Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je valt me aan, je doet alsof ik gek ben. Het gaat slechts om een andere kijk op iets, ik zie geen acceptatie van mijn mening van jouw kant.
Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.quote:Ja, dat noem ik ons. Nouja, dat gedeelte misschien niet, maar gelukkig is er nog heel veel ander 'ons' (wat jij niet schijnt te begrijpen inderdaad). Hoe weet jij dat ik de enige ben die dat gedrag vertoont? Ik begrijp dat dat leuker is voor jouw standpunt, maar soort zoekt soort, wie weet is mijn vriend van hetzelfde niveau.![]()
Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.quote:Nee, dit is flauw. Ik wil alles zeggen, ik ben hier juist enorm eerlijk naar jullie toe. Als je dat niet aanneemt kunnen we niet meer verder praten, dan val jij niet uit je tunnelvisie over mij te trekken en maakt het blijkbaar niet meer uit wat ik zeg.
Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.quote:Neuh, ik vertrouw mijn vriend volledig. Ik vind het echter interessant om te zien wat hij zoal bericht. Een gezonde interesse en misschien zelfs wel 'n complimentje. Ik probeer geen dingen goed te praten, de dingen zíjn goed omdat hij 'het niet zal merken'. Zo is de werkelijkheid, voor hem. En daardoor voor mij. Wij lijden beiden niet onder mijn misdaad. (ik geef inmiddels maar omwille van de discussie aan jullie toe dat het iets verschrikkelijks is, want dat ik het niet als iets vreselijks beschouw is blijkbaar ondenkbaar)
quote:Sorry, en hier zeg ik echt sorry voor, maar dit klopt niet. De tóón van de discussie bevalt me niet, ik had echt wel verwacht dat mensen het hier niet mee eens zouden zijn. Maar in plaats van het bij jullie zelf te houden ("ik zou dat nooit doen, mijn vriendin vertrouwt me volledig, in onze relatie staat eerlijkheid boven alles" etc.) gaan jullie volledig op in mijn situatie, compleet met speculaties en voorspellingen en veroordelingen. Dat vind ik inderdaad een mindere toon binnen een discussie, maar de inhoud sta ik volledig achter. Het lijkt alsof je wil dat ik hier tot inzicht kom of dat ik schrik van de ware werkelijkheid volgens jullie dat het echt ongezond is, mijn visie, maar zo is het niet. En dus sorry daarvoor.
O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.
Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is aan de andere kant wel mooi dat geloof en vertrouwen na te streven en blind naast iemand te staan. Het is in mijn ogen echter wel een illusie, want inderdaad, in wezen is niemand te vertrouwen. Ik heb daar overigens geen liegen en bedriegen voor moeten zien (voor we 'aha! jullie hebben een trauma op het vlak van vertrouwen opgelopen!' over ons heen krijgen) maar ik denk dat ik de mensheid wat dat betreft wel rationeel doorzie.
Ligt in je mening besloten, je houdt het niet bij jezelf, je oordeelt. En je speculeert. Je duwt me in een hoek waar ik totaal niet in te duwen val ('je hebt een ongezonde relatie, de discussie bevalt je niet omdat je weet dat het niet klopt', dat soort dingen)quote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je gek bent? Ik heb je nooit en te nimmer uitgescholden. Dat ik misschien wat hard overkom omdat ik het niet eens ben met je mening, dat kan.
[..]
Wat zegt het concreet?quote:Wie weet heb ik niks aan, dat je het zelf niet met zekerheid kan zeggen, zegt genoeg natuurlijk.
[..]
Daar hoef jij ook niets mee te kunnen. Ik zei dat omdat jij en anderen ervan uit gingen dat hij weet dat ik dat doe en me daarom zou dumpen, en dat klopt dus bij voorbaat al niet. Die opmerkingen waren al loos, want hij weet het niet.quote:Tot nu toe heb ik alleen maar een immer herhalende opmerking gehoord over dat 'wat niet weet wat niet deert'. Daar kan ik vrij weinig mee.
[..]
Omdat jij dat niet kunt geloven. Maar ik heb geen reden om daarover te liegen. Waarom komen we dan niet veel verder? Omdat jij dat een onaanvaardbaar antwoord vindt? Ik neem jouw opvattingen toch ook serieus?quote:Hier kan ik niks mee. Als jij het controleren van je vriend zijn phone nog steeds uit 'interesse' zegt te doen komen we niet veel verder.
[..]
Kijk maar uit, want er zijn er nog veel meer die dit doen. Die dit doen, niet 'die een soortgelijke opvatting van een relatie hebben', dat zeg ik bewust op deze manier omdat dit gedrag niet staat voor mijn gehele persoon of relatie. Maar jij trekt het door naar wie ik ben en naar hoe mijn relatie in elkaar zit, dat is niet terecht kan ik je vertellen (en dat kan alleen ik je vertellen omdat alleen ik weet hoe de rest in elkaar zit). Het gaat hier om het bekijken van de inhoud van de telefoon van je partner, niet over 'opvattingen over een relatie'. Dat het voor jou een symptoom voor de gehele relatie is is niet universeel, is geen feit.quote:Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
Ik heb het nogmaals doorgelezen en ik zie niet waarom dat niet rijmt. Leg het me uit Scorpie.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.
Teringquote:Op woensdag 9 december 2009 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit rijmt niet met elkaar Taurus.
Dude, PROBEER het dan ook niet te begrijpenquote:Dat komt omdat ik flabbergasted ben over jouw opvatting van een relatie. Deze staat zo ver van de mijne vandaan dat ik het me niet kan voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo kan denken in een relatie.
Oh. net te laatquote:Op woensdag 9 december 2009 11:50 schreef Scorpie het volgende:
@ Taurus; het is wel goed zo. We hebben nu wel 23 keer alles opnieuw gezegd tegen elkaar.
Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:52 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Oh. net te laat
Je begrijpt het dus toch wel, na 23x hahaha
Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen) dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O maar dat mijn partner wel eens liegt naar mij toe zal best, daar doe ik ook helemaal niet moeilijk of krampachtig over. Ik gebruik het alleen niet om diegene te controleren in haar doen of laten.
Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.quote:
quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid. Saai antwoord wellicht, maar eerlijker kan het niet.
Het is geen wantrouwen. Maar al zou het wantrouwen zijn, om toch advocaat van de duivel te blijven spelen, ook dat vind ik geen symptoom van een zwaar ongezonde relatie. Ik kan vreemdgaan of interesses in andere vrouwen of geheimen met iemand delen 'begrijpen', enigzins. (Niet goedkeuren, voor de duidelijkheid) Elk mens valt op een bepaald vlak lichtelijk te wantrouwen, iedereen heeft zijn 'flaws'. Dus ook als ik de telefoon zou checken uit het niet vertrouwen van mijn vriend vind ik dat nog steeds geen teken van onheil. Sterker nog, dan heeft het pas echt nut, dan word je gerustgesteld of krijg je je vermoedens bevestigd.
quote:foto Op woensdag 9 december 2009 11:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn geen winnaars in discussie. Nou ja, in groep 6 nog wel, bij volwassenen ligt dat wat anders.
Dat kan wel, maar dat wil ik niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan jij niet gaan wieberen ofzo? Ik hoor alleen maar een vervelende echo van Taurus. Daarnaast draag je niet echt wat bij aan deze hele discussie, dan ga ik liever met Taurus verder, die kan tenminste normaal praten.
Inderdaad, hier raak je mij kwijt. Als ik interesse heb in mijn partner, dan vraag ik haar dingen. Jij gaat een telefoon checken zonder zijn medeweten. Hoe kan dat dan interesse zijn? Heb je dan interesse in wat hij doet en niet tegen jou zegt? Want je kan het toch gewoon vragen? Dat is pas echte interesse tonen in mensen: hun dingen vragen.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is dus niet eens zozeer controleren. Het is nieuwsgierigheid. Ik zit niet met trillende handen van negatieve verwachtingen zijn telefoon door te bladeren. Ik heb al eerder het woord 'achteloos' gebruikt. 'Waarom zeg je het dan niet gewoon tegen hem?', waarom wel? Ik kan me voorstellen dat hij liever niet heeft dat ik kijk (en hier raak ik je kwijt, want voor jou is het dan simpelweg: dan doet een gezond mens dat niet, want nu schaad je zijn vertrouwen)
En daar raak je me wederom kwijt. Waarom heb je er dan geen moeite mee? Het is je partner.quote:dus laat ik slapende honden niet wakker maken. Ik heb geen moeite met het schaden van dat vertrouwen omdat het voor mij iets kleins is.
quote:Als ik hem heb gezegd dat ik op mijn figuur let en geen chocola eet, en hij gaat de deur uit en ik ga snoepen. Is dat schaden van zijn vertrouwen? Op ongezond (beetje slecht voorbeeld) of hoog niveau? In mijn ogen niet. Voor mij is in zijn telefoon kijken zo ongeveer hetzelfde. Het is niet zo beladen.
Ze mag ze allemaal lezen, whahahaquote:Op woensdag 9 december 2009 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik heb de Internet White Knight gemist zie ik...
Zit je al in d'r broekje ShiroYasha?![]()
Kunnen jullie fijn stiekem elkaars smsjes lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop