Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
ik heb dat nog in het echt mogen zien....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Aldus RTV Utrecht.quote:Tunnel onder spoor Bilthoven pas in 2014
BILTHOVEN - Het duurt nog zeker vijf jaar voordat er een tunnel komt onder de gevaarlijke spoorwegovergang in Bilthoven. In 2014 start de gemeente met de bouw van de tunnel onder de Leyenseweg.
Woensdag overleed een man op det spoorovervang toen hij met zijn scootmobiel onder de trein kwam. Het spoor was de hele middag afgezet en treinen werden omgeleid.
De overgang staat bekend als één van de gevaarlijkste in Nederland. Ook afgelopen juni kwam er nog een automobilist onder de trein.
Last van verstoringen? Echt welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Last van verstoringen? Echt wel![]()
Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggenquote:dvdhoven schreef op somda:
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
Een interessante quote van somda:
[..]
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zienquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.
Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.
De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien(20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol.
Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h.quote:De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.quote:En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.
Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid.quote:Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |