abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72220154
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Iets met remenergie, langere remweg.
gewoon max 80 km/h laten rijden dan is de remweg net zolang als een V260 die t dubbele haalt
pi_72220284
Wehehe.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 06:47:58 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_72220749
Brand is nooit leuk...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:02:33 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72221047
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Brand is nooit leuk...
Uitgezonderd:
pi_72221271
Ohja, klagen over een zwaaihandje maar 10 reacties met "Goh, wat erg" zijn allemaal prima

Maar TVP met fotootje blijft natuurlijk het beste


Tussen M'Gladbach en Köln reed absolute bagger, maar het eerste stuk vanaf Venlo was wel genieten in dit prachtige stoptreintje
pi_72223088
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dus ze gaan nog een keer die kant op ?
Ja, maar wanneer is nooit echt van tevoren bekend. Vorig transport was op 1 juli, sindsdien is het weer erg stil. NSFS hoopt dat men rond halverwege september weer een deel te kunnen vervoeren.

De Wadlopers van gisteren gaan naar Warschau voor revisie en dan naar Slowakije dacht ik.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:25:56 #32
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_72223258
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Iets met remenergie, langere remweg.
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/h
Tuurlijk kunnen er wel goedertreinen over de HSL, maar waar kom je uit met de HSL bij de schiphol tunnel, en juist daar mogen geen goederentreinen doorheen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:32:53 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72223453
Midden in de nacht kun je prima goederen vervoeren over de HSL, treinverkeer is er dan verder toch niet. Het probleem zit echt bij Schiphol, waar je gewoon nergens heen kunt als cargo-trein.

Waarom mag dat daar eigenlijk niet? Als je een e-loc gebruikt en niet-gevaarlijke stoffen vervoert, zou dat toch prima moeten kunnen? Misschien heeft het met de drukte van Schiphol te maken?
pi_72223814
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:25 schreef Hr-Flip het volgende:
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/h
Ik kan vast wel een ertstrein verzinnen die @100 km/h een langere remweg heeft dan een Thalys @300 km/h
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:46:47 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72223832
Ik denk idd dat het met de drukte op het spoor tussen Schiphol en Hoofddorp te maken heeft. Er gaan er tot 52 treinen per uur door de tunnel rijden. Dus dan is er geen plaats voor goederen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72225810
Jammer van die locs etc.
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:07:13 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72225887
De autoslaaptrein neemt dit weekend ook een leuke route: Den Bosch - Utrecht - Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven (en dan verder de normale route). De reden zal wel zijn dat alleen in Den Bosch de auto's geladen kunnen worden...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:14:31 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72226076
met twee keer kopmaken zo te zien, of rijden de auto's echt over het perron?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:17:55 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72226162
Ik dacht dat ze op spoor 830 en/of 832 beladen worden ( http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:31:24 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72226505
Van de site van de STAR:
In het gebouw staan de stoomlocomotieven TE 5933, 52 8060, Britta en de diesellocomotieven 609, V53 019, locomotor 320 alsmede twee rijtuigen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72226619
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
met twee keer kopmaken zo te zien, of rijden de auto's echt over het perron?
In Ht rijden de auto's standaard over het perron ja. Er is ook een behoorlijke parkeergelegenheid op het perron van spoor 1 bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:40:55 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72226757
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:28 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen M'Gladbach en Köln reed absolute bagger, maar het eerste stuk vanaf Venlo was wel genieten in dit prachtige stoptreintje
Geniet er nog maar even van nu het nog kan, want in december gaan die eruit. Dit komt er voor in de plaats:
pi_72227185
Overigens ook genieten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:01:10 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72227342
De trieste voorlopige schade:
Bagagewagen D102: volledig uitgebrand
Stoomloc 52 8060: cabine uitgebrand
Stoomloc TE 5933: cabine uitgebrand
Dieselloc V53 019: veel lakschade en gesmolten onderdelen
Rijtuig WR133: interieurschade
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:06:48 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72227507
Dat klinkt niet best
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:25:28 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72228267
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klinkt niet best
Stimmt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:32:00 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72228615
Het lijkt er trouwens op dat de locomotieven zo ongeveer allemaal wel op te knappen zijn, aldus de voorzitter van de STAR vandaag op Radio Noord.

http://rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=84484
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72230233
nu maar hopen dat de STAR goed verzekerd is.. scheelt weer een financiele strop
pi_72230242
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Midden in de nacht kun je prima goederen vervoeren over de HSL, treinverkeer is er dan verder toch niet. Het probleem zit echt bij Schiphol, waar je gewoon nergens heen kunt als cargo-trein.

Waarom mag dat daar eigenlijk niet? Als je een e-loc gebruikt en niet-gevaarlijke stoffen vervoert, zou dat toch prima moeten kunnen? Misschien heeft het met de drukte van Schiphol te maken?
Er zijn toch echt serieuze plannen:
quote:
Bedrijven willen goederen vervoeren over HSL-zuid

Het bedrijfsleven rond Schiphol slaan de handen ineen om de overheid te kunnen laten zien dat er voldoende belangstelling is voor goederenvervoer over de HSL-zuid tussen Amsterdam en Parijs. Vandaag ondertekenen dertien bedrijven uit de regio een samenwerkingsovereenkomst.

HST Cargo Hub
Met de gemeente Haarlemmermeer wordt vandaag een overeenkomst ondertekend om het idee ‘Hoge Snelheids Trein Cargo Schiphol’ levensvatbaar te maken. Onder de deelnemers bevinden zich de Schiphol Group, KLM Cargo, Bloemenveiling Aalsmeer, KvK Amsterdam en conceptontwikkelaar 3DG.

Frankrijk is er al klaar voor en wil graag naar Nederland via spoor. “Daar hebben ze de eerste generatie HSL treinen al omgebouwd tot posttreinen”, zegt Mark van Huijstee van 3DG. De trein gedraagt zich als luchtvracht, per trein kan er zelfs nog iets meer meegenomen worden dan in een gemiddeld vrachtvliegtuig.”

‘Nachtvluchten over het spoor’
Vervoer via de HSL lijkt dus een goed alternatief. De tijd is rijp om aan te haken bij de Fransen die hiermee al veel verder zijn. Volgens Huijstee zijn er mogelijkheden te over. Verse, tijdkritische en waardevolle goederen lenen zich goed voor vervoer over spoor. “Het gaat zeker gebeuren, maar rond Schiphol is zo’n bestuurlijke drukte dat het proces stroperig wordt en dat is jammer. De markt moet het doen. Ik verwacht dat we in 2010 een trimodaal overslagpunt hebben gerealiseerd op Schiphol. Luchtvracht uit bijvoorbeeld het verre oosten kan dan op het spoor gezet worden voor transport binnen Europa. Zo verminder je het aantal vluchten en maak je als het ware ‘nachtvluchten’ mogelijk, alleen dan over het spoor.
Bron en zelfde soort verhaaltje maar dan van het ANP.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:17:44 #50
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_72230427
tvptje
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')