Zou je dan ook nog gewoon kunnen reizen zonder reservering en met ¤2,- ICE Toeslag? Dan wordt het toch een stuk aantrekkelijker om tussen Rsd - Ehv te blijven pendelenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:26 schreef Ireyon het volgende:
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
Nee hoor dat is allemaal meegenomenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.
Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
Tuurlijk. We schrappen wel de reguliere treinen natuurlijk hequote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
En de DB weet dit ook al?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
quote:Beste DB,
Misschien wisten jullie het al, in dat geval kun je deze brief als niet-verzonden beschouwen.
Per 1-1-2010 gaan jullie een extra ICE-treindienst invoeren, van Amsterdam naar Keulen via de Nederlandse HSL-Zuid. Jullie gaan stoppen te Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Eindhoven en Venlo en een toeslag vragen van ¤ 2,-.
Groetjes,
De_Hertog van FOK!
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:12 schreef greavy het volgende:
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij
Ja precies. Wat moet je anders? 12 meter hoge fijnmazige hekken, direct aangesloten op de bovenleiding?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
Voor zover ik weet is het spoor tussen Btl - Ehv al geschikt voor 200km/h en zit alleen ATB ook hier dwars...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
Tussen Bd - Tb wordt het misschien krap, maar een Benelux die wordt omgeleid weten ze er ook prima tussen te krijgen. Tb - Vl zal denk ik wel lukken met die 4 treinen per spoor per uur en ook daar geldt; een omgeleide ICE past er ook prima tussen..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Ja doe maarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En de DB weet dit ook al?
Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:51 schreef Crientj het volgende:
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
Volgende vraag dan:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Oké, bedankt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Fysische geografie![]()
Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen
Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:21 schreef Socios het volgende:
Niets mis met overwegen, gewoon geduldig zijn.
Binnenkort verdwijnt er ook een onbeveiligde overweg bij Franeker.
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!
Dat is een mooi bijgevolg, maar het is eigenlijk het forceren van het darwinisme.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?![]()
Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verderquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?![]()
Alleen vitale onderdelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verder
Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welke vraag? Die van 19:18 of die van gisteren?
Zou ook goed kunnen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:24 schreef Crientj het volgende:
[..]
Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort jaquote:
Nul.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
Ik ben een voormalig frequent treingebruiker, nog steeds zeer geinteresseerd in alles wat treinen betreft.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
. De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.![]()
Aldus Mark de Muggenzifter.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
Minstens 4 euro toeslag waard.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
160 zonder toeslag, anders gaan mijn plannen in de ijskast.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:43 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Minstens 4 euro toeslag waard.
Geen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
quote:Rook en vonken onder trein
donderdag 29 oktober 2009 | 17:10 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 oktober 2009 | 18:02
GELDERMALSEN - De tweehonderd meter lange, dubbeldeks intercity naar Utrecht stopte woensdagavond met vonkende wielen en rook in het kielzog op station Geldermalsen.
Op verzoek van ProRail is groot alarm geslagen en was de brandweer met vier tankautospuiten snel ter plaatse. Vanaf Den Bosch ging de stroom van de lijn. De conducteurs zorgden ervoor dat de trein snel ontruimd was. Onderzoek toonde aan dat de remmen in acht wielstellen waren vastgelopen, maar er geen brand was. De passagiers gingen met een andere trein verder.
Ik las op internet dat het al 40 miljoen zal gaan kosten als ze de leyenseweg (ofzo..) overgang willen sluiten, en een tunnel neerleggen..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgende vraag dan:
Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen?
quote:Het college geeft de voorkeur aan een gescheiden onderdoorgang voor langzaam en gemotoriseerd verkeer, een zogeheten by-pass. De kosten bedragen zo'n veertig miljoen euro. Eind deze maand buigt de gemeenteraad zich over het voorstel.
De spoorwegovergang bij het Bilthovense station is al jaren onderwerp van discussie en staat te boek als één van de meest gevaarlijke van Nederland.
Eigenlijk waren deze opmerkingen begonnen omdat ik een realistische kanttekening wilde plaatsen bij al dat gedroom erboven. Dus, nee.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ga jij die trein betalen uit eigen zak?
Dat zal de 503 of 508 wel zijn, die zijn vorige week gesloopt op Amersfoort Vlasakkers en op diepladers gezet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:34 schreef greavy het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)rsfoto-Spoorloos.ece
Weet iemand waarom die trein daar was?
volgens mij was ie niet meer rijvaardig
De remmen van _ACHT_ wielstellen?quote:
Het was DD-ARquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De remmen van _ACHT_ wielstellen?![]()
Dat kan weleens grote gevolgen gaan hebben dan. Voor je het weet moet er een grote hoeveelheid VIRMs acuut van de baan gehaald worden voor noodzakelijke inspectie. Kan me van een paar jaar geleden een vergelijkbaar geintje herinneren met de ICE's in Duitsland. Man man dat was ook een debakelHebben er maandenlang railbusjes van regionale vervoerdertjes gereden als vervangend materieel
quote:
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRMquote:dubbeldeks intercity
Nope.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Aldus RTVDrenthequote:NS vervangt omstreden dieseltreinen in Noorden 29-10-2009
ASSEN - De dieseltreinen, die nu als stoptrein op het traject Zwolle en Groningen rijden, verdwijnen tot blijdschap van de statenfractie van GroenLinks. De oude zogenoemde 'buffels' worden per 13 december vervangen door intercity's. De reistijd in Drenthe wordt daardoor 2 minuten versneld.
Enkele jaren geleden besloot NS Prorail om elektrische treinen in Noord-Nederland te vervangen door dieseltreinen. De elektrische treinen waren nodig in de Randstad.
De terugkeer in het Drentse landschap van de oude dieseltreinen werd bijna een jaar geleden door GroenLinks flink ter discussie gesteld, toen ook actie werd gevoerd tegen het verdwijnen van stopplaatsen van de intercity's. Fractievoorzitter Jan Langenkamp liep nog rond met het idee om als protestactie wasgoed langs de spoorlijn te hangen, om de vervuiling door de dielsellocs aan te tonen. Dat is tot zijn blijdschap niet meer nodig.
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:44 schreef sander89 het volgende:
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.
Meer info: www.ns.nl/eersteklas
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Ze hadden ze ook op de HSL-zuid kunnen inzetten ten tijde van de storingen door de bovenleidingquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Echt he.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Alsof connexxion daarop zit te wachtenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:25 schreef dennistd het volgende:
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Alsof connexxion daarop zit te wachten
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/levenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Op Almelo - Maričnberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
Waarom afspraken maken met meer concurrenten als je met 1 af kan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Almelo - Maričnberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Ze hebben inderdaad alleen de 867 nog, de 840 is inmiddels terzijde namelijkquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Waarom mķéten ze datquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen . Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.quote:
Jammer dat nijverdal er een lange periode uit ligt..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Hr-Flip het volgende:
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
idem, en wat voegt dat toe?quote:Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
Goeie, maar dat zijn ze toch al van plan? En zelfs weer door vab bad bentheim naar nordhornquote:Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
ff denken waar se dan wel kunnen.. Een fabrieksstation in de r'damse haven aan goederenspoor?quote:Of als DieselFyra over de HSL
Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
Emmerichquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef greavy het volgende:
Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 04:49 schreef Brembo het volgende:
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doenJe kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Ik zie liever Enschede, Hengelo, Zutphen, Apeldoorn, want het gros van de reizigers stapt in Hengelo uit om over te stappen naar Enschede. Het schijnt, volgens mijn vader, vroeger ook al 1 lijn geweest te zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Het bovenstaande is nog uit 'mijn' tijd, maar dat de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn ging via Zutphen kan ik me niet meer herinneren. Weet je wanneer dat was?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:25 schreef Hr-Flip het volgende:
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
Het slimme wat RegioNS kan doen om de consessie te winnen is een veel lage prijs vragen voor het vervoer immers heeft RegioNS een materieeloverschot. DM'90 kunnen nog zeker 10~20 jaar meequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
Ze zijn (of waren inmiddelsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:31 schreef Hr-Flip het volgende:
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.
Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
Of meer grensoverschrijdende lijnen met wisselende voltages e.d.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)quote:Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?
En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)quote:Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Dat was ik dus vergeten, sorry.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.quote:Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinigquote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geīnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeīnvloeding."
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een studentquote:Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.quote:Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.quote:Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roerenquote:Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
Gohja.quote:Op zondag 1 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.quote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geīnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeīnvloeding."
Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoordquote:Op maandag 2 november 2009 10:18 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?
Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
jaquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Preciesquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |