Da's het nadeel van dat langer doorwerkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:22 schreef Ambrosius het volgende:
Donner probeerde wel iets te vaak grappig over te komen.
Oh ik dacht dat ik het al had opgelost stond nl een haaakje teveel, maar we kunnen weer verder. ps de volgorde klopt echt niet meer nummer 35 in de OP is van vorig jaar.quote:
Nee. Ik vind hem ook niet te pruimen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:40 schreef maril het volgende:
[..
Ben ik nu de enige die die Spike vreselijk vindt, hij zit nu bij Ranking brrrrrrr
Door het publiek als domste geduidquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:40 schreef maril het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ik het al had opgelost stond nl een haaakje teveel, maar we kunnen weer verder. ps de volgorde klopt echt niet meer nummer 35 in de OP is van vorig jaar.
Ben ik nu de enige die die Spike vreselijk vindt, hij zit nu bij Ranking brrrrrrr
Moest ie vaker doen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:30 schreef Falco het volgende:
Redelijke uitzending met MMH die hilarisch genoeg de regie overneemt van Matthijs.
Ik ook en daarom denk ik ook dat ik het leuk ga vinden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:12 schreef superjojo het volgende:
beetje Schaap met de vijf poten idee krijg ik er van.
So waarrrquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:44 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ongelooflijk toch: de AOW gaat naar 67 jaar en alles wat Van Nieuwkerk wil horen, is hoe gezellig staatssecretaris en minister het met elkaar hebben gehad![]()
quote:Vanavond zijn te gast: Jelle Hendrickx, Willeke van Ammelrooy en Alain Clark. De muziek wordt verzorgd door Gotcha! en Halina Reijn schuift aan als tafeldame.
Het blijkt dus dat Jan Mulder (met Prem en Jort) komt praten over de DSB Bank, en dat snap ik niet. Die man heeft daar toch helemaal geen verstand van.quote:Gasten in de uitzending van maandag 19 oktober zijn: Jort Kelder, Prem Radhakishun, Jan Mulder, Willeke van Ammelrooy en Alain Clark. Muziek wordt verzorgd door Gotcha! Allstars en tafeldame is Halina Reijn
Shitquote:
Is toch van de Postbank ?quote:
Ik denk niet dat hij het zo bedoelt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb nog nooit iemand zo denigrerend horen praten over DSB-klanten zoals Prem doet.
"Die mensen zijn minderontwikkeld."
Hij had het niet over alle klanten maar over mensen die hij kentquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb nog nooit iemand zo denigrerend horen praten over DSB-klanten zoals Prem doet.
"Die mensen zijn minderontwikkeld."
Moest ik ook aan denken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:46 schreef Cynix ® het volgende:
Volgens Jan Mulder, die jarenlang flink zijn zakken gevuld heeft met zijn ING-slijmspotjes, deugen alle banken niet.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:45 schreef Paul het volgende:
Zou toch leuk zijn een praatprogramma met :
Prem
Jort Kelder
Jan Mulder
Johan Derksen
en Hugo Borst![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:57 schreef Arcee het volgende:
[..]En Peter R. de Vries en Maarten van Rossem.
Smerig wijf is hetquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:42 schreef marcodej het volgende:
Halina moet haar armen een beetje bij elkaar houden... Die oksels zijn vies...
In de film iig wel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
die zal wel een bos tussen haar benen hebben zeg
Gadverdammequote:
Ik mis Mart Smeets ter compensatie en vooruit Nico Dijkshoorn er bij en de show is helemaal afquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:45 schreef Paul het volgende:
Zou toch leuk zijn een praatprogramma met :
Prem
Jort Kelder
Jan Mulder
Johan Derksen
en Hugo Borst![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wordum wel, ik zou elke week kijkenquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:12 schreef maril het volgende:
[..]
Ik mis Mart Smeets ter compensatie en vooruit Nico Dijkshoorn er bij en de show is helemaal af
Tuurlijk niet ze hebben allemaal een te grote EGO daarvoor, ze zouden rollenbollen over de vloer, wat dan wel weer leuke tv zou zijn. Als je trouwens zag hoe slecht Mathijs die tafel(Mulder, Prem, Kelder) in de hand hieldquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:13 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat wordum wel, ik zou elke week kijken
Alleen wordt het programma denk ik te duur en je krijgt ze nooit bij elkaar
Hehe idd Prem is ook wel een lastige hoor, bijna niemand krijgt hem stilquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:16 schreef maril het volgende:
[..]
Tuurlijk niet ze hebben allemaal een te grote EGO daarvoor, ze zouden rollenbollen over de vloer, wat dan wel weer leuke tv zou zijn. Als je trouwens zag hoe slecht Mathijs die tafel(Mulder, Prem, Kelder) in de hand hield![]()
Claudia de Breij gooide een glas water in z'n gezichtquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:20 schreef Paul het volgende:
[..]
Hehe idd Prem is ook wel een lastige hoor, bijna niemand krijgt hem stil
Denk aan Nova ofzo waar hij toen zo raar zat te doen
http://isohunt.com/torrents/?ihq=Kind+of+Blue+Miles+Davisquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef richbitch het volgende:
luister nou ff
HOe heet die plaat nou?
Deze Dulfer is wel leuk.quote:
Dacht ik ook al. En ze praten zo raarquote:
Die oude strips zijn geniaal. De laatste A&O was drie keer niks. HOpelijk is deze beter.quote:
omdat Uderzo en Goscinny beiden dood zijn,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Die oude strips zijn geniaal. De laatste A&O was drie keer niks. HOpelijk is deze beter.
Allebei al ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat Uderzo en Goscinny beiden dood zijn,
Ja, dat is echt een briljant argument.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:04 schreef Hephaistos. het volgende:
We moeten de collectie houden, omdat anders het museum leeg is.
Wat zat die man te ouwehoeren zeg! Kwam geen fatsoenlijk argument uit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:04 schreef Hephaistos. het volgende:
We moeten de collectie houden, omdat anders het museum leeg is.
Tong is momenteel niet helemaal bijquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:58 schreef tong80 het volgende:
De overheid is momenteel het museum aan het leehalen.
quote:Vanavond zijn in de (40 min.) uitzending te gast: Iwan van Duren, Alexander Münninghoff, Wouter Hamel en Nico Dijkshoorn. Tafelheer is Beau van Erven Dorens.
Hij gaat al net zo hard schnabbelen als zijn hoofdredacteur!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:37 schreef Marcoss het volgende:
Iwan van Duren vond alleen VI op maandagavond niet genoeg?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij gaat al net zo hard schnabbelen als zijn hoofdredacteur!
Verdorde herfstbladerenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:32 schreef Bakepa het volgende:
Wat kreeg Mathijs nou van Beau
Inderdaad, die jongen word wel zo (onterecht)opgehemeld in DWDDquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:43 schreef Modus het volgende:
Wouter Hamel is dit jaar al 10x geweest ofzo? Zijn plugger krijgt zijn muziek niet aan de man?
Inderdaad. Zelfingenomen kwast...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Hij mocht hopen dat hij net zo bekend is als Jason Mraz in Azië.
Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:10 schreef tong80 het volgende:
Ik had nog nooit van de Wouter Hamel gehoord.
Toen ik las dat ie in de uitzending zou komen dacht ik dat het een acteur was.
Nou hij is bijna te groot voor Nederland hoor ik, dus hij zal wel de nodige hits op z'n naam hebben staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:10 schreef tong80 het volgende:
Ik volg de hiparades niet meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou hij is bijna te groot voor Nederland hoor ik, dus hij zal wel de nodige hits op z'n naam hebben staan.
Je wordt oud Tongquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:10 schreef tong80 het volgende:
Laten we het hopenquote:
Ik volg 't nog een beetje, maar ik ken totaal geen muziek van hem. Ik ben slechts 23quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik volg de hiparades niet meer tegenwoordig.
Dus misschien ligt het aan mij.
Egootjoos ...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:53 schreef Heufd het volgende:
Waarom praatten Beau en Matthijs telkens door held-Iwan? Het werd er niet duidelijker op.
Mee eens, het grapje wordt nu wel een beetje uitgekauwd. Toch vind ik Dijkshoorn bij vlagen tamelijk geniaal.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:23 schreef maril het volgende:
Ik mag het hoogstwaarschijnlijk niet zeggen maar ik ga het zeggen,. Mart Smeets wordt toch wel een obsessie voor de heer Dijkshoorn, wat een as-hole.
Maar hij maakt van die lange volzinnen, en daar moet alles in hapklare brokken, ofzo.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:26 schreef Rikketik het volgende:
Jammer dat Beau en Matthijs telkens Iwan van Duren onderbraken, net als hij een punt ging maken.
Mathijs gaat de laatste tijd wel wat dat betreft over de schreef.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:26 schreef Rikketik het volgende:
Jammer dat Beau en Matthijs telkens Iwan van Duren onderbraken, net als hij een punt ging maken.
Ik vind dat niet echt iets van de laatste tijd, hij doet dat eigenlijk al heel lang: mensen onderbreken zodra ze niet zeggen wat Mathijs wil horen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:48 schreef maril het volgende:
[..]
Mathijs gaat de laatste tijd wel wat dat betreft over de schreef.
Klopt ja dat doet ie allang zoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:08 schreef Gilead het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt iets van de laatste tijd, hij doet dat eigenlijk al heel lang: mensen onderbreken zodra ze niet zeggen wat Mathijs wil horen.
Daarom kijk ik niet vanavond spreekt mij niet zoveel aanquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef Remzz het volgende:
Die irritante Maarten van der Weijden, de niet grappige ex lama's en als tafelheer Giel spreekt mij ook niet echt aan
Giel, Maarten en Fedde vind ik prima. Die Lama-dude is idd jammer.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef Remzz het volgende:
Die irritante Maarten van der Weijden, de niet grappige ex lama's en als tafelheer Giel spreekt mij ook niet echt aan
Maar hij heeft kanker gehad, dus hij is sowieso een goedzak, ofzo.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Maarten van der Weijden ook zo'n irritante kwast. Hij vindt zichzelf zo leuk, hoe hij z'n afscheid toen ook aankondigde vorig jaar, vond het iets heel irritants hebben.
Jeroen van Koningsbrugge is ook tof.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:32 schreef Rikketik het volgende:
Hij is gewoon teveel in de media geweest, dan krijgen mensen al snel een hekel aan je.
En die ex-lama's weer, tja... Alleen Arie is nog redelijk tof, maar voor de rest begin ik me toch lichtelijk te ergeren aan die dertigers-met-bierbuik-in-net-te-korte-T-shirtjes..
NEEEEEEEEEEEEEEEEE, dat meen je niet.quote:
HERMAN ROT OP JA!! Met stalken jah..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEE, dat meen je niet.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
HERMAN ROT OP JA!! Met stalken jah..
Ja okay. Maar die is meer Draadstaal dan Lama voor mij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:46 schreef superjojo het volgende:
[..]
Jeroen van Koningsbrugge is ook tof.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:46 schreef superjojo het volgende:
[..]
idemquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Daarom kijk ik niet vanavond spreekt mij niet zoveel aan
Arie vind ik juist de minst grappige. Wat is die man flauw zeg.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:32 schreef Rikketik het volgende:
Hij is gewoon teveel in de media geweest, dan krijgen mensen al snel een hekel aan je.
En die ex-lama's weer, tja... Alleen Arie is nog redelijk tof, maar voor de rest begin ik me toch lichtelijk te ergeren aan die dertigers-met-bierbuik-in-net-te-korte-T-shirtjes..
Dat dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:46 schreef superjojo het volgende:
[..]
En meneer Koningsbrugge moet zaterdagavond primetime op RTL4 opdraven. In zo'n meehosjoelprogramma. Ook op zijn minst bedenkelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat dus.
Kijken wat er met die andere Lama's is gebeurt. Zo moet Ruben Nicolai Suzuki's rijden om te voorkomen dat hij in zijn gezin uit huis gezet worden...
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:07 schreef Modus het volgende:
"Muziek wordt verzorgd door Fedde le Grand"
Mag ie weer op play drukken. Dat kan hij nl. het beste van de hele wereld..
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hij heeft kanker gehad, dus hij is sowieso een goedzak, ofzo.
Voor de mensen die het gemist hebbenquote:
Je wordt oud Paul.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:05 schreef Paul het volgende:
PUT YOURE HANDS UP 4 DETROITTTTTTTTT
kan het niet meer horen
Nee ik kom op teveel breez@h places denk ikquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je wordt oud Paul.
Bel een verzorgingstehuis op.
Ik vind het idd een beetje trieste kerels soms. Niet onvriendelijk ofzo, maar ze slaan een beetje te ver door met dat grappig willen zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:15 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom die Lama's trouwens regelmatig tegen tijdens het uitgaan. Staan ze een beetje populair te doen tegen chickies van begin twintig. Wel aardige kerels in real life btw, vooral Ruben v/d Meer.
Had ie je mooi te pakken met z'n opmerking over 'een CDtje erin'.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:07 schreef Modus het volgende:
"Muziek wordt verzorgd door Fedde le Grand"
Mag ie weer op play drukken. Dat kan hij nl. het beste van de hele wereld..
OA dat dusquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Maarten van der Weijden ook zo'n irritante kwast. Hij vindt zichzelf zo leuk, hoe hij z'n afscheid toen ook aankondigde vorig jaar, vond het iets heel irritants hebben.
Gisteren de herhaling nog gezien maar hij deed nog steeds niet veel meer dan op 3 knopjes drukken ofzo, op 1 of ander onbestemd apparaat voor hem.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:35 schreef Ritmo het volgende:
Had ie je mooi te pakken met z'n opmerking over 'een CDtje erin'.![]()
Fedde.Vond hem overigens niet echt goed zo akoestisch.
quote:Vanavond te gast in de uitzending: Filemon Wesselink, Denys Damiaan en Kees van Duijn Schouten. De muziek wordt verzorgd door C-mon & Kypski en tafelheer is Marc-Marie Huijbregts.
Of bij Koos Albertsquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Is-ie al eens bij Leo Beenhakker geweest?
+1quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:50 schreef koemleit het volgende:
jakhals Frank is echt de beste jakhals.
Hij was vroeger Bassie en Rene Froger bij Jensen Radioquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:50 schreef koemleit het volgende:
Daarom is die bril veel te streng en overheersend. Ik heb wel dezelfde, dat dan weer wel.quote:
Qua drop dan maar wachten op keurings dienst van waarde.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:21 schreef golfer het volgende:
Philemon heeft niet bij ons aangebeld toen ie in het drop was.
Marc Marie is wel een leuke aanvulling.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:34 schreef Edwinuss het volgende:
Wat is die kale gozer een irritante vent zeg
Dat geschreeuw van die ventquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Marc Marie is wel een leuke aanvulling.
Oh, hoi. Welkom terug in Nederland.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:34 schreef Edwinuss het volgende:
Welke steen heb je gewoond ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat geschreeuw van die vent?
Misschien heb ik dan net de verkeerde uitzending gezien ofzo
Dat hoeft ook niet om Marc-Marie alsnog te kennen bij naamquote:
Het spijt me, maar nee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet om Marc-Marie alsnog te kennen bij naam
Heeft-ie toch al gehad? Op stap met cabaretiers of zoiets.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:51 schreef MadGuy het volgende:
[..]
+1
Ik denk dat ze hem best een soort reportageprogramma à la Claudia op Vrijdag kunnen geven.
Heel verstandig lijkt me.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:21 schreef golfer het volgende:
Philemon heeft niet bij ons aangebeld toen ie in het dorp was.
Deed me denken aan: A Ghost in the Machine: zijn we onze hersenen of onze ziel?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:36 schreef koemleit het volgende:
wtf![]()
wat moet je dan voelen zeg?
hij kan dat been toch gewoon gebruiken? waarom wil je er dan in godsnaam vanaf?
Maar wordt rechts ingehaald door Erik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:50 schreef koemleit het volgende:
Met cavia vond ik de gozer nog koddig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:34 schreef Edwinuss het volgende:
quote:Vanavond zijn te gast: Jaap Jongbloed, Simon Kuper en Jan Mulder. Lisa Lois verzorgt de muziek en Yvon Jaspers schuift aan als tafeldame.
Tja... die geilt nou eenmaal overal op...quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:01 schreef k_man het volgende:
Ah, Yvon weer. Dat wordt weer genieten voor tong, haar grootste fan.
Ah Yvonquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:01 schreef k_man het volgende:
kan ie weer schelden op haarquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:01 schreef k_man het volgende:
Ah, Yvon weer. Dat wordt weer genieten voor tong, zijn grootste fan.
Het zal weinig helpen..quote:
quote:Aan het succes van het KRO-programma Boer Zoekt vrouw lijkt maar geen einde te komen. Zondagavond keken 4.366.000 mensen naar het datingprogramma op Nederland 1, een nieuw kijkcijferrecord.
De vrijgezelle boeren zoeken een levenspartner De vrijgezelle boeren zoeken een levenspartner
Dat bleek maandag uit een overzicht van de kijkcijfers.
De afgelopen weken zette Boer Zoekt Vrouw elke aflevering een nieuw kijkercijferrecord
Dat help zeker niksquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het zal weinig helpen..
[..]
[ afbeelding ]
We gaan het zien
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:01 schreef k_man het volgende:
Volgens mij wel..is idd leukquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:43 schreef Black-Hole het volgende:
Zal Jan weer zijn ergernissen van de maand doornemen? Altijd wel leuke televisie.
Tong, kom er maar in.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef BVO het volgende:
Eén counter van Yvon en Matthijs is alweer gepikeerd.
Nou ja, er zat wel een kern van waarheid in Kupers verhaal. Maar de conclusie dat we daarom nooit meer wereldkampioen zullen worden kan je niet maken...quote:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
De Snuggie
Mijn god, wat kansloos
Alsof voetbal wel van belang is.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:15 schreef Adelante het volgende:
En ja hoor, Yvonne komt weer met d'r voetbal is niet van belang stokpaardje
En Jaspers in Boer zoekt vrouw, sterker laat ze in de modder daar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Alsof voetbal wel van belang is.
Hou voetbal lekker in sportprogramma's ofzo.
Ja Dione was niet eens genomineerdquote:
Goede suggestie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:37 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Best een goede suggestie trouwens: waarom zit Dione er niet eens als tafeldame?
Je bent toch niet aan het trollen hè?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:
Nu Jan aan het woord is zap ik even naar P&W. alwaar Georgine aan het woord is
nah ..ben er blijven hangenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:51 schreef DrDentzz het volgende:
[..]
Je bent toch niet aan het trollen hè?
Pff homofoob.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef Modus het volgende:
Arie Boomsma maakt een boek over het mannelijk lichaam. En dan zijn er nog steeds mensen die twijfelen aan zijn geaardheid..
Hij is angstig stil nu het over Reve gaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef Modus het volgende:
Arie Boomsma maakt een boek over het mannelijk lichaam. En dan zijn er nog steeds mensen die twijfelen aan zijn geaardheid..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |