SPOILER: OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
a) OP is te summier om alle vragen te beantwoordenquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:47 schreef Eix het volgende:
Het voorkomt dat elk topic dezelfde standaard vraag terug komt.
Ik ook. Ongeveer 4 jaar terug.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind de OP met alle vervoerders mooi, en ik heb 'm ook gelezen toen ik hier voor het eerst kwam.
Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij zouden we best iets op de wiki kunnen zetten, zodat we dat niet iedere keer hier hoeven te copypasten? Ik weet nou wel dat NS Hispeed met Prio's op de HSL rijdt en dat Arriva met Spurts rondkart
En wat is er met die DDM gebeurd?
waar is dat plaatje van?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Is later hersteld en het was idd een aanrijding met een VIRM volgens mij. Was het niet in de buurt van Amsterdam dat beide treinen het nodig vonden om zo te gaan doen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?
Vanmiddag in de 345 gezeten richting Nieuweschans. Verschil met de 'oude' GTW's is de donkergrijze vloer i.t.t. de lichte. Ow, en de deuren pompen en sputteren nog steedsquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ben de nieuwe stellen van Arriva, 10345 en 10346, helaas nog niet tegengekomen onderweg. Binnenkort maar eens opzoeken
Met hele grote BLOEMKOLENquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender isquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender is
Lorry is Engels voor gemotoriseerde zeepkistquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef knars het volgende:
Zeg, ik noemde zo'n ongemotoriseerde zeepkist op rails een lorry, maar heet dat eigenlijk wel zo?
quote:Alkmaar-Enkhuizen/Hoorn
Maandag 26 Oktober 23:18Oorzaak De beperkingen tussen Hoorn en Obdam als gevolg van een sein- en wisselstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Tilburg-Eindhoven
Maandag 26 Oktober 23:14Oorzaak Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Ik wilde ze eigenlijk niet posten maar nu moet ik welquote:
Alsof iemand weet wat dat isquote:
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
Tilt-shift is nogal breed uitgemeten als zijnde een "rage". Denk dat de meesten het wel weten?
Mauw. Ik had het opgezocht!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisjeZij weet niet eens wat een tender is
Ik bedoelde de softwarematige tilt shiftquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig
Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet![]()
Nou, zo lang:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
hoe lang nog...
Waar en wanneer was/is dat ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Apart? Ze kunnen toch een stuk of 6 buffels (of zoveel nodig) naar zwolle doen voor die 3 jaar? Of kan er niet getankt worden in Zwolle?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt.
Hoezo gaat Syntus in Hengelo daar weg dan? Nedtrain zit er toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:36 schreef Hr-Flip het volgende:
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle)
Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg)
Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud.
Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan.
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:43 schreef dennistd het volgende:
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper.
Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven.
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..quote:
Dank je! We zien het wel. Desnoods blijven we met z'n 28en op het balkon staanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben
Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zegquote:Station Sloterdijk verbouwd voor 60 miljoen
AMSTERDAM - Het station Amsterdam Sloterdijk wordt voor ruim 60 miljoen euro vernieuwd. De gemeente Amsterdam, NS en ProRail hebben dinsdag een samenwerkingsovereenkomst getekend, zo lieten de organisaties weten. Het station krijgt onder andere een nieuwe ingang, winkels en een nieuwe fietsenstalling met drieduizend plaatsen.
Met de vernieuwing willen de drie organisaties bijdragen aan de verbetering van de kantorengebied Teleport rond het station in Amsterdam Westpoort. Dat wordt 's avonds als onveilig ervaren. Het nieuwe station is naar verwachting in 2015 klaar. In 2010 hopen de plannenmakers al een nieuw busstation op het nabijgelegen Carrascoplein te openen. Volgens prognoses zullen in 2020 100.000 reizigers gebruik maken van het station.
Dat is een goeie..quote:
quote:Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
zondag 25 oktober 2009
Vanaf 14 juni 2010 komt er mogelijk een nachttrein Brussel - Stockholm, meldt het tijdschrift Today's Railways. Volgens het treinentijdschrift zal de trein 5 tot 6 keer per week gaan rijden.
De Zweedse spoorbeheerder Banverket heeft de capaciteitsaanvraag van de trein al op haar website gepubliceerd. De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.
De trein Brussel - Stockholm zou gaan rijden onder treinnummer 60 en visa versa onder treinnummer 61. Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.
't Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden?quote:Nog weinig reizigers voor hogesnelheidstrein Fyra
maandag 26 oktober 2009
De hogesnelheidstrein Fyra, die sinds 7 september één keer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, wordt nog nauwelijks gebruikt. Ook in de spits maken weinig mensen van de snelle trein gebruik. Dat meldt NRC Next.
Veel Fyra-reizigers zijn afgehaakt nu ze de volle toeslag van 7,40 euro per enkele reis bovenop de normale prijs moeten betalen. Tot begin deze maand gold ter introductie nog een introductietarief, voor 2,- euro twintig minuten tijdwinst. ,,Het is rustiger geworden", constateert conducteur Wim Kraan - officieel train manager in NRC Next.
Om 9.00 uur vertrekken zo'n 115 reizigers uit Rotterdam met de Fyra, die iets meer dan vijfhonderd zitplaatsen heeft. De trein terug uit Amsterdam van 14.45 uur is nog rustiger: slechts 15 mensen stappen in. Ook in de avondspits blijft het rustig: om 16.45 uur stappen in Amsterdam 70 mensen in, om 18.00 uur in Rotterdam ongeveer 80 passagiers.
Reguliere treinen tussen Rotterdam en Amsterdam zijn in de spits juist bom vol en vervoeren vaak tussen de 500 en 1.000 reizigers. Die aantallen staan in schril contrast met het aantal Fyra-reizigers. NS Hispeed maakt zich echter geen zorgen. In de krant zegt een woordvoerder: ,,Wij worden hier niet zenuwachtig van. De HSL heeft z'n tijd nodig."
NS Hispeed verwacht meer reizigers als de hogesnelheidstrein in de toekomst vaker dan één keer per uur rijdt en doorgaat naar Brussel met een tussenstop in Breda. ,,Onze prijs hangt ook samen met wat we de overheid betalen voor gebruik van het spoor. Door de openbare aanbesteding is dat een hoog bedrag. Dat moeten we nu terugverdienen." aldus een NS Hispeed woordvoerder in NRC Next.
Bij de ingebruikname van de hogesnelheidslijn liet NS Hispeed weten dat zij eind dit jaar mikken op een bezetting van 25 procent. Hoeveel reizigers het bedrijf uiteindelijk denkt te vervoeren, wilde het bedrijf niet zeggen.
Hogesnelheidstrein Fyra kampte enkele weken na de start overigens ook met problemen. Vier dagen lang werd de Fyra stilgelegd en toen de trein weer ging rijden, golden direct de dure tarieven.
Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje..quote:
Het is een beetje het kip en ei probleemquote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.
Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel.
Aldus treinreiziger.nlquote:NMBS moderniseert 139 treinstellen type Break
woensdag 28 oktober 2009
De NMBS start met de modernisering van 139 treinstellen van het type 'Break'. Het type Break (MS80) zijn gebouwd tussen 1981 en 1985. Met het project is een investering gemoeid van ¤ 216 miljoen. De NMBS wil met de modernisering het comfort voor de reiziger verhogen.
De van oorsprong tweedelige treinstellen zijn in de vorige eeuw (tussen 1992 en 1995) al verlengd naar driedelige treinstellen. De Break treinstellen worden vooral ingezet in InterRegio-treinen (IR), maar ook voor L-treinen en korte IC-diensten.
Bij de modernisering, waarbij ze in de grijze "New Look" livrei worden geschilderd krijgen de Break treinstellen een nieuw interieur krijgen. Het eerste gemoderniseerde treinstel zal begin november op de lijn Antwerpen-Luik ingezet worden, zo meldt de NMBS.
De treinstellen van het type 'Break' bieden in totaal 34.500 zitplaatsen, waaronder 4.500 in eerste klasse en 30.000 in tweede klasse. De levering van de gemoderniseerde treinstellen gebeurt tussen 2009 en 2016. De renovatie laat ook toe het huidige wagenpark te standaardiseren en de betrouwbaarheid van het materiaal te verhogen, aldus de NMBS.
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begintquote:De aanleg van een inhaalspoor bij station Sneek-Noord begint maandag 2 november.
ProRail legt er 260 meter rails aan inclusief twee wissels en een extra perron. De voorzieningen zijn nodig zodat er tussen Leeuwarden en Sneek elk uur drie treinen kunnen rijden in plaats van twee. Het werk is eind 2010 klaar.
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Crientj het volgende:
Shit, tis alsnog bij ons...
Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef bork het volgende:
[..]
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig trajectquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
1 vlak buiten overvecht, dan nog een halve vlak daarnaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig traject.
Het begon ooit allemaal met een busje dat door de oude bomen heen was gereden.. Buurman hier stond erbij. Auw.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het mogelijkTrekt zo'n extra beveiligde overweg dat aan of zo?
Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begint
Klinkt lang, maar het is heel normaal. Er moet namelijk eerst een spoordijk gebouwd worden en deze moet inklinken. Pas als dat gebeurd is kan het afgebouwd worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!
Gewoon wat vaker stopmachines overheen sturenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op dat inklinken moet wachten kom je wel wat langer uit dan een jaar hoor
Wat nou weer dan??quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Je bent wel een ramptoerist zeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Ben ik zooooooooooooooooooooooooooooo vaak overeen gereden. Zelfs heel onbedoeld en onbewust met de laatste reizigerstrein...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Oh brrr. Dat lijkt me dus zo eng ;{quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:29 schreef JaguarXK het volgende:
Wat een drama vandaag. Moest van Groningen naar Utrecht voor een 2 uur durende afspraak. 12 uur weggegaan en vanavond 8 uur was ik terug. Toen ik in Utrecht was, was ik al te laat, dus na een half uurtje op Utrecht centraal maar weer terug naar Groningen. Ik zat in de trein die de scootmobiel aanreed, wel een triest ongeval natuurlijk.
De Memling was een Europese internationale trein voor de verbinding Brussel - Parijs. De trein is vernoemd naar de Belgische schilder Hans Memling.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Die BelgenBenelux wordt ook steeds bonter qua samenstelling, is het niet? Wat is een Memling-rijtuig nou weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
De tweede keer al dat de Breaks gereviseerd worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus treinreiziger.nl
Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering
Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
ik heb dat nog in het echt mogen zien....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Aldus RTV Utrecht.quote:Tunnel onder spoor Bilthoven pas in 2014
BILTHOVEN - Het duurt nog zeker vijf jaar voordat er een tunnel komt onder de gevaarlijke spoorwegovergang in Bilthoven. In 2014 start de gemeente met de bouw van de tunnel onder de Leyenseweg.
Woensdag overleed een man op det spoorovervang toen hij met zijn scootmobiel onder de trein kwam. Het spoor was de hele middag afgezet en treinen werden omgeleid.
De overgang staat bekend als één van de gevaarlijkste in Nederland. Ook afgelopen juni kwam er nog een automobilist onder de trein.
Last van verstoringen? Echt welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Last van verstoringen? Echt wel![]()
Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggenquote:dvdhoven schreef op somda:
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
Een interessante quote van somda:
[..]
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zienquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.
Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.
De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien(20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol.
Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h.quote:De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.quote:En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.
Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid.quote:Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |