abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:35:18 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74079656
Topic nummer 189 alweer... omdat dit toch een beetje een bijzonder nummer is, staat deze startpost in het teken van Siemens' EuroSprinter-locomotieven. De gewone OP is in het vorige topic te vinden.

EuroSprinter-locs zijn in Nederland vooral te vinden in het goederenvervoer, met name over de Betuweroute. Ze kunnen immers 25 kV aan, én ERTMS. In Nederland worden ES64F4's ter lease aangeboden door MRCE Dispolok.

Buiten het goederenvervoer, wordt de ES64F4 ook ingezet voor CityNightLine.


ES64F4 voor CityNightLine


Een ES64F4 (aka BR189) trekt een paar rijtuigen

(meer volgt)
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 15:35:48 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74079675
Ja he, waar is de OP?
SPOILER: OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:39:22 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74079790
Waarom is 189 een speciaal nummer?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 15:40:00 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74079815
Hierdoor:


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74079936
Hola.
pi_74079956
Mooie platen
pi_74080000




Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
hula
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2009 @ 15:46:43 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74080053
Ben de nieuwe stellen van Arriva, 10345 en 10346, helaas nog niet tegengekomen onderweg. Binnenkort maar eens opzoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:47:43 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74080097
Het voorkomt dat elk topic dezelfde standaard vraag terug komt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74080332
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:47 schreef Eix het volgende:
Het voorkomt dat elk topic dezelfde standaard vraag terug komt.
a) OP is te summier om alle vragen te beantwoorden
b) gewoon een FAQ erin? Zoals dat nu met 1 vraag gedaan is. Meeste vragen gaan immers over actualiteit
c) menig outsider leest dit toch niet
d) google?

Ik ben zelf niet zo op de hoogte van alles wat hier vooral speelt dat ik het zelf zou durven aanpassen overigens
hula
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 16:03:21 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_74080685
Ik vind de OP met alle vervoerders mooi, en ik heb 'm ook gelezen toen ik hier voor het eerst kwam.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74081273
Verandering van spijs doet eten
dag
pi_74081310
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind de OP met alle vervoerders mooi, en ik heb 'm ook gelezen toen ik hier voor het eerst kwam.
Ik ook. Ongeveer 4 jaar terug.

edit; als het niet eerder was, lurkte eerst altijd mee hier
hula
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:41:11 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74082146
Volgens mij zouden we best iets op de wiki kunnen zetten, zodat we dat niet iedere keer hier hoeven te copypasten? Ik weet nou wel dat NS Hispeed met Prio's op de HSL rijdt en dat Arriva met Spurts rondkart

En wat is er met die DDM gebeurd?
pi_74083062
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij zouden we best iets op de wiki kunnen zetten, zodat we dat niet iedere keer hier hoeven te copypasten? Ik weet nou wel dat NS Hispeed met Prio's op de HSL rijdt en dat Arriva met Spurts rondkart

En wat is er met die DDM gebeurd?
Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?
hula
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:53 #16
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74083178
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]



Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
waar is dat plaatje van?
En het zijn ook Kroten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2009 @ 17:17:55 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74083343
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:08 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?
Is later hersteld en het was idd een aanrijding met een VIRM volgens mij. Was het niet in de buurt van Amsterdam dat beide treinen het nodig vonden om zo te gaan doen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74083987
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ben de nieuwe stellen van Arriva, 10345 en 10346, helaas nog niet tegengekomen onderweg. Binnenkort maar eens opzoeken
Vanmiddag in de 345 gezeten richting Nieuweschans. Verschil met de 'oude' GTW's is de donkergrijze vloer i.t.t. de lichte. Ow, en de deuren pompen en sputteren nog steeds .
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:03:38 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74084910
De OP is eindelijk goed te zien bij mij dus van mij hoeft ie niet weg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_74084941
Hier gaan we weer...
In mei was er de 'parade van de bolle neuzen' op L128 (TSP-lijn).
Dit waren de aanwezige locs:
pi_74085008
'k Wacht met smart op de Taurus foto's
pi_74086148
189
pi_74087737
tvp
pi_74090292
Toch nog een leuk ritje gemaakt afgelopen zondag. Ik hoorde vrijdagavond ineens van het Müngstener Brückenfest. De hoogste spoorbrug van Europa is jarig (112 geworden ) en daarom waren er zaterdag en zondag allerlei festiviteiten in de regio Solingen - Wuppertal - Remscheid. Vroeg uit de veren, want er moest omgereden worden via Nijmegen naar Venlo. In Venlo heb ik, waarschijnlijk voor het laatst, nog even gebruik gemaakt van de gelegenheid om foto's te maken van de gammele zooi op de Maas-Wupper-Express, die over 6 weken vervangen gaat worden door splinternieuwe FLIRTs jawel



En het interieur:



Na een uurtje kwam ik aan in Düsseldorf, voor een materieeldebuut Mijn eerste ritje in BR422 ging als S7 naar Solingen Hbf.



Aangekomen in Solingen kon het feest beginnen met stoomloc 78 468.



Ook inmiddels bijna historisch, de BR 628 die klaar staat om via de Brücke naar Wuppertal te rijden.



Nog steeds in Solingen, stoomloc 38 2267 die de trein trok waarmee ik over WUppertal naar Remscheid gereden ben.



Deze trein stond in Wuppertal-Vohwinkel (en ook op andere stations trouwens) gewoon aangegeven op de digitale CTA's



En roken en stomen deed-ie ook goed



Dan de stoomloc bij aankomst in Remscheid. Hier ben ik uitgestapt voor het Bahnhofsfest, wat eigenlijk nogal teleurstellend bleek te zijn, maar goed. Aan publieke belangstelling geen gebrek in ieder geval.



Overigens deden de stoomtreinen het niet helemaal op eigen kracht. Beide werden (mede) geduwd door een dieselloc V100



Buiten de stoomtreinen, die de hele ronde reden, werd er ook nog met een sliert Uerdinger Schienenbusse gependeld tussen Solingen en Remscheid, over de Brücke.



Ook aan het smalspoor voor de keinders was gedacht:



Op de terugweg kon in Wuppertal-Oberbarmen dit schattige locje nog even op de foto.



Tot slot nog een moderne gelede Citaro en een historische trolleybus in SOlingen.





Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74090570


Ik wist dat deze trein ooit nog langs zou komen. ;o Deze heb ik als voorbeeld gebruikt om na te maken in 3dsmax.
Hoewel mijn 3d trein kut is, niet klopt qua slangen / onderkant bij de wielen en dr heel veel is weggelaten is het toch mijn treintje.
Een eerstejaars dat laten namaken was ook een ramp. =]
pi_74090714
Dan ben je wel even bezig jongedame
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74090729
Nog vergeten te melden; vorige week dinsdag een sprinter als sneltrein Alkmaar - Den Haag
pi_74093827
Woot, een passagierstender met kolen?
hula
pi_74093843
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
Met hele grote BLOEMKOLEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74093955
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:22:56 #31
136283 knars
Teethgrinder
pi_74094509
Zeg, ik noemde zo'n ongemotoriseerde zeepkist op rails een lorry, maar heet dat eigenlijk wel zo?
pi_74094599
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender is
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef knars het volgende:
Zeg, ik noemde zo'n ongemotoriseerde zeepkist op rails een lorry, maar heet dat eigenlijk wel zo?
Lorry is Engels voor gemotoriseerde zeepkist

edit; of volgens wikipedia een open wagon met kipper. Maar kolen kippen doen tenders niet?
hula
pi_74095186
Lorry wordt ook wel gebruikt voor "vrachtwagen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74095526
Leuk verslagje Dr_Flash!

Dat die stoomlocs geholpen werden door diesels, dat zal wel nodig zijn omdat die spoorlijn (route van RB47) nogal sterke hellingen kent?
pi_74095752
Weet ik niet. Het kan. Maar het kan ook gewoon voorzorg zijn om de stomers niet te zwaar te belasten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:12:27 #36
136283 knars
Teethgrinder
pi_74096368
Ja, ik bedoel met lorry dus echt zo;n plaat op wielen dat je kunt aandrijven door met twee personen aan weerszijden van een soort wip/hefboom te pompen. Ja, haha, zo'n ding heet handkar, lachen.
pi_74096408


Pomplorrie dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:20:04 #38
136283 knars
Teethgrinder
pi_74096667
Jaaaaa pomplorrie

Eerste Nederlands kampioenschap Pomplorrie rijden:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/09/18/R055.htm
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:31:46 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74097072
quote:
Alkmaar-Enkhuizen/Hoorn
Maandag 26 Oktober 23:18Oorzaak De beperkingen tussen Hoorn en Obdam als gevolg van een sein- en wisselstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies

Tilburg-Eindhoven
Maandag 26 Oktober 23:14Oorzaak Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies

En der is weer iemand voor de trein
Gebeurd wel vaak "Ëen aanrijding met een persoon" (zelfmoordacties )
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:55:20 #40
136283 knars
Teethgrinder
pi_74097825
Het is herfst, dan heb je dat nou eenmaal wat meer dan in de lente en de zomer. Treurig, maar helaas...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:01:03 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74098558
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
TVP tevens niet klikken
Ik wilde ze eigenlijk niet posten maar nu moet ik wel







En omdat ik deze straddlecarrier helemaal tof vond post ik hem er gewoon bij

hula
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:32:02 #43
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74098828
Cool! Tilt Shiift Foto's?
pi_74098894
Nee, "Kaj M" op Eurospoor
hula
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:17:41 #45
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_74101253
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Cool! Tilt Shiift Foto's?
Alsof iemand weet wat dat is

Lijkt me trouwens geen tilt-shift maar gewoon groothoek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74101939
Tilt-shift is nogal breed uitgemeten als zijnde een "rage". Denk dat de meesten het wel weten?

En groothoek? Is dat ongeveer hetzelfde als macrostand? Want een groothoeklens heeft mijn Ixus 100 niet
hula
pi_74101964
Lachen foto´s Dr_Flash, maar waar is die brug nou?
pi_74102650
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
Tilt-shift is nogal breed uitgemeten als zijnde een "rage". Denk dat de meesten het wel weten?
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig

Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet

@Soos: Die brug zelf is ongeveer het enige wat ik niet gedaan heb. Paste niet in mijn programma Prioriteiten he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74102739
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo gemeen doen hoor. Die meisjeZij weet niet eens wat een tender is
Mauw. Ik had het opgezocht!
Alleen.. is die trein gewoon kut. =]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:00:13 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74102842
RER A Ligt er (deels? uit. Iig bij Disney wel, hoe lang nog...
pi_74104830
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig

Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet
Ik bedoelde de softwarematige tilt shift

+ nee ik weet weinig van fotograferen verder.
hula
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:14:28 #53
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74106830
Mooie stoomtrein, moet meteen weer aan Dordt in Stoom denken, weer erg zin in!
En het zijn ook Kroten
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:17:23 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74108649
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
hoe lang nog...
Nou, zo lang:
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:50:21 #55
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74109701
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]



Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Waar en wanneer was/is dat ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_74111235
Geen idee. Wie het weet mag het zeggen.
hula
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:19:52 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74117293
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74117389
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt.
Apart? Ze kunnen toch een stuk of 6 buffels (of zoveel nodig) naar zwolle doen voor die 3 jaar? Of kan er niet getankt worden in Zwolle?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 17:23:46 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:36:43 #59
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74117816
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle)
Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg)
Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud.
Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan.
pi_74117954
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:36 schreef Hr-Flip het volgende:
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle)
Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg)
Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud.
Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan.
Hoezo gaat Syntus in Hengelo daar weg dan? Nedtrain zit er toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 17:54:20 ]
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:43:47 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74118039
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper.

Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74118445
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:43 schreef dennistd het volgende:
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper.

Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven.
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:26:39 #63
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_74119495
Voor de liefhebbers , vanavond weer Rail Away op Ned 2 , 19:55.
met vanavond:

Vanaf de hoofdstad Zagreb een reis naar de kust en grootste haven, Rijeka. Zo krijg je een goed beeld van Kroatië, waar moerassen plaatsmaken voor woest bergland, voor de trein steil afdaalt naar de kust
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:36:57 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74119922
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:53:56 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74120738
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)

Op deze manier kan je iets ook uitleggen.. Alleen de definitie van Eilandbedrijf leg je niet echt goed uit:o
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:05:02 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74121461
Doe zelf eens een poging dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:23:43 #67
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74122649
Nee hoor vanaf 5 -12-2009, komen alle NSR DM'90 stellen in Hengelo in onderhoud.
Bron is betrouwbaarder dan somda, namelijk NedTrain Hgl zelf.
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:29:10 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74122965
Waar ik Twente zei wil ik vervangen door Zwolle en waar ik eerst Zwolle zei dat moet Twente zijn. STOP
De Apeldoorn-Zutphen DM'90s zullen dan wel gewoon over Zutphen-Hengelo gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74125370
Vergane glorie...
So we just called him Fred too
pi_74125895
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:15 schreef Cothen het volgende:
Vergane glorie...
[ afbeelding ]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:13:43 #71
136283 knars
Teethgrinder
pi_74128132
Luchtspoor was wel bijzonder om overheen te rijden ja. Het oude station Blaak heb ik nog vaak bezocht als ik met m'n opa en oma een dagje OV in de regio Rotterdam ging doen, overstappen van de tram of de Oost-Westlijn (toen Blaak nog Bruin was) op de trein. Toen station Hofplein nog een echt station was, toen de Hef nog het treinverkeer plat kon leggen als ie bleef hangen. Ah, mooie tijd.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:14:41 #72
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74128190
heerlijk was dat stukkie luchtspoor. met name zittend in een mat 54 super gewoon
pi_74128392
Mensen, even een korte vraag aangezien jullie het antwoord wel weten en ik niet zo snel tot een conclusie kon komen.

Ik reis morgen met een groepje studenten van Leiden naar Hilversum en we pakken de trein van 10:30, die aansluit op de Intercity (NS HIspeed) van 10:49 vanaf Schiphol en ook stopt te Hilversum. Kunnen wij met onze OV-kaart gebruik maken, zonder toeslag? En moet hier gereserveerd worden?!

Bij voorbaat dank.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:20:07 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74128439
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74128474
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben
Dank je! We zien het wel. Desnoods blijven we met z'n 28en op het balkon staan .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:21:52 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74128512
dat moet wel passen. In die trein is altijd plek genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74130412
quote:
Station Sloterdijk verbouwd voor 60 miljoen
AMSTERDAM - Het station Amsterdam Sloterdijk wordt voor ruim 60 miljoen euro vernieuwd. De gemeente Amsterdam, NS en ProRail hebben dinsdag een samenwerkingsovereenkomst getekend, zo lieten de organisaties weten. Het station krijgt onder andere een nieuwe ingang, winkels en een nieuwe fietsenstalling met drieduizend plaatsen.

Met de vernieuwing willen de drie organisaties bijdragen aan de verbetering van de kantorengebied Teleport rond het station in Amsterdam Westpoort. Dat wordt 's avonds als onveilig ervaren. Het nieuwe station is naar verwachting in 2015 klaar. In 2010 hopen de plannenmakers al een nieuw busstation op het nabijgelegen Carrascoplein te openen. Volgens prognoses zullen in 2020 100.000 reizigers gebruik maken van het station.
Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zeg
pi_74130808
Sloterdijk verbouwen? Wtf? 'k Ken wel een tiental stations opsommen die een verbouwing wat harder nodig hebben, dacht ik zo..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:14:19 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74130869
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:05 schreef dennistd het volgende:
Doe zelf eens een poging dan
Dat is een goeie..

Om simpel en kort uit te leggen, dmv eeen definitie van het woord, is wel moeilijk denk ik
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:15:01 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74130904
quote:
Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
zondag 25 oktober 2009


Vanaf 14 juni 2010 komt er mogelijk een nachttrein Brussel - Stockholm, meldt het tijdschrift Today's Railways. Volgens het treinentijdschrift zal de trein 5 tot 6 keer per week gaan rijden.

De Zweedse spoorbeheerder Banverket heeft de capaciteitsaanvraag van de trein al op haar website gepubliceerd. De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.

De trein Brussel - Stockholm zou gaan rijden onder treinnummer 60 en visa versa onder treinnummer 61. Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25:23 #81
136283 knars
Teethgrinder
pi_74131375
Als er één overgewaardeerd snertstation bestaat met overbodige sporen en perrons als oplossingen voor problemen die nooit bestaan hebben, dan is het wel dat over het paard getilde hoopje stront genaamd Sloterdijk. Als reiziger zie ik er het nut niet van in. Prima als er voor die kantoren een treinstation is, heel goed zelfs. Maar waarom ga je zo'n immens overstapstation uit de grond stampen op een steenworp afstand van Amsterdam CS? Wie gaat daar nou van trein-op trein overstappen, welke reizigersstroom is dat in godsnaam?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26:31 #82
136283 knars
Teethgrinder
pi_74131427
Los van het feit dat ze het beter tegen de vlakte kunnen gooien vind ik het overigens wel een mooi aardig station om van buitenaf te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:37:04 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74131919
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74132115
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
't Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo..

De lijn CS - Schiphol voegt overigens niks toe en is alleen maar tijdverspilling.. die had gewoon met een mooie boog vóór het station langs moeten gaan..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:14:16 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74133516
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.

Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagen
En dan weet ik ook nog niet eens welke treinen daar wel of niet stoppen

Het is wel een druk station, dat weet ik wel.. Dacht meer dan 30.000 reizigers per dag daar
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:19:45 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74137917
quote:
Nog weinig reizigers voor hogesnelheidstrein Fyra
maandag 26 oktober 2009


De hogesnelheidstrein Fyra, die sinds 7 september één keer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, wordt nog nauwelijks gebruikt. Ook in de spits maken weinig mensen van de snelle trein gebruik. Dat meldt NRC Next.

Veel Fyra-reizigers zijn afgehaakt nu ze de volle toeslag van 7,40 euro per enkele reis bovenop de normale prijs moeten betalen. Tot begin deze maand gold ter introductie nog een introductietarief, voor 2,- euro twintig minuten tijdwinst. ,,Het is rustiger geworden", constateert conducteur Wim Kraan - officieel train manager in NRC Next.

Om 9.00 uur vertrekken zo'n 115 reizigers uit Rotterdam met de Fyra, die iets meer dan vijfhonderd zitplaatsen heeft. De trein terug uit Amsterdam van 14.45 uur is nog rustiger: slechts 15 mensen stappen in. Ook in de avondspits blijft het rustig: om 16.45 uur stappen in Amsterdam 70 mensen in, om 18.00 uur in Rotterdam ongeveer 80 passagiers.

Reguliere treinen tussen Rotterdam en Amsterdam zijn in de spits juist bom vol en vervoeren vaak tussen de 500 en 1.000 reizigers. Die aantallen staan in schril contrast met het aantal Fyra-reizigers. NS Hispeed maakt zich echter geen zorgen. In de krant zegt een woordvoerder: ,,Wij worden hier niet zenuwachtig van. De HSL heeft z'n tijd nodig."

NS Hispeed verwacht meer reizigers als de hogesnelheidstrein in de toekomst vaker dan één keer per uur rijdt en doorgaat naar Brussel met een tussenstop in Breda. ,,Onze prijs hangt ook samen met wat we de overheid betalen voor gebruik van het spoor. Door de openbare aanbesteding is dat een hoog bedrag. Dat moeten we nu terugverdienen." aldus een NS Hispeed woordvoerder in NRC Next.

Bij de ingebruikname van de hogesnelheidslijn liet NS Hispeed weten dat zij eind dit jaar mikken op een bezetting van 25 procent. Hoeveel reizigers het bedrijf uiteindelijk denkt te vervoeren, wilde het bedrijf niet zeggen.
Hogesnelheidstrein Fyra kampte enkele weken na de start overigens ook met problemen. Vier dagen lang werd de Fyra stilgelegd en toen de trein weer ging rijden, golden direct de dure tarieven.
Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden?
Ik heb der een hard hoofd bij..
pi_74138469
Op termijn zal blijken dat "wegens tegenvallende reizigersaantallen de toeslagen helaas verhoogd moeten worden". De rest laat zich raden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58:33 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74138924
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.

Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:22 #89
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74139392
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, zo lang:
Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74141127
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.

Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
Het is een beetje het kip en ei probleem .

Waarom niet rijden als lowcost vervoerder, directe concurrentie van de NS. Toeslagen voor 2 euro, maar wel volle treinen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:40:08 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74143632
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.

Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.

De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
pi_74145142
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel.
Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren.

Als men nou met stille rijtuigen zou rijden, er in de kilometerslange tunnels mobiel bereik zou zijn, ze überhaupt elk uur met zekerheid zouden rijden en ze mensen niet elke 5 minuten lastigvallen of ze een koekje van ¤2,- willen kopen (wat allemaal gewoon een standaard simpele service behoort te zijn), dán zou die ¤2,- euro toeslag voor tijdswinst gerechtvaardigd zijn.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:27:20 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74145372
Goed, daar heb je een punt. Het geluid is niet echt aangenaam, daar kan NS Hispeed wat aan doen (lees: andere rijtuigen danwel treinstellen, wanneer ze die hebben), het mobiel bereik in de tunnels is echter iets wat onder ProRail valt.

Het uitzicht is op zich wat minder, vooral geluidsschermen. En de railcatering is te duur ja
pi_74145797
Ik vind een toeslag van 2 euro nog wel terecht.
pi_74151218
Tussen Utrecht Overvecht en Bilthoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

Ik heb de neiging om nu richting het station te fietsen o.O
Al hoop ik dat er niet hier iemand ervoor is gesprongen/weetikveelwatnogmeer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:54:04 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74153070
quote:
NMBS moderniseert 139 treinstellen type Break
woensdag 28 oktober 2009

De NMBS start met de modernisering van 139 treinstellen van het type 'Break'. Het type Break (MS80) zijn gebouwd tussen 1981 en 1985. Met het project is een investering gemoeid van ¤ 216 miljoen. De NMBS wil met de modernisering het comfort voor de reiziger verhogen.

De van oorsprong tweedelige treinstellen zijn in de vorige eeuw (tussen 1992 en 1995) al verlengd naar driedelige treinstellen. De Break treinstellen worden vooral ingezet in InterRegio-treinen (IR), maar ook voor L-treinen en korte IC-diensten.

Bij de modernisering, waarbij ze in de grijze "New Look" livrei worden geschilderd krijgen de Break treinstellen een nieuw interieur krijgen. Het eerste gemoderniseerde treinstel zal begin november op de lijn Antwerpen-Luik ingezet worden, zo meldt de NMBS.

De treinstellen van het type 'Break' bieden in totaal 34.500 zitplaatsen, waaronder 4.500 in eerste klasse en 30.000 in tweede klasse. De levering van de gemoderniseerde treinstellen gebeurt tussen 2009 en 2016. De renovatie laat ook toe het huidige wagenpark te standaardiseren en de betrouwbaarheid van het materiaal te verhogen, aldus de NMBS.
Aldus treinreiziger.nl


Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering
pi_74153653
Modernisering???
Een nieuw stofje over de huidige zetels, een nieuw kleurtje, nieuwe binnendeuren (toch zeker één), een multifunctionele afdeling (fietsen/rolstoelen).
En sommigen doen er ook nog airco voor de bestuurder bij.

't Is maar wat je moderniseren kan noemen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:00 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74154026
quote:
De aanleg van een inhaalspoor bij station Sneek-Noord begint maandag 2 november.

ProRail legt er 260 meter rails aan inclusief twee wissels en een extra perron. De voorzieningen zijn nodig zodat er tussen Leeuwarden en Sneek elk uur drie treinen kunnen rijden in plaats van twee. Het werk is eind 2010 klaar.
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begint
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_74155541
Shit, tis alsnog bij ons...

Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:15:59 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74155923
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Crientj het volgende:
Shit, tis alsnog bij ons...

Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_74156962
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef bork het volgende:

[..]

Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.

Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
pi_74159452
Hoe is het mogelijk Trekt zo'n extra beveiligde overweg dat aan of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74159742
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.

Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig traject .
pi_74159909
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:08 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig traject .
1 vlak buiten overvecht, dan nog een halve vlak daarna de Leyenseweg, station Bilthoven, station Den Dolder, waar vroegah station Soestduinen was en bij eetcafe de Vlasakkers. En die zijn allemaal best druk eigenlijk. De enige voetgangers/fietsers-overweg op de lijn is wel in 2007/2008 ondertunneld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74160123
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het mogelijk Trekt zo'n extra beveiligde overweg dat aan of zo?
Het begon ooit allemaal met een busje dat door de oude bomen heen was gereden.. Buurman hier stond erbij. Auw.

Euh, verder duurt het heel lang voordat de trein eraan komt als de bomen dicht zijn.
Ik kan me nog herinneren dat ik er 3 kwartier voor heb gestaan. Ook heeft deze overweg veel last gehad van storingen.

Maarja, blijkbaar is dat gewoon de plek om te sterven. Niet zo heel lang geleden was er na middernacht een auto klem komen te zitten tussen de bomen.. Het is ook altijd iets daar.
pi_74160200
quote:
Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 oktober 2009 @ 19:24:36 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74160310
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef brandsrus het volgende:

[..]

Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!
Klinkt lang, maar het is heel normaal. Er moet namelijk eerst een spoordijk gebouwd worden en deze moet inklinken. Pas als dat gebeurd is kan het afgebouwd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74160803
Als je op dat inklinken moet wachten kom je wel wat langer uit dan een jaar hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 oktober 2009 @ 19:54:39 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74161588
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op dat inklinken moet wachten kom je wel wat langer uit dan een jaar hoor
Gewoon wat vaker stopmachines overheen sturen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:12:40 #110
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_74162364
Ik zie net dat er, sinds 19:15 uur, een trein in brand staat in Geldermalsen. Voor de rest nog geen info.
Wat zijn we aan het doen ???
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 20:22:50 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_74162785
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74163279
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Wat nou weer dan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:40:58 #113
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74163545
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.

Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Je bent wel een ramptoerist zeg.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74166597
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Ben ik zooooooooooooooooooooooooooooo vaak overeen gereden. Zelfs heel onbedoeld en onbewust met de laatste reizigerstrein...

Was wezen shoppen in Rotterdam en er zou rond 9 de laatste trein rijden, gevolgd door een stoomtrein die al stond te dampen....er waren (net als vandaag) allerlei aanrijdingen en de trein die we wilden hebben, reed niet...in ieder geval stapten we in de trein die later de laatste bleek te zijn. Was wel bijzonder...overal beneden langs het spoor en op Blaak zwaaiende mensen...ben maar terug gaam zwaaien....

De maandag na het weekend zoevend door de tunnel....ook bijzonder....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_74167192
TELKENS als ik ergens heen moet is er een verstoring vorige week met iemand dood tussen rotterdam en breda, 3 uur later thuis + taxirit van 30 euro en nu weer een trein in brand bij geldermalsen waardoor ik de laatste bus weer mis en weer de taxi moet nemen...

ik heb er een beetje genoeg van
pi_74167527
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
pi_74167613

Voor lekkere herfstplaten behoef je op zich geen zon te hebben, bewijst deze foto van de B-Cargo/NMBS 2839 met de bekende I10-stam Belgische rijtuigen. nu ook inclusief een Memling-rijtuig. Deze set rijdt dagelijks tweemaal op en neer vanuit Brussel naar Amsterdam. Als IC 9236 is de trein hier de terugweg naar Brussel Zuid, als een lekker bewolkt maar herfstgekleurd Dordrecht Zuid gepasseerd wordt.
pi_74168301
Wat een drama vandaag. Moest van Groningen naar Utrecht voor een 2 uur durende afspraak. 12 uur weggegaan en vanavond 8 uur was ik terug. Toen ik in Utrecht was, was ik al te laat, dus na een half uurtje op Utrecht centraal maar weer terug naar Groningen. Ik zat in de trein die de scootmobiel aanreed, wel een triest ongeval natuurlijk.
Oh! Gravity
pi_74168639
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:29 schreef JaguarXK het volgende:
Wat een drama vandaag. Moest van Groningen naar Utrecht voor een 2 uur durende afspraak. 12 uur weggegaan en vanavond 8 uur was ik terug. Toen ik in Utrecht was, was ik al te laat, dus na een half uurtje op Utrecht centraal maar weer terug naar Groningen. Ik zat in de trein die de scootmobiel aanreed, wel een triest ongeval natuurlijk.
Oh brrr. Dat lijkt me dus zo eng ;{
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:58:36 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74169734
Die BelgenBenelux wordt ook steeds bonter qua samenstelling, is het niet? Wat is een Memling-rijtuig nou weer?
pi_74169790
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Die BelgenBenelux wordt ook steeds bonter qua samenstelling, is het niet? Wat is een Memling-rijtuig nou weer?
De Memling was een Europese internationale trein voor de verbinding Brussel - Parijs. De trein is vernoemd naar de Belgische schilder Hans Memling.
pi_74170214
Memling-schildering: klik
Gemoderniseerde schildering: zie afbeelding enkele posts hierboven (waar het 3e laatste rijtuig een Memling is)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 oktober 2009 @ 23:13:58 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74170442
Hoe vul je een lege tank van een stopmachine bij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:24:56 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74170908
Wtf?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:27:05 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74170995
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus treinreiziger.nl


Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering
De tweede keer al dat de Breaks gereviseerd worden.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:29:31 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74171067
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.

Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 00:14:59 #127
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74172856
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
ik heb dat nog in het echt mogen zien....
Was ook niet zo gek als je daar woont
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 06:50:53 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_74175288
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten.
Magoed, leuk is anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:09:44 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74175685
quote:
Tunnel onder spoor Bilthoven pas in 2014

BILTHOVEN - Het duurt nog zeker vijf jaar voordat er een tunnel komt onder de gevaarlijke spoorwegovergang in Bilthoven. In 2014 start de gemeente met de bouw van de tunnel onder de Leyenseweg.

Woensdag overleed een man op det spoorovervang toen hij met zijn scootmobiel onder de trein kwam. Het spoor was de hele middag afgezet en treinen werden omgeleid.

De overgang staat bekend als één van de gevaarlijkste in Nederland. Ook afgelopen juni kwam er nog een automobilist onder de trein.
Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
pi_74175765
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
Last van verstoringen? Echt wel

Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74175781
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnen

Crientj heeft wel een linkje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74176177
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus RTV Utrecht.

Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg...
Maar dit willen ze ook al jaren, zoals Flash idd zegt had ik gister nog een linkje gevonden waarin ze in 2004 al wilden beginnen met die tunnel..

Maar dat het niet doorging vanwege buurtbewoners blablabla.
En verder heeft het te maken met het niet hebben van genoeg geld voor dat.. Hoor zelf al jaren over genoeg ongelukken, maar dr wordt verder niets gedaan om die overgang veiliger te maken..
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 09:05:52 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_74176443
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Last van verstoringen? Echt wel

Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74176524
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..

Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
So we just called him Fred too
pi_74176838
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
Ik ook.

Was op een station, bij het uiteinde van het perron. Alle wachtende reizigers keken de kant van de aankomende trein op, met een blik die ik nooit meer zal vergeten. En toen *boenk boenk* *boenk boenk* voelde je de trein over iets heen hobbelen. Toen de trein stilstond riep de machinist met een trillende stem om "Deze trein gaat niet meer verder".

Het was nog een geluk dat het op een groot station was, want de overige treinen konden dus gewoon blijven rijden. Maar leuk is toch echt anders.
pi_74176870
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:10 schreef Cothen het volgende:

[..]

Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's.
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 09:49:11 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74177453
Een interessante quote van somda:
quote:
dvdhoven schreef op somda:
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 09:53:22 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74177560
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74177932
Mooie plek voor wat bijzondere tijdelijke makeshift stationsnaambordjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74178334
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
Een interessante quote van somda:
[..]

Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:24:50 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74178343
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:25:19 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74178356
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74178511
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.

Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.

De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien (20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol. De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4. En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.

Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Killing as few patients as possible.
pi_74178524
(foutje)
Killing as few patients as possible.
pi_74178537
(foutje; waarom klik ik toch steeds op quote ipv Edit )
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:35:50 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74178642
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74178650
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein.

Wel handig als je bij de KEMA werkt en in Nijmegen of Utrecht woont .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:41:16 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74178780
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien (20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol.
Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn...
quote:
De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.
Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h.
quote:
En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.

Mocht DB dat doen (of een andere partij), en een betere/goedkopere verbinding bieden dan wat NS Hispeed met Fyra kan bieden, dan kan NS Hispeed volgens mij de boel wel gaan sluiten.
quote:
Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid.
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 10:59:10 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74179304
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:09:27 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74179626
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')