Siemens Railjet, hè?quote:Op woensdag 2 september 2009 19:59 schreef James1988 het volgende:
Of als ik heel veel mazzel heb stappen jullie allemaal in mijn Beneluxtrein 2.0 die wordt zoals een internationale trein hoort te zijn.
* James1988 droomt verder
quote:Op woensdag 2 september 2009 20:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Guusje ter Horst liep vandaag woedend de Kamer uit.
Jammer dat ze wegbleef
quote:Ter Horst keerde na enkele minuten terug, nadat voorzitter John Leerdam (PvdA) van de vaste Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken de vergadering had geschorst en de minister op de gang had gesproken. Het overleg werd daarop hervat.
In polderlandjes plaats je geen coupsquote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Inmiddels weer hersteld.
Dit had de dag kunnen worden dat Balkenende en zijn mannen een rits snipperdagen opnam en een zakenman à la Eelco Brinkman een coup plaatste.
Ik heb genoeg dromen waar je een (goederen)trein mee kunt vullen. Railjet is er inderdaad eentje van.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Siemens Railjet, hè?
En via de HSL tegen fatsoenlijke prijzen, hè?
Ja, wie nietquote:Op woensdag 2 september 2009 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keertje naar Oostenrijk. En naar Zwitserland.
Precies, als je al zoveel geld wegsmijt, pak het dan meteen goed aan, ipv een marginale 'hogesnelheidstrein' te ontwikkelen die niet eens 300 haalt.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik blijf het vooral fout vinden dat NS ZO VEEL toeslag denkt te gaan heffen voor ZO WEINIG snelheid.
Tja... prestigeprojecten blijken de politiek veel meer aan te spreken dan verbetering aan het nationale spoorwegnet. Aan dat laatste heeft de eindgebruiker wat, en voor de privatisering was NS zich daar ook goed bewust van. Tegenwoordig ligt dat anders...quote:Maar goed, we hebben met de Betuweroute en de OV chipkaart kennelijk nog niet genoeg miljarden in de sloot geflikkerd. En ach, wat geeft het het is maar crisis niewaar?
Brinkman.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Inmiddels weer hersteld.
Dit had de dag kunnen worden dat Balkenende en zijn mannen een rits snipperdagen opnam en een zakenman à la Eelco Brinkman een coup plaatste.
Dat internetten kan nog steeds mag ik aannemen?quote:Op donderdag 3 september 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Na bijna zes maanden heeft Arriva weer de beschikking over de GTW 2/6 die tijdens het rangeren in Leeuwarden ontspoord was. De Liesbeth List was ten tijde van de ontsporing in maart een van de stellen waarin geïnternet kon worden.
De proef was op 9 juni afgelopen.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat internetten kan nog steeds mag ik aannemen?
6 maanden er over doen hallo !quote:Op donderdag 3 september 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Na bijna zes maanden heeft Arriva weer de beschikking over de GTW 2/6 die tijdens het rangeren in Leeuwarden ontspoord was. De Liesbeth List was ten tijde van de ontsporing in maart een van de stellen waarin geïnternet kon worden.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef brandsrus het volgende:
Arriva was vanochtend ook weer lekker bezig,
[...]
Kortom: Niet echt lekker bezig
Een viertje? Welk stel heeft een extra bak gekregen?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef brandsrus het volgende:
is natuurlijk een viertje niet voldoende;
Ja joh, laten we nog meer onnodig geld pompen in de randstad Die mensen in de provincies gaan natuurlijk zoveel met vee om, dat ze 't niet erg vinden om ook als vee vervoerd te wordenquote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef biertapper het volgende:
Verder komt er tussen Rotterdam en Den Haag
een nieuwe,snelle spoorverbinding.
Het een sluit het ander niet uit ...quote:Op donderdag 3 september 2009 16:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja joh, laten we nog meer onnodig geld pompen in de randstad Die mensen in de provincies gaan natuurlijk zoveel met vee om, dat ze 't niet erg vinden om ook als vee vervoerd te worden
Zal wel een eis van de consessieverlener zijn die het gebied 'fietsvriendelijker' wil maken ivm toerisme enzulks..quote:Op donderdag 3 september 2009 15:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Een viertje? Welk stel heeft een extra bak gekregen?
Maar die fietsenstellen moeten ze inderdaad afschaffen, is echt niet normaal hoeveel zitplaatsen (16 stuks) er weg zijn gehaald, alleen maar voor wat fietsen
Ik voer in bij NS HiSpeed.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet iets verkeerd
Het is vast niet twee keer hetzelfde kaartje met dezelfde voorwaarden
Ik hoor net op het RTLnieuws dat milieuminister Cramer nààst de A4 een spoorverbinding eist.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:22 schreef biertapper het volgende:
A4 verlengd,nieuwe spoorverbinding
***************************************
` Het kabinet heeft definitief besloten
tot het doortrekken van de A4 tussen
Delft en Schiedam,die verdiept wordt
aangelegd en er komt een tunnel.Verder
komt er tussen Rotterdam en Den Haag
een nieuwe,snelle spoorverbinding.
Minister Eurlings noemt het doortrekken
van de A4 een betere en een goedkopere
oplossing dan de verbreding van de A13.
Volgens hem wordt de reistijd bekort
omdat het verkeer tussen de twee steden
straks niet afhankelijk is van één
verbinding.
De A4 zal zonder langdurige hinder voor
het verkeer worden verlengd.De aanleg
is al decennia onderwerp van gesprek.
***************************************
Wat moet ik hierbij voorstellen? Viersporigheid Rijswijk - Schiedam?
Dat ding reed al vrij snel weer volgens mij, ik stond maar 7 minuten stil met de stopper Zwolle in Hengelo.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
kapotte trein tussen hengelo en borne. Zal wel de sprinter zijn die ik net (gelukkig) gemist heb
Dat is een superdagretour. Die uit de automaat zijn 2 maanden geldig Je ziet ook de Hi Flex optie staan, 2 x die is idd 13,20quote:Op donderdag 3 september 2009 16:44 schreef DenS het volgende:
Ik voer in bij NS HiSpeed.
Nijverdal - Antwerpen-Centraal, optie dat ik dus OV-Jaartkaart heb. Dan gewoon op OK, en toen kwam die prijs eruit...
edit:
http://i25.tinypic.com/2qimdg7.jpg
Maar ik kan dus gewoon een superdagretour nemen, en die hier thuis uitprinten? Geen idee hoe snel dat gaatquote:Op donderdag 3 september 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een superdagretour. Die uit de automaat zijn 2 maanden geldig Je ziet ook de Hi Flex optie staan, 2 x die is idd 13,20
Dan was ik iets te snel in de bus gevluchtquote:Op donderdag 3 september 2009 16:54 schreef lezut het volgende:
[..]
Dat ding reed al vrij snel weer volgens mij, ik stond maar 7 minuten stil met de stopper Zwolle in Hengelo.
helemaal juistquote:
Hengelo Oost is de langste stationsnaam die begint met Hengel maar heeft geen 19 letters hoor L?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PSM, jij vuile postbewerkerPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is een optie. Of je betaalt die paar euro meer, en wordt niet gecontroleerd tussen Roosendaal en Antwerpen, en dan zou je in principe binnen 2 maanden nog een keer kunnen reizen..quote:Op donderdag 3 september 2009 17:26 schreef DenS het volgende:
[..]
Maar ik kan dus gewoon een superdagretour nemen, en die hier thuis uitprinten? Geen idee hoe snel dat gaat
Haahah van Leeuwarden naar Groningen fietsvriendelijker maken tijdens een doordeweekse dag, terwijl deze lijn als een studentenlijn te boek staat. Het is een drietje wat reed (ik meen nummer 325)quote:Op donderdag 3 september 2009 16:38 schreef Peter het volgende:
Zal wel een eis van de consessieverlener zijn die het gebied 'fietsvriendelijker' wil maken ivm toerisme enzulks..
Ik ben postbode, geen postbewerkerquote:
Wat is dan de hele naam?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:46 schreef Peter het volgende:
[ afbeelding ]
In Catalonië plaatsen ze niet de hele naam op het bordje in sommige gevallen...
Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.quote:[ afbeelding ]
Ice (en de trein op de achtergrond ken ik niet? geen loc er voor/achter, gewoon een hele sleep wagons die ineens ophoudt.)
Da's nog niks vergeleken bij metrohalte Berliner Platz in Essen, daar heb je uitgangen A t/m E.quote:[ afbeelding ]
Hoe kom ik hier bij de uitgang?
Ik geloof Estació de Sants ( maar op de kaartjes korten ze ook de namen al af... Sant Vicenç de Calders > op de kaartjes is het 'S. Vincenc de C.', op treinen 'S. Vincenc' weer op andere kaartjes is het 'S. V. de Calders' )quote:
Ja, maar dat is natuurlijk onzin. Dat is hetzelfde als dat "Amsterdam Amstel" in Amsterdam aangegeven staat als "Amstelstation" etcquote:
Maar hij staat nog weer anders op een aantal kaartjesquote:Op donderdag 3 september 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk onzin. Dat is hetzelfde als dat "Amsterdam Amstel" in Amsterdam aangegeven staat als "Amstelstation" etc
Ben niet van plan om weer een keer 4 uur te gaan reizen. Tis alleen om Crientj op te halen omdat ze zo lief isquote:Op donderdag 3 september 2009 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een optie. Of je betaalt die paar euro meer, en wordt niet gecontroleerd tussen Roosendaal en Antwerpen, en dan zou je in principe binnen 2 maanden nog een keer kunnen reizen..
Die andere Spaanse stellen lijken nogal op de stofzuigersquote:Op donderdag 3 september 2009 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
@Peter: In Spanje rijden geen ICE's, maar Velaro's.
Beide treinstellen lijken wel flink op elkaar.
MVG,
Ofyles2
Nee, die rijdt met 300 door Spaanse woestijnen. Alte Velocidad Españaquote:Op donderdag 3 september 2009 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die ook een schamele 250 voor een godsvermogen over een veel te duur speelbaantje?
In Spanje rijdt de Velaro E welke een maximumsnelheid haalt van 350 km/h. Velaro is een volledig Siemens-product, wat een doorontwikkeling is van de ICE 3M welke door Siemens en Bombardier is gemaakt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
@Peter: In Spanje rijden geen ICE's, maar Velaro's.
Beide treinstellen lijken wel flink op elkaar.
MVG,
Ofyles2
Ik heb er ooit ingezeten november 2004 was dat, ik was toen nog niet met treinen bezig, enige bewijsstuk is een security sticker die nog altijd op mijn koffer zit.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Spanje rijdt de Velaro E welke een maximumsnelheid haalt van 350 km/h. Velaro is een volledig Siemens-product, wat een doorontwikkeling is van de ICE 3M welke door Siemens en Bombardier is gemaakt.
350 in normale dienstregeling? Ik dacht het niet. Toegelaten Vmax misschien (en dan dus getest tot 385 km/h, wat niet echt heel kinderachtig is trouwens)quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
In Spanje rijdt de Velaro E welke die een maximumsnelheid haalt van 350 km/h.
Was dat niet vlak na de aanslagen op treinen in Madrid? De schrik zal er toen goed in gezeten hebben....quote:Op donderdag 3 september 2009 20:47 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb er ooit ingezeten november 2004 was dat, ik was toen nog niet met treinen bezig, enige bewijsstuk is een security sticker die nog altijd op mijn koffer zit.
Dat is trouwens mijn vraag: word je als je de AVE in wil, wordt nog steeds zo streng gecontroleerd (lees net als op een luchthaven met scannen van koffers en de hele retemeteut).
Wel volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
350 in normale dienstregeling? Ik dacht het niet. Toegelaten Vmax misschien (en dan dus getest tot 385 km/h, wat niet echt heel kinderachtig is trouwens)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_S-103quote:The AVE Class 103 has been certified to run at 350 km/h (220 mph). During testing between Madrid and Zaragoza, on 16 July 2006, train 005 reached 403.7 km/h (250.8 mph).
Netzoals bij Zwolle. Staan ze nu ook al een jaar ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:44 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet iemand waarom er zoveel Plan V's gestald staan op station Weert? Is al een tijdje, maar was voorheen toch nooit zo.
Nee hoor, valt wel mee. De ICE3's rijden qua dienstregeling ook niet harder dan 290. Maar ze MOGEN 330. Vertraginkje dichtrijden kan dus bestquote:Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef James1988 het volgende:
Mm, je hebt gelijk. De stellen zijn goedgekeurd voor 350 km/h.. elders lees ik dat men 300 rijdt. Beetje zonde.
Is dat geen Plan U wat daar staat?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef DenS het volgende:
[..]
Netzoals bij Zwolle. Staan ze nu ook al een jaar ofzo?
Nee. Op Zwolle rangeer staat T'jes en V'tjes. U'tjes zijn op een paar na al afgevoerd. Die paar zijn van de HIJSM, het NSM en er staat nog wat in de loods in Amersfoort.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat geen Plan U wat daar staat?
Wanneer halen ze dat weg? Ze zien er niet meer uit...quote:Op donderdag 3 september 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Op Zwolle rangeer staat T'jes en V'tjes. U'tjes zijn op een paar na al afgevoerd
Ik heb nog wel wat foto's gemaakt door het hek heen van de plan V stellen. Om Zwolle Rangeer staat nu namelijk een 2 meter hoog groen hekquote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
zal binnenkort zo langzamerhand wel gaan gebeuren denk ik
Da's al de derde keer deze week dat er niks rijdt tussen Rsd - Ddrquote:Op vrijdag 4 september 2009 06:58 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam net in Breda op het station en tot mijn verbazing stond daar de Beneluxtrein: stuurstand, een stammetje in lollykleurstelling, het ICRm-stammetje en achterop de 1184. Hij stond op spoor 7, en er zaten ook wat mensen in.
Bij de actuele vertrektijden voor Breda stond hij vermeld als IC naar Antwerpen en Brussel, vertrektijd 6.38 +1. En er stond geen spoor bij. Toen ik net (6.54) vanuit Breda vertrok stond hij er echter nog.
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Da's al de derde keer deze week dat er niks rijdt tussen Rsd - Ddr
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Die andere Spaanse stellen lijken nogal op de stofzuigers
[ afbeelding ]
De Fyra is misschien nog nét iets lelijker.
Nope, als je het bevestigings scherm niet hebt gehad, gebeurd er niks. Heb al gebeld met NS Hispeed, kwam wel vaker voor. Ze ging er achter na. Nu hopen dat het voor 11:30 in me mailbox ligtquote:
Haal zulke simpele kaartjes gewoon op het station uit de automaat man Geklooi altijd met dat NS HiSpeed.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:21 schreef DenS het volgende:
[..]
Nope, als je het bevestigings scherm niet hebt gehad, gebeurd er niks. Heb al gebeld met NS Hispeed, kwam wel vaker voor. Ze ging er achter na. Nu hopen dat het voor 11:30 in me mailbox ligt
Ah boekingscode heb ik al. Mailtje is verzonden volgens medewerker. Afwachten...quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Haal zulke simpele kaartjes gewoon op het station uit de automaat man Geklooi altijd met dat NS HiSpeed.
Kut Pro Rail KAN (stadsregio) moet voor het grootste deel van de kosten op draaien en dan durven ze het nog te schrappen zeg. Eurlings doe hier iets aan En wat ik nog steeds totaal niet begrijp dat ze heel makkelijk voor 30 miljoen dubbelspoor kunnen aanleggen. Maar nee er moeten miljarden in weer miljarden in het westen gepompt worden Zelfde geld voor de maaslijn overigens (ook dubbelspoor).quote:DOETINCHEM - Spoorbeheerder ProRail heeft de aanleg van dubbelspoor (‘passeerspoor’) bij station Doetinchem de Huet geschrapt. Volgens woordvoerster Els Staal is er ter hoogte van het station te weinig ruimte voor dubbelspoor, mede door de overweg die er pal naast ligt.
Het is Doetinchem lieverd, Eurlings komt daar nooit Maar je hebt gelijk, het is wel kutquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Kut Pro Rail KAN (stadsregio) moet voor het grootste deel van de kosten op draaien en dan durven ze het nog te schrappen zeg. Eurlings doe hier iets aan
6? miljard voor een HSL 1 miljard voor verdubbelen Utrecht - Amsterdam vs 30 miljoen voor verdubbelen Doetinchem - Winterswijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:12 schreef Duvel het volgende:
Hoeveel mensen reizen per dag over de verdubbelde sporen in het westen vs. hoeveel mensen rijden per dag over de niet verdubbelde sporen in het oosten.
Er lag nooit dubbelspoor. Het stompje wat je bij Deventer ziet, is van een aftakkende spoorlijn die al lang in z'n geheel opgeheven is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:21 schreef Peter het volgende:
Verdubbel dan eerst Deventer-Olst maar. Daar rijden meer mensen over, de spoordijk ligt er al, de bovenleiding staat er nog en er is overal zat ruimte ( tot WO2 lag er dubbel spoor).
Ik weet ook wel dat het debiel en uit verhouding is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:17 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
6? miljard voor een HSL 1 miljard voor verdubbelen Utrecht - Amsterdam vs 30 miljoen voor verdubbelen Doetinchem - Winterswijk.
Waar de tuintjes op het perron liggen liep een zakspoortje naar beneden en richting Diepenveen, Eikelhof, Wezepe, Raalte en verder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Er lag nooit dubbelspoor. Het stompje wat je bij Deventer ziet, is van een aftakkende spoorlijn die al lang in z'n geheel opgeheven is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |