James1988 | maandag 26 oktober 2009 @ 15:35 |
Topic nummer 189 alweer... omdat dit toch een beetje een bijzonder nummer is, staat deze startpost in het teken van Siemens' EuroSprinter-locomotieven. De gewone OP is in het vorige topic te vinden. EuroSprinter-locs zijn in Nederland vooral te vinden in het goederenvervoer, met name over de Betuweroute. Ze kunnen immers 25 kV aan, én ERTMS. In Nederland worden ES64F4's ter lease aangeboden door MRCE Dispolok. Buiten het goederenvervoer, wordt de ES64F4 ook ingezet voor CityNightLine. ![]() ES64F4 voor CityNightLine ![]() Een ES64F4 (aka BR189) trekt een paar rijtuigen (meer volgt) | |
dennistd | maandag 26 oktober 2009 @ 15:35 |
Ja he, waar is de OP? ![]() SPOILER: OP | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 oktober 2009 @ 15:39 |
Waarom is 189 een speciaal nummer? | |
dennistd | maandag 26 oktober 2009 @ 15:40 |
Hierdoor:![]() ![]() ![]() | |
Crientj | maandag 26 oktober 2009 @ 15:43 |
Hola. | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2009 @ 15:44 |
Mooie platen ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 15:45 |
![]() ![]() Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen? ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2009 @ 15:46 |
Ben de nieuwe stellen van Arriva, 10345 en 10346, helaas nog niet tegengekomen onderweg. Binnenkort maar eens opzoeken ![]() | |
Eix | maandag 26 oktober 2009 @ 15:47 |
Het voorkomt dat elk topic dezelfde standaard vraag terug komt. | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 15:54 |
quote:a) OP is te summier om alle vragen te beantwoorden b) gewoon een FAQ erin? Zoals dat nu met 1 vraag gedaan is. Meeste vragen gaan immers over actualiteit c) menig outsider leest dit toch niet d) google? Ik ben zelf niet zo op de hoogte van alles wat hier vooral speelt dat ik het zelf zou durven aanpassen overigens ![]() | |
Guppy | maandag 26 oktober 2009 @ 16:03 |
Ik vind de OP met alle vervoerders mooi, en ik heb 'm ook gelezen toen ik hier voor het eerst kwam. | |
Peter | maandag 26 oktober 2009 @ 16:19 |
Verandering van spijs doet eten ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 16:20 |
quote:Ik ook. Ongeveer 4 jaar terug. ![]() edit; als het niet eerder was, lurkte eerst altijd mee hier ![]() | |
James1988 | maandag 26 oktober 2009 @ 16:41 |
Volgens mij zouden we best iets op de wiki kunnen zetten, zodat we dat niet iedere keer hier hoeven te copypasten? Ik weet nou wel dat NS Hispeed met Prio's op de HSL rijdt en dat Arriva met Spurts rondkart ![]() En wat is er met die DDM gebeurd? | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 17:08 |
quote:Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot? | |
Rowdie | maandag 26 oktober 2009 @ 17:11 |
quote:waar is dat plaatje van? | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2009 @ 17:17 |
quote:Is later hersteld en het was idd een aanrijding met een VIRM volgens mij. Was het niet in de buurt van Amsterdam dat beide treinen het nodig vonden om zo te gaan doen? | |
citywok | maandag 26 oktober 2009 @ 17:36 |
quote:Vanmiddag in de 345 gezeten richting Nieuweschans. Verschil met de 'oude' GTW's is de donkergrijze vloer i.t.t. de lichte. Ow, en de deuren pompen en sputteren nog steeds ![]() | |
bork | maandag 26 oktober 2009 @ 18:03 |
De OP is eindelijk goed te zien bij mij dus van mij hoeft ie niet weg | |
trainfreak | maandag 26 oktober 2009 @ 18:05 |
Hier gaan we weer... In mei was er de 'parade van de bolle neuzen' op L128 (TSP-lijn). Dit waren de aanwezige locs: | |
Ireyon | maandag 26 oktober 2009 @ 18:07 |
'k Wacht met smart op de Taurus foto's ![]() | |
Palmboom313 | maandag 26 oktober 2009 @ 18:44 |
189 ![]() | |
ghizzer | maandag 26 oktober 2009 @ 19:29 |
tvp | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 20:30 |
Toch nog een leuk ritje gemaakt afgelopen zondag. Ik hoorde vrijdagavond ineens van het Müngstener Brückenfest. De hoogste spoorbrug van Europa is jarig (112 geworden ![]() ![]() ![]() En het interieur: ![]() Na een uurtje kwam ik aan in Düsseldorf, voor een materieeldebuut ![]() ![]() Aangekomen in Solingen kon het feest beginnen met stoomloc 78 468. ![]() Ook inmiddels bijna historisch, de BR 628 die klaar staat om via de Brücke naar Wuppertal te rijden. ![]() Nog steeds in Solingen, stoomloc 38 2267 die de trein trok waarmee ik over WUppertal naar Remscheid gereden ben. ![]() Deze trein stond in Wuppertal-Vohwinkel (en ook op andere stations trouwens) gewoon aangegeven op de digitale CTA's ![]() ![]() En roken en stomen deed-ie ook goed ![]() ![]() Dan de stoomloc bij aankomst in Remscheid. Hier ben ik uitgestapt voor het Bahnhofsfest, wat eigenlijk nogal teleurstellend bleek te zijn, maar goed. Aan publieke belangstelling geen gebrek in ieder geval. ![]() Overigens deden de stoomtreinen het niet helemaal op eigen kracht. Beide werden (mede) geduwd door een dieselloc V100 ![]() Buiten de stoomtreinen, die de hele ronde reden, werd er ook nog met een sliert Uerdinger Schienenbusse gependeld tussen Solingen en Remscheid, over de Brücke. ![]() Ook aan het smalspoor voor de keinders was gedacht: ![]() Op de terugweg kon in Wuppertal-Oberbarmen dit schattige locje nog even op de foto. ![]() Tot slot nog een moderne gelede Citaro en een historische trolleybus in SOlingen. ![]() ![]() Enjoy ![]() | |
Crientj | maandag 26 oktober 2009 @ 20:35 |
![]() Ik wist dat deze trein ooit nog langs zou komen. ;o Deze heb ik als voorbeeld gebruikt om na te maken in 3dsmax. Hoewel mijn 3d trein kut is, niet klopt qua slangen / onderkant bij de wielen en dr heel veel is weggelaten is het toch mijn treintje. ![]() Een eerstejaars dat laten namaken was ook een ramp. =] ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 20:39 |
Dan ben je wel even bezig jongedame ![]() | |
-er1k | maandag 26 oktober 2009 @ 20:39 |
Nog vergeten te melden; vorige week dinsdag een sprinter als sneltrein Alkmaar - Den Haag ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 22:05 |
Woot, een passagierstender met kolen? | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 22:06 |
quote:Met hele grote BLOEMKOLEN ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 22:09 |
quote:Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender is ![]() | |
knars | maandag 26 oktober 2009 @ 22:22 |
Zeg, ik noemde zo'n ongemotoriseerde zeepkist op rails een lorry, maar heet dat eigenlijk wel zo? | |
NikkelCobalt | maandag 26 oktober 2009 @ 22:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() quote:Lorry is Engels voor gemotoriseerde zeepkist ![]() edit; of volgens wikipedia een open wagon met kipper. Maar kolen kippen doen tenders niet? | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 22:42 |
Lorry wordt ook wel gebruikt voor "vrachtwagen" | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2009 @ 22:51 |
Leuk verslagje Dr_Flash! ![]() Dat die stoomlocs geholpen werden door diesels, dat zal wel nodig zijn omdat die spoorlijn (route van RB47) nogal sterke hellingen kent? | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 22:57 |
Weet ik niet. Het kan. Maar het kan ook gewoon voorzorg zijn om de stomers niet te zwaar te belasten. | |
knars | maandag 26 oktober 2009 @ 23:12 |
Ja, ik bedoel met lorry dus echt zo;n plaat op wielen dat je kunt aandrijven door met twee personen aan weerszijden van een soort wip/hefboom te pompen. Ja, haha, zo'n ding heet handkar, lachen. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2009 @ 23:13 |
![]() Pomplorrie dan ![]() | |
knars | maandag 26 oktober 2009 @ 23:20 |
Jaaaaa pomplorrie ![]() Eerste Nederlands kampioenschap Pomplorrie rijden: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/09/18/R055.htm | |
greavy | maandag 26 oktober 2009 @ 23:31 |
quote: ![]() En der is weer iemand voor de trein ![]() Gebeurd wel vaak "Ëen aanrijding met een persoon" (zelfmoordacties ![]() | |
knars | maandag 26 oktober 2009 @ 23:55 |
Het is herfst, dan heb je dat nou eenmaal wat meer dan in de lente en de zomer. Treurig, maar helaas... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:01 |
TVP tevens niet klikken | |
NikkelCobalt | dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:21 |
quote:Ik wilde ze eigenlijk niet posten maar nu moet ik wel ![]() ![]() ![]() ![]() En omdat ik deze straddlecarrier helemaal tof vond post ik hem er gewoon bij ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:32 |
Cool! Tilt Shiift Foto's? ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:34 |
Nee, "Kaj M" op Eurospoor ![]() | |
TommyGun | dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:17 |
Mooi ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:41 |
quote:Alsof iemand weet wat dat is ![]() Lijkt me trouwens geen tilt-shift maar gewoon groothoek ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:19 |
Tilt-shift is nogal breed uitgemeten als zijnde een "rage". Denk dat de meesten het wel weten? ![]() En groothoek? Is dat ongeveer hetzelfde als macrostand? Want een groothoeklens heeft mijn Ixus 100 niet ![]() | |
Socios | dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:20 |
Lachen foto´s Dr_Flash, maar waar is die brug nou? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:52 |
quote:Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig ![]() Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet ![]() @Soos: Die brug zelf is ongeveer het enige wat ik niet gedaan heb. Paste niet in mijn programma ![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:55 |
quote:Mauw. Ik had het opgezocht! Alleen.. is die trein gewoon kut. =] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:00 |
RER A Ligt er (deels? uit. Iig bij Disney wel, hoe lang nog... | |
NikkelCobalt | dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:12 |
quote:Ik bedoelde de softwarematige tilt shift ![]() + nee ik weet weinig van fotograferen verder. | |
Rowdie | dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:14 |
Mooie stoomtrein, moet meteen weer aan Dordt in Stoom denken, weer erg zin in! ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:17 |
quote:Nou, zo lang: | |
SpeedyRich | dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:50 |
quote:Waar en wanneer was/is dat ? ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:34 |
Geen idee. Wie het weet mag het zeggen. | |
dennistd | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:19 |
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:23 |
quote:Apart? Ze kunnen toch een stuk of 6 buffels (of zoveel nodig) naar zwolle doen voor die 3 jaar? Of kan er niet getankt worden in Zwolle? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 17:23:46 ] | |
Hr-Flip | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:36 |
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle) Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg) Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud. Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:40 |
quote:Hoezo gaat Syntus in Hengelo daar weg dan? Nedtrain zit er toch? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 17:54:20 ] | |
dennistd | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:43 |
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper. Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:55 |
quote:Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee? | |
MassimO | dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:26 |
Voor de liefhebbers , vanavond weer Rail Away op Ned 2 , 19:55. met vanavond: Vanaf de hoofdstad Zagreb een reis naar de kust en grootste haven, Rijeka. Zo krijg je een goed beeld van Kroatië, waar moerassen plaatsmaken voor woest bergland, voor de trein steil afdaalt naar de kust | |
dennistd | dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:36 |
quote:Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM) | |
greavy | dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:53 |
quote: ![]() Op deze manier kan je iets ook uitleggen.. Alleen de definitie van Eilandbedrijf leg je niet echt goed uit:o | |
dennistd | dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:05 |
Doe zelf eens een poging dan ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:23 |
Nee hoor vanaf 5 -12-2009, komen alle NSR DM'90 stellen in Hengelo in onderhoud. Bron is betrouwbaarder dan somda, namelijk NedTrain Hgl zelf. | |
dennistd | dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:29 |
Waar ik Twente zei wil ik vervangen door Zwolle en waar ik eerst Zwolle zei dat moet Twente zijn. STOP ![]() De Apeldoorn-Zutphen DM'90s zullen dan wel gewoon over Zutphen-Hengelo gaan. | |
Fred2 | dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:15 |
Vergane glorie...![]() | |
Ireyon | dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:28 |
quote:Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug.. ![]() Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken.. ![]() | |
knars | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:13 |
Luchtspoor was wel bijzonder om overheen te rijden ja. Het oude station Blaak heb ik nog vaak bezocht als ik met m'n opa en oma een dagje OV in de regio Rotterdam ging doen, overstappen van de tram of de Oost-Westlijn (toen Blaak nog Bruin was) op de trein. Toen station Hofplein nog een echt station was, toen de Hef nog het treinverkeer plat kon leggen als ie bleef hangen. Ah, mooie tijd. | |
Hr-Flip | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:14 |
heerlijk was dat stukkie luchtspoor. met name zittend in een mat 54 super gewoon | |
-er1k | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:18 |
Mensen, even een korte vraag aangezien jullie het antwoord wel weten en ik niet zo snel tot een conclusie kon komen. Ik reis morgen met een groepje studenten van Leiden naar Hilversum en we pakken de trein van 10:30, die aansluit op de Intercity (NS HIspeed) van 10:49 vanaf Schiphol en ook stopt te Hilversum. Kunnen wij met onze OV-kaart gebruik maken, zonder toeslag? En moet hier gereserveerd worden?! Bij voorbaat dank. | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:20 |
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben | |
-er1k | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:20 |
quote:Dank je! We zien het wel. Desnoods blijven we met z'n 28en op het balkon staan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:21 |
dat moet wel passen. In die trein is altijd plek genoeg | |
Palmboom313 | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:04 |
quote:Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zeg | |
Ireyon | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:13 |
Sloterdijk verbouwen? Wtf? 'k Ken wel een tiental stations opsommen die een verbouwing wat harder nodig hebben, dacht ik zo.. ![]() | |
greavy | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:14 |
quote:Dat is een goeie.. Om simpel en kort uit te leggen, dmv eeen definitie van het woord, is wel moeilijk denk ik ![]() | |
greavy | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:15 |
quote: ![]() | |
knars | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25 |
Als er één overgewaardeerd snertstation bestaat met overbodige sporen en perrons als oplossingen voor problemen die nooit bestaan hebben, dan is het wel dat over het paard getilde hoopje stront genaamd Sloterdijk. Als reiziger zie ik er het nut niet van in. Prima als er voor die kantoren een treinstation is, heel goed zelfs. Maar waarom ga je zo'n immens overstapstation uit de grond stampen op een steenworp afstand van Amsterdam CS? Wie gaat daar nou van trein-op trein overstappen, welke reizigersstroom is dat in godsnaam? | |
knars | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26 |
Los van het feit dat ze het beter tegen de vlakte kunnen gooien vind ik het overigens wel een | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:37 |
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen. Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol | |
Ireyon | dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:41 |
quote:'t Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo.. ![]() De lijn CS - Schiphol voegt overigens niks toe en is alleen maar tijdverspilling.. die had gewoon met een mooie boog vóór het station langs moeten gaan.. | |
greavy | dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:14 |
quote:Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagen ![]() En dan weet ik ook nog niet eens welke treinen daar wel of niet stoppen ![]() Het is wel een druk station, dat weet ik wel.. Dacht meer dan 30.000 reizigers per dag daar | |
greavy | woensdag 28 oktober 2009 @ 07:19 |
quote:Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden? Ik heb der een hard hoofd bij.. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2009 @ 08:28 |
Op termijn zal blijken dat "wegens tegenvallende reizigersaantallen de toeslagen helaas verhoogd moeten worden". De rest laat zich raden. | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58 |
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris. Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik. | |
De_Hertog | woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22 |
quote:Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje.. ![]() | |
Brembo | woensdag 28 oktober 2009 @ 10:28 |
quote:Het is een beetje het kip en ei probleem ![]() Waarom niet rijden als lowcost vervoerder, directe concurrentie van de NS. Toeslagen voor 2 euro, maar wel volle treinen. | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:40 |
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken. Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder. De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet ![]() | |
Ireyon | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:21 |
quote:Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren. Als men nou met stille rijtuigen zou rijden, er in de kilometerslange tunnels mobiel bereik zou zijn, ze überhaupt elk uur met zekerheid zouden rijden en ze mensen niet elke 5 minuten lastigvallen of ze een koekje van ¤2,- willen kopen (wat allemaal gewoon een standaard simpele service behoort te zijn), dán zou die ¤2,- euro toeslag voor tijdswinst gerechtvaardigd zijn. | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:27 |
Goed, daar heb je een punt. Het geluid is niet echt aangenaam, daar kan NS Hispeed wat aan doen (lees: andere rijtuigen danwel treinstellen, wanneer ze die hebben), het mobiel bereik in de tunnels is echter iets wat onder ProRail valt. Het uitzicht is op zich wat minder, vooral geluidsschermen. En de railcatering is te duur ja ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:39 |
Ik vind een toeslag van 2 euro nog wel terecht. | |
Crientj | woensdag 28 oktober 2009 @ 15:07 |
Tussen Utrecht Overvecht en Bilthoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Ik heb de neiging om nu richting het station te fietsen o.O Al hoop ik dat er niet hier iemand ervoor is gesprongen/weetikveelwatnogmeer. | |
greavy | woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54 |
quote:Aldus treinreiziger.nl Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering ![]() | |
trainfreak | woensdag 28 oktober 2009 @ 16:11 |
Modernisering??? Een nieuw stofje over de huidige zetels, een nieuw kleurtje, nieuwe binnendeuren (toch zeker één), een multifunctionele afdeling (fietsen/rolstoelen). En sommigen doen er ook nog airco voor de bestuurder bij. 't Is maar wat je moderniseren kan noemen ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21 |
quote:http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begint | |
Crientj | woensdag 28 oktober 2009 @ 17:05 |
Shit, tis alsnog bij ons... Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel. | |
bork | woensdag 28 oktober 2009 @ 17:15 |
quote:Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven? | |
Crientj | woensdag 28 oktober 2009 @ 17:45 |
quote:Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg. Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/ | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:01 |
Hoe is het mogelijk ![]() | |
Brembo | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:08 |
quote:Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig traject ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:13 |
quote:1 vlak buiten overvecht, dan nog een halve vlak daarna ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:19 |
quote:Het begon ooit allemaal met een busje dat door de oude bomen heen was gereden.. Buurman hier stond erbij. Auw. Euh, verder duurt het heel lang voordat de trein eraan komt als de bomen dicht zijn. Ik kan me nog herinneren dat ik er 3 kwartier voor heb gestaan. Ook heeft deze overweg veel last gehad van storingen. Maarja, blijkbaar is dat gewoon de plek om te sterven. Niet zo heel lang geleden was er na middernacht een auto klem komen te zitten tussen de bomen.. Het is ook altijd iets daar. | |
brandsrus | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:21 |
quote:Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:24 |
quote:Klinkt lang, maar het is heel normaal. Er moet namelijk eerst een spoordijk gebouwd worden en deze moet inklinken. Pas als dat gebeurd is kan het afgebouwd worden. | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:36 |
Als je op dat inklinken moet wachten kom je wel wat langer uit dan een jaar hoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:54 |
quote:Gewoon wat vaker stopmachines overheen sturen | |
Oom_Agent | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:12 |
Ik zie net dat er, sinds 19:15 uur, een trein in brand staat in Geldermalsen. Voor de rest nog geen info. | |
Guppy | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:22 |
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist... | |
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:34 |
