abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74618383
quote:
Fractievoorzitter Eppie Klein van de SGP in de Provinciale Staten Gelderland heeft gezegd dat hij liever geen moskeeën ziet en dat de islam tot nu toe niets goeds heeft gebracht. "Ik heb geen pijn van een foto van een brandende moskee."

Statenlid Klein deed zijn uitspraken op de radio bij Omroep Gelderland. Dat kwam hem op felle kritiek te staan. Vanmorgen heeft hij voor aanvang van de statenvergadering zijn excuses aangeboden voor wat hij heeft gezegd.

Fractievoorzitter Markink van de Gelderse VVD noemt de uitspraken van Klein kwetsend voor islamitische Statenleden. De fractievoorzitters van het CDA en PvdA zijn verbaasd over de uitspraken van Klein, maar vinden dat die vallen onder vrijheid van meningsuiting.

Klein doet een op zijn minst bijzonder ongelukkige uitspraak over moskeeën die in brand staan. In de radio-uitzending wordt hij geconfronteerd met een eerdere uitspraak hierover. Klein zegt vervolgens letterlijk:

"Ik heb er geen pijn van dat een foto van een moskee die in brand staat op dat moment, naar het instituut van islamitische godsdienst, dat ie daar dan is."

Gevraagd naar positieve aspecten van de islam, antwoordt Klein in het radio-interview:

"Ik heb er nog niks goeds van gezien, dat is correct. (...) Tot en met vandaag kan ik niets goeds noemen dat de islamitische godsdienst heeft gebracht op deze aarde."

De Unie van de Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland keurt de uitspraken van Klein af, aldus Omroep Gelderland. Volgens de unie is het een illusie dat er geen moskees in Nederland moeten zijn. Waarschijnlijk deed SGP'er Klein de uitspraken uit frustratie, zegt woordvoerder Boujoufi.
Jij komt vast in de hemel Eppie. Goed zo jongen. Jij houdt je rug recht. Als de dag des oordeels komt zal de Here jou uitverkiezen. Al die miljarden Chinezen en Indianen en Islamieten. Wat denken ze wel. Ons Veluwenaren is het paradijs. Wij zijn uitverkoren omdat wij de rechte rug hebben en de juiste teksten. Wij hebben Hem steeds een Hoofdletter gegeven. Eppie, jij bent mijn held en ik ben er trots op een Veluwenaar te zijn. En Eppie, onze Godshuizen zijn veel mooier dan hun gedrochten met die minneretten. En onze liederen -in de nieuwe berijming- man, Eppie daar komen ze toch niet aan. Ze kunnen niet eens van links naar rechts lezen Eppie. Hoor je dat! En die islammers gaan rustig op zondag zwemmen en ijsjes eten. Het is toch niet te geloven Eppie. Ik vind jou Top Eppie. Het neusje van de Veluwse zalm. Man wat ben ik blij met je. Ik denk de Here ook. Ach Eppie, ik weet het zeker. Hier is geen geloof voor nodig. Dit is gewoon zeker weten. [/sarcasme]

http://www.joop.nl/politi(...)skee_doet_mij_niets/

De gek heeft inmiddels zijn excuses aangeboden:
http://www.omroepgelderla(...)-Islamuitspraken.htm
pi_74618411
Eppie. Leuke naam.
pi_74618449
Eppie en Kokkie.

Hihi.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:42:09 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_74618466
quote:
Fractievoorzitter Markink van de Gelderse VVD noemt de uitspraken van Klein kwetsend voor islamitische Statenleden. De fractievoorzitters van het CDA en PvdA zijn verbaasd over de uitspraken van Klein, maar vinden dat die vallen onder vrijheid van meningsuiting.
Maar ondertussen wel zitten janken als het verbod op godslastering geschrapt wordt. Dat verbod geldt alleen voor de eigen God natuurlijk...

Sommige christenen... Ik heb geen problemen met God... Maar zijn fanclub...
Lang leve mij! *O*
pi_74618774
Een moskee hoort ook niet thuis in Nederland.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_74618853
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom niet? Een kerk hoort net zo min in Nederland, maar tijden veranderen en de omgeving verandert. Deal with it.
pi_74618856
quote:
een pizzeria ook niet.
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
pi_74618948
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Deal with it.
Ik zou niet weten waarom.
pi_74618977
Iedereen moet het recht hebben om te zeggen wat hij wil, ook al ben ik het er niet
mee eens, zolang het niet aanzet- of oproept tot geweld tegen personen en/of goederen.
Ik vind de man zwak omdat hij nadien zijn excuses heeft aangeboden.
Ben dan een vent en sta achter hetgeen je een paar uur eerder vol overtuiging
de wereld ingeslingerd hebt.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:57:49 #10
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_74619010
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

lol. Omdat je er niks aan verandert dus beter op zoek kan gaan naar een manier om mee om te gaan...
Lang leve mij! *O*
pi_74619035
quote:
Waarom niet !
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74619038
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat wil je er aan doen? Ze allemaal platbranden? Ik heb geen problemen met die paar moskeeën. Als je je al drukt maakt om de financiering van die dingen dan heb je verkeerde prioriteiten gesteld.
pi_74619108
Zulke mensen zijn gevaarlijk. Gevaarlijk voor de samenleving.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:03:19 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74619166
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:56 schreef Huisjesmelkert het volgende:
Iedereen moet het recht hebben om te zeggen wat hij wil, ook al ben ik het er niet
mee eens, zolang het niet aanzet- of oproept tot geweld tegen personen en/of goederen.
Ik vind de man zwak omdat hij nadien zijn excuses heeft aangeboden.
Ben dan een vent en sta achter hetgeen je een paar uur eerder vol overtuiging
de wereld ingeslingerd hebt.
Precies. Wat een rubberen ruggegraat heeft die kerel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 10:34:25 (onnodig kwetsend) ]
  woensdag 11 november 2009 @ 22:06:27 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74619276
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:04 schreef Jibbe het volgende:

[..]

De SGP die geen vrouwen accepteert in hun partij is wat evil is.
In een moskee zijn vrouwen ook tweederangs mensen.
pi_74619334
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ken ook eigenlijk geen vrouwelijke imams...bestaan die eigenlijk wel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 november 2009 @ 22:09:40 #17
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74619364
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Waarom niet? Een kerk hoort net zo min in Nederland, maar tijden veranderen en de omgeving verandert. Deal with it.
een goede reaktie .weer .we pleuren marocco vol met kerken ..tijden veranderen ..deal with it .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74619397
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Volgens jouw. Mischien zie jij vrouwen mischien als sexlust maar wij hebben respect voor vrouwen aangezien " onze moeders " jarenlang voor ons hebben gezorgd.
pi_74619460
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgens jouw. Mischien zie jij vrouwen mischien als sexlust maar wij hebben respect voor vrouwen aangezien " onze moeders " jarenlang voor ons hebben gezorgd.
Meki, bestaan er eigenlijk vrouwelijke imams?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74619475
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:09 schreef telavivnick het volgende:

[..]

een goede reaktie .weer .we pleuren marocco vol met kerken ..tijden veranderen ..deal with it .
De wereld verandert. De macro-omgeving veranderen
Islamitische landen hebben geen kerken nodig, aangezien er geen tot weinig christenen in moslimlanden zijn. Zijn er christenen in Marokko dan hebben ze recht op een kerk en die krijgen ze ook. er zijn in Marokko naar schattig 10 tot 20 kerken.

In Nederland ligt het anders. De makro-omgeving verandert en de Islam groeit.
De vraag naar moskeeen is groot en dus komen er moskeeen bij.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:12:56 #21
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74619482
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom niet !
omdat de amsredamse hoerenbuurt ook niet past in turkije.
pi_74619534
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

In veel religieuze zenders zoals Iqraah ( S. Arabie ) en diverse Islamzenders in Marokko en vele landen komen er veel vrouwelijke sprekers die lezingen geven.

In Moskeeen zowel in Marokko en hier zijn er veel vrouwelijke zusters die lezingen verrichten voor de vrouwen die de moskee betreden.
pi_74619550
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:09 schreef telavivnick het volgende:

[..]

Geen hond die christen wil zijn, dus dan is er ook geen reden om een kerk te bouwen in Marokko!
pi_74619555
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef Meki het volgende:

[..]

In veel religieuze zenders zoals Iqraah ( S. Arabie ) en diverse Islamzenders in Marokko en vele landen komen er veel vrouwelijke sprekers die lezingen geven.

In Moskeeen zowel in Marokko en hier zijn er veel vrouwelijke zusters die lezingen verrichten voor de vrouwen die de moskee betreden.
Kunnen vrouwen ook Imam worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74619662
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Naar mijn weten wel. In Marokko in ieder geval wel.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:19:17 #26
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74619713
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

De wereld verandert. De macro-omgeving veranderen
Islamitische landen hebben geen kerken nodig, aangezien er geen tot weinig christenen in moslimlanden zijn. Zijn er christenen in Marokko dan hebben ze recht op een kerk en die krijgen ze ook. er zijn in Marokko naar schattig 10 tot 20 kerken.

De vraag naar moskeeen is groot en dus komen er moskeeen bij.
wou 10 of 20 zo slel 10 in marocco . er staan er al 10 moskees in appingendam denk ik zo onderhand .
ik ben en blijf erbij dat deze dingen niet in nederland thuis horen .
een paar ok maar om een land er nu mee vol te gooien is weer te veel van het goede .alleen al om een reden . dat iederen moslim steets zeg kut land ik ga hier weg . en dan wil ik niet dat de braave nederlandse burgers met die dingen blijven zitten .
pi_74619719
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat verschilt per land:
http://en.wikipedia.org/wiki/Women_as_imams

Grappige quote:
quote:
Bahrain
2004: In an aborted attempt of a woman delivering a Jum'ah khutbah, Bahraini police arrested a 40-year old woman in 2004 for trying to deliver the khutbah at one of the biggest mosques in the island state. The incident took place on the last Friday of Ramadan. The would-be khatib was wearing full male dress with an artificial beard and moustache. The mosque was packed with 7000 worshippers. When sat on the minbar just before she was to deliver the khutbah, some worshippers realised that the new imam was a woman in disguise. They and the mosque's imam, Sheikh Adnan Al-Qattan, handed her over to the police.
pi_74619755
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 10:36:38 (trollpost) ]
  woensdag 11 november 2009 @ 22:22:50 #29
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74619842
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 10:37:11 (actie = reactie) ]
pi_74619848
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:19 schreef telavivnick het volgende:

[..]

wou 10 of 20 zo slel 10 in marocco . er staan er al 10 moskees in appingendam denk ik zo onderhand .
ik ben en blijf erbij dat deze dingen niet in nederland thuis horen .
een paar ok maar om een land er nu mee vol te gooien is weer te veel van het goede .alleen al om een reden . dat iederen moslim steets zeg kut land ik ga hier weg . en dan wil ik niet dat de braave nederlandse burgers met die dingen blijven zitten .
Jij woont in Israel dus jij hebt sowieso niks te zeggen over Nederland.
In Nederland is de vraag naar de Islam en de moskeeen erg hoog daartegen in Marokko zijn mischien 0.1 % Christen dus de vraag in Marokko voor de christendom erg laag.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:30:50 #31
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74620139
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:22 schreef Meki het volgende:

[..]

deze houden we er in

en op de rest van je vraag .
marocco is een moslimland nederland een niet moslimland zo waarom moeten die dingen hier in het land ??
omdat marocco zo kloten is en iedereen er uit vlucht ?? of een geld gebrek ? of de koran over de wereld willen versprijden .of of zo wat moeten katholieken /cristene met een moskee voor de deur.
het gaat mij niet om de ruimte om te bidden ..wand dat doen jullie ook op de vloer ..van een kontainer of op straat. het is overal mogelijk ...zo waarom die erg lelijken gebouwen ? neem een normaal huis of opslag en ga daarin zitten .

[ Bericht 0% gewijzigd door telavivnick op 11-11-2009 22:37:03 ]
pi_74620193
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:30 schreef telavivnick het volgende:

[..]

deze houden we er in

marocco is een moslimland nederland een niet moslimland zo waarom moeten die dingen hier in het land ??
omdat marocco zo kloten is en iedereen er uit vlucht ?? of een geld gebrek ? of de koran over de wereld willen versprijden .of of zo waarom moeten katholieken /cristennen met een moske voor de deur.
het gaat mij niet om de ruimte om te bidden wand dat doen jullie ook op de vloer van een een kontainer of op straat.zo het is overal mogelijk zo waarom die erg lelijken gebouwen ? neem een normaal huis of opslag en ga daarin zitten .
Doe eerst even een spellingscontrole man. Ik kan het zo niet lezen man.
Probeer het opnieuw oke.!
  woensdag 11 november 2009 @ 22:33:52 #33
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74620239
ja dit antwoord had ik wel weer verwacht . als je er niet meer uit kom ..ok . bedankt het zeg mij genoeg nu .thanks m
pi_74620336
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Doe eerst even een spellingscontrole man. Ik kan het zo niet lezen man.
Probeer het opnieuw oke.!
Gelukkig is jou Nederlands spelling zo perfect
pi_74620344
quote:

[..]

In Nederland is de vraag naar de Islam en de moskeeen erg hoog daartegen in Marokko zijn mischien 0.1 % Christen dus de vraag in Marokko voor de christendom erg laag.
Dat er weinig christenen in moslim-landen heeft natuurlijk ook een oorzaak.
Neem als voorbeeld Turkije. Tijdens de Armeense genocide werden veel Armeniers verplicht om zich te bekeren tot de Islam. Tja, zo houd je weinig andere geloven over...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74620360
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:30 schreef telavivnick het volgende:

[..]

deze houden we er in

omdat marocco zo kloten is en iedereen er uit vlucht ?? of een geld gebrek ? of de koran over de wereld willen versprijden .of of zo waarom moeten katholieken /cristennen met een moske voor de deur.
het gaat mij niet om de ruimte om te bidden wand dat doen jullie ook op de vloer van een kontainer of op straat. het is overal mogelijk ...zo waarom die erg lelijken gebouwen ? neem een normaal huis of opslag en ga daarin zitten .
kom op telavivnick, over sjoels is vroeger hetzelfde gezegd.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 11 november 2009 @ 22:42:03 #37
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74620525
a ok he ik was net zo lekker op dreef .
pi_74620729
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat er weinig christenen in moslim-landen heeft natuurlijk ook een oorzaak.
Neem als voorbeeld Turkije. Tijdens de Armeense genocide werden veel Armeniers verplicht om zich te bekeren tot de Islam. Tja, zo houd je weinig andere geloven over...
Er is geen dwang binnen de Islam. staat letterlijk in de Koran.
Dus ik weet niet of ik dat moet geloven !.
pi_74620816
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb het ook maar van wiki, hoor!
was er zelf natuurlijk niet bij...
quote:
Volgens de Britse historicus Martin Gilbert ligt het aantal slachtoffers rond het miljoen, waarvan 600.000 vermoord in bloedbaden in Anatolië en 400.000 door geweld en hongersterfte tijdens deportaties naar woestijnen in tegenwoordig Syrië en Irak. Nog 200.000 Armenen werden verplicht zich te bekeren tot de islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 november 2009 @ 22:56:08 #40
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74620954
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:48 schreef Meki het volgende:

[..]

zo als ik het goed begrijp geloof je alleen maar wat de koran zeg ?
pi_74620991
Wat nou geen dwang in de Koran...Marokko leest kennelijk een ander heilig boek.
Want in Marokko werden christenen gewoon vervolgd omdat ze christen zijn. Dus ik snap wel dat er maar een handjevol christenen overgebleven zijn in dat land.
quote:
BRUSSEL - Verscheidene Marokkaanse burgers zijn in het verleden veroordeeld vanwege het praktiseren van het christendom. Dit heeft de Europese commissie voor de mensenrechten geantwoord op vragen van europarlementariër ir. L. van der Waal.
http://www.refdag.nl/arti(...)istenen+Marokko.html

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 11-11-2009 23:13:56 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74621244
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb het ook maar van wiki, hoor!
was er zelf natuurlijk niet bij...
[..]
Geloven doe je met je hart. Verplicht bekeren telt sowieso niet.
Verder kan je op wikipedia alles schrijven en herschrijven.
Mocht het zo zijn dan gaan ze tegen de Koran in want geloven doe je met je hart niet met je tong.
pi_74622049
Het zou met niet verbazen als vrij veel mensen het met hem eens zijn.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:38:04 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74622141
Malle Eppie laat iig zien dat hij als grefo erg vredelievend is
  woensdag 11 november 2009 @ 23:40:19 #45
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74622193
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Geloven doe je met je hart. Verplicht bekeren telt sowieso niet.
Verder kan je op wikipedia alles schrijven en herschrijven.
Mocht het zo zijn dan gaan ze tegen de Koran in want geloven doe je met je hart niet met je tong.
maar meki jij kom met dagelijkse linken van wiki als het over israel gaat ??ik mis iets nu ..
en jammer dat je mijn vraag niet kon beantwoorden
pi_74624269
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:39 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Jij komt vast in de hemel Eppie. Goed zo jongen. Jij houdt je rug recht. Als de dag des oordeels komt zal de Here jou uitverkiezen. Al die miljarden Chinezen en Indianen en Islamieten. Wat denken ze wel. Ons Veluwenaren is het paradijs. Wij zijn uitverkoren omdat wij de rechte rug hebben en de juiste teksten. Wij hebben Hem steeds een Hoofdletter gegeven. Eppie, jij bent mijn held en ik ben er trots op een Veluwenaar te zijn. En Eppie, onze Godshuizen zijn veel mooier dan hun gedrochten met die minneretten. En onze liederen -in de nieuwe berijming- man, Eppie daar komen ze toch niet aan. Ze kunnen niet eens van links naar rechts lezen Eppie. Hoor je dat! En die islammers gaan rustig op zondag zwemmen en ijsjes eten. Het is toch niet te geloven Eppie. Ik vind jou Top Eppie. Het neusje van de Veluwse zalm. Man wat ben ik blij met je. Ik denk de Here ook. Ach Eppie, ik weet het zeker. Hier is geen geloof voor nodig. Dit is gewoon zeker weten. [/sarcasme]

http://www.joop.nl/politi(...)skee_doet_mij_niets/

De gek heeft inmiddels zijn excuses aangeboden:
http://www.omroepgelderla(...)-Islamuitspraken.htm
Ik geniet van een stel middeleeuwse gristenhonden met een moraal van achterlijke idioten. Mag ik ook zeggen. Net als dat deze gristenhond mag zeggen wat ie wil.

Overigens is er niks mis mee als moslims hun intrek zoeken in leegstaande panden en daar hun reet naar het Westen keren en bidden tot Allah. Ze gaan hun gang maar. Geen reden om Eftleingmoskees te bouwen zoals nu in Rotterdam-Zuid al jaren aan de gang is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_74624906
quote:
Op donderdag 12 november 2009 06:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geniet van een stel middeleeuwse gristenhonden met een moraal van achterlijke idioten. Mag ik ook zeggen. Net als dat deze gristenhond mag zeggen wat ie wil.
Vervang dat onderstreepte door het woord moslim, dan krijg je een marokkaanse admin uit een prachtwijk op je nek met een jeukende vinger op de banknop krijsend woorden als xenofoob.

Overigens ben ik het hier wel mee eens.
quote:
Tot en met vandaag kan ik niets goeds noemen dat de islamitische godsdienst heeft gebracht op deze aarde."
  donderdag 12 november 2009 @ 08:37:15 #48
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74624971
Die man heeft gewoon gelijk. Iedereen denkt het, maar er zijn er maar weinig zo moedig om het te zeggen. Hulde dus.
pi_74625049
quote:

[..]

Ga jij dan niet meer over Israel ouwehoeren?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_74625265
Over een ding zijn Eppie en ik het wel eens: een gristelijke kerk biedt idd meer kijkplezier dan zo'n malle kermismoskee. Persoonlijk vind ik middeleeuwse kathedralen namelijk erg mooi. Al moet ik toegeven: middeleeuwse moskeeen zien er ook vele malen beter uit dan die gedrochten die ze in NL uit de grond stampen.

Over een ding verschillen Eppie en ik van mening. Want ik heb niet alleen geen pijn als ik een brandende moskee zie. Hetzelfde geldt wanneer ik een brandende kerk zie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74625424
Nouja, hij houdt het bij een foto van een brandende moskee, ook ziek, maar hij steekt in ieder geval geen vlaggen in brand of een mes in een buik. Bijvoorbeeld
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74626034
quote:
Op donderdag 12 november 2009 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Over een ding zijn Eppie en ik het wel eens: een gristelijke kerk biedt idd meer kijkplezier dan zo'n malle kermismoskee. Persoonlijk vind ik middeleeuwse kathedralen namelijk erg mooi. Al moet ik toegeven: middeleeuwse moskeeen zien er ook vele malen beter uit dan die gedrochten die ze in NL uit de grond stampen.

Over een ding verschillen Eppie en ik van mening. Want ik heb niet alleen geen pijn als ik een brandende moskee zie. Hetzelfde geldt wanneer ik een brandende kerk zie.
in nederland zijn geen mooie moskeeen .dat komtdoor wilders moskeen zijn bang voor pvv aanhangers daarom zijn ze zo onopvallend
pi_74626113
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ken ook eigenlijk geen vrouwelijke imams...bestaan die eigenlijk wel?
Ja.
pi_74626152
quote:
Op donderdag 12 november 2009 06:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Overigens is er niks mis mee als moslims hun intrek zoeken in leegstaande panden en daar hun reet naar het Westen keren en bidden tot Allah. Ze gaan hun gang maar. Geen reden om Eftleingmoskees te bouwen zoals nu in Rotterdam-Zuid al jaren aan de gang is.
Dat mag niet, want dan gaat de brandweer huilen.
pi_74626166
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:09 schreef Dragorius het volgende:
Nouja, hij houdt het bij een foto van een brandende moskee, ook ziek, maar hij steekt in ieder geval geen vlaggen in brand of een mes in een buik. Bijvoorbeeld
Typische reactie van je, had niet anders verwacht. Ik zie niet in hoe jij verschilt van een Meki eigenlijk.
pi_74626199
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:40 schreef Achmed112 het volgende:

[..]

in nederland zijn geen mooie moskeeen .dat komtdoor wilders moskeen zijn bang voor pvv aanhangers daarom zijn ze zo onopvallend
Of dat door Wilders komt weet ik niet, maar er zijn inderdaad geen mooie moskeeén die lijken op de versies in het thuisland, omdat men anders juist gaat huilen dat het niet in het straatbeeld past.
pi_74626200
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:45 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Typische reactie van je, had niet anders verwacht. Ik zie niet in hoe jij verschilt van een Meki eigenlijk.
Als je dat verschil niet ziet, dan is dat erg jammer. Maar ik heb wel gelijk.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626221
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je bent aan het downplayen. Zoals altijd eigenlijk als het gaat om een ranzige uitspraak jegens moslims of iets wat daar mee te maken heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 11:16:14 ]
pi_74626244
Ik zie werkelijk waar niet in wat dat met mijn mod-zijn te maken heeft, buiten het feit dat ik niks downplay maar dat het gewoon aantoont dat religie, ongeacht welke vorm, zijn extremisten kent.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626287
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Juist, want alle moslims zijn precies hetzelfde. Er zit geen enkel verschil in hun doen en denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 11:21:22 ]
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 09:51:44 #61
137949 Disana
pi_74626297
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:49 schreef Dragorius het volgende:
Ik zie werkelijk waar niet in wat dat met mijn mod-zijn te maken heeft, buiten het feit dat ik niks downplay maar dat het gewoon aantoont dat religie, ongeacht welke vorm, zijn extremisten kent.
Ik vind de SGP best wel extreem. Dat ze netjes meedraaien ligt niet aan henzelf, maar aan het tolerante klimaat in Nederland, aan ons dus.
pi_74626310
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist, want alle moslims zijn precies hetzelfde. Er zit geen enkel verschil in hun doen en denken. Simpele ziel.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Kom op zeg. Ik laat alleen maar even doorschemeren dat elke religie zijn extremisten heeft, in woord en in daad.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626314
quote:
Hij niet, maar zijn gristenbroeders in de VS schieten dokters in abortusklinieken dood en zijn andere gristenbroeders in Oeganda ontvoeren kleine kinderen en leiden ze op tot kindsoldaat en geven hun opdracht om vrouwen en kinderen af te slachten in naam v/d bijbel. Waarom gooi je de gristenhond van dit bericht niet op 1 hoop met de gristenhonden die ik eerder heb genoemd en doe je dat wel bij moslims?
pi_74626354
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:52 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Hij niet, maar zijn gristenbroeders in de VS schieten dokters in abortusklinieken dood en zijn andere gristenbroeders in Oeganda ontvoeren kleine kinderen en leiden ze op tot kindsoldaat en geven hun opdracht om vrouwen en kinderen af te slachten in naam v/d bijbel. Waarom gooi je de gristenhond van dit bericht niet op 1 hoop met de gristenhonden die ik eerder heb genoemd en doe je dat wel bij moslims?
Omdat hij het (gelukkig) bij een dom woord houdt, die andere religieuze fanatici die jij noemt zijn ook het licht in de ogen niet waard.

En waarom in fucksnaam lult iedereen dat ik alle moslims op 1 hoop gooi Echt..het niveau in het topic nu
Mr. Prolapse 2009
pi_74626367
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de SGP best wel extreem. Dat ze netjes meedraaien ligt niet aan henzelf, maar aan het tolerante klimaat in Nederland, aan ons dus.
De SGP is een heel domme partij, want gestoeld op een religie. En ja, in bepaalde opzichten zijn ze inderdaad extreem te noemen

Zo'n partij moet je ook niet aan de macht willen hebben.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626407
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Omdat hij het (gelukkig) bij een dom woord houdt, die andere religieuze fanatici die jij noemt zijn ook het licht in de ogen niet waard.

En waarom in fucksnaam lult iedereen dat ik alle moslims op 1 hoop gooi Echt..het niveau in het topic nu
Tja en wie ligt dat nou he. Je loopt constant dit soort debiele uitspraken te downplayen en bijna goed te praten, "omdat hullie het erger doen!"

Kan je nagaan als een imam hetzelfde zou zeggen als wat deze meneer had gezegd. Nou reken maar dat NOVA, P&W het NOS Journaal of wat dan ook er bovenop zou zitten.
pi_74626415
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:01 schreef Meki het volgende:
Zulke mensen zijn gevaarlijk. Gevaarlijk voor de samenleving.
Ik meen me te herinneren dat er hier in Nederland ook mensen stonden te juichen bij de 9-11 aanslagen, die zijn dus ook gevaarlijk?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74626434
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:56 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Tja en wie ligt dat nou he.
In plaats van dat je nou on-topic doorgaat ipv enkel uitlokkerig en flamend beziggaat..

Dit is net zo verwerpelijk (de uitspraak van deze dwaas) als een uitspraak van welke religieuze extremist dan ook. Is het zo DUIDELIJK voor heel Fok! ?
Mr. Prolapse 2009
pi_74626451
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet? Kom op zeg. Ik laat alleen maar even doorschemeren dat elke religie zijn extremisten heeft, in woord en in daad.
Jij beweert dat gristenen geen mensen neersteken. Zeg dat maar eens tegen de slachtoffers van de KKK. Die lui presenteren zich ook als vrome christenen. En schromen niet iemand verrot te steken.
pi_74626472
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij beweert dat gristenen geen mensen neersteken. Zeg dat maar eens tegen de slachtoffers van de KKK. Die lui presenteren zich ook als vrome christenen. En schromen niet iemand verrot te steken.
Dat zeg ik ook niet. Deze idioot houdt het gelukkig alleen bij het woord.

Edit: laat ook maar, heeft toch geen zin, men heeft de oogkleppen alweer ferm bevestigd aan het gezicht
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 12 november 2009 @ 09:59:32 #71
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_74626503
quote:
De makro-omgeving verandert
Klopt. Laatste hadden ze de thee- en koffiestellingen verplaats. En ik maar zoeken!
Godfather Bodybuilding topic reeks
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 09:59:39 #72
137949 Disana
pi_74626505
Ik denk dat het punt is dat je tegenover die SGP'er twee moslimvoorbeelden zet en geen andere christenvoorbeelden.
pi_74626542
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:59 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat het punt is dat je tegenover die SGP'er twee moslimvoorbeelden zet en geen andere christenvoorbeelden.
Het christenvoorbeeld is hijzelf toch al? Echt waar, je zal hier in NWS het woord "moslim" maar eens als mede-voorbeeld gebruiken, je wordt nog net niet met pek en veren digitaal weggejaagd
Mr. Prolapse 2009
pi_74626544
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Edit: laat ook maar, heeft toch geen zin, men heeft de oogkleppen alweer ferm bevestigd aan het gezicht
Jij maakt toch zelf die domme vergelijking tussen deze persoon en "een gewelddadige moslim". Het was kennelijk te moeilijk om daar voorbeelden van Christelijke extremisten aan te halen. Alsof alleen moslim-extremisten zouden doden.
pi_74626562
Waarom is dat een domme vergelijking? Beide zijn religieuze fanatici die niet sporen.

Nou ik zal voortaan niks meer over moslims zeggen hoor, als iedereen daarvan meteen in een stuithouding schiet
Mr. Prolapse 2009
pi_74626568
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Juist, ik heb oogkleppen. Jij reageert met een stellingname dieabsoluut niet relevant is in deze en beschuldigt mij vervolgens van oogkleppen.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:02:28 #77
137949 Disana
pi_74626574
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het christenvoorbeeld is hijzelf toch al? Echt waar, je zal hier in NWS het woord "moslim" maar eens als mede-voorbeeld gebruiken, je wordt nog net niet met pek en veren digitaal weggejaagd
Welnee joh, het lag alleen meer voor de hand een rare christen met nog raardere christenen te vergelijken. Zo van 'nou die hebben we hier tenminste niet'.
pi_74626597
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Welnee joh, het lag alleen meer voor de hand een rare christen met nog raardere christenen te vergelijken. Zo van 'nou die hebben we hier tenminste niet'.
Pff ook hier zul je gerust zulke lui hebben rondlopen, ik doel er alleen maar op dat religie een kweekvijver is van extremisme, of het nou christelijk of islamitisch is.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626611
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maak jezelf niet belachelijk, joh. Het ligt niet aan al die andere users maar aan jou.
Het gaat in dit topic om een gestoorde SGP'er, dan moet je niet verwachten dat andere users niet op jouw domme "maar hullie doen het ook-reactie" reageren. Je hebt het aan jezelf te danken.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:05:16 #80
137949 Disana
pi_74626636
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Pff ook hier zul je gerust zulke lui hebben rondlopen, ik doel er alleen maar op dat religie een kweekvijver is van extremisme, of het nou christelijk of islamitisch is.
Ja dat is waar. Maar toch is het stuitend als een Nederlandse christen zoiets zegt, over het algemeen weten ze eventuele afkeer van anderen goed te verbergen.
pi_74626691
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:04 schreef Damien2 het volgende:

[..]

Maak jezelf niet belachelijk, joh. Het ligt niet aan al die andere users maar aan jou.
Het gaat in dit topic om een gestoorde SGP'er, dan moet je niet verwachten dat andere users niet op jouw domme "maar hullie doen het ook-reactie" reageren. Je hebt het aan jezelf te danken.
Oh, dan kun je dat in ieder topic wel neer gaan zetten, die post Als je werkelijk de strekking niet snapt, dan moet je ook niet op deze manier reageren.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626697
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar toch is het stuitend als een Nederlandse christen zoiets zegt, over het algemeen weten ze eventuele afkeer van anderen goed te verbergen.
Dat zou je verwachten, maar hier is het bewijs dat ze qua gedachtengoed ook nog in het jaar 0 leven
Mr. Prolapse 2009
pi_74626767
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oh, dan kun je dat in ieder topic wel neer gaan zetten, die post Als je werkelijk de strekking niet snapt, dan moet je ook niet op deze manier reageren.
Iedereen is fout, niemand snapt de strekking. Jij bent de nuance zelve.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:11:30 #84
137949 Disana
pi_74626805
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zou je verwachten, maar hier is het bewijs dat ze qua gedachtengoed ook nog in het jaar 0 leven
Toch is die Van Vlies een nette integere vent, je leest de geborneerde orthodoxie niet aan hem af. Ik zit nu op hun site te kijken, die is van een simpelheid waar je zelf simpel van zou worden
pi_74626810
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:10 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Iedereen is fout, niemand snapt de strekking. Jij bent de nuance zelve.
Now we're talking.
Mr. Prolapse 2009
pi_74626822
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Toch is die Van Vlies een nette integere vent, je leest de geborneerde orthodoxie niet aan hem af. Ik zit nu op hun site te kijken, die is van een simpelheid waar je zelf simpel van zou worden
Een beetje van het niveau "Het waren zulke lieve mensen, dit had niemand verwacht"
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:17:40 #87
137949 Disana
pi_74626919
quote:
De SGP is een partij die staat en gaat voor een samenleving waarin alle mensen doordrongen zijn van de ernst en beloften van het unieke Evangelie. Vanuit die overtuiging kan de SGP onmogelijk de opvatting delen dat alle godsdiensten gelijk zijn. Dat is niet zo. Niet alleen inhoudelijk zijn er hemelsbrede verschillen, in het licht van onze geschiedenis en cultuur is het ook historisch onjuist alle religies over één kam te scheren. Moskeeën zijn allesbehalve een verrijking voor Nederland, net zomin als uitingen van andere godsdiensten en ideologieën dat zijn, waar Jezus Christus niet in het middelpunt staat.
http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp686/index.html

Het is dus een algemeen standpunt van de SGP.
pi_74626973
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:17 schreef Disana het volgende:

[..]

http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp686/index.html

Het is dus een algemeen standpunt van de SGP.
quote:
net zomin als uitingen van andere godsdiensten en ideologieën dat zijn, waar Jezus Christus niet in het middelpunt staat.
Leuk die oogkleppen van zo'n partij... Hoeveel stemmen trekken zij? Niet al te veel hoop ik?
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:23:13 #89
137949 Disana
pi_74627037
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

[..]

Leuk die oogkleppen van zo'n partij... Hoeveel stemmen trekken zij? Niet al te veel hoop ik?
Wikipedia meldt dat ze dit jaar 26.940 leden hadden. Oh, en ze streven een theocratie na
pi_74627235
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef telavivnick het volgende:

[..]

omdat de amsredamse hoerenbuurt ook niet past in turkije.
erm, eerlijk gezegd zie ik die eerder in Turkije dan in de regio waar onze Eppie vandaan komt.
pleased to meet you
pi_74627307
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Wikipedia meldt dat ze dit jaar 26.940 leden hadden. Oh, en ze streven een theocratie na
Als het dan toch moet, duizend keer liever in een christelijke theocratie dan in een islamitische theocratie.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 10:35:10 #92
137949 Disana
pi_74627342
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als het dan toch moet, duizend keer liever in een christelijke theocratie dan in een islamitische theocratie.
Ja nou, met een lange rok achter het aanrecht staan is lang niet zo erg als een hoofddoek dragen en toch kunnen werken.

Oh, en hoe meer kinderen hoe beter natuurlijk, 10 is toch wel het minimum.
pi_74627376
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoezo dat? Nog nooit van de inquisitie gehoord?
bron
pi_74627583
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja nou, met een lange rok achter het aanrecht staan is lang niet zo erg als een hoofddoek dragen en toch kunnen werken.

Die tijden komen echt niet meer terug hoor. Ik zie eerder tijden aanbreken waar het verstikkende islamitische cultuur in het openbare leven steeds meer wortel schiet.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:44:03 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74627594
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:52 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Hij niet, maar zijn gristenbroeders in de VS schieten dokters in abortusklinieken dood
Hier in Europa hebben we alleen nog maar met georganiseerd moslim-geweld kennis gemaakt. In Nederland zitten er zelfs een paar achter slot en grendel.

Die zwarte kousen doen verder niemand kwaad.
quote:
en zijn andere gristenbroeders in Oeganda ontvoeren kleine kinderen en leiden ze op tot kindsoldaat en geven hun opdracht om vrouwen en kinderen af te slachten in naam v/d bijbel. Waarom gooi je de gristenhond van dit bericht niet op 1 hoop met de gristenhonden die ik eerder heb genoemd en doe je dat wel bij moslims?
Die club mag dan in naam een 'christelijke sekte' zijn, het is gewoon een roversbende die worden gefinancierd en aangestuurd door het fundamentalistisch-islamitisch regime van Soedan om de buurlanden te ontregelen.
pi_74628196
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hier in Europa hebben we alleen nog maar met georganiseerd moslim-geweld kennis gemaakt. In Nederland zitten er zelfs een paar achter slot en grendel.
Wat zijn we toch kort van geheugen .. de molukkers hier in Nederland al weer vergeten, of de ETA .. of om het dan bij de christenen te houden, de IRA?
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:03:07 #97
137949 Disana
pi_74628210
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Die tijden komen echt niet meer terug hoor. Ik zie eerder tijden aanbreken waar het verstikkende islamitische cultuur in het openbare leven steeds meer wortel schiet.
Ik reageerde op je opmerking dat je liever in een christentheocratie leeft dan in een islamtheocratie. Nu haal je er weer andere dingen bij. Je moet oudere katholieke vrouwen eens vragen hoe ze het vroeger vonden, ik zie echt het verschil niet in oppressie.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:05:08 #98
137949 Disana
pi_74628275
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Die zwarte kousen doen verder niemand kwaad.
[..]

Daarom zijn er ook zoveel beschadigde kinderen. En ik zou het eens op moeten zoeken, maar ik meen dat met name in die kringen veel misbruik en incest voorkomen.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:06:29 #99
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74628336
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een bullshit vooroordelen Refovrouwen zijn mondig genoeg en werken vrijwel allemaal, al dan niet vrijwilligerswerk. De arbeidsparticipatie zal ongetwijfeld wat lager zijn, maar dat komt puur omdat ze hun gezin belangrijker vinden dan werken.
quote:
In heel mijn kerk zit geen gezin met meer dan 5 kinderen
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook zoveel beschadigde kinderen. En ik zou het eens op moeten zoeken, maar ik meen dat met name in die kringen veel misbruik en incest voorkomen.
Eveneens onzin. Zulke fabeltjes zweven al rond zolang internet bestaat en er is nooit een bron voor gegeven.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:08:21 #100
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74628392
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Roomse vinding, gericht tegen? Juist, protestanten zoals je in de SGP vindt...
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:10:20 #101
137949 Disana
pi_74628455
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:06 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Wat een bullshit vooroordelen Refovrouwen zijn mondig genoeg en werken vrijwel allemaal, al dan niet vrijwilligerswerk. De arbeidsparticipatie zal ongetwijfeld wat lager zijn, maar dat komt puur omdat ze hun gezin belangrijker vinden dan werken.
[..]

In heel mijn kerk zit geen gezin met meer dan 5 kinderen
[..]

Eveneens onzin. Zulke fabeltjes zweven al rond zolang internet bestaat en er is nooit een bron voor gegeven.
Jij bent orthodox gereformeerd?

Ja ja, vrijwillig. Maar als een moslima een hoofddoek draagt is het ineens opgelegd. En vijf kinderen vind ik ook al veel.
pi_74628505
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat heel veel christenen zo denken?Wanneer je zo over christenen denkt, waarom denk je dan niet zo over moslims? Die zullen dan over het algemeen hun haat naar de niet-gelovige of anders gelovige wel goed kunnen verbergen? Dat is wat je gewoon wel nu zegt over christenen.

En zeg vooral weer dat je niet bedoelde wat je zegt of post en iederen het verkeerd leest
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_74628529
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat heel veel christenen zo denken?Wanneer je zo over christenen denkt, waarom denk je dan niet zo over moslims? Die zullen dan over het algemeen hun haat naar de niet-gelovige of anders gelovige wel goed kunnen verbergen? Dat is wat je gewoon wel nu zegt over christenen.

En zeg vooral weer dat je niet bedoelde wat je zegt of post en iederen het verkeerd leest
Wat hebben moslims er nou weer mee te maken. Het is net alsof er in ieder topic met Christenen een stuiptrekking richting Moslims gemaakt moet worden.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:13:52 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74628541
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat zijn we toch kort van geheugen .. de molukkers hier in Nederland al weer vergeten, of de ETA .. of om het dan bij de christenen te houden, de IRA?
De achtergrond van de ETA en de Molukkers waren niet religieus-geinspireerd.

En de IRA was voor onafhankelijkheid van Noord-Ierland van de Britten. Het feit dat ze katholiek waren en de britten protestants is een gegeven, maar dit heeft een puur nationalistische achtergrond. Als de Ieren ook protestants waren, hadden ze zich ook willen afscheiden van de britten.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ah, je gaat een gebeuren van 400 honderd jaar geleden van stal halen als argument
pi_74628574
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En de IRA was voor onafhankelijkheid van Noord-Ierland van de Britten. Het feit dat ze katholiek waren en de britten protestants is een gegeven, maar dit heeft een puur nationalistische achtergrond. Als de Ieren ook protestants waren, hadden ze zich ook willen afscheiden van de britten.
[..]

Ah, je gaat een gebeuren van 400 honderd jaar geleden van stal halen als argument
99% van de religieuze conflicten zijn in de kern nationalistische conflicten.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:15:54 #106
137949 Disana
pi_74628608
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Ik gebruik niet voor niets het woord eventueel. Bovendien bedoelde ik het helemaal niet negatief: in Nederland heerst onder christenen de tendens niet polariserend te spreken over of te handelen jegens andere geloven.

Als je mij wilt aanvallen, zoals je kennelijk nogal graag doet, moet je toch echt beter leren lezen.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:17:04 #107
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74628648
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:08 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Roomse vinding, gericht tegen? Juist, protestanten zoals je in de SGP vindt...
Nee hoor, de Inquisitie is al vele eeuwen voor het ontstaan van de Reformatie in het leven geroepen om ketterij te bestrijden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_74628698
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Ik gebruik niet voor niets het woord eventueel. Bovendien bedoelde ik het helemaal niet negatief: in Nederland heerst onder christenen de tendens niet polariserend te spreken over of te handelen jegens andere geloven.

Als je mij wilt aanvallen, zoals je kennelijk nogal graag doet, moet je toch echt beter leren lezen.
Eerlijk gezegd, ik ben het met waterwereld deze keer eens en ook eerlijk gezegd, lang niet altijd.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:19:42 #109
3542 Gia
User under construction
pi_74628732
Heb geen zin om alles te lezen, maar even een reaktie op de OP.

Ik kan er persoonlijk ook niet warm of koud van worden als ik beelden zie van een brandende moskee. Dat is dan een brandende moskee. Waarom zou dat mij pijn moeten doen.

Dat wil echter niet zeggen dat ik geen moskees in Nederland duldt. Van mij mogen ze er zijn en mag iedereen geloven wat hij zelf wil, zolang daar anderen maar geen last van ondervinden of zich er aan moeten aanpassen.
pi_74628824
quote:

[..]

Ze droegen wel een kruisje om hun nek en zaten voor de aanslag te bidden, dat is bij anderen voldoende om daar godsdienstig getint geweld aan te verbinden ..
quote:
Goh, wat was nou ook alweer 'eis' numero 1 van de islamitische terroristen .. oprotten met jullie troepen van ons grondgebied?
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:22:10 #111
137949 Disana
pi_74628826
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ik ben het met waterwereld deze keer eens en ook eerlijk gezegd, lang niet altijd.
Als jullie er baat bij hebben een post opzettelijk verkeerd te interpreteren, ga je gang. Maakt je alleen niet tot een volwaardige discussiepartner.
pi_74628910
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Als jullie er baat bij hebben een post opzettelijk verkeerd te interpreteren, ga je gang. Maakt je alleen niet tot een volwaardige discussiepartner.
Nouja, zo lees ik het ook. Dat het "normaal" is voor een christen om je afkeer voor anderen verborgen te houden... Maar dat is toch mens eigen?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 12 november 2009 @ 11:26:01 #113
3542 Gia
User under construction
pi_74628959
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:03 schreef Disana het volgende:
Je moet oudere katholieke vrouwen eens vragen hoe ze het vroeger vonden, ik zie echt het verschil niet in oppressie.

Mijn oma is 95 geworden, zwaar katholiek. En geloof mij, ZIJ had het thuis voor het zeggen. Niet mijn grootvader. Die ging gewoon werken en kwam 's avonds weer thuis.
Zo ook bij mijn ouders. Mijn vader heeft nog steeds niets te zeggen, mijn moeder regelt alles. Ze zijn 70 en ook katholiek.

Niks oppressie. Waar haal je dat in godsnaam vandaan.

En incest in die kringen: Heb je helemaal gelijk in. Echter gebeurde en gebeurt dat ook in andere kringen, maar die zijn nog niet zo verlicht dat slachtoffers daarover durven praten. Daar zit het gewoon nog allemaal in de taboe sfeer. 't Is niet zo dat het niet gebeurt als je er niet over hoort.
pi_74628963
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja ja, vrijwillig. Maar als een moslima een hoofddoek draagt is het ineens opgelegd. En vijf kinderen vind ik ook al veel.
-edit- niet zo lief

Je hebt een tigtal Gereformeerde kerken waar de oud-gereformeerden al gewoon denken dat vrouwen geen broedmachine zijn. Ze leggen zich idd verplichtingen op qua goede doelen etc. Daar nemen ze dan vaak ook hun vakantie voor op.

Ook qua vaccinatie denken heel veel oud-gereformeerden al heel anders nu, dan voor een paar jaar geleden.

En om je een beetje te helpen? Oud-gereformeerd id ook weer iets heel anders dan gereformeerd-vrijgemaakt (waar trouwens over het algemeen de meeste hoog-opgeleiden zitten) Het enige wat die groep nog vaak (is ook allang niet meer bij allemaal) in acht houdt ...is de zondagrust. Al stelt dat ook niet veel meer voor, want met zondagrust moet je dan nog denken aan het niet andere mensen voor zich laten werken in branches die meer alleen maar voor luxe zijn. Heel veel mensen uit die tak werken gewoon op zondag bij de politie, zijn arts of werken in de verpleging.

Die standpunten van de SGP komen ook bij andere partijen voor, maar meer op een bedekte manier. Qua moslimbeleid trouwens maar op twee punten met ze eens (maar mogen ze dus met alle kerken net zo goed doen. (hebben we het nog niet eens over de satanskerk die er echt wel is)

Qua asielbedleid zouden ze je toch aan moeten spreken?
quote:
# De behandeltijd van asielaanvragen moet drastisch worden bekort. Hoe langer een procedure loopt, hoe slechter het is - zowel voor betrokkenen zelf als voor de draagvlak voor het asielbeleid.
# Vluchtelingen die in het land waar ze oorspronkelijk vandaan komen ‘gevaar voor lijf en leden lopen’ hebben het volste recht op asiel en mogen pas worden teruggestuurd als duidelijk is dat de situatie weer veilig is en zij een normaal leven kunnen leiden. Bij twijfel geen terugkeer.
# Bij het opstellen van ambtsberichten op basis waarvan de regering bepaalt of een herkomstland of -gebied (weer) veilig is, moet meer aandacht gegeven worden aan de vaak benarde positie van christenen.
# De scherpe eisen voor reguliere migratie (inkomen, leeftijd, woning) moeten worden gehandhaafd.
# Een goed asielbeleid werkt alleen als daar een goed terugkeerbeleid aan vastzit. Meer dan tot nu toe moet daar op worden ingezet, waarbij het zaak is dat Rijk en gemeenten elkaar ondersteunen, niet tegenwerken. Het mag in geen geval meer voorkomen dat uitgeprocedeerde asielzoekers en hun gezinnen die zelf loyaal meegewerkt hebben aan hun terugkeer op straat terechtkomen.
# Te veel uitgeprocedeerden vertrekken met onbekende bestemming. In de praktijk betekent dat dikwijls: illegaal verblijf in Nederland. Terugkeer onder toezicht van de Nederlandse autoriteiten moet daarom uitgebreid worden.
# De termijn voor vreemdelingenbewaring dient zo kort mogelijk te zijn, zeker als er kinderen bij betrokken zijn. Voorkomen moet worden dat gezinnen ‘uit elkaar worden getrokken’.
# Er moet meer aandacht worden besteed aan de veiligheid van vrouwen en alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’s) die in opvangcentra verblijven.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:26:07 #115
137949 Disana
pi_74628966
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:23:40 (offtopic) ]
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:26:57 #116
137949 Disana
pi_74628997
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:24:58 (niet doen - tis al gewist) ]
pi_74629001
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Jammer dan. Kunnen we het nu weer over moslims hebben want daar waren Waterwereld en Nikita op uit.
Kom op zeg. Waarom altijd zulke lange tenen als het over moslims lijkt te gaan
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:28:05 #118
137949 Disana
pi_74629032
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kom op zeg. Waarom altijd zulke lange tenen als het over moslims lijkt te gaan
Moet jij zeggen Drag

Maar goed, het is niet interessant meer.
pi_74629066
quote:

[..]

[..]

Ja, want een Christelijke theocratie stamt ook uit die tijd.
bron
pi_74629109
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Moet jij zeggen Drag

Maar goed, het is niet interessant meer.
Dat moet ik zeggen ja, omdat mijn mening vrij helder is. Ik vind religie in elke vorm "een eigen keuze" maar zeker niet iets waar ik achter sta. Ik ben denk ik nog "extremer" dan anderen hierin, omdat ik tegen elke uiting van geloof in het openbaar ben. Dat doen mensen maar lekker thuis.

Deze uitspraak van een religieuze fanaat is kwalijk maar we moeten nu niet allemaal net doen alsof dat alleen aan de SGP voorbehouden is, dat deze uitspraken worden gedaan.
Mr. Prolapse 2009
pi_74629160
quote:
Fractievoorzitter Eppie Klein van de SGP in de Provinciale Staten Gelderland heeft gezegd dat hij liever geen moskeeën ziet en dat de islam tot nu toe niets goeds heeft gebracht. "Ik heb geen pijn van een foto van een brandende moskee."
Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets. Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee? Als je geen pijn voelt bij brandende moskeeën implicieert dat nog niet dat je voor het in brand steken bent van moskeeën.

Ik begrijp de ophef eigenlijk niet. Beetje boehoe huilie gezeik als je het mij vraagt.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:32:59 #122
137949 Disana
pi_74629195
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat moet ik zeggen ja, omdat mijn mening vrij helder is. Ik vind religie in elke vorm "een eigen keuze" maar zeker niet iets waar ik achter sta. Ik ben denk ik nog "extremer" dan anderen hierin, omdat ik tegen elke uiting van geloof in het openbaar ben. Dat doen mensen maar lekker thuis.

Deze uitspraak van een religieuze fanaat is kwalijk maar we moeten nu niet allemaal net doen alsof dat alleen aan de SGP voorbehouden is, dat deze uitspraken worden gedaan.
In je eerste alinea kan ik me helemaal vinden, alleen moeten we accepteren dat dat niet haalbaar is.

Waarom zouden we het niet eens een keer over christenfundamentalisten hebben? Het wordt juist oninteressant wanneer er steeds moslims met de haren bijgesleept worden, want daar staat NWS al van vol.
pi_74629217
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:26:35 (ontopic aub) ]
pi_74629232
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets.
Jij bent bekend met álles wat 'de Islam' tot nu toe heeft gebracht?
quote:
Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee?
Dat hoef je niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:34:41 #125
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74629237
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ben ik
quote:
Ja ja, vrijwillig.
Oh dus nu werken ze opeens onvrijwillig? Terwijl ze volgens jou eerst onvrijwillig thuis zaten... Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?
quote:
Maar als een moslima een hoofddoek draagt is het ineens opgelegd.
Wil je mij geen uitspraken in de mond leggen?
quote:
En vijf kinderen vind ik ook al veel.
Maak jij uit wat veel of weinig is? Ik hoef er geen tien en ook geen vijf, maar dat laat ik niet bepalen door een ander.
pi_74629246
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets. Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee? Als je geen pijn voelt bij brandende moskeeën implicieert dat nog niet dat je voor het in brand steken bent van moskeeën.

Ik begrijp de ophef eigenlijk niet. Beetje boehoe huilie gezeik als je het mij vraagt.
Wat houdt dat in, 'de Islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht'? Wat zou het dan moeten brengen? Hoe ziet dat eruit, iets goeds dat de Islam brengt? Ik ben ervan overtuigd dat een SGP'er nooit en te nimmer iets goeds zal toekennen aan de Islam.
bron
pi_74629274
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom zouden we het niet eens een keer over christenfundamentalisten hebben? Het wordt juist oninteressant wanneer er steeds moslims met de haren bijgesleept worden, want daar staat NWS al van vol.
Daar hebben we het nu toch over? Ik zie het probleem echt niet. NWS = actualiteiten, en schijnbaar zijn WIlders/Moslim topics de enige actualiteiten van de meeste Fok!kers tegenwoordig.

Dit bedoel ik dus met lange tenen als het om moslims gaat, en dan wijzend van " JAaaa maar er zijn ook christenfundamentalisten"
Uiteraard zijn die er, maar die zijn niet heel erg actueel nu he
Mr. Prolapse 2009
pi_74629308
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn oma is 95 geworden, zwaar katholiek. En geloof mij, ZIJ had het thuis voor het zeggen. Niet mijn grootvader. Die ging gewoon werken en kwam 's avonds weer thuis.
Zo ook bij mijn ouders. Mijn vader heeft nog steeds niets te zeggen, mijn moeder regelt alles. Ze zijn 70 en ook katholiek.

Niks oppressie. Waar haal je dat in godsnaam vandaan.

En incest in die kringen: Heb je helemaal gelijk in. Echter gebeurde en gebeurt dat ook in andere kringen, maar die zijn nog niet zo verlicht dat slachtoffers daarover durven praten. Daar zit het gewoon nog allemaal in de taboe sfeer. 't Is niet zo dat het niet gebeurt als je er niet over hoort.
Goh, en ik zat van de week toevallig te kijken naar dat ene programma, grenzenloos verliefd oid, waarbij in dit geval een Nederlandse in een dorp ergens in Jordanië is gaan wonen .. en die meid viel van de ene verbazing in de andere, er mag van alles en nog wat niet in het openbare leven, wat nogal beperkend overkomt, maar thuis is de vrouw de baas, de moslimman heeft even weinig in te brengen als jouw vader en opa.
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:37:49 #129
137949 Disana
pi_74629333
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat ben ik
[..]

Oh dus nu werken ze opeens onvrijwillig? Terwijl ze volgens jou eerst onvrijwillig thuis zaten... Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?
[..]

Wil je mij geen uitspraken in de mond leggen?
[..]

Maak jij uit wat veel of weinig is? Ik hoef er geen tien en ook geen vijf, maar dat laat ik niet bepalen door een ander.
Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst, en een ander feit is toch gewoon dat ze niet in de hoogste regionen van de politiek actief mogen zijn.

Ik maak niets uit, ik geef een mening en formuleer dat ook zo. Vijf is veel.

Wat vind jij eigenlijk van de uitspraken in de OP?
pi_74629366
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst, en een ander feit is toch gewoon dat ze niet in de hoogste regionen van de politiek actief mogen zijn.

Dat geldt inderdaad voor alle orthodox-religieuzen, ongeacht welke religie. Dat past nu eenmaal bij het "karakter" van het orthodoxe.
Mr. Prolapse 2009
pi_74629367
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar hebben we het nu toch over? Ik zie het probleem echt niet. NWS = actualiteiten, en schijnbaar zijn WIlders/Moslim topics de enige actualiteiten van de meeste Fok!kers tegenwoordig.

Dit bedoel ik dus met lange tenen als het om moslims gaat, en dan wijzend van " JAaaa maar er zijn ook christenfundamentalisten"
Tjeemig, het topic gaat over een christenfundamentalist die zich uitspreekt over moskeeën en de islam .. iets van pot en ketel dus
pleased to meet you
  donderdag 12 november 2009 @ 11:38:54 #132
3542 Gia
User under construction
pi_74629368
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat houdt dat in, 'de Islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht'? Wat zou het dan moeten brengen? Hoe ziet dat eruit, iets goeds dat de Islam brengt? Ik ben ervan overtuigd dat een SGP'er nooit en te nimmer iets goeds zal toekennen aan de Islam.
Stel het eens andersom: Wat heeft de Islam voor meerwaarde voor Nederland? Noem eens iets typisch Islamitisch waar wij Nederlanders toch mee op vooruit zijn gegaan?

En kijk andersom eens of de Islam in Nederland heeft geleid tot een achteruitgang op bepaalde punten, voor de Nederlanders?
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:39:02 #133
137949 Disana
pi_74629371
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]
Ja, daar gaat dit topic over
pi_74629413
quote:

[..]

Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst
Maakt dat wat uit? Deze mensen boeren goed. De mensen die niet goed boeren? Werken gewoon hoor. Veel vrouwen uit die groepen doen ook erg veel aan vrijwilligers werk op asielzoekerscentra etc.
pi_74629433
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

In de theorie staat de islam als je moslims mag geloven voor verdraagzaamheid, vrede en tolerantie. Ik zie geen van die punten in de realiteit op grote schaal verwezenlijkt worden. Er is eerder sprake van het tegenovergestelde.

De islam vind ik geen verrijking waar ik als individu iets van kan leren.
pi_74629443
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Tjeemig, het topic gaat over een christenfundamentalist die zich uitspreekt over moskeeën en de islam .. iets van pot en ketel dus
Ach ja, heette toch spiegelen?
pi_74629452
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, daar gaat dit topic over
En wat is dan het probleem? In moslim-topics wordt de PVV er ook altijd bij de haren bijgesleept, hell, in veel andere topics komt de PVV ook vaak ineens om de hoek, totaal onnodig.

Maar als het hier gebeurt, vrij relevant want het gaat om religieus extremisme, dan is het ineens niet goed? Logica zegt dan dat de enige andere variabale het lijdende voorwerp is, namelijk "moslims".

Maar goed, just my 2 cents.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:41:58 #138
137949 Disana
pi_74629473
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wat is dan het probleem? In moslim-topics wordt de PVV er ook altijd bij de haren bijgesleept, hell, in veel andere topics komt de PVV ook vaak ineens om de hoek, totaal onnodig.

Maar als het hier gebeurt, vrij relevant want het gaat om religieus extremisme, dan is het ineens niet goed? Logica zegt dan dat de enige andere variabale het lijdende voorwerp is, namelijk "moslims".

Maar goed, just my 2 cents.
Context: iemand stelde dat het beter toeven was in een christentheocratie dan in een islamtheocratie. Lees het anders nog even over
pi_74629477
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de theorie staat de islam als je moslims mag geloven voor verdraagzaamheid, vrede en tolerantie. Ik zie geen van die punten in de realiteit op grote schaal verwezenlijkt worden. Er is eerder sprake van het tegenovergestelde.

De islam vind ik geen verrijking waar ik als individu iets van kan leren.
Door de Islam te bestuderen kan je te weten komen wat meer dan een miljard personen beweegt. Dat vind je niet voldoende?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:43:09 #140
3542 Gia
User under construction
pi_74629503
Ik snap nog steeds niet wat die man eigenlijk verkeerd heeft gezegd. Hij heeft toch niets gezegd dat niet waar is. En is het kwetsend als een grefo zegt geen pijn te hebben als hij een brandende moskee ziet?
Moet hij dan wel pijn hebben? Of mag dat gewoon niet gezegd worden?
pi_74629507
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Context: iemand stelde dat het beter toeven was in een christentheocratie dan in een islamtheocratie. Lees het anders nog even over
Die post staat daar los van, het begon al dat men begon te brullen over mijn vergelijking dat elke religie extremisten kent, zowel in daad als woord.
Mr. Prolapse 2009
pi_74629553
Ja, het hullie gebeuren en bagatelliseren gebeurt net zo goed wanneer het lijdend voorwerp de Islam of moslims zijn, dan is het ook meteen er zijn ook stoute Christenen die dat doen.

Dragorius heeft een goed punt.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:45:48 #143
137949 Disana
pi_74629580
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die post staat daar los van, het begon al dat men begon te brullen over mijn vergelijking dat elke religie extremisten kent, zowel in daad als woord.
Die staat er voor jou misschien los van, maar het is wel waarop ik voortborduurde. Ik vind beide gedachten even griezelig, vooral als vrouw
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:47:08 #144
137949 Disana
pi_74629623
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:45 schreef Mylene het volgende:
Ja, het hullie gebeuren en bagatelliseren gebeurt net zo goed wanneer het lijdend voorwerp de Islam of moslims zijn, dan is het ook meteen er zijn ook stoute Christenen die dat doen.

Dragorius heeft een goed punt.
Ik weet niet over welke huilies je het hebt, maar ik heb het helemaal niet over moslims gehad. Het gaat hier over een christenfundamentalist en daar valt ook wel eens iets over te zeggen.
pi_74629687
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ach ja, heette toch spiegelen?
Ik dacht het niet, dat heet de OP en het topic lezen voor je een 'kant' kiest ..

Of dacht jij dat jij nog vrolijk alles kon kijken en lezen onder de door de SGP beoogde theocratie? Je zou nog niet eens een spijkerbroek aan mogen doen .. over kledingvoorschriften gesproken.
pleased to meet you
pi_74629830
En even deze: De partij mag heel terecht aangepakt worden. Alle christenen (zoals Disama toch echt deed) als haters te bestempelen tegen moslims spreek ik echt tegen.

"christenen weten hun haat tegen moslims vaak goed te verbergen"

Is hetzelfde als "Moslims weten hun haat tegen de autochtone en andersgelovigen in Nederland goed te verbergen"

Ik vind dergelijke opmerkingen überhaupt zum kotsen, maar wanneer dus de onderste zou worden gepost? Is Disama wel degene die er tegenin gaat (terecht) maar wanneer het over christenen gaat staat ze vooraan met dergelijk insinuaties

[ Bericht 22% gewijzigd door Waterwereld op 12-11-2009 11:59:41 ]
pi_74629958
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:50 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

en in andere topics gaat het over de fundamentalistische mioslim of criminele moslim of in ieder geval over een moslim, en ineens vergeet je helemaal dezelfde woorden die je nu wel uit je vingers weet te typen.

Toch eng, dat je dat zelf niet ziet.
Best eng dat jij de nuance niet ziet .. we hebben het hier over een beperkt clubje dat nogal fundamentalistische ideeën heeft, de enkeling die dat probeert breed te trekken naar alle christenen wordt, terecht, op zijn vingers getikt .. daarentegen is in topics waarin het over moslims gaat Ali van op de hoek ineens ook de gebeten hond, die leest immers hetzelfde boek en zijn vrouw draagt een hoofddoek, dus die moet wel onderdrukt zijn, oftewel, daar wordt er lustig op los gegeneraliseerd
pleased to meet you
pi_74630053
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Best eng dat jij de nuance niet ziet .. we hebben het hier over een beperkt clubje dat nogal fundamentalistische ideeën heeft, de enkeling die dat probeert breed te trekken naar alle christenen wordt, terecht, op zijn vingers getikt .. daarentegen is in topics waarin het over moslims gaat Ali van op de hoek ineens ook de gebeten hond, die leest immers hetzelfde boek en zijn vrouw draagt een hoofddoek, dus die moet wel onderdrukt zijn, oftewel, daar wordt er lustig op los gegeneraliseerd
Dan ben ik niet degene die gaat generaliseren. Dus maak er geen verschil in. Jij blijkbaar wel?

En daar wijs ik net zo goed mensen op hun generaliseren. Jij dus alleen daar?
pi_74630070
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar worden mensen net zo goed op de vingers getikt.
Mr. Prolapse 2009
pi_74630272
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar worden mensen net zo goed op de vingers getikt.
Maar blijkbaar mag je hier wel van ze generaliseren, maar daar niet. Dat valt me gewoon zo erg op.

Misschien ben ik een humanist. Ik probeer qua geloof namelijk heel erg in deze vorm te denken
quote:
e Gulden Regel is de leefregel die zegt: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. De Gulden Regel wordt in de een of andere vorm aangetroffen in vrijwel elke godsdienst en cultuur, en is het uitgangspunt van veel humanistische stromingen en levensfilosofieën.
Ik probeer ook altijd bepaalde users te wijzen op hun selectief denken wanneer het de andere kant op gaat, maar dan geven ze het gewoon duimbreed toe dat ze selectief denken qua geloof

En ook al ga ik zelf niet naar de kerk, de halve familie gaat wel naar de kerk en ik weet heus wel wat daar speelt in al die geloven. Denk beter dan sommige users hier.

Ow ja, selectief denken kunnen ze daar ook, maar nooit heb ik ook maar een mens in die kerken betrept op haatgevoelens tegen moslims. Heb ze wel oude moslims naar de moskee zien brengen toen ze nog in het asielzoekerscentra zaten. En kan nog wel meer opnoemen, maar helpt geen zak. Waar sommigen anderen van betichten? Doen ze vervolgens gewoon ijskoud zelf, en vinden het nog normaal ook om zo te denken
pi_74630306
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:08 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Maar blijkbaar mag je hier wel van ze generaliseren, maar daar niet. Dat valt me gewoon zo erg op.

Misschien ben ik een humanist. Ik probeer qua geloof namelijk heel erg in deze vorm te denken
[..]

Ik probeer ook altijd bepaalde users te wijzen op hun selectief denken wanneer het de andere kant op gaat, maar dan geven ze het gewoon duimbreed toe dat ze selectief denken qua geloof:')
Ik heb hier niks op toe te voegen.
Mr. Prolapse 2009
pi_74630505
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik heb hier niks op toe te voegen.
Ik denk niet dat jij recht hebt van spreken als het daarop aankomt.

Althans, je hebt wel recht van spreken, maar het is alles behalve serieus te nemen. De eerste die in dit topic namelijk met het vingertje begon te wijzen was:

DRAGORIUS

Het is dan ook vrij opvallend dat WaterWereld dat geheel negeert.
pi_74630580
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:28:48 (zucht ) ]
pi_74630677
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
Wie bestempelt alle christenen als haters dan?
En wanneer je ook in andere topics leest? Zie je het. Wanneer je met ogen open kijkt
quote:
Maar toch is het stuitend als een Nederlandse christen zoiets zegt, over het algemeen weten ze eventuele afkeer van anderen goed te verbergen

Dus ze had het over de Nederlandse christen. Zeg dit over de nederlandse moslim? En ze zal vervolgens juist elke christen als voorbeeld aan nemen en erbij vermelden dat er niet zo gegeneraliseerd moet worden.

Ik wijs haar daar op.Mag niet.Zegt ze meteen dat ik het alleen maar over moslims wil hebben"
pi_74630751
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

En wanneer je ook in andere topics leest? Zie je het. Wanneer je met ogen open kijkt
[..]

[/u]

Dus ze had het over de Nederlandse christen. Zeg dit over de nederlandse moslim? En ze zal vervolgens juist elke christen als voorbeeld aan nemen en erbij vermelden dat er niet zo gegeneraliseerd moet worden.

Ik wijs haar daar op.Mag niet.Zegt ze meteen dat ik het alleen maar over moslims wil hebben"
Ach, houd toch op man. Moslims moeten vaak genoeg het onderspit delven hier op het forum. En nu ga jij huilie doen wanneer die gasten van de SGP een keer onder vuur worden genomen. Laat me niet lachen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:29:51 (beetje normaal aub) ]
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 12:26:41 #156
137949 Disana
pi_74630757
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

[..]

[/u]

Je bent echt smadelijk bezig en ik ga me niet tot dit niveau verlagen.
pi_74630766
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:16 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Althans, je hebt wel recht van spreken, maar het is alles behalve serieus te nemen. De eerste die in dit topic namelijk met het vingertje begon te wijzen was:

DRAGORIUS

Kom nou, ik spreek andere users in moslimtopics net zo goed tegen wanneer ze denken dat bepaalde handelingen met het geloof te maken heeft. In dit geval spreek ik Disama op haar selectief denken aan, en blijkbaar mg dat niet? Opmerkelijk dat je dus dat hele geval negeert elke keer
pi_74630828
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Kom nou, ik spreek andere users in moslimtopics net zo goed tegen wanneer ze denken dat bepaalde handelingen met het geloof te maken heeft. In dit geval spreek ik Disama op haar selectief denken aan, en blijkbaar mg dat niet? Opmerkelijk dat je dus dat hele geval negeert elke keer
Je mag van mij doen wat je niet laten kan. Ik constateer slechts wat.
pi_74631540
Heb de OP gelezen, en begrijp eigenlijk niet zo goed wat er mis is met het eerlijke toegeven van deze meneer dat het hem niet raakt als er een moskee in vlammen opgaat. Als zijn kerk in vlammen opgaat zou het hem wél raken, hetgeen logisch is, want het is zijn kerk. Denk dat het andersom precies zo zou zijn.
pi_74632057
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
Heb de OP gelezen, en begrijp eigenlijk niet zo goed wat er mis is met het eerlijke toegeven van deze meneer dat het hem niet raakt als er een moskee in vlammen opgaat. Als zijn kerk in vlammen opgaat zou het hem wél raken, hetgeen logisch is, want het is zijn kerk. Denk dat het andersom precies zo zou zijn.
Hij heeft meer gezegd dan dat hoor
pleased to meet you
pi_74632139
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:16 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

DRAGORIUS

quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Bedoel je die?Heeft hij het toch net zo goed over christenen hoor

Kijk eens in topics over abortus etc
pi_74632188
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja en??
Die man heeft zijn mening ergens over gegeven en wat hij ergens van vindt.
Mag dat nog in dit land?
Dat er mensen "gekwetst" zouden kunnen zijn is hun probleem.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_74632231
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, ik heb het hele artikel gelezen, hij heeft ook gezegd dat hij vindt dat de islam nog niets goeds gebracht heeft in Nederland. Dat is zijn mening.
pi_74632354
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ja en??
Mag dat nog in dit land?
Dat er mensen "gekwetst" zouden kunnen zijn is hun probleem.
Niet om het één of ander, maar ik blijf het raar vinden dat mensen in de politiek dergelijke uitspraken doen, of zich niet afzijdig houden van groepen die dergelijke uitspraken doen. Wil ik dus nioet de gewone burger de mond snoeren

En ja, nu denk ik niet alleen aan deze politicus in dit geval, maar ook aan een heer Bommel of een Wilders etc etc.

Je mag van mij rustig als politicus je angsten voor bepaalde groepen kenbaar maken (en die waren er in het verleden ook vanuit de SP naar het christendom) maar wanneer die zou zeggen '"Ik heb geen pijn van een foto van een brandende kerk" Zou ik minimaal denken. Beetje eng figuur. Hoop niet dat die uiteindelijk mee ons land gaat besturen.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:20:00 #165
137949 Disana
pi_74632392
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En dat doen wij hier dus ook
pi_74632431
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, houd toch op man. Moslims moeten vaak genoeg het onderspit delven hier op het forum. En nu ga jij huilie doen wanneer die vuile flikkers van de SGP een keer onder vuur worden genomen. Laat me niet lachen.
Laat me niet lachen? Nee het gaat helpen dat je precies hetzelfde met een andere groep doet, terwijl je het van de ene groep hekelt.
pi_74632440
quote:
QFT
pi_74632446
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik heb het hele artikel gelezen, hij heeft ook gezegd dat hij vindt dat de islam nog niets goeds gebracht heeft in Nederland. Dat is zijn mening.
Zucht, lees het anders nog eens .. hij had het over de aarde ..

Wat hij feitelijk doet is de rel over soortgelijke uitspraken van de paus van enige tijd terug dunnetjes overdoen
pleased to meet you
pi_74632512
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:18 schreef Waterwereld het volgende:

[..]
Zou ik minimaal denken. Beetje eng figuur.
Waarom, omdat hij gebruik maakt van zijn recht om zijn mening te geven die al dan niet
welgevallig is voor de toehoorder?

Neemt niet weg dat de man, zonder aan te zetten tot geweld jegens personen,
zijn mening mag hebben- en geven, juist als politicus.
Persoonlijk vind ik de SGP ook geen toegevoegde waarde hebben, op wat voor manier
dan ook en mogen ze vandaag nog in rook opgaan.
pi_74632528
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:21 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Laat me niet lachen? Nee het gaat helpen dat je precies hetzelfde met een andere groep doet, terwijl je het van de ene groep hekelt.
eeuhm, hier begon het mee hoor
quote:
of te wel, het is best wel erg, maar wat de ander doet is veel erger ..
dus ga eens fietsen met je selectieve verontwaardiging en belerende toontje
pleased to meet you
pi_74632573
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:20 schreef Disana het volgende:

[..]

En dat doen wij hier dus ook
Niet helemaal.
Inhoudelijke kritiek op de man z'n uitlatingen is prima, kritiek op zijn recht om zijn mening
te uitten is wat anders.
Althans, zo komt het soms over.
pi_74632622
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:24 schreef moussie het volgende:

[..]

eeuhm, hier begon het mee hoor
[..]

of te wel, het is best wel erg, maar wat de ander doet is veel erger ..
dus ga eens fietsen met je selectieve verontwaardiging en belerende toontje
Hij zegt toch dat hij het over de extreme gelovigen heeft?

En belerend en verontwaardigd? Misschien wel, maar daarin niet selectief omdat het toevallig over christenen gaat

Ow, en het peroonlijke gebash is nu wel mooi geweest. je mag elkaar best wel aanspreken op elkaars posten, maar elkaar virtueel uitschelden doe je maar niet hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 14:14:49 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:28:05 #173
137949 Disana
pi_74632626
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Inhoudelijke kritiek op de man z'n uitlatingen is prima, kritiek op zijn recht om zijn mening
te uitten is wat anders.
Ik heb van niemand gelezen dat hij zijn mening niet mag hebben. Maar kennelijk vindt hij zelf het uiten van die mening niet helemaal in orde, of zou hij een andere reden voor zijn excuses hebben?
pi_74632686
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb van niemand gelezen dat hij zijn mening niet mag hebben. Maar kennelijk vindt hij zelf het uiten van die mening niet helemaal in orde, of zou hij een andere reden voor zijn excuses hebben?
Dat vind ik jammer, dat hij zijn excuses gemaakt heeft.
Hij zou gewoon achter zijn mening moeten blijven staan.
pi_74632702
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Niet helemaal.
te uitten is wat anders.
hehe, maar dat is dan net even iets anders dan zijn recht om dat te mogen te zeggen, na het inhoudelijk als ziek te hebben bestempelt, te verdedigen met 'ja maar het is geen brandende vlag of een mes in de buik'
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:31:24 #176
137949 Disana
pi_74632707
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer, dat hij zijn excuses gemaakt heeft.
Hij zou gewoon achter zijn mening moeten blijven staan.
Ja, want hetzelfde is ook gewoon op hun site te lezen.
pi_74632718
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:28 schreef Disana het volgende:

[..]
, of zou hij een andere reden voor zijn excuses hebben?
Wat mij betreft maatschappelijke druk, dus onterecht politiek correct willen zijn ipv achter
je mening te staan. (die je, hoe verwerpelijk dan ook) mag hebben.
Trieste ontwikkeling wmb.
pi_74632755
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:31 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Wat mij betreft maatschappelijke druk, dus onterecht politiek correct willen zijn ipv achter
Dat denk ik ook, dat hij onder druk gezet is. Om excuses te maken.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:33:08 #179
137949 Disana
pi_74632766
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:31 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Och dat weet ik niet. Als vertegenwoordiger van een groep en als publiek figuur mag je je best een beetje maatschappelijk verantwoord uitdrukken.
pi_74632778
quote:
Waarom moet je nou weer met het vingertje wijzen?
pi_74632817
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:24 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Waarom, omdat hij gebruik maakt van zijn recht om zijn mening te geven die al dan niet
welgevallig is voor de toehoorder?

Neemt niet weg dat de man, zonder aan te zetten tot geweld jegens personen,
zijn mening mag hebben- en geven, juist als politicus.
Persoonlijk vind ik de SGP ook geen toegevoegde waarde hebben, op wat voor manier
dan ook en mogen ze vandaag nog in rook opgaan.
Ja, maar ik zou toch ook niet graag de SGP aan de macht hebben met dergelijke stellingen.

Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat ze zo onzekerheid gaan zaaien.

Het is namelijk niet anders dan normaal dat wanneer iemand in de politiek zet, en dergelijke algemene uitspraken heeft (hij heeft het hier over elke moskee) je argwanend naar zo iemand kijt, mocht hij wel macht krijgen. Of vind je dat niet normaal dat het mensen argwanend maakt naar hun eigen vrijheid qua naar een moskee mogen?

Bedoel. Dat een Noord-Koreaanse leider zoiets zou roepen? Mja, kijk ik niet vreemd van op. Maar mensen hier in de politiek kan hoogstens zeggen. Ik vertrouw de prediking in een kerk niet. Maar alle kerken in de fik zien gaan geen probleem vinden? (en ja, zo denk ik dus ook over moskee) vind ik nogal verontrustend.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_74632847
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat hij het over de extreme gelovigen heeft?

En belerend en verontwaardigd? Misschien wel, maar daarin niet selectief omdat het toevallig over christenen gaat
ooh, zeker wel selectief, en 9 van de 10 keer gebaseerd op onzorgvuldig lezen en er je eigen verhaaltje bij bedenken
pleased to meet you
pi_74632856
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, dat hij onder druk gezet is. Om excuses te maken.
Ja, dus heeft het geen waarde wat mij betreft
pi_74632895
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Och dat weet ik niet. Als vertegenwoordiger van een groep en als publiek figuur mag je je best een beetje maatschappelijk verantwoord uitdrukken.
En die ben ik met je eens
pi_74632920
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, dus heeft het geen waarde wat mij betreft
Nee, wat mij betreft ook niet.
pi_74632945
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Hij heeft, wmb, ook niets onbehoorlijks gezegd.
Geen schelden, geen dreigementen etc.
pi_74632991
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:39 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Hij heeft gezegd wat -vermoed ik- vele mensen denken, maar niet durven zeggen, bang als ze zijn om voor van alles uitgemaakt te worden.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:43:25 #188
137949 Disana
pi_74633062
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:39 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Je hoeft niet te schelden of te dreigen om onrust te scheppen. Zelf vind ik het wel raar dat zelfs op hun site openlijk staat dat de islam niets toevoegt en meer van dat soort zaken. Ze hebben nota bene zelf een geloof dat niet door iedereen geaccepteerd wordt.
pi_74633178
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hoeft niet te schelden of te dreigen om onrust te scheppen. Zelf vind ik het wel raar dat zelfs op hun site openlijk staat dat de islam niets toevoegt en meer van dat soort zaken. Ze hebben nota bene zelf een geloof dat niet door iedereen geaccepteerd wordt.
Gereformeerd toch? Wordt dat niet geaccepteerd ? Door wie niet?
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 13:47:46 #190
137949 Disana
pi_74633188
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gereformeerd toch? Wordt dat niet geaccepteerd ? Door wie niet?
Nou de SGP is niet echt mainstream.
pi_74633327
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou de SGP is niet echt mainstream.
Nee, dat klopt, gewoon 1 van de christelijke stromingen hier in Nederland.Maar dat ze niet geaccepteerd worden zie ik niet. Niet geapprecieerd misschien door iedereen maar daar hebben we godsdienstvrijheid voor.
pi_74633360
quote:

[..]

Dat is toch de essentie van zijn geloof, dat alle andere geloven niet de ware zijn
Het Katholicisme voegt volgens hem ook niets toe en meer van dat soort zaken.
Denk niet dat de man zal huilen als het Vaticaan af zou branden.
Waarom direct in een stuip schieten van het woordje "islam" ???
Nogmaals, wmb, storm in een glas water en dat is nog teveel eer om niets.
pi_74633385
quote:

[..]

Dat boeit toch niet, want zij hebben de Waarheid aan hun zijde.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 13:58:39 #194
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74633519
quote:

[..]

Nee, JIJ vindt het veel, presenteer het dan niet als een feit
quote:
Ik zie niet in wat er mis mee is. Het is hooguit niet erg netjes om te zeggen, maar wees eerlijk, zoveel mensen denken er nu eenmaal zo over. Als vijf procent van de Nederlanders De TS hangt vervolgens enorm de hypocriet uit door oa te doen of meneer voor heel de Veluwe spreekt, de persoon 'gek' te noemen en de gekwetste ziel uit te hangen. Als een atheïst zo pro 'vrijheid van meningsuiting' is, laat deze meneer dan ook zijn zegje doen.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:02:07 #195
137949 Disana
pi_74633647
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:58 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Nee, JIJ vindt het veel, presenteer het dan niet als een feit
[..]

Ik zie niet in wat er mis mee is. Het is hooguit niet erg netjes om te zeggen, maar wees eerlijk, zoveel mensen denken er nu eenmaal zo over. Als vijf procent van de Nederlanders De TS hangt vervolgens enorm de hypocriet uit door oa te doen of meneer voor heel de Veluwe spreekt en de persoon 'gek' te noemen.
Het is wel een feit dat het voor de westerse wereld veel is. Hier krijgen we gemiddeld minder dan twee kinderen per koppel.

Oh ik zou hem niet gek noemen hoor. Het is beleid, het staat ook in de programmapunten op de site. En dat vind ik dan wel weer opmerkelijk, op de een of andere manier had ik dat niet achter een christelijke partij gezocht want over het algemeen hebben alle geloven in Nederland gemeenschappelijke belangen.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:10:19 #196
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74633910
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is wel een feit dat het voor de westerse wereld veel is. Hier krijgen we gemiddeld minder dan twee kinderen per koppel.
Nee, het is een feit dat het bovengemiddeld is. Het woord 'veel' is een waarde-oordeel. En wie ben jij om de norm te bepalen? Je loopt nogal makkelijk met de kudde mee.
quote:
Oh ik zou hem niet gek noemen hoor. Het is beleid, het staat ook in de programmapunten op de site. En dat vind ik dan wel weer opmerkelijk, op de een of andere manier had ik dat niet achter een christelijke partij gezocht want over het algemeen hebben alle geloven in Nederland gemeenschappelijke belangen.
Die gemeenschappelijke belangen zijn minder dan je denkt. Ik zou ook niet direct een antwoord kunnen geven als je vraagt: "Met wie heb je meer op, moslims of atheïsten?"
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:14:08 #197
137949 Disana
pi_74634026
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:10 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Nee, het is een feit dat het bovengemiddeld is. Het woord 'veel' is een waarde-oordeel. En wie ben jij om de norm te bepalen? Je loopt nogal makkelijk met de kudde mee.
[..]

Die gemeenschappelijke belangen zijn minder dan je denkt. Ik zou ook niet direct een antwoord kunnen geven als je vraagt: "Met wie heb je meer op, moslims of atheïsten?"
Ik heb er geen moeite mee dat je het een waardeoordeel noemt. Wel is het grappig dat je juist mij aanziet voor iemand die met de kudde meeloopt

Het gaat er niet om of je iets met elkaar op hebt, het gaat om de belangen. In bijzondere scholen bijvoorbeeld.
pi_74634105
quote:
"Ik heb er nog niks goeds van gezien, dat is correct. (...) Tot en met vandaag kan ik niets goeds noemen dat de islamitische godsdienst heeft gebracht op deze aarde."
Die man heeft natuurlijk 100% gelijk. Wat valt daar nu tegenin te brengen.
pi_74634184
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:16 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Die man heeft natuurlijk 100% gelijk. Wat valt daar nu tegenin te brengen.
Helaas heeft het Christendom ook niets nuttigs gebracht
bron
pi_74634255
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Helaas heeft het Christendom ook niets nuttigs gebracht
"nee, hullie ook nie..."

Please... Beperk je tot de discussie en ga niet jammeren op anderen als jouw voorliefde de volle laag krijgt. Zo kinderlijk.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:21:24 #201
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74634269
Wat een vreemde gast.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:23:20 #202
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74634343
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:20 schreef Matteüs het volgende:

[..]

"nee, hullie ook nie..."

Please... Beperk je tot de discussie en ga niet jammeren op anderen als jouw voorliefde de volle laag krijgt. Zo kinderlijk.
PhysicsRules heeft een voorliefde voor moslims, moskeeën en de islam? Zulke opmerkingen laten wel weer zien wat een overdreven wij/zij houding sommigen innemen zodra het over de islam gaat.
pi_74634447
quote:
Door import/vluchtelingen/illigalen. Niet door bekeerde Nederlanders.
Daar is eigenlijk alles al mee gezegt.
pi_74634597
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:23 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

PhysicsRules heeft een voorliefde voor moslims, moskeeën en de islam? Zulke opmerkingen laten wel weer zien wat een overdreven wij/zij houding sommigen innemen zodra het over de islam gaat.
Lol. Dat maak jij er van. Dat is ook het probleem.
Ik beweer niet dat hij een moslim is, maar voorliefde heeft. Das logisch want alles wat je met hand en tand verdedigd zit een vorm van liefde voor.

Maar goed, de boel omdraaien zijn jullie goed in. Zo wordt er ook geschreeuwd in Nederland dat Nederlanders discrimineren, terwijl de praktijk laat zien dat moslims het zelf overal voor aangrijpen en daarmee uitermate discrimineren. Meer dan Nederlanders. Valt onder de categorie zeiken en jammeren.
pi_74634745
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:29 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat hij een moslim is, maar voorliefde heeft. Das logisch want alles wat je met hand en tand verdedigd zit een vorm van liefde voor.

Maar goed, de boel omdraaien zijn jullie goed in. Zo wordt er ook geschreeuwd in Nederland dat Nederlanders discrimineren, terwijl de praktijk laat zien dat moslims het zelf overal voor aangrijpen en daarmee uitermate discrimineren. Meer dan Nederlanders. Valt onder de categorie zeiken en jammeren.
Ik een voorliefde voor de Islam???? Ik heb een hekel aan mensen die vanuit hun eigen religieuze overtuiging andere religies bij voorbaat afserveren als nutteloos.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 14:36:34 #206
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74634862
quote:

[..]

Ja, daar doel ik juist op. Zelfs maar de suggestie wekken dat je niet per definitie negatief staat tegenover moslims of de islam wordt vaak al uitgelegd als "met hand en tand verdedigen". Dan ben je al een dhimmi en een landverrader. Het is vooral die houding die een discussie onmogelijk maakt.

Net zoals je moslims zal hebben die bij het minste of geringste opspringen en zich beledigd voelen, ja dat is hetzelfde. Dit maar even ter aanvulling voor je aan de rest van mijn post voorbij gaat om mij "een spiegel" voor te houden. Dat eeuwige "spiegelen" i.p.v. gewoon op punten ingaan is overigens een tweede nagel in de doodskist van de discussie.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:41:33 #207
137949 Disana
pi_74635053
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:36 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, daar doel ik juist op. Zelfs maar de suggestie wekken dat je niet per definitie negatief staat tegenover moslims of de islam wordt vaak al uitgelegd als "met hand en tand verdedigen". Dan ben je al een dhimmi en een landverrader. Het is vooral die houding die een discussie onmogelijk maakt.

Ja dat ervaar ik vaak omdat ik niet minder open sta voor moslims en Marokkanen dan voor een willekeurige christen of Nederlander. Dan kom je al snel in een 'jullie' versus 'wij' discussie die je helemaal niet wilt.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:44:44 #208
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74635174
Matteüs is de tegenhanger van Meki, geloof ik, alleen veel vervelender.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 12 november 2009 @ 14:47:47 #209
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74635281
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik een voorliefde voor de Islam???? Ik heb een hekel aan mensen die vanuit hun eigen religieuze overtuiging andere religies bij voorbaat afserveren als nutteloos.
Maar zelf alle religies afserveren als nutteloos De hypocrisie.
pi_74635348
quote:

[..]
Vind jij. Ik vind het zeiken en jammeren en vooral discriminatie als Nederlanders vinden dat er geen moskee mag worden gebouwd. Hoezo vrijheid van godsdienst? En serieus. Wat is de meerwaarde van het Christendom voor ons land geweest? Is democratie een christelijke uitvinding? Is onze welvaart aan het Christendom te danken? Is sociale cohesie waarbij andersgelovigen worden uitgesloten te danken aan het Christendom?
bron
pi_74635364
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:47 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Precies.
Wilde zelf eerst niks zeggen tegen deze waanzin om geen onzinnige discussie op te rakelen, maar het is zo krom als een hoedje.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:50:58 #212
137949 Disana
pi_74635380
quote:

[..]

Wat is daar hypocriet aan dan? Stel dat hij atheïst is en dus niet in enige god gelooft, is het dan juist niet integer en consequent om het nut van religie niet in te zien althans voor hemzelf?
pi_74635419
quote:

[..]

Nee Hi_flyer, ze zijn niet nutteloos. Het Christendom niet en de Islam ook niet. Ze hebben allemaal hun functie, vooral op het gebied van sociale cohesie en het geruststellen van de massa. Niks mis mee, maar daar is het Chistendom niet beter in dan het Jodendom of de Islam. Laat ieder lekker geloven wat ie wil, maar ga niet lopen zeiken dat de ander minder toegevoegde waarde heeft.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 14:53:42 #214
3542 Gia
User under construction
pi_74635469
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:31 schreef moussie het volgende:
'ja maar het is geen brandende vlag of een mes in de buik'
Wie zegt dat dat over moslims gaat? Geen pijn voelen bij een brandende moskee is niet gelijk aan het verbranden van een vlag of iemand prikken met een mes. Daar heeft Dragorius toch gelijk in!!
pi_74635476
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:49 schreef PhysicsRules het volgende:
En serieus. Wat is de meerwaarde van het Christendom voor ons land geweest?
- 10 geboden waar onze normen en waarden op gebaseerd zijn (en deels rechtssysteem)
- Leger des Heils
- Naastenliefde
...

Serieus schreeuwert, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan stil.
Lullig voor jou nu is wel dat je eerder al aangaf dat de Islam inderdaad niks voor de mensheid toevoegt, terwijl je met je christendom gebash nu weet dat dat niet helemaal klopt.
Lullig.
pi_74635554
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

- 10 geboden waar onze normen en waarden op gebaseerd zijn (en deels rechtssysteem)
Die hebben ze van de joden gejat.
quote:
- Leger des Heils
Er zijn genoeg sociale groepen die geen religieuze basis hebben.
quote:
- Naastenliefde
Ben je nu echt zo naïef om te denken dat mensen zonder bijbel in de hand geen naastenliefde zouden hebben. Bovendien komt ook naastenliefde uit het 'oude' testament dus niet per se Christelijk. (Dit geld trouwens ook voor de 10 geboden);
quote:
...

Serieus schreeuwert, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan stil.
Lullig voor jou nu is wel dat je eerder al aangaf dat de Islam inderdaad niks voor de mensheid toevoegt, terwijl je met je christendom gebash nu weet dat dat niet helemaal klopt.
Lullig.
Wie schreeuwt er nu.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 14:59:22 #217
3542 Gia
User under construction
pi_74635661
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:56 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Die hebben ze van de joden gejat.
Hallo, de hele Koran is van de Joden en de Christenen gejat. Alleen dan in een wetsvorm gegoten.

Is het bij de Christenen nog allemaal verhalend, bij de moslims zie je exact hetzelfde terug, maar dan als wet.

Ingefluisterd door Allah? Mehoela!
pi_74635740
Maar Mattheüs, je gaat nu wel heel erg van het onderwerp af. Ja, tuurlijk zijn er genoeg nuttige zaken in dit land die een Christelijke oorsprong hebben, maar dat maakt nog niet dat zonder het Christendom ze er niet zouden zijn geweest. Is het Christendom de oorzaak geweest of het middel om die nuttige dingen te bewerkstellingen? Er zullen ongetwijfeld ook islamitische instellingen zijn vergelijkbaar met het Leger des Heils en moslims hebben vast ook hun variant van de 10 geboden, aangezien hun religie ook op het Jodendom is gebaseerd. Al deze nuttige zaken van het Christendom zal de Islam dit land ook kunnen brengen. In beperktere mate uiteraard omdat er veel minder Moslims zijn dan Christenen.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:06:00 #219
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74635894
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, de hele Koran is van de Joden en de Christenen gejat. Alleen dan in een wetsvorm gegoten.

Is het bij de Christenen nog allemaal verhalend, bij de moslims zie je exact hetzelfde terug, maar dan als wet.

In wetsvorm? Niet verhalend? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt hè?
pi_74635942
Je hebt het weer voor mekaar hoor Matt. Topic was bedoeld om eens effe lekker christenen te bashen, begin jij weer over moslims.
pi_74636026
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

[..]

Bedoel je die?Heeft hij het toch net zo goed over christenen hoor

Kijk eens in topics over abortus etc
Nee, ik bedoel die andere, die je bewust aan het negeren bent. Het is mij wel duidelijk hoor Waterwereld, waar jij voor staat.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:11:37 #222
3542 Gia
User under construction
pi_74636065
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:06 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

In wetsvorm? Niet verhalend? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt hè?
Wat in de koran staat is vrijwel allemaal gebiedende wijs. Zelfs hoe een vrouw zich dient te gedragen als ze menstrueert wordt compleet uit de doeken gedaan, allemaal in gebiedende wijs.

Kan dat echt niet verhalend noemen.

De bijbel is historisch geschreven. Beschreven wordt hoe mensen in die tijd leefden. Zowel het OT als het NT. Genesis begint al met de woorden: "in den beginne....." Duidelijk het begin van een verhaal.

En hoe begint de Koran?

Alle lof zij allah, de heer der werelden.

Gebiedend dus, niks verhalend.
pi_74636161
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe de Koran in elkaar zit he. Je hebt als Christen best wel een grote mond over andere religies, terwijl je zelf eigenlijk niet weet waar je over praat.
pi_74636177
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:01 schreef PhysicsRules het volgende:
Maar Mattheüs, je gaat nu wel heel erg van het onderwerp af. Ja, tuurlijk zijn er genoeg nuttige zaken in dit land die een Christelijke oorsprong hebben, maar dat maakt nog niet dat zonder het Christendom ze er niet zouden zijn geweest. Is het Christendom de oorzaak geweest of het middel om die nuttige dingen te bewerkstellingen? Er zullen ongetwijfeld ook islamitische instellingen zijn vergelijkbaar met het Leger des Heils en moslims hebben vast ook hun variant van de 10 geboden, aangezien hun religie ook op het Jodendom is gebaseerd. [b]Al deze nuttige zaken van het Christendom zal de Islam dit land ook kunnen brengen. In beperktere mate uiteraard omdat er veel minder Moslims zijn dan Christenen.[/b]
Werkelijk?

Ik wacht met smart op de stroom mensen die massaal naar islamitische landen vluchten.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:15:27 #225
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636183
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:11 schreef Gia het volgende:
Gebiedend dus, niks verhalend.
Misschien heb je gewoon totaal geen kennis van de Arabische taal, kunst en cultuur en kun je dientengevolge geen kinderrijmpje van een krantenartikel onderscheiden?
  donderdag 12 november 2009 @ 15:17:13 #226
3542 Gia
User under construction
pi_74636236
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:15 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Misschien heb je gewoon totaal geen kennis van de Arabische taal, kunst en cultuur en kun je dientengevolge geen kinderrijmpje van een krantenartikel onderscheiden?
Oh, is de Koran een kinderrijmpje? Zeg dat dan!!
pi_74636258
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Werkelijk?

Ik wacht met smart op de stroom mensen die massaal naar islamitische landen vluchten.
Waarom? Omdat er een islamistische welzijnsorganisatie wordt opgezet?
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:20:44 #228
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636350
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, is de Koran een kinderrijmpje? Zeg dat dan!!
Tja, mijn fout. Nam ik je toch bijna weer even serieus hè.
pi_74636396
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Een vrouwelijke imam mag slechts alleen voor vrouwen het gebed lijden. Een mannelijke imam voor beiden. Dit heeft te maken met dat de stem van een vrouw verleidelijk kan zijn voor een man/c.q. concentratie verbreken.

Maar ze bestaan wel in ieder geval.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74636423
De gehele verlichting is te wijten aan de Islam EPPIE

Eppie
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74636444
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
Je hebt het weer voor mekaar hoor Matt. Topic was bedoeld om eens effe lekker christenen te bashen, begin jij weer over moslims.
Dank je. Het is me dus gelukt het onderwerp terug te brengen bij de openings post.
Toch nog goede zaken gedaan vandaag.
pi_74636470
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:48:40 ]
pi_74636481
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:24 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat een holbewoners zijn het toch ook...
Dit is gewoon wetenschap. WETENSCHAP.
pi_74636513
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dit is gewoon wetenschap. WETENSCHAP.
Wat jij wil...
pi_74636526
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:49:38 ]
pi_74636542
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:
De gehele verlichting is te wijten aan de Islam EPPIE

Eppie
Het is dan toch jammer dat ze de fakkel hebben overgedragen i.p.v. wat licht bij zichzelf te houden. \

Zeg je trouwens expres 'te wijten' in plaats van 'te danken'?

Waar baseer je deze stelling trouwens op?
bron
pi_74636629
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:50:20 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 15:29:16 #238
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636638
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is dan toch jammer dat ze de fakkel hebben overgedragen i.p.v. wat licht bij zichzelf te houden. \

Zeg je trouwens expres 'te wijten' in plaats van 'te danken'?

Waar baseer je deze stelling trouwens op?
Ik denk dat hij op Ibn Rushd (of Averroes) doelt.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:32:11 #239
137949 Disana
pi_74636708
En toch, als ik dan zojuist Van der Vlies zijn betoog zie houden in de kamer, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik voor sommige fundamentalistisch denkenden ook wel eens respect kan opbrengen. Je kunt bij zo'n man best je portemonnee laten liggen.
pi_74636764
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een vrouwelijke imam mag slechts alleen voor vrouwen het gebed lijden. Een mannelijke imam voor beiden. Dit heeft te maken met dat de stem van een vrouw verleidelijk kan zijn voor een man/c.q. concentratie verbreken.

Is de stem nu ook al verleidelijk?
  donderdag 12 november 2009 @ 15:35:08 #241
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636795
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan die sekslijnexploitanten hoeveel zij er aan verdienen.
pi_74636916
quote:

[..]

Jij komt zeker uit Rotterdam? Nee, daar zijn vrouwenstemmen inderdaad niet verleidelijk.
pi_74636917
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:35 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik .
Maar een vrouw die een tekst uit de Koran voorleest heeft toch niets erotisch?
pi_74636934
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij komt zeker uit Rotterdam? Nee, daar zijn vrouwenstemmen inderdaad niet verleidelijk.
Nee hoor, niet uit Rotterdam
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:39:26 #245
137949 Disana
pi_74636951
quote:

[..]

Ook off-topic: heb je mij nooit gehoord in Peters Prietpraat Show en weet je nog wat Peter, aardig een kenner, van mijn stem vond? Sindsdien doe ik moeite zakelijker te klinken
pi_74636993
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik .
Maar een vrouw die een tekst uit de Koran voorleest heeft toch niets erotisch?
Je gaat soms twijfelen aan die geestelijken die dat verzonnen hebben. In het jodendom kom je deze logica ook tegen. Zegt volgens mij meer over de rabbijn dan over de vrouw .
bron
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:44:04 #247
137949 Disana
pi_74637123
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:40 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je gaat soms twijfelen aan die geestelijken die dat verzonnen hebben. In het jodendom kom je deze logica ook tegen. Zegt volgens mij meer over de rabbijn dan over de vrouw .
Jazeker, maar wat zegt het precies, dat heb ik nooit begrepen. Is het haat jegens vrouwen omdat die de man seksueel en gevoelsmatig zwak kunnen maken? Zien die mannen zich gewoon als zwak? Of is de vrouw gewoon per definitie uit op verleiding en heeft de man wel wat beters te doen.
pi_74637338
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook off-topic: heb je mij nooit gehoord in Peters Prietpraat Show en weet je nog wat Peter, aardig een kenner, van mijn stem vond? Sindsdien doe ik moeite zakelijker te klinken
Dat was leuk, de PPS, ja, ik heb je gehoord, mooie warme stem heb je. Waarom zou je zakelijker willen klinken?

On topic: ik vind het erg overdreven dat een vrouw verleidelijk is voor een man als ze voorleest uit de Koran. Als het uit de Kama Sutra was zou ik het me kunnen voorstellen. Al staat daar niet zo veel tekst in Straks moeten de vrouwen nog zwijgen ook.
pi_74637392
We hebben het nu ineens over de verleiding van de stem van de vrouw ?
pi_74637422
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Jazeker, maar wat zegt het precies, dat heb ik nooit begrepen. Is het haat jegens vrouwen omdat die de man seksueel en gevoelsmatig zwak kunnen maken? Zien die mannen zich gewoon als zwak? Of is de vrouw gewoon per definitie uit op verleiding en heeft de man wel wat beters te doen.
Voor mij zegt het wat over de seksuele gevoelens van de geestelijke. Zo heb ik ooit gehoord van een rabbijn die vrouwen verbood om lakschoenen te dragen, want die spiegelen en dan kon je onder hun rok kijken. Hoe verzin je het .

Ik zou het niet zien als haat. Eerder vanuit een wereldbeeld waarin vrouwen minder rechten hebben. Als je dat met de paplepel ingegoten krijgt is het lastig om daaruit te breken. Ik ben zelf ook opgegroeid met het idee dat vrouwen geen dienst in de synagoge mogen doen. Ik vind het prima als ze het wel doen, maar die ene keer dat ik het meemaakte stond ik toch wel raar te kijken. Onwerkelijk, omdat ik het niet gewend ben. Ik krijg er toch elke keer een gevoel bij dat het niet klopt, ondanks dat ik vind dat het wel goed is.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:52:16 #251
3542 Gia
User under construction
pi_74637423
quote:

[..]

Ja, binnenkort moet er ook voortaan een prop in de mond als ze de deur uit gaan. Want stel je voor!!
pi_74637427
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:51 schreef paddy het volgende:
We hebben het nu ineens over de verleiding van de stem van de vrouw ?
Ja, blame Bukakius
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:52:32 #253
137949 Disana
pi_74637433
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was leuk, de PPS, ja, ik heb je gehoord, mooie warme stem heb je. Waarom zou je zakelijker willen klinken?

On topic: ik vind het erg overdreven dat een vrouw verleidelijk is voor een man als ze voorleest uit de Koran. Als het uit de Kama Sutra was zou ik het me kunnen voorstellen. Al staat daar niet zo veel tekst in Straks moeten de vrouwen nog zwijgen ook.
Heel in het algemeen en als de samenleving het toestaat worden de vrouw beperkende regels opgelegd met name op seksueel vlak. Je kunt geen stam bedenken of de vrouw is slechter af. Ik denk dus niet dat het specifiek iets van de islam is.
pi_74637434
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met haat te maken, of enige aversie jegens de vrouw. Het vermogen van de man om te concentreren op een pratende vrouw (althans de inhoud van wat ze zegt), dat is eerder al eens getest. Zoek maar uit.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:52:53 #255
3542 Gia
User under construction
pi_74637445
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:35 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Want......er zijn geen mannelijke sexlijnen?
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:54:07 #256
137949 Disana
pi_74637504
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met haat te maken, of enige aversie jegens de vrouw. Het vermogen van de man om te concentreren op een pratende vrouw, dat is eerder al eens getest. Zoek maar uit.
Het zijn oprechte vragen, ook niet specifiek wat betreft de islam. Lees ook mijn andere post.

Ah, je hebt een toevoeging geplaatst. Is dat zo, dat is nieuw voor me. Hoe kan dat als vrouwenstemmen zo verschillen, en waarom is dat zo, is er ook een verklaring gegeven?

Oh en alweer een toevoeging in een nieuwe post. Bedankt
pi_74637562
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met haat te maken, of enige aversie jegens de vrouw. Het vermogen van de man om te concentreren op een pratende vrouw (althans de inhoud van wat ze zegt), dat is eerder al eens getest. Zoek maar uit.
En wat kwam er uit die test? Nu ben ik benieuwd.
pi_74637563
Voor de mensen die denken dat het grappig is:
quote:
Waarom mannen slecht luisteren

Misschien had u het al in de gaten, maar nu is het wetenschappelijk ook bewezen: mannen vinden het moeilijk om naar vrouwen te luisteren. Volgens de onderzoekers - mannen, uiteraard - zijn vrouwenstemmen melodieuzer en maakt dat het moeilijker om hen te 'ontcijferen'. Resultaat: omdat mannen zo hard hun best moeten doen als ze naar een vrouw luisteren, raken ze sneller uitgeput en luisteren ze niet meer. Mannenstemmen vinden ze dan weer niet moeilijk om naar te luisteren, want de tonen zijn harder en lijken op hun eigen stemgeluid.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:59:28 #259
3542 Gia
User under construction
pi_74637718
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Disana het volgende:
Ik denk dus niet dat het specifiek iets van de islam is.
Maar het is niet bepaald modern te noemen.

Zelfs in de katholieke kerk lezen vrouwen de voorbeden. En zijn er ook vrouwelijke lekenpriesters.

Dat vrouwen niet gewoon priester kunnen worden, vind ik persoonlijk ook nergens op slaan. Alleen omdat Jezus toevallig een man was en ontkent wordt dat Maria mogelijk één der apostelen was, mag dat niet.
Net als dat trouwen. Priesters mogen niet trouwen, omdat Jezus ook niet getrouwd was. Het valt nog te bezien of hij dat niet gewoon wel van plan was geweest, als hij niet vermoord was. En wie zegt dat Marietje niet zwanger is geweest van Jezus. Kan allemaal best. Was ook maar gewoon een man!
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:00:41 #260
137949 Disana
pi_74637765
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar het is niet bepaald modern te noemen.

Zelfs in de katholieke kerk lezen vrouwen de voorbeden. En zijn er ook vrouwelijke lekenpriesters.

Dat vrouwen niet gewoon priester kunnen worden, vind ik persoonlijk ook nergens op slaan. Alleen omdat Jezus toevallig een man was en ontkent wordt dat Maria mogelijk één der apostelen was, mag dat niet.
Net als dat trouwen. Priesters mogen niet trouwen, omdat Jezus ook niet getrouwd was. Het valt nog te bezien of hij dat niet gewoon wel van plan was geweest, als hij niet vermoord was. En wie zegt dat Marietje niet zwanger is geweest van Jezus. Kan allemaal best. Was ook maar gewoon een man!
Hoe lang mogen wij al stemmen? Hoe lang hebben wij al gelijke rechten? En homoseksuelen?

Met de rest ben ik het eens.
pi_74637835
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:29 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik denk dat hij op Ibn Rushd (of Averroes) doelt.
Nabrander: volgens mij haalt hij dan de renaissance en de verlichting door elkaar.
bron
pi_74637853
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe lang mogen wij al stemmen? Hoe lang hebben wij al gelijke rechten? En homoseksuelen?
Sowieso, de vrouwelijke imam is er ook .
quote:
There is a current controversy among Muslims on the circumstances in which women may act as imams—that is, lead a congregation in salat (prayer). Three of the four Sunni schools,[1] as well as many Shia, agree that a woman may lead a congregation consisting of women alone in prayer. According to all currently existing traditional schools of Islam, a woman cannot lead a mixed gender congregation in salat (prayer).

Some schools make exceptions for Tarawih (optional Ramadan prayers) or for a congregation consisting only of close relatives. Certain sects, such as the Haruriyyah branch of the Kharijites movement in the 7th century, considered it acceptable for a woman to be imam. Certain medieval scholars—including Al-Tabari (838–932), Abu Thawr (764–854), Al-Muzani (791–878), and Ibn Arabi (1165–1240)—considered the practice permissible at least for optional (nafila) prayers; however, their views are not accepted by any major surviving group.

With in the Muslim communities in recent years the debate has been reactivated, arguing that the spirit of the Qur'an and the letter of a disputed hadith indicate that women should be able to lead mixed congregations as well as single-sex ones, and that the prohibition of this developed as a result of sexism in the medieval environment, not as a part of true Islam
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:05:18 #263
137949 Disana
pi_74637938
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:02 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Sowieso, de vrouwelijke imam is er ook .
[..]

Inderdaad, dat leerde ik vandaag in dit topic want ik wist het niet. Daarom, als de islam de kans krijgt ontwikkelt deze zich ook.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:07:39 #264
3542 Gia
User under construction
pi_74638021
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:00 schreef Disana het volgende:
En homoseksuelen?
Zijn dat ook vrouwen?
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:09:35 #265
137949 Disana
pi_74638087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Zijn dat ook vrouwen?
Flauw. Het gaat om achtergestelde groepen en emancipatie. Je geeft geen antwoord op mijn vraag, rekenen we in eeuwen of decennia als het daarop aankomt in het westen.
pi_74638089
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Zijn dat ook vrouwen?
Nope, wel net zo zondig als vrouwen .. alleen is het bij ons dan een erfzonde, begaan door Eva
pleased to meet you
pi_74638129
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Pure discriminatie van de vrouw en je zegt eigenlijk dat de man een pre-historisch dier is met het verstand in de verkeerde kop.
pi_74638203
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom? Omdat er een islamistische welzijnsorganisatie wordt opgezet?
Geweldig die islamitische welzijnsorganisaties, bleek ook duidelijk na de tsunamiramp.
pi_74638257
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Pure discriminatie van de vrouw en je zegt eigenlijk dat de man een pre-historisch dier is met het verstand in de verkeerde kop.
Het is wetenschappelijk bewezen dat de mannen hun hersenen (tijdens het luisteren) anders gebruiken dan vrouwen.
pi_74638448
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:32 schreef Disana het volgende:
En toch, als ik dan zojuist Van der Vlies zijn betoog zie houden in de kamer, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik voor sommige fundamentalistisch denkenden ook wel eens respect kan opbrengen. Je kunt bij zo'n man best je portemonnee laten liggen.
Klopt. Lullig om te zeggen maar áls ik al een hand krijg van een moslim tel ik achter mijn rug mijn vingers na uit respect.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:20:11 #271
3542 Gia
User under construction
pi_74638451
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope, wel net zo zondig als vrouwen .. alleen is het bij ons dan een erfzonde, begaan door Eva
Maar goed dan dat Eva geen Christen was!!
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:21:23 #272
137949 Disana
pi_74638498
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt. Lullig om te zeggen maar áls ik al een hand krijg van een moslim tel ik achter mijn rug mijn vingers na uit respect.
Wat heeft dat nog met het topic te maken? Jij geeft af op moslims in elk topic dat zich er ook maar enigszins voor leent.
pi_74638562
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:14 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk bewezen dat de mannen hun hersenen (tijdens het luisteren) anders gebruiken dan vrouwen.
Is al langer bekend maar daarom is de man dan toch per definitie zonder franjes en feestverpakking in verhouding een onderontwikkelde aap?
pi_74638633
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is al langer bekend maar daarom is de man dan toch per definitie zonder franjes en feestverpakking in verhouding een onderontwikkelde aap?
Klopt, daarom zijn die regels ook. Omdat we onderontwikkelde apen zijn.
pi_74638667
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat heeft dat nog met het topic te maken? Jij geeft af op moslims in elk topic dat zich er ook maar enigszins voor leent.
Wat heeft jouw offtopic reactie met het topic te maken waar ik weer op reageer?
pi_74638696
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed dan dat Eva geen Christen was!!
Wat is nou nou weer voor rare draai? Je wou zeggen dat de verleiding door Eva en daaropvolgende zondeval geen enkele betrekking heeft op het christendom en zijn houding taz van 'de vrouw'?
pleased to meet you
pi_74638704
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:25 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Klopt, daarom zijn die regels ook. Omdat we onderontwikkelde apen zijn.
En de vrouw moet het bekopen.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:31:21 #278
137949 Disana
pi_74638859
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat heeft jouw offtopic reactie met het topic te maken waar ik weer op reageer?
Niet off-topic want over de SGP.
pi_74638889
Ik ervaar doorgaans ook geen pijn als ik brandende gebouwen zie, tenzij ik weet dat er binnen nog mensen aanwezig zijn. Een brandend gebouw is slechts materiële schade; het wordt pas erg als er uniek cultuurgoed verloren gaat, omdat bijvoorbeeld het gebouw heel bijzonder is, of omdat binnen heel bijzondere spullen aanwezig zijn.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:37:59 #280
137949 Disana
pi_74639070
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
Ik ervaar doorgaans ook geen pijn als ik brandende gebouwen zie, tenzij ik weet dat er binnen nog mensen aanwezig zijn. Een brandend gebouw is slechts materiële schade; het wordt pas erg als er uniek cultuurgoed verloren gaat, omdat bijvoorbeeld het gebouw heel bijzonder is, of omdat binnen heel bijzondere spullen aanwezig zijn.
Maar hij zegt niet dat hij ook geen pijn voelt als hij een sjoel of een kerk of een tempel in brand ziet staan.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:38:10 #281
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74639073
De man heeft gewoon gezegd wat hij dacht, persoonlijk vind ik dat dat gewoon moet kunnen in Nederland.

Waarom zou het hem wat kunnen schelen als er een moskee in de brand staat ? Als hij nu had gezegd dat hij dan in dol van blijdschap zou zijn, zou ik me nog kunnen voorstellen dat dat ergernis verwekt. Maar ik vind eigenlijk dat hij dat ook gewoon mag zeggen.

En niemand heeft nog kunnen vertellen wat voor goeds de islam in Nederlnad heeft gebracht dus daar heeft hij ook wel gelijk in. Hij heeft idg het recht om er zo over te denken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74639541
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:38 schreef deedeetee het volgende:
De man heeft gewoon gezegd wat hij dacht, persoonlijk vind ik dat dat gewoon moet kunnen in Nederland.

Waarom zou het hem wat kunnen schelen als er een moskee in de brand staat ? Als hij nu had gezegd dat hij dan in dol van blijdschap zou zijn, zou ik me nog kunnen voorstellen dat dat ergernis verwekt. Maar ik vind eigenlijk dat hij dat ook gewoon mag zeggen.

En niemand heeft nog kunnen vertellen wat voor goeds de islam in Nederlnad heeft gebracht dus daar heeft hij ook wel gelijk in. Hij heeft idg het recht om er zo over te denken.
Dit draadje is inmiddels ruim 280 reacties en er heeft idd niemand aan kunnen dragen welk goeds de islam gebracht heeft.
pi_74639951
quote:

dat blijkt die dan ook gezegd te hebben
quote:
"Ooit zei ik als grapje aan de keukentafel dat foto's van brandende moskees mooie foto's waren." Deze uitspraak deed Doornspijker Eppie Klein, fractievoorzitter van de SGP-Statenfractie Gelderland, op de Nuborgh, locatie Oostenlicht.

Aanleiding was het debat over de eventuele verdwijning van het christelijk onderwijs tussen Klein en Patrick van Schie, directeur van de Teldersstichting het wetenschappelijk instituut van de VVD. Van Schie is voor vrijheid van onderwijs Klein pleit juist voor christelijk onderwijs.
http://www.deweekkrant.nl(...)_geen_enkele_moskee_
pleased to meet you
  donderdag 12 november 2009 @ 17:06:59 #284
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74640031
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Want......er zijn geen mannelijke sexlijnen?
Heb jij als klein kind zo'n elktroshockketting om gehad die afging als je per ongeluk een logische conclusie trok ofzo?
pi_74640398
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dit draadje is inmiddels ruim 280 reacties en er heeft idd niemand aan kunnen dragen welk goeds de islam gebracht heeft.
Geldt dat eigenlijk ook niet voor alle andere religies en heel veel reacties, zoals de jouwe?
pi_74641387
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:19 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Geldt dat eigenlijk ook niet voor alle andere religies en heel veel reacties, zoals de jouwe?
De vraag was en is, welk goeds de islam gebracht heeft in NL. Ik kan niets verzinnen. Jij wel?
pi_74641569
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De vraag was en is, welk goeds de islam gebracht heeft in NL. Ik kan niets verzinnen. Jij wel?
Zonder dat we dat in de gaten hebben, heeft alles om ons heen invloed. En, al is het lang op afstand geweest, de islam bestaat al heel lang, dus er zal best invloed zijn.
Ik denk dat we positieve invloeden uit de echte moslimcultuur (dus niet gebaseerd op het gedrag van inteeltpatienten in bepaalde wijken in de grote steden) al lang om ons heen zien en horen (bijvoorbeeld de Sprookjes van duizend-en-een-nacht, waterpijp, kunstuitingen uit moslimlanden ). Er valt veel meer te verzinnen volgens mij, maar daar heb ik nou even geen zin in en tijd voor.
pi_74641952
quote:
Dat kan ook. Over alles... behalve de islam.
quote:
Moslims en hun knuffelaars trekken alles uit zodat ze discriminatie erbij kunnen betrekken om nog zieliger te worden. Houd de aandacht weg van hun gedrag.
quote:
Niemand kan je vertellen wat de islam in de wereld voor goeds heeft gebracht. Dat is er ook niet.
Geen instituten voor verbetering van menselijkheid, geen instanties die arme sloebers helpen, geen stichtingen die voor milieu opkomen, geen technisch vernuft, wetenschap of zelfs uitvinders van formaat... niks, noppes.

Tis een ideologie om een massa wilden bij elkaar te houden. Niks meer.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:21:04 #289
78780 deedeetee
pi_74642198
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:59 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Zonder dat we dat in de gaten hebben, heeft alles om ons heen invloed. En, al is het lang op afstand geweest, de islam bestaat al heel lang, dus er zal best invloed zijn.
Ik denk dat we positieve invloeden uit de echte moslimcultuur (dus niet gebaseerd op het gedrag van inteeltpatienten in bepaalde wijken in de grote steden) al lang om ons heen zien en horen (bijvoorbeeld de Sprookjes van duizend-en-een-nacht, waterpijp, kunstuitingen uit moslimlanden ). Er valt veel meer te verzinnen volgens mij, maar daar heb ik nou even geen zin in en tijd voor.
Wat heeft dat met * iets goeds door de islam gebracht in Nederland * te maken
pi_74642269
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Heel in het algemeen en als de samenleving het toestaat worden de vrouw beperkende regels opgelegd met name op seksueel vlak. Je kunt geen stam bedenken of de vrouw is slechter af. Ik denk dus niet dat het specifiek iets van de islam is.
De algemene fokker denkt dat dit is omdat vrouwen als minder worden gezien. Integendeel, in de Islam is de vrouw gelijkwaardig. Het is een gebod van Allah, die uitgevoerd wordt door Moslims. Nergens komt ook maar het idee op , dat vrouwen minderwaardig zijn en daarom geen preek mogen houden voor mannen. Niets voor niets hebben juist vrouwen veel rechten in de Islam. Niet omdat ze niet gelijkwaardig zijn, maar niet gelijk zijn (biologisch gezien). Ja mensen biologisch gezien verschillen vrouwen en mannen nu eenmaal van elkaar.
pi_74642302
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wetenschap? Voordat er kennis was overgekopieërd van Islamitische geleerden leefden de Neerlanders in straten vol met stront.

Is dat misschien iets?
pi_74642333
quote:

Waarschijnlijk waren het dan ook niet de Moslims, maar de "politiek-correcte" instanties die een excuus vroegen aan Eppie. (afgezien van een klein Marokkaans organisatietjuh die als mosterd na de maaltijd komt opdagen).
pi_74642340
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Da's net zo'n makkelijke opgaves als: post hier een blauw plaatje in het wit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74642392
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Da's net zo'n makkelijke opgaves als: post hier een blauw plaatje in het wit.
Dat is niet gek, als er pas bij de 5e pagina een Moslim komt aanzetten die nog niet eens er iets over heeft gezegd . En als er 5 pagina's vol met one-linende josti's vol zit
  donderdag 12 november 2009 @ 18:28:40 #295
78780 deedeetee
pi_74642401
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:12 schreef Matteüs het volgende:

Niemand kan je vertellen wat de islam in de wereld voor goeds heeft gebracht. Dat is er ook niet.
Geen instituten voor verbetering van menselijkheid, geen instanties die arme sloebers helpen, geen stichtingen die voor milieu opkomen, geen technisch vernuft, wetenschap of zelfs uitvinders van formaat... niks, noppes.

Ik zie het meer als een weldoordachte methode om mensen te verhinderen zelf te denken.

En als ik zie hoe er in moslimlanden nogal eens moordpartijen e.d. plaats vinden op niet het zelfde denkende moslims onderelkaar dan weet ik zeker dat er een lelijke fout in het oorspronkelijke ontwerp is geslopen.
pi_74642437
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:12 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat kan ook. Over alles... behalve de islam.
[..]

Moslims en hun knuffelaars trekken alles uit zodat ze discriminatie erbij kunnen betrekken om nog zieliger te worden. Houd de aandacht weg van hun gedrag.
[..]

Voor het gemak vergeet de verplichte aalmoezen aan arme één van de vijf zuilen in de Islam. Wetenschap is er meer dan genoeg, en het is weer in opkomst na honderden jaren Westerse onderdrukking roof en moord )
pi_74642478
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een weldoordachte methode om mensen te verhinderen zelf te denken.

En als ik zie hoe er in moslimlanden nogal eens moordpartijen e.d. plaats vinden op niet het zelfde denkende moslims onderelkaar dan weet ik zeker dat er een lelijke fout in het oorspronkelijke ontwerp is geslopen.
Wat een foute analyse. Nog niet te beginnen dat je alles op één hoopje hebt gegooid. Dit is echt een hele simpele manier van denken. Ik hoop dat je er van af komt ooit.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:31:27 #298
78780 deedeetee
pi_74642488
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wetenschap? Voordat er kennis was overgekopieërd van Islamitische geleerden leefden de Neerlanders in straten vol met stront.

Is dat misschien iets?
Wat heeft dat met de islam te maken ?
pi_74642573
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de islam te maken ?
Elk wetenschappelijk boek van een Islamitische geleerde begint met : Bismillahirrahmanirrahim: in de naam van Allah, de Erbarmer, Meest Barmhartige. Het is de Islam wat hen dreef tot hun exploratie in de wetten van Allah. Islam spoort dit namelijk aan:"zoek techniek ook al moet je het in China halen".
pi_74642665
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Elk wetenschappelijk boek van een Islamitische geleerde begint met : Bismillahirrahmanirrahim: in de naam van Allah, de Erbarmer, Meest Barmhartige. Het is de Islam wat hen dreef tot hun exploratie in de wetten van Allah. Islam spoort dit namelijk aan:"zoek techniek ook al moet je het in China halen".
O wacht, jij bent die moslim met een eigen geschiedenis van Turkije
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74642701
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O wacht, jij bent die moslim met een eigen geschiedenis van Turkije
Jij bent echt bijdevoet *Osmaanse Rijk was het btw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')