er achter gekomen dat dat soort dingen niet altijd even natuurlijk hoeven te zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432883
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar spreek jij al die grenzen uit van te voren? Ik niet. En eigenlijk is het heel gemeen: Ik ga er stiekem vanuit dat diegene die bij mij past die grenzen ook wel als natuurlijk inziet...
Ligt eraan welke grens. Vreemdgaan lijkt me een duidelijke, maar meelezen is dat misschien niet. Daarom zou ik 1x niet zo erg vinden, zolang het daarna maar wel duidelijk is dat het niet nog een keer moet gebeuren.
pi_75432898
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:46 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Dan baseer je dus in feite je relatie op een leugen. Lijkt me geen fijne insteek, maar als je het niet merkt is er weinig aan te doen zoals je al aangeeft.

Als dit mij zou overkomen (en ik zou erachter komen) zou ik het wel gelijk uitmaken, niet zozeer om het meelezen maar vooral vanwege het liegen erover....
Neuh, een leugentje binnen de relatie binnen een bepaald onderwerp. Mijn relatie is gebaseerd op mijn liefde voor hem, dat verandert niet als ik iets doe wat hij niet wil terwijl hij dat niet weet. Ik vind het iets te rooskleurig allemaal, iedereen 'liegt' wel eens. Soms is liegen simpelweg wat aardiger. Als ik de hele dag mijn ware mening in ieders gezicht zou roepen hou ik geen vriend meer over. Je weet wat correct gedrag is dus je houdt je op de juiste momenten in, omdat je daarmee kunt leven en omdat je dat voor de ander over hebt. Dat is liefde. Met dingen dealen van de ander.
Als ik zou zeggen 'ik check wel eens je telefoon' hebben we bijvoorbeeld de poppen aan het dansen. Wordt hij daar gelukkig van? Word ik daar gelukkig van? Neen.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:52:45 #150
236264 crew  capricia
pi_75432907
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:50 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Ligt eraan welke grens. Vreemdgaan lijkt me een duidelijke, maar meelezen is dat misschien niet. Daarom zou ik 1x niet zo erg vinden, zolang het daarna maar wel duidelijk is dat het niet nog een keer moet gebeuren.
En zelfs het bespreken van vreemdgaan vind ik niet vanzelfsprekend. Ligt maar net aan de omstandigheden waarin je elkaar ontmoet en hoe ver je relatie is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432915
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Neuh, een leugentje binnen de relatie binnen een bepaald onderwerp. Mijn relatie is gebaseerd op mijn liefde voor hem, dat verandert niet als ik iets doe wat hij niet wil terwijl hij dat niet weet. Ik vind het iets te rooskleurig allemaal, iedereen 'liegt' wel eens. Soms is liegen simpelweg wat aardiger. Als ik de hele dag mijn ware mening in ieders gezicht zou roepen hou ik geen vriend meer over. Je weet wat correct gedrag is dus je houdt je op de juiste momenten in, omdat je daarmee kunt leven en omdat je dat voor de ander over hebt. Dat is liefde. Met dingen dealen van de ander.
Als ik zou zeggen 'ik check wel eens je telefoon' hebben we bijvoorbeeld de poppen aan het dansen. Wordt hij daar gelukkig van? Word ik daar gelukkig van? Neen.
Je baseert je relatie op een leugen omdat je de illusie wekt dat je zijn grenzen respecteert maar dat niet doet. Dat lijkt me betrekking hebben op meer dan alleen een bepaald onderwerp. Verder snap ik dat er leugentjes om bestwil zijn, maar zijn die nog geoorloofd zodra je het over respect binnen een relatie gaat hebben?

Een andere vraag: zou jij zonder gewetensbezwaren kunnen vreemdgaan als je weet dat je partner het niet zal weten?
pi_75432934
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]

En zelfs het bespreken van vreemdgaan vind ik niet vanzelfsprekend. Ligt maar net aan de omstandigheden waarin je elkaar ontmoet en hoe ver je relatie is.
Ik denk dat meer mensen vreemdgaan dan meelezen als 'dealbreaker' beschouwen. Uiteraard moet je dat soort zaken altijd bespreken als je volledige duidelijkheid wil.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:56:51 #153
236264 crew  capricia
pi_75432946
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:53 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Je baseert je relatie op een leugen omdat je de illusie wekt dat je zijn grenzen respecteert maar dat niet doet. Dat lijkt me betrekking hebben op meer dan alleen een bepaald onderwerp. Verder snap ik dat er leugentjes om bestwil zijn, maar zijn die nog geoorloofd zodra je het over respect binnen een relatie gaat hebben?

Een andere vraag: zou jij zonder gewetensbezwaren kunnen vreemdgaan als je weet dat je partner het niet zal weten?
Vooral dat laatste: Ik zou daar zelf niet zo'n moeite mee hebben als ik toch wel van mijn partner houd. Vooral juist omdat ik van hem houd is eventueel vreemdgaan voor mij niet zo'n issue.
Is dat raar?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432951
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Vooral dat laatste: Ik zou daar zelf niet zo'n moeite mee hebben als ik toch wel van mijn partner houd. Vooral juist omdat ik van hem houd is eventueel vreemdgaan voor mij niet zo'n issue.
Is dat raar?
Rationeel gezien is dat niet raar, emotioneel gezien ligt het voor iedereen anders.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 01:59:08 #155
236264 crew  capricia
pi_75432968
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:57 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Logisch gezien is dat niet raar, emotioneel gezien ligt het voor iedereen anders.
Logisch en emotioneel ligt voor mij dan proefondervindelijk gelijk...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75432978
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Logisch en emotioneel ligt voor mij dan proefondervindelijk gelijk...
Ik heb geen idee hoe dat bij mij is want ik heb nog nooit in een vergelijkbare situatie gezeten. Rationeel gezien zou het geen probleem moeten zijn maar hoe ik me erover zou voelen kan ik niet zeggen.
pi_75432988
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:53 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Jij maakt het groter dan het in mijn gedachte is. Jij vindt dat ik zijn grenzen niet respecteer, maar ik vind die grenzen blijkbaar wat overdreven. Ik voel me namelijk niet schuldig. Daarmee is dat verwijt dus afgedaan. Het is maar 1 aspect binnen de relatie, en respect is echt een te breed woord. Veel te persoonlijk. Mijn respect is niet jouw respect.
Als ik zijn werk respecteer, zijn verlangen naar seks, zijn behoefte af en toe alleen gelaten te worden, maar niet zijn behoefte aan privacy wat betreft zijn telefoon, en buiten zijn weten om? Wat is dan concreet het nadeel voor hem? En waarom is dat ene ding opeens het gehele respect?

Dat vreemdgaan is ook interessant. Als ik dronken op vakantie een foutje maak met een man omdat mijn man niet in de buurt is (stel, ik ben met vriendinnen op vakantie) dan draag ik die schuld zelf. Ik zie geen enkele reden om hem op de hoogte te stellen van mijn avontuurtje.
Het is gezond dat dat aan mijn geweten knaagt, en ik zou het niet eerlijk vinden om hem verdriet te doen met zoiets sufs.
Anders wordt het als ik een verhouding naast hem heb omdat onze relatie niet goed gaat, of vreemd ben gegaan omdat ik de seks niet voldoende vindt binnen de relatie. Dan gaat het hem ook aan, en heb ik er meer aan het met hem te bespreken dan zelf aan te klooien naast ons. Dan is er een reden het hem te vertellen, omdat het op iets wijst.
Vaak hoor je mensen het nog enigzins goedpraten op die manier: "ja, ik heb haar bedrogen met een ander, maar heb het wel meteen vertelt" en dan hoor je de ander "oh, mooi, je hebt niet gelogen". Ik denk dan: wat 'n idioot. Lekker opgelucht, maar zij zit met de shit. Makkelijk hoor.
Als mijn vriend tegenover me gaat zitten en zegt: schat, ik ben vreemdgegaan, maar het was betekenisloos en ik wil alleen jou, zou ik het feit dat hij het me vertelt nog het ergste vinden. Nu moet ik lijden, hem voor me zien met een ander, twijfelen over onze relatie, allemaal omdat hij 1 domme misstap heeft begaan? Laat hem maar zitten met dat schuldgevoel.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 02:10:49 #158
236264 crew  capricia
pi_75433035
Tja, het is maar net de vraag: Is het vreemgaan ansich de ellende of het weten van?
Voor mij is het het weten...niet het vreemdgaan zelf. Maar vanmiddag heb ik gemerkt dat fok er niet zo over denkt...zelfs een vraag die richting op resulteert in een opmerking dat ik vreemdgaan kennelijk goedkeur..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75433040
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij maakt het groter dan het in mijn gedachte is. Jij vindt dat ik zijn grenzen niet respecteer, maar ik vind die grenzen blijkbaar wat overdreven. Ik voel me namelijk niet schuldig. Daarmee is dat verwijt dus afgedaan. Het is maar 1 aspect binnen de relatie, en respect is echt een te breed woord. Veel te persoonlijk. Mijn respect is niet jouw respect.
Als ik zijn werk respecteer, zijn verlangen naar seks, zijn behoefte af en toe alleen gelaten te worden, maar niet zijn behoefte aan privacy wat betreft zijn telefoon, en buiten zijn weten om? Wat is dan concreet het nadeel voor hem? En waarom is dat ene ding opeens het gehele respect?
Hij ondervindt er geen concreet nadeel aan maar toch vind ik het niet kunnen omdat je hem voorliegt. In een relatie vind ik een leugen om bestwil niet kunnen als het over grenzen gaat. Dat jij vindt dat dat wel kan mag van mij, ik zou zelf alleen geen relatie willen met iemand die dat vindt (en waarvan ik dat ook weet, uiteraard).
quote:
Dat vreemdgaan (...) dat schuldgevoel.
Dat vreemdgaan opbiechten eigenlijk heel egoïstisch is (ook al denken veel mensen het tegenovergestelde) ben ik met je eens. Maakt niet uit of vreemdgaan nou wel of niet oké is, dat is een andere discussie.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 02:13:30 #160
236264 crew  capricia
pi_75433053
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:11 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Hij ondervindt er geen concreet nadeel aan maar toch vind ik het niet kunnen omdat je hem voorliegt. In een relatie vind ik een leugen om bestwil niet kunnen als het over grenzen gaat. Dat jij vindt dat dat wel kan mag van mij, ik zou zelf alleen geen relatie willen met iemand die dat vindt (en waarvan ik dat ook weet, uiteraard).
[..]

Dat vreemdgaan opbiechten eigenlijk heel egoïstisch is (ook al denken veel mensen het tegenovergestelde) ben ik met je eens. Maakt niet uit of vreemdgaan nou wel of niet oké is, dat is een andere discussie.
GVD: wie bepalen die grenzen? Jullie zelf toch?
M.i. gaat het om de kwaliteit van de relatie!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75433063
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:10 schreef capricia het volgende:
Tja, het is maar net de vraag: Is het vreemgaan ansich de ellende of het weten van?
Voor mij is het het weten...niet het vreemdgaan zelf. Maar vanmiddag heb ik gemerkt dat fok er niet zo over denkt...zelfs een vraag die richting op resulteert in een opmerking dat ik vreemdgaan kennelijk goedkeur..
Ja, dat vind ik ook zo gek. Maar dat is zwart-wit-denken, denk ik. Ik vind het idee van nooit vreemdgaan heel mooi en ik zal dat ook absoluut nastreven. Ik erken alleen wel dat ik slechts een mens ben, en mijn vriend ook. Vergissingen worden gemaakt, en mijn benaderingswijze hierboven beschreven geldt dan ook alleen bij een gemaakte vergissing. Als ik er voor kies vreemd te gaan van te voren moet ik me inderdaad maar eens afvragen of het wel leuk genoeg is in mijn relatie.
pi_75433066
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:13 schreef capricia het volgende:

[..]

GVD: wie bepalen die grenzen? Jullie zelf toch?
M.i. gaat het om de kwaliteit van de relatie!
Die grenzen spreek je met je partner af of niet natuurlijk, en dan kun je situaties à la OP krijgen. Als jij en je partner weten wat wel en niet kan lijkt me dat dit soort problemen niet vaak voorkomt.
pi_75433070
-dubbel-
pi_75433082
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:11 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

[..]
Dat kan. Maar onze grenzen zijn wellicht anders. Mijn vriend zou me niet dumpen als hij mij betrapt op in zijn telefoon gluren. Ook niet als hij heeft aangegeven dat hij dat liever niet heeft. Ik krijg hooguit een berisping, maar verder zal hij het wel weer opvatten als een jaloezie van mijn kant en dat vleiend vinden Als hij daar opeens echt een drama van maakt vind ik dat verdacht, dan is hij uit op drama.
quote:
Mooi.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 02:18:46 #165
236264 crew  capricia
pi_75433085
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook zo gek. Maar dat is zwart-wit-denken, denk ik. Ik vind het idee van nooit vreemdgaan heel mooi en ik zal dat ook absoluut nastreven. Ik erken alleen wel dat ik slechts een mens ben, en mijn vriend ook. Vergissingen worden gemaakt, en mijn benaderingswijze hierboven beschreven geldt dan ook alleen bij een gemaakte vergissing. Als ik er voor kies vreemd te gaan van te voren moet ik me inderdaad maar eens afvragen of het wel leuk genoeg is in mijn relatie.
Eens! En als het gebeurt, terwijl je weet dat je gelukkig bent bij je vent, dan is dat zo. Dan moet jij daar mee zien te leven. Zeker als het niet zoveel met je huidige relatie te maken heeft.

En dat is wel wat ik keer of keer lees: Oh, dan is kennelijk je relatie niet goed, of de sex is niet goed.
NEE!! Dat heeft er niets mee te maken!
Ik kies voor mijn vent Maar ik ben ook mens. En ik kan over die lijn heen gaan..ook al was de intentie er niet. Het kan gebeuren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75433092
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat kan. Maar onze grenzen zijn wellicht anders. Mijn vriend zou me niet dumpen als hij mij betrapt op in zijn telefoon gluren. Ook niet als hij heeft aangegeven dat hij dat liever niet heeft. Ik krijg hooguit een berisping, maar verder zal hij het wel weer opvatten als een jaloezie van mijn kant en dat vleiend vinden Als hij daar opeens echt een drama van maakt vind ik dat verdacht, dan is hij uit op drama.
Dat weet ik wel zeker, en dat verschil maakt mens zijn ook zo leuk. Ik moet er niet aan denken om alleen maar kopieën van mezelf tegen te komen!
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 02:21:45 #167
236264 crew  capricia
pi_75433097
En stel de relatie is goed..en je partner is zo gek om zomaar op te biechten dat hij/zij vreemd gegaan is...wat voor goeds doet dat? Ben je dan gelukkiger? Dacht het niet...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75433100
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens! En als het gebeurt, terwijl je weet dat je gelukkig bent bij je vent, dan is dat zo. Dan moet jij daar mee zien te leven. Zeker als het niet zoveel met je huidige relatie te maken heeft.

En dat is wel wat ik keer of keer lees: Oh, dan is kennelijk je relatie niet goed, of de sex is niet goed.
NEE!! Dat heeft er niets mee te maken!
Ik kies voor mijn vent Maar ik ben ook mens. En ik kan over die lijn heen gaan..ook al was de intentie er niet. Het kan gebeuren...
Precies. En alcohol is wel een excuus. Niet voor hem, maar wel voor mij. Mensen houden vaak stevig vast aan principes en aan normen, durven niet daarbuiten te denken en zich af te vragen wat nou werkelijk bijdraagt aan een gelukkige relatie. Alle soorten vreemdgaan is even slecht, punt. Zo werkt het simpelweg niet.

Als mijn vriend is vreemdgegaan - en ik kom er achter of iets dergelijks - wil ik weten of hij verliefd is, of hij dronken was, of hij haar naam nog weet, of hij het als een vergissing beschouwt, of het betekenis heeft voor mij? Ik zou hem niet zonder pardon de deur wijzen, puur en alleen ómdat hij is vreemdgegaan. Dat is te beperkt.
pi_75433108
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:22 schreef Taurus het volgende:
Als mijn vriend is vreemdgegaan - en ik kom er achter of iets dergelijks - wil ik weten of hij verliefd is, of hij dronken was, of hij haar naam nog weet, of hij het als een vergissing beschouwt, of het betekenis heeft voor mij? Ik zou hem niet zonder pardon de deur wijzen, puur en alleen ómdat hij is vreemdgegaan. Dat is te beperkt.
Hier kan ik me wel in vinden
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:21 schreef capricia het volgende:
En stel de relatie is goed..en je partner is zo gek om zomaar op te biechten dat hij/zij vreemd gegaan is...wat voor goeds doet dat? Ben je dan gelukkiger? Dacht het niet...
Hierin ook! En nu ga ik slapen

Edit: Betekent trouwens niet dat ik 't ineens oke zou vinden om vreemd te gaan als er geen gevoelens bij komen kijken. Ik zal sowieso ernaar streven om nooit vreemd te gaan.
  woensdag 9 december 2009 @ 05:24:08 #170
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75433668
@Triggershot: ik vind je altijd overkomen als een oprechte en intelligente kerel, als jij je excuses hebt aangeboden zal ze dat toch zeker serieus in overweging nemen omdat ze weet dat je het meent lijkt me...

@Taurus: vreemde maatstaven hou je erop na, ik vind het allemaal erg achterbaks en egoïstisch, je lijkt alles alleen maar vanuit je eigen perspectief en je eigen behoeftes te bezien. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar mocht het me wel gebeuren en diegene zou aankomen met zo'n verhaal van "wat niet weet, wat niet deert" was het meteen einde oefening. Als je zo two-faced bent is er toch geen woord van wat je zegt te vertrouwen of serieus te nemen...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_75434133
quote:

Hahah baldadig kloontje

Op een dag lees je dat ie met Johan van de tannisclub afspreekt, ok ze gaan daarna en borrel doen. Zou hij niet naar zijn zieke moeder vanavond? Aach maakt nie uit

De volgende keer vraagt zijn collegaatje Cindy hoe de borrel met Johan was, ze sluit af met kusjes- Cindy, denk je- aach lama

Vrjdagavond moet hij overwerken. Om tien uur denk je ineens aan Cindy - je belt hem en zijn telefoon staat uit. Lama dan.

Als hij om half twaalf gaar op de mat valt met zijn aktetas onder zijn arm en een 'sorry schat mijn batterij was leeg' wil je het wel eens over Cindy hebben. O wacht.

Goed ik overdrijf om iets duidelijk te maken, je therorie klinkt leuk maar als je iets leest wat je niet aanstaat ben je gewoon zelf de lul, of hij het weet of niet.

So better believe he's working hard and taking care of his sick mum, which he probably is anyway.
pi_75434186
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Buschetta het volgende:

Ieder z'n ding hoor, maar dit staat wel erg veel af van hoe ik zou willen eindigen
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_75434198
wat een stel aanstellers zeg hier. Prive dit prive dat. Ik woon al jaren samen en wij denken niet eens aan dit soort dingen. Als ik een sms krijg zeg ik vaak : wat staat erin.
Ik begrijp ts wel hoor. Vertrouwen is goed controle is beter

Daarnaast hoeveel prive is er als je samenwoont samen financieel verantwoordelijk samen in een bed ligt samen kind opvoed
Er is dan weinig prive meer. En haar telefoon? Een zwarte toch.
Ik denk dat al die huilies die hier komen melden hoe boos ze wel niet zouden zijn 16 zijn ofzo. Toen vond ik dat ook belangrijk

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 08:05:56 ]
pi_75434380
Ja er is een verschil tussen relaties/ regels, zolang dat allemaal naar elkaar toe groeit en bloeit is het leuk. Het probleem doet zich meestal voor wanneer dat niet het geval is.

Btw weet iemand hier een nummer van een wekdienst? per PM is goed thnxx

[ Bericht 9% gewijzigd door Manono op 09-12-2009 08:28:14 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 08:30:01 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75434467
Foei Trigger. PC van Lady_Vetinari staat hier naast me, is gewoon aan en mail staat open en zij is er niet. Ik ga er echt niet op zitten snuffelen, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75435332
nope, nooit gedaan niet nodig ook
Ja doei.
pi_75436078
quote:
Op woensdag 9 december 2009 07:53 schreef Manono het volgende:

[..]

Hahah baldadig kloontje

Op een dag lees je dat ie met Johan van de tannisclub afspreekt, ok ze gaan daarna en borrel doen. Zou hij niet naar zijn zieke moeder vanavond? Aach maakt nie uit

De volgende keer vraagt zijn collegaatje Cindy hoe de borrel met Johan was, ze sluit af met kusjes- Cindy, denk je- aach lama

Vrjdagavond moet hij overwerken. Om tien uur denk je ineens aan Cindy - je belt hem en zijn telefoon staat uit. Lama dan.

Als hij om half twaalf gaar op de mat valt met zijn aktetas onder zijn arm en een 'sorry schat mijn batterij was leeg' wil je het wel eens over Cindy hebben. O wacht.

Goed ik overdrijf om iets duidelijk te maken, je therorie klinkt leuk maar als je iets leest wat je niet aanstaat ben je gewoon zelf de lul, of hij het weet of niet.

So better believe he's working hard and taking care of his sick mum, which he probably is anyway.
Nee, als je iets vervelends vindt confronteer je hem daar natuurlijk mee. Dan boeit dat schenden van privacy niet meer want dan was het blijkbaar nodig. Dat is het mooie. En waarom zeg jij baldadig kloontje?
pi_75436154
quote:
Op woensdag 9 december 2009 05:24 schreef keesjeislief het volgende:
@Triggershot: ik vind je altijd overkomen als een oprechte en intelligente kerel, als jij je excuses hebt aangeboden zal ze dat toch zeker serieus in overweging nemen omdat ze weet dat je het meent lijkt me...

@Taurus: vreemde maatstaven hou je erop na, ik vind het allemaal erg achterbaks en egoïstisch, je lijkt alles alleen maar vanuit je eigen perspectief en je eigen behoeftes te bezien. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar mocht het me wel gebeuren en diegene zou aankomen met zo'n verhaal van "wat niet weet, wat niet deert" was het meteen einde oefening. Als je zo two-faced bent is er toch geen woord van wat je zegt te vertrouwen of serieus te nemen...
Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.
pi_75436809
Ik doe 't ook wel.
Beter gezegd, ik deed het wel.
Als ik iemand wantrouw.

Waar ik overigens elke keer nog gelijk in heb gehad.

Geeft iemand mij geen reden om hem/haar te wantrouwen, zal ik het ook niet echt doen. Tenminste, niet bewust dan. En dan zal ik het ook eerlijk melden.

Maar ik heb er ook weinig problemen mee als mensen het bij mij doen. Zolang ze er eerlijk over zijn. Smsjes, mails, msngeschiedenis, lees het maar, allemaal, I don't care. Zolang je niet erover liegt dat je 't niet hebt gedaan.
or maybe i'm just another megalomaniac.
pi_75436851
Nope, nog nooit gedaan.
pi_75436901
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.
Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.
pi_75436962
Al weet ik niet wat erger is: mensen die het sneaky doen, als mensen die een gezamenlijk e-mailadres met idem Hyves nemen

en dat je als je 1 van de twee wilt mailen alsnog antwoord van de ander krijgt.

Zo kennen we een stel dat gelukkig niets gezamelijks heeft van dien aard, maar als je aan een van beide (de leukere) vraagt:" zin om langs te komen?" het antwoord "ja, dan kunnen we wel.. alsof je geen eigen identiteit en activiteiten meer mag hebben
Ja doei.
pi_75436994
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:30:00 #185
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75436995
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef Lano het volgende:
Nope nooit gedaan, als je dat vertrouwen al niet hebt in je partner moet je maar es serieus over je relatie na gaan denken
  woensdag 9 december 2009 @ 10:32:00 #186
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_75437048
Nee, nooit gedaan en ook totaal geen behoefte aan. Haar spullen/email/telefoon, niet die van mij. En ze belt en mailt maar raak met iedereen, daar geef ik eerlijk gezegd ook weinig om
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_75437115
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?
Ja doei.
pi_75437120
quote:

[..]

Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.

Je roept wel de hele tijd dat je eerlijk wilt zijn, maar eerlijk tegen je partner zeggen dat je hem/haar niet helemaal vertrouwd, ho maar. In plaats daarvan wil je je eigen wantrouwen bevestigd zien door in prive spullen te gaan rommelen. Niet zo netjes.
pi_75437181
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Buschetta het volgende:
Dit vind ik ook zum kotsen hoor.

Van die stelletjes die werkelijk alles delen, of dat je een sms of mail krijgt van een bepaald nummer/adres en het dan 'de vriendin van' is ipv de werkelijk bezitter van dat nummer of mailadres. Of van die mensen die rustig op hun gemakje elkaars mails gaan lezen 'omdat we toch alles delen'

Misschien wil de afzender wel niet dat de partner van de geadresseerde dat ook allemaal leest. En een beetje je eigen dingen kan ook geen kwaad hoor
  woensdag 9 december 2009 @ 10:39:57 #190
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75437286
Ik mag in zijn mobiel en mail kijken, daar heeft ie nooit moeilijk over gedaan (als ik bv achter de pc ging terwijl zijn e-mail openstond ging ie niet als een malle flippen dat ik er niet achter mocht oid), maar ik heb niet de behoefte om zijn mailtjes en smsjes te bekijken ofzo. Hij mag ook bij mij kijken, daar heb ik geen problemen mee.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  woensdag 9 december 2009 @ 10:40:56 #191
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75437317
Bij mn ex wel 's gedaan, mét rede. En ik had gelijk... Bij mijn huidige vriend zou het niet eens in me opkomen Ik mag alles weten, mag overal in kijken enzo, maar ik heb er geen behoefte aan.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75437333
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezen Ik zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet ' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
pi_75437354
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef Pien85 het volgende:
Bij mn ex wel 's gedaan, mét rede. En ik had gelijk... Bij mijn huidige vriend zou het niet eens in me opkomen Ik mag alles weten, mag overal in kijken enzo, maar ik heb er geen behoefte aan.
Zo hoort het vind ik.

Je moet niet bewust dingen gaan verbergen, maar ik zou me er ook niet lekker bij voelen om eens rustig te gaan lezen wat iedereen aan een partner mailt/smst. Je schendt dan toch de privacy van de afzender vind ik. En je moet er gewoon op vertrouwen als het iets is wat je aangaat je zoiets wel van je partner hoort.
pi_75437366
ik vind dat anders redelijk achterbaks en obsessief zodra hij onder de douche staat snel alles doorlezen wat van hemzelf is...
Ja doei.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:42:47 #195
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75437385
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zo hoort het vind ik.

Je moet niet bewust dingen gaan verbergen, maar ik zou me er ook niet lekker bij voelen om eens rustig te gaan lezen wat iedereen aan een partner mailt/smst. Je schendt dan toch de privacy van de afzender vind ik. En je moet er gewoon op vertrouwen als het iets is wat je aangaat je zoiets wel van je partner hoort.
Ik kan er gewoon om vragen, als ik iets wil weten Hij heeft niets voor me te verbergen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75437404
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezen Ik zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet ' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
Jij vind het prima dat je vriend schijnbaar in de waan leeft dat hij dingen voor zichzelf heeft maar dit dus eigenlijk totaal niet zo is omdat als hij z'n rug keert jij meteen z'n smsjes uitpluist?

Leuke relatie zeg, dat schijn-vertrouwen. Smsjes die hij niet mag zien wis je meteen dus is er sprake van openheid
pi_75437419
quote:
En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
nou sorry hoor maar als jij zomaar in mijn tel gaat zonder dat ik gezegd heb dat je er in mag dan ben jij zo weg........

Nou is het zo dat in mijn huidige relatie mijn vriendin zo mijn tel/mail/rekening mag zien.
pi_75437451
quote:

[..]

En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?
pi_75437496
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.
Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.
quote:
Je roept wel de hele tijd dat je eerlijk wilt zijn, maar eerlijk tegen je partner zeggen dat je hem/haar niet helemaal vertrouwd, ho maar. In plaats daarvan wil je je eigen wantrouwen bevestigd zien door in prive spullen te gaan rommelen. Niet zo netjes.
Ik vertrouw hem, maar ik vind het interessant om zijn telefoon door te lezen. Dat het niet zo netjes is ben ik met je eens. Dat is waarschijnlijk ook wat hij zou zeggen. De deur uittrappen is het andere uiterste, dat zou zonde zijn.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:48:13 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75437554
Mijn mail of SMS stiekem doorspitten zou ik niet fijn vinden, maar dat is meer om het stiekeme. Dat lijkt me hier ook het werkelijke probleem, want waarom doe je dat op die manier en niet als ze er zelf bij is?

