abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74180009
Dat zou vet zijn zeg, als DB ook in Nederland gaat rijden.
pi_74180040
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:

En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Zou je dan ook nog gewoon kunnen reizen zonder reservering en met ¤2,- ICE Toeslag? Dan wordt het toch een stuk aantrekkelijker om tussen Rsd - Ehv te blijven pendelen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:48:25 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74181098
Voor zover mij bekend is, is dat onder de EU-wetgeving allemaal prima mogelijk.
pi_74184671
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:29:38 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74184777
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:26 schreef Ireyon het volgende:
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:34:30 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74184938
Da's opzich niet onbelangrijk nee...
pi_74184952
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.

Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
pi_74186202
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
pi_74189837
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.

Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
pi_74189887
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Tuurlijk. We schrappen wel de reguliere treinen natuurlijk he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:41:15 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74189911
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
En de DB weet dit ook al?

Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:59:27 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74190575
quote:
Beste DB,

Misschien wisten jullie het al, in dat geval kun je deze brief als niet-verzonden beschouwen.

Per 1-1-2010 gaan jullie een extra ICE-treindienst invoeren, van Amsterdam naar Keulen via de Nederlandse HSL-Zuid. Jullie gaan stoppen te Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Eindhoven en Venlo en een toeslag vragen van ¤ 2,-.

Groetjes,
De_Hertog van FOK!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:02:13 #163
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74190669
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef James1988 het volgende:

[..]
Maar dan in het Duits.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:12:07 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74191021
Ik zat nog even op éénVandaag, en kwam dit bericht tegen(tekst en filmpje):

Onveilig gedrag op spoorwegovergangen

Is btw wel van 27 juli, maar het is allemaal de keiharde waarheid
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 29-10-2009 16:18:15 ]
pi_74191388
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:12 schreef greavy het volgende:
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
So we just called him Fred too
pi_74194984
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
pi_74196370
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:21 schreef Cothen het volgende:

[..]

Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
Ja precies. Wat moet je anders? 12 meter hoge fijnmazige hekken, direct aangesloten op de bovenleiding?

"Ze" kunnen verbeteren wat ze willen, zolang er nog mongolen zijn die onder gsloten omen door kruipen helpt het geen ruk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74196621
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
Voor zover ik weet is het spoor tussen Btl - Ehv al geschikt voor 200km/h en zit alleen ATB ook hier dwars...
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:

Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Tussen Bd - Tb wordt het misschien krap, maar een Benelux die wordt omgeleid weten ze er ook prima tussen te krijgen. Tb - Vl zal denk ik wel lukken met die 4 treinen per spoor per uur en ook daar geldt; een omgeleide ICE past er ook prima tussen..
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En de DB weet dit ook al?

Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Ja doe maar . Nee, dromen mag altijd, maar ik snap ook wel dat snellere, comfortabelere verbindingen tot het verleden behoren. Meer intercities in kutdorpjes laten stoppen en in de provincies op elk traject hooguit 2 treinen per uur (8 per uur als 't naar de randstad gaat), dat is natuurlijk de toekomst als 't aan de NS ligt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:50:51 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74196818
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dan in het Duits.
Ga jij die trein betalen uit eigen zak?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:53:11 #170
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74196897
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:51 schreef Crientj het volgende:
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
pi_74196971
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?

Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:03:33 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74197216
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Volgende vraag dan:

Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen?
pi_74197246
Geen idee, ik ben geen tunnelboer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:05:19 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74197285
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee, ik ben geen tunnelboer
Archeologie toch?

Alhoewel je daarmee heel weinig kunt bij ProRail.
pi_74197328
Fysische geografie

Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')