quote:Wat nou weer dan?? ![]() | |
Eix | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:40 |
quote:Je bent wel een ramptoerist zeg. ![]() | |
SevenWonders | woensdag 28 oktober 2009 @ 21:50 |
quote:Ben ik zooooooooooooooooooooooooooooo vaak overeen gereden. Zelfs heel onbedoeld en onbewust met de laatste reizigerstrein... Was wezen shoppen in Rotterdam en er zou rond 9 de laatste trein rijden, gevolgd door een stoomtrein die al stond te dampen....er waren (net als vandaag) allerlei aanrijdingen en de trein die we wilden hebben, reed niet...in ieder geval stapten we in de trein die later de laatste bleek te zijn. Was wel bijzonder...overal beneden langs het spoor en op Blaak zwaaiende mensen...ben maar terug gaam zwaaien.... De maandag na het weekend zoevend door de tunnel....ook bijzonder.... | |
RubenK | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:03 |
TELKENS als ik ergens heen moet is er een verstoring ![]() ik heb er een beetje genoeg van ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:11 |
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt... | |
Zug-Chef | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:13 |
![]() Voor lekkere herfstplaten behoef je op zich geen zon te hebben, bewijst deze foto van de B-Cargo/NMBS 2839 met de bekende I10-stam Belgische rijtuigen. nu ook inclusief een Memling-rijtuig. Deze set rijdt dagelijks tweemaal op en neer vanuit Brussel naar Amsterdam. Als IC 9236 is de trein hier de terugweg naar Brussel Zuid, als een lekker bewolkt maar herfstgekleurd Dordrecht Zuid gepasseerd wordt. | |
JaguarXK | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:29 |
Wat een drama vandaag. Moest van Groningen naar Utrecht voor een 2 uur durende afspraak. 12 uur weggegaan en vanavond 8 uur was ik terug. Toen ik in Utrecht was, was ik al te laat, dus na een half uurtje op Utrecht centraal maar weer terug naar Groningen. Ik zat in de trein die de scootmobiel aanreed, wel een triest ongeval natuurlijk. | |
Crientj | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:36 |
quote:Oh brrr. Dat lijkt me dus zo eng ;{ | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:58 |
Die BelgenBenelux wordt ook steeds bonter qua samenstelling, is het niet? Wat is een Memling-rijtuig nou weer? | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:59 |
quote:De Memling was een Europese internationale trein voor de verbinding Brussel - Parijs. De trein is vernoemd naar de Belgische schilder Hans Memling. ![]() | |
trainfreak | woensdag 28 oktober 2009 @ 23:08 |
Memling-schildering: klik Gemoderniseerde schildering: zie afbeelding enkele posts hierboven (waar het 3e laatste rijtuig een Memling is) | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2009 @ 23:13 |
Hoe vul je een lege tank van een stopmachine bij?SPOILER | |
James1988 | woensdag 28 oktober 2009 @ 23:24 |
Wtf? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 28 oktober 2009 @ 23:27 |
quote:De tweede keer al dat de Breaks gereviseerd worden. | |
Ofyles2 | woensdag 28 oktober 2009 @ 23:29 |
quote:Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee... | |
SpeedyRich | donderdag 29 oktober 2009 @ 00:14 |
quote:ik heb dat nog in het echt mogen zien.... ![]() Was ook niet zo gek als je daar woont ![]() | |
Guppy | donderdag 29 oktober 2009 @ 06:50 |
quote:Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten. Magoed, leuk is anders. | |
greavy | donderdag 29 oktober 2009 @ 08:09 |
quote:Aldus RTV Utrecht. Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar? De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 08:18 |
quote:Last van verstoringen? Echt wel ![]() Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens. | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 08:19 |
quote:Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnen ![]() Crientj heeft wel een linkje ![]() | |
Crientj | donderdag 29 oktober 2009 @ 08:49 |
quote:Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg... Maar dit willen ze ook al jaren, zoals Flash idd zegt had ik gister nog een linkje gevonden waarin ze in 2004 al wilden beginnen met die tunnel.. Maar dat het niet doorging vanwege buurtbewoners blablabla. En verder heeft het te maken met het niet hebben van genoeg geld voor dat.. Hoor zelf al jaren over genoeg ongelukken, maar dr wordt verder niets gedaan om die overgang veiliger te maken.. | |
Guppy | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:05 |
quote:Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel. | |
Fred2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:10 |
quote:Er staat nog meer op het plaatje dan een station... | |
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:24 |
quote:Ik ook. Was op een station, bij het uiteinde van het perron. Alle wachtende reizigers keken de kant van de aankomende trein op, met een blik die ik nooit meer zal vergeten. En toen *boenk boenk* *boenk boenk* voelde je de trein over iets heen hobbelen. Toen de trein stilstond riep de machinist met een trillende stem om "Deze trein gaat niet meer verder". Het was nog een geluk dat het op een groot station was, want de overige treinen konden dus gewoon blijven rijden. Maar leuk is toch echt anders. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:25 |
quote:Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's. ![]() | |
dennistd | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:49 |
Een interessante quote van somda:quote:Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen | |
Peterselieman | donderdag 29 oktober 2009 @ 09:53 |
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick? | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:07 |
Mooie plek voor wat bijzondere tijdelijke makeshift stationsnaambordjes ![]() | |
KapiteinT | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:24 |
quote:En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem? | |
dennistd | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:24 |
quote:Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk... | |
dennistd | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:25 |
quote:Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik. | |
davidov2009 | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30 |
quote:Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien ![]() ![]() Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt ![]() | |
davidov2009 | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:31 |
(foutje) | |
davidov2009 | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32 |
(foutje; waarom klik ik toch steeds op quote ipv Edit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:35 |
quote:Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ... | |
Brembo | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:36 |
quote:Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein. Wel handig als je bij de KEMA werkt en in Nijmegen of Utrecht woont ![]() | |
James1988 | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:41 |
quote:Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn... quote:Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h. quote:En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden. Mocht DB dat doen (of een andere partij), en een betere/goedkopere verbinding bieden dan wat NS Hispeed met Fyra kan bieden, dan kan NS Hispeed volgens mij de boel wel gaan sluiten. quote:Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid. | |
dennistd | donderdag 29 oktober 2009 @ 10:59 |
quote:Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen. | |
James1988 | donderdag 29 oktober 2009 @ 11:09 |
quote:Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt. | |
Socios | donderdag 29 oktober 2009 @ 11:20 |
Dat zou vet zijn zeg, als DB ook in Nederland gaat rijden. ![]() | |
Ireyon | donderdag 29 oktober 2009 @ 11:21 |
quote:Zou je dan ook nog gewoon kunnen reizen zonder reservering en met ¤2,- ICE Toeslag? Dan wordt het toch een stuk aantrekkelijker om tussen Rsd - Ehv te blijven pendelen ![]() | |
James1988 | donderdag 29 oktober 2009 @ 11:48 |
Voor zover mij bekend is, is dat onder de EU-wetgeving allemaal prima mogelijk. | |
Ireyon | donderdag 29 oktober 2009 @ 13:26 |
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet ![]() | |
De_Hertog | donderdag 29 oktober 2009 @ 13:29 |
quote:Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal. | |
James1988 | donderdag 29 oktober 2009 @ 13:34 |
Da's opzich niet onbelangrijk nee... ![]() | |
Ireyon | donderdag 29 oktober 2009 @ 13:34 |
quote:Nee hoor dat is allemaal meegenomen - DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden. - De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden. - Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden. Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen.. ![]() | |
Socios | donderdag 29 oktober 2009 @ 14:05 |
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt. ![]() | |
Brembo | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:39 |
quote:Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl? | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:40 |
quote:Tuurlijk. We schrappen wel de reguliere treinen natuurlijk he ![]() | |
De_Hertog | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:41 |
quote:En de DB weet dit ook al? Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor. | |
James1988 | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:59 |
quote: | |
De_Hertog | donderdag 29 oktober 2009 @ 16:02 |
quote:Maar dan in het Duits. | |
greavy | donderdag 29 oktober 2009 @ 16:12 |
Ik zat nog even op éénVandaag, en kwam dit bericht tegen(tekst en filmpje): Onveilig gedrag op spoorwegovergangen Is btw wel van 27 juli, maar het is allemaal de keiharde waarheid Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij [ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 29-10-2009 16:18:15 ] | |
Fred2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 16:21 |
quote:Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen. De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan. | |
Crientj | donderdag 29 oktober 2009 @ 17:51 |
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:35 |
quote:Ja precies. Wat moet je anders? 12 meter hoge fijnmazige hekken, direct aangesloten op de bovenleiding? ![]() "Ze" kunnen verbeteren wat ze willen, zolang er nog mongolen zijn die onder gsloten omen door kruipen helpt het geen ruk ![]() | |
Ireyon | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:44 |
quote:Voor zover ik weet is het spoor tussen Btl - Ehv al geschikt voor 200km/h en zit alleen ATB ook hier dwars... quote:Tussen Bd - Tb wordt het misschien krap, maar een Benelux die wordt omgeleid weten ze er ook prima tussen te krijgen. Tb - Vl zal denk ik wel lukken met die 4 treinen per spoor per uur en ook daar geldt; een omgeleide ICE past er ook prima tussen.. ![]() quote:Ja doe maar ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:50 |
quote:Ga jij die trein betalen uit eigen zak? | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:53 |
quote:Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken? | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:55 |
quote: Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:03 |
quote:Volgende vraag dan: Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen? | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:04 |
Geen idee, ik ben geen tunnelboer ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:05 |
quote:Archeologie toch? Alhoewel je daarmee heel weinig kunt bij ProRail. | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:06 |
Fysische geografie ![]() Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:18 |
quote:Oké, bedankt. | |
Socios | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:21 |
Niets mis met overwegen, gewoon geduldig zijn. ![]() Binnenkort verdwijnt er ook een onbeveiligde overweg bij Franeker. ![]() | |
ACT-F | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:25 |
quote:Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen! | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:25 |
quote:Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt? quote:Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie? ![]() | |
ACT-F | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:38 |
quote:Dat is een mooi bijgevolg, maar het is eigenlijk het forceren van het darwinisme. | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:58 |
quote:Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verder ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:05 |
quote:Alleen vitale onderdelen. | |
Crientj | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:21 |
quote:Hmm? Vanwaar die vraag ;o | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:22 |
quote:Welke vraag? Die van 19:18 of die van gisteren? | |
Crientj | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:24 |
quote:Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg. | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:30 |
quote:Zou ook goed kunnen. Dit in combinatie met het ongelijkvloers maken van enkele spoorwegkruisingen en de ATB naar 160 ophogen. | |
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:49 |
quote:Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja ![]() | |
Socios | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:03 |
quote:Nul. ![]() | |
Koen66 | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:10 |
quote:Ik ben een voormalig frequent treingebruiker, nog steeds zeer geinteresseerd in alles wat treinen betreft. Thans als leaserijder tussen Zoetermeer en Almere (qua openbaar vervoer erg onhandige verbinding) regelmatig ingehaald door de 'HSL'. Echter, ook al was ie gratis, de verbinding is voor mij knap zinloos, ook al rijdt ie over Zoetermeers gebied heen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:19 |
quote:Aldus Mark de Muggenzifter. ![]() Time. Is. MONEYYYYYYY!!!! | |
Boschkabouter | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:43 |
quote:Minstens 4 euro toeslag waard. | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:48 |
quote:160 zonder toeslag, anders gaan mijn plannen in de ijskast. ![]() | |
greavy | donderdag 29 oktober 2009 @ 23:22 |
quote:Geen. Het enige nadeel is, dat het daar onbewaakt is, en de overstekende mensen net op tijd over kunnen steken. Me oma(vaders kant) woont in die nieuwe wijk, en die gaat daar vaak langs. Ze hoort de machinist vaak toeteren, voor mensen die laat nog willen oversteken.. Daar kunnen ze wel bezig, maar een zeer gevaarlijke overgang is te veel gevraagd ![]() | |
greavy | donderdag 29 oktober 2009 @ 23:34 |
quote: ![]() Zo kan je ook remmen ![]() tevens nog iets: http://www.destentor.nl/r(...)rsfoto-Spoorloos.ece Weet iemand waarom die trein daar was? volgens mij was ie niet meer rijvaardig quote:Ik las op internet dat het al 40 miljoen zal gaan kosten als ze de leyenseweg (ofzo..) overgang willen sluiten, en een tunnel neerleggen.. quote: [ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 29-10-2009 23:42:52 ] | |
greavy | donderdag 29 oktober 2009 @ 23:42 |
~~ verkeerde knop | |
De_Hertog | donderdag 29 oktober 2009 @ 23:49 |
quote:Eigenlijk waren deze opmerkingen begonnen omdat ik een realistische kanttekening wilde plaatsen bij al dat gedroom erboven. Dus, nee. | |
dennistd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:01 |
quote:Dat zal de 503 of 508 wel zijn, die zijn vorige week gesloopt op Amersfoort Vlasakkers en op diepladers gezet. Edit: de locatie is wel vreemd want die twee zijn naar Vlaardingen gebracht... Op somda wordt gespeculeerd dat het de 515 is, die al heel lang in Zwolle stond. [ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 30-10-2009 08:11:28 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:26 |
quote:De remmen van _ACHT_ wielstellen? ![]() Dat kan weleens grote gevolgen gaan hebben dan. Voor je het weet moet er een grote hoeveelheid VIRMs acuut van de baan gehaald worden voor noodzakelijke inspectie. Kan me van een paar jaar geleden een vergelijkbaar geintje herinneren met de ICE's in Duitsland. Man man dat was ook een debakel ![]() ![]() | |
Hr-Flip | vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:46 |
Als je van 8 wielstellen vast heb zitten, bij een V-IRM dan kom je niet eens vooruit joh. Krant en treinen, het is een combinatie die mekaar nooit begrijpen. Overigens als je een rem vast hebt zitten, blijft er in de bediende cabine een lampje branden, die van remcontact. En een mooie sukkel van een machinist die dan nog zo ver doorrijdt. overigens alleen de titel al van het krantenbericht Rook en vonken....... heel leuk allemaal, maar schijfremmen vonken niet. | |
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:51 |
quote:Het was DD-AR ![]() | |
James1988 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:54 |
In de krant had men het over een intercity... tussen Den Bosch en Utrecht rijdt alleen maar VIRM als intercity, als het DD-AR was zal het wel de stoptrein Breda - Utrecht zijn geweest. | |
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:00 |
Bij mijn weten was het ook de stopper | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:12 |
quote: quote:Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM ![]() | |
Socios | vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:13 |
Bij de krant of andere media hebben ze meestal geen verstand van treintjes. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:19 |
Het was iets met wielen denk ik. Bij het station ![]() Dus het moet wel een dubbeldeks intercity geweest zijn ![]() | |
sander89 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:44 |
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op. Meer info: www.ns.nl/eersteklas | |
greavy | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:41 |
quote:Nope. Artikel van De Gelderlander: Rook en vonken onder trein Staat wel degelijk een DD-AR daar ![]() | |
greavy | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45 |
quote:Aldus RTVDrenthe Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet.. En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,.. | |
bork | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45 |
quote:Bedankt voor de tip! | |
De_Hertog | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46 |
quote:Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren.. | |
Ofyles2 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49 |
quote:Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet. | |
Peter | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:56 |
quote:Ze hadden ze ook op de HSL-zuid kunnen inzetten ten tijde van de storingen door de bovenleiding ![]() | |
Socios | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:57 |
quote:Echt he. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 30-10-2009 16:16:01 ] | |
Brembo | vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:35 |
quote:Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark. | |
dennistd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:25 |
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost. | |
Peter | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:31 |
quote:Alsof connexxion daarop zit te wachten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:33 |
quote:Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:34 |
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:36 |
quote:2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven | |
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:37 |
quote:Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben. | |
Peter | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:38 |
quote:Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:39 |
quote:Op Almelo - Mariènberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor? | |
Peter | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:42 |
quote:Waarom afspraken maken met meer concurrenten als je met 1 af kan? | |
dennistd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:01 |
quote:Ze hebben inderdaad alleen de 867 nog, de 840 is inmiddels terzijde namelijk | |
ACT-F | vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:14 |
quote:Waarom móéten ze dat ![]() | |
dennistd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:23 |
Als de aanbieder dat vereist zullen ze wel moeten.... | |
ACT-F | vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:27 |
Je bedoelt de provincie als concessieverlener? | |
Brembo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 04:49 |
quote:Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld. | |
Hr-Flip | zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:55 |
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden. Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee. Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS, Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede. Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine. Of als DieselFyra over de HSL Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen. Immers Dieseltractie rules | |
Peter | zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:13 |
quote:Jammer dat nijverdal er een lange periode uit ligt.. quote:idem, en wat voegt dat toe? ![]() quote:Goeie, maar dat zijn ze toch al van plan? En zelfs weer door vab bad bentheim naar nordhorn ![]() quote:ff denken waar se dan wel kunnen.. Een fabrieksstation in de r'damse haven aan goederenspoor? ![]() | |
Peter | zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:14 |
Laat ze DM'90 de liften als SM'90 geven, dan is het toch ook makkelijk toegankelijk? | |
Zug-Chef | zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:30 |
Nee want dat is niet sexy. Aanbestedende overheden willen scoren met sexy (light)rail materieel. DM90 is herrie, vies en bah, dus niet sexy. | |
Hr-Flip | zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:31 |
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen. Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen. Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik. | |
ACT-F | zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53 |
Of een extra trein tussen Goor en Hengelo, al dan niet richting Enschede. Want de ochtendspits tussen Goor en Hengelo schijnt meer iets weg te hebben van een conservenblik dan een trein! | |
greavy | zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53 |
Vandaag een reservering geplaatst voor de Kerstrit van de SSN ![]() Ik stap op Rotterdam C in, gaan we naar Utrecht, en van daar naar Emmerich. Vanaf Emmerich door naar Munster. Weet iemand waar we de grens overgaan? Heb er nu al zin in ![]() | |
Fred2 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:56 |
quote:Emmerich ![]() Tussen Arnhem en Emmerich in om precies te zijn. | |
ACT-F | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:03 |
quote:2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doen ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:45 |
Zie je niet vaak | |
Ofyles2 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:50 |
quote:Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo? | |
Hr-Flip | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:08 |
quote:Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen. En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken. Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet. | |
ACT-F | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:18 |
quote:Ik zie liever Enschede, Hengelo, Zutphen, Apeldoorn, want het gros van de reizigers stapt in Hengelo uit om over te stappen naar Enschede. Het schijnt, volgens mijn vader, vroeger ook al 1 lijn geweest te zijn. | |
Hr-Flip | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:25 |
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest, Je had vanuit Hengelo gezien Hengelo - Oldenzaal (mat54) Enschede - Hengelo - Zutphen Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen. | |
Ireyon | zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:39 |
quote:Die reacties ![]() ![]() | |
ACT-F | zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:11 |
quote:Het bovenstaande is nog uit 'mijn' tijd, maar dat de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn ging via Zutphen kan ik me niet meer herinneren. Weet je wanneer dat was? | |
Hr-Flip | zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:13 |
volgens mij is dat nooit geweest, of anders ook voor mijn tijd. Wat ik wel weet is dat er een stoptrein was, van Winterswijk via Zutphen naar Apeldoorn. | |
Brembo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:59 |
quote:Het slimme wat RegioNS kan doen om de consessie te winnen is een veel lage prijs vragen voor het vervoer immers heeft RegioNS een materieeloverschot. DM'90 kunnen nog zeker 10~20 jaar mee ![]() Zit nu in Finland en de oplossing is heel simpel gewoon een plank die je om kan draaien, en op het perron legt. Gebruiksvriendelijk, makkelijk en snel. | |
#ANONIEM | zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:27 |
quote:Ze zijn (of waren inmiddels ![]() Het kan inpreciepe wel, maar dan moet er een stuk dubbelspoor worden gelegd tussen Daarleveen - Marienberg ofzo. En er hang momenteel geen stroomdraad boven Almelo - Marienberg. Magoed, dat stond een paar jaar terug in de regionale krant hier. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2009 21:27:18 ] | |
Fred2 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:22 |
quote:Misschien leuk voor op de miljoenenlijn. Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen ![]() | |
Peter | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:26 |
quote:Of meer grensoverschrijdende lijnen met wisselende voltages e.d. ![]() | |
James1988 | zondag 1 november 2009 @ 01:19 |
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2009 @ 01:29 |
quote:Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede) EDIT: "De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding." [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 01:30:44 ] | |
Ofyles2 | zondag 1 november 2009 @ 02:16 |
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2009 @ 02:18 |
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan? En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:30 ] | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2009 @ 02:20 |
-dubbel- [ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:17 ] | |
Ofyles2 | zondag 1 november 2009 @ 02:20 |
quote:Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2009 @ 02:25 |
quote:Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel) Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc) | |
Ofyles2 | zondag 1 november 2009 @ 02:32 |
quote:Dat was ik dus vergeten, sorry. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2009 @ 08:58 |
quote:Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat. Bij de SGM is dat anders, deze rijden op stroom, die via het spoor moet worden afgevoerd en die 1500V is sterk genoeg om een goede verbinding trein - spoor te maken. In plaats van met assentellers, worden detectieproblemen soms ook opgelost door regelmatig kleine stroomstootjes door de spoorstroomloop te jagen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 08:58:54 ] | |
Fred2 | zondag 1 november 2009 @ 10:13 |
quote:dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn. | |
Guppy | zondag 1 november 2009 @ 11:37 |
Toen ik vanmorgen naar mn werk ( ![]() | |
Yreal | zondag 1 november 2009 @ 12:15 |
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld ![]() Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 1 november 2009 @ 12:24 |
quote:Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn.. | |
Socios | zondag 1 november 2009 @ 13:10 |
quote:Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg. ![]() quote:Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 13:30 |
kom kom, op Bahn.de en op meerdere andere plekken kan dat al jaren hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 november 2009 @ 13:37 |
quote:Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinig | |
Ireyon | zondag 1 november 2009 @ 13:56 |
quote:Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een student ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 13:58 |
die prijzen kloppen wel. NS HiSpeed houdt gewoon niet goed rekening met allerhande kortingsregelingen. | |
thatsme | zondag 1 november 2009 @ 14:08 |
quote:Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger. | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 14:12 |
Kan iemand me vertellen wat het hebben van schijfremmen te maken heeft met een rustige loop? Of met slechte detectie? ![]() | |
thatsme | zondag 1 november 2009 @ 14:13 |
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is. | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 14:16 |
Oh okee, dat is wel zo ja. Nou ja, kleine moeite, groot plezier dan om even wat staalborstels aan de bovenkant van een wiel te monteren die aangrijpen als er geremd wordt. Toch? ![]() | |
Brembo | zondag 1 november 2009 @ 14:21 |
quote:Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang. | |
Yreal | zondag 1 november 2009 @ 14:50 |
http://www.nshispeed.nl/en/international-train-timetable Omdat ie blijkbaar toch niet zo bekend was ![]() | |
James1988 | zondag 1 november 2009 @ 15:27 |
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider. | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 15:31 |
quote:T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roeren ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 16:29 |
Aan het eind van een mooie maand nog maar even een pretrondje door Nordrhein-Westfalen. Voor het gemak maar even het slagje Utrecht - Düsseldorf per ICE, het kost al tijd genoeg allemaal ![]() ![]() Aangekomen in Utrecht Centraal bleek mijn trein wel een heel aantrekkelijke bestemming te hebben ![]() ![]() Anyway, ik heb tot Duisburg nog even bijgeslapen, en vanuit Düsseldorf nam ik de RegioBahn naar Mettmann Stadtwald. Hier het bijzonder grootschalige en erg rustige stationsgebouw van Mettmann Stadtwald. ![]() Uiteraard met dezelfde trein terug. ![]() In Düsseldorf Gerresheim nog even wat S-Bahntjes op de foto gezet, en door naar Wuppertal-Vohwinkel. Daarvandaan met opnieuw een S-Bahn over het doorsteeklijntje naar Essen-Steele. ![]() ![]() ![]() In Essen-Steele dit merkwaardige geval: Er wordt gewaarschuwd voor een smalle doorgang die niet geschikt is voor rolstoelers. De enige lift op het perron is dus aan de andere kant... ![]() Na wat verdere omzwervingen belandde ik in Wanne-Eickel Hbf, waar Railion een aardige line-up verzorgde. We zien hier van achter naar voor de 232 909-7, 185 331-6, 225 011-6 en 152 076-6. ![]() Daarna de Regionalbahn naar Bochum met Abellio. Kan me niet herinneren dat ik ooit met Abellio gereden heb. Best mooie treinen, van buiten dan. Van binnen gewoon standaard. Hier een LINTje en een paar FLIRTs. ![]() ![]() Door naar Hagen, waar ik nog een keer op herkansing moest met de Volmetalbahn naar Lüdenscheid. In februari 2008 is daar het bordje van Dahl mislukt, dus dat moest nog even opgeveegd worden. Daar aangekomen bleek dat het station in het verleden een stuk groter geweest was. Ik trof er een verlaten voetgangerstunnel, een dichtgespijkerd stationsgebouw, een opgebroken tweede spoor en een perron waarvan 2/3 verklaard was tot ontoegankelijke jungle. En laat nou net het enige bordje op het station een heel eind in die jungle staan ![]() ![]() ![]() Terug in Düsseldorf trof ik nog deze geniale automaat, gevuld met dingen als batterijen, stiften, spellen kaarten, dobbelstenen, fietslampjes en al dat soort nuttigheid ![]() ![]() Het was een goede dag in ieder geval ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 17:07 |
Het NSM is wel een target kennelijk: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220777 | |
Yreal | zondag 1 november 2009 @ 17:39 |
Arme sprinter ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 17:41 |
Arm spoorwegmuseum ook ![]() eerder al werden alle doordeweekse treinen opgeheven. Nou ligt het weer een tijd helemaal stil natuurlijk. Schande. Een spoorwegmuseum wat niet met de trein bereikbaar is ![]() | |
dennistd | zondag 1 november 2009 @ 18:25 |
Nieuw idee: buffeltjes ![]() (die glijden tenminste niet door, dat zijn bijna altijd SGM's of VIRM's) | |
MassimO | zondag 1 november 2009 @ 18:43 |
Mooie pic's weer Flash, nice ![]() | |
trainfreak | zondag 1 november 2009 @ 19:30 |
Jullie hebben tenminste een spoorwegmuseum.. | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 20:21 |
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt ![]() | |
trainfreak | zondag 1 november 2009 @ 20:27 |
quote:Gohja. Wat is beter? Alles aan stukken rijden (het materieel komt tenminste buiten) Alles in een of andere duistere loods opstellen waar niemand normaal binnenkan en alles gewoon laten roesten en er dan jaren later achterkomen dat alles kapotgeroest is en dan maar naar de sloper brengen? Sorry, maar ik wou het even kwijt... | |
Dr_Flash | zondag 1 november 2009 @ 20:35 |
Mja, droevig wel. ![]() ![]() | |
greavy | maandag 2 november 2009 @ 07:25 |
NS heeft weer een actie voor zakenlui.. Gratis T-Mobile Internet USB-Stick Althans, zo benaderen hun het. Ik kan wel privé reizen, en het bij me werk laten afleveren enzovoorts.. Dus het systeem zal niet waterdicht zijn, als je met losse retourtjes reist.. | |
James1988 | maandag 2 november 2009 @ 09:10 |
Leuke actie, jammer dat het geldt voor reizen gemaakt op of na 2 november. Ik heb hier nog 3 retourtjes liggen. Dan over 2 weken nog maar eens invullen ![]() | |
Hr-Flip | maandag 2 november 2009 @ 09:21 |
quote:Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit. En DM'90 heeft geen ATB-NG, maar ATB-NL, oftewel het kan terecht op ATB-EG en ATB-NG baanvakken. | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 09:26 |
En wat is dan ATB-NL? Nieuwe Lichting? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 09:29:13 ] | |
Hr-Flip | maandag 2 november 2009 @ 09:54 |
nee flapdrol, Nederland.... | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 10:11 |
weet ik veel ![]() had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:12:05 ] | |
Christiaan | maandag 2 november 2009 @ 10:18 |
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt? Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer... | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 10:24 |
quote:Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoord | |
Peterselieman | maandag 2 november 2009 @ 10:25 |
quote:ja | |
Hr-Flip | maandag 2 november 2009 @ 10:29 |
quote:Precies | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 10:32 |
Maar wat is dan het verschil tussen ATB-NL en ATB-NG? Want ATB-NG kan toch ook overweg met ATB-EG? Of praat ik nu onzin? [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:35:23 ] | |
Hr-Flip | maandag 2 november 2009 @ 10:53 |
ja. ATB-NG, (Nieuwe Generatie) is een systeem wat werkt met bakens in het spoor, een treinstel zal daarvoor in het midden van het vooroplopende draaistel een spoel hebben zitten die dat signaal zal opnemen. ATB-EG (eerste generatie) werkt met pulsen (frequentie) in de spoorstaaf, het treinstel zal dus 2 spoelen hebben voor de eerste twee wielen van het eerste draaistel. ATB - NL zit dan eigenlijk alleen in het materieel, en kan dus overweg met ATB-NG en ATB-EG, het materieel zal dan ook drie spoelen hebben. Om een treinstel alleen maar uit te rusten met een ATB-NG installatie heeft weinig zin. Want om op het baanvak Wierden - Zwolle te komen, zul je via een ATB-EG gedeelte moeten rijden. (station - Zwolle) of het baanvak (Almelo - Wierden) Om de ATB-NL installatie over te laten schakelen van NG naar EG of andersom, zit er een omschakelsectie vlak na wierden, en als je bij zwolle het enkelsporig stuk op duikt. | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2009 @ 11:26 |
duidelijk, bedankt voor de uitleg! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 november 2009 @ 14:47 |
Lekker handig, dat gedoe in Den Bosch. Er heeft dus een trein met ruim 500 man erin ruim 4 uur stilgestaan, zonder meer. http://www.nu.nl/binnenla(...)n-vast-in-trein.html [ Bericht 41% gewijzigd door Dr_Flash op 02-11-2009 14:57:05 ] | |
Socios | maandag 2 november 2009 @ 15:07 |
Sick. | |
Socios | maandag 2 november 2009 @ 15:07 |
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 190. |