Mijn mag verder alles weten wat er staat. Zo spannend zal het sowieso niet zijn voor hem.
pi_75437577
Als je mijn vriendin was en ik kwam erachter dat je stiekem achter m'n rug smsjes zit te lezen, maar wel zelf je eigen smsjes wist die niet voor andere ogen bestemd zijn zo ik je a la minute op straat trappen

Naar achterbaks wijf
pi_75437608
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.
O natuurlijk wel. Mannen weten heus wel wanneer er iemand aan zijn spullen heeft gezeten. Ik merk het iig meteen, dus dan komen vanzelf de lastige vragen. Jij zou hoogstens 1 of 2 keer mijn phone kunnen inzien voordat ik er lucht van krijg. Wees niet zo naief om te denken dat wij niks doorhebben
quote:
Ik vertrouw hem, maar ik vind het interessant om zijn telefoon door te lezen.
Gelul, je vind het interessant om te zien wat hij naast jou nog meer smst met andere meiden. Je probeert het te verdoezelen door het 'interessant' te vinden, maar je wantrouwt hem gewoon. Dat je vervolgens zelf smsjes wist die hij niet mag lezen is natuurlijk royal failure, want zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
quote:
Dat het niet zo netjes is ben ik met je eens. Dat is waarschijnlijk ook wat hij zou zeggen. De deur uittrappen is het andere uiterste, dat zou zonde zijn.
Bij mij zou je eruit vliegen, ik heb niks aan mensen met 2 gezichten.
pi_75437611
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

quote:

als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet ' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
Ja doei.
pi_75437644
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
Als je mijn vriendin was en ik kwam erachter dat je stiekem achter m'n rug smsjes zit te lezen, maar wel zelf je eigen smsjes wist die niet voor andere ogen bestemd zijn zo ik je a la minute op straat trappen

Naar achterbaks wijf
Joh, dat heb je snel genoeg door dat ze in je phone zit te neuzen. Ik zou er gewoon een pincode ofzo opzetten, is ze snel klaar met dat geneus van dr

Daarnaast, Taurus, als jij het interessant vind wat je vent allemaal doet, waarom VRAAG je het niet gewoon? Je wacht totdat hij notabene in de douche staat voordat je zijn prive dingen kan lezen. Je weet dus dat hij het niet cool vind dat je dat doet. Heb je dan zo weinig respect voor je partner?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 10:52:11 ]
pi_75437650
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?
Ik ben eerlijk over mijn gedrag. Eerlijk over mijn slechte eigenschappen en slechte gewoonten. Wat een big deal maak jij hiervan, wat ik al eerder zei: tussen mij en mijn vriend hangt niet de krampachtigheid van privacy die koste wat het kost niet geschonden mag worden. Ik doe hier niemand kwaad mee, daarom voel ik me er niet schuldig over. Wat niet weet, wat niet deert is een waarheid.
pi_75437704
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef Loveless85 het volgende:

Naar achterbaks wijf
Hebben jullie allemaal privacy-trauma's ofzo? Sorry, dit berichtje is niet meer rationeel genoeg voor mij.
pi_75437727
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hebben jullie allemaal privacy-trauma's ofzo? Sorry, dit berichtje is niet meer rationeel genoeg voor mij.
zoiets heet moraal

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moraal
Ja doei.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:53:07 #208
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75437735
quote:

[..]

Ben blij dat ik jouw vriend niet ben! Prive is prive! Zo simpel is het. Gaat er helemaal niet om of iemand iets wel of niet mag weten, maar je kan gewoon niet stiekem door iemand anders zijn prive dingen zitten snuffelen.
pi_75437745
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk over mijn gedrag. Eerlijk over mijn slechte eigenschappen en slechte gewoonten. Wat een big deal maak jij hiervan, wat ik al eerder zei: tussen mij en mijn vriend hangt niet de krampachtigheid van privacy die koste wat het kost niet geschonden mag worden. Ik doe hier niemand kwaad mee, daarom voel ik me er niet schuldig over. Wat niet weet, wat niet deert is een waarheid.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten is ook een waarheid. Ik merk al dat jij behoorlijk hypocriete opvattingen hebt over eerlijkheid, en daarom vind ik het jammer dat jouw vriend zich zo kan laten beduvelen door iemand zoals jij. Als hij erachter komt wat jij achter zijn rug allemaal doet zal het behoorlijk lang duren voordat hij iemand weer zal kunnen vertrouwen. Daar sta jij misschien niet bij stil.
pi_75437757
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Wat klopt hier niet aan? Hij is toch in de waan dat ik zijn telefoon nooit lees? Of misschien heeft ie wel een vermoeden, aangezien hij mij natuurlijk kent, maar flipt ie niet gelijk de pan uit..
pi_75437780
quote:

[..]

Er is er hier maar eentje met privacy-issues en dat ben jij beste Taurus.

Beetje mooi weer spelen naar je vriendje toe en als hij z'n kont keert z'n telefoon uitpluizen. Doe het gewoon niet, of als je het zo graag wil doe het dan waar hij bij is. En wees ook zo eerlijk zelf niks te wissen en het aan hem laten lezen
  woensdag 9 december 2009 @ 10:54:14 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75437787
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet aan? Hij is toch in de waan dat ik zijn telefoon nooit lees? Of misschien heeft ie wel een vermoeden, aangezien hij mij natuurlijk kent, maar flipt ie niet gelijk de pan uit..
Waarom houd je dingen verborgen voor je partner? Dat is wat er mis is..
pi_75437798
quote:

[..]

Misschien hebben wij privacy trauma`s, maar jij bent toch wel behoorlijk hypocriet met je sms-wis acties en doorsnuffel-acties.

Ik durf wel te stellen dat er geen eerlijkheid is in jouw relatie, alleen maar gespeeld vertrouwen.
pi_75437807
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

dat je eerst zegt dat je het wel leest, en daarna zegt 'hoe kan je nou weten of ik het echt doe... '
Ja doei.
pi_75437820
Kan iemand Taurus het leven en alles wat erbij hoort uitleggen?
pi_75437832
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom houd je dingen verborgen voor je partner? Dat is wat er mis is..
En waarom eist ze volledige openheid van haar vriend zonder zijn medeweten?
pi_75437861
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten is ook een waarheid. Ik merk al dat jij behoorlijk hypocriete opvattingen hebt over eerlijkheid, en daarom vind ik het jammer dat jouw vriend zich zo kan laten beduvelen door iemand zoals jij. Als hij erachter komt wat jij achter zijn rug allemaal doet zal het behoorlijk lang duren voordat hij iemand weer zal kunnen vertrouwen. Daar sta jij misschien niet bij stil.
Nounounou, beduvelen, vertrouwensbeschadiging.. Grote woorden hoor. Er mogen wel verschillen zijn in visies op bepaalde acties he, nogmaals, telefoonprivacy is bij ons niet zo zwaar beladen. Projecteer je eigen visie op jouw telefoon en je vriendin niet op mijn situatie. Echt, je overdrijft schromelijk. "Wat je achter zijn rug 'allemaal' doet" is ook niet van toepassing op mij. En "Als hij er achter komt" trouwens ook niet
pi_75437895
ergens hoop je dan nog dat dit puur trollen is
Ja doei.
pi_75437921
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat je eerst zegt dat je het wel leest, en daarna zegt 'hoe kan je nou weten of ik het echt doe... '
Ja, hier! Ik zeg toch niet in het gezicht van mijn vriend: "Ik ga straks je smsjes lezen"? Zij schetsen situaties die niet zouden voorkomen (ik zou je de deur uittrappen etc.) omdat ik dat heimelijk doe, niet onder zijn neus.
pi_75437967
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, hier! Ik zeg toch niet in het gezicht van mijn vriend: "Ik ga straks je smsjes lezen"? Zij schetsen situaties die niet zouden voorkomen (ik zou je de deur uittrappen etc.) omdat ik dat heimelijk doe, niet onder zijn neus.
Dus als hij er niks van weet dan is het niet erg
pi_75437974
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
ergens hoop je dan nog dat dit puur trollen is
Dit is niet trollen, jullie doen net of ik een moord bega Sorry dat ik af en toe een grappige smily er tussen gooi, maar de zaak moet wel 'n beetje luchtig blijven denk je ook niet? Die felheid, ongelooflijk. Ik word nog net niet uitgescholden.
pi_75437987
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Juist. Het duurde even, maar daar istie dan.
pi_75437988
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

jij bent echt serieus niet voor een relatie geschikt. Hooguit als neukertje ofzo.
pi_75437989
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nounounou, beduvelen, vertrouwensbeschadiging.. Grote woorden hoor. Er mogen wel verschillen zijn in visies op bepaalde acties he, nogmaals, telefoonprivacy is bij ons niet zo zwaar beladen.
Als dat zo is, dan mag je ook gewoon zijn telefoon door lezen WAAR HIJ BIJ IS.
Waarom doe je dat dan niet?
quote:
Projecteer je eigen visie op jouw telefoon en je vriendin niet op mijn situatie. Echt, je overdrijft schromelijk. "Wat je achter zijn rug 'allemaal' doet" is ook niet van toepassing op mij. En "Als hij er achter komt" trouwens ook niet
Natuurlijk niet. Je wist liever smsjes die hij liever niet zou mogen zien om vervolgens zijn telefoon door te snuffelen als hij onder de douche staat, maar bij jullie is er volledig vertrouwen, openheid en eerlijkheid hoor!
pi_75438003
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit is niet trollen, jullie doen net of ik een moord bega Sorry dat ik af en toe een grappige smily er tussen gooi, maar de zaak moet wel 'n beetje luchtig blijven denk je ook niet? Die felheid, ongelooflijk. Ik word nog net niet uitgescholden.
Vuige slet
pi_75438023
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

wil je uitgescholden worden dan? Dan krijg je van mij het 06nr van mijn collega per PM. Die is lekker gestresst en dan is dat schelden zo geregeld.
pi_75438027
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!'
pi_75438056
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Misschien hebben wij privacy trauma`s, maar jij bent toch wel behoorlijk hypocriet met je sms-wis acties en doorsnuffel-acties.

Ik durf wel te stellen dat er geen eerlijkheid is in jouw relatie, alleen maar gespeeld vertrouwen.
Ik durf wel te stellen dat jij daar geen enkele weet van hebt. Maar dat terzijde.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ook dat lijkt me een waarheid als een koe. Het is dus niet zo vreemd dat ik smsjes van vrienden of vriendinnen waar hun privébelevenissen in staan die bijvoorbeeld niet voor andere ogen bestemd zijn wis. Voor de zekerheid. Zelf heb ik niet zo veel te verbergen hoor, dus dat valt mee. Het is niet een en al slechtheid aan deze kant
pi_75438113
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!'
Lees mijn bericht over vreemdgaan hierboven maar. Ik denk niet dat hij daar zo over zou denken omdat hij dan de last van schuldgevoel moet dragen. Bovendien komt hij hier niets te kort. Sowieso, vreemdgaan vergelijken met telefoongluren: dat wijst op meer dan een vertrouwenstrauma. Dat is kortsluiting.
pi_75438131
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

wil je uitgescholden worden dan? Dan krijg je van mij het 06nr van mijn collega per PM. Die is lekker gestresst en dan is dat schelden zo geregeld.
Rare respons, waar zeg ik dat ik dat wil?
pi_75438164
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat jij daar geen enkele weet van hebt. Maar dat terzijde.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ook dat lijkt me een waarheid als een koe. Het is dus niet zo vreemd dat ik smsjes van vrienden of vriendinnen waar hun privébelevenissen in staan die bijvoorbeeld niet voor andere ogen bestemd zijn wis. Voor de zekerheid. Zelf heb ik niet zo veel te verbergen hoor, dus dat valt mee. Het is niet een en al slechtheid aan deze kant
Als je niet zoveel te verbergen hebt, en je bent zo eerlijk, waarom vraag je dan gewoon niet aan je vriend of je zijn smsjes mag lezen? Dan ben je open, eerlijk en vertrouwd bezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 11:05:16 ]
pi_75438198
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan mag je ook gewoon zijn telefoon door lezen WAAR HIJ BIJ IS.
Waarom doe je dat dan niet?
[..]

Natuurlijk niet. Je wist liever smsjes die hij liever niet zou mogen zien om vervolgens zijn telefoon door te snuffelen als hij onder de douche staat, maar bij jullie is er volledig vertrouwen, openheid en eerlijkheid hoor!
Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend). Maar voor jullie is het huuuuuge en staat 'telefoon doorlezen' blijkbaar voor alles waar een relatie om draait. Duidelijk niet mijn slag, geeft niets, ik val jullie er niet om aan
pi_75438221
Nee. Ik heb nog nooit in de privespullen van een partner gezeten en ben ook niet van plan dat ooit te doen. Ik heb respect voor zijn privacy en hij voor de mijne.

Momenteel staat zijn laptop bij mij omdat er een game opstaat die ik leuk vindt. Ik zou het niet in mijn kop halen om dan naar iets anders te kijken dan die game. En ik gebruik ook regelmatig zijn telefoon om te internetten, zou niet in me opkomen om dan in zijn berichten te kijken.

Waarom zou je dat doen? Ik vertrouw mijn vriend gewoon totaal
  woensdag 9 december 2009 @ 11:07:16 #234
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75438240
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend). Maar voor jullie is het huuuuuge en staat 'telefoon doorlezen' blijkbaar voor alles waar een relatie om draait. Duidelijk niet mijn slag, geeft niets, ik val jullie er niet om aan
Het gaat niet om telefoon doorlezen, het gaat om het stiekeme gedrag, waarbij je verborgen houd voor je partner dat je zijn telefoon doorleest.
pi_75438261
quote:

[..]

Voor de rest wel, is maar een klein ding waar het hier over gaat (in mijn ogen, en ook in de ogen van mijn vriend).
Hoe weet je dat in godsnaam als je het stiekem doet
pi_75438285
quote:

[..]

De telefoon an sich is een symptoom, de onderliggende ziekte is veel dieper. Dat sneaky en achterbakse gedoe omdat je niet aan je vriend durft te vragen of je zijn smsjes mag lezen (omdat je donders goed weet hoe hij reageert), dat is het werkelijke probleem. Probeer het nou niet te downplayen.
pi_75438289
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je niet zoveel te verbergen hebt, en je bent zo eerlijk, waarom vraag je dan gewoon niet aan je vriend of je zijn smsjes mag lezen? Dan ben je open, eerlijk en vertrouwd bezig.
Dat is niet handig. Als hij ja zegt weet ik dat zijn inbox saaie berichten bevat, en als hij nee zegt kan ik niet kijken maar weet ik wel dat er reden is om te kijken. Lijkt me omslachtig. Zelf even gluren levert geen onnodige spanning en dan oordeel ik zelf wel of het de moeite waard was.
pi_75438338
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is niet handig. Als hij ja zegt weet ik dat zijn inbox saaie berichten bevat, en als hij nee zegt kan ik niet kijken maar weet ik wel dat er reden is om te kijken. Lijkt me omslachtig. Zelf even gluren levert geen onnodige spanning en dan oordeel ik zelf wel of het de moeite waard was.
Jij hebt echt een verknipte kijk op een relatie.

Die redenering hierboven slaat echt als een pik op een bakvorm
pi_75438351
quote:

[..]

O kom op zeg Slap gelul van de bovenste plank dit
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige die denkt dat de wereld fucked up is geworden.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 11:10:36 ]
pi_75438390
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De telefoon an sich is een symptoom, de onderliggende ziekte is veel dieper. Dat sneaky en achterbakse gedoe omdat je niet aan je vriend durft te vragen of je zijn smsjes mag lezen (omdat je donders goed weet hoe hij reageert), dat is het werkelijke probleem. Probeer het nou niet te downplayen.
Onzin. In jouw belevingswereld is een telefoon een symptoom, stel je eens open voor andere belevingswerelden. Dat doe je duidelijk niet want je valt me keihard aan, omdat ik iets doe dat in jouw wereld niet te verantwoorden of rechtvaardigen of goed te praten valt. Ik blijf op zich vriendelijk berichten terwijl jij en je medestanders mij van iets serieus betichten, terwijl het voor de zoveelste keer binnen onze relatie niet zo'n groot ding is. Dat jij dat niet begrijpt ligt toch echt bij jou, daar hoor ik geen last van te hebben.

Ook dat 'omdat je donders goed weet hoe hij reageert' is heel raar om te stellen, van jouw kant. Jij hebt geen idee.
pi_75438406
quote:

[..]

Je respecteert zijn recht op privacy niet. Erg kwalijk vind ik. Dat je een stel bent wil niet zeggen dat hij verplicht is alles mat je te delen, hij heeft recht op zijn eigen leven.
pi_75438450
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Rare respons, waar zeg ik dat ik dat wil?
je zegt valt me mee dat, dus denk misschien wil ze het graag.

Je wilt in elk geval dat wij allemaal denken dat je debiel bent. Althans in mijn ogen
pi_75438478
Maar Taurus? Jij vind het dus ook prima als Justitie ff je telefoongegevens doorgraaft of een huiszoeking doet zonder je kennis te geven hiervan, of zonder aanleiding.

Je kan immers beter achteraf besluiten of het de moeite waard was dan vooraf toestemming vragen.

En als iemand dan 'nee' zegt is hij/zij meteen schuldig aan iets x1000
pi_75438489
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Prima Ik probeer je ook niet te overtuigen, dat jij er anders over denkt is wat mij betreft volstrekt acceptabel. Willen jullie dan liever dit topic volstampen met "neeee, natuurlijk bekijk ik niets stiekem van mijn partner". Word je daar gelukkiger van?
Ik geef toe dat ik wel eens check, uit nieuwsgierigheid, ik zeg dat mijn vriend me niet op straat zou gooien als hij er achter komt, en gelijk heb ik een verknipte kijk op een relatie en ben ik hypocriet en naar, etc. Dat vind ik overdreven.
pi_75438546
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
Maar Taurus? Jij vind het dus ook prima als Justitie ff je telefoongegevens doorgraaft of een huiszoeking doet zonder je kennis te geven hiervan, of zonder aanleiding.

Je kan immers beter achteraf besluiten of het de moeite waard was dan vooraf toestemming vragen.

En als iemand dan 'nee' zegt is hij/zij meteen schuldig aan iets x1000
Deze vergelijking is pas krom, sorry dat ik het zeg. Probeer eens niet mijn gehele persoon te koppelen aan die ene telefoonactie, voor de verandering. Ik hou er geen principes op na, ik bekijk elke situatie los van elkaar, hypocritie neem ik voor lief. Dat ik wel eens in de telefoon van mijn vriend gluur als hij niet kijkt vind ik geen doodzonde, ik zou er bijna 'sorry' voor zeggen hier. Maar het is de harde werkelijkheid, mensen..
pi_75438559
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Onzin. In jouw belevingswereld is een telefoon een symptoom, stel je eens open voor andere belevingswerelden. Dat doe je duidelijk niet want je valt me keihard aan, omdat ik iets doe dat in jouw wereld niet te verantwoorden of rechtvaardigen of goed te praten valt.
Ik val je helemaal niet aan, ik confronteer je met je eigen acties en woorden.
quote:
Ik blijf op zich vriendelijk berichten terwijl jij en je medestanders mij van iets serieus betichten, terwijl het voor de zoveelste keer binnen onze relatie niet zo'n groot ding is. Dat jij dat niet begrijpt ligt toch echt bij jou, daar hoor ik geen last van te hebben.
Het is voor jou geen probleem, je vriend weet het niet Noem je dat 'ons' ? En ja, dat begrijp ik niet. Je praat voor jullie beiden, terwijl jij de enige bent die dat gedrag vertoond, terwijl hij van niks weet. Dat is inderdaad onbegrijpelijk.
quote:
Ook dat 'omdat je donders goed weet hoe hij reageert' is heel raar om te stellen, van jouw kant. Jij hebt geen idee.
Ik heb wel degelijk een idee, alleen wil jij niet zeggen dat je weet dat hij het niet goedkeurt dat jij zijn prive spullen doorspit. Dat je daarom maar een slap verhaaltje fabriceert over dat het niet 'interessant' is als hij ja zou zeggen, daar prikt iedereen hier er gewoon doorheen.

Persoonlijk denk ik dat jij gewoon moeite hebt om mensen 100% te vertrouwen, en dat zeg ik afgaande op je posts. Je probeert heel veel dingen goed te praten omdat 'je vriend het toch niet zal merken', maar dat zoiets zwaar ongezond is voor je relatie, daar sta je niet bij stil.

Noem dat aanvallen, noem dat eerlijk zijn, noem dat confronteren met je eigen waarheid, ik noem het een discussie die jou blijkbaar niet bevalt.
pi_75438579
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Deze vergelijking is pas krom, sorry dat ik het zeg. Probeer eens niet mijn gehele persoon te koppelen aan die ene telefoonactie, voor de verandering. Ik hou er geen principes op na, ik bekijk elke situatie los van elkaar, hypocritie neem ik voor lief. Dat ik wel eens in de telefoon van mijn vriend gluur als hij niet kijkt vind ik geen doodzonde, ik zou er bijna 'sorry' voor zeggen hier. Maar het is de harde werkelijkheid, mensen..
Het was even een passend voorbeeld bij hoe krom jij redeneert.
En als ik jou was zou ik ff sorry tegen hem zeggen, niet tegen ons
pi_75438587
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:12 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

je zegt valt me mee dat, dus denk misschien wil ze het graag.

Je wilt in elk geval dat wij allemaal denken dat je debiel bent. Althans in mijn ogen
Het valt me mee. Dat is iets positiefs. Het valt me mee dat er nog net níet gescholden wordt. Hoe kun je dat nou opvatten als 'dus scheld me uit, alsjeblieft'?
pi_75438588
wat is 'harde werkelijkheid', dat jij een achterbaks persoontje bent dat haar vriend in de waan van vertrouwen laat?
Ja, dat klopt ja
Ja doei.
pi_75438601
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef Taurus het volgende:
Ik geef toe dat ik wel eens check, uit nieuwsgierigheid, ik zeg dat mijn vriend me niet op straat zou gooien als hij er achter komt, en gelijk heb ik een verknipte kijk op een relatie en ben ik hypocriet en naar, etc. Dat vind ik overdreven.
Nee, je bent pas hypocriet als je zijn telefoon checkt en je eigen berichtjes wist. Dat is hypocriet.
pi_75438819
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het valt me mee. Dat is iets positiefs. Het valt me mee dat er nog net níet gescholden wordt. Hoe kun je dat nou opvatten als 'dus scheld me uit, alsjeblieft'?
zo komt het op mij wel over!
pi_75438882
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je bent pas hypocriet als je zijn telefoon checkt en je eigen berichtjes wist. Dat is hypocriet.
Nee, dat is slim.

Ik vertrouw alleen mezelf, dit puur omdat ik meerdere malen van dichtbij mensen heb zien liegen/bedriegen (o.a. bij 20+ jaar gehuwde stellen) en eigenlijk niemand écht te vertrouwen is

Iedereen heeft wel geheimen, of dingen waarvan je liever hebt dat je partner het niet weet.

Zeggen dat je álles deelt, is dikke bullshit imo, dan word je voor de gek gehouden

Ik ben het met Taurus eens
pi_75438926
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik val je helemaal niet aan, ik confronteer je met je eigen acties en woorden.
[..]
Je valt me aan, je doet alsof ik gek ben. Het gaat slechts om een andere kijk op iets, ik zie geen acceptatie van mijn mening van jouw kant.
quote:
Het is voor jou geen probleem, je vriend weet het niet Noem je dat 'ons' ? En ja, dat begrijp ik niet. Je praat voor jullie beiden, terwijl jij de enige bent die dat gedrag vertoond, terwijl hij van niks weet. Dat is inderdaad onbegrijpelijk.
[..]
Ja, dat noem ik ons. Nouja, dat gedeelte misschien niet, maar gelukkig is er nog heel veel ander 'ons' (wat jij niet schijnt te begrijpen inderdaad). Hoe weet jij dat ik de enige ben die dat gedrag vertoont? Ik begrijp dat dat leuker is voor jouw standpunt, maar soort zoekt soort, wie weet is mijn vriend van hetzelfde niveau.
quote:
Ik heb wel degelijk een idee, alleen wil jij niet zeggen dat je weet dat hij het niet goedkeurt dat jij zijn prive spullen doorspit. Dat je daarom maar een slap verhaaltje fabriceert over dat het niet 'interessant' is als hij ja zou zeggen, daar prikt iedereen hier er gewoon doorheen.
Nee, dit is flauw. Ik wil alles zeggen, ik ben hier juist enorm eerlijk naar jullie toe. Als je dat niet aanneemt kunnen we niet meer verder praten, dan val jij niet uit je tunnelvisie over mij te trekken en maakt het blijkbaar niet meer uit wat ik zeg.
quote:
Persoonlijk denk ik dat jij gewoon moeite hebt om mensen 100% te vertrouwen, en dat zeg ik afgaande op je posts. Je probeert heel veel dingen goed te praten omdat 'je vriend het toch niet zal merken', maar dat zoiets zwaar ongezond is voor je relatie, daar sta je niet bij stil.
Neuh, ik vertrouw mijn vriend volledig. Ik vind het echter interessant om te zien wat hij zoal bericht. Een gezonde interesse en misschien zelfs wel 'n complimentje. Ik probeer geen dingen goed te praten, de dingen zíjn goed omdat hij 'het niet zal merken'. Zo is de werkelijkheid, voor hem. En daardoor voor mij. Wij lijden beiden niet onder mijn misdaad. (ik geef inmiddels maar omwille van de discussie aan jullie toe dat het iets verschrikkelijks is, want dat ik het niet als iets vreselijks beschouw is blijkbaar ondenkbaar)
quote:
Noem dat aanvallen, noem dat eerlijk zijn, noem dat confronteren met je eigen waarheid, ik noem het een discussie die jou blijkbaar niet bevalt.
Sorry, en hier zeg ik echt sorry voor, maar dit klopt niet. De tóón van de discussie bevalt me niet, ik had echt wel verwacht dat mensen het hier niet mee eens zouden zijn. Maar in plaats van het bij jullie zelf te houden ("ik zou dat nooit doen, mijn vriendin vertrouwt me volledig, in onze relatie staat eerlijkheid boven alles" etc.) gaan jullie volledig op in mijn situatie, compleet met speculaties en voorspellingen en veroordelingen. Dat vind ik inderdaad een mindere toon binnen een discussie, maar de inhoud sta ik volledig achter. Het lijkt alsof je wil dat ik hier tot inzicht kom of dat ik schrik van de ware werkelijkheid volgens jullie dat het echt ongezond is, mijn visie, maar zo is het niet. En dus sorry daarvoor.
pi_75439033
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
wat is 'harde werkelijkheid', dat jij een achterbaks persoontje bent dat haar vriend in de waan van vertrouwen laat?
Ja, dat klopt ja
Alleen op dat front. Voor mij is dat niet de gehele relatie of mijn gehele persoon. En voor mijn vriend ook niet, daar ben ik zeker van. Waarom is dat voor jou zo moeilijk te geloven?
pi_75439159
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Alleen op dat front. Voor mij is dat niet de gehele relatie of mijn gehele persoon. En voor mijn vriend ook niet, daar ben ik zeker van. Waarom is dat voor jou zo moeilijk te geloven?
Maar waarom doe je het?
pi_75439243
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef Taurus het volgende:

<reacties op reacties>

Je hebt gelijk

Maar dit is een forum, en mensen vinden het hier leuk om anderen af te zeiken, 'kapot te maken', etc
Inplaats van dat ze zeggen; Hey, je vertrouwd je partner niet helemaal, dat vind ik niet netjes hoor!
Word het; Je bent écht misselijkmakend bezig! etc, je word meteen aan de schandpaal gebonden, terwijl je ze verder nauwelijks kennen

Ik kan het ook niet goed uitleggen, er zijn al zoveel posts als deze geweest.
Het 'Internethelden' gedrag boeit me nog altijd

Trek het je niet aan
pi_75439251
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:23 schreef ShiroYasha het volgende:

[..]

Nee, dat is slim.

Ik vertrouw alleen mezelf, dit puur omdat ik meerdere malen van dichtbij mensen heb zien liegen/bedriegen (o.a. bij 20+ jaar gehuwde stellen) en eigenlijk niemand écht te vertrouwen is

Iedereen heeft wel geheimen, of dingen waarvan je liever hebt dat je partner het niet weet.

Zeggen dat je álles deelt, is dikke bullshit imo, dan word je voor de gek gehouden

Ik ben het met Taurus eens
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
pi_75439287
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
Ach, ik wist het ook al voordat ik mijn 'trauma(s)' opliep
pi_75439432
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:30 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Maar waarom doe je het?
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.
Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
pi_75439555
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

MoBlo overtuig je niet zo snel en zeker niet met dit soort flutpraat.
pi_75439562
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je valt me aan, je doet alsof ik gek ben. Het gaat slechts om een andere kijk op iets, ik zie geen acceptatie van mijn mening van jouw kant.
Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.
quote:
Ja, dat noem ik ons. Nouja, dat gedeelte misschien niet, maar gelukkig is er nog heel veel ander 'ons' (wat jij niet schijnt te begrijpen inderdaad). Hoe weet jij dat ik de enige ben die dat gedrag vertoont? Ik begrijp dat dat leuker is voor jouw standpunt, maar soort zoekt soort, wie weet is mijn vriend van hetzelfde niveau.
Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.
quote:
Nee, dit is flauw. Ik wil alles zeggen, ik ben hier juist enorm eerlijk naar jullie toe. Als je dat niet aanneemt kunnen we niet meer verder praten, dan val jij niet uit je tunnelvisie over mij te trekken en maakt het blijkbaar niet meer uit wat ik zeg.
Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.
quote:
Neuh, ik vertrouw mijn vriend volledig. Ik vind het echter interessant om te zien wat hij zoal bericht. Een gezonde interesse en misschien zelfs wel 'n complimentje. Ik probeer geen dingen goed te praten, de dingen zíjn goed omdat hij 'het niet zal merken'. Zo is de werkelijkheid, voor hem. En daardoor voor mij. Wij lijden beiden niet onder mijn misdaad. (ik geef inmiddels maar omwille van de discussie aan jullie toe dat het iets verschrikkelijks is, want dat ik het niet als iets vreselijks beschouw is blijkbaar ondenkbaar)
Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.
quote:
Sorry, en hier zeg ik echt sorry voor, maar dit klopt niet. De tóón van de discussie bevalt me niet, ik had echt wel verwacht dat mensen het hier niet mee eens zouden zijn. Maar in plaats van het bij jullie zelf te houden ("ik zou dat nooit doen, mijn vriendin vertrouwt me volledig, in onze relatie staat eerlijkheid boven alles" etc.) gaan jullie volledig op in mijn situatie, compleet met speculaties en voorspellingen en veroordelingen. Dat vind ik inderdaad een mindere toon binnen een discussie, maar de inhoud sta ik volledig achter. Het lijkt alsof je wil dat ik hier tot inzicht kom of dat ik schrik van de ware werkelijkheid volgens jullie dat het echt ongezond is, mijn visie, maar zo is het niet. En dus sorry daarvoor.

Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
pi_75439633
quote:

[..]

O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.
pi_75439677
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
quote:

[..]

Dit rijmt niet met elkaar Taurus.
pi_75439780
* TJDoornbos gaat popcorn en cola halen voor de fight tussen Scorpie en Taurus
pi_75439881
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.
[..]
Ligt in je mening besloten, je houdt het niet bij jezelf, je oordeelt. En je speculeert. Je duwt me in een hoek waar ik totaal niet in te duwen val ('je hebt een ongezonde relatie, de discussie bevalt je niet omdat je weet dat het niet klopt', dat soort dingen)
quote:
Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.
[..]
Wat zegt het concreet?
quote:
Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.
[..]
Daar hoef jij ook niets mee te kunnen. Ik zei dat omdat jij en anderen ervan uit gingen dat hij weet dat ik dat doe en me daarom zou dumpen, en dat klopt dus bij voorbaat al niet. Die opmerkingen waren al loos, want hij weet het niet.
quote:
Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.
[..]
Omdat jij dat niet kunt geloven. Maar ik heb geen reden om daarover te liegen. Waarom komen we dan niet veel verder? Omdat jij dat een onaanvaardbaar antwoord vindt? Ik neem jouw opvattingen toch ook serieus?
quote:
Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
Kijk maar uit, want er zijn er nog veel meer die dit doen. Die dit doen, niet 'die een soortgelijke opvatting van een relatie hebben', dat zeg ik bewust op deze manier omdat dit gedrag niet staat voor mijn gehele persoon of relatie. Maar jij trekt het door naar wie ik ben en naar hoe mijn relatie in elkaar zit, dat is niet terecht kan ik je vertellen (en dat kan alleen ik je vertellen omdat alleen ik weet hoe de rest in elkaar zit). Het gaat hier om het bekijken van de inhoud van de telefoon van je partner, niet over 'opvattingen over een relatie'. Dat het voor jou een symptoom voor de gehele relatie is is niet universeel, is geen feit.
pi_75439950
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het nogmaals doorgelezen en ik zie niet waarom dat niet rijmt. Leg het me uit Scorpie.
pi_75439961
@ Taurus; het is wel goed zo. We hebben nu wel 23 keer alles opnieuw gezegd tegen elkaar.
pi_75440012
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Tering

Tis niet dat ik het voor Taurus wil opnemen of wat dan ook maar jij bent gewoon grappig.
Ik begrijp haar standpunt volledig btw (en ben het met haar eens)

Jij begrijpt haar gewoon niet, en nu stel je vragen/ zeg je dingen waar je toch niet wijzer van zult worden. Je zegt zelf al:
quote:
Dude, PROBEER het dan ook niet te begrijpen

Accepteer dat er mensen zijn die anders dan jou denken, en hou op met deze 'discussie', want begrijpen zul je het nooit. En het antwoord dat je zoekt zul je ook nooit krijgen
pi_75440042
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:50 schreef Scorpie het volgende:
@ Taurus; het is wel goed zo. We hebben nu wel 23 keer alles opnieuw gezegd tegen elkaar.
Oh. net te laat

Je begrijpt het dus toch wel, na 23x hahaha
pi_75440072
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:52 schreef ShiroYasha het volgende:

[..]

Oh. net te laat

Je begrijpt het dus toch wel, na 23x hahaha
Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 11:54:17 ]
pi_75440090
Oh ik heb de Internet White Knight gemist zie ik...

Zit je al in d'r broekje ShiroYasha?
Kunnen jullie fijn stiekem elkaars smsjes lezen
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 11:54:35 #272
236264 crew  capricia
pi_75440110
Taurus heeft gewonnen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75440151
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:30 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Maar waarom doe je het?
?
pi_75440156
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.
Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen) dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.
Als ik hem heb gezegd dat ik op mijn figuur let en geen chocola eet, en hij gaat de deur uit en ik ga snoepen. Is dat schaden van zijn vertrouwen? Op ongezond (beetje slecht voorbeeld ) of hoog niveau? In mijn ogen niet. Voor mij is in zijn telefoon kijken zo ongeveer hetzelfde. Het is niet zo beladen.
pi_75440175
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:54 schreef capricia het volgende:
Taurus heeft gewonnen?
Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.
pi_75440198
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:55 schreef ripley1 het volgende:

[..]

?
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

pi_75440209
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.
Ja doei.
pi_75440234
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.
Dat kan wel, maar dat wil ik niet.

Mijn punt was: En je hebt gewoon niet goed gelezen, anders had je dat wel begrepen
Er is geen discussie tussen jullie mogelijk. Vooral omdat jij haar gewoon nooit zal begrijpen.
Ik vond het gewoon grappig om te zien, en kon het niet laten iets te posten

En jij moet niet beginnen over 'normaal praten', lees a.u.b. je eigen posts terug
pi_75440303
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen)
Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.
quote:
dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.
En daar raak je me wederom kwijt. Waarom heb je er dan geen moeite mee? Het is je partner.
quote:
Als ik hem heb gezegd dat ik op mijn figuur let en geen chocola eet, en hij gaat de deur uit en ik ga snoepen. Is dat schaden van zijn vertrouwen? Op ongezond (beetje slecht voorbeeld ) of hoog niveau? In mijn ogen niet. Voor mij is in zijn telefoon kijken zo ongeveer hetzelfde. Het is niet zo beladen.

En dat snap ik dus niet. Als het niet zo beladen is, waarom vraag je hem dan niet gewoon of je dat mag? Ik heb nog steeds geen ander antwoord gehoord, het is nog steeds 'uit interesse' dat je zijn telefoon checkt, maar ik heb nog steeds niet gehoord waarom je het hem niet gewoon vraagt. Ik zou blij zijn met een vriendin die interesse toont in mijn doen en laten.
pi_75440327
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik heb de Internet White Knight gemist zie ik...

Zit je al in d'r broekje ShiroYasha?
Kunnen jullie fijn stiekem elkaars smsjes lezen
Ze mag ze allemaal lezen, whahaha

En nee, ik zit liever in een ander broekje
pi_75440395
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:57 schreef ShiroYasha het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar dat wil ik niet.

Mijn punt was: En je hebt gewoon niet goed gelezen, anders had je dat wel begrepen
Er is geen discussie tussen jullie mogelijk. Vooral omdat jij haar gewoon nooit zal begrijpen.
Ik vond het gewoon grappig om te zien, en kon het niet laten iets te posten
Dat merk ik, maar je krampachtige manier van posten verpest een beetje een goeie discussie. Ik snap je geldingsdrang, maar dit is geen KLB / ONZ waarin je dat mag doen (en waar je dat al vaker hebt gedaan ) .
quote:
En jij moet niet beginnen over 'normaal praten', lees a.u.b. je eigen posts terug
Ik begin niet met woorden als 'tering' of 'grappig ventje' te praten. Misschien dat dat in jouw studentenleven normaal is, maar deze discussie leent zich daar niet voor.

Wil je nu alsjeblieft weer ontopic gaan en die persoonlijke relletjes met mij in PM uitvechten? Dan houden we de discussie gewoon op een normaal niveau.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 12:02:16 ]
pi_75440398
Ik ben een van de nieuwsgierigste mensen op aarde ongeveer, maaar dat rechtvaardigt niet het schenden van iemands privacy.

Bovendien denk ik dat je jezelf alleen maar gek maakt. Ik weet dat mijn vriend nog regelmatig contact heeft met zijn ex en heb daar geen moeite mee. Maar jaloers als ik ben zou ik wel uit een simpel berichtje iets kunnen lezen dat er helemaal niet staat. Dus is het ook voor mijzelf beter om zijn berichtjes niet te lezen.
pi_75440643
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat merk ik, maar je krampachtige manier van posten verpest een beetje een goeie discussie. Ik snap je geldingsdrang, maar dit is geen KLB / ONZ waarin je dat mag doen (en waar je dat al vaker hebt gedaan ) .
[..]

Ik begin niet met woorden als 'tering' of 'grappig ventje' te praten. Misschien dat dat in jouw studentenleven normaal is, maar deze discussie leent zich daar niet voor.

Wil je nu alsjeblieft weer ontopic gaan en die persoonlijke relletjes met mij in PM uitvechten? Dan houden we de discussie gewoon op een normaal niveau.
quote:
Gelul
quote:
En deze natuurlijk
quote:
Hihi, ik zou gewoon als ik haar vriend was een ander wijf palen. 'Wat niet weet is niet erg!
Wat zei je ook alweer?
  woensdag 9 december 2009 @ 12:07:47 #284
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75440657
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.

Misschien is ze geïnteresseerd in al die kleine dingetjes die hij niet zegt? Net zoals jouw vriendin misschien ook in haar samenvatting van de dag onbenullige dingen weglaat? Ik begrijp haar ergens wel, maar om dat nou zo sneaky te doen... Ik denk dat als ze het zou vragen hij zijn schouders zou ophalen in de trant van 'knock yourself out'
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_75440707
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]
Nu trek je het weer op mijn volledige relatie. Als ik interesse heb in mijn partner vraag ik hem ook dingen. Zo sociaal intelligent ben ik nog wel Dat kan interesse zijn omdat dat een privé-aangelegenheid is, dat zijn berichten die niet voor mij bestemd zijn, dus dingen die ik niet te horen krijg normaal gesproken (dat hoeven geen dingen te zijn als in: gisteravond was lekker inderdaad, gelukkig weet Taurus niets, hoeft dus wederom geen wantrouwen te zijn). En dat vind ik interessant. Ik heb interesse in wat hij niet tegen mij zegt, inderdaad. Dat kan ik niet vragen, want dan zegt hij het tegen mij En daar kan verschil in zitten, wat Capricia ook al eerder heeft aangegeven.
quote:
En daar raak je me wederom kwijt. Waarom heb je er dan geen moeite mee? Het is je partner.
[..]
Omdat ik het dus niet als iets groots beschouw. Ik vind het geen enorm ding, en wat ik al zei: als hij me betrapt zou het dan ook niet gelijk over zijn, het zou niet eens een ruzie veroorzaken vermoed ik. We kennen elkaar uiteraard en we vragen elkaar ook veel dingen, wat jij ook doet en zo, dus ik kan me wel indenken hoe beladen telefoonprivacy in onze relatie is.
quote:
En dat snap ik dus niet. Als het niet zo beladen is, waarom vraag je hem dan niet gewoon of je dat mag? Ik heb nog steeds geen ander antwoord gehoord, het is nog steeds 'uit interesse' dat je zijn telefoon checkt, maar ik heb nog steeds niet gehoord waarom je het hem niet gewoon vraagt. Ik zou blij zijn met een vriendin die interesse toont in mijn doen en laten.
Zie eerste alinea/'antwoord' binnen deze post. En vorige post. Ik maak geen slapende honden wakker, en daarnaast vind ik het ook een stomme vraag. Ik doe het niet voor niets achter zijn rug, ik snap best dat het 'niet zo netjes is' en dat het een beetje genant is als hij me zo ziet. Ik heb nooit ontkent dat het niet netjes is, ik zit hier niet te pleiten voor het lezen van elkaars telefoon als zijnde een normaal ding. Het is het accepteren van mijn eigen 'niet-netjes-zijn' dat al niet klopt met de gedachten van velen hier.
pi_75440842
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:09 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nu trek je het weer op mijn volledige relatie. Als ik interesse heb in mijn partner vraag ik hem ook dingen. Zo sociaal intelligent ben ik nog wel Dat kan interesse zijn omdat dat een privé-aangelegenheid is, dat zijn berichten die niet voor mij bestemd zijn, dus dingen die ik niet te horen krijg normaal gesproken (dat hoeven geen dingen te zijn als in: gisteravond was lekker inderdaad, gelukkig weet Taurus niets, hoeft dus wederom geen wantrouwen te zijn). En dat vind ik interessant. Ik heb interesse in wat hij niet tegen mij zegt, inderdaad. Dat kan ik niet vragen, want dan zegt hij het tegen mij En daar kan verschil in zitten, wat Capricia ook al eerder heeft aangegeven.
Dus je wil eigenlijk achter de kleine geheimpjes komen van je vriend, als ik het zo lees?
Stel dat je iets groots vind, wat zou je dan doen? Stel dat je idd een sms leest van 'gisteravond was heerlijk' ofzo?
quote:
Omdat ik het dus niet als iets groots beschouw. Ik vind het geen enorm ding, en wat ik al zei: als hij me betrapt zou het dan ook niet gelijk over zijn, het zou niet eens een ruzie veroorzaken vermoed ik. We kennen elkaar uiteraard en we vragen elkaar ook veel dingen, wat jij ook doet en zo, dus ik kan me wel indenken hoe beladen telefoonprivacy in onze relatie is.
Maar is er dan geen discrapantie tussen jouw en zijn verwachtingen over privacy? Want volgens mij denk jij er anders over dan hij?
quote:
Zie eerste alinea/'antwoord' binnen deze post. En vorige post. Ik maak geen slapende honden wakker, en daarnaast vind ik het ook een stomme vraag. Ik doe het niet voor niets achter zijn rug, ik snap best dat het 'niet zo netjes is' en dat het een beetje genant is als hij me zo ziet. Ik heb nooit ontkent dat het niet netjes is, ik zit hier niet te pleiten voor het lezen van elkaars telefoon als zijnde een normaal ding. Het is het accepteren van mijn eigen 'niet-netjes-zijn' dat al niet klopt met de gedachten van velen hier.
Doet hij ook dingen achter jouw rug om denk je? En hoe zou jij daarmee om gaan?
  woensdag 9 december 2009 @ 12:14:41 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75440906
er is ook nog zoiets als agree to disagree he mensen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75440982
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Re het volgende:
er is ook nog zoiets als agree to disagree he mensen?
Ja, bij 300 posts he
pi_75441003
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je wil eigenlijk achter de kleine geheimpjes komen van je vriend, als ik het zo lees?
Stel dat je iets groots vind, wat zou je dan doen? Stel dat je idd een sms leest van 'gisteravond was heerlijk' ofzo?
[..]
Dan confronteer ik hem er mee. Want nogmaals: het telefoonlezen is geen zwaar vergrijp, wat ik tegenkom wel. Dat telefoonlezen zal daar dus bij in het niet vallen, letterlijk.
quote:
Maar is er dan geen discrapantie tussen jouw en zijn verwachtingen over privacy? Want volgens mij denk jij er anders over dan hij?
[..]
Waarom denk je dat? Heb ik dat gezegd? Het is geen issue in onze relatie, nee. We zitten op gelijk niveau. Hij gaat er van uit dat ik niet in zijn telefoon kijk, ik ga er van uit dat hij niet in mijn telefoon kijkt Bijna schattig, die naiviteit, maar het werkt wel.
quote:
Doet hij ook dingen achter jouw rug om denk je? En hoe zou jij daarmee om gaan?
Geen idee, ik ga er van uit van niet. Ik 'ga' daar dus niet 'mee om'. Ik vertrouw hem.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:17:38 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75441004
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Ja, bij 300 posts he
het is zowat een ander [R&P Dogma] topic natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 12:18:29 #291
264940 8108139dpths
pi_75441042
Nooit in eigen relaties, maar ik heb de vriend van mijn moeder wel ooit eens betrapt op mails waarin hij sexueel contact zoekt met andere vrouwen.
pi_75441102
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dan confronteer ik hem er mee. Want nogmaals: het telefoonlezen is geen zwaar vergrijp, wat ik tegenkom wel. Dat telefoonlezen zal daar dus bij in het niet vallen, letterlijk.
[..]

Mja, als het mij zou gebeuren zou ik hetw el als een groot vergrijp zien hoor. En je vriend dus misschien ook wel. Ik zou hete en ebetje zien als het lezen van mijn dagboek. Deed mijn zusje ooit, vond ik erg kwetsend. Sommige dingen zijn gewoon van jezelf en daar dienen anderen buiten te blijven
pi_75441126
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:18 schreef 8108139dpths het volgende:
Nooit in eigen relaties, maar ik heb de vriend van mijn moeder wel ooit eens betrapt op mails waarin hij sexueel contact zoekt met andere vrouwen.

Hoe kwam dat zo en heb je er wat aan gedaan (zo ja; wat?)
  woensdag 9 december 2009 @ 12:21:54 #294
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_75441156
Ja, ik heb een keer een SMS gelezen waar ik niet zo blij mee was & daar heb ik hem toen meteen op aangesproken. Ik vond zijn reactie (qua boosheid) nog meevallen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_75441208
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:20 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Mja, als het mij zou gebeuren zou ik hetw el als een groot vergrijp zien hoor. En je vriend dus misschien ook wel. Ik zou hete en ebetje zien als het lezen van mijn dagboek. Deed mijn zusje ooit, vond ik erg kwetsend. Sommige dingen zijn gewoon van jezelf en daar dienen anderen buiten te blijven
Ik vind een dagboek wat anders, en mijn vriend is iemand anders dan jij Dus dat 'misschien je vriend ook wel' is volledig uit de lucht gegrepen, terwijl ik natuurlijk wél redenen heb om ervan uit te gaan dat hij dat niet als een groot vergrijp beschouwt.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 12:24:40 #296
264940 8108139dpths
pi_75441225
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe kwam dat zo en heb je er wat aan gedaan (zo ja; wat?)
De lul gebruikte gewoon het gezamenlijke email-adres ervoor.

Ik las op gegeven moment zo'n email, en heb dit aan mijn moeder gemeld... ik weet dat zij hem er op gegeven moment mee geconfronteerd heeft, hoe dat precies is afgelopen die avond weet ik niet.
Overigens zijn ze nu wel uit elkaar. Gelukkig.
pi_75441278
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:24 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

De lul gebruikte gewoon het gezamenlijke email-adres ervoor.

Ik las op gegeven moment zo'n email, en heb dit aan mijn moeder gemeld... ik weet dat zij hem er op gegeven moment mee geconfronteerd heeft, hoe dat precies is afgelopen die avond weet ik niet.
Overigens zijn ze nu wel uit elkaar. Gelukkig.
Goede ding gedaan iig, wat een sukkel die vent
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 12:27:58 #298
264940 8108139dpths
pi_75441345
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Goede ding gedaan iig, wat een sukkel die vent
Ik wens mijn moeder al het geluk in de wereld, maar hij was gewoon niet goed voor haar... en dat zei de hele familie al vanaf het begin af aan...

Het is jammer dat het is stukgelopen, omdat het mijn moeder veel verdriet heeft gedaan, maar ik denk dat het toch beter is zo...
pi_75441368
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:27 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Ik wens mijn moeder al het geluk in de wereld, maar hij was gewoon niet goed voor haar... en dat zei de hele familie al vanaf het begin af aan...

Het is jammer dat het is stukgelopen, omdat het mijn moeder veel verdriet heeft gedaan, maar ik denk dat het toch beter is zo...
Meestal zie je zoiets zelf pas achteraf ook al roept de hele wereld dat het niet gaat werken of niet goed voor je is
  woensdag 9 december 2009 @ 12:31:48 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_75441459
lapo!

Privacy als je in een lange relatie zit . Jullie doen zeker ook de deur op slot naar de badkamer en beginnen te gillen als de partner binnenkomt? Oh nee, fokhelden hebben geen lange relatie met samenwonen.

Niet dat ik er zo veel behoefte aan heb, maar als mijn vriendin mijn mails wil lezen doet ze maar een eind raak. Taurus .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_75441485
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:31 schreef speknek het volgende:
lapo!

hoax

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 12:32:33 ]
pi_75441512
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:31 schreef speknek het volgende:
lapo!

Privacy als je in een lange relatie zit . Jullie doen zeker ook de deur op slot naar de badkamer en beginnen te gillen als de partner binnenkomt? Oh nee, fokhelden hebben geen lange relatie met samenwonen.

Niet dat ik er zo veel behoefte aan heb, maar als mijn vriendin mijn mails wil lezen doet ze maar een eind raak. Taurus .
het gaat er niet om dat het niet moet mogen, het gaat er om dat het in dit geval stiekem gaat en de partner van Taurus van niets weet en in de waan is dat hij dingen voor zichzelf mag hebben
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')