abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:54:08 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74216621
In de krant had men het over een intercity... tussen Den Bosch en Utrecht rijdt alleen maar VIRM als intercity, als het DD-AR was zal het wel de stoptrein Breda - Utrecht zijn geweest.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:00:01 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74216851
Bij mijn weten was het ook de stopper
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:12:12 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74217273
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het was DD-AR
quote:
dubbeldeks intercity
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74217328
Bij de krant of andere media hebben ze meestal geen verstand van treintjes.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:19:37 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74217565
Het was iets met wielen denk ik. Bij het station

Dus het moet wel een dubbeldeks intercity geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74218417
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.

Meer info: www.ns.nl/eersteklas
............................
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:41:36 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74226595
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Nope.

Artikel van De Gelderlander:
Rook en vonken onder trein
Staat wel degelijk een DD-AR daar
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45:39 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74226723
quote:
NS vervangt omstreden dieseltreinen in Noorden 29-10-2009

ASSEN - De dieseltreinen, die nu als stoptrein op het traject Zwolle en Groningen rijden, verdwijnen tot blijdschap van de statenfractie van GroenLinks. De oude zogenoemde 'buffels' worden per 13 december vervangen door intercity's. De reistijd in Drenthe wordt daardoor 2 minuten versneld.

Enkele jaren geleden besloot NS Prorail om elektrische treinen in Noord-Nederland te vervangen door dieseltreinen. De elektrische treinen waren nodig in de Randstad.

De terugkeer in het Drentse landschap van de oude dieseltreinen werd bijna een jaar geleden door GroenLinks flink ter discussie gesteld, toen ook actie werd gevoerd tegen het verdwijnen van stopplaatsen van de intercity's. Fractievoorzitter Jan Langenkamp liep nog rond met het idee om als protestactie wasgoed langs de spoorlijn te hangen, om de vervuiling door de dielsellocs aan te tonen. Dat is tot zijn blijdschap niet meer nodig.
Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45:41 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74226724
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:44 schreef sander89 het volgende:
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.

Meer info: www.ns.nl/eersteklas
Bedankt voor de tip!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46:52 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74226766
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49:59 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74226859
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
pi_74227068
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Ze hadden ze ook op de HSL-zuid kunnen inzetten ten tijde van de storingen door de bovenleiding
dag
pi_74227097
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
Echt he. Rééd er nog maar Plan U!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 30-10-2009 16:16:01 ]
pi_74230265
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:25:07 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74231403
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74237627
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:25 schreef dennistd het volgende:
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
Alsof connexxion daarop zit te wachten
dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:33:52 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237687
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Alsof connexxion daarop zit te wachten
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:34:29 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74237715
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:36:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237811
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:37:47 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74237860
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74237878
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:39:27 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237927
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Peter het volgende:

[..]

Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
Op Almelo - Mariènberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74238067
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op Almelo - Mariènberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Waarom afspraken maken met meer concurrenten als je met 1 af kan?
dag
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:01:54 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74238837
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Ze hebben inderdaad alleen de 867 nog, de 840 is inmiddels terzijde namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:14:51 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74239291
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen . Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Waarom móéten ze dat
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:23:40 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74239599
Als de aanbieder dat vereist zullen ze wel moeten....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:27:06 #227
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74239726
Je bedoelt de provincie als concessieverlener?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74245419
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Waarom móéten ze dat
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:55:10 #229
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74249635
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
Of als DieselFyra over de HSL

Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
pi_74249987
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Hr-Flip het volgende:
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
Jammer dat nijverdal er een lange periode uit ligt..
quote:
Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
idem, en wat voegt dat toe?
quote:
Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
Goeie, maar dat zijn ze toch al van plan? En zelfs weer door vab bad bentheim naar nordhorn
quote:
Of als DieselFyra over de HSL

Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
ff denken waar se dan wel kunnen.. Een fabrieksstation in de r'damse haven aan goederenspoor?
dag
pi_74250006
Laat ze DM'90 de liften als SM'90 geven, dan is het toch ook makkelijk toegankelijk?
dag
pi_74250397
Nee want dat is niet sexy. Aanbestedende overheden willen scoren met sexy (light)rail materieel. DM90 is herrie, vies en bah, dus niet sexy.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:31:50 #233
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74253286
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.

Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:48 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74253762
Of een extra trein tussen Goor en Hengelo, al dan niet richting Enschede. Want de ochtendspits tussen Goor en Hengelo schijnt meer iets weg te hebben van een conservenblik dan een trein!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:57 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74253766
Vandaag een reservering geplaatst voor de Kerstrit van de SSN
Ik stap op Rotterdam C in, gaan we naar Utrecht, en van daar naar Emmerich.
Vanaf Emmerich door naar Munster.

Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
pi_74253823
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef greavy het volgende:
Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
Emmerich
Tussen Arnhem en Emmerich in om precies te zijn.
So we just called him Fred too
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:03:58 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74253963
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 04:49 schreef Brembo het volgende:
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doen Je kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:45:14 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74254931


Zie je niet vaak
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:50:53 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74255071
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:

[..]

Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:08:39 #240
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74255600
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doen Je kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:18:20 #241
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74255799
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Ik zie liever Enschede, Hengelo, Zutphen, Apeldoorn, want het gros van de reizigers stapt in Hengelo uit om over te stappen naar Enschede. Het schijnt, volgens mijn vader, vroeger ook al 1 lijn geweest te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:25:05 #242
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74255978
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
pi_74257740
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:45 schreef James1988 het volgende:


Zie je niet vaak
Die reacties Als vervanging voor ICK rijtuigen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:11:25 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74260363
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:25 schreef Hr-Flip het volgende:
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
Het bovenstaande is nog uit 'mijn' tijd, maar dat de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn ging via Zutphen kan ik me niet meer herinneren. Weet je wanneer dat was?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:13:47 #245
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74260427
volgens mij is dat nooit geweest, of anders ook voor mijn tijd.
Wat ik wel weet is dat er een stoptrein was, van Winterswijk via Zutphen naar Apeldoorn.
pi_74261643
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
Het slimme wat RegioNS kan doen om de consessie te winnen is een veel lage prijs vragen voor het vervoer immers heeft RegioNS een materieeloverschot. DM'90 kunnen nog zeker 10~20 jaar mee .

Zit nu in Finland en de oplossing is heel simpel gewoon een plank die je om kan draaien, en op het perron legt. Gebruiksvriendelijk, makkelijk en snel.
pi_74262574
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:31 schreef Hr-Flip het volgende:
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.

Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
Ze zijn (of waren inmiddels )bezig met een rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Emmen.
Het kan inpreciepe wel, maar dan moet er een stuk dubbelspoor worden gelegd tussen Daarleveen - Marienberg ofzo. En er hang momenteel geen stroomdraad boven Almelo - Marienberg.

Magoed, dat stond een paar jaar terug in de regionale krant hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2009 21:27:18 ]
pi_74264014
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
So we just called him Fred too
pi_74264103
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:22 schreef Cothen het volgende:

[..]

Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
Of meer grensoverschrijdende lijnen met wisselende voltages e.d.
dag
  zondag 1 november 2009 @ 01:19:00 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74267766
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')