abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74180040
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:

En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Zou je dan ook nog gewoon kunnen reizen zonder reservering en met ¤2,- ICE Toeslag? Dan wordt het toch een stuk aantrekkelijker om tussen Rsd - Ehv te blijven pendelen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:48:25 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74181098
Voor zover mij bekend is, is dat onder de EU-wetgeving allemaal prima mogelijk.
pi_74184671
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:29:38 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74184777
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:26 schreef Ireyon het volgende:
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:34:30 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74184938
Da's opzich niet onbelangrijk nee...
pi_74184952
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.

Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
pi_74186202
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
pi_74189837
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.

Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
pi_74189887
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Tuurlijk. We schrappen wel de reguliere treinen natuurlijk he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:41:15 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74189911
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
En de DB weet dit ook al?

Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:59:27 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74190575
quote:
Beste DB,

Misschien wisten jullie het al, in dat geval kun je deze brief als niet-verzonden beschouwen.

Per 1-1-2010 gaan jullie een extra ICE-treindienst invoeren, van Amsterdam naar Keulen via de Nederlandse HSL-Zuid. Jullie gaan stoppen te Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Eindhoven en Venlo en een toeslag vragen van ¤ 2,-.

Groetjes,
De_Hertog van FOK!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:02:13 #163
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74190669
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef James1988 het volgende:

[..]
Maar dan in het Duits.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:12:07 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74191021
Ik zat nog even op éénVandaag, en kwam dit bericht tegen(tekst en filmpje):

Onveilig gedrag op spoorwegovergangen

Is btw wel van 27 juli, maar het is allemaal de keiharde waarheid
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 29-10-2009 16:18:15 ]
pi_74191388
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:12 schreef greavy het volgende:
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
So we just called him Fred too
pi_74194984
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
pi_74196370
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:21 schreef Cothen het volgende:

[..]

Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
Ja precies. Wat moet je anders? 12 meter hoge fijnmazige hekken, direct aangesloten op de bovenleiding?

"Ze" kunnen verbeteren wat ze willen, zolang er nog mongolen zijn die onder gsloten omen door kruipen helpt het geen ruk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74196621
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
Voor zover ik weet is het spoor tussen Btl - Ehv al geschikt voor 200km/h en zit alleen ATB ook hier dwars...
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:

Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Tussen Bd - Tb wordt het misschien krap, maar een Benelux die wordt omgeleid weten ze er ook prima tussen te krijgen. Tb - Vl zal denk ik wel lukken met die 4 treinen per spoor per uur en ook daar geldt; een omgeleide ICE past er ook prima tussen..
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En de DB weet dit ook al?

Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Ja doe maar . Nee, dromen mag altijd, maar ik snap ook wel dat snellere, comfortabelere verbindingen tot het verleden behoren. Meer intercities in kutdorpjes laten stoppen en in de provincies op elk traject hooguit 2 treinen per uur (8 per uur als 't naar de randstad gaat), dat is natuurlijk de toekomst als 't aan de NS ligt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:50:51 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74196818
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dan in het Duits.
Ga jij die trein betalen uit eigen zak?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:53:11 #170
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74196897
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:51 schreef Crientj het volgende:
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
pi_74196971
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?

Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:03:33 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74197216
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Volgende vraag dan:

Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen?
pi_74197246
Geen idee, ik ben geen tunnelboer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:05:19 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74197285
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee, ik ben geen tunnelboer
Archeologie toch?

Alhoewel je daarmee heel weinig kunt bij ProRail.
pi_74197328
Fysische geografie

Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:18:01 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74197730
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Fysische geografie

Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen
Oké, bedankt.
pi_74197853
Niets mis met overwegen, gewoon geduldig zijn.

Binnenkort verdwijnt er ook een onbeveiligde overweg bij Franeker.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:25:32 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74197999
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:25:45 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74198005
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:21 schreef Socios het volgende:
Niets mis met overwegen, gewoon geduldig zijn.

Binnenkort verdwijnt er ook een onbeveiligde overweg bij Franeker.
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:38:15 #180
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74198498
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?
Dat is een mooi bijgevolg, maar het is eigenlijk het forceren van het darwinisme.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74199233
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?
Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:05:29 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74199491
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verder
Alleen vitale onderdelen.
pi_74200121
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oké, bedankt.
Hmm? Vanwaar die vraag ;o
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:22:26 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74200180
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hmm? Vanwaar die vraag ;o
Welke vraag? Die van 19:18 of die van gisteren?
pi_74200277
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Welke vraag? Die van 19:18 of die van gisteren?
Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:30:24 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74200553
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:24 schreef Crientj het volgende:

[..]

Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.
Zou ook goed kunnen.

Dit in combinatie met het ongelijkvloers maken van enkele spoorwegkruisingen en de ATB naar 160 ophogen.
pi_74201359
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:30 schreef Ofyles2 het volgende:

en de ATB naar 160 ophogen.
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74201948
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
Nul.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:10:56 #189
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_74202252
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

. De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.

Ik ben een voormalig frequent treingebruiker, nog steeds zeer geinteresseerd in alles wat treinen betreft.
Thans als leaserijder tussen Zoetermeer en Almere (qua openbaar vervoer erg onhandige verbinding) regelmatig ingehaald door de 'HSL'. Echter, ook al was ie gratis, de verbinding is voor mij knap zinloos, ook al rijdt ie over Zoetermeers gebied heen
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:19:53 #190
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74202594
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
Aldus Mark de Muggenzifter.

Time. Is. MONEYYYYYYY!!!!
pi_74203536
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
Minstens 4 euro toeslag waard.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:48:34 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74203786
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:43 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Minstens 4 euro toeslag waard.
160 zonder toeslag, anders gaan mijn plannen in de ijskast.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:22:14 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74208177
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?

Geen.

Het enige nadeel is, dat het daar onbewaakt is, en de overstekende mensen net op tijd over kunnen steken.

Me oma(vaders kant) woont in die nieuwe wijk, en die gaat daar vaak langs. Ze hoort de machinist vaak toeteren, voor mensen die laat nog willen oversteken..
Daar kunnen ze wel bezig, maar een zeer gevaarlijke overgang is te veel gevraagd
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:34:13 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74208701
quote:
Rook en vonken onder trein

donderdag 29 oktober 2009 | 17:10 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 oktober 2009 | 18:02

GELDERMALSEN - De tweehonderd meter lange, dubbeldeks intercity naar Utrecht stopte woensdagavond met vonkende wielen en rook in het kielzog op station Geldermalsen.
Op verzoek van ProRail is groot alarm geslagen en was de brandweer met vier tankautospuiten snel ter plaatse. Vanaf Den Bosch ging de stroom van de lijn. De conducteurs zorgden ervoor dat de trein snel ontruimd was. Onderzoek toonde aan dat de remmen in acht wielstellen waren vastgelopen, maar er geen brand was. De passagiers gingen met een andere trein verder.

Zo kan je ook remmen


tevens nog iets:
http://www.destentor.nl/r(...)rsfoto-Spoorloos.ece
Weet iemand waarom die trein daar was?
volgens mij was ie niet meer rijvaardig
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgende vraag dan:

Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen?
Ik las op internet dat het al 40 miljoen zal gaan kosten als ze de leyenseweg (ofzo..) overgang willen sluiten, en een tunnel neerleggen..
quote:
Het college geeft de voorkeur aan een gescheiden onderdoorgang voor langzaam en gemotoriseerd verkeer, een zogeheten by-pass. De kosten bedragen zo'n veertig miljoen euro. Eind deze maand buigt de gemeenteraad zich over het voorstel.

De spoorwegovergang bij het Bilthovense station is al jaren onderwerp van discussie en staat te boek als één van de meest gevaarlijke van Nederland.


[ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 29-10-2009 23:42:52 ]
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:42:11 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74209039
~~ verkeerde knop
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:49:20 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74209323
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ga jij die trein betalen uit eigen zak?
Eigenlijk waren deze opmerkingen begonnen omdat ik een realistische kanttekening wilde plaatsen bij al dat gedroom erboven. Dus, nee.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:01:06 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74213080
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:34 schreef greavy het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)rsfoto-Spoorloos.ece
Weet iemand waarom die trein daar was?
volgens mij was ie niet meer rijvaardig
Dat zal de 503 of 508 wel zijn, die zijn vorige week gesloopt op Amersfoort Vlasakkers en op diepladers gezet.
Edit: de locatie is wel vreemd want die twee zijn naar Vlaardingen gebracht... Op somda wordt gespeculeerd dat het de 515 is, die al heel lang in Zwolle stond.

[ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 30-10-2009 08:11:28 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:26:04 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74215683
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:34 schreef greavy het volgende:

Zo kan je ook remmen
De remmen van _ACHT_ wielstellen?

Dat kan weleens grote gevolgen gaan hebben dan. Voor je het weet moet er een grote hoeveelheid VIRMs acuut van de baan gehaald worden voor noodzakelijke inspectie. Kan me van een paar jaar geleden een vergelijkbaar geintje herinneren met de ICE's in Duitsland. Man man dat was ook een debakel Hebben er maandenlang railbusjes van regionale vervoerdertjes gereden als vervangend materieel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:46:49 #199
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74216352
Als je van 8 wielstellen vast heb zitten, bij een V-IRM dan kom je niet eens vooruit joh.
Krant en treinen, het is een combinatie die mekaar nooit begrijpen.
Overigens als je een rem vast hebt zitten, blijft er in de bediende cabine een lampje branden, die van remcontact.
En een mooie sukkel van een machinist die dan nog zo ver doorrijdt.

overigens alleen de titel al van het krantenbericht
Rook en vonken....... heel leuk allemaal, maar schijfremmen vonken niet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:51:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74216530
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De remmen van _ACHT_ wielstellen?

Dat kan weleens grote gevolgen gaan hebben dan. Voor je het weet moet er een grote hoeveelheid VIRMs acuut van de baan gehaald worden voor noodzakelijke inspectie. Kan me van een paar jaar geleden een vergelijkbaar geintje herinneren met de ICE's in Duitsland. Man man dat was ook een debakel Hebben er maandenlang railbusjes van regionale vervoerdertjes gereden als vervangend materieel
Het was DD-AR
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:54:08 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74216621
In de krant had men het over een intercity... tussen Den Bosch en Utrecht rijdt alleen maar VIRM als intercity, als het DD-AR was zal het wel de stoptrein Breda - Utrecht zijn geweest.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:00:01 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74216851
Bij mijn weten was het ook de stopper
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:12:12 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74217273
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het was DD-AR
quote:
dubbeldeks intercity
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74217328
Bij de krant of andere media hebben ze meestal geen verstand van treintjes.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:19:37 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74217565
Het was iets met wielen denk ik. Bij het station

Dus het moet wel een dubbeldeks intercity geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74218417
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.

Meer info: www.ns.nl/eersteklas
............................
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:41:36 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74226595
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Nope.

Artikel van De Gelderlander:
Rook en vonken onder trein
Staat wel degelijk een DD-AR daar
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45:39 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74226723
quote:
NS vervangt omstreden dieseltreinen in Noorden 29-10-2009

ASSEN - De dieseltreinen, die nu als stoptrein op het traject Zwolle en Groningen rijden, verdwijnen tot blijdschap van de statenfractie van GroenLinks. De oude zogenoemde 'buffels' worden per 13 december vervangen door intercity's. De reistijd in Drenthe wordt daardoor 2 minuten versneld.

Enkele jaren geleden besloot NS Prorail om elektrische treinen in Noord-Nederland te vervangen door dieseltreinen. De elektrische treinen waren nodig in de Randstad.

De terugkeer in het Drentse landschap van de oude dieseltreinen werd bijna een jaar geleden door GroenLinks flink ter discussie gesteld, toen ook actie werd gevoerd tegen het verdwijnen van stopplaatsen van de intercity's. Fractievoorzitter Jan Langenkamp liep nog rond met het idee om als protestactie wasgoed langs de spoorlijn te hangen, om de vervuiling door de dielsellocs aan te tonen. Dat is tot zijn blijdschap niet meer nodig.
Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:45:41 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74226724
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:44 schreef sander89 het volgende:
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.

Meer info: www.ns.nl/eersteklas
Bedankt voor de tip!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46:52 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74226766
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49:59 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74226859
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
pi_74227068
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Ze hadden ze ook op de HSL-zuid kunnen inzetten ten tijde van de storingen door de bovenleiding
dag
pi_74227097
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
Echt he. Rééd er nog maar Plan U!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 30-10-2009 16:16:01 ]
pi_74230265
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:25:07 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74231403
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74237627
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:25 schreef dennistd het volgende:
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
Alsof connexxion daarop zit te wachten
dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:33:52 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237687
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Alsof connexxion daarop zit te wachten
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:34:29 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74237715
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:36:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237811
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:37:47 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74237860
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74237878
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:39:27 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74237927
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Peter het volgende:

[..]

Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
Op Almelo - Maričnberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74238067
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op Almelo - Maričnberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Waarom afspraken maken met meer concurrenten als je met 1 af kan?
dag
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:01:54 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74238837
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Ze hebben inderdaad alleen de 867 nog, de 840 is inmiddels terzijde namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:14:51 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74239291
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen . Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Waarom mķéten ze dat
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:23:40 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74239599
Als de aanbieder dat vereist zullen ze wel moeten....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:27:06 #227
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74239726
Je bedoelt de provincie als concessieverlener?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74245419
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Waarom mķéten ze dat
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:55:10 #229
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74249635
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
Of als DieselFyra over de HSL

Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
pi_74249987
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Hr-Flip het volgende:
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
Jammer dat nijverdal er een lange periode uit ligt..
quote:
Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
idem, en wat voegt dat toe?
quote:
Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
Goeie, maar dat zijn ze toch al van plan? En zelfs weer door vab bad bentheim naar nordhorn
quote:
Of als DieselFyra over de HSL

Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
ff denken waar se dan wel kunnen.. Een fabrieksstation in de r'damse haven aan goederenspoor?
dag
pi_74250006
Laat ze DM'90 de liften als SM'90 geven, dan is het toch ook makkelijk toegankelijk?
dag
pi_74250397
Nee want dat is niet sexy. Aanbestedende overheden willen scoren met sexy (light)rail materieel. DM90 is herrie, vies en bah, dus niet sexy.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:31:50 #233
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74253286
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.

Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:48 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74253762
Of een extra trein tussen Goor en Hengelo, al dan niet richting Enschede. Want de ochtendspits tussen Goor en Hengelo schijnt meer iets weg te hebben van een conservenblik dan een trein!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:57 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74253766
Vandaag een reservering geplaatst voor de Kerstrit van de SSN
Ik stap op Rotterdam C in, gaan we naar Utrecht, en van daar naar Emmerich.
Vanaf Emmerich door naar Munster.

Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
pi_74253823
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef greavy het volgende:
Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
Emmerich
Tussen Arnhem en Emmerich in om precies te zijn.
So we just called him Fred too
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:03:58 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74253963
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 04:49 schreef Brembo het volgende:
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doen Je kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:45:14 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74254931


Zie je niet vaak
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:50:53 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74255071
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:

[..]

Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:08:39 #240
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74255600
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doen Je kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:18:20 #241
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74255799
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Ik zie liever Enschede, Hengelo, Zutphen, Apeldoorn, want het gros van de reizigers stapt in Hengelo uit om over te stappen naar Enschede. Het schijnt, volgens mijn vader, vroeger ook al 1 lijn geweest te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:25:05 #242
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74255978
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
pi_74257740
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:45 schreef James1988 het volgende:


Zie je niet vaak
Die reacties Als vervanging voor ICK rijtuigen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:11:25 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74260363
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:25 schreef Hr-Flip het volgende:
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
Het bovenstaande is nog uit 'mijn' tijd, maar dat de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn ging via Zutphen kan ik me niet meer herinneren. Weet je wanneer dat was?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:13:47 #245
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74260427
volgens mij is dat nooit geweest, of anders ook voor mijn tijd.
Wat ik wel weet is dat er een stoptrein was, van Winterswijk via Zutphen naar Apeldoorn.
pi_74261643
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
Het slimme wat RegioNS kan doen om de consessie te winnen is een veel lage prijs vragen voor het vervoer immers heeft RegioNS een materieeloverschot. DM'90 kunnen nog zeker 10~20 jaar mee .

Zit nu in Finland en de oplossing is heel simpel gewoon een plank die je om kan draaien, en op het perron legt. Gebruiksvriendelijk, makkelijk en snel.
pi_74262574
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:31 schreef Hr-Flip het volgende:
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.

Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
Ze zijn (of waren inmiddels )bezig met een rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Emmen.
Het kan inpreciepe wel, maar dan moet er een stuk dubbelspoor worden gelegd tussen Daarleveen - Marienberg ofzo. En er hang momenteel geen stroomdraad boven Almelo - Marienberg.

Magoed, dat stond een paar jaar terug in de regionale krant hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2009 21:27:18 ]
pi_74264014
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
So we just called him Fred too
pi_74264103
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:22 schreef Cothen het volgende:

[..]

Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
Of meer grensoverschrijdende lijnen met wisselende voltages e.d.
dag
  zondag 1 november 2009 @ 01:19:00 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74267766
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
pi_74267911
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geīnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeīnvloeding."

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 01:30:44 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:16:42 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268592
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
pi_74268613
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:30 ]
pi_74268625
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:17 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:20:28 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268631
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
pi_74268680
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
  zondag 1 november 2009 @ 02:32:18 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268739
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Dat was ik dus vergeten, sorry.
pi_74270221
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.

Bij de SGM is dat anders, deze rijden op stroom, die via het spoor moet worden afgevoerd en die 1500V is sterk genoeg om een goede verbinding trein - spoor te maken.

In plaats van met assentellers, worden detectieproblemen soms ook opgelost door regelmatig kleine stroomstootjes door de spoorstroomloop te jagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 08:58:54 ]
pi_74270882
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.
So we just called him Fred too
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 11:37:35 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_74272198
Toen ik vanmorgen naar mn werk ( ) moest, werd ik verrast met een koploper van Arnhem naar Utrecht. Dat is lang geleden! Helaas wel vol met Ajax-mongolen... Magoed, je kan niet alles hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74273182
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
pi_74273391
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
pi_74274658
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
  zondag 1 november 2009 @ 13:30:07 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74275272
kom kom, op Bahn.de en op meerdere andere plekken kan dat al jaren hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 13:37:52 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74275490
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geīnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeīnvloeding."
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74276023
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:

[..]


Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een student
  zondag 1 november 2009 @ 13:58:00 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276072
die prijzen kloppen wel. NS HiSpeed houdt gewoon niet goed rekening met allerhande kortingsregelingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:08:05 #268
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276460
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:12:11 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276627
Kan iemand me vertellen wat het hebben van schijfremmen te maken heeft met een rustige loop? Of met slechte detectie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:13:53 #270
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276692
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:16:30 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276775
Oh okee, dat is wel zo ja. Nou ja, kleine moeite, groot plezier dan om even wat staalborstels aan de bovenkant van een wiel te monteren die aangrijpen als er geremd wordt. Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74276977
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.
pi_74277988
http://www.nshispeed.nl/en/international-train-timetable

Omdat ie blijkbaar toch niet zo bekend was
  zondag 1 november 2009 @ 15:27:49 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74279135
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
  zondag 1 november 2009 @ 15:31:21 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74279233
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 16:29:28 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74281047
Aan het eind van een mooie maand nog maar even een pretrondje door Nordrhein-Westfalen. Voor het gemak maar even het slagje Utrecht - Düsseldorf per ICE, het kost al tijd genoeg allemaal Erg vroeg in de bus wel, eigenlijk gewoon een doordeweeks schema:



Aangekomen in Utrecht Centraal bleek mijn trein wel een heel aantrekkelijke bestemming te hebben



Anyway, ik heb tot Duisburg nog even bijgeslapen, en vanuit Düsseldorf nam ik de RegioBahn naar Mettmann Stadtwald. Hier het bijzonder grootschalige en erg rustige stationsgebouw van Mettmann Stadtwald.



Uiteraard met dezelfde trein terug.



In Düsseldorf Gerresheim nog even wat S-Bahntjes op de foto gezet, en door naar Wuppertal-Vohwinkel. Daarvandaan met opnieuw een S-Bahn over het doorsteeklijntje naar Essen-Steele.







In Essen-Steele dit merkwaardige geval: Er wordt gewaarschuwd voor een smalle doorgang die niet geschikt is voor rolstoelers. De enige lift op het perron is dus aan de andere kant...



Na wat verdere omzwervingen belandde ik in Wanne-Eickel Hbf, waar Railion een aardige line-up verzorgde. We zien hier van achter naar voor de 232 909-7, 185 331-6, 225 011-6 en 152 076-6.



Daarna de Regionalbahn naar Bochum met Abellio. Kan me niet herinneren dat ik ooit met Abellio gereden heb. Best mooie treinen, van buiten dan. Van binnen gewoon standaard. Hier een LINTje en een paar FLIRTs.





Door naar Hagen, waar ik nog een keer op herkansing moest met de Volmetalbahn naar Lüdenscheid. In februari 2008 is daar het bordje van Dahl mislukt, dus dat moest nog even opgeveegd worden. Daar aangekomen bleek dat het station in het verleden een stuk groter geweest was. Ik trof er een verlaten voetgangerstunnel, een dichtgespijkerd stationsgebouw, een opgebroken tweede spoor en een perron waarvan 2/3 verklaard was tot ontoegankelijke jungle. En laat nou net het enige bordje op het station een heel eind in die jungle staan Fuck verbodsborden, ik moet daar zijn



Terug in Düsseldorf trof ik nog deze geniale automaat, gevuld met dingen als batterijen, stiften, spellen kaarten, dobbelstenen, fietslampjes en al dat soort nuttigheid



Het was een goede dag in ieder geval Bordjescollage komt later nog wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 17:07:14 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74282341
Het NSM is wel een target kennelijk: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220777
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74283316
Arme sprinter
  zondag 1 november 2009 @ 17:41:39 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74283370
Arm spoorwegmuseum ook

eerder al werden alle doordeweekse treinen opgeheven. Nou ligt het weer een tijd helemaal stil natuurlijk. Schande. Een spoorwegmuseum wat niet met de trein bereikbaar is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 1 november 2009 @ 18:25:08 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74284561
Nieuw idee: buffeltjes
(die glijden tenminste niet door, dat zijn bijna altijd SGM's of VIRM's)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:49 #281
47190 MassimO
æŗo & hŗæ
pi_74285126
Mooie pic's weer Flash, nice
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_74286515
Jullie hebben tenminste een spoorwegmuseum..
  zondag 1 november 2009 @ 20:21:34 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74288861
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74289171
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Gohja.
Wat is beter?
Alles aan stukken rijden (het materieel komt tenminste buiten)
Alles in een of andere duistere loods opstellen waar niemand normaal binnenkan en alles gewoon laten roesten en er dan jaren later achterkomen dat alles kapotgeroest is en dan maar naar de sloper brengen?

Sorry, maar ik wou het even kwijt...
  zondag 1 november 2009 @ 20:35:07 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74289592
Mja, droevig wel. Maar toch niet iets waar wij wat aan kunnen doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 november 2009 @ 07:25:43 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74305477
NS heeft weer een actie voor zakenlui..
Gratis T-Mobile Internet USB-Stick

Althans, zo benaderen hun het.
Ik kan wel privé reizen, en het bij me werk laten afleveren enzovoorts..
Dus het systeem zal niet waterdicht zijn, als je met losse retourtjes reist..
  maandag 2 november 2009 @ 09:10:16 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74306403
Leuke actie, jammer dat het geldt voor reizen gemaakt op of na 2 november. Ik heb hier nog 3 retourtjes liggen. Dan over 2 weken nog maar eens invullen
  maandag 2 november 2009 @ 09:21:16 #288
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74306579
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geīnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeīnvloeding."
Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
En DM'90 heeft geen ATB-NG, maar ATB-NL, oftewel het kan terecht op ATB-EG en ATB-NG baanvakken.
pi_74306678
En wat is dan ATB-NL? Nieuwe Lichting?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 09:29:13 ]
  maandag 2 november 2009 @ 09:54:31 #290
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74307297
nee flapdrol, Nederland....
pi_74307662
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:12:05 ]
  maandag 2 november 2009 @ 10:18:30 #292
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_74307792
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?

Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 november 2009 @ 10:24:56 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74307943
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:18 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?

Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoord
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 november 2009 @ 10:25:09 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74307945
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 november 2009 @ 10:29:44 #295
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74308033
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Precies
pi_74308090
Maar wat is dan het verschil tussen ATB-NL en ATB-NG?
Want ATB-NG kan toch ook overweg met ATB-EG?

Of praat ik nu onzin?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:35:23 ]
  maandag 2 november 2009 @ 10:53:12 #297
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74308708
ja.

ATB-NG, (Nieuwe Generatie) is een systeem wat werkt met bakens in het spoor, een treinstel zal daarvoor in het midden van het vooroplopende draaistel een spoel hebben zitten die dat signaal zal opnemen.

ATB-EG (eerste generatie) werkt met pulsen (frequentie) in de spoorstaaf, het treinstel zal dus 2 spoelen hebben voor de eerste twee wielen van het eerste draaistel.

ATB - NL zit dan eigenlijk alleen in het materieel, en kan dus overweg met ATB-NG en ATB-EG, het materieel zal dan ook drie spoelen hebben.

Om een treinstel alleen maar uit te rusten met een ATB-NG installatie heeft weinig zin.
Want om op het baanvak Wierden - Zwolle te komen, zul je via een ATB-EG gedeelte moeten rijden. (station - Zwolle) of het baanvak (Almelo - Wierden)
Om de ATB-NL installatie over te laten schakelen van NG naar EG of andersom, zit er een omschakelsectie vlak na wierden, en als je bij zwolle het enkelsporig stuk op duikt.
pi_74309767
duidelijk, bedankt voor de uitleg!
  maandag 2 november 2009 @ 14:47:51 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74316174
Lekker handig, dat gedoe in Den Bosch. Er heeft dus een trein met ruim 500 man erin ruim 4 uur stilgestaan, zonder meer.

http://www.nu.nl/binnenla(...)n-vast-in-trein.html

[ Bericht 41% gewijzigd door Dr_Flash op 02-11-2009 14:57:05 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74316832
Sick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')