abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:21:52 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74128512
dat moet wel passen. In die trein is altijd plek genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74130412
quote:
Station Sloterdijk verbouwd voor 60 miljoen
AMSTERDAM - Het station Amsterdam Sloterdijk wordt voor ruim 60 miljoen euro vernieuwd. De gemeente Amsterdam, NS en ProRail hebben dinsdag een samenwerkingsovereenkomst getekend, zo lieten de organisaties weten. Het station krijgt onder andere een nieuwe ingang, winkels en een nieuwe fietsenstalling met drieduizend plaatsen.

Met de vernieuwing willen de drie organisaties bijdragen aan de verbetering van de kantorengebied Teleport rond het station in Amsterdam Westpoort. Dat wordt 's avonds als onveilig ervaren. Het nieuwe station is naar verwachting in 2015 klaar. In 2010 hopen de plannenmakers al een nieuw busstation op het nabijgelegen Carrascoplein te openen. Volgens prognoses zullen in 2020 100.000 reizigers gebruik maken van het station.
Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zeg
pi_74130808
Sloterdijk verbouwen? Wtf? 'k Ken wel een tiental stations opsommen die een verbouwing wat harder nodig hebben, dacht ik zo..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:14:19 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74130869
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:05 schreef dennistd het volgende:
Doe zelf eens een poging dan
Dat is een goeie..

Om simpel en kort uit te leggen, dmv eeen definitie van het woord, is wel moeilijk denk ik
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:15:01 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74130904
quote:
Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
zondag 25 oktober 2009


Vanaf 14 juni 2010 komt er mogelijk een nachttrein Brussel - Stockholm, meldt het tijdschrift Today's Railways. Volgens het treinentijdschrift zal de trein 5 tot 6 keer per week gaan rijden.

De Zweedse spoorbeheerder Banverket heeft de capaciteitsaanvraag van de trein al op haar website gepubliceerd. De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.

De trein Brussel - Stockholm zou gaan rijden onder treinnummer 60 en visa versa onder treinnummer 61. Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25:23 #81
136283 knars
Teethgrinder
pi_74131375
Als er één overgewaardeerd snertstation bestaat met overbodige sporen en perrons als oplossingen voor problemen die nooit bestaan hebben, dan is het wel dat over het paard getilde hoopje stront genaamd Sloterdijk. Als reiziger zie ik er het nut niet van in. Prima als er voor die kantoren een treinstation is, heel goed zelfs. Maar waarom ga je zo'n immens overstapstation uit de grond stampen op een steenworp afstand van Amsterdam CS? Wie gaat daar nou van trein-op trein overstappen, welke reizigersstroom is dat in godsnaam?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26:31 #82
136283 knars
Teethgrinder
pi_74131427
Los van het feit dat ze het beter tegen de vlakte kunnen gooien vind ik het overigens wel een mooi aardig station om van buitenaf te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:37:04 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74131919
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74132115
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
't Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo..

De lijn CS - Schiphol voegt overigens niks toe en is alleen maar tijdverspilling.. die had gewoon met een mooie boog vóór het station langs moeten gaan..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:14:16 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74133516
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagen
En dan weet ik ook nog niet eens welke treinen daar wel of niet stoppen

Het is wel een druk station, dat weet ik wel.. Dacht meer dan 30.000 reizigers per dag daar
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:19:45 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74137917
quote:
Nog weinig reizigers voor hogesnelheidstrein Fyra
maandag 26 oktober 2009


De hogesnelheidstrein Fyra, die sinds 7 september één keer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, wordt nog nauwelijks gebruikt. Ook in de spits maken weinig mensen van de snelle trein gebruik. Dat meldt NRC Next.

Veel Fyra-reizigers zijn afgehaakt nu ze de volle toeslag van 7,40 euro per enkele reis bovenop de normale prijs moeten betalen. Tot begin deze maand gold ter introductie nog een introductietarief, voor 2,- euro twintig minuten tijdwinst. ,,Het is rustiger geworden", constateert conducteur Wim Kraan - officieel train manager in NRC Next.

Om 9.00 uur vertrekken zo'n 115 reizigers uit Rotterdam met de Fyra, die iets meer dan vijfhonderd zitplaatsen heeft. De trein terug uit Amsterdam van 14.45 uur is nog rustiger: slechts 15 mensen stappen in. Ook in de avondspits blijft het rustig: om 16.45 uur stappen in Amsterdam 70 mensen in, om 18.00 uur in Rotterdam ongeveer 80 passagiers.

Reguliere treinen tussen Rotterdam en Amsterdam zijn in de spits juist bom vol en vervoeren vaak tussen de 500 en 1.000 reizigers. Die aantallen staan in schril contrast met het aantal Fyra-reizigers. NS Hispeed maakt zich echter geen zorgen. In de krant zegt een woordvoerder: ,,Wij worden hier niet zenuwachtig van. De HSL heeft z'n tijd nodig."

NS Hispeed verwacht meer reizigers als de hogesnelheidstrein in de toekomst vaker dan één keer per uur rijdt en doorgaat naar Brussel met een tussenstop in Breda. ,,Onze prijs hangt ook samen met wat we de overheid betalen voor gebruik van het spoor. Door de openbare aanbesteding is dat een hoog bedrag. Dat moeten we nu terugverdienen." aldus een NS Hispeed woordvoerder in NRC Next.

Bij de ingebruikname van de hogesnelheidslijn liet NS Hispeed weten dat zij eind dit jaar mikken op een bezetting van 25 procent. Hoeveel reizigers het bedrijf uiteindelijk denkt te vervoeren, wilde het bedrijf niet zeggen.
Hogesnelheidstrein Fyra kampte enkele weken na de start overigens ook met problemen. Vier dagen lang werd de Fyra stilgelegd en toen de trein weer ging rijden, golden direct de dure tarieven.
Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden?
Ik heb der een hard hoofd bij..
pi_74138469
Op termijn zal blijken dat "wegens tegenvallende reizigersaantallen de toeslagen helaas verhoogd moeten worden". De rest laat zich raden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58:33 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74138924
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.

Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:22 #89
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74139392
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, zo lang:
Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74141127
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.

Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
Het is een beetje het kip en ei probleem .

Waarom niet rijden als lowcost vervoerder, directe concurrentie van de NS. Toeslagen voor 2 euro, maar wel volle treinen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:40:08 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74143632
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.

Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.

De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
pi_74145142
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel.
Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren.

Als men nou met stille rijtuigen zou rijden, er in de kilometerslange tunnels mobiel bereik zou zijn, ze überhaupt elk uur met zekerheid zouden rijden en ze mensen niet elke 5 minuten lastigvallen of ze een koekje van ¤2,- willen kopen (wat allemaal gewoon een standaard simpele service behoort te zijn), dán zou die ¤2,- euro toeslag voor tijdswinst gerechtvaardigd zijn.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:27:20 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74145372
Goed, daar heb je een punt. Het geluid is niet echt aangenaam, daar kan NS Hispeed wat aan doen (lees: andere rijtuigen danwel treinstellen, wanneer ze die hebben), het mobiel bereik in de tunnels is echter iets wat onder ProRail valt.

Het uitzicht is op zich wat minder, vooral geluidsschermen. En de railcatering is te duur ja
pi_74145797
Ik vind een toeslag van 2 euro nog wel terecht.
pi_74151218
Tussen Utrecht Overvecht en Bilthoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

Ik heb de neiging om nu richting het station te fietsen o.O
Al hoop ik dat er niet hier iemand ervoor is gesprongen/weetikveelwatnogmeer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54:04 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74153070
quote:
NMBS moderniseert 139 treinstellen type Break
woensdag 28 oktober 2009

De NMBS start met de modernisering van 139 treinstellen van het type 'Break'. Het type Break (MS80) zijn gebouwd tussen 1981 en 1985. Met het project is een investering gemoeid van ¤ 216 miljoen. De NMBS wil met de modernisering het comfort voor de reiziger verhogen.

De van oorsprong tweedelige treinstellen zijn in de vorige eeuw (tussen 1992 en 1995) al verlengd naar driedelige treinstellen. De Break treinstellen worden vooral ingezet in InterRegio-treinen (IR), maar ook voor L-treinen en korte IC-diensten.

Bij de modernisering, waarbij ze in de grijze "New Look" livrei worden geschilderd krijgen de Break treinstellen een nieuw interieur krijgen. Het eerste gemoderniseerde treinstel zal begin november op de lijn Antwerpen-Luik ingezet worden, zo meldt de NMBS.

De treinstellen van het type 'Break' bieden in totaal 34.500 zitplaatsen, waaronder 4.500 in eerste klasse en 30.000 in tweede klasse. De levering van de gemoderniseerde treinstellen gebeurt tussen 2009 en 2016. De renovatie laat ook toe het huidige wagenpark te standaardiseren en de betrouwbaarheid van het materiaal te verhogen, aldus de NMBS.
Aldus treinreiziger.nl


Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering
pi_74153653
Modernisering???
Een nieuw stofje over de huidige zetels, een nieuw kleurtje, nieuwe binnendeuren (toch zeker één), een multifunctionele afdeling (fietsen/rolstoelen).
En sommigen doen er ook nog airco voor de bestuurder bij.

't Is maar wat je moderniseren kan noemen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:00 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74154026
quote:
De aanleg van een inhaalspoor bij station Sneek-Noord begint maandag 2 november.

ProRail legt er 260 meter rails aan inclusief twee wissels en een extra perron. De voorzieningen zijn nodig zodat er tussen Leeuwarden en Sneek elk uur drie treinen kunnen rijden in plaats van twee. Het werk is eind 2010 klaar.
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begint
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_74155541
Shit, tis alsnog bij ons...

Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:15:59 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74155923
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Crientj het volgende:
Shit, tis alsnog bij ons...

Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')