abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74629160
quote:
Fractievoorzitter Eppie Klein van de SGP in de Provinciale Staten Gelderland heeft gezegd dat hij liever geen moskeeën ziet en dat de islam tot nu toe niets goeds heeft gebracht. "Ik heb geen pijn van een foto van een brandende moskee."
Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets. Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee? Als je geen pijn voelt bij brandende moskeeën implicieert dat nog niet dat je voor het in brand steken bent van moskeeën.

Ik begrijp de ophef eigenlijk niet. Beetje boehoe huilie gezeik als je het mij vraagt.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:32:59 #122
137949 Disana
pi_74629195
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat moet ik zeggen ja, omdat mijn mening vrij helder is. Ik vind religie in elke vorm "een eigen keuze" maar zeker niet iets waar ik achter sta. Ik ben denk ik nog "extremer" dan anderen hierin, omdat ik tegen elke uiting van geloof in het openbaar ben. Dat doen mensen maar lekker thuis.

Deze uitspraak van een religieuze fanaat is kwalijk maar we moeten nu niet allemaal net doen alsof dat alleen aan de SGP voorbehouden is, dat deze uitspraken worden gedaan.
In je eerste alinea kan ik me helemaal vinden, alleen moeten we accepteren dat dat niet haalbaar is.

Waarom zouden we het niet eens een keer over christenfundamentalisten hebben? Het wordt juist oninteressant wanneer er steeds moslims met de haren bijgesleept worden, want daar staat NWS al van vol.
pi_74629217
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2009 13:26:35 (ontopic aub) ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_74629232
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets.
Jij bent bekend met álles wat 'de Islam' tot nu toe heeft gebracht?
quote:
Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee?
Dat hoef je niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:34:41 #125
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74629237
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij bent orthodox gereformeerd?
Dat ben ik
quote:
Ja ja, vrijwillig.
Oh dus nu werken ze opeens onvrijwillig? Terwijl ze volgens jou eerst onvrijwillig thuis zaten... Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?
quote:
Maar als een moslima een hoofddoek draagt is het ineens opgelegd.
Wil je mij geen uitspraken in de mond leggen?
quote:
En vijf kinderen vind ik ook al veel.
Maak jij uit wat veel of weinig is? Ik hoef er geen tien en ook geen vijf, maar dat laat ik niet bepalen door een ander.
pi_74629246
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik deel zijn mening op twee punten. De islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht en een brandende moskee doet mij ook niets. Waarom zou ik pijn moeten voelen bij een brandende moskee? Als je geen pijn voelt bij brandende moskeeën implicieert dat nog niet dat je voor het in brand steken bent van moskeeën.

Ik begrijp de ophef eigenlijk niet. Beetje boehoe huilie gezeik als je het mij vraagt.
Wat houdt dat in, 'de Islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht'? Wat zou het dan moeten brengen? Hoe ziet dat eruit, iets goeds dat de Islam brengt? Ik ben ervan overtuigd dat een SGP'er nooit en te nimmer iets goeds zal toekennen aan de Islam.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74629274
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom zouden we het niet eens een keer over christenfundamentalisten hebben? Het wordt juist oninteressant wanneer er steeds moslims met de haren bijgesleept worden, want daar staat NWS al van vol.
Daar hebben we het nu toch over? Ik zie het probleem echt niet. NWS = actualiteiten, en schijnbaar zijn WIlders/Moslim topics de enige actualiteiten van de meeste Fok!kers tegenwoordig.

Dit bedoel ik dus met lange tenen als het om moslims gaat, en dan wijzend van " JAaaa maar er zijn ook christenfundamentalisten"
Uiteraard zijn die er, maar die zijn niet heel erg actueel nu he
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74629308
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn oma is 95 geworden, zwaar katholiek. En geloof mij, ZIJ had het thuis voor het zeggen. Niet mijn grootvader. Die ging gewoon werken en kwam 's avonds weer thuis.
Zo ook bij mijn ouders. Mijn vader heeft nog steeds niets te zeggen, mijn moeder regelt alles. Ze zijn 70 en ook katholiek.

Niks oppressie. Waar haal je dat in godsnaam vandaan.

En incest in die kringen: Heb je helemaal gelijk in. Echter gebeurde en gebeurt dat ook in andere kringen, maar die zijn nog niet zo verlicht dat slachtoffers daarover durven praten. Daar zit het gewoon nog allemaal in de taboe sfeer. 't Is niet zo dat het niet gebeurt als je er niet over hoort.
Goh, en ik zat van de week toevallig te kijken naar dat ene programma, grenzenloos verliefd oid, waarbij in dit geval een Nederlandse in een dorp ergens in Jordanië is gaan wonen .. en die meid viel van de ene verbazing in de andere, er mag van alles en nog wat niet in het openbare leven, wat nogal beperkend overkomt, maar thuis is de vrouw de baas, de moslimman heeft even weinig in te brengen als jouw vader en opa.
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:37:49 #129
137949 Disana
pi_74629333
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat ben ik
[..]

Oh dus nu werken ze opeens onvrijwillig? Terwijl ze volgens jou eerst onvrijwillig thuis zaten... Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?
[..]

Wil je mij geen uitspraken in de mond leggen?
[..]

Maak jij uit wat veel of weinig is? Ik hoef er geen tien en ook geen vijf, maar dat laat ik niet bepalen door een ander.
Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst, en een ander feit is toch gewoon dat ze niet in de hoogste regionen van de politiek actief mogen zijn.

Ik maak niets uit, ik geef een mening en formuleer dat ook zo. Vijf is veel.

Wat vind jij eigenlijk van de uitspraken in de OP?
pi_74629366
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst, en een ander feit is toch gewoon dat ze niet in de hoogste regionen van de politiek actief mogen zijn.

Ik maak niets uit, ik geef een mening en formuleer dat ook zo. Vijf is veel.

Wat vind jij eigenlijk van de uitspraken in de OP?
Dat geldt inderdaad voor alle orthodox-religieuzen, ongeacht welke religie. Dat past nu eenmaal bij het "karakter" van het orthodoxe.
Mr. Prolapse 2009
pi_74629367
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar hebben we het nu toch over? Ik zie het probleem echt niet. NWS = actualiteiten, en schijnbaar zijn WIlders/Moslim topics de enige actualiteiten van de meeste Fok!kers tegenwoordig.

Dit bedoel ik dus met lange tenen als het om moslims gaat, en dan wijzend van " JAaaa maar er zijn ook christenfundamentalisten"
Tjeemig, het topic gaat over een christenfundamentalist die zich uitspreekt over moskeeën en de islam .. iets van pot en ketel dus
pleased to meet you
  donderdag 12 november 2009 @ 11:38:54 #132
3542 Gia
User under construction
pi_74629368
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat houdt dat in, 'de Islam heeft tot nu toe niets goeds gebracht'? Wat zou het dan moeten brengen? Hoe ziet dat eruit, iets goeds dat de Islam brengt? Ik ben ervan overtuigd dat een SGP'er nooit en te nimmer iets goeds zal toekennen aan de Islam.
Stel het eens andersom: Wat heeft de Islam voor meerwaarde voor Nederland? Noem eens iets typisch Islamitisch waar wij Nederlanders toch mee op vooruit zijn gegaan?

En kijk andersom eens of de Islam in Nederland heeft geleid tot een achteruitgang op bepaalde punten, voor de Nederlanders?
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:39:02 #133
137949 Disana
pi_74629371
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]
Ja, daar gaat dit topic over
pi_74629413
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Gemiddeld zitten veel meer orthodoxe vrouwen met de kinderen thuis dan andere vrouwen van Nederlandse afkomst
Maakt dat wat uit? Deze mensen boeren goed. De mensen die niet goed boeren? Werken gewoon hoor. Veel vrouwen uit die groepen doen ook erg veel aan vrijwilligers werk op asielzoekerscentra etc.
pi_74629433
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

In de theorie staat de islam als je moslims mag geloven voor verdraagzaamheid, vrede en tolerantie. Ik zie geen van die punten in de realiteit op grote schaal verwezenlijkt worden. Er is eerder sprake van het tegenovergestelde.

De islam vind ik geen verrijking waar ik als individu iets van kan leren.
pi_74629443
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Tjeemig, het topic gaat over een christenfundamentalist die zich uitspreekt over moskeeën en de islam .. iets van pot en ketel dus
Ach ja, heette toch spiegelen?
pi_74629452
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, daar gaat dit topic over
En wat is dan het probleem? In moslim-topics wordt de PVV er ook altijd bij de haren bijgesleept, hell, in veel andere topics komt de PVV ook vaak ineens om de hoek, totaal onnodig.

Maar als het hier gebeurt, vrij relevant want het gaat om religieus extremisme, dan is het ineens niet goed? Logica zegt dan dat de enige andere variabale het lijdende voorwerp is, namelijk "moslims".

Maar goed, just my 2 cents.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 11:41:58 #138
137949 Disana
pi_74629473
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wat is dan het probleem? In moslim-topics wordt de PVV er ook altijd bij de haren bijgesleept, hell, in veel andere topics komt de PVV ook vaak ineens om de hoek, totaal onnodig.

Maar als het hier gebeurt, vrij relevant want het gaat om religieus extremisme, dan is het ineens niet goed? Logica zegt dan dat de enige andere variabale het lijdende voorwerp is, namelijk "moslims".

Maar goed, just my 2 cents.
Context: iemand stelde dat het beter toeven was in een christentheocratie dan in een islamtheocratie. Lees het anders nog even over
pi_74629477
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de theorie staat de islam als je moslims mag geloven voor verdraagzaamheid, vrede en tolerantie. Ik zie geen van die punten in de realiteit op grote schaal verwezenlijkt worden. Er is eerder sprake van het tegenovergestelde.

De islam vind ik geen verrijking waar ik als individu iets van kan leren.
Door de Islam te bestuderen kan je te weten komen wat meer dan een miljard personen beweegt. Dat vind je niet voldoende?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:43:09 #140
3542 Gia
User under construction
pi_74629503
Ik snap nog steeds niet wat die man eigenlijk verkeerd heeft gezegd. Hij heeft toch niets gezegd dat niet waar is. En is het kwetsend als een grefo zegt geen pijn te hebben als hij een brandende moskee ziet?
Moet hij dan wel pijn hebben? Of mag dat gewoon niet gezegd worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')