http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84465quote:Grote brand in loods stoomtrein STAR
STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. Verschillende brandweerkorpsen uit Noord- en Oost-Groningen zijn bezig met de bestrijding van de brand.
De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee diesellocomotieven en een locomotief welke gereviseerd moet worden.
Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA270244271380.htmlquote:In een loods van museumspoorlijn STAR in Stadskanaal woedt brand. Er zijn geen gewonden, maar drie diesellocomotieven, twee stoomtreinen en twee rijtuigen zijn beschadigd. Niet duidelijk is of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Er is explosiegevaar doordat in de loods vaten met acetyleen staan. Omwonenden lopen geen gevaar, zegt de brandweer.
wat een kut TVPquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tijdje geleden in een lokale krant gelezen dat er plannen zijn voor een goederen-ding-iets bij Hoofddorp, om versproducten zoals bloemen (best handig, zo naast Aalsmeer) te kunnen vervoeren over de HSL.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
dat mag niet eens bij mijn weten
uit mijn hoofd is het de 609quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Riek de Rangeerlocomotiek
Hippeltje zeshonderdzoveel?
Dude, zelfs op de NBS Rhein-Main is dit plan idioot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:48 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
wat een kut TVP
OT: mooi dat de HSL eindelijk in bedrijf gaat, hebben jullie trouwens ook gehoord dat er goederen over de HSL gaan.
Dus een goederentrein mag niet op betonspoor rijden? te zwaar?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dude, zelfs op de NBS Rhein-Main is dit plan idioot.
Dit is betonspoor, geen ballastspoor.
Zondequote:
inmiddels treurig filmpje en foto's op http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84465quote:de brandweer kon lange tijd niet in de loods, vanwege de aanwezigheid van chemische vloeistoffen die bij het lassen worden gebruikt. Daardoor was er explosiegevaar. Inmiddels kan er ook in de loods geblust worden.
Lees: everything else is fucked anywayquote:Inmiddels kan er ook n de loods geblust worden
Iets met remenergie, langere remweg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus een goederentrein mag niet op betonspoor rijden? te zwaar?
Ik heb zelf geen flauw idee
gewoon max 80 km/h laten rijden dan is de remweg net zolang als een V260 die t dubbele haaltquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets met remenergie, langere remweg.
Uitgezonderd:quote:
Ja, maar wanneer is nooit echt van tevoren bekend. Vorig transport was op 1 juli, sindsdien is het weer erg stil. NSFS hoopt dat men rond halverwege september weer een deel te kunnen vervoeren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus ze gaan nog een keer die kant op ?
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/hquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets met remenergie, langere remweg.
Ik kan vast wel een ertstrein verzinnen die @100 km/h een langere remweg heeft dan een Thalys @300 km/hquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:25 schreef Hr-Flip het volgende:
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/h
In Ht rijden de auto's standaard over het perron ja. Er is ook een behoorlijke parkeergelegenheid op het perron van spoor 1 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
met twee keer kopmaken zo te zien, of rijden de auto's echt over het perron?
Geniet er nog maar even van nu het nog kan, want in december gaan die eruit. Dit komt er voor in de plaats:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:28 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen M'Gladbach en Köln reed absolute bagger, maar het eerste stuk vanaf Venlo was wel genieten in dit prachtige stoptreintje
Er zijn toch echt serieuze plannen:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Midden in de nacht kun je prima goederen vervoeren over de HSL, treinverkeer is er dan verder toch niet. Het probleem zit echt bij Schiphol, waar je gewoon nergens heen kunt als cargo-trein.
Waarom mag dat daar eigenlijk niet? Als je een e-loc gebruikt en niet-gevaarlijke stoffen vervoert, zou dat toch prima moeten kunnen? Misschien heeft het met de drukte van Schiphol te maken?
Bron en zelfde soort verhaaltje maar dan van het ANP.quote:Bedrijven willen goederen vervoeren over HSL-zuid
Het bedrijfsleven rond Schiphol slaan de handen ineen om de overheid te kunnen laten zien dat er voldoende belangstelling is voor goederenvervoer over de HSL-zuid tussen Amsterdam en Parijs. Vandaag ondertekenen dertien bedrijven uit de regio een samenwerkingsovereenkomst.
HST Cargo Hub
Met de gemeente Haarlemmermeer wordt vandaag een overeenkomst ondertekend om het idee ‘Hoge Snelheids Trein Cargo Schiphol’ levensvatbaar te maken. Onder de deelnemers bevinden zich de Schiphol Group, KLM Cargo, Bloemenveiling Aalsmeer, KvK Amsterdam en conceptontwikkelaar 3DG.
Frankrijk is er al klaar voor en wil graag naar Nederland via spoor. “Daar hebben ze de eerste generatie HSL treinen al omgebouwd tot posttreinen”, zegt Mark van Huijstee van 3DG. De trein gedraagt zich als luchtvracht, per trein kan er zelfs nog iets meer meegenomen worden dan in een gemiddeld vrachtvliegtuig.”
‘Nachtvluchten over het spoor’
Vervoer via de HSL lijkt dus een goed alternatief. De tijd is rijp om aan te haken bij de Fransen die hiermee al veel verder zijn. Volgens Huijstee zijn er mogelijkheden te over. Verse, tijdkritische en waardevolle goederen lenen zich goed voor vervoer over spoor. “Het gaat zeker gebeuren, maar rond Schiphol is zo’n bestuurlijke drukte dat het proces stroperig wordt en dat is jammer. De markt moet het doen. Ik verwacht dat we in 2010 een trimodaal overslagpunt hebben gerealiseerd op Schiphol. Luchtvracht uit bijvoorbeeld het verre oosten kan dan op het spoor gezet worden voor transport binnen Europa. Zo verminder je het aantal vluchten en maak je als het ware ‘nachtvluchten’ mogelijk, alleen dan over het spoor.
Ik ben wel voor cargotreinen op de HSL, maar dat kost alleen een hoop grind.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:50 schreef James1988 het volgende:
Voordat er ook echt iets aan cargo rijdt zijn we wel in 2020... NIMBY's..
Daar komt het inderdaad op neer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef James1988 het volgende:
Dan zou men de hele onderbouw opnieuw moeten bouwen, bedoel je?
schijnbaar jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan ze bij Veolivla nu ook al xx nadoen?
Nee, dat zou Veolia teveel geld kosten. Het onderhoud van de diesel-GTW's gebeurt al door VOITH (dat van de elektro-GTW's is me voorlopig onbekend).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
schijnbaar ja
er is donderdag trouwens wel een diesel 2/6'je vertrokken naar zwitserland om daar een tussenbak te krijgen... kunnen ze niet makkelijker die tussenbakken naar nederland brengen?
Antwoord op de vraag: verticale en horizontale dwars- en langskrachten. En die zijn bij een goederentrein hoger dan bij een passagierstrein.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:33 schreef James1988 het volgende:
Kleine kans dat dat gaat gebeuren... nu mag men er eindelijk eens op gaan rijden tenslotte
Waarom grind eigenlijk? Om de geluidsoverlast te dempen?
Edit: ohja, eerder vandaag gezien:
[ afbeelding ]
Aparte oorzaak imo..
Gebeurt ook door VOITH te Blerickquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 03:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, dat zou Veolia teveel geld kosten. Het onderhoud van de diesel-GTW's gebeurt al door VOITH (dat van de elektro-GTW's is me voorlopig onbekend).
En bedanktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:02 schreef knars het volgende:
Ik heb een schurfthekel aan Stadskanaal en heel het veenkloddergebeuren van Zuid-Oost Groningen.
inderdaad. De E-GTW's van Arriva zijn de enige NL-GTW's die niet bij Voith komen, deze gaan naar NedTrain Leidschendam.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 05:50 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gebeurt ook door VOITH te Blerick
Hoi, Welkom terugquote:
Hmm, vandaag waren er wel genoeg bussen. Enige jammere was dat de knakker die alles stond te regelen per se elke bus geheel vol wilde hebben en dan uitgebreid ging tellen oordat bij de volgende bus de deur open (los, voor veenklodders ) ging... Ik vraag me dan af of er echt een voordeel zat aan Boxtel - Den Bosch i.p.v. Eindhoven - Den Bosch aangezien je in Eindhoven vanaf het station praktisch direct op de snelweg zit (Kennedylaan) en in Boxtel nog vele bochten en rotondes rondzwalkt...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Gister was het echt kansloos tussen Eindhoven - Den Bosch. Weliswaar geplande werkzaamheden dus wist enigzins waar ik aan toe was, maar de NS had wel wat meer bussen mogen inzetten zeg. En dan sta je daar in die rij, terwijl je hoogstnodig moet pissen Dan weet je dus dat je én die rij nog af moet wachten, én de busrit, én voordat de trein weer verder gaat in Den Bosch.
Wellicht lees ik het helemaal verkeerd, maar wat bedoel je met Boxtel? Wordt dat ook IC-station (Mijn trein-app zegt namelijk dat de IC er stopt, wat niet zo is...)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:28 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hmm, vandaag waren er wel genoeg bussen. Enige jammere was dat de knakker die alles stond te regelen per se elke bus geheel vol wilde hebben en dan uitgebreid ging tellen oordat bij de volgende bus de deur open (los, voor veenklodders ) ging... Ik vraag me dan af of er echt een voordeel zat aan Boxtel - Den Bosch i.p.v. Eindhoven - Den Bosch aangezien je in Eindhoven vanaf het station praktisch direct op de snelweg zit (Kennedylaan) en in Boxtel nog vele bochten en rotondes rondzwalkt...
De IC uit Maastricht rijdt tot Boxtel ivm werkzaamheden dacht ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:00 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Wellicht lees ik het helemaal verkeerd, maar wat bedoel je met Boxtel? Wordt dat ook IC-station (Mijn trein-app zegt namelijk dat de IC er stopt, wat niet zo is...)
Bedoel je geen LED-verlichting? Deze is ook wit namelijk, en zeker één sprinter heeft dat als proef (bij een aantal V'tjes heeft het er ook in gezeten maar is er ook alweer uitgehaald)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
vrijdag zag ik voor het eerst xenon verlichting op de voorkant van een sprinter. wit licht, das even wennen zeg.
Dank je!quote:
Ik zeg: tofheid:quote:
quote:Materieeltekort Merwede-Lingelijn
Tussen Gorinchem en Geldermalsen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen minder stoptreinen.
Prognose:
* Onbekend.
Ziet er ook leuk uit!quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Traunseebahn keert in Gmunden Seebahnhof, 29-08-2009.
[ afbeelding ]
Het regende, het was koud, het station is dichtgespijkerd en die lichtbak rechts is alles wat er van het bordje over isquote:
Dat had ik anderhalve week, dat noemt men Noors weer.quote:
In Oostenrijk noemen ze dat "Kut met Peren"quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat had ik anderhalve week, dat noemt men Noors weer.
't Zou ook een beetje raar zijn, Noors weer in Oostenrijk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Oostenrijk noemen ze dat "Kut met Peren"
Nou, EENtje. En twee nachten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 01:55 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's Dr_Flash... Weer een paar dagen goed getreind zie ik al
Da's mooi klote danquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:16 schreef bork het volgende:
Goede timing trouwens van die N8trein, in december houden ze er alweer mee op .
http://www.treinreiziger.(...)%20gaat%20verdwijnen
Komt door het hoogfrequent rijden op Ht - Ut - Asd deze week. Volgende week is alles weer normaalquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:09 schreef Treinkopper het volgende:
Euj, SGMm als stoptrein Breda-Utrecht. M'n collega: "Ik stapte in en dacht, zit ik nou in een tram?"
Ik heb geen idee eigenlijk, kan het niet komen door gezanik met dienstregelingafstemming of zo? Vind ik typisch iets om zo'n mooie trein op te laten sneuvelen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
En waarom is dat eigenlijk allemaal? Het is nou niet bepaald alsof die treinen iedere keer leeg voor Jan Joker op en neer karren
Morgen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:56 schreef James1988 het volgende:
Vanaf september begint de instroom van SLT weer, heb ik mij laten vertellen.
Nee dat mag niet tot Roosendaal en niet verder.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:43 schreef Crientj het volgende:
Even een vraagje, kan me vriend met zijn OV gratis naar Antwerpen-Centraal toe als hij de Intercity neemt? Omdat de intercity van de NS is...
Heeft het dan niet te maken met de grens? Dat je dan het station dat het dichtste bij de grens pakt en vanaf daar een kaartje koopt naar Antwerpen-Centraal?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik denk het niet tot Roosendaal en niet verder.
Anders zou ik van Almelo gratis met me OV naar Berlijn (en verder) kunnen met de IC
Het grensstation is Roosendaal in dat geval voor die IC, de stoptrein Enschede - Ahaus is Glanerbrug in dat geval het grenstation.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heeft het dan niet te maken met de grens? Dat je dan het station dat het dichtste bij de grens pakt en vanaf daar een kaartje koopt naar Antwerpen-Centraal?
Dan is Roosendaal nog steeds het grensstationquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:52 schreef Crientj het volgende:
Maar dan zelfde als je dan bv via Rotterdam gaat?
Waardoor het Nijverdal - Rotterdam, Rotterdam - Antwerpen-Centraal wordt?
Dat dus. Kost hem wel ¤8.60 voor een retourtjequote:Op maandag 31 augustus 2009 18:06 schreef James1988 het volgende:
Uit de kaartautomaat trek je een kaartje naar Antwerpen, je geeft aan dat je in NL gratis reist en je krijgt keurig een kaartje vanaf Roosendaal-Grens.
Hoe kom jij uit op 8,60? Wij zelf op 9,20 ;oquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat dus. Kost hem wel ¤8.60 voor een retourtje
Hmm oke..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:06 schreef James1988 het volgende:
Technisch gezien is het grensstation niet Roosendaal, maar Roosendaal-Grens. Dat is puur juridisch gewauwel want het station bestaat natuurlijk niet. Uit de kaartautomaat trek je een kaartje naar Antwerpen, je geeft aan dat je in NL gratis reist en je krijgt keurig een kaartje vanaf Roosendaal-Grens.
Hij heeft een week OV en dat ie naar Antwerpen komt is op een vrijdag.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel opletten dat je alleen "NS-traject gratis" moet kiezen als dat ook echt zo is. Een Belgische conducteur haalt de Week-SOV'ers er in het weekend allemaal uit hoor En dan ga je, nog bovenop je al gekochte grenskaartje, nogeens voor 10 euro p.p. de boot in. En eigenlijk heb je daar dan nog mazzel mee, want in NL hang je er meteen voor 35 euro in.
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hij heeft een week OV en dat ie naar Antwerpen komt is op een vrijdag.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Ik snap die clou volledig...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Niet zo serieus heel de tijd hoorquote:
Hebben ze daar een klok dan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met de tijdzones in die rimboe?
Nee, alles gaat op de zon. "Nieuwe overkapping Antwerpen funest voor punctualiteit"quote:
Het is nog dat de Wasmachines heel blijven...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, alles gaat op de zon. "Nieuwe overkapping Antwerpen funest voor punctualiteit"
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is nog dat de Wasmachines heel blijven...
Ah joh doe niet zo raar man Ik heb nog nooit problemen gehad met die dingen. En het zou maar zo kunnen dat ik van jullie allemaal nog wel de meeste kilometers in die MW41 gezeten hebquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:24 schreef James1988 het volgende:
Die dingen schijnen al in brand te vliegen als je er nog maar naar kijkt
Van mij zeker, want ik heb er nog nooit ingezeten!quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah joh doe niet zo raar man Ik heb nog nooit problemen gehad met die dingen. En het zou maar zo kunnen dat ik van jullie allemaal nog wel de meeste kilometers in die MW41 gezeten heb
Ik bied 718 kmquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef Wadloper het volgende:
Van mij zeker, want ik heb er nog nooit ingezeten!
Goeie vraag. Ik denk van nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Christiaan het volgende:
Stoppen deze week ook alle treinen in Best en Bijlmer? (Spoorboekjesloze dus)
Mja, direct handig is het niet natuurlijk. Het kost VEEL personeel en materieel, en de overstaps worden slechter. Allemaal. Maar goed, het is maar voor een weekje, we moeten het even proberen. gewoon om te kijken wat voor problemen er ontstaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef Socios het volgende:
Ik vind het maar vaag hoor, dat ´spoorboekloos´.
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt. Je stapt dan in Amsterdam in in de trein naar Nijmegen en stapt in Utrecht over op de IC van Schiphol naar Eindhoven, deze stopt in Best.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Christiaan het volgende:
Stoppen deze week ook alle treinen in Best en Bijlmer? (Spoorboekjesloze dus)
Dat was de oude situatie toch?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt. Je stapt dan in Amsterdam in in de trein naar Nijmegen en stapt in Utrecht over op de IC van Schiphol naar Eindhoven, deze stopt in Best.
Hmm dat moest ik afgelopen.. *opzoekt* 29 mei ervoor betalen..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoe kom jij uit op 8,60? Wij zelf op 9,20 ;o
Niet allemaal, je kan wel 6x/uur van Geldermalsen naar Amsterdam. Maar alleen omdat die stoptrein ook 6x/uur rijdt natuurlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, direct handig is het niet natuurlijk. Het kost VEEL personeel en materieel, en de overstaps worden slechter. Allemaal.
Er is toch 6x/uur een reismogelijkheid Amsterdam-Eindhoven? Altijd nog twee meer dan nu. Ze hebben nergens gezegd dat er 6 rechtstreekse treinen zouden zijn, alleen maar 6 treinen op dat traject.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal dat er 6 intercity's per uur tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven rijden, want 2 keer per uur moet er worden overgestapt.
Oei, dan is die pyromaan waarschijnlijk weer actief na 2/3 maanden niet in 'dienst' te zijn geweest! Dan mogen de mensen hier in de streek wel weer oppassen nu, voor er nog meer openbare gebouwen de fik in gaan...quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de Groninger politie is de brand bij de STAR hoogstwaarschijnlijk aangestoken
Ik heb een enorme tijd geleden een fout gemaakt door een kaartje te kopen vanaf Bilthoven naar Hilversum Noord ipv Sportpark of andersom.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik heb vandaag per ongeluk 3 kaartjes met datum gekocht, in plaats van zonder datum. Eentje heb ik vandaag gebruikt, maar nu zit ik nog met die 2 andere... Ik was gelijk nadat ik er achter kwam naar het station gegaan om ze te wisselen, maar helaas stond daar weer dezelfde chagarijn als normaal. 'Schat, dat zijn kaartjes uit de kaartautomaat, daar kan ik niks mee.'. Ik kreeg een kaartje van de klantenservice, en daar moest ik het mee doen.
Maar wat denken jullie? Gaat het lukken om m'n geld terug te krijgen, of is het verspilde moeite om er achteraan te gaan?
Dusch, gewoon een brief sturen, rekeningnummer erbij. Hopelijk dat jij het dan ook terug krijgt.quote:Geachte Crientj,
Wij hebben uw brief ontvangen. U geeft aan dat u een verkeerd vervoerbewijs bij de kaartautomaat heeft gekocht. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vervelend voor u was.
U vraagt ons om terugbetaling van de gemaakte treinkosten, of een deel daarvan. Graag maken wij in deze situatie een uitzondering op de voorwaarden door de kosten te vergoeden. Binnen 3 weken zullen wij een bedrag van ¤ XX.XX overmaken op rekening XXX.XXX.XXX
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn
Met vriendelijke groet,
Blablanaam etc.
Ik wacht in spanning.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:39 schreef Crientj het volgende:
Het antwoord dat ik daarop kreeg ga ik even zoeken, kom er zo op terug.
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:32 schreef KapiteinT het volgende:
helaas stond daar weer dezelfde chagarijn als normaal. 'Schat, dat zijn kaartjes uit
ze kennen ook niks daar :wquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Nog meer nieuws uit Groningen.
De spoorverbinding naar Veendam loopt vertraging op en wordt mogelijk pas in 2011 opengesteld voor passagierstreinen
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84571
Oke dankje! Ik ga er dan morgen maar even werk van maken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:40 schreef Crientj het volgende:
Oh. Brief gevonden;
[..]
Dusch, gewoon een brief sturen, rekeningnummer erbij. Hopelijk dat jij het dan ook terug krijgt.
Oh, wat ik nog wel weet is dat je binnen een kwartier bij een loket op het desbetreffende station je geld terug kan krijgen.
Tja, ik woon in de buurt van Amsterdam, dus dan krijg je dat. Maar het kwam er niet erg vriendelijk uit.quote:
Dat zal toch ooit voorbij zijn hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:58 schreef RubenK het volgende:
bah SGMm op de stopper breda - utrecht
ik hoop toch echt dat wanneer de proef over is, dat ze weer mat'64 er op gooien
Wat vind je daar zo vreselijk aan?quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:58 schreef RubenK het volgende:
bah SGMm op de stopper breda - utrecht
ik hoop toch echt dat wanneer de proef over is, dat ze weer mat'64 er op gooien
Dat dus. Einde discussie. Stelletje malloten. Zo kun je ook zonder overstappen van Utrecht naar Dordrecht in 3 uur. En dan gaan janken over het materieelquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Als je Breda - Utrecht helemaal aflegt met de stoptrein ben je sowieso gek.
Ik moet vanaf tilburg naar alkmaar, en na 20:00 is er geen intercity meer die de stoptrein inhaalt. Dus het is OF een uur in de stoptrein OF 30 minuten wachten op den bosch op de intercity naar amsterdam CSquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Als je Breda - Utrecht helemaal aflegt met de stoptrein ben je sowieso gek. Of een bordjesbaas-in-spé.
De conducteurs adviseren bij binnenkomst te Den Bosch niet voor niets dat de IC sneller in Utrecht is dan die stoptrein
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Intercity NS direction Hertogenbosch ('s) A 21:11 Hertogenbosch ('s) platform 4a D 21:23 Hertogenbosch ('s) platform 3a Intercity NS direction Utrecht Centraal A 21:52 Utrecht Centraal platform 7a [+] D 22:10 Utrecht Centraal platform 5 Intercity NS direction Amsterdam Centraal A 23:18 Alkmaar platform 3 |
Daar bij ProRail kunnen ze zo te zien niks nee. /quote:
Ikke!! Een colaatje, een cookie en een swirlquote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
Ik hoor er nu voor het eerst vanquote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
zelfde verhaal hierquote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Dit is het! http://www.zeepvrij.nl/2009/09/01/rondje-van-het-stationquote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Gisteren en maandag werden er op de grotere stations kortingsbonnen uitgedeeld, met 20%-korting muntjes voor elke dag van de week, deze en volgende week nog geldig bij de meeste standaard eet- en drinktentjes op 't station (helaas niet voor Döner ) .quote:Op woensdag 2 september 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor er nu voor het eerst van
Ik heb er iets van 6 opgeraapt waarvan ik er 4 weer kwijt ben Gisteren op Rotterdam gaven ze ook nog icecoffeequote:Op woensdag 2 september 2009 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Al meer mensen die hebben geprofiteerd van het Rondje van het station?
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijnquote:Op woensdag 2 september 2009 13:21 schreef Ireyon het volgende:
Gisteren en maandag werden er op de grotere stations kortingsbonnen uitgedeeld, met 20%-korting muntjes voor elke dag van de week,
Mja dat is mij ook maar verteld door de uitdeelchick in Eindhoven.. 'k Heb er nog wel wat liggen als je ze graag zou hebbenquote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijn
Ik heb ze op Utrecht CS gekregen En vandaag deelden ze Ice Cappucino uit. Jammie!quote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het. Utrecht Centraal zal wel niet groot genoeg geweest zijn
Zeker buiten de spits dan anders kost het ze teveelquote:Op woensdag 2 september 2009 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ze op Utrecht CS gekregen En vandaag deelden ze Ice Cappucino uit. Jammie!
Om 17:30 uur, want ik heb altijd de IC van 17:37 uur naar Arnhemquote:Op woensdag 2 september 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker buiten de spits dan anders kost het ze teveel
3) de intercity naar Breda en dan de HSL-shuttle naar Antwerpen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:17 schreef Ploertendoder het volgende:
Maar als de HSL helemaal operationeel is zal ik 2 alternatieven hebben:
1) Via de (dure) HSL en dan eerst naar Rotterdam Centraal om daar over te kunnen stappen op de Thalys of de Beneluxtrein.
2) De intercity pakken naar Roosendaal en daar overstappen op de boemeltrein van de NMBS naar Antwerpen.
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:32 schreef JDude het volgende:
[..]
3) de intercity naar Breda en dan de HSL-shuttle naar Antwerpen.
Maar ik blijf het wel fout vinden dat NS toeslag heft over snelheid.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.
Nou ja, het ene is volstrekt de verkeerde kant op, het andere alleen een beetje uit de richting.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken of ik naar Rotterdam Centraal ga of naar Breda.
Ik blijf het vooral fout vinden dat NS ZO VEEL toeslag denkt te gaan heffen voor ZO WEINIG snelheid. Zometeen ligt die HSL er uiteindelijk, zegt de Thalys "Dank je wel " en pikt alle doelgroepreizigers van de fyra in, en de fyra is een nog korter bestaan beschoren dan de SM90. Want geen hond gaat NOG 70 % meer betalen om een kwartiertje eerder in Rotterdam te zijn vanuit Amsterdam. Het spoor is al niet bepaald goedkoop. Tenzij met een kortingkaart, maar die werkt natuurlijk niet op de fyra. In elk geval niet op de toeslag. Die daardoor weleens gewoon hoger kan uitvallen dan de ritprijs zelf.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar ik blijf het wel fout vinden dat NS toeslag heft over snelheid.
Siemens Railjet, hè?quote:Op woensdag 2 september 2009 19:59 schreef James1988 het volgende:
Of als ik heel veel mazzel heb stappen jullie allemaal in mijn Beneluxtrein 2.0 die wordt zoals een internationale trein hoort te zijn.
* James1988 droomt verder
quote:Op woensdag 2 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Guusje ter Horst liep vandaag woedend de Kamer uit.
Jammer dat ze wegbleef
quote:Ter Horst keerde na enkele minuten terug, nadat voorzitter John Leerdam (PvdA) van de vaste Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken de vergadering had geschorst en de minister op de gang had gesproken. Het overleg werd daarop hervat.
In polderlandjes plaats je geen coupsquote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Inmiddels weer hersteld.
Dit had de dag kunnen worden dat Balkenende en zijn mannen een rits snipperdagen opnam en een zakenman à la Eelco Brinkman een coup plaatste.
Ik heb genoeg dromen waar je een (goederen)trein mee kunt vullen. Railjet is er inderdaad eentje van.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Siemens Railjet, hè?
En via de HSL tegen fatsoenlijke prijzen, hè?
Ja, wie nietquote:Op woensdag 2 september 2009 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keertje naar Oostenrijk. En naar Zwitserland.
Precies, als je al zoveel geld wegsmijt, pak het dan meteen goed aan, ipv een marginale 'hogesnelheidstrein' te ontwikkelen die niet eens 300 haalt.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik blijf het vooral fout vinden dat NS ZO VEEL toeslag denkt te gaan heffen voor ZO WEINIG snelheid.
Tja... prestigeprojecten blijken de politiek veel meer aan te spreken dan verbetering aan het nationale spoorwegnet. Aan dat laatste heeft de eindgebruiker wat, en voor de privatisering was NS zich daar ook goed bewust van. Tegenwoordig ligt dat anders...quote:Maar goed, we hebben met de Betuweroute en de OV chipkaart kennelijk nog niet genoeg miljarden in de sloot geflikkerd. En ach, wat geeft het het is maar crisis niewaar?
Brinkman.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Inmiddels weer hersteld.
Dit had de dag kunnen worden dat Balkenende en zijn mannen een rits snipperdagen opnam en een zakenman à la Eelco Brinkman een coup plaatste.
Dat internetten kan nog steeds mag ik aannemen?quote:Op donderdag 3 september 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Na bijna zes maanden heeft Arriva weer de beschikking over de GTW 2/6 die tijdens het rangeren in Leeuwarden ontspoord was. De Liesbeth List was ten tijde van de ontsporing in maart een van de stellen waarin geïnternet kon worden.
De proef was op 9 juni afgelopen.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat internetten kan nog steeds mag ik aannemen?
6 maanden er over doen hallo !quote:Op donderdag 3 september 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Na bijna zes maanden heeft Arriva weer de beschikking over de GTW 2/6 die tijdens het rangeren in Leeuwarden ontspoord was. De Liesbeth List was ten tijde van de ontsporing in maart een van de stellen waarin geïnternet kon worden.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef brandsrus het volgende:
Arriva was vanochtend ook weer lekker bezig,
[...]
Kortom: Niet echt lekker bezig
Een viertje? Welk stel heeft een extra bak gekregen?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef brandsrus het volgende:
is natuurlijk een viertje niet voldoende;
Ja joh, laten we nog meer onnodig geld pompen in de randstad Die mensen in de provincies gaan natuurlijk zoveel met vee om, dat ze 't niet erg vinden om ook als vee vervoerd te wordenquote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef biertapper het volgende:
Verder komt er tussen Rotterdam en Den Haag
een nieuwe,snelle spoorverbinding.
Het een sluit het ander niet uit ...quote:Op donderdag 3 september 2009 16:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja joh, laten we nog meer onnodig geld pompen in de randstad Die mensen in de provincies gaan natuurlijk zoveel met vee om, dat ze 't niet erg vinden om ook als vee vervoerd te worden
Zal wel een eis van de consessieverlener zijn die het gebied 'fietsvriendelijker' wil maken ivm toerisme enzulks..quote:Op donderdag 3 september 2009 15:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Een viertje? Welk stel heeft een extra bak gekregen?
Maar die fietsenstellen moeten ze inderdaad afschaffen, is echt niet normaal hoeveel zitplaatsen (16 stuks) er weg zijn gehaald, alleen maar voor wat fietsen
Ik voer in bij NS HiSpeed.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet iets verkeerd
Het is vast niet twee keer hetzelfde kaartje met dezelfde voorwaarden
Ik hoor net op het RTLnieuws dat milieuminister Cramer nààst de A4 een spoorverbinding eist.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef biertapper het volgende:
A4 verlengd,nieuwe spoorverbinding
***************************************
` Het kabinet heeft definitief besloten
tot het doortrekken van de A4 tussen
Delft en Schiedam,die verdiept wordt
aangelegd en er komt een tunnel.Verder
komt er tussen Rotterdam en Den Haag
een nieuwe,snelle spoorverbinding.
Minister Eurlings noemt het doortrekken
van de A4 een betere en een goedkopere
oplossing dan de verbreding van de A13.
Volgens hem wordt de reistijd bekort
omdat het verkeer tussen de twee steden
straks niet afhankelijk is van één
verbinding.
De A4 zal zonder langdurige hinder voor
het verkeer worden verlengd.De aanleg
is al decennia onderwerp van gesprek.
***************************************
Wat moet ik hierbij voorstellen? Viersporigheid Rijswijk - Schiedam?
Dat ding reed al vrij snel weer volgens mij, ik stond maar 7 minuten stil met de stopper Zwolle in Hengelo.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
kapotte trein tussen hengelo en borne. Zal wel de sprinter zijn die ik net (gelukkig) gemist heb
Dat is een superdagretour. Die uit de automaat zijn 2 maanden geldig Je ziet ook de Hi Flex optie staan, 2 x die is idd 13,20quote:Op donderdag 3 september 2009 16:44 schreef DenS het volgende:
Ik voer in bij NS HiSpeed.
Nijverdal - Antwerpen-Centraal, optie dat ik dus OV-Jaartkaart heb. Dan gewoon op OK, en toen kwam die prijs eruit...
edit:
http://i25.tinypic.com/2qimdg7.jpg
Maar ik kan dus gewoon een superdagretour nemen, en die hier thuis uitprinten? Geen idee hoe snel dat gaatquote:Op donderdag 3 september 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een superdagretour. Die uit de automaat zijn 2 maanden geldig Je ziet ook de Hi Flex optie staan, 2 x die is idd 13,20
Dan was ik iets te snel in de bus gevluchtquote:Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef lezut het volgende:
[..]
Dat ding reed al vrij snel weer volgens mij, ik stond maar 7 minuten stil met de stopper Zwolle in Hengelo.
helemaal juistquote:
Hengelo Oost is de langste stationsnaam die begint met Hengel maar heeft geen 19 letters hoor L?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PSM, jij vuile postbewerkerPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is een optie. Of je betaalt die paar euro meer, en wordt niet gecontroleerd tussen Roosendaal en Antwerpen, en dan zou je in principe binnen 2 maanden nog een keer kunnen reizen..quote:Op donderdag 3 september 2009 17:26 schreef DenS het volgende:
[..]
Maar ik kan dus gewoon een superdagretour nemen, en die hier thuis uitprinten? Geen idee hoe snel dat gaat
Haahah van Leeuwarden naar Groningen fietsvriendelijker maken tijdens een doordeweekse dag, terwijl deze lijn als een studentenlijn te boek staat. Het is een drietje wat reed (ik meen nummer 325)quote:Op donderdag 3 september 2009 16:38 schreef Peter het volgende:
Zal wel een eis van de consessieverlener zijn die het gebied 'fietsvriendelijker' wil maken ivm toerisme enzulks..
Ik ben postbode, geen postbewerkerquote:
Wat is dan de hele naam?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:46 schreef Peter het volgende:
[ afbeelding ]
In Catalonië plaatsen ze niet de hele naam op het bordje in sommige gevallen...
Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.quote:[ afbeelding ]
Ice (en de trein op de achtergrond ken ik niet? geen loc er voor/achter, gewoon een hele sleep wagons die ineens ophoudt.)
Da's nog niks vergeleken bij metrohalte Berliner Platz in Essen, daar heb je uitgangen A t/m E.quote:[ afbeelding ]
Hoe kom ik hier bij de uitgang?
Ik geloof Estació de Sants ( maar op de kaartjes korten ze ook de namen al af... Sant Vicenç de Calders > op de kaartjes is het 'S. Vincenc de C.', op treinen 'S. Vincenc' weer op andere kaartjes is het 'S. V. de Calders' )quote:
Ja, maar dat is natuurlijk onzin. Dat is hetzelfde als dat "Amsterdam Amstel" in Amsterdam aangegeven staat als "Amstelstation" etcquote:
Maar hij staat nog weer anders op een aantal kaartjesquote:Op donderdag 3 september 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk onzin. Dat is hetzelfde als dat "Amsterdam Amstel" in Amsterdam aangegeven staat als "Amstelstation" etc
Ben niet van plan om weer een keer 4 uur te gaan reizen. Tis alleen om Crientj op te halen omdat ze zo lief isquote:Op donderdag 3 september 2009 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een optie. Of je betaalt die paar euro meer, en wordt niet gecontroleerd tussen Roosendaal en Antwerpen, en dan zou je in principe binnen 2 maanden nog een keer kunnen reizen..
Die andere Spaanse stellen lijken nogal op de stofzuigersquote:Op donderdag 3 september 2009 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
@Peter: In Spanje rijden geen ICE's, maar Velaro's.
Beide treinstellen lijken wel flink op elkaar.
MVG,
Ofyles2
Nee, die rijdt met 300 door Spaanse woestijnen. Alte Velocidad Españaquote:Op donderdag 3 september 2009 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die ook een schamele 250 voor een godsvermogen over een veel te duur speelbaantje?
In Spanje rijdt de Velaro E welke een maximumsnelheid haalt van 350 km/h. Velaro is een volledig Siemens-product, wat een doorontwikkeling is van de ICE 3M welke door Siemens en Bombardier is gemaakt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
@Peter: In Spanje rijden geen ICE's, maar Velaro's.
Beide treinstellen lijken wel flink op elkaar.
MVG,
Ofyles2
Ik heb er ooit ingezeten november 2004 was dat, ik was toen nog niet met treinen bezig, enige bewijsstuk is een security sticker die nog altijd op mijn koffer zit.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Spanje rijdt de Velaro E welke een maximumsnelheid haalt van 350 km/h. Velaro is een volledig Siemens-product, wat een doorontwikkeling is van de ICE 3M welke door Siemens en Bombardier is gemaakt.
350 in normale dienstregeling? Ik dacht het niet. Toegelaten Vmax misschien (en dan dus getest tot 385 km/h, wat niet echt heel kinderachtig is trouwens)quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
In Spanje rijdt de Velaro E welke die een maximumsnelheid haalt van 350 km/h.
Was dat niet vlak na de aanslagen op treinen in Madrid? De schrik zal er toen goed in gezeten hebben....quote:Op donderdag 3 september 2009 20:47 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb er ooit ingezeten november 2004 was dat, ik was toen nog niet met treinen bezig, enige bewijsstuk is een security sticker die nog altijd op mijn koffer zit.
Dat is trouwens mijn vraag: word je als je de AVE in wil, wordt nog steeds zo streng gecontroleerd (lees net als op een luchthaven met scannen van koffers en de hele retemeteut).
Wel volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
350 in normale dienstregeling? Ik dacht het niet. Toegelaten Vmax misschien (en dan dus getest tot 385 km/h, wat niet echt heel kinderachtig is trouwens)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_S-103quote:The AVE Class 103 has been certified to run at 350 km/h (220 mph). During testing between Madrid and Zaragoza, on 16 July 2006, train 005 reached 403.7 km/h (250.8 mph).
Netzoals bij Zwolle. Staan ze nu ook al een jaar ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:44 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet iemand waarom er zoveel Plan V's gestald staan op station Weert? Is al een tijdje, maar was voorheen toch nooit zo.
Nee hoor, valt wel mee. De ICE3's rijden qua dienstregeling ook niet harder dan 290. Maar ze MOGEN 330. Vertraginkje dichtrijden kan dus bestquote:Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef James1988 het volgende:
Mm, je hebt gelijk. De stellen zijn goedgekeurd voor 350 km/h.. elders lees ik dat men 300 rijdt. Beetje zonde.
Is dat geen Plan U wat daar staat?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef DenS het volgende:
[..]
Netzoals bij Zwolle. Staan ze nu ook al een jaar ofzo?
Nee. Op Zwolle rangeer staat T'jes en V'tjes. U'tjes zijn op een paar na al afgevoerd. Die paar zijn van de HIJSM, het NSM en er staat nog wat in de loods in Amersfoort.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat geen Plan U wat daar staat?
Wanneer halen ze dat weg? Ze zien er niet meer uit...quote:Op donderdag 3 september 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Op Zwolle rangeer staat T'jes en V'tjes. U'tjes zijn op een paar na al afgevoerd
Ik heb nog wel wat foto's gemaakt door het hek heen van de plan V stellen. Om Zwolle Rangeer staat nu namelijk een 2 meter hoog groen hekquote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
zal binnenkort zo langzamerhand wel gaan gebeuren denk ik
Da's al de derde keer deze week dat er niks rijdt tussen Rsd - Ddrquote:Op vrijdag 4 september 2009 06:58 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam net in Breda op het station en tot mijn verbazing stond daar de Beneluxtrein: stuurstand, een stammetje in lollykleurstelling, het ICRm-stammetje en achterop de 1184. Hij stond op spoor 7, en er zaten ook wat mensen in.
Bij de actuele vertrektijden voor Breda stond hij vermeld als IC naar Antwerpen en Brussel, vertrektijd 6.38 +1. En er stond geen spoor bij. Toen ik net (6.54) vanuit Breda vertrok stond hij er echter nog.
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Da's al de derde keer deze week dat er niks rijdt tussen Rsd - Ddr
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Die andere Spaanse stellen lijken nogal op de stofzuigers
[ afbeelding ]
De Fyra is misschien nog nét iets lelijker.
Nope, als je het bevestigings scherm niet hebt gehad, gebeurd er niks. Heb al gebeld met NS Hispeed, kwam wel vaker voor. Ze ging er achter na. Nu hopen dat het voor 11:30 in me mailbox ligtquote:
Haal zulke simpele kaartjes gewoon op het station uit de automaat man Geklooi altijd met dat NS HiSpeed.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:21 schreef DenS het volgende:
[..]
Nope, als je het bevestigings scherm niet hebt gehad, gebeurd er niks. Heb al gebeld met NS Hispeed, kwam wel vaker voor. Ze ging er achter na. Nu hopen dat het voor 11:30 in me mailbox ligt
Ah boekingscode heb ik al. Mailtje is verzonden volgens medewerker. Afwachten...quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Haal zulke simpele kaartjes gewoon op het station uit de automaat man Geklooi altijd met dat NS HiSpeed.
Kut Pro Rail KAN (stadsregio) moet voor het grootste deel van de kosten op draaien en dan durven ze het nog te schrappen zeg. Eurlings doe hier iets aan En wat ik nog steeds totaal niet begrijp dat ze heel makkelijk voor 30 miljoen dubbelspoor kunnen aanleggen. Maar nee er moeten miljarden in weer miljarden in het westen gepompt worden Zelfde geld voor de maaslijn overigens (ook dubbelspoor).quote:DOETINCHEM - Spoorbeheerder ProRail heeft de aanleg van dubbelspoor (‘passeerspoor’) bij station Doetinchem de Huet geschrapt. Volgens woordvoerster Els Staal is er ter hoogte van het station te weinig ruimte voor dubbelspoor, mede door de overweg die er pal naast ligt.
Het is Doetinchem lieverd, Eurlings komt daar nooit Maar je hebt gelijk, het is wel kutquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Kut Pro Rail KAN (stadsregio) moet voor het grootste deel van de kosten op draaien en dan durven ze het nog te schrappen zeg. Eurlings doe hier iets aan
6? miljard voor een HSL 1 miljard voor verdubbelen Utrecht - Amsterdam vs 30 miljoen voor verdubbelen Doetinchem - Winterswijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:12 schreef Duvel het volgende:
Hoeveel mensen reizen per dag over de verdubbelde sporen in het westen vs. hoeveel mensen rijden per dag over de niet verdubbelde sporen in het oosten.
Er lag nooit dubbelspoor. Het stompje wat je bij Deventer ziet, is van een aftakkende spoorlijn die al lang in z'n geheel opgeheven is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:21 schreef Peter het volgende:
Verdubbel dan eerst Deventer-Olst maar. Daar rijden meer mensen over, de spoordijk ligt er al, de bovenleiding staat er nog en er is overal zat ruimte ( tot WO2 lag er dubbel spoor).
Ik weet ook wel dat het debiel en uit verhouding is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:17 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
6? miljard voor een HSL 1 miljard voor verdubbelen Utrecht - Amsterdam vs 30 miljoen voor verdubbelen Doetinchem - Winterswijk.
Waar de tuintjes op het perron liggen liep een zakspoortje naar beneden en richting Diepenveen, Eikelhof, Wezepe, Raalte en verder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Er lag nooit dubbelspoor. Het stompje wat je bij Deventer ziet, is van een aftakkende spoorlijn die al lang in z'n geheel opgeheven is.
Welwaar. Is opgebroken en omgesmolten tot moffenkanonnen. Wat Peter ook zegtquote:
Eurlings komt er wel, maar gaat per dienstauto weg.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is Doetinchem lieverd, Eurlings komt daar nooit Maar je hebt gelijk, het is wel kut
Dat is democratie: De regering bestaat niet uit de slimste mensen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het debiel en uit verhouding is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |