Nee, als je iets vervelends vindt confronteer je hem daar natuurlijk mee. Dan boeit dat schenden van privacy niet meer want dan was het blijkbaar nodig. Dat is het mooie. En waarom zeg jij baldadig kloontje?quote:Op woensdag 9 december 2009 07:53 schreef Manono het volgende:
[..]
Hahah baldadig kloontje
Op een dag lees je dat ie met Johan van de tannisclub afspreekt, ok ze gaan daarna en borrel doen. Zou hij niet naar zijn zieke moeder vanavond? Aach maakt nie uit
De volgende keer vraagt zijn collegaatje Cindy hoe de borrel met Johan was, ze sluit af met kusjes- Cindy, denk je- aach lama
Vrjdagavond moet hij overwerken. Om tien uur denk je ineens aan Cindy - je belt hem en zijn telefoon staat uit. Lama dan.
Als hij om half twaalf gaar op de mat valt met zijn aktetas onder zijn arm en een 'sorry schat mijn batterij was leeg' wil je het wel eens over Cindy hebben. O wacht.
Goed ik overdrijf om iets duidelijk te maken, je therorie klinkt leuk maar als je iets leest wat je niet aanstaat ben je gewoon zelf de lul, of hij het weet of niet.![]()
So better believe he's working hard and taking care of his sick mum, which he probably is anyway.
Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.quote:Op woensdag 9 december 2009 05:24 schreef keesjeislief het volgende:
@Triggershot: ik vind je altijd overkomen als een oprechte en intelligente kerel, als jij je excuses hebt aangeboden zal ze dat toch zeker serieus in overweging nemen omdat ze weet dat je het meent lijkt me...
@Taurus: vreemde maatstaven hou je erop na, ik vind het allemaal erg achterbaks en egoïstisch, je lijkt alles alleen maar vanuit je eigen perspectief en je eigen behoeftes te bezien. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar mocht het me wel gebeuren en diegene zou aankomen met zo'n verhaal van "wat niet weet, wat niet deert" was het meteen einde oefening. Als je zo two-faced bent is er toch geen woord van wat je zegt te vertrouwen of serieus te nemen...
Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist wel. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en dat 'wat niet weet, wat niet deert' gewoon klopt is reuze eerlijk. Dat einde oefening klopt dus wederom niet, want nogmaals, je weet het niet. Wie weet kijkt jouw vriendin ook wel eens in je telefoon. Achterbaks en egoistisch vind ik een te groot woord voor iemand die een telefoon bekijkt. Beetje aanstellerig.
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang er geen reden is om in mijn phone te kijken mag je er met je tengels vanaf blijven, zo denk ik dan maar weer. En mochten er alsnog redenen zijn om te besluiten in mijn telefoon te willen kijken, dan leg je dat uit en mag je het vragen aan mij, waarna ik of mijn phone geef of je vriendelijk verzoek op te rotten met zulke achterlijke redenaties. Dat is eerlijkheid. Wat jij roept is geen eerlijkheid, dat is sneaky doen.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef Lano het volgende:
Nope nooit gedaan, als je dat vertrouwen al niet hebt in je partner moet je maar es serieus over je relatie na gaan denken
maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er is geen discussie over want je weet het niet! Sjongejonge, ik kan dat blijven herhalen geloof ik. En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
Dit vind ik ook zum kotsen hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:25 schreef Buschetta het volgende:
Mijn partner heeft geen prive. Wat van mij is is van haar en viceversa
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenquote:Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar wat heb je er aan om precies te weten met wie hij contact heeft? Mag je in een relatie helemaal niets meer voor jezelf hebben?
Zo hoort het vind ik.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef Pien85 het volgende:
Bij mn ex wel 's gedaan, mét rede. En ik had gelijk... Bij mijn huidige vriend zou het niet eens in me opkomenIk mag alles weten, mag overal in kijken enzo, maar ik heb er geen behoefte aan.
Ik kan er gewoon om vragen, als ik iets wil wetenquote:Op woensdag 9 december 2009 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zo hoort het vind ik.
Je moet niet bewust dingen gaan verbergen, maar ik zou me er ook niet lekker bij voelen om eens rustig te gaan lezen wat iedereen aan een partner mailt/smst. Je schendt dan toch de privacy van de afzender vind ik. En je moet er gewoon op vertrouwen als het iets is wat je aangaat je zoiets wel van je partner hoort.
Jij vind het prima dat je vriend schijnbaar in de waan leeft dat hij dingen voor zichzelf heeft maar dit dus eigenlijk totaal niet zo is omdat als hij z'n rug keert jij meteen z'n smsjes uitpluist?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenIk zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet
' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
nou sorry hoor maar als jij zomaar in mijn tel gaat zonder dat ik gezegd heb dat je er in mag dan ben jij zo weg........quote:Op woensdag 9 december 2009 10:29 schreef Taurus het volgende:
En als mijn vriend zo zou flippen als ik in zijn telefoon zit te neuzen mag hij wegwezen. Ik hou niet van dat soort lichtgeraakte types.
En dan waag jij het om het woord 'eerlijkheid' in je mond te nemen? Serieus, whats wrong with you?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet obsessief en alles aan het lezenIk zeg alleen: als de kans zich voordoet, als hij onder de douche staat en zijn telefoon ligt naast me, ja, dan kan ik wel eens achteloos door zijn berichtjes bladeren. Wat ik daar aan heb? Het vertelt me dingen over hem. Leuk om te lezen hoe hij communiceert. Je mag zeker dingen voor jezelf hebben, en hij is ook in de waan dat hij dat heeft. Prima toch? Ik krijg overigens ook wel eens smsjes waarvan ik het niet fijn vindt als hij het leest, en die wis ik. Zo'n moeite is dat nou ook weer niet. En dan kunnen we wel allemaal gaan huilen 'wat jammer dat dat moet
' maar ik zit er niet mee, echt niet. Sterker nog, ik vind het menselijk.
Je gaat er weer van uit dat je weet ik dat doe. Je hebt daar geen idee van, dus je zou me de deur niet uittrappen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou jou denk ik eerder de deur uittrappen. Je hebt geen enkele reden om mij te wantrouwen, dus ga je ook niet in mijn phone zitten neuzen. Doe je dat wel, dan ben je mij niet waard, dus is het gat van de deur daar. Je kan nog altijd eerlijk zeggen als je twijfelt aan mijn oprechtheid ofzo, daar hoef je echt niet voor in de telefoon van iemand te gaan zitten neuzen.
Ik vertrouw hem, maar ik vind het interessant om zijn telefoon door te lezen. Dat het niet zo netjes is ben ik met je eens. Dat is waarschijnlijk ook wat hij zou zeggen. De deur uittrappen is het andere uiterste, dat zou zonde zijn.quote:Je roept wel de hele tijd dat je eerlijk wilt zijn, maar eerlijk tegen je partner zeggen dat je hem/haar niet helemaal vertrouwd, ho maar. In plaats daarvan wil je je eigen wantrouwen bevestigd zien door in prive spullen te gaan rommelen. Niet zo netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |