abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:29:31 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74171067
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.

Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 00:14:59 #127
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74172856
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
ik heb dat nog in het echt mogen zien....
Was ook niet zo gek als je daar woont
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 06:50:53 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_74175288
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten.
Magoed, leuk is anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:09:44 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74175685
quote:
Tunnel onder spoor Bilthoven pas in 2014

BILTHOVEN - Het duurt nog zeker vijf jaar voordat er een tunnel komt onder de gevaarlijke spoorwegovergang in Bilthoven. In 2014 start de gemeente met de bouw van de tunnel onder de Leyenseweg.

Woensdag overleed een man op det spoorovervang toen hij met zijn scootmobiel onder de trein kwam. Het spoor was de hele middag afgezet en treinen werden omgeleid.

De overgang staat bekend als één van de gevaarlijkste in Nederland. Ook afgelopen juni kwam er nog een automobilist onder de trein.
Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
pi_74175765
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
Last van verstoringen? Echt wel

Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74175781
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnen

Crientj heeft wel een linkje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74176177
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg...
Maar dit willen ze ook al jaren, zoals Flash idd zegt had ik gister nog een linkje gevonden waarin ze in 2004 al wilden beginnen met die tunnel..

Maar dat het niet doorging vanwege buurtbewoners blablabla.
En verder heeft het te maken met het niet hebben van genoeg geld voor dat.. Hoor zelf al jaren over genoeg ongelukken, maar dr wordt verder niets gedaan om die overgang veiliger te maken..
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 09:05:52 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_74176443
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Last van verstoringen? Echt wel

Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74176524
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
So we just called him Fred too
pi_74176838
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
Ik ook.

Was op een station, bij het uiteinde van het perron. Alle wachtende reizigers keken de kant van de aankomende trein op, met een blik die ik nooit meer zal vergeten. En toen *boenk boenk* *boenk boenk* voelde je de trein over iets heen hobbelen. Toen de trein stilstond riep de machinist met een trillende stem om "Deze trein gaat niet meer verder".

Het was nog een geluk dat het op een groot station was, want de overige treinen konden dus gewoon blijven rijden. Maar leuk is toch echt anders.
pi_74176870
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:10 schreef Cothen het volgende:

[..]

Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's.
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 09:49:11 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74177453
Een interessante quote van somda:
quote:
dvdhoven schreef op somda:
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 09:53:22 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74177560
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74177932
Mooie plek voor wat bijzondere tijdelijke makeshift stationsnaambordjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74178334
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
Een interessante quote van somda:
[..]

Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:24:50 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74178343
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:25:19 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74178356
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74178511
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.

Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.

De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien (20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol. De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4. En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.

Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Killing as few patients as possible.
pi_74178524
(foutje)
Killing as few patients as possible.
pi_74178537
(foutje; waarom klik ik toch steeds op quote ipv Edit )
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:35:50 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74178642
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74178650
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein.

Wel handig als je bij de KEMA werkt en in Nijmegen of Utrecht woont .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:41:16 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74178780
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien (20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol.
Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn...
quote:
De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.
Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h.
quote:
En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.

Mocht DB dat doen (of een andere partij), en een betere/goedkopere verbinding bieden dan wat NS Hispeed met Fyra kan bieden, dan kan NS Hispeed volgens mij de boel wel gaan sluiten.
quote:
Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid.
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:59:10 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74179304
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:09:27 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74179626
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')