Nabrander: volgens mij haalt hij dan de renaissance en de verlichting door elkaar.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:29 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij op Ibn Rushd (of Averroes) doelt.
Sowieso, de vrouwelijke imam is er ookquote:Op donderdag 12 november 2009 16:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe lang mogen wij al stemmen? Hoe lang hebben wij al gelijke rechten? En homoseksuelen?
quote:There is a current controversy among Muslims on the circumstances in which women may act as imams—that is, lead a congregation in salat (prayer). Three of the four Sunni schools,[1] as well as many Shia, agree that a woman may lead a congregation consisting of women alone in prayer. According to all currently existing traditional schools of Islam, a woman cannot lead a mixed gender congregation in salat (prayer).
Some schools make exceptions for Tarawih (optional Ramadan prayers) or for a congregation consisting only of close relatives. Certain sects, such as the Haruriyyah branch of the Kharijites movement in the 7th century, considered it acceptable for a woman to be imam. Certain medieval scholars—including Al-Tabari (838–932), Abu Thawr (764–854), Al-Muzani (791–878), and Ibn Arabi (1165–1240)—considered the practice permissible at least for optional (nafila) prayers; however, their views are not accepted by any major surviving group.
With in the Muslim communities in recent years the debate has been reactivated, arguing that the spirit of the Qur'an and the letter of a disputed hadith indicate that women should be able to lead mixed congregations as well as single-sex ones, and that the prohibition of this developed as a result of sexism in the medieval environment, not as a part of true Islam
Inderdaad, dat leerde ik vandaag in dit topic want ik wist het niet. Daarom, als de islam de kans krijgt ontwikkelt deze zich ook.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:02 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Sowieso, de vrouwelijke imam is er ook.
[..]
Zijn dat ook vrouwen?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:00 schreef Disana het volgende:
En homoseksuelen?
Flauw. Het gaat om achtergestelde groepen en emancipatie. Je geeft geen antwoord op mijn vraag, rekenen we in eeuwen of decennia als het daarop aankomt in het westen.quote:
Nope, wel net zo zondig als vrouwen .. alleen is het bij ons dan een erfzonde, begaan door Evaquote:
Pure discriminatie van de vrouw en je zegt eigenlijk dat de man een pre-historisch dier is met het verstand in de verkeerde kop.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een vrouwelijke imam mag slechts alleen voor vrouwen het gebed lijden. Een mannelijke imam voor beiden. Dit heeft te maken met dat de stem van een vrouw verleidelijk kan zijn voor een man/c.q. concentratie verbreken.
Maar ze bestaan wel in ieder geval.
Geweldig die islamitische welzijnsorganisaties, bleek ook duidelijk na de tsunamiramp.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er een islamistische welzijnsorganisatie wordt opgezet?
Het is wetenschappelijk bewezen dat de mannen hun hersenen (tijdens het luisteren) anders gebruiken dan vrouwen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Pure discriminatie van de vrouw en je zegt eigenlijk dat de man een pre-historisch dier is met het verstand in de verkeerde kop.
Klopt. Lullig om te zeggen maar áls ik al een hand krijg van een moslim tel ik achter mijn rug mijn vingers na uit respect.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:32 schreef Disana het volgende:
En toch, als ik dan zojuist Van der Vlies zijn betoog zie houden in de kamer, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik voor sommige fundamentalistisch denkenden ook wel eens respect kan opbrengen. Je kunt bij zo'n man best je portemonnee laten liggen.
Maar goed dan dat Eva geen Christen was!!quote:Op donderdag 12 november 2009 16:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Nope, wel net zo zondig als vrouwen .. alleen is het bij ons dan een erfzonde, begaan door Eva
Wat heeft dat nog met het topic te maken? Jij geeft af op moslims in elk topic dat zich er ook maar enigszins voor leent.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt. Lullig om te zeggen maar áls ik al een hand krijg van een moslim tel ik achter mijn rug mijn vingers na uit respect.
Is al langer bekend maar daarom is de man dan toch per definitie zonder franjes en feestverpakking in verhouding een onderontwikkelde aap?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:14 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat de mannen hun hersenen (tijdens het luisteren) anders gebruiken dan vrouwen.
Klopt, daarom zijn die regels ook. Omdat we onderontwikkelde apen zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is al langer bekend maar daarom is de man dan toch per definitie zonder franjes en feestverpakking in verhouding een onderontwikkelde aap?
Wat heeft jouw offtopic reactie met het topic te maken waar ik weer op reageer?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat heeft dat nog met het topic te maken? Jij geeft af op moslims in elk topic dat zich er ook maar enigszins voor leent.
Wat is nou nou weer voor rare draai? Je wou zeggen dat de verleiding door Eva en daaropvolgende zondeval geen enkele betrekking heeft op het christendom en zijn houding taz van 'de vrouw'?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed dan dat Eva geen Christen was!!
En de vrouw moet het bekopen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:25 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Klopt, daarom zijn die regels ook. Omdat we onderontwikkelde apen zijn.
Niet off-topic want over de SGP.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heeft jouw offtopic reactie met het topic te maken waar ik weer op reageer?
Maar hij zegt niet dat hij ook geen pijn voelt als hij een sjoel of een kerk of een tempel in brand ziet staan.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
Ik ervaar doorgaans ook geen pijn als ik brandende gebouwen zie, tenzij ik weet dat er binnen nog mensen aanwezig zijn. Een brandend gebouw is slechts materiële schade; het wordt pas erg als er uniek cultuurgoed verloren gaat, omdat bijvoorbeeld het gebouw heel bijzonder is, of omdat binnen heel bijzondere spullen aanwezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |