abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74634745
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:29 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lol. Dat maak jij er van. Dat is ook het probleem.
Ik beweer niet dat hij een moslim is, maar voorliefde heeft. Das logisch want alles wat je met hand en tand verdedigd zit een vorm van liefde voor.

Maar goed, de boel omdraaien zijn jullie goed in. Zo wordt er ook geschreeuwd in Nederland dat Nederlanders discrimineren, terwijl de praktijk laat zien dat moslims het zelf overal voor aangrijpen en daarmee uitermate discrimineren. Meer dan Nederlanders. Valt onder de categorie zeiken en jammeren.
Ik een voorliefde voor de Islam???? Ik heb een hekel aan mensen die vanuit hun eigen religieuze overtuiging andere religies bij voorbaat afserveren als nutteloos.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 12 november 2009 @ 14:36:34 #206
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74634862
quote:

[..]

Lol. Dat maak jij er van. Dat is ook het probleem.
Ik beweer niet dat hij een moslim is, maar voorliefde heeft. Das logisch want alles wat je met hand en tand verdedigd zit een vorm van liefde voor.
Ja, daar doel ik juist op. Zelfs maar de suggestie wekken dat je niet per definitie negatief staat tegenover moslims of de islam wordt vaak al uitgelegd als "met hand en tand verdedigen". Dan ben je al een dhimmi en een landverrader. Het is vooral die houding die een discussie onmogelijk maakt.

Net zoals je moslims zal hebben die bij het minste of geringste opspringen en zich beledigd voelen, ja dat is hetzelfde. Dit maar even ter aanvulling voor je aan de rest van mijn post voorbij gaat om mij "een spiegel" voor te houden. Dat eeuwige "spiegelen" i.p.v. gewoon op punten ingaan is overigens een tweede nagel in de doodskist van de discussie.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:41:33 #207
137949 Disana
pi_74635053
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:36 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, daar doel ik juist op. Zelfs maar de suggestie wekken dat je niet per definitie negatief staat tegenover moslims of de islam wordt vaak al uitgelegd als "met hand en tand verdedigen". Dan ben je al een dhimmi en een landverrader. Het is vooral die houding die een discussie onmogelijk maakt.

Ja dat ervaar ik vaak omdat ik niet minder open sta voor moslims en Marokkanen dan voor een willekeurige christen of Nederlander. Dan kom je al snel in een 'jullie' versus 'wij' discussie die je helemaal niet wilt.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:44:44 #208
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74635174
Matteüs is de tegenhanger van Meki, geloof ik, alleen veel vervelender.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 12 november 2009 @ 14:47:47 #209
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74635281
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik een voorliefde voor de Islam???? Ik heb een hekel aan mensen die vanuit hun eigen religieuze overtuiging andere religies bij voorbaat afserveren als nutteloos.
Maar zelf alle religies afserveren als nutteloos De hypocrisie.
pi_74635348
quote:

[..]
Maar goed, de boel omdraaien zijn jullie goed in. Zo wordt er ook geschreeuwd in Nederland dat Nederlanders discrimineren, terwijl de praktijk laat zien dat moslims het zelf overal voor aangrijpen en daarmee uitermate discrimineren. Meer dan Nederlanders. Valt onder de categorie zeiken en jammeren.
Vind jij. Ik vind het zeiken en jammeren en vooral discriminatie als Nederlanders vinden dat er geen moskee mag worden gebouwd. Hoezo vrijheid van godsdienst? En serieus. Wat is de meerwaarde van het Christendom voor ons land geweest? Is democratie een christelijke uitvinding? Is onze welvaart aan het Christendom te danken? Is sociale cohesie waarbij andersgelovigen worden uitgesloten te danken aan het Christendom?
bron
pi_74635364
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:47 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Precies.
Wilde zelf eerst niks zeggen tegen deze waanzin om geen onzinnige discussie op te rakelen, maar het is zo krom als een hoedje.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 14:50:58 #212
137949 Disana
pi_74635380
quote:

[..]

Wat is daar hypocriet aan dan? Stel dat hij atheïst is en dus niet in enige god gelooft, is het dan juist niet integer en consequent om het nut van religie niet in te zien althans voor hemzelf?
pi_74635419
quote:

[..]

Nee Hi_flyer, ze zijn niet nutteloos. Het Christendom niet en de Islam ook niet. Ze hebben allemaal hun functie, vooral op het gebied van sociale cohesie en het geruststellen van de massa. Niks mis mee, maar daar is het Chistendom niet beter in dan het Jodendom of de Islam. Laat ieder lekker geloven wat ie wil, maar ga niet lopen zeiken dat de ander minder toegevoegde waarde heeft.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 14:53:42 #214
3542 Gia
User under construction
pi_74635469
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:31 schreef moussie het volgende:
'ja maar het is geen brandende vlag of een mes in de buik'
Wie zegt dat dat over moslims gaat? Geen pijn voelen bij een brandende moskee is niet gelijk aan het verbranden van een vlag of iemand prikken met een mes. Daar heeft Dragorius toch gelijk in!!
pi_74635476
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:49 schreef PhysicsRules het volgende:
En serieus. Wat is de meerwaarde van het Christendom voor ons land geweest?
- 10 geboden waar onze normen en waarden op gebaseerd zijn (en deels rechtssysteem)
- Leger des Heils
- Naastenliefde
...

Serieus schreeuwert, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan stil.
Lullig voor jou nu is wel dat je eerder al aangaf dat de Islam inderdaad niks voor de mensheid toevoegt, terwijl je met je christendom gebash nu weet dat dat niet helemaal klopt.
Lullig.
pi_74635554
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

- 10 geboden waar onze normen en waarden op gebaseerd zijn (en deels rechtssysteem)
Die hebben ze van de joden gejat.
quote:
- Leger des Heils
Er zijn genoeg sociale groepen die geen religieuze basis hebben.
quote:
- Naastenliefde
Ben je nu echt zo naïef om te denken dat mensen zonder bijbel in de hand geen naastenliefde zouden hebben. Bovendien komt ook naastenliefde uit het 'oude' testament dus niet per se Christelijk. (Dit geld trouwens ook voor de 10 geboden);
quote:
...

Serieus schreeuwert, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan stil.
Lullig voor jou nu is wel dat je eerder al aangaf dat de Islam inderdaad niks voor de mensheid toevoegt, terwijl je met je christendom gebash nu weet dat dat niet helemaal klopt.
Lullig.
Wie schreeuwt er nu.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 14:59:22 #217
3542 Gia
User under construction
pi_74635661
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:56 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Die hebben ze van de joden gejat.
Hallo, de hele Koran is van de Joden en de Christenen gejat. Alleen dan in een wetsvorm gegoten.

Is het bij de Christenen nog allemaal verhalend, bij de moslims zie je exact hetzelfde terug, maar dan als wet.

Ingefluisterd door Allah? Mehoela!
pi_74635740
Maar Mattheüs, je gaat nu wel heel erg van het onderwerp af. Ja, tuurlijk zijn er genoeg nuttige zaken in dit land die een Christelijke oorsprong hebben, maar dat maakt nog niet dat zonder het Christendom ze er niet zouden zijn geweest. Is het Christendom de oorzaak geweest of het middel om die nuttige dingen te bewerkstellingen? Er zullen ongetwijfeld ook islamitische instellingen zijn vergelijkbaar met het Leger des Heils en moslims hebben vast ook hun variant van de 10 geboden, aangezien hun religie ook op het Jodendom is gebaseerd. Al deze nuttige zaken van het Christendom zal de Islam dit land ook kunnen brengen. In beperktere mate uiteraard omdat er veel minder Moslims zijn dan Christenen.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:06:00 #219
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74635894
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, de hele Koran is van de Joden en de Christenen gejat. Alleen dan in een wetsvorm gegoten.

Is het bij de Christenen nog allemaal verhalend, bij de moslims zie je exact hetzelfde terug, maar dan als wet.

In wetsvorm? Niet verhalend? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt hè?
pi_74635942
Je hebt het weer voor mekaar hoor Matt. Topic was bedoeld om eens effe lekker christenen te bashen, begin jij weer over moslims.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74636026
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

[..]

Bedoel je die?Heeft hij het toch net zo goed over christenen hoor

Kijk eens in topics over abortus etc
Nee, ik bedoel die andere, die je bewust aan het negeren bent. Het is mij wel duidelijk hoor Waterwereld, waar jij voor staat.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:11:37 #222
3542 Gia
User under construction
pi_74636065
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:06 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

In wetsvorm? Niet verhalend? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt hè?
Wat in de koran staat is vrijwel allemaal gebiedende wijs. Zelfs hoe een vrouw zich dient te gedragen als ze menstrueert wordt compleet uit de doeken gedaan, allemaal in gebiedende wijs.

Kan dat echt niet verhalend noemen.

De bijbel is historisch geschreven. Beschreven wordt hoe mensen in die tijd leefden. Zowel het OT als het NT. Genesis begint al met de woorden: "in den beginne....." Duidelijk het begin van een verhaal.

En hoe begint de Koran?

Alle lof zij allah, de heer der werelden.

Gebiedend dus, niks verhalend.
pi_74636161
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe de Koran in elkaar zit he. Je hebt als Christen best wel een grote mond over andere religies, terwijl je zelf eigenlijk niet weet waar je over praat.
pi_74636177
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:01 schreef PhysicsRules het volgende:
Maar Mattheüs, je gaat nu wel heel erg van het onderwerp af. Ja, tuurlijk zijn er genoeg nuttige zaken in dit land die een Christelijke oorsprong hebben, maar dat maakt nog niet dat zonder het Christendom ze er niet zouden zijn geweest. Is het Christendom de oorzaak geweest of het middel om die nuttige dingen te bewerkstellingen? Er zullen ongetwijfeld ook islamitische instellingen zijn vergelijkbaar met het Leger des Heils en moslims hebben vast ook hun variant van de 10 geboden, aangezien hun religie ook op het Jodendom is gebaseerd. [b]Al deze nuttige zaken van het Christendom zal de Islam dit land ook kunnen brengen. In beperktere mate uiteraard omdat er veel minder Moslims zijn dan Christenen.[/b]
Werkelijk?

Ik wacht met smart op de stroom mensen die massaal naar islamitische landen vluchten.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:15:27 #225
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636183
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:11 schreef Gia het volgende:
Gebiedend dus, niks verhalend.
Misschien heb je gewoon totaal geen kennis van de Arabische taal, kunst en cultuur en kun je dientengevolge geen kinderrijmpje van een krantenartikel onderscheiden?
  donderdag 12 november 2009 @ 15:17:13 #226
3542 Gia
User under construction
pi_74636236
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:15 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Misschien heb je gewoon totaal geen kennis van de Arabische taal, kunst en cultuur en kun je dientengevolge geen kinderrijmpje van een krantenartikel onderscheiden?
Oh, is de Koran een kinderrijmpje? Zeg dat dan!!
pi_74636258
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Werkelijk?

Ik wacht met smart op de stroom mensen die massaal naar islamitische landen vluchten.
Waarom? Omdat er een islamistische welzijnsorganisatie wordt opgezet?
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:20:44 #228
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636350
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, is de Koran een kinderrijmpje? Zeg dat dan!!
Tja, mijn fout. Nam ik je toch bijna weer even serieus hè.
pi_74636396
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Meki, bestaan er eigenlijk vrouwelijke imams?
Een vrouwelijke imam mag slechts alleen voor vrouwen het gebed lijden. Een mannelijke imam voor beiden. Dit heeft te maken met dat de stem van een vrouw verleidelijk kan zijn voor een man/c.q. concentratie verbreken.

Maar ze bestaan wel in ieder geval.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74636423
De gehele verlichting is te wijten aan de Islam EPPIE

Eppie
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74636444
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
Je hebt het weer voor mekaar hoor Matt. Topic was bedoeld om eens effe lekker christenen te bashen, begin jij weer over moslims.
Dank je. Het is me dus gelukt het onderwerp terug te brengen bij de openings post.
Toch nog goede zaken gedaan vandaag.
pi_74636470
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:48:40 ]
pi_74636481
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:24 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat een holbewoners zijn het toch ook...
Dit is gewoon wetenschap. WETENSCHAP.
pi_74636513
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dit is gewoon wetenschap. WETENSCHAP.
Wat jij wil...
pi_74636526
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:49:38 ]
pi_74636542
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:
De gehele verlichting is te wijten aan de Islam EPPIE

Eppie
Het is dan toch jammer dat ze de fakkel hebben overgedragen i.p.v. wat licht bij zichzelf te houden. \

Zeg je trouwens expres 'te wijten' in plaats van 'te danken'?

Waar baseer je deze stelling trouwens op?
bron
pi_74636629
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-11-2009 15:50:20 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 15:29:16 #238
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636638
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is dan toch jammer dat ze de fakkel hebben overgedragen i.p.v. wat licht bij zichzelf te houden. \

Zeg je trouwens expres 'te wijten' in plaats van 'te danken'?

Waar baseer je deze stelling trouwens op?
Ik denk dat hij op Ibn Rushd (of Averroes) doelt.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:32:11 #239
137949 Disana
pi_74636708
En toch, als ik dan zojuist Van der Vlies zijn betoog zie houden in de kamer, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik voor sommige fundamentalistisch denkenden ook wel eens respect kan opbrengen. Je kunt bij zo'n man best je portemonnee laten liggen.
pi_74636764
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een vrouwelijke imam mag slechts alleen voor vrouwen het gebed lijden. Een mannelijke imam voor beiden. Dit heeft te maken met dat de stem van een vrouw verleidelijk kan zijn voor een man/c.q. concentratie verbreken.

Maar ze bestaan wel in ieder geval.
Is de stem nu ook al verleidelijk?
  donderdag 12 november 2009 @ 15:35:08 #241
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74636795
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan die sekslijnexploitanten hoeveel zij er aan verdienen.
pi_74636916
quote:

[..]

Jij komt zeker uit Rotterdam? Nee, daar zijn vrouwenstemmen inderdaad niet verleidelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74636917
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:35 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik .
Maar een vrouw die een tekst uit de Koran voorleest heeft toch niets erotisch?
pi_74636934
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij komt zeker uit Rotterdam? Nee, daar zijn vrouwenstemmen inderdaad niet verleidelijk.
Nee hoor, niet uit Rotterdam
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:39:26 #245
137949 Disana
pi_74636951
quote:

[..]

Ook off-topic: heb je mij nooit gehoord in Peters Prietpraat Show en weet je nog wat Peter, aardig een kenner, van mijn stem vond? Sindsdien doe ik moeite zakelijker te klinken
pi_74636993
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik .
Maar een vrouw die een tekst uit de Koran voorleest heeft toch niets erotisch?
Je gaat soms twijfelen aan die geestelijken die dat verzonnen hebben. In het jodendom kom je deze logica ook tegen. Zegt volgens mij meer over de rabbijn dan over de vrouw .
bron
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:44:04 #247
137949 Disana
pi_74637123
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:40 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je gaat soms twijfelen aan die geestelijken die dat verzonnen hebben. In het jodendom kom je deze logica ook tegen. Zegt volgens mij meer over de rabbijn dan over de vrouw .
Jazeker, maar wat zegt het precies, dat heb ik nooit begrepen. Is het haat jegens vrouwen omdat die de man seksueel en gevoelsmatig zwak kunnen maken? Zien die mannen zich gewoon als zwak? Of is de vrouw gewoon per definitie uit op verleiding en heeft de man wel wat beters te doen.
pi_74637338
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook off-topic: heb je mij nooit gehoord in Peters Prietpraat Show en weet je nog wat Peter, aardig een kenner, van mijn stem vond? Sindsdien doe ik moeite zakelijker te klinken
Dat was leuk, de PPS, ja, ik heb je gehoord, mooie warme stem heb je. Waarom zou je zakelijker willen klinken?

On topic: ik vind het erg overdreven dat een vrouw verleidelijk is voor een man als ze voorleest uit de Koran. Als het uit de Kama Sutra was zou ik het me kunnen voorstellen. Al staat daar niet zo veel tekst in Straks moeten de vrouwen nog zwijgen ook.
pi_74637392
We hebben het nu ineens over de verleiding van de stem van de vrouw ?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_74637422
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Jazeker, maar wat zegt het precies, dat heb ik nooit begrepen. Is het haat jegens vrouwen omdat die de man seksueel en gevoelsmatig zwak kunnen maken? Zien die mannen zich gewoon als zwak? Of is de vrouw gewoon per definitie uit op verleiding en heeft de man wel wat beters te doen.
Voor mij zegt het wat over de seksuele gevoelens van de geestelijke. Zo heb ik ooit gehoord van een rabbijn die vrouwen verbood om lakschoenen te dragen, want die spiegelen en dan kon je onder hun rok kijken. Hoe verzin je het .

Ik zou het niet zien als haat. Eerder vanuit een wereldbeeld waarin vrouwen minder rechten hebben. Als je dat met de paplepel ingegoten krijgt is het lastig om daaruit te breken. Ik ben zelf ook opgegroeid met het idee dat vrouwen geen dienst in de synagoge mogen doen. Ik vind het prima als ze het wel doen, maar die ene keer dat ik het meemaakte stond ik toch wel raar te kijken. Onwerkelijk, omdat ik het niet gewend ben. Ik krijg er toch elke keer een gevoel bij dat het niet klopt, ondanks dat ik vind dat het wel goed is.
bron
  donderdag 12 november 2009 @ 15:52:16 #251
3542 Gia
User under construction
pi_74637423
quote:

[..]

Ja, binnenkort moet er ook voortaan een prop in de mond als ze de deur uit gaan. Want stel je voor!!
pi_74637427
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:51 schreef paddy het volgende:
We hebben het nu ineens over de verleiding van de stem van de vrouw ?
Ja, blame Bukakius
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 15:52:32 #253
137949 Disana
pi_74637433
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was leuk, de PPS, ja, ik heb je gehoord, mooie warme stem heb je. Waarom zou je zakelijker willen klinken?

On topic: ik vind het erg overdreven dat een vrouw verleidelijk is voor een man als ze voorleest uit de Koran. Als het uit de Kama Sutra was zou ik het me kunnen voorstellen. Al staat daar niet zo veel tekst in Straks moeten de vrouwen nog zwijgen ook.
Heel in het algemeen en als de samenleving het toestaat worden de vrouw beperkende regels opgelegd met name op seksueel vlak. Je kunt geen stam bedenken of de vrouw is slechter af. Ik denk dus niet dat het specifiek iets van de islam is.
pi_74637434
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met haat te maken, of enige aversie jegens de vrouw. Het vermogen van de man om te concentreren op een pratende vrouw (althans de inhoud van wat ze zegt), dat is eerder al eens getest. Zoek maar uit.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:52:53 #255
3542 Gia
User under construction
pi_74637445
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:35 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Want......er zijn geen mannelijke sexlijnